HOTĂRÂRE nr. 18/443 din 9 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 298 din 3 aprilie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT (R) 23/10/1995
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT (R) 23/10/1995 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE (R) 1 23/10/1995 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 23/10/1995
ActulREFERIRE LAREGULAMENT (R) 23/10/1995 ANEXA 1
ActulREFERIRE LAOG (R) 65 19/08/1994 ART. 27
ActulREFERIRE LAOG (R) 65 19/08/1994 ART. 32
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE (R) 1 23/10/1995
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT (R) 23/10/1995 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT (R) 23/10/1995
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT (R) 23/10/1995
ART. 1REFERIRE LAOG (R) 65 19/08/1994
ART. 2REFERIRE LAOG (R) 65 19/08/1994 ART. 44
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 82 14/04/2018





În temeiul:– art. 27 alin. (1),art. 32 alin. (2) lit. b) și art. 44 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– art. 3 și 11 din Hotărârea Conferinței naționale extraordinare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România nr. 17/78 din 9 ianuarie 2017*);Notă
*) Hotărârea Conferinței naționale extraordinare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România nr. 17/78 din 9 ianuarie 2017 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
– art. 1 din Hotărârea Consiliului superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România nr. 18/437 din 10 februarie 2018**),Notă
**) Hotărârea Consiliului superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România nr. 18/437 din 10 februarie 2018 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Consiliul superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România adoptă următoarea hotărâre: + 
Articolul IAnexa nr. 1 la Regulamentul de organizare și funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, aprobat prin Hotărârea Conferinței naționale a experților contabili și contabililor autorizați nr. 1/1995, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 601 din 12 august 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: + 
Anexa nr. 1la regulamentPROCEDURA ALEGERILOR + 
Capitolul IDispoziții generale1.Alegerile pentru Consiliul superior și pentru consiliile filialelor se fac prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani.Președintele Consiliului superior și președinții consiliilor filialelor sunt aleși prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani. Președintele Consiliului superior este ales în cadrul întrunirii Conferinței naționale, iar președinții consiliilor filialelor sunt aleși de către adunarea generală a filialei.2.Au dreptul de a alege și de a candida toți membrii Corpului, persoane fizice înscrise în Tablou, membri activi, cu excepția celor care:a)nu și-au îndeplinit toate obligațiile profesionale față de Corp și care nu și-au achitat integral cotizațiile profesionale la termenul scadent și/sau nu au depus raportul de activitate pentru anii precedenți până la data de 28 februarie a anului curent; b)nu au obținut viza la data depunerii candidaturii;c)sunt membri de onoare;d)sunt persoane fizice străine cărora le-a fost recunoscut dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat în România;e)și-au desfășurat activitatea în cadrul structurilor executive pentru o perioadă mai mare de 6 luni în ultimii 4 ani calculați de la data depunerii candidaturii;f)au fost sancționați sau sunt investigați pentru abaterile disciplinare prevăzute în regulament și împotriva cărora s-a emis o hotărâre de sancționare, chiar dacă aceasta a fost atacată conform reglementărilor Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).3.Votul este secret și are loc la data fixată de Consiliul superior.4.Toți membrii Corpului care au dreptul de a alege și doresc să candideze pentru a fi aleși depun o declarație de candidatură. Regulile privind conținutul-cadru și modul de completare a declarației de candidatură se stabilesc de către Consiliul superior. Declarațiile de candidatură, apreciate ca incomplete sau incorect completate, vor fi respinse, fără a intra în procesul de analiză în cadrul Comitetului de nominalizare.5.Graficul de desfășurare a alegerilor se aprobă de Consiliul superior.
 + 
Capitolul IIAlegerile pentru consiliile filialelor și comisiile de disciplină ale filialelor6.Declarațiile de candidaturi pentru consiliile filialelor se depun la sediul filialei sau se transmit prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire și conținut declarat către consiliul filialei până la data-limită stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor. Declarațiile de candidaturi primite după data-limită stabilită sunt considerate tardive și nu sunt luate în considerare, fiind obligatorie anexarea acestora la procesul-verbal de declarare a rezultatelor alegerilor.7.Înființarea, dizolvarea, structura, mandatele, responsabilitățile, autoritatea și procedurile de funcționare ale Comitetului de nominalizare sunt stabilite în termenii de referință ai acestuia și aprobate de către Consiliul superior. Comitetul de nominalizare a candidaților pentru fiecare dintre funcțiile vacante care fac obiectul procesului electoral este format dintr-un număr impar de membri, de regulă din 3 (trei) membri. Membrii Comitetului de nominalizare au o bună reputație profesională și morală. Comitetul de nominalizare este responsabil cu punerea în aplicare a procesului de nominalizare elaborat de Consiliul superior. 8.Formularul declarației de candidatură pentru funcția de membru în Consiliul filialei se publică pe site-ul filialei. 9.Consiliul filialei cuprinde maximum 10 (zece) membri titulari, inclusiv președintele, și 4 (patru) membri supleanți.Numărul membrilor consiliului filialei variază în funcție de numărul total de membri înscriși în evidența filialei la data de 31 decembrie a anului anterior alegerilor, conform tabel ului de mai jos:Ponderea experților contabili în raport cu numărul total al membrilor Corpului la nivelul țării

Numărul membrilor titulari Numărul membrilor supleanți
Experți contabili Contabili autorizați Experți contabili Contabili autorizați
Filiala București 9 1 3 1
Filiale cu peste 1.500 de membri 6 1 2 0
Filiale cu 500-1.500 de membri 4 1 1 0
Filiale cu până la 500 de membri 3 0 0 1

10.Declarația de candidatură completată la fiecare rubrică în parte și semnată de candidat se înregistrează și se depune la sediul filialei, în original, până la data stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor, urmând a se publica pe site-ul filialei.11.Declarațiile de candidatură depuse pentru funcția de membru al consiliului filialei vor fi analizate de către Comitetul de nominalizare a candidaților la funcția de membru al consiliului filialei. Membrii Comitetului de nominalizare nu pot fi în același timp și candidați în alegeri. Comitetul de nominalizare se numește prin hotărâre a Consiliului superior până la data stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor.12.Membrii titulari și supleanți ai consiliului filialei sunt aleși prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani, dintre membrii activi ai Corpului care și-au îndeplinit toate obligațiile profesionale față de Corp, și-au achitat integral cotizațiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenți până la data de 28 februarie a anului curent, au obținut viza la data depunerii candidaturii, nu au fost sancționați, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancționare, au o bună reputație profesională și morală și au fost propuși de Comitetul de nominalizare.13.Membrii cărora le încetează mandatul de 4 ani pot fi realeși după cel puțin o perioadă egală cu cea a unui mandat în condițiile prevăzute de pct. 2 și 12 din procedură.14.Comitetul de nominalizare, în primă etapă, verifică, sub sancțiunea respingerii, depunerea în termen a candidaturii, precum și completitudinea și corectitudinea datelor completate. Candidaturile respinse nu vor intra în etapa de nominalizare, fiind menționate în procesul-verbal. 15.Sistemul de evaluare a candidatului este un sistem calitativ bazat pe competență, educație, implicare demonstrată și etică. Se vor identifica candidații care prezintă o anumită combinație de abilități și atribute care corespund nevoilor particulare ale consiliului filialei în concordanță cu strategia, obiectivele și planul de lucru ale CECCAR. 16.Comitetul de nominalizare analizează candidaturile rămase în procesul de nominalizare după prima etapă sub aspectul îndeplinirii condițiilor prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a criteriilor de evaluare din declarația de candidatură, a sistemului de evaluare al Comitetului de nominalizare și întocmește un referat pentru fiecare candidat, în care este descris modul de îndeplinire a fiecărei condiții și fiecărui criteriu în parte.17.Comitetul de nominalizare analizează, sub sancțiunea nenominalizării, îndeplinirea tuturor celor 4 criterii din declarația de candidatură:a)inexistența oricăror acțiuni care au lezat sau care au fost săvârșite cu intenția de a leza imaginea și interesele CECCAR;b)îndeplinirea obligațiilor față de Corp la data scadentă prevăzută de reglementările Corpului, inclusiv obținerea vizei pentru anul în curs;c)experiența managerială relevantă (funcții de conducere relevante deținute etc.);d)activități desfășurate în interesul profesiei contabile (cursuri predate, propuneri de modificări legislative în interesul profesiei și al Corpului, activitatea în diferite comitete, grupuri de lucru ale Corpului, sprijin de orice natură, lucrări scrise, seminare organizate, activitatea în diferite structuri alese ale Corpului etc.) în ultimii 5 ani.18.Comitetul de nominalizare are dreptul de a verifica toate informațiile disponibile pe care le consideră necesare și relevante pentru a-i permite să își îndeplinească sarcinile. 19.Comitetul de nominalizare are dreptul de a convoca candidații la un interviu în vederea clarificării aspectelor vizate de sistemul de evaluare. În procesul de evaluare Comitetul de nominalizare va avea în vedere:– experiența profesională;– cunoștințele și abilitățile tehnice, inclusiv cunoașterea reglementărilor profesiei și ale Corpului;– contribuțiile aduse profesiei și CECCAR;– capacitatea de avea un impact semnificativ în activitatea consiliului filialei;– capacitatea de a promova interesele profesiei și CECCAR la nivel local.20.Totodată, Comitetul de nominalizare va avea în vedere și:– egalitatea de gen;– distribuția mandatelor în funcție de volumul activității profesionale desfășurate ca persoană independentă sau prin intermediul societăților.21.Sunt validate pentru nominalizare candidaturile acceptate de minimum 2/3 din membrii comitetului.22.Comitetul de nominalizare face public pe site-ul filialei CECCAR procesul-verbal al Comitetului de nominalizare, având anexată lista candidaților admiși în urma procesului de nominalizare, până la data stabilită în calendarul de desfășurare a alegerilor. 23.Candidații respinși pot contesta la Consiliul superior, în termen de o zi lucrătoare de la afișarea procesului-verbal al Comitetului de nominalizare, exclusiv aspectele de procedură, evaluarea candidatului fiind una de tip calitativ. Consiliul superior este obligat să soluționeze contestația în termen de două zile de la înregistrarea acesteia. 24.Până la data stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor se va publica pe site-ul filialei lista candidaților nominalizați pentru a participa la procesul electoral, se vor tipări buletinele de vot și se va amenaja spațiul destinat votării.25.Alegerea membrilor consiliului filialei se va face pe baza votului membrilor activi ai filialei înscriși în Tabloul Corpului care și-au îndeplinit toate obligațiile profesionale față de Corp, și-au achitat integral cotizațiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenți până la data de 28 februarie a anului curent și nu au fost sancționați, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancționare. Listele electorale se vor întocmi pe baza situației existente la data de 28 februarie a anului curent. 26.În vederea asigurării posibilității participării tuturor membrilor filialei la alegerea membrilor consiliului filialei procesul de votare se va organiza după cum urmează:– la filialele cu până la 1.000 (inclusiv) de membri incluși în listele electorale, două zile consecutive;– la filialele cu peste 1.000 de membri incluși în listele electorale, inclusiv, 3 zile consecutive;– la filiala București, 4 zile consecutive;– intervalul orar de votare este cuprins între orele 10,00-18,00 pentru fiecare zi de votare.Datele în care se va desfășura procesul de vot sunt stabilite prin hotărâre a consiliului filialei, încadrându-se în intervalul stabilit prin graficul de desfășurare a alegerilor, astfel încât procesul de votare să se finalizeze cu cel puțin cu două zile înainte de data desfășurării adunării generale. 27.Procesul de votare, inclusiv calendarul cu datele de desfășurare a votării, intervalul orar de votare și locația centrului de votare (sediul filialei) vor fi făcute publice, pe site-ul filialei, de către consiliul filialei cu cel puțin 5 zile calendaristice înainte de data votării. 28.Este interzisă votarea pe bază de procură.29.Desfășurarea votării este organizată și supravegheată de o comisie electorală numită prin hotărâre a consiliului filialei, formată din 3 membri (membri CECCAR și/sau angajați ai structurilor executive).30.Comisia electorală are următoarele atribuții:a)organizează în bune condiții desfășurarea alegerilor la nivelul filialei, astfel încât să se asigure exprimarea secretă a votului;b)întocmește listele cu membrii filialei cu drept de vot, care vor cuprinde în mod obligatoriu următoarele informații: numele și prenumele, CNP, numărul carnetului de membru și semnătura de participare la vot. Listele se vor întocmi în ordine alfabetică și vor fi numerotate și semnate de membrii comisiei;c)răspunde de tipărirea buletinelor de vot;d)păstrează, sub sigiliu, listele cu membrii filialei cu drept de vot și buletinele de vot până la data încheierii desfășurării alegerilor;e)publică pe site-ul filialei și prin afișare la sediul filialei data (datele), locul și programul desfășurării procedurii de votare;f)conduce operațiunile de votare, luând toate măsurile pentru asigurarea ordinii la locul în care are loc votarea, asigurând prezența permanentă a cel puțin unui membru al comisiei în locația în care se desfășoară votul. În cazul în care se prezintă la vot membri ai filialei care au fost omiși din liste, aceștia vor fi trecuți pe o listă separată care va cuprinde aceleași elemente de identificare ca cele prevăzute la lit. b). Personalul administrativ va verifica îndeplinirea condițiilor prevăzute la pct. 25 de către membrul care a fost omis de pe lista electorală, înainte ca acesta să își exercite dreptul la vot. Alegătorii se vor legitima cu un act de identitate valabil;g)asigură securitatea urnei și a buletinelor de vot completate. În acest sens va lua următoarele măsuri de securizare:– alocă un spațiu de depozitare (fișet metalic, dulap sau încăpere) cu încuietoare și sigiliu;– în afara intervalului orar în care se desfășoară procesul de vot se vor lua următoarele măsuri:• urna cu buletinele de vot să fie depozitată în spațiul alocat din sediul filialei, membrii comisiei vor încuia acest spațiu și vor sigila toate căile de acces;• spațiul de depozitare se sigilează/se desigilează, se închide și se deschide doar în prezența tuturor membrilor comisiei;• cheile de la spațiul de depozitare vor fi păstrate în plic închis, sigilat prin semnătura tuturor membrilor comisiei și prin ștampila filialei;h)numără voturile, stabilește valabilitatea voturilor exprimate, totalizează voturile exprimate și stabilește rezultatele alegerilor;i)redactează, la sfârșitul ultimei zile de votare, după ora-limită de votare, în două exemplare procesul-verbal cu rezultatele alegerilor; procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei; j)înaintează câte un exemplar al procesului-verbal consiliului filialei și Consiliului superior al Corpului.31.Alegătorul votează unul sau mai mulți dintre candidații înscriși pe buletinul de vot, prin încercuirea numărului curent. Numărul maxim de candidați votați prin încercuire nu poate fi mai mare decât numărul locurilor vacante, număr specificat pe buletin. Nu se acceptă alte mențiuni pe buletinul de vot. Buletinele albe, cele care nu cuprind o desemnare precisă a candidatului ori care nu poartă ștampila CECCAR, cele care conțin semne de recunoaștere sau orice alte mențiuni nu sunt luate în considerare la stabilirea rezultatului, fiind considerate nule și anexându-se la procesul-verbal. Alegătorii vor introduce buletinele de vot în urnă.32.După finalizarea votului se procedează la deschiderea urnelor și numărarea voturilor. 33.Deschiderea urnelor și numărarea voturilor sunt asigurate de comisia electorală.34.Comisia electorală întocmește un proces-verbal al operațiunii de numărare a voturilor și de stabilire a rezultatului votării, care se semnează de către toți membrii săi.35.Procesul-verbal de numărare a voturilor se întocmește în dublu exemplar de către comisia electorală și cuprinde:a)numărul alegătorilor, potrivit listelor de alegători;b)numărul alegătorilor prezenți la vot;c)numărul total al voturilor valabil exprimate;d)numărul voturilor nule;e)numărul voturilor obținute de fiecare candidat în parte;f)numărul total al buletinelor de vot imprimate;g)numărul buletinelor rămase nefolosite și anulate.Câte un exemplar al acestuia se transmite consiliului filialei și consiliului superior al Corpului.36.Candidații care au obținut cel mai mare număr de voturi vor ocupa locurile vacante în limita numărului acestora și în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obținute. Mai întâi se vor ocupa locurile de titulari și apoi cele de supleanți. În cazul unei egalități pentru ultima poziție liberă, va fi ales candidatul nominalizat de Comitetul de nominalizare. În acest caz, Comisia electorală înaintează rezultatul votului Comitetului de nominalizare cel mai târziu în ziua imediat următoare, care, în termen de maximum 24 de ore, va delibera și va nominaliza candidatul care va fi ales. Rezultatul deliberării va fi înaintat Comisiei electorale, imediat după încheierea deliberărilor.37.Rezultatele votului sunt prezentate de un reprezentant al Comisiei electorale în prima ședință a adunării generale ordinare/extraordinare pentru validare/invalidare. Invalidarea procesului electoral este posibilă în cazul dovedirii nerespectării prevederilor procedurale ale prezentelor măsuri în procesul de votare. Conducerea filialei urmărește ca ședința adunării generale ordinare/ extraordinare a filialei din anul respectiv să fie convocată pentru o dată imediat ulterioară încheierii procesului de alegere a membrilor consiliului filialei.38.După finalizarea proceselor electorale în filialele în cadrul cărora au avut loc alegeri pentru funcția de membru în consiliul filialei, Consiliul superior va centraliza procesele-verbale transmise de către comisiile electorale și va înainta Conferinței naționale un raport al desfășurării alegerilor, pentru aprobare. În cazul invalidării rezultatului votului în cadrul ședinței adunării generale a filialei, procesul-verbal al Comisiei electorale va fi însoțit de punctul de vedere al Consiliului superior privind temeinicia invalidării rezultatelor votului.39.Mandatele membrilor consiliului filialei încep la data aprobării procesului electoral în cadrul Conferinței naționale.40.Membrii comitetelor de nominalizare și ai comisiilor electorale nu pot fi soț/soție, rude sau afini până la gradul IV inclusiv ai candidaților la funcțiile de membru al consiliului filialelor.41.Pe parcursul procesului electoral este interzisă orice acțiune, prin orice mijloace de propagandă, în favoarea sau împotriva unuia sau a mai multor candidați care contravine Codului etic al profesioniștilor contabili, legislației și reglementărilor Corpului.42.Prevederile cap. I, II și V din prezenta procedură sunt aplicabile și pentru alegerea președinților, membrilor titulari și membrilor supleanți din comisiile de disciplină ale filialelor. + 
Capitolul IIIAlegerile pentru Consiliul superior al Corpului și Comisia superioară de disciplină43.Declarațiile de candidaturi pentru Consiliul superior se depun la sediul central sau se transmit prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire și conținut declarat către Consiliul superior până la data-limită stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor. Declarațiile de candidaturi primite după data-limită stabilită sunt considerate tardive și nu sunt luate în considerare, anexându-se însă la procesul-verbal de declarare a rezultatelor alegerilor.44.Înființarea, dizolvarea, structura, mandatele, responsabilitățile, autoritatea și procedurile de funcționare ale Comitetului de nominalizare sunt stabilite în termenii de referință ai acestuia și aprobate de către Consiliul superior. Comitetul de nominalizare a candidaților pentru fiecare dintre funcțiile vacante care fac obiectul procesului electoral este format dintr-un număr impar de membri, de regulă din 3 membri. Membrii Comitetul de nominalizare au o bună reputație profesională și morală. Comitetul de nominalizare este responsabil cu punerea în aplicare a procesului de nominalizare elaborat de Consiliul superior.45.Formularul declarației de candidatură pentru funcția de membru în Consiliul superior se publică pe site-ul CECCAR. 46.Consiliul superior cuprinde maximum 22 de membri titulari, fără a lua în calcul funcția de președinte, dintre care un membru contabil autorizat și 4 supleanți experți contabili.47.Declarația de candidatură completată la fiecare rubrică și semnată de candidat se înregistrează și se depune la sediul central, în original, până la data stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor și se publică pe site-ul CECCAR.48.Declarațiile de candidatură depuse pentru funcția de membru al Consiliului superior vor fi analizate de către Comitetul de nominalizare. Membrii Comitetului de nominalizare nu pot fi în același timp și candidați în alegeri. Comitetul de nominalizare se numește prin hotărâre a Consiliului superior, până la data stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor.49.Membrii titulari și supleanți ai Consiliului superior sunt aleși prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani, dintre membrii activi ai Corpului care și-au îndeplinit toate obligațiile profesionale față de Corp, și-au achitat integral cotizațiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenți până la data de 28 februarie a anului curent, au obținut viza la data depunerii candidaturii, nu au fost sancționați, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancționare, au o bună reputație profesională și morală și au fost propuși de Comitetul de nominalizare, în condițiile privind mandatul prevăzute în Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare.50.Membrii cărora le încetează mandatul de 4 ani obținut începând cu data adoptării prezentei proceduri pot fi realeși după cel puțin o perioadă egală cu cea a unui mandat în condițiile prevăzute de pct. 2 si 49 din prezenta procedură.51.Comitetul de nominalizare, în prima etapă, verifică, sub sancțiunea respingerii, depunerea în termen a candidaturii, precum și completitudinea și corectitudinea datelor completate. Candidaturile respinse nu vor intra în etapa de nominalizare. 52.Sistemul de evaluare a candidatului este un sistem calitativ, bazat pe competență, educație, implicare demonstrată și etică. Se vor identifica candidații care prezintă o anumită combinație de abilități și atribute care corespund nevoilor particulare ale Consiliului superior, în concordanță cu strategia, obiectivele și planul de lucru ale CECCAR, și ale profesiei. 53.Comitetul de nominalizare analizează candidaturile rămase în procesul de nominalizare după prima etapă sub aspectul îndeplinirii condițiilor prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a criteriilor de evaluare din declarația de candidatură, a sistemului de evaluare al Comitetului de nominalizare și întocmește un referat pentru fiecare candidat, în care este descris modul de îndeplinire a fiecărei condiții și fiecărui criteriu în parte.54.Comitetul de nominalizare analizează, sub sancțiunea nenominalizării, îndeplinirea tuturor celor patru criterii din declarația de candidatură:a)inexistența oricăror acțiuni care au lezat sau care au fost săvârșite cu intenția de a leza imaginea și interesele CECCAR;b)îndeplinirea obligațiilor față de Corp la data scadentă prevăzută de reglementările Corpului, inclusiv obținerea vizei pentru anul în curs;c)experiența managerială relevantă (funcții de conducere relevante deținute etc.);d)activități desfășurate în interesul profesiei contabile (cursuri predate, propuneri de modificări legislative în interesul profesiei și al Corpului, activitatea în diferite comitete, grupuri de lucru ale Corpului, sprijin de orice natură, lucrări scrise, seminare organizate, activitatea în diferite structuri alese ale Corpului etc.) în ultimii 5 ani.55.Comitetul de nominalizare are dreptul de a verifica toate informațiile disponibile pe care le consideră necesare pentru ai permite să își îndeplinească sarcinile. 56.Comitetul de nominalizare are dreptul de a convoca candidații la un interviu în vederea clarificării aspectelor vizate de sistemul de evaluare. În procesul de evaluare, Comitetul de nominalizare va avea în vedere:– experiența profesională;– cunoștințele și abilitățile tehnice, inclusiv cunoașterea reglementărilor profesiei și ale Corpului;– contribuții aduse profesiei și CECCAR;– capacitatea de avea un impact semnificativ în activitatea Consiliului superior;– capacitatea de a promova interesele profesiei și CECCAR la nivel național și internațional.57.Totodată, Comitetul de nominalizare va avea în vedere și:– egalitatea de gen;– acoperirea regională;– distribuția mandatelor în funcție de volumul activității profesionale desfășurate ca persoană independentă sau prin intermediul societăților.58.Sunt validate pentru nominalizare candidaturile acceptate de minimum 2/3 din membrii Comitetului de nominalizare.59.Comitetul de nominalizare face public pe site-ul CECCAR procesul-verbal al Comitetului de nominalizare, având ca anexă lista candidaților admiși în urma procesului de nominalizare, până la data stabilită în calendarul de desfășurare a alegerilor. 60.Candidații respinși pot contesta la Consiliul superior, în termen de două zile lucrătoare de la afișarea procesului-verbal al Comitetului de nominalizare, exclusiv aspectele de procedură, evaluarea candidatului fiind una de tip calitativ. Consiliul superior este obligat să soluționeze contestația în termen de două zile de la înregistrarea acesteia. 61.Până la data stabilită în graficul de desfășurare a alegerilor se va publica pe site-ul CECCAR lista candidaților nominalizați pentru a participa la procesul electoral și se vor tipări buletinele de vot.62.Alegerea membrilor Consiliului superior are loc în cadrul întrunirii Conferinței naționale pe baza votului secret al membrilor activi ai filialei înscriși în Tabloul Corpului care și-au îndeplinit toate obligațiile profesionale față de Corp, și-au achitat integral cotizațiile profesionale la termenul scadent, au depus raportul de activitate pentru anii precedenți până la data de 28 februarie a anului curent și nu au fost sancționați, respectiv împotriva acestora nu s-a emis o hotărâre de sancționare. Listele electorale se vor întocmi pe baza situației existente la data de 28 februarie a anului curent.63.Este interzisă votarea pe bază de procură.64.Desfășurarea votării este organizată și supravegheată de o comisie electorală formată din 3 angajați ai structurilor executive și 3 membri CECCAR desemnați de Conferința națională, dintre care un membru al Consiliului superior al CECCAR.65.Votul se poate exprima prin buletine de vot depuse în urne sau prin utilizarea unei platforme de vot electronic.66.Comisia electorală are următoarele atribuții:a)asigurarea condițiilor pentru confidențialitatea votului; alegătorul introduce buletinul de vot în urna sigilată de comisia electorală a voturilor;b)întocmirea listelor, în ordine alfabetică, cu membrii cu drept de vot prezenți la Conferință, care vor cuprinde în principal numele și prenumele, codul numeric personal, numărul carnetului de membru, semnătura de participare la vot. Listele sunt semnate de persoana din aparatul executiv desemnată cu întocmirea listelor electorale. Listele se predau Comisiei electorale. În cazul în care există membri participanți la Conferință cu drept de vot care au fost omiși din liste, aceștia vor fi trecuți de comisie pe o listă separată, cu datele de identificare mai sus menționate;c)în cazul în care votul se realizează prin buletine de vot depuse în urne, acestea se vor distribui alegătorilor de către comisia electorală, pe bază de semnătură;d)membrii votanți vor fi îndrumați de către comisie spre spațiul destinat votării;e)în cazul în care votul se realizează prin utilizarea unei platforme de vot electronic, Comisia electorală va pune la dispoziția participanților platforma de vot, buletinul de vot electronic și codul de acces pentru vot.67.Alegătorul votează unul sau mai mulți dintre candidații înscriși pe buletinul de vot, prin încercuirea numărului curent sau prin bifarea candidaților în buletinul de vot electronic. Numărul maxim de candidați votați nu poate fi mai mare decât numărul locurilor vacante, număr specificat pe buletin. Nu se acceptă alte mențiuni pe buletinul de vot. Buletinele albe, cele care nu cuprind o desemnare precisă a candidatului ori care nu poartă ștampila CECCAR, cele care conțin semne de recunoaștere sau orice alte mențiuni nu sunt luate în considerare la stabilirea rezultatului, fiind considerate nule, și se anexează la procesul-verbal.68.După finalizarea votului, când buletinele de vot ale alegătorilor au fost introduse în urnă, se procedează la deschiderea urnelor și numărarea voturilor. 69.Deschiderea urnelor și numărarea voturilor sunt asigurate de Comisia electorală.70.În cazul utilizării platformei de vot electronic, Comisia electorală va lista raportul din platformă și îl va semna.71.Comisia electorală întocmește un proces-verbal al operațiunii de numărare a voturilor și de stabilire a rezultatului votării, care se semnează de către toți membrii săi.72.Procesul-verbal de numărare a voturilor se întocmește în dublu exemplar de către Comisia electorală și cuprinde:a)numărul alegătorilor, potrivit listelor de alegători;b)numărul alegătorilor prezenți la vot;c)numărul total al voturilor valabil exprimate;d)numărul voturilor nule;e)numărul voturilor obținute de fiecare candidat în parte;f)numărul total al buletinelor de vot imprimate – în cazul exprimării votului la urne;g)numărul buletinelor rămase nefolosite și anulate – în cazul exprimării votului la urne.73.Candidații care au obținut cel mai mare număr de voturi vor ocupa locurile vacante în limita numărului acestora și în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obținute. Mai întâi se vor ocupa locurile de titulari și apoi cele de supleanți. În cazul unei egalități pentru ultima poziție liberă, va fi ales candidatul recomandat de Comitetul de nominalizare. 74.Rezultatele votului sunt prezentate de un reprezentant al Comisiei electorale, în ședința Conferinței naționale pentru validare.75.Mandatele membrilor Consiliului superior încep cu data aprobării procesului electoral în cadrul Conferinței naționale.76.Membrii comitetelor de nominalizare și ai comisiilor electorale nu pot fi soț/soție, rude sau afini până la gradul IV inclusiv ai candidaților la funcțiile de membru al Consiliului superior.77.În procesul electoral este interzisă orice acțiune, prin orice mijloace, de propagandă în favoarea sau împotriva unuia sau a mai multor candidați, care contravine Codului etic al profesioniștilor contabili, legislației și reglementărilor Corpului. 78.Prevederile cap. I, III și V din prezenta procedură sunt aplicabile și pentru alegerea președinților, membrilor titulari și membrilor supleanți din Comisia superioară de disciplină.
 + 
Capitolul IVAlegerea președintelui Consiliului superior și a președinților consiliilor filialelor79.Declarațiile de candidaturi se transmit, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire și conținut declarat, Consiliului superior sau consiliului filialei, după caz, până la data-limită stabilită de Consiliul superior. La nivelul Consiliului superior, respectiv al consiliului filialei, primirea și verificarea declarațiilor de candidatură, precum și întocmirea listei candidaților se fac de către Comitetul de nominalizare numit de Consiliul superior; membrii Comitetului de nominalizare nu pot fi în același timp și candidați în alegeri.80.Procedura alegerii este stabilită prin hotărâre a Conferinței naționale a experților contabili și contabililor autorizați.
 + 
Capitolul VDispoziții finale și tranzitorii81.Situațiile excepționale nereglementate de prezenta procedură vor fi soluționate prin dispoziții tranzitorii emise prin hotărârea Consiliului superior al CECCAR.82.Nerespectarea prevederilor prezentei reglementări se sancționează conform Ordonanței Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Regulamentului de organizare și funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, precum și altor reglementări legale incidente.83.La data intrării în vigoare a prezentei proceduri se abrogă orice altă prevedere contrară din reglementările CECCAR. Consiliul superior va asigura punerea în aplicare a prezentelor măsuri.
 + 
Articolul IIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în conformitate cu prevederile art. 44 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 65/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul IIIOrganele alese și executive vor duce la îndeplinire dispozițiile prezentei hotărâri.

Președintele Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România,
Robert Aurelian Șova
București, 9 martie 2018Nr. 18/443.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x