Notă …
Prin ORDINUL nr. 7.293 din 20 decembrie 2001, publicat în Monitorul Oficial nr. 48 din 24 ianuarie 2002, se reînnoiește statutul de institut național de cercetare-dezvoltare al Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații Destinate Agriculturii și Industriei Alimentare – INMA București.În temeiul Ordonanței Guvernului nr. 25/1995, aprobată și modificată prin Legea nr. 51/1996,Guvernul României hotărăște: +
Articolul 1Se înființează Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare – INMA, persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, care funcționează după modelul regiilor autonome, conform Ordonanței Guvernului nr. 25/1995, aprobată și modificată prin Legea nr. 51/1996, prin reorganizarea Institutului de Cercetare Științifică și Inginerie Tehnologică pentru Mașini și Utilaje Agricole, care se desființează. +
Articolul 2Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare are sediul în municipiul București, str. Ion Ionescu de la Brad nr. 6, sectorul 1. +
Articolul 3Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale și aplicative, tehnologii de mecanizare, dezvoltare tehnologică, testare și certificare pentru tractoare, mașini și instalații utilizate în agricultura și industria alimentara. +
Articolul 4Structura organizatorică a Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare este prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 5Patrimoniul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare, stabilit pe baza bilanțului contabil la 30 septembrie 1996, este de 4.641.009 mii lei, din care imobilizari corporale și necorporale 3.783.264 mii lei și active circulante 857.745 mii lei, și se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetare Științifică și Inginerie Tehnologică pentru Mașini și Utilaje Agricole. +
Articolul 6Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare își desfășoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum și cu regulamentul de organizare și funcționare prevăzut în anexa nr. 2. +
Articolul 7Personalul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare – INMA se preia prin transfer de la Institutul de Cercetare Științifică și Inginerie Tehnologică pentru Mașini și Utilaje Agricole și își păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă. +
Articolul 8Ministerul Cercetării și Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde, în bugetul sau de venituri și cheltuieli, fondurile necesare realizării unor investiții, dotări, aparatura, echipamente și instalații. +
Articolul 9Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemnează:
Ministrul cercetării și tehnologiei,
Doru Dumitru Palade
Ministrul industriilor,
Alexandru Stanescu
Ministru de stat, ministrul finanțelor,
Florin Georgescu +
Anexa nr. 1INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTAREPENTRU MAȘINI ȘI INSTALAȚII DESTINATEAGRICULTURII ȘI INDUSTRIEI ALIMENTARE – INMA
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
+
Anexa nr. 2
REGULAMENTUL
de organizare și funcționare a Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare – INMA +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mașini și Instalații destinate Agriculturii și Industriei Alimentare – INMA, denumit în continuare institut, este persoana juridică română în coordonarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, care funcționează după modelul regiilor autonome și care își desfășoară activitatea pe baza Ordonanței Guvernului nr. 25/1995, aprobată și modificată prin Legea nr. 51/1996, a prezentului regulament, precum și a celorlalte prevederi legale în vigoare. +
Articolul 2(1)Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.308 din 25 noiembrie 1996.(2)Institutul are, în cadrul structurii sale organizatorice, filiale fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului sau de activitate. Acestea sunt:a)Filiala INMA Cluj-Napoca, str. Tineretului nr. 57, județul Cluj. … b)Filiala INMA Timișoara, bd. Revoluției 1989 nr. 15 A, județul Timiș. … (3)Institutul poate înființa, în cadrul structurii sale, și alte subunitati fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora și relațiile lor în cadrul institutului și cu terții sunt reglementate prin regulamentul de organizare și funcționare. +
Capitolul IIScopul și obiectul de activitate +
Articolul 3Institutul este înființat în scopul desfășurării activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică în domeniul construcțiilor de tractoare, mașinilor și instalațiilor destinate agriculturii și industriei alimentare, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului și la realizarea cu prioritate a obiectivelor științifice și tehnologice ale Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică. +
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde:A.Activități de cercetare-dezvoltare:a)În cadrul Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică, institutul efectuează cercetări fundamentale și aplicative, de interes public și interes național, după cum urmează:– elaborarea de strategii, diagnoze și prognoze privind dezvoltarea mașinilor, instalațiilor și tehnologiilor de mecanizare și automatizare a lucrărilor din agricultura și industrie alimentara, în concordanta cu cerințele Ministerului Industriilor și Ministerului Agriculturii și Alimentației; … – cercetarea aplicativa de tip precompetitiv, în scopul creării de mașini cu performanțe ridicate, prin realizarea de: … * modele experimentale, prototipuri de mașini și utilaje pentru agricultura și industrie alimentara;* standuri, platforme și stații-pilot;* tehnologii de mecanizare și automatizare a lucrărilor din agricultura și industrie alimentara;– cercetarea fundamentală orientata în aprofundarea fenomenelor legate de structura și de rezistenta materialelor utilizate în construcția mașinilor și instalațiilor agricole, precum și stabilirea relațiilor dintre factorii de ordin agrobiologic, pedoclimatic, tehnico-economic și organele de lucru ale mașinilor și instalațiilor pentru agricultura și industrie alimentara; … – testarea tractoarelor, mașinilor și instalațiilor pentru agricultura și industrie alimentara, pe baza normelor și procedurilor realizate în conformitate cu reglementările Comunității Europene; … – elaborarea de studii și cercetări aplicative în vederea restructurării, retehnologizării și modernizării societăților comerciale constructoare de tractoare, mașini, instalații și utilaje pentru agricultura și industrie alimentara; … – standardizarea-tipizarea și unificarea organologica a mașinilor, instalațiilor și utilajelor pentru agricultura și industrie alimentara prin: … * adaptarea standardelor din domeniu la normele ISO și CEN;* elaborarea de standarde noi, structurate în concordanta cu prevederile ISO și CEN;* elaborarea standardelor de produs, tinindu-se seama de practica europeană pentru facilitarea schimburilor comerciale;– colaborarea tehnico-științifică internationala și informarea asupra rezultatelor cercetărilor în domeniul mașinilor și utilajelor pentru agricultura și industrie alimentara. … … b)În afară Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică, institutul efectuează cercetări aplicative pentru soluționarea problemelor din domeniul sau de activitate:– dezvoltarea tehnologică a mașinilor, instalațiilor pentru agricultura și industrie alimentara, în scopul soluționării solicitărilor producătorilor și ale beneficiarilor acestor produse; … – dezvoltarea tehnicilor experimentale și a măsurătorilor, în condiții de laborator și în exploatare, în vederea evaluării riguroase a performantelor mașinilor și utilajelor pentru agricultura și industrie alimentara; … – elaborarea metodologiilor de proiectare și optimizare a soluțiilor tehnice pentru mașinile și utilajele din agricultura și industrie alimentara, în vederea încadrării în normele europene cu privire la protecția vieții, sănătății și a mediului. … … … B.Activități conexe activității de cercetare-dezvoltare:– asistența tehnica pentru proiectare, tehnologii de execuție, reparații și consultanța în domeniul propriu; … – proiecte de execuție pentru mașini și utilaje agricole; … – soluții tehnice optimizate, programe de calcul, metodologii de proiectare și încercări, precum și tehnologii de mecanizare a lucrărilor din agricultura și industrie alimentara; … – expertize tehnice în domeniul proiectării, execuției și exploatării mașinilor și utilajelor din domeniul sau; … – certificari de conformitate a calității și protecției muncii pentru mașini și instalații destinate agriculturii și industriei alimentare; … – încercări ale mașinilor și utilajelor din domeniul propriu, în conformitate cu prevederile Comunității Europene. … … C.Activități de formare și specializare profesională în domeniul propriu de activitate:– pregătire profesională și specializare de nivel mediu; … – pregătire profesională de nivel postuniversitar și doctorantura, potrivit legii. … … D.Activități de editare și tipărire a publicațiilor de specialitate:– reviste de specialitate; … – studii, rapoarte, sinteze, anale, comunicări științifice și alte publicații în domeniul propriu de activitate. … … E.Activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării din domeniul mașinilor și utilajelor pentru agricultura și industrie alimentara:– implementarea în activitatea de producție a agenților economici a cercetărilor și proiectelor realizate de institut, prin asistența tehnica. … … F.Activități în vederea sustinerii cercetării și dezvoltării tehnologice în domeniu:– execuție de unicate și serii mici de mașini și instalații; … – microproducție (pentru valorificarea cercetărilor experimentale); … – activități de training la producătorii și utilizatorii mașinilor și utilajelor din domeniu; … – expoziții de profil, închirieri utilaje, spații. … … G.Activități de asigurare a calității mașinilor și instalațiilor:– inspecții tehnice periodice la toate categoriile de vehicule; … – inspecții la tractoare, mașini și instalații pentru agricultura și industrie alimentara, certificarea sistemelor calității la furnizorii de astfel de produse și servicii; … – service auto, tractoare, mașini și utilaje agricole. … (la 18-04-2000,
Articolul 4 din Capitolul II , Anexa nr. 2 a fost completat de Articolul UNIC din HOTĂRÂREA nr. 257 din 14 aprilie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 162 din 18 aprilie 2000
)
… Activitățile menționate la lit. A-F pot fi efectuate și în cadrul unor contracte externe.Institutul poate efectua și activități de import-export, potrivit legii. +
Capitolul IIIPatrimoniul +
Articolul 5Conform bilanțului contabil la data de 30 septembrie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 4.641.009 mii lei, din care 3.783.264 mii lei imobilizari corporale și necorporale și 857.745 mii lei active circulante. +
Articolul 6(1)Institutul administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum și alte bunuri dobîndite în condițiile legii. Bunurile proprietate publică, precum și cele dobîndite se afla în administrarea institutului și se evidențiază distinct în patrimoniul acestuia.(2)Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale și necorporale, efectuate și finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobîndite, dacă prin contract nu se prevede altfel, și se înregistrează în evidența contabilă a institutului.(3)În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda și folosește bunurile aflate în patrimoniul sau și, după caz, dispune de acestea, în condițiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4)Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activități se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activității de cercetare-dezvoltare, în condițiile prevederilor legale corespunzătoare și cu aprobarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei.(5)Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare. +
Capitolul IVStructura organizatorică și funcțională +
Articolul 7(1)Institutul poate avea în structura subunitati, departamente, secții, laboratoare, ateliere, servicii și alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.(2)În funcție de specificul activității, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare. +
Articolul 8Directorul general stabilește relațiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum și relațiile acestora cu terții și le poate acorda conducătorilor acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administrație. +
Articolul 9Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund în fața consiliului de administrație și a directorului general pentru îndeplinirea tuturor atribuțiilor, responsabilităților și competentelor încredințate de către aceștia. +
Capitolul VOrganele de conducere +
Articolul 10(1)Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administrație; … – comitetul de direcție; … – directorul general. … (2)Orientarea și coordonarea activității tehnico-științifice din institut sunt asigurate de către consiliul științific. +
Articolul 11Consiliul de administrație este format din 7 membri, numiți pentru un mandat de 7 ani, care poate fi reînnoit.Structura consiliului de administrație este alcătuită din:– 1 președinte; … – 1 vicepreședinte; … – 5 membri. … +
Articolul 12(1)Din consiliul de administrație fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – președinte; … – un reprezentant al Ministerului Cercetării și Tehnologiei; … – un reprezentant al Ministerului Industriilor; … – un reprezentant al Ministerului Finanțelor; … – un reprezentant al Ministerului Muncii și Protecției Sociale; … – președintele consiliului științific. … (2)Ceilalți membri ai consiliului de administrație pot fi ingineri, economiști, juriști, alți specialiști din institut, precum și reprezentanți ai agenților economici de profil.(3)Consiliul de administrație își desemnează vicepreședintele.(4)Numirea membrilor consiliului de administrație se face prin ordin al ministrului cercetării și tehnologiei.(5)Revocarea membrilor consiliului de administrație pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de către același organ care a făcut numirea. +
Articolul 13Membrii consiliului de administrație sunt cetățeni români și:a)își păstrează calitatea de angajați la instituția sau la unitatea de la care provin și toate drepturile și obligațiile ce deriva din aceasta calitate; … b)sunt plătiți pentru activitatea desfășurată în aceasta calitate cu o indemnizație lunară stabilită de către consiliul de administrație; … c)nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administrație și nu pot participa, în aceeași calitate, la societățile comerciale cu care institutul are relații contractuale sau interese contrare; … d)sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administrație cei care, personal ori soțul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în același timp, patroni sau asociați la societăți comerciale cu capital privat cu același profil sau cu care institutul se afla în relații comerciale directe. … +
Articolul 14Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcționare și cu respectarea legislației în vigoare. El hotărăște în problemele privind activitatea institutului, cu excepția celor care, potrivit legii, sunt în competența altor organe. +
Articolul 15(1)Consiliul de administrație se întrunește o dată pe luna sau ori de cîte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de către președinte sau la solicitarea a cel puțin o treime din numărul membrilor consiliului de administrație.(2)Dezbaterile consiliului de administrație sunt conduse de președintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședinte. +
Articolul 16(1)Consiliul de administrație își poate desfășura activitatea în prezenta a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiție, ședința consiliului de administrație se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeași ordine de zi.(2)Hotărârile consiliului de administrație se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, dar nu mai puțin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor. +
Articolul 17La ședințele consiliului de administrație este invitat și reprezentantul sindicatului, conform legii. +
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administrație poate atrage în activitatea de analiza consilieri și consultanți din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale. +
Articolul 19(1)Membrii consiliului de administrație sunt răspunzători, în condițiile legii, pentru îndeplinirea atribuțiilor ce le revin.(2)Membrii consiliului de administrație care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de ședințe al consiliului de administrație și au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.(3)Membrii consiliului de administrație care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt. +
Articolul 20Consiliul de administrație are, în principal, următoarele atribuții:a)avizează modificarea structurii organizatorice și functionale a institutului, înființarea, desființarea și comasarea de subunitati din structura institutului; … b)aproba, la propunerea consiliului științific, strategia și programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor produse de virf și de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu; … c)propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică; … d)analizează și avizează proiectul bugetului de venituri și cheltuieli și îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului; … e)analizează și avizează bilanțul contabil și contul de profit și pierderi pe care le supune aprobării Ministerului Finanțelor și aproba raportul de gestiune asupra activității desfășurate de institut în anul precedent; … f)analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfășurarea acesteia în condiții de echilibru al bugetului de venituri și cheltuieli; … g)analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investițiile care urmează a fi realizate de institut; … h)propune spre aprobare, în condițiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locația de gestiune a unor bunuri, servicii și subunitati de producție din patrimoniul institutului; … i)aproba asocierea institutului cu terțe persoane juridice, în vederea realizării de activități comune care prezintă interes pentru asociați și care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale; … j)aproba valorificarea bunurilor dobîndite, cu respectarea prevederilor legale; … k)fundamentează și prezintă Ministerului Cercetării și Tehnologiei propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri și cheltuieli al acestuia, pentru finanțarea obiectivelor de interes public specifice activității institutului; … l)aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 și stabilește modul de rambursare a acestora; … m)aproba utilizarea disponibilităților în valută; … n)aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă; … o)executa orice alte atribuții, stabilite potrivit prevederilor legale. … +
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administrație prezintă Ministerului Cercetării și Tehnologiei un raport asupra activității desfășurate în anul precedent și asupra programului de activitate pentru anul în curs. +
Articolul 22Secretariatul consiliului de administrație este asigurat de către institut; atribuțiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcționare a consiliului de administrație. +
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcție, compus din directorul general și directorii din structura organizatorică a institutului. +
Articolul 24Comitetul de direcție stabilește acțiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului; … – programul anual de cercetare-dezvoltare; … – bugetul de venituri și cheltuieli; … – programul de investiții; … – sistemul de asigurare a calității; … – alte obligații. … +
Articolul 25Comitetul de direcție se întrunește decadal sau ori de cîte ori interesele institutului o impun. +
Articolul 26Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării și tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetatorii științifici principali care lucrează în domeniu și au pregătire managerială. +
Articolul 27Directorul general are, în principal, următoarele atribuții și responsabilități:a)reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relațiile cu celelalte organe, organizații și agenți economici, precum și cu persoane fizice din țara și din străinătate; … b)stabilește atribuțiile, competentele și relațiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum și relațiile acestora cu terții; … c)propune modificarea structurii organizatorice și functionale a institutului; … d)asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului și a salariilor personalului din aparatul institutului, precum ale directorilor din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administrație; … e)numește și revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum și pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administrație; … f)angajează și concediază personalul propriu; … g)aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcțiile de cercetator științific principal gradul I, II și III și cercetator științific, la propunerea consiliului științific; … h)are atribuții și raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condițiile art. 21 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 25/1995, aprobată și modificată prin Legea nr. 51/1996; … i)răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; … j)adopta măsuri și urmărește realizarea operațiunile de comerț exterior, prin compartimentele proprii specializate; … k)exercita atribuțiile și are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba și ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepția celor date, potrivit reglementărilor legale, în competența altor organe; … l)exercita orice alte atribuții ce-i sunt delegate de consiliul de administrație; … m)poate delega, în condițiile legii, o parte dintre atribuțiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului. … +
Articolul 28(1)Consiliul științific este format din 15 membri, reprezentind toate direcțiile științifice din cadrul institutului.(2)Consiliul științific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza și de prospectare în domeniu, cadre didactice din învățământul superior, salariați ai institutului sau din afară acestuia, aleși, prin vot secret, de către cadrele cu studii superioare din institut.(3)Consiliul științific este condus de un președinte și un vicepreședinte, aleși pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului științific. Din consiliul științific fac parte, de drept, directorul general și directorul științific al institutului.(4)Consiliul științific se organizează și funcționează în conformitate cu regulamentul propriu. +
Articolul 29Atribuțiile principale ale consiliului științific sunt următoarele:a)participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activității de cercetare-dezvoltare și la elaborarea Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică, în domeniul propriu de activitate; … b)contribuie la realizarea obiectivelor științifice și tehnologice ale Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică; … c)examinează și avizează proiectele de cercetare științifică, precum și realizarea acestora; … d)avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului și a strategiei de dezvoltare a industriei de tractoare, mașini și instalații pentru agricultura și industria alimentara; … e)propune măsuri pentru perfecționarea profesională și pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; … f)face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare și promovare a personalului de cercetare; … g)propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcțiile atestabile și confirma rezultatele concursurilor pentru funcțiile de cercetator științific principal gradul I, II și III și cercetator științific; … h)organizează și coordonează desfășurarea activităților cu caracter științific; … i)avizează acțiunile de cooperare, interne și internaționale, cu scop științific; … j)avizează acordarea de burse de studii și stagii de perfecționare în străinătate. … +
Capitolul VIBugetul de venituri și cheltuieli și administrarea acestuia. Relații financiare +
Articolul 30(1)Institutul întocmește anual bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil și contul de profit și pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor.(2)Bilanțul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanțelor și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. +
Articolul 31(1)Veniturile și cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercițiu financiar.(2)Bugetul de venituri și cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finanțelor și al Ministerului Muncii și Protecției Sociale. +
Articolul 32Din veniturile realizate, institutul acoperă toate cheltuielile evidentiate în costuri, precum și cheltuielile și plățile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii. +
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat și cheltuielile totale de efectuat. +
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plății salariilor, de către directorul general. +
Articolul 35(1)Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situația în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societățile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2)Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanțelor. +
Articolul 36(1)Institutul hotărăște cu privire la investițiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanțarea efectuindu-se din surse proprii și din credite bancare, cu excepția investițiilor care intra sub incidența prevederilor art. 6 și 11 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1993.(2)În cazul investițiilor, altele decît cele prevăzute la art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1993, finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat, limita de finanțare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligația ca, în execuția bugetului de venituri și cheltuieli, să se încadreze în alocațiile bugetare aprobate.(3)Execuția investițiilor prevăzute la alin. (1) și (2) se adjudeca pe bază de licitație publică, potrivit legislației privind achizițiile publice.(4)Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investiții de natura celor prevăzute la alin. (1) și (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanțelor. +
Articolul 37(1)Operațiunile de încasări și plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.(2)Institutul poate efectua operațiuni de încasări și plati în lei și în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa și a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.(3)Institutul poate efectua operațiuni de comerț exterior potrivit legii. Operațiunile de încasări și plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la băncile comerciale cu sediul în România. +
Articolul 38Institutul își va organiza controlul financiar preventiv și controlul financiar de gestiune, potrivit legii. +
Capitolul VIIReglementarea litigiilor +
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanțelor de judecată române competente. +
Capitolul VIIIDispoziții finale +
Articolul 40(1)Prezentul regulament de organizare și funcționare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2)Modificările și completările regulamentului de organizare și funcționare se pot face la propunerea consiliului de administrație, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei. +
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispozițiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome. +
Articolul 42Statutul de institut național de cercetare-dezvoltare se reînnoiește prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.