HOTĂRÂRE nr. 18 din 28 aprilie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 366 din 7 mai 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului (nr. 1) privind rolul parlamentelor naționale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/94 din 6.04.2020,Senatul adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Senatul României:a)apreciază măsurile și viteza de reacție a Comisiei în condițiile urgenței atenuării impactului economic al COVID-19;b)susține opinia că solidaritatea europeană trebuie să se manifeste prin elaborarea unui program comun de relansare și prin emiterea unor obligațiuni care să mutualizeze costurile uriașe ale acestui proces; este evident, în acest caz, că nu mai pot fi invocate comportamente populiste sau riscante ale guvernelor (moral hazard) și că, așa cum Comisia a analizat corect, suntem în fața unei crize duble, atât de cerere, cât și de ofertă, a cărei durată este greu de anticipat;c)subliniază faptul că actuala criză se adaugă celei deja așteptate de analiști, ca urmare a incapacității sau a lipsei de voință politică dovedite la nivel global, parțial și european, de a rezolva problema distribuției profund inegale a rezultatelor economiei. Astfel, concentrarea averilor va fi și mai mare, cererea globală/europeană și națională va fi și mai scăzută, dacă nu se adoptă măsuri adecvate în timp util. De aceea, măsurile propuse de Comisie trebuie să aibă drept țintă directă cele mai afectate categorii – cetățenii, întreprinderile mici și mijlocii, bunurile și serviciile publice;d)consideră că această epidemie care afectează toate statele membre confirmă insuficiența resurselor bugetului european; soluțiile adoptate, deși binevenite, se bazează pe o mutare a fondurilor de la un obiectiv la altul, fără ca obiectivele inițiale să fi fost atinse. Astfel, este de așteptat, dar nu și de dorit, că vom asista la același procedeu și în Cadrul financiar multianual 2021-2027;e)exprimă îngrijorarea:(i)pentru neexistența în prezent a unei rezerve de resurse medicale și sanitare strategice la nivel european;(ii)pentru faptul că utilizarea cu precădere a instrumentelor financiare va accentua decalajele dintre statele membre debitoare și cele creditoare. Se reamintește faptul că politica monetară a Băncii Centrale Europene din ultimii ani, având drept scop relansarea economiei europene, a avut rezultate controversate; am asistat astfel la creșterea prețurilor la terenuri, imobiliare, în general, și o rupere totală a cursurilor bursiere de mersul economiei reale, fenomene generate de cantitatea uriașă de bani ieftini și de achizițiile de obligațiuni ale băncii centrale;(iii)pentru riscul „uberizării“ economiei. Marile corporații cu acoperire globală din domeniul tehnologiei informației și afacerile bazate pe utilizarea acesteia sunt favorizate de criza actuală; populația închisă în propriile locuințe și conectată la internet s-a transformat nu doar în client al platformelor online, ci și într-o foarte bogată resursă de date; cantități uriașe de informație sunt colectate în această perioadă, cu avantaje economice, politice și sociale greu de calculat și anticipat. Contribuția la formarea bunurilor și serviciilor publice a acestui sector este minimă, în comparație cu avantajele de piață și rezultatele economice;f)solicită:(i)un grad mai ridicat de transparență și detaliere a anexelor acestei comunicări, precum și a măsurilor viitoare ce se vor lua de către Comisie în contextul atenuării impactului economic și social al COVID-19;(ii)măsuri economice, sociale și politice adecvate gravității crizei și obiectivului de construire a unei Uniuni solidare în interior și cu o voce pe plan global. Combaterea atitudinilor populiste și eurosceptice, de retragere în granițele proprii, în contextul în care cooperarea este absolut necesară în atingerea obiectivelor asumate, nu se poate realiza doar prin supravegherea celor care exprimă asemenea poziții și denunțarea celor care le răspândesc în mod interesat, mai ales în spațiul virtual.
 + 
Articolul 2Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituțiilor europene.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 28 aprilie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ROBERT-MARIUS CAZANCIUC
București, 28 aprilie 2020.Nr. 18.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x