privind stabilirea măsurilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor membrilor din România în Parlamentul European din anul 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 23^1 alin. (2) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) Pentru coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor prevăzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerilor membrilor din România în Parlamentul European, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi prefecţilor şi primarilor, se constituie Comisia tehnică centrală, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1. … (2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitat, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presă, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale. … +
Articolul 2Ministerul Finanţelor Publice va stabili modul de asigurare a mijloacelor materiale şi financiare necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor membrilor din România în Parlamentul European. +
Articolul 3Ministerul Justiţiei va lua măsuri pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând magistraţi sau alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi, locţiitori ai acestora ori ca membri ai birourilor electorale. +
Articolul 4(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor va asigura ordinea şi liniştea publică în toate localităţile ţării, pe întreaga perioadă a campaniei electorale şi, în mod deosebit, în ziua votării, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile. … (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Apărării asigură paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale judeţene, la biroul electoral al municipiului Bucureşti şi la birourile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării. … (3) Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Apărării, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Sănătăţii Publice, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi alte instituţii centrale competente dispun măsurile necesare pentru organizarea de secţii de votare pe lângă căminele de studenţi şi elevi, instituţiile de sănătate şi ocrotire socială, pe nave şi platforme marine şi asigură dotarea acestora cu cele necesare exercitării dreptului de vot. … +
Articolul 5Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, selectează şi prelucrează datele privind cetăţenii cu drept de vot, tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente actualizate, în două exemplare, şi copii de pe acestea, în 3 exemplare. +
Articolul 6(1) Institutul Naţional de Statistică va asigura numărul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesară cu echipamente şi tehnică de calcul şi programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor. … (2) Institutul Naţional de Statistică va organiza instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statistică privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor. … +
Articolul 7Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerul Sănătăţii Publice vor dispune măsurile necesare pentru a pune la dispoziţie autorităţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzătoare în unităţile din subordine, în vederea organizării de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal din subordine a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare. +
Articolul 8Ministerul Sănătăţii Publice va lua măsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare. +
Articolul 9(1) Ministerul Afacerilor Externe va face propuneri Biroului Electoral Central pentru acreditarea observatorilor străini, precum şi a delegaţiilor mass-media străine. … (2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va asigura personalul necesar în vederea sprijinirii Biroului Electoral Central pentru soluţionarea unor probleme privitoare la rezervarea locurilor de cazare şi la procurarea mijloacelor de transport, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru observatorii şi reprezentanţii mass-media din străinătate. … (3) Ministerul Afacerilor Externe organizează şi dotează secţiile de votare din străinătate ale României, furnizează în timp util datele necesare pentru numerotarea acestora şi stabileşte necesarul de timbre autocolante la secţiile de votare din străinătate. … +
Articolul 10(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se constituie, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti, în componenţa prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea îndeplinirii sarcinilor autorităţilor administraţiei publice locale, prevăzute în legislaţia în domeniul alegerilor membrilor din România în Parlamentul European. … (2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, ai Clubului Român de Presă, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale. … (3) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din circumscripţia electorală, pe lângă comisia tehnică se constituie un grup tehnic de lucru, condus de un subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducătorii serviciilor publice deconcentrate, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti din aparatul consiliilor judeţene. … (4) În perioada în care îşi desfăşoară activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu. … (5) Condiţiile materiale necesare în vederea funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite salariaţilor delegaţi în grupul tehnic de lucru se achită de instituţiile de la care aceştia provin. … +
Articolul 11(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor organizează, în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. … (2) Prefecţii organizează în cel mai scurt timp posibil instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. … (3) În termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, prefecţii comunică structurilor teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor numerotarea şi delimitarea secţiilor de votare, în scopul întocmirii copiilor de pe listele electorale permanente. … (4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuţie a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării în funcţie de asigurarea condiţiilor de păstrare în condiţii de siguranţă a acestora, cu respectarea prevederilor legale. … (5) În perioada desfăşurării procesului electoral Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură sprijin de specialitate instituţiilor prefectului şi primarilor, în vederea realizării la termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. … +
Articolul 12(1) Secretariatul General al Guvernului asigură sediul corespunzător desfăşurării activităţii Biroului Electoral Central. … (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură dotarea tehnică, materială şi cu personal în aparatul de lucru al Biroului Electoral Central. … (3) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigură sediile, dotarea acestora, precum şi condiţii corespunzătoare pentru funcţionarea birourilor electorale din judeţe şi din municipiul Bucureşti, precum şi a birourilor electorale ale sectoarelor. … +
Articolul 13(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigură tipărirea şi distribuirea în judeţe, precum şi Ministerului Afacerilor Externe, pentru secţiile de votare din străinătate, a unui număr de 35.000 de broşuri în limba română conţinând prevederile Legii nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative referitoare la alegerea membrilor din România în Parlamentul European în anul 2007, precum şi a unui număr de 10.000 de astfel de broşuri în ediţie bilingvă, română-maghiară, şi a unui număr de 10.000 de broşuri în ediţie trilingvă, română-franceză-engleză. … (2) Misiunile diplomatice asigură în străinătate mediatizarea organizării şi desfăşurării alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2007. … +
Articolul 14(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti informează săptămânal Comisia tehnică centrală în legătură cu stadiul pregătirii şi organizării alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. … (2) Comisia tehnică centrală informează săptămânal Guvernul în legătură cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregătirea şi organizarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. … +
Articolul 15În ziua de referinţă, primarii şi viceprimarii vor fi prezenţi la sediul primăriei, prin rotaţie, şi vor asigura permanenţa funcţionării compartimentelor şi serviciilor din aparatul propriu în vederea soluţionării oricăror probleme care pot apărea în derularea votării. +
Articolul 16Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––-Ministrul administraţiei şi internelor,Vasile BlagaMinistrul delegat pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Radu StroeMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 7 februarie 2007.Nr. 127. +
Anexa 1COMPONENŢAComisiei tehnice centralePreşedinte:ministrul administraţiei şi internelorMembri:– secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Administraţiei şi Internelor – coordonator;– secretarul de stat pentru comunităţile locale din Ministerul Administraţiei şi Internelor – coordonator adjunct;– secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică din Ministerul Administraţiei şi Internelor;a) reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai: … – Secretariatului General al Guvernului;– Ministerului Finanţelor Publice;– Ministerului Afacerilor Externe;– Ministerului Apărării;– Ministerului Justiţiei;– Ministerului Educaţiei şi Cercetării;– Ministerului Culturii şi Cultelor;– Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;– Ministerului Sănătăţii Publice;– Institutului Naţional de Statistică;– Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat;b) reprezentanţi ai: … – Autorităţii Electorale Permanente;– Agenţiei Naţionale de Presă "Rompres";– Societăţii Comerciale "Electrica" – S.A.;– Societăţii Naţionale de Televiziune;– Societăţii Naţionale de Radiodifuziune.NOTĂ: Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale vor fi asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.Componenţa nominală a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor înaintate de conducătorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societăţi menţionate. +
Anexa 2COMPONENŢAcomisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti– prefectul judeţului, respectiv/al municipiului Bucureşti;– un subprefect;– secretarul judeţului respectiv/secretarul general al municipiului Bucureşti;– directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene de statistică;– directorul general al direcţiei generale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti a finanţelor publice;– inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti);– şeful biroului judeţean sau al municipiului Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor;– şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţa persoanelor;– inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti);– inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;– directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;– reprezentantul teritorial al Societăţii Comerciale "Electrica" – S.A.;– corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presă "Rompres".NOTĂ: Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personal din cadrul instituţiei prefectului.Componenţa nominală a comisiei tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se stabileşte de către prefect prin ordin.––––