HOTĂRÂRE nr. 156 din 22 aprilie 1993

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 108 din 27 mai 1993
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008
ART. 4MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008
ANEXA 1ABROGAT DEHG 1240 14/12/2011
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 156 22/04/1993
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008
ART. 4MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008
ANEXA 1ABROGAT DEHG 1240 14/12/2011
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008
ANEXA 2MODIFICAT DEHG 394 09/04/2008





Guvernul României hotărăște:  + 
Articolul 1Se instituie Zona libera Sulina, cu o suprafața de 100,8847 ha, conform anexelor nr. 1 și nr. 2*) la prezenta hotărâre.Activitățile specifice regimului de zona libera se vor desfășura numai în perimetre imprejmuite. Desfășurarea unor astfel de activități în afară perimetrelor imprejmuite este interzisă.*) Anexa nr. 2 cuprinzând schema ce conține perimetrele care se încadrează în Zona libera Sulina se va pune la dispoziție celor interesați de Agenția zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor. + 
Articolul 2Se înființează Administrația Zonei Libere Sulina, cu sediul în orașul Sulina, str. I nr. 202, județul Tulcea, prin reorganizarea Întreprinderii de Comerț Exterior "Administrația Portului Liber Sulina", care își încetează activitatea. + 
Articolul 3Administrația Zonei Libere Sulina este persoana juridică, coordonata de către Ministerul Transporturilor prin Agenția zonelor libere, funcționează cu statut de regie autonomă, pe principiile gestiunii economice și autonomiei financiare și își desfășoară activitatea în conformitate cu Legea nr. 84/1992 și cu regulamentul de organizare și funcționare prevăzut în anexa nr. 3. + 
Articolul 4Patrimoniul Administrației Zonei Libere Sulina este de 1.452.467 mii lei, constituit prin preluarea patrimoniului Întreprinderii de Comerț Exterior "Administrația Portului Liber Sulina" și a obiectivului de investiții "Dezvoltarea capacității de trafic a portului de tranzit Sulina – etapa a II-a", potrivit stadiului fizic de executare la data prezentei hotărâri, de la Regia Autonomă "Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați", potrivit bilanțului contabil la 31 decembrie 1992.Administrația Zonei Libere Sulina administrează suprafața de teren de 93,78 ha cedata de Consiliul orasenesc Sulina.Cheltuielile de capital necesare pentru primul an de funcționare se asigura din resursele proprii ale administrației, preluate de la Întreprinderea de Comerț Exterior "Administrația Portului Liber Sulina". + 
Articolul 5Navele și celelalte mijloace de transport, precum și mărfurile și alte bunuri care, pe orice cale, intră în sau ies din Zona libera Sulina, trebuie să fie însoțite de documente prevăzute de legislația română și de convențiile internaționale.Nu sunt admise bunurile al căror import este prohibit pe teritoriul României, prin lege sau prin convențiile internaționale la care România este parte.Mărfurile periculoase pot intră în Zona libera Sulina numai în condițiile prevăzute de legislația în vigoare în acest domeniu și pot fi depozitate numai în spațiile amenajate special în acest scop de Administrația Zonei Libere Sulina.Navele care desfășoară orice fel de activitate în Zona libera Sulina pot acosta în punctele stabilite de Administrația Zonei Libere Sulina de comun acord cu organele vamale locale.Navele care operează în Zona libera Sulina și nu ating alte porturi dunarene sunt scutite de plată taxelor de trecere prin Canalul Sulina. + 
Articolul 6Supravegherea vamală generală se efectuează potrivit legii. Supravegherea vamală a căilor de acces terestre se face prin instalarea de posturi fixe și permanente de control, iar a celor fluviale sau maritime, prin patrulare fluviala sau maritima, permanenta sau ocazionala, în funcție de trafic. + 
Articolul 7Organele vamale, polițienești și de trecere a frontierei pot efectua verificări în interiorul Zonei libere Sulina, în cazul unor sesizări temeinice. + 
Articolul 8Desfășurarea activității organelor vamale în teritoriul Zonei libere Sulina necesita dotarea unității vamale Sulina cu:– o șalupă rapida dotată cu statie radar pentru navigație și instalatie de semnalizare vizuala și acustica;– un autoturism de teren;– o statie fixa de emisie-recepție;– doua stații mobile de emisie-recepție;– zece stații portabile de emisie-recepție.Finanțarea se asigura din mijloace extrabugetare ale Direcției Generale a Vamilor.
 + 
Articolul 9Administrația Zonei Libere Sulina va asigura, fără plata, spațiile de birou și mijloacele de comunicații necesare lucrătorilor vamali care își desfășoară activitatea în Zona libera Sulina. + 
Articolul 10Controlul pașapoartelor și al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat române ale personalului navelor care operează în Zona libera Sulina se efectuează de către organele poliției de frontieră, conform prevederilor din Legea nr. 56/1992 privind frontiera de stat a României.Administrația Zonei Libere Sulina va asigura spațiile și dotările necesare punctelor de control trecere frontiera, iar pentru deplasarea echipei de control la nave va asigura o șalupă.Statul de funcții al Ministerului de Interne se suplimenteaza cu 4 ofițeri și 6 subofiteri pentru poliția de frontieră. + 
Articolul 11Personalul trecut de la Întreprinderea de Comerț Exterior "Administrația Portului Liber Sulina" la Administrația Zonei Libere Sulina se considera transferat. + 
Articolul 12Abrogat.(la 08-11-1994,
Articolul 12 a fost abrogat de Punctul 20, Punctul 2, ANEXA din HOTĂRÂREA nr. 682 din 7 octombrie 1994, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 08 noiembrie 1994
)
 + 
Articolul 13Patrimoniul, reactualizat, al Regiei Autonome "Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați", prevăzut la pct. 6 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 19/1991, se diminuează cu valoarea de 24.943.043 lei, reprezentind fonduri fixe puse în funcțiune din obiectivul de investiții „Dezvoltarea capacității de trafic a portului de tranzit Sulina, etapa a II-a”. + 
Articolul 14Ministerul Finanțelor și Ministerul Transporturilor vor modifica indicatorii financiari pentru obiectivul de investiții "Dezvoltarea capacității de trafic a portului de tranzit Sulina, etapa a II-a", în sensul predării acestora de către Regia Autonomă "Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați" către titularul de investiție Administrația Zonei Libere Sulina. + 
Articolul 15Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 16Orice dispoziție contrară prezentei hotărâri se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Paul Teodoru
Ministru de stat, ministrul finanțelor,
Florin Georgescu
Ministrul comerțului,
Constantin Teculescu
Ministru de interne,
George Ioan Danescu
 + 
Anexa nr. 1
ZONA LIBERĂ SULINA
Delimitarea teritorială a zonei libere Zona libera Sulina cuprinde teritoriile delimitate de următoarele perimetre: Perimetrul P I: cu o suprafața imprejmuita de 34.894 mp, atribuit Portului liber Sulina în baza Deciziei Consiliului județean Tulcea nr. 886 din 11 decembrie 1978, în care este inclus sediul administrației, având ca vecini:– la nord: Canalul Sulina– la sud: Spitalul Sulina și drumul de acces la bazinul Portului de tranzit Sulina;– la vest: sediul Administrației Fluviale a Dunării de Jos Sulina;– la est: Complexul hotelier Sulina. Perimetrul P II: cu o suprafața neimprejmuita de 121.500 mp, atribuită Portului liber Sulina în baza Deciziei Consiliului județean Tulcea nr. 886 din 11 decembrie 1978, delimitat astfel:– la nord: cu o latura de 275 m perpendiculara pe latura de est a bazinului;– la sud și la est: teritoriul cistigat din mare, ca rezultat al amenajărilor hidrotehnice de la gura Canalului Sulina;– la vest: bazinul Portului de tranzit Sulina. Perimetrul P III: cu o suprafața de 36.300 mp, din care:– o suprafața de 25.000 mp imprejmuita cu gard pe latura de sud-vest, pe o lungime de 300 m, și poarta de acces, iar pe celelalte laturi, delimitata de apa, atribuită Portului liber Sulina în baza Deciziei Consiliului județean Tulcea nr. 886 din 11 decembrie 1978;– o suprafața de 11.300 mp, neimprejmuita, atribuită Portului liber Sulina prin Protocolul nr. 8910 din 9 octombrie 1984, încheiat între "Navrom" Galați și Portul liber Sulina și delimitata astfel:– la nord: Canalul Sulina;– la sud: pe o latura de 60 m – bazinul Portului de tranzit Sulina în zona malului și limita platformei portuare amenajate;– la est: pe o latura de 220 m – bazinul Portului de tranzit Sulina;– la vest: limita platformei portuare amenajate. Perimetrul P IV: cu o suprafața neimprejmuita de 128.703 mp, atribuită Portului liber Sulina prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M 99/1990, amplasat în zona de sud-vest a bazinului Portului de tranzit Sulina, având lungimea laturilor după cum urmează:– la nord: 162 m;– la est: 65 și 202 m;– la sud: 228 m;– la vest: 192 și 245 m. Perimetrul P V: cu o suprafața neimprejmuita de 306.450 mp, atribuită Portului liber Sulina prin Hotărârea Consiliului Orasenesc Sulina, comunicată cu adresa nr. 817/18 august 1992. Perimetrul P VI: cu o suprafața de 330.850 mp, constituită din bazinul maritim al Portului de tranzit Sulina, din cadrul obiectivului de investiții "Dezvoltarea capacității de trafic a Portului de tranzit Sulina – etapele I+II". Perimetrul P VII: cu o suprafața de 50.150 mp, constituită din bazinul fluvial.Total suprafața zona libera: 1.008.847 mp. (100,8847 ha).
 + 
Anexa nr. 2Anexa nr. 2 cuprinzând schema ce conține perimetrele care se încadrează în Zona libera Sulina se va pune la dispoziție celor interesați de Agenția zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor.
 + 
Anexa nr. 3
REGULAMENTUL
de organizare și funcționare a Administrației Zonei Libere Sulina
 + 
Capitolul 1Prevederi generale + 
Articolul 1Denumirea: Administrația Zonei Libere Sulina. + 
Articolul 2Forma juridică: Administrația Zonei Libere Sulina este persoana juridică, cu statut de regie autonomă, funcționează pe bază de gestiune economică și autonomie financiară și își desfășoară activitatea în conformitate cu prezentul regulament de organizare și funcționare și cu legislația română în vigoare. + 
Articolul 3Sediul Administrației Zonei Libere Sulina este în orașul Sulina, str. I nr. 202, județul Tulcea.Acest sediu va putea fi schimbat în condițiile legii.
 + 
Articolul 4Delimitarea geografică a Zonei libere Sulina este:– Perimetrul P I: în suprafața de 34.894 mp, delimitat la nord de Canalul Sulina, la sud de Spitalul Sulina și drumul de acces la bazinul Portului de tranzit Sulina, la vest de sediul Administrației Fluviale a Dunării de Jos Sulina și la est de Complexul hotelier Sulina.– Perimetrul P II: în suprafața de 121.500 mp, delimitat la nord de o latura de 275 m perpendiculara pe latura de est a bazinului, la sud și la est, de teritoriul cistigat din mare și la vest, de bazinul Portului de tranzit Sulina.– Perimetrul P III: în suprafața de 36.300 mp, delimitat la nord de Canalul Sulina, la sud, pe o latura de 60 m, de bazinul Portului de tranzit Sulina în zona malului și limita platformei portuare amenajate, la est, pe o latura de 220 m, de bazinul Portului de tranzit Sulina și la vest, de limita platformei portuare amenajate.– Perimetrul P IV: în suprafața de 128.703 mp, constituit din platforma pe zona de sud-vest a bazinului Portului de tranzit Sulina cu următoarele dimensiuni: latura nordica de 162 m, latura estica de 65 m și 202 m, latura sudica de 228 m și latura vestica de 192 și 245 m;– Perimetrul P V: în suprafața de 306.450 mp, delimitat la nord pe o lungime de 1.980 m între +km 4 și +km 23 +80 de Canalul Sulina, la sud de limita construită a orașului Sulina pe o lungime de 725 m și de drumul de acces oraș-plaja pe o lungime totală de 575 m, la vest de clădirea Hotelului Sulina pe o lungime de 250 m, la est pe o lungime de 1.815 m de litoralul Marii Negre (digul și canalul de protecție a orașului) și pe o lungime de 350 m de Societatea Comercială "Piscicolă" Sulina – S.A.– Perimetrul P VI: în suprafața de 330.850 mp, constituit în bazinul maritim al Portului de tranzit Sulina.– Perimetrul P VII: în suprafața de 50.150 mp, constituit din bazinul fluvial.
 + 
Capitolul 2Obiectul de activitate + 
Articolul 5Administrația Zonei Libere Sulina are ca obiect de activitate:– administrarea și exploatarea comercială a portului și a suprafeței declarate zona libera, organizarea și realizarea întregii game de acte și fapte de comerț pentru care este abilitata să le desfășoare prin prezentul regulament.– în calitate de administrator al bunurilor din patrimoniu, administrează și asigura exploatarea bazinelor, danelor, cheiurilor, platformelor, magaziilor, instalațiilor, utilajelor, clădirilor social-administrative, grupurilor sociale, statiilor de transformare etc., aflate în dotare proprie, și colaborează cu toți agenții economici, persoane fizice și juridice române sau străine, în activități de investiții și modernizări ale mijloacelor din dotare, de producție industriala, hoteliera și alte activități specifice regimului de zona libera.– folosirea utilajelor și a mijloacelor de transport din patrimoniul regiei autonome, precum și a personalului aferent, prin desfășurarea de activități și în afară zonei libere, în scopul obținerii de venituri în lei destinate menținerii activității. Aceste activități nu beneficiază de facilitățile stabilite pentru zona libera.(la 30-12-1994,
Articolul 5 din Capitolul 2 , Anexa nr. 3 a fost completat de Articolul 1 din HOTĂRÂREA nr. 963 din 29 decembrie 1994, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 373 din 30 decembrie 1994
)
Notă
Conform art. 2 din HOTĂRÂREA nr. 963 din 29 decembrie 1994, publicată în Monitorul Oficial nr. 373 din 30 decembrie 1994, prevederile liniuței a cincea se aplică până la data de 31 decembrie 1995. Prelungirea acestei perioade se face cu aprobarea Guvernului.
Conform art. unic din HOTĂRÂREA nr. 1090 din 28 decembrie 1995, publicată în Monitorul Oficial nr. 302 din 29 decembrie 1995, prevederile Hotărârii Guvernului nr. 963/1994 se aplică în continuare, în perioada 1 ianuarie 1996 – 31 decembrie 1996. Prelungirea acestei perioade se face cu aprobarea Guvernului.
Conform art. unic din HOTĂRÂREA nr. 1.186 din 15 noiembrie 1996, publicată în Monitorul Oficial nr. 307 din 26 noiembrie 1996, prevederile Hotărârii Guvernului nr. 963/1994 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 156/1993 privind instituirea Zonei Libere Sulina și înființarea Administrației Zonei Libere Sulina, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 108 din 27 mai 1993, a căror aplicare a fost prelungită până la data de 31 decembrie 1996 în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.090/1995, se vor aplica în continuare până la data de 31 decembrie 1997.
Conform art. unic din HOTĂRÂREA nr. 790 din 2 decembrie 1997, publicată în Monitorul Oficial nr. 374 din 23 decembrie 1997, prevederile Hotărârii Guvernului nr. 963/1994 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 156/1993, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 30 decembrie 1994, a căror aplicare a fost prelungită până la data de 31 decembrie 1997 în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.186/1996, se vor aplica în continuare până la data de 31 decembrie 1998.
 + 
Articolul 6Administrația Zonei Libere Sulina are următoarele atribuții:a)administrarea întregii infrastructuri a Portului liber Sulina și a teritoriilor declarate zona libera și a suprastructurii din dotarea proprie;b)repararea și întreținerea construcțiilor din administrare;c)întreținerea în stare de funcționare a facilităților privind aprovizionarea cu apa, agent termic și energie electrica;d)întreținerea căilor rutiere de acces;e)salubrizarea-depoluarea bazinelor portuare, a clădirilor și construcțiilor situate în Zona libera Sulina și preluarea reziduurilor petroliere, menajere și industriale;f)înregistrarea situației statistice a datelor de producție și financiare ale agenților economici care utilizează Zona libera Sulina și centralizarea informațiilor privind traficul portuar de la toți agenții economici de pe platforma portuara;g)avizarea și coordonarea realizării activităților în Zona libera Sulina, prin eliberarea de licențe, cu aprobarea Ministerului Transporturilor, tuturor utilizatorilor zonei libere, agenți economici, persoane fizice și juridice române sau străine, în scopul dezvoltării echilibrate a zonei, al evitării concurentei neloiale și al protejării mediului ambiant;h)stabilirea tarifelor minime anuale pentru toate activitățile care se desfășoară în teritoriul Zonei libere Sulina și supunerea lor aprobării Ministerului Transporturilor;i)stabilirea, în condițiile legii, a prețurilor pentru mărfurile ce se comercializează în nume propriu sau în cooperare cu alți agenți economici, persoane fizice sau juridice române sau străine, în perimetrul Zonei libere Sulina;j)solicitarea Ministerului Transporturilor, pe baza unor studii de fezabilitate, a extinderii teritoriului zonei libere stabilit prin hotărâre guvernamentală;k)insotirea echipei de control al trecerii frontierei în calitate de reprezentant al Administrației Zonei Libere Sulina la navele care operează în zona libera; de asemenea, poate îndeplini activități specifice de agenturare și navlosire în cazul în care este nominalizată expres ca agent al cărăușului;m)luarea de măsuri pentru folosirea rațională și în condiții de eficienta și siguranța a mijloacelor de transport și a utilajelor pentru respectarea normativelor tehnice privind întreținerea și repararea acestora;n)aprobarea documentațiilor tehnice și a proiectelor de execuție a noilor obiective economice (inclusiv hoteliere) realizate prin mijloace proprii de către agenții economici români sau străini sau în cooperare cu aceștia, în conformitate cu legislația în vigoare;o)asigurarea aplicării normelor de protecție a muncii și a mediului înconjurător și controlarea modului de respectare a acestora;p)organizarea activității de prevenire și stingere a incendiilor terestre și la bordul navelor;r)întocmirea și executarea, conform legii, a bugetului de venituri și cheltuieli pentru activitatea proprie;s)informarea, periodic sau la cerere, a Ministerului Transporturilor asupra activităților desfășurate în Zona libera Sulina și a eficientei acestora;t)elaborarea de studii și programe privind proportiile, nivelurile și ritmurile de dezvoltare a activităților proprii de exploatare imediata și de perspectiva pentru dezvoltarea, modernizarea și sistematizarea Portului liber Sulina;u)eliberarea licențelor tuturor agenților economici utilizatori ai zonei libere, în conformitate cu instrucțiunile Ministerului Transporturilor;v)asigurarea semnalizarii și balizarii canalelor de acces, bazinelor și cheiurilor, în conformitate cu normele de siguranță a navigației;x)asigurarea pilotajului, remorcajului și manevrelor în Portul liber Sulina și în rada acestuia;y)elaborarea de norme tehnice privind construcția, modernizarea, întreținerea și exploatarea infrastructurii și suprastructurii portuare din dotare;w)asigurarea menținerii adincimilor la dane, în bazine și pe senal, a semnalizarii și balizarii canalelor de acces;z)organizarea și asigurarea controlului și pazei la porțile de acces și în perimetrul împrejmuit, astfel încât sa nu se permită accesul persoanelor și al mărfurilor decît în condițiile reglementărilor speciale. + 
Articolul 7În Zona libera Sulina se pot desfășura următoarele activități:a)manipularea, depozitarea, sortare, măsurarea, ambalarea, condiționarea, prelucrarea, asamblarea, fabricarea, marcarea, testarea, licitarea, vânzarea-cumpărarea, expertizarea, dezmembrarea mărfurilor, transporturi și expeditii interne și internaționale;b)organizarea de expoziții;c)organizarea operațiunilor de bursa și financiar-bancare;d)organizarea de cantine și restaurante, precum și de magazine de desfacere sau comercializare în perimetrul zonei libere;e)închirierea sau concesionarea terenurilor și clădirilor din zona libera, în conformitate cu prevederile art. 12 din prezenta hotărâre;f)controlul calitativ și cantitativ al mărfurilor;g)aprovizionarea navelor și a altor mijloace de transport care operează în zona libera sau tranziteaza Canalul Sulina;h)prestări de servicii, precum și alte activități specifice zonelor libere. + 
Articolul 8Activitățile prevăzute mai sus se realizează de agenții economici utilizatori ai Zonei libere Sulina, cu avizul și pe baza licențelor eliberate de Administrația Zonei Libere Sulina, în conformitate cu instrucțiunile Ministerului Transporturilor.Agenția zonelor libere din cadrul Ministerului Transporturilor acorda autorizații pentru activitățile realizate de Administrația Zonei Libere Sulina în nume propriu sau în colaborare cu alți agenți economici, persoane fizice și juridice române sau străine.
 + 
Articolul 9Introducerea sau scoaterea în și din Zona libera Sulina a bunurilor de orice fel, a mijloacelor de transport, se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare în ceea ce privește controlul sau supravegherea vamală, controlul de frontieră, controlul sanitar-veterinar sau fitosanitar, după caz.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 10Administrația Zonei Libere Sulina are un patrimoniu în valoare de 1.452.467 mii lei. + 
Articolul 11Administrația Zonei Libere Sulina este administratorul bunurilor din patrimoniul sau. În exercitarea dreptului de administrare, aceasta folosește și dispune în mod autonom de bunurile din patrimoniu pentru realizarea obiectului sau de activitate și beneficiază de rezultatele utilizării acestora, potrivit legislației în vigoare.
 + 
Capitolul 4Organele de conducere ale Administrației Zonei Libere Sulina + 
Articolul 12Conducerea Administrației Zonei Libere Sulina este asigurata de:– consiliul de administrație;– directorul general. Acesta este și președintele consiliului de administrație și este numit de acesta, cu avizul Ministerului Transporturilor. + 
Articolul 13Consiliul de administrație se numește prin ordinul ministrului transporturilor și este compus din 7 membri, după cum urmează:– un reprezentant al Ministerului Finanțelor;– un reprezentant al Ministerului Transporturilor;– economiști, ingineri, juriști, tehnicieni dintre salariații Administrației Zonei Libere Sulina sau din afară acesteia, specialiști în ramura de activitate.Ministerul Transporturilor poate înlocui unii membri ai consiliului de administrație pentru activitate necorespunzătoare.La lucrările consiliului de administrație pot participa, ca invitați, și delegați al altor organe sau instituții, pentru consultare.Activitatea consiliului de administrație se desfășoară pe baza regulamentului propriu de funcționare.
 + 
Articolul 14Membrii consiliului de administrație sunt numiți pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate din ei pot fi înlocuiți la fiecare 2 ani.Membrii consiliului de administrație nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administrație și nu pot participa la conducerea societăților comerciale cu care Administrația Zonei Libere Sulina întreține relații de afaceri sau cu care are interese contrare.
 + 
Articolul 15Membrii consiliului de administrație își păstrează calitatea de angajat la unitatea de la care provin, cu toate drepturile și obligațiile derivînd din aceasta calitate.Pentru activitatea depusa în consiliul de administrație, aceștia primesc o indemnizație lunară stabilită de acesta.
 + 
Articolul 16Consiliul de administrație se întrunește ori de cîte ori interesele Administrației Zonei Libere Sulina o cer, la solicitarea președintelui, care stabilește ordinea de zi, sau la solicitarea a cel puțin jumătate plus unu din membrii săi, dar cel puțin o dată pe luna. + 
Articolul 17Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administrație poate atrage în activitatea de analiza consilieri și consultanți din diferite sectoare, a căror activitatea poate fi compensata material conform înțelegerii pe bază de contract civil. + 
Articolul 18Consiliul de administrație poate lua hotărâri numai în prezenta a cel puțin jumătate plus unu din membrii săi. Dacă aceasta majoritate nu este realizată, întrunirea consiliului se reprogrameaza într-un termen de cel mult 15 zile, cu aceeași ordine de zi. + 
Articolul 19Consiliul de administrație are, în principal, următoarele atribuții:a)aproba conceptia și strategia de dezvoltare a Zonei Libere Sulina, aproba introducerea de noi tehnologii și modernizarea celor existente, întreținerea functionalitatii tuturor construcțiilor hidrotehnice și repararea construcțiilor din administrare;b)analizează bilanțul contabil anual și contul de profit și pierderi și le înaintează Ministerului Finanțelor pentru a fi aprobate;c)aproba bugetul de venituri și cheltuieli;d)aproba sau supune spre aprobare, potrivit competentelor, investițiile ce urmează a se realiza de către administrație;e)aproba structura organizatorică a administrației și stabilește nivelurile de salarizare a personalului în funcție de studii și munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege, întocmește nomenclatoarele de funcții și salarii tarifare, indicatoarele tarifare de calificare și reglementările privind drepturile de personal;f)aproba înființarea de noi compartimente de activitate sau desființarea acestora;g)stabilește atribuțiile, competentele și relațiile compartimentelor din aparatul propriu al administrației cu terții;h)aproba volumul maxim al creditelor bancare ce pot fi contractate pentru investiții;i)propune spre aprobare, în condițiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locația de gestiune a unor bunuri sau servicii din patrimoniul administrației;j)aproba constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare și a altor fonduri, în condițiile legii;k)aproba, în condițiile legii, angajarea și efectuarea unor cheltuieli de orice natura, inclusiv de orice natura, pentru investiții, tranzacții financiare și comerciale, vinzari sau închirieri de bunuri mobile sau imobile care nu mai sunt necesare sau ale căror cheltuieli de întreținere sunt nejustificate economic;l)aproba nivelul minim anual al tarifelor și taxelor pentru toate activitățile și prestațiile la intern ce se pot efectua în Zona libera Sulina, în valută, pe baza analizei complete și comparative, și le supune spre avizare Ministerului Transporturilor;m)aproba prețurile de desfacere ale mărfurilor destinate vinzarii în valută prin unitățile proprii sau mandatare, în funcție de reglementările financiare legale în vigoare;n)aproba nivelurile taxelor pentru eliberarea de licențe utilizatorilor Zonei libere Sulina, agenților economici, persoane fizice sau juridice române sau străine, pentru desfășurarea de către aceștia, în nume propriu, de activități în Zona libera Sulina;o)aproba nivelurile comisioanelor de intermediere pe care Administrația Zonei Libere Sulina le percepe pentru închirierea de spații amenajate sau neamenajate pentru realizarea de diverse obiective din domeniul comercial, turistic, industrial, al prestațiilor de servicii etc.;p)aproba propunerile prezentate de directorul general al Administrației Zonei Libere Sulina privind cooperarea cu diversi agenți economici cu capital străin și român;r)numește și revoca directorii administrației;s)aproba contractele de cooperare cu agenții economici, persoane fizice sau juridice române sau străine; stabilește, împreună cu organele Ministerului de Interne, organele vamale etc., relațiile și condițiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor și mărfurilor, precum și pentru asigurarea ordinii publice în Zona libera Sulina;t)asigura respectarea prevederilor legale privind protecția mediului înconjurător, salubrizarea-depoluarea bazinului portuar și preluarea reziduurilor petroliere, menajere și a gunoiului de la nave;u)prezintă anual Ministerului Transporturilor un raport asupra activității desfășurate în perioada expirată și asupra programului de activitate în curs;v)exercita orice alte atribuții ce îi revin potrivit prevederilor legale în vigoare și regulamentului de organizare și funcționare și aproba orice alte măsuri care privesc activitatea administrației.
 + 
Articolul 20Directorul general al administrației reprezintă interesele acesteia în raport cu terții și în fața organelor și organizațiilor din țara și din străinătate. În desfășurarea activității curente directorul general poate delega o parte din atribuțiile sale directorilor de specialitate. + 
Articolul 21Directorul general are, în principal, următoarele atribuții și competente:a)conduce ședințele consiliului de administrație;b)asigura conducerea curenta a administrației;c)dispune, urmărește și asigura aducerea la îndeplinire a hotărîrilor consiliului de administrație și a prevederilor legale aplicabile administrației;d)aproba regulamentele și instrucțiunile de serviciu pentru administrarea, păstrarea și întreținerea mijloacelor materiale din dotarea administrației, dezvoltarea și modernizarea acestora, precum și pentru operațiunile comerciale, financiare și contabile specifice și de recrutare, pregătire și perfecționare a personalului;e)aproba angajarea și concedierea personalului din aparatul administrației;f)numește și revoca conducătorii compartimentelor functionale;g)îndeplinește orice alte atribuții și aproba orice alte măsuri privind activitatea administrației, potrivit competentelor acordate.
 + 
Capitolul 5Bugetul de venituri și cheltuieli + 
Articolul 22Administrația Zonei Libere Sulina întocmește anual bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil și contul de profit și pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanțelor. Bilanțul contabil anual și contul de profit și pierderi se publică în Monitorul Oficial al României. Partea a IV-a. + 
Articolul 23Administrația este obligată să-și acopere din activitatea proprie cheltuielile și sa realizeze profit. + 
Articolul 24Bugetul de venituri și cheltuieli se stabilește pentru fiecare exercițiu financiar și cuprinde:– venituri din aplicarea tarifelor de închiriere și concesionare, sume provenite din încasări din activitatea de comerț, de servicii, din taxe de licențe, comisioane etc.;– cheltuieli din: valori consumate în activitatea de baza, inclusiv cheltuielile de personal, amortizarea mijloacelor fixe, întreținerea, repararea și exploatarea mijloacelor din patrimoniu, cheltuieli de administrare, rambursarea creditelor, plata dobinzilor, precum și alte cheltuieli prevăzute de actele normative în vigoare.Bugetul de venituri și cheltuieli se întocmește anual și se defalca pe trimestre.
 + 
Articolul 25Consiliul de administrație constituie fondurile prevăzute de legislația în vigoare și hotărăște crearea și a altor fonduri. + 
Articolul 26Administrația Zonei Libere Sulina hotărăște cu privire la investițiile care urmează a fi realizate, în limita competentelor ce îi sunt acordate, stabilește nivelul surselor proprii de finanțare și determina volumul alocațiilor necesare de la bugetul de stat și, după caz, al creditelor bancare pentru obiectivele de investiții.
 + 
Capitolul 6Dispoziții finale + 
Articolul 27Modul de contractare, de stabilire a volumului activităților de comerț și a altor servicii specifice administrației, regimul de funcționare a acesteia și a compartimentelor sale functionale se stabilesc prin regulamente și instrucțiuni aprobate conform competentelor. + 
Articolul 28Pentru lucrările cu ciclu lung de execuție, Administrația Zonei Libere Sulina poate încheia contracte pe lucrări sau pentru prestarea altor activități, cu plățile eșalonate în rate, a căror achitare poate fi prevăzută în mai multe exercitii bugetare consecutive.Pentru asigurarea continuității activităților obiectivelor cu caracter industrial se pot constitui stocuri de siguranță, ale căror mijloace de finanțare se înscriu în bugetul de cheltuieli.
 + 
Articolul 29Relațiile comerciale ale Administrației Zonei Libere Sulina cu alte regii sau societăți comerciale se vor desfășura pe bază de contracte guvernate de principiul libertății contractuale, potrivit legii. + 
Articolul 30Administrația Zonei Libere Sulina va putea practica în raporturile sale cu terții prețuri și tarife decurgind din acțiunea conjugata a cererii și ofertei, în condițiile legii. + 
Articolul 31Litigiile Administrației Zonei Libere Sulina cu persoane fizice sau juridice române sau străine sunt de competența instanțelor judecătorești din România. Litigiile pot fi soluționate și pe cale amiabila sau prin arbitraj, în condițiile prevăzute de lege. + 
Articolul 32Dispozițiile prezentului regulament se completează cu dispozițiile Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere și cu alte prevederi legale în vigoare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x