HOTĂRÂRE nr. 15 din 13 ianuarie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 19 ianuarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 978 04/10/2001
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 611 29/07/1999 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 611 29/07/1999 ART. 6
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LANORMA 13/01/2000
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 13/01/2000
ActulREFERIRE LALEGE 81 11/05/1999 ART. 6
ActulREFERIRE LALEGE 189 14/10/1998 ART. 48
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 611 29/07/1999 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 611 29/07/1999 ART. 6
ART. 2PROPUNE REPUBLICAREAHG 611 29/07/1999
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 81 11/05/1999
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 189 14/10/1998 ART. 48
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 189 14/10/1998 ART. 55
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 216 29/12/1999
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 189 14/10/1998 ART. 51
ANEXA 2REFERIRE LAHG 293 02/06/1992
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 978 04/10/2001

pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea şi componenta comisiei de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale



În temeiul prevederilor art. 6 din Legea datoriei publice nr. 81/1999 şi ale art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul 1Hotărârea Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea şi componenta comisiei de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 5 august 1999, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Articolul 6 va avea următorul cuprins:"Art. 6. – Documentaţia necesară pentru autorizarea contractării unui împrumut extern se stabileşte prin Normele şi procedurile privind autorizarea contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, prevăzute în anexa nr. 1."2. După articolul 6 se introduc articolele 7 şi 8 cu următorul cuprins:"Art. 7. – Se aprobă Regulamentul de funcţionare a comisiei de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, prevăzut în anexa nr. 2.Art. 8. – Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."3. Anexa "Normele şi procedurile privind autorizarea contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale", care devine anexa nr. 1, se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2Hotărârea Guvernului nr. 611/1999, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:–––––Ministrul finanţelor,Decebal Traian RemesMinistrul funcţiei publice,Vlad RoscaMinistrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului,Nicolae Noica
 + 
Anexa 1NORMELE ŞI PROCEDURILEprivind autorizarea contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice localeÎn temeiul art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, pot aproba contractarea de împrumuturi externe, pe termen mediu şi lung, pentru realizarea de investiţii publice de interes local, precum şi pentru refinantarea datoriei publice locale. În temeiul art. 6 alin. (3) din Legea datoriei publice nr. 81/1999, împrumuturile externe vor fi contractate de autorităţile administraţiei publice locale numai cu aprobarea comisiei de autorizare a acestor împrumuturi, constituită din reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice locale, ai Guvernului şi ai Băncii Naţionale a României, a carei componenta se aproba de Guvern.Contractarea de datorie publică locală, realizată fie prin emisiuni de titluri de valoare, fie prin împrumuturi externe de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit, se face în condiţiile legii şi conform aprobării comisiei de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie.Datoria publică locală se rambursează, conform acordurilor încheiate, din resursele aflate la dispoziţia unităţii administrativ-teritoriale, cu excepţia transferurilor de la bugetul de stat cu destinaţie specială.A. Contractarea de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit, în baza garanţiilor propriiAutorităţile administraţiei publice locale, care solicită comisiei autorizarea contractării unui împrumut extern în condiţiile reglementărilor legale în vigoare, au obligaţia de a prezenta, o dată cu cererea de autorizare (formularul nr. 1), următoarele:a) documentaţia tehnico-economică pentru obiectivul de investiţii a cărui finanţare se asigura integral sau în completare din împrumuturi externe care se contractează direct de către autorităţile administraţiei publice locale, aprobată, după caz, de consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti;b) hotărârea autorităţii administraţiei publice locale, aprobată în condiţiile prevăzute la art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998;c) proiectia bugetului local pe anul curent şi pe următorii 3 ani, în care se vor cuprinde estimarile pentru veniturile proprii ale bugetului local, pentru cotele defalcate din impozitul pe salarii, intrările la bugetul local din împrumuturile interne şi/sau externe, precum şi proiectia tuturor cheltuielilor bugetului local, inclusiv a cheltuielilor privind serviciul datoriei publice locale (rambursări de rate, plati de dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor contractate sau în curs de contractare).La proiectul bugetului local multianual astfel estimat se va anexa o situaţie din care să rezulte, pe ani, până la completa rambursare a împrumutului/împrumuturilor, după caz, ratele de rambursat şi toate costurile aferente împrumuturilor, precum şi veniturile cu care se garantează plata serviciului datoriei publice locale;d) situaţia privind execuţia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita contractarea împrumutului, care va servi comisiei la analiza în dinamica a evoluţiei veniturilor şi cheltuielilor bugetului local şi la prevenirea supraestimarii veniturilor şi/sau a subestimarii cheltuielilor pe anii următori;e) documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmează să fie înregistrat la primărie sau, după caz, la consiliul judeţean;f) oferta de împrumut extern selectata de autoritatea administraţiei publice locale, sub rezerva autorizării de către comisie a contractării împrumutului extern;g) orice alte documente pe care comisia le va solicita în scopul formulării autorizării de contractare a împrumutului.B. Contractarea externa de datorie publică locală de către autorităţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoareContractarea externa de datorie publică locală de către autorităţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu respectarea legislaţiei privind regimul titlurilor de valoare.Întreaga documentaţie legată de emisiunea de titluri de valoare preconizata se înaintează comisiei, suplimentar faţă de cele prevăzute la lit. A.Prospectul de emisiune prezentat trebuie să cuprindă, în principal, date referitoare la:– valoarea totală a emisiunii de titluri de valoare şi obiectivul finanţat;– termenii şi caracteristicile titlurilor de valoare (tipul, forma, valuta în care sunt denominate, valoarea nominală, valoarea de emisiune, rata anuală a dobânzii, scadenta, frecventa de plată a cuponului);– termenii şi condiţiile emisiunii de titluri de valoare (procedurile de oferta, condiţiile şi modalităţile de vânzare a titlurilor de valoare, agenţii de plată, legea care guvernează emisiunea de titluri de valoare).Cererea de autorizare (formularul nr. 2) a contractării împrumutului extern se transmite comisiei de către autorităţile administraţiei publice locale, însoţită de documentaţia prevăzută la lit. A şi B.C. Contractarea de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale cu garanţia statuluiÎn baza art. 55 din Legea nr. 189/1998 Guvernul poate acorda garanţii la împrumuturi externe contractate de autorităţile administraţiei publice locale, în condiţiile prevederilor Legii nr. 81/1999.Împrumuturile externe se vor contracta numai cu aprobarea comisiei.Hotărârea de autorizare se obţine în baza documentaţiei şi a procedurilor prevăzute la capitolele precedente.Pentru obţinerea scrisorii de garanţie în contul şi în numele statului autorităţile administraţiei publice locale vor adresa o cerere scrisă în acest sens Ministerului Finanţelor, însoţită de hotărârea de autorizare şi de documentaţia aferentă, respectiv:– proiectul contractului comercial care se va încheia cu societatea (firma) câştigătoare a licitaţiei organizate de autoritatea administraţiei publice locale pentru realizarea obiectivului de investiţie finanţat din împrumutul extern;– proiectul acordului de împrumut, din care să rezulte cel puţin următoarele:– valoarea împrumutului;– durata şi termenele de rambursare, inclusiv perioada de graţie;– condiţiile de tragere;– nivelul dobânzii şi termenele de plată a acesteia;– alte costuri ale împrumutului, nivelul şi termenele de plată ale acestora;– veniturile cu care se garantează rambursarea împrumutului, a dobânzii şi a altor costuri aferente acestuia;– fundamentarea capacităţii de a asigura plata serviciului datoriei contractate pe toată perioada de rambursare a împrumutului contractat, în baza unei evaluări cat mai corecte şi responsabile a surselor de venituri;– documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmează să fie înregistrat la primărie sau, după caz, la consiliul judeţean;– alte informaţii pe care solicitantul le considera necesare în susţinerea cererii sale.Pentru necesitaţi de analiza se poate solicita completarea documentaţiei cu orice alte date considerate utile.Cu prilejul analizei termenilor obţinuţi la adjudecarea licitaţiei, Ministerul Finanţelor poate solicita revizuirea acestora din proiectul contractului de împrumut (credit) sau comercial, pentru a îmbunătăţi condiţiile de acordare a garanţiei.Aceste propuneri sunt aduse la cunoştinţa împrumutatului.În termen de 15 zile de la primirea documentaţiei complete, dacă sunt întrunite condiţiile, Ministerul Finanţelor emite scrisoarea de garanţie care, după semnarea de către ministrul finanţelor, se remite în original creditorului extern după îndeplinirea următoarelor obligaţii:– obţinerea în prealabil a vizei controlului financiar preventiv pe copia de pe scrisoarea de garanţie de la organul sau persoana desemnată ori imputernicita, în condiţiile legii, pentru a executa aceasta funcţie;– semnarea convenţiei de garanţie pentru împrumutul extern contractat cu garanţia statului de către persoanele împuternicite ale celor două părţi;– înregistrarea garanţiei emise în registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat.La emiterea scrisorii de garanţie pentru împrumutul extern şi pe baza acesteia, între Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, şi autoritatea administraţiei publice locale, în calitate de garantat, se încheie o convenţie de garanţie în care sunt prevăzute drepturile şi obligaţiile părţilor semnatare.În convenţia de garanţie se includ, fără a se limita numai la acestea, următoarele obligaţii pentru persoana juridică beneficiara a împrumutului (creditului) extern cu garanţia statului:a) sa utilizeze împrumutul (creditul) extern garantat în numele şi în contul statului numai pentru destinatiile stabilite prin acordul (contractul) de împrumut extern încheiat între persoana juridică şi creditorul extern;b) sa achite la scadenta obligaţiile care decurg din acordul (contractul) de împrumut extern încheiat cu creditorul extern, în favoarea căruia Ministerul Finanţelor a emis scrisoarea de garanţie;c) sa plătească, la scadentele şi în condiţiile prevăzute în convenţia de garanţie, comisionul de risc negociabil suportat din bugetul local, precum şi majorările calculate pentru plata cu întârziere a comisionului de risc;d) sa înştiinţeze, în scris, Ministerul Finanţelor, la termenele stabilite, despre imposibilitatea constituirii parţiale sau totale a sumelor necesare pentru plata obligaţiilor care decurg din acordul (contractul) de împrumut extern, cu motivatiile şi fundamentarile corespunzătoare;e) sa achite, la termenele şi în condiţiile care se vor stabili cu garantul, sumele plătite de acesta ca urmare a executării parţiale sau totale a garanţiei, precum şi majorările de întârziere, calculate potrivit dispoziţiilor legale.Scrisoarea de garanţie emisă în contul şi în numele statului se înregistrează de Ministerul Finanţelor în Registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat, cu menţiunea "pentru autorităţile administraţiei publice locale".Determinarea comisionului de risc, modalitatea de constituire şi de gestionare a fondului de risc, precum şi reflectarea în contabilitatea trezoreriei statului şi a autorităţilor administraţiei publice locale beneficiare de împrumuturi externe a operaţiunilor legate de acordarea garanţiei, de executarea scrisorii de garanţie, de plăţile efectuate de Ministerul Finanţelor şi de recuperarea sumelor plătite de Ministerul Finanţelor pentru împrumuturile externe urmează regimul reglementat prin Legea nr. 81/1999.D. Diverse1. Datoria contractată de autoritatea administraţiei publice locale se operează în registrul de evidenta a datoriei publice locale al acestei autorităţi şi se raportează în condiţiile şi la termenele stabilite de Ministerul Finanţelor.2. Registrul de evidenta a datoriei publice locale va include informaţii care să specifice suma totală a datoriilor autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi detalierea datoriilor şi alte informaţii stabilite în normele metodologice emise de Ministerul Finanţelor în aplicarea Legii nr. 81/1999.                                                             Formularul nr. 1                                                             –––––-                                     CERERE              pentru autorizarea contractării de împrumut extern*)––––    *) Se completează de către autorităţile administraţiei publice locale, învederea autorizării contractării de împrumut extern în baza garanţiilor localesau a garanţiei statului.   1. Denumirea solicitantului ……………………………………….   2. Adresa completa, telefon/fax ……………………………………   3. Persoanele împuternicite ……………………………………….   4. Obiectivul pentru care se solicita finanţare externa ………………   5. Aprobarea autorităţii administraţiei publice locale ……………….   6. Modalitatea de finanţare externa ………………………………..   7. Autoritatea care garantează împrumutul extern …………………….   8. Situaţia privind alte împrumuturi/credite în derulare: ┌────────┬──────────┬──────────┬─────────┬─────────┬───────────────────────┐ │ │ Valoarea │ │ Banca │ │ Durata │ │Imprumu-│ imprumu- │ Obiectul │română – │ Tipul │ împrumutului/ │ │ tator/ │ tului/ │ imprumu- │adminis- │garanţiei│ creditului │ │creditor│creditului│ tului/ │trator de│Garantul ├───────────┬───────────┤ │ │(valuta de│creditului│împrumut/│ │perioada de│perioada de│ │ │ contract)│ │ credit │ │ graţie │rambursare │ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ └────────┴──────────┴──────────┴─────────┴─────────┴───────────┴───────────┘   9. Denumirea finanţatorului extern …………………………………  10. Condiţiile împrumutului pentru care se solicita autorizare: ┌──────────────┬──────────┬───────────────────────┬─────────────────────┐ │ Valoarea │ Rata │ Durata împrumutului │Modalitatea de plată:│ │ împrumutului │ anuală a ├───────────┬───────────┤ rate de capital, │ │ (valuta de │ dobânzii │perioada de│perioada de│ dobânda, comisioane │ │ contract) │ │ graţie │rambursare │ │ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ ├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤ └──────────────┴──────────┴───────────┴───────────┴─────────────────────┘             Data Semnatura         ………… …………….. 

Se completează de Ministerul Finanţelor:
Data primirii
Numărul cererii
(din Registrul de evidenta)

Anexe:● documentaţia tehnico-economică pentru obiectivul de investiţii, aprobatăde consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al MunicipiuluiBucureşti, după caz;● hotărârea autorităţii administraţiei publice locale de aprobare a documentaţiei;● proiectia bugetului local pe anul curent şi pe următorii 3 ani;● situaţia privind rambursarea (pe ani), ratele de rambursat şi toate costurileaferente împrumutului;● situaţia privind veniturile cu care se garantează plata serviciului datorieipublice locale;● situaţia privind execuţia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriorianului curent în care se solicita contractarea împrumutului;● documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazăsă fie înregistrat la primărie sau, după caz, la consiliul judeţean;● după obţinerea hotărârii de autorizare se vor depune toate documentele prevăzutela lit. C din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 611/1999, cu modificările şicompletările ulterioare.                                                             Formularul nr. 2                                                             –––––-                                     CERERE           pentru autorizarea contractării de datorie publică locală              de către autorităţile administraţiei publice locale                      prin emisiuni de titluri de valoare   1. Denumirea solicitantului/emitentului …………………………….   2. Adresa completa, telefon/fax ……………………………………   3. Persoanele împuternicite ……………………………………….   4. Obiectivul pentru care se solicita finanţare externa ………………   5. Aprobarea autorităţii administraţiei publice locale ……………….   6. Situaţia privind împrumuturile/creditele în derulare: ┌────────┬──────────┬──────────┬─────────┬─────────┬───────────────────────┐ │ │ Valoarea │ │ Banca │ │ Durata │ │Imprumu-│ imprumu- │ Obiectul │română – │ Tipul │ împrumutului/ │ │tatorul/│ tului/ │ imprumu- │adminis- │garanţiei│ creditului │ │ credi- │creditului│ tului/ │trator de│Garantul ├───────────┬───────────┤ │ torul │(valuta de│creditului│împrumut/│ │perioada de│perioada de│ │ │ contract)│ │ credit │ │ graţie │rambursare │ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ ├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤ └────────┴──────────┴──────────┴─────────┴─────────┴───────────┴───────────┘   7. Informaţii referitoare la emisiunea de valori mobiliare:      ● tipul valorilor mobiliare …………………………………….      ● forma valorilor mobiliare …………………………………….      ● volumul emisiunii ……………………………………………      ● valoarea nominală ……………………………………………      ● preţul de vânzare ……………………………………………      ● rata dobânzii ……………………………………………….      ● randamentul cuponului ………………………………………..      ● data scadentei ………………………………………………      ● garantarea emisiunii …………………………………………      ● mărimea fondurilor scontate a fi obţinute ………………………      ● tipul ofertei de valori mobiliare ……………………………..      ● în cazul plasamentului intermediat, denumirea societăţii/sindicatului        de intermediere (lead-manager) ………………………………..      ● perioada de derulare …………………………………………      ● alte detalii ………………………………………………..             Data Semnatura         ………… …………….. 

Se completează de Ministerul Finanţelor:
Data primirii
Numărul cererii
(din Registrul de evidenta)

Anexe:● documentaţia tehnico-economică pentru obiectivul de investiţii, aprobatăde consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al MunicipiuluiBucureşti, după caz;● hotărârea autorităţii administraţiei publice locale de aprobare a documentaţieitehnico-economice;● proiectia bugetului local pe anul curent şi pe următorii 3 ani;● situaţia privind rambursarea (pe ani), ratele de rambursat şi toate costurileaferente împrumutului;● situaţia privind veniturile cu care se garantează plata serviciului datorieipublice locale;● situaţia privind execuţia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriorianului curent în care se solicita contractarea împrumutului;● documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazăsă fie înregistrat la primărie sau, după caz, la consiliul judeţean;● prospectul emisiunii de valori mobiliare, în cazul plasamentului intermediat. + 
Anexa 2REGULAMENTde funcţionare a comisiei de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale1. Comisia de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie, constituită în baza prezentei hotărâri, îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor.2. Comisia este condusă de un secretar general adjunct din Ministerul Finanţelor, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri, dintre care 5 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, 3 ai Departamentului pentru Administraţie Publică Locală şi câte un reprezentant al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, al Băncii Naţionale a României şi al autorităţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducătorului instituţiei respective. Persoanele care fac parte din comisie îşi păstrează calitatea de angajat al instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile care deriva din aceasta calitate.3. Comisia se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie la sediul Ministerului Finanţelor. Hotărârile comisiei se iau cu o majoritate simpla, condiţionat de prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor acesteia.4. La şedinţele comisiei pot participa ca invitaţi reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale şi ai altor instituţii interesate.5. Lucrările de secretariat ale comisiei vor fi asigurate, ca activitate permanenta şi distinctă, de Ministerul Finanţelor. Secretariatul comisiei va fi coordonat de un specialist desemnat de Ministerul Finanţelor. Secretariatul va asigura convocarea comisiei. Convocarea comisiei se va face cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru şedinţa. O dată cu convocarea se vor transmite membrilor comisiei proiectul ordinii de zi şi setul de materiale ce urmează să fie supuse discuţiilor.6. La secretariatul comisiei se primesc şi se înregistrează într-un registru special de evidenta cererile primite de la autorităţile administraţiei publice locale, ocazie cu care se va verifica şi primirea documentaţiilor prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente solicitantului i se cere sa completeze documentaţia.7. Secretariatul comisiei, pe baza documentaţiei complete aferente primite de la autorităţile administraţiei publice locale prezintă în comisie, în termen de maximum 15 zile calendaristice, cererea prin care se solicita autorizarea contractării împrumutului extern.8. Pentru autorizarea contractării împrumutului extern comisia va analiza, pe baza documentaţiei primite de la solicitant:a) încadrarea în plafonul de îndatorare publică externa;b) întrunirea condiţiilor legale pentru contractarea împrumuturilor;c) oportunitatea lansării de titluri de valoare, corelat cu programul de emisiuni al Ministerului Finanţelor, în scopul evitării concurentei în atragerea de împrumuturi de pe pieţele de capital;d) respectarea stricta a prevederilor art. 51 alin. (1) din Legea nr. 189/1998, astfel cum a fost modificat prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 216/1999, potrivit cărora autorităţilor administraţiei publice locale li se interzice accesul la orice fel de împrumut, dacă totalul costurilor anuale reprezentând rate scadente la împrumuturile contractate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv la împrumuturi care urmează să fie angajate în anul respectiv, depăşeşte limita de 20% din totalul veniturilor curente ale bugetelor locale, inclusiv cotele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.9. Comisia analizează documentaţia completa şi avizează contractarea de împrumuturi externe în condiţiile în care sunt îndeplinite prevederile stipulate în Normele şi procedurile privind autorizarea contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, prezentate în anexa nr. 1.10. Lucrările comisiei se consemnează într-un proces-verbal, pe baza căruia se comunică solicitanţilor aprobarea sau respingerea cererii de autorizare a contractării de împrumuturi externe. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care l-a întocmit şi va fi aprobat, prin semnatura, de membrii comisiei care au luat hotărârea de aprobare sau de respingere a cererii, conform prevederilor pct. 3.11. Hotărârea comisiei se transmite solicitantului în termen de 3 zile de la adoptarea sa. În cazul unui aviz nefavorabil, hotărârea va fi însoţită de motivarea respingerii autorizării de contractare a împrumutului extern.12. Contractul de împrumut încheiat cu instituţia finanţatoare se transmite comisiei în termen de 5 zile de la data semnării, ca parte a documentaţiei aferente pentru evidenta şi actualizarea bazei de date proprii.13. Pentru analiza documentelor prevăzute în normele cuprinse în anexa nr. 1 autorităţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local o taxa de 0,001%, calculată asupra valorii împrumutului. Taxa se achită la depunerea documentaţiei complete. În cazul autorizării de către comisie a contractării împrumutului extern, în vederea eliberării hotărârii de autorizare, autorităţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local un comision de 0,2%, calculat asupra valorii împrumutului, din care se deduce taxa achitată la depunerea documentaţiei complete.14. Gestionarea fondului de autorizare se face de către Ministerul Finanţelor, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului. Sumele din comisioane se încasează în contul "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor", deschis pe seama Ministerului Finanţelor la Trezoreria municipiului Bucureşti.15. Veniturile fondului de autorizare se constituie din sumele încasate de la autorităţile administraţiei publice locale, reprezentând taxa de analiza şi comisionul de autorizare, precum şi din dobânzile bonificate de trezoreria statului la depozitele constituite din sursele temporar disponibile.16. Toate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei, inclusiv indemnizaţiile cuvenite membrilor acesteia, se suporta din fondul de autorizare. Competentele de aprobare a cheltuielilor din mijloace extrabugetare se vor stabili prin ordin al ministrului finanţelor.17. Pentru activitatea efectiv depusa în cadrul comisiei persoanele vor primi o indemnizaţie lunară. Nivelul indemnizaţiilor lunare ale persoanelor numite în comisie este similar cu nivelul indemnizaţiilor membrilor Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 293/1992.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x