HOTĂRÂRE nr. 150 din 23 februarie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 11 martie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 150 23/02/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Se înființează Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism consultativ al Guvernului, fără personalitate juridică, care funcționează pe lângă Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
(2)Componența Consiliului interministerial este prevăzută în anexa nr. 1.(3)Secretariatul consiliului este asigurat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
(la 14-05-2013,
Art. 1 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 226 din 30 aprilie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 14 mai 2013, prin înlocuirea unei denumiri.
)
 + 
Articolul 2Scopul înființării Consiliului interministerial îl constituie analizarea și avizarea documentațiilor tehnico-economice aferente proiectelor de investiții publice, care sunt în competența de aprobare a Guvernului. + 
Articolul 3Consiliul interministerial are ca atribuții analizarea și avizarea:a)documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice – obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică centrală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;b)documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice – lucrări pentru realizarea intervențiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiții promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică centrală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare;c)documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice – obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică locală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;d)documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice – lucrări pentru realizarea intervențiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiții promovate de ordonatorii principali de credite din administrația publică locală, care sunt în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare;e)documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice – obiective care au fost avizate, în condițiile legii, în Consiliul interministerial, inclusiv cele care au fost aprobate de Guvern și la care se schimbă indicatorii tehnico-economici inițial avizați, cu excepția situației în care se modifică în urma intervențiilor legislative în domeniul fiscal-bugetar, modificarea fiind realizată și aprobată de către ordonatorii principali de credite, în conformitate cu reglementările în vigoare;(la 08-05-2017,
Litera e) din Articolul 3 , Capitolul I a fost modificată de Punctul 1, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
f)documentațiilor tehnico-economice aferente investițiilor publice – obiective inițial aprobate de ordonatorii principali de credite din administrația publică centrală sau din administrația publică locală și care, datorită schimbării indicatorilor tehnico-economici, datorită modificării soluției tehnico-economice inițial adoptate, intră în competența de aprobare a Guvernului, potrivit Legii nr. 500/2002, cu modificările și completările ulterioare, sau Legii nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Capitolul IIOrganizarea și funcționarea Consiliului interministerial + 
Articolul 4(1)Consiliul interministerial își desfășoară activitatea în plen.(2)Ședințele se convoacă lunar sau ori de câte ori este nevoie.(3)Convocarea la ședințele Consiliului interministerial se face prin grija secretariatului.(4)Pregătirea și desfășurarea ședințelor Consiliului interministerial se asigură de către secretariatul acestuia.
 + 
Articolul 5(1)La ședințele Consiliului interministerial participă membrii de drept sau supleanții acestora, reprezentanți ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentația tehnico-economică, reprezentanți ai beneficiarului și reprezentanți ai proiectantului.(2)În funcție de complexitatea lucrărilor, la ședințele Consiliului interministerial pot fi invitați, fără drept de vot, și reprezentanți ai unor instituții de specialitate.(3)Membrii și supleanții acestora, precum și reprezentanții instituțiilor invitate sunt numiți prin ordin/decizie a conducătorului instituției pe care o reprezintă. + 
Articolul 6(1)Ședințele sunt regulamentar constituite când participă două treimi din numărul membrilor Consiliului interministerial.(2)Ședințele sunt conduse de către președintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședintele reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.(la 14-05-2013,
Alin. (2) al art. 6 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 226 din 30 aprilie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 14 mai 2013, prin înlocuirea unei denumiri.
)
(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
(3)Deciziile luate în cadrul ședințelor Consiliului interministerial trebuie să întrunească votul a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți.(4)În cazul în care un membru al Consiliului interministerial sau supleantul acestuia lipsește, înlocuitorul trebuie să aibă mandat incluzând și dreptul de vot.(5)Membrii Consiliului interministerial răspund în solidar pentru activitatea desfășurată în cadrul ședințelor acestuia.
 + 
Articolul 7Abrogat.(la 11-06-2015,
Art. 7 a fost abrogat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 416 din 3 iunie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 414 din 11 iunie 2015.
)
 + 
Capitolul IIISecretariatul Consiliului interministerial + 
Articolul 8(1)Secretariatul Consiliului interministerial, denumit în continuare Secretariat, funcționează în cadrul direcției de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
(2)Pentru fiecare obiectiv de investiții, Secretariatul asigură cu personal propriu verificarea eligibilității administrative a documentațiilor tehnico-economice înaintate spre avizare din punctul de vedere al următoarelor criterii:a)încadrarea în competențele de avizare ale Consiliului interministerial;b)încadrarea obiectivului de investiții în politicii/strategii/programe/acorduri;c)dacă documentația depusă este completă și întocmită conform prevederilor legale.(3)În scopul analizării documentațiilor tehnico-economice, conducerea direcției de specialitate din Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice desemnează din cadrul Secretariatului un responsabil de lucrare, care răspunde de întocmirea raportului de evaluare a eligibilității înaintat membrilor Consiliului interministerial în mapa ședinței de avizare.(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
(la 14-05-2013,
Art. 8 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 226 din 30 aprilie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 14 mai 2013, prin înlocuirea unei denumiri.
)
 + 
Articolul 9(1)Atribuțiile Secretariatului sunt următoarele:a)înregistrează documentațiile tehnico-economice propuse spre analiză și avizare;b)verifică documentațiile tehnico-economice din punctul de vedere al eligibilității;c)restituie solicitantului întreaga documentație tehnico-economică, în situația depunerii unei documentații tehnico-economice incomplete/neeligibile;d)elaborează ordinea de zi a ședinței, pe care o prezintă spre aprobare președintelui Consiliului interministerial/vicepreședintelui desemnat de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice;(la 14-05-2013,
Lit. d) a alin. (1) al art. 9 a fost modificată de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 226 din 30 aprilie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 14 mai 2013, prin înlocuirea unei denumiri.
)
(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
e)întocmește invitația de participare la ședința de avizare;f)predă fiecărui membru al Consiliului interministerial mapa cu documentele ședinței, cu 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită;g)elaborează rapoartele de evaluare a eligibilității, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;h)asigură întocmirea proceselor-verbale la fiecare ședință de avizare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, ce urmează a se semna de către toți membrii prezenți;i)întocmește avizul Consiliului interministerial în baza procesului-verbal al ședinței, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, și îl prezintă spre semnare președintelui/vicepreședintelui reprezentant al Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice;(la 14-05-2013,
Lit. i) a alin. (1) al art. 9 a fost modificată de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 226 din 30 aprilie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 14 mai 2013, prin înlocuirea unei denumiri.
)
(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
j)păstrează evidența documentațiilor tehnico-economice înaintate spre analiză și avizare, precum și evidența avizelor emise;k)gestionează banca de date și arhiva Consiliului interministerial;l)restituie ordonatorului principal de credite întreaga documentație tehnico-economică depusă, mai puțin nota de prezentare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, în situația respingerii acesteia în ședința Consiliului interministerial;m)transmite ordonatorului principal de credite avizul favorabil.
(2)În funcție de complexitatea documentației tehnico-economice, termenul de analiză și întocmire a raportului de evaluare a eligibilității de către Secretariatul Consiliului interministerial este cuprins între 5 și 20 de zile lucrătoare.
 + 
Articolul 10Mapa prevăzută la art. 9 alin. (1) lit. f) conține:a)invitația de participare la ședința de avizare;b)ordinea de zi a ședinței;c)notele de prezentare elaborate de proiectanți și însușite de ordonatorii principali de credite, al căror model este prevăzut în anexa nr. 5;d)rapoartele de evaluare a eligibilității, conform anexei nr. 2;e)modelul-cadru al fișei individuale de evaluare, prevăzut în anexa nr. 6, care urmează a fi completată de către fiecare membru al Consiliului interministerial.
 + 
Capitolul IVProcedura de avizare + 
Articolul 11(1)În vederea obținerii avizului Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite printr-o adresă oficială Secretariatului, spre analiză și avizare, documentația tehnico-economică, cu cheltuielile actualizate la data avizării.(la 11-06-2015,
Alin. (1) al art. 11 a fost modificat de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 416 din 3 iunie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 414 din 11 iunie 2015.
)
(2)Documentația tehnico-economică prevăzută la alin. (1) întocmită conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, cuprinde:a)studiu de fezabilitate/documentația de avizare a lucrărilor de intervenții/studiu de fezabilitate pentru obiective mixte de investiții – întocmite conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare;b)nota conceptuală;c)tema de proiectare;d)avizul ordonatorului principal de credite cu cheltuielile necesare realizării obiectivului de investiții actualizate la data avizării;e)avizele și acordurile conforme, inclusiv certificatul de urbanism emis în vederea obținerii autorizației de construire;f)avizul Ministerului Finanțelor Publice, pentru proiectele de investiții cu o valoare mai mare de 100 milioane lei și care nu au fost avizate anterior, în condițiile legii, în Consiliul interministerial;g)nota de prezentare;h)documente relevante privind nominalizarea surselor de finanțare a investiției publice, cum ar fi: acord de finanțare, memorandum de finanțare și altele similare.(la 08-05-2017,
Alineatul (2) din Articolul 11 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(2^1)Documentația tehnico-economică prevăzută la alin. (1) care intră sub incidența prevederilor art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 907/2016, cu modificările și completările ulterioare, cuprinde: a)studiul de fezabilitate/documentația de avizare pentru lucrări de intervenție/studiu de fezabilitate pentru proiect complex de investiții – întocmite în conformitate cu legislația în vigoare la data elaborării/întocmirii acestora;b)tema de proiectare/caietul de sarcini;c)avizul ordonatorului principal de credite;d)avizele și acordurile preliminare obținute conform prevederilor legale;e)avizul Ministerului Finanțelor Publice, pentru proiectele de investiții cu o valoare mai mare de 100 milioane lei și care nu au fost avizate anterior, în condițiile legii, în Consiliul interministerial;f)nota de prezentare;g)orice alte documente relevante, cum ar fi: acord de finanțare, memorandum de finanțare și altele similare.(la 08-05-2017,
Articolul 11 din Capitolul IV a fost completat de Punctul 3, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(3)Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, înainte de data ședinței, să consulte documentațiile tehnico-economice complete prevăzute la alin. (2) sau alin. (2^1), după caz, înaintate spre analiză și avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial.(la 08-05-2017,
Alineatul (3) din Articolul 11 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 4, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
 + 
Articolul 12(1)Documentațiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiții înscrise pe ordinea de zi a ședinței de avizare sunt prezentate de către persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1).(2)În cadrul ședinței de avizare, în vederea clarificării aspectelor consemnate de membrii Consiliului interministerial în fișele de evaluare individuale, respectiv a altor aspecte ridicate în cadrul ședinței, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) răspund observațiilor și întrebărilor adresate de conducătorul ședinței/membri/invitați.
 + 
Articolul 13(1)Conducătorul ședinței de avizare formulează concluziile, observațiile și propunerile rezultate în urma discuțiilor și le supune aprobării membrilor Consiliului interministerial.(2)Toate concluziile, observațiile și propunerile sunt consemnate în procesul-verbal al ședinței de avizare.(3)Procesul-verbal este semnat de toți membrii prezenți sau de supleanții/înlocuitorii acestora cu drept de vot. + 
Articolul 14Aprobarea sau respingerea documentației se face prin votul majorității simple a membrilor prezenți. + 
Articolul 15Pentru operarea modificărilor și completărilor solicitate în cadrul ședinței de avizare, termenul de soluționare de către ordonatorul principal de credite este cuprins între 5 și 15 zile lucrătoare, în funcție de complexitatea modificărilor și completărilor. + 
Articolul 16Pentru obiectivele de investiții aprobate în cadrul ședinței de avizare, Secretariatul va întocmi avizul Consiliului interministerial, în termen de cel mult 5 zile de la data ședinței de avizare. + 
Articolul 17În situația respingerii documentației tehnico-economice în ședința de avizare a Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiată ordonatorului principal de credite, mai puțin nota de prezentare. + 
Articolul 18În cazul documentațiilor neavizate înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul de evaluare a eligibilității și procesul-verbal al ședinței de avizare se păstrează în arhiva Secretariatului. + 
Articolul 19În cazul fiecărei lucrări avizate, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:a)nota de prezentare a lucrării;b)raportul de evaluare a eligibilității;c)avizul Consiliului interministerial;d)nota de prezentare refăcută conform observațiilor și recomandărilor din ședința de avizare, dacă este cazul. + 
Articolul 20În cazul fiecărei ședințe de avizare, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:a)ordinea de zi a ședinței;b)copii ale invitațiilor trimise;c)procesul-verbal al ședinței de avizare;d)dosarele obiectivelor de investiții cuprinse pe ordinea de zi.
 + 
Capitolul VConținutul avizului Consiliului interministerial + 
Articolul 21(1)Avizul Consiliului interministerial certifică necesitatea și oportunitatea investiției, compatibilitatea documentației cu avizele și acordurile prealabile, potrivit legii, precum și cu tema de proiectare/caietul de sarcini.(2)Avizul emis de Consiliul interministerial conține, în anexă, caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții.
 + 
Articolul 22Avizul se semnează de președintele Consiliului interministerial sau de către vicepreședintele reprezentant al Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în două exemplare originale.(la 14-05-2013,
Art. 22 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 226 din 30 aprilie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 14 mai 2013, prin înlocuirea unei denumiri.
)
(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
 + 
Articolul 23Avizele se numerotează și se înregistrează într-un registru special, care se păstrează de către Secretariat împreună cu un exemplar original al avizelor eliberate.
 + 
Capitolul VIObligațiile ordonatorilor de credite și ale operatorilor economici + 
Articolul 24Ordonatorii de credite bugetare și operatorii economici prezintă documentațiile prevăzute la art. 11 alin. (2) sau (2^1), după caz, însoțite de avizul ordonatorului principal de credite – condiție eliminatorie de eligibilitate, de avizele și de acordurile prealabile, stabilite potrivit legii.(la 08-05-2017,
Articolul 24 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 5, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
 + 
Articolul 25(1)Se interzice ordonatorilor de credite bugetare și operatorilor economici să treacă la întocmirea fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiții din categoria celor prevăzute la art. 3 fără avizul Consiliului interministerial.(2)După obținerea avizului, indicatorii tehnico-economici avizați de Consiliul interministerial sau modificați de către ordonatorii principali de credite, conform prevederilor alin. (2^2), se aprobă prin hotărâre a Guvernului, potrivit legii, „Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice fiind unul dintre ministerele avizatoare.(la 08-05-2017,
Alineatul (2) din Articolul 25 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 6, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
(2^1)În cazul în care ordonatorii principali de credite promovează hotărâri ale Guvernului prin care se modifică sursele de finanțare ale obiectivelor de investiții sau alte prevederi, cu excepția caracteristicilor principale și a indicatorilor tehnico-economici avizați, „Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nu face parte dintre ministerele avizatoare.(la 11-06-2015,
Alin. (2^1) al art. 25 a fost introdus de pct. 5 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 416 din 3 iunie 2015 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 414 din 11 iunie 2015.
)
(la 08-05-2017,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a fost înlocuită de Punctul 10, ARTICOL UNIC HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(la 05-03-2018,
sintagma: Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
(2^2)În situația în care intervin modificări legislative în domeniul fiscal-bugetar, după avizarea indicatorilor tehnico-economici în Consiliul interministerial și înainte de aprobarea acestora prin hotărâre a Guvernului, în aplicarea cărora se modifică valoarea avizată, ordonatorii principali de credite vor proceda la aprobarea, conform reglementărilor în vigoare, a modificării indicatorilor tehnico-economici avizați, fără a mai fi necesară reavizarea acestora în Consiliul interministerial.(la 08-05-2017,
Articolul 25 din Capitolul VI a fost completat de Punctul 7, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(2^3)În vederea avizării hotărârii Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici modificați conform prevederilor alin. (2^2), ordonatorii principali de credite atașează documente relevante cu privire la noua valoare.(la 08-05-2017,
Articolul 25 din Capitolul VI a fost completat de Punctul 7, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
(3)Abrogat.(la 08-05-2017,
Alineatul (3) din Articolul 25 , Capitolul VI a fost abrogat de Punctul 8, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
 + 
Articolul 26Abrogat.(la 23-02-2021,
Articolul 26 din Capitolul VI a fost abrogat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 49 din 19 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 182 din 23 februarie 2021
)
 + 
Capitolul VIIDispoziții finale + 
Articolul 27Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.(la 23-02-2021,
Articolul 27 din Capitolul VII a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 49 din 19 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 182 din 23 februarie 2021
)
 + 
Articolul 28La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 435/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 21 aprilie 2009.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale și turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul administrației și internelor,
Vasile Blaga
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul finanțelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
București, 23 februarie 2010.Nr. 150. + 
Anexa nr. 1
COMPONENȚA
Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe
1.Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației – președinte2.Secretar de stat din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației – vicepreședinte3.Reprezentantul Ministerului Finanțelor – vicepreședinte4.Reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii – vicepreședinte5.Reprezentantul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației – membru6.Reprezentantul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene – membru7.Reprezentantul Ministerului Afacerilor Interne – membru8.Reprezentantul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – membru9.Reprezentantul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale – membru10.Reprezentantul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – membru11.Reprezentantul Ministerului Apărării Naționale – membru12.Reprezentantul Ministerului Sănătății – membru13.Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului – membru(la 23-02-2021,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 49 din 19 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 182 din 23 februarie 2021
)
 + 
Anexa nr. 2MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ȘI ADMINISTRAȚIEI PUBLICE(la 05-03-2018,
sintagma: MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE, ADMINISTRAȚIEI PUBLICE ȘI FONDURILOR EUROPENE a fost înlocuită de Punctul 2, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 64 din 1 martie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 198 din 05 martie 2018
)
DIRECȚIA GENERALĂ DEZVOLTARE REGIONALĂ ȘI INFRASTRUCTURĂ – DIRECȚIA LUCRĂRI PUBLICESecretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe
RAPORT DE EVALUARE A ELEGIBILITĂȚII
1.Date generale:1.1.Obiectivul de investiții: ………………………………………………………………………………………1.2.Ordonator principal de credite: …………………………………………………………………………..1.3.Beneficiar: ………………………………………………………………………………………………………1.4.Proiectant: ………………………………………………………………………………………………………1.5.Proiect/Faza de proiectare: ……………………………………………………………………………….1.6.Amplasament: …………………………………………………………………………………………………2.Încadrarea în competențele de avizare ale Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe (art. 3 din hotărâre):3.Avizul ordonatorului principal de credite (nr. …/data): …………………………………………4.Încadrarea obiectivului de investiții în politici/strategii/programe/acorduri (nr. …/data, poziție): ……………………5.Documentația depusă:5.1.Studiul de fezabilitate/documentația de avizare pentru lucrări de intervenție, conform prevederilor:a)Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare (nr./data): ………………………………………………….b)în vigoare la data elaborării/întocmirii acestora (nr./data): ……………………………………….– legislație, norme, normative în baza cărora a fost întocmită documentația: ………………..5.2.Nota conceptuală/tema de proiectare/caietul de sarcini (nr./data): ………………………….5.3.Avizele și acordurile preliminare obținute conform prevederilor legale:– certificatul de urbanism și avizele cerute prin acesta (nr./data): ………………………………..– alte avize și acorduri, necesare conform prevederilor legale în vigoare (nr./data): ………5.4.Nota de prezentare:– este întocmită conform modelului din anexa nr. 5 la hotărâre (da/nu): ……………………….– evaluare indicatori tehnico-economici (da/nu): ………………………………………………………..– valoarea totală a investiției (cu TVA) ……………………………………………………………………..– din care C+M (cu TVA) ………………………………………………………………………………………..– finanțarea investiției: ………………………………………………………………………………………..– durata de realizare a investiției: …………………………………………………………………….– costuri specifice, după caz: …………………………………………………………………………..5.5.Alte documente relevante (acorduri, legi etc.) (nr./data): …………………………………6.Concluzii și propuneri: ……………………………………………………………………………….
Director general,
……………………….
Întocmit,
Responsabil lucrare,
………………………………….
–-(la 08-05-2017,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 9, ARTICOL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 256 din 20 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 330 din 08 mai 2017
)
 + 
Anexa nr. 3CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRĂRI PUBLICE DE INTERES NAȚIONAL ȘI LOCUINȚEAvizat
Președinte/Vicepreședinte
………………………..
(conducătorul ședinței de avizare)

PROCES-VERBAL Nr. ………..
al ședinței de avizare din …………….

1. Concluzii și propuneri ale ședinței de avizare
Nr. crt. Denumirea obiectivului Concluzii Votul membrilor
1. AVIZAT/NEAVIZAT fără observații/cu observații/cu recomandări/cu observații și recomandări/cu modificări/cu completări/cu modificări și completări 1.
2.
.
.
10.
11.
2. 1.
2.
.
.
10.
11.
2. Participanți la ședința de avizare 2.1. Membri: 1. 2. . . 11. 12. 2.2. Invitați: 1. 2. . . 11.
Anexă la Procesul-verbal nr. …..
Rezumatul lucrărilor ședinței de avizare din data de ……………

 + 
Anexa nr. 4*) Valoarea este confidențială și se va actualiza potrivit evoluției ulterioare a prețurilor.
 + 
Anexa nr. 5
NOTĂ DE PREZENTARE
1.Date generale:Obiectiv de investiții ………………………………………….Ordonator principal de credite …………………………………..Beneficiar …………………………………………………….Proiectant …………………………………………………….Proiect nr. ………………………./faza ……………………..Amplasamentul obiectivului: ……………………………………..2.Indicatorii tehnico-economici:2.1.Valoarea totală a investiției (cu TVA) …………………… din care C+M (cu TVA) ………………….2.2.Cost specific ………………………………………………2.3.Capacități …………………………………………………2.4.Durata de realizare a investiției …………………………….3.Necesitatea și oportunitatea investiției:– scurtă prezentare a domeniului în care este încadrat obiectivul de investiție și a cerințelor actuale și de viitor ale acestui domeniu, din care să rezulte necesitatea investiției;– justificarea necesității realizării obiectivului de investiții, cu încadrarea în politicile pe termen scurt, mediu și lung locale/sectoriale/naționale/regionale/europene și în strategia pe termen scurt, mediu și lung a ordonatorului principal de credite, cu precizarea capitolului din strategie;– cuprinderea în programe, proiecte; aliniere la cerințele europene etc.;– actul legislativ nou-apărut care favorizează realizarea investiției;– acorduri internaționale care obligă partea română la această investiție;– locuri de muncă nou-create, pe perioada realizării și în timpul exploatării obiectivului de investiții;– justificarea oportunității investiției: includerea în acorduri de finanțare, în programe prioritare etc.; surse noi de finanțare care favorizează investiția.4.Conținutul documentației:4.1.Descrierea investiției:– date tehnice privind amplasamentul și terenul pe care se amplasează proiectul de investiții. În cazul documentațiilor de avizare pentru lucrări de intervenții se vor prezenta și situația existentă, concluziile raportului de expertiză tehnică și concluziile auditului energetic;– prezentarea soluțiilor adoptate în corelație cu normele și normativele în vigoare ce definesc domeniul (normative de funcționare, studii de trafic, legi, standarde, manuale de proceduri etc.);– prezentarea investiției și a caracteristicilor principale ale construcțiilor din cadrul obiectivului de investiții nou, în conformitate cu prevederile normelor și normativelor privind stabilitatea construcțiilor și asigurarea energetică. În cazul documentațiilor de avizare pentru lucrări de intervenții: descrierea lucrărilor și a soluțiilor de intervenție, cu prezentarea caracteristicilor principale îmbunătățite prin aplicarea proiectului;– situația existentă a utilităților și analiza de consum;– concluziile evaluării impactului de mediu și soluții alternative de producere a energiei necesare funcționării obiectivului, după caz.4.2.Costurile estimative:– valoarea totală și C+M (cu TVA) cu detalierea pe structura devizului general;– indicatori de eficiență tehnico-economică.4.3.Avize și acorduri:– lista avizelor și acordurilor obținute conform prevederilor legale (inclusiv avizul ordonatorului principal de credite).5.Surse de finanțare:– valoarea totală (cu TVA) a investiției: ………………………..;– sursa de finanțare (buget de stat, buget local, fonduri externe, credite, alte surse legal constituite) și valoarea (valoric și procentual): ……………………………………Ordonatorul principal de credite– direcția de specialitate coordonatoare ………………………………..(instituție, funcție, nume)Proiectant, Beneficiar,………………………. ………………………(instituție, funcție, nume) (instituție, funcție, nume)NOTĂ:– Valoarea investiției se va prezenta actualizată.– Se vor anexa la nota de prezentare: devizul general și anexa indicatori, semnate de beneficiar și proiectant.– Se vor anexa avizele și acordurile în copii lizibile, inclusiv copii ale cererilor făcute pentru obținerea acestora.
 + 
Anexa nr. 6 + 
Anexa nr. 7Abrogată.(la 23-02-2021,
Anexa nr. 7 a fost abrogată de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 49 din 19 februarie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 182 din 23 februarie 2021
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x