HOTĂRÂRE nr. 127 din 18 februarie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 79 din 23 februarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulAPROBA PESTANDARD 18/02/2000
ActulCONTINE PESTANDARD 18/02/2000
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 106
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 356 15/02/2007
ActulREFERIT DEORDIN 5629 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5630 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5631 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5632 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5633 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5634 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5649 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5647 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5656 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5641 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5653 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5650 14/11/2006
ActulREFERIT DEORDIN 5655 14/11/2006

privind aprobarea standardelor naţionale de evaluare a instituţiilor de învăţământ preuniversitar



În temeiul prevederilor art. 106 alin. 2 din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată,Guvernul României hotărăşte: + 
Articolul UNICSe aprobă standardele naţionale de evaluare a instituţiilor de învăţământ preuniversitar, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:–––––Ministrul educaţiei naţionale,Andrei MargaMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remes
 + 
Anexa 1MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALECOMISIA DE EVALUARE ŞI ACREDITARE A ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITARSTANDARDE NAŢIONALEde evaluare a instituţiilor de învăţământ preuniversitarI. INDICATORI DE CONTEXTIndicatorii de context se utilizează, în principiu, pentru descrierea situaţiei social-economice, demografice etc. la nivel local/judeţean şi vizează inserarea unităţii şcolare în contextul comunitar dat. Aceştia trebuie avuti în vedere la elaborarea proiectului de dezvoltare a şcolii, atât ca premise pentru o fundamentare realista, cat şi pentru redimensionarea reţelei şcolare a sistemului de învăţământ:1. Procentul din bugetul judeţean/local planificat pentru învăţământ2. Procentul din bugetul judeţean/local realizat3. Indicatori demografici generali şi şcolari:– rata natalitatii la nivel judeţean şi local (%);– distribuţia populaţiei pe naţionalitati, la nivel judeţean şi local (%);– distribuţia populaţiei în funcţie de apartenenţa religioasă (%);– populaţia de şcolarizat pe termen scurt şi mediu (3-5 ani), la nivel judeţean şi local (%).4. Rata de participare la educaţie a populaţiei în vârsta de şcolarizare5. Indicatori economici:– rata de ocupare a populaţiei, pe sectoare economice, la nivel judeţean (%);– rata somajului, pe sectoare economice (primar, secundar şi tertiar), la nivel judeţean (%).N.B.:1. Indicatorii prevăzuţi la pct. 1, 2 şi 3 sunt valabili pentru toate nivelurile de şcolarizare.2. Indicatorul prevăzut la pct. 4 se referă numai la învăţământul preşcolar şi general obligatoriu.3. Indicatorii prevăzuţi la pct. 5 vor fi luati în considerare numai pentru învăţământul secundar şi postliceal.4. Indicatorii sus-menţionaţi nu sunt standardizati.Surse de informare: agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesională, direcţiile judeţene de statistica, primăriile.II. RELAŢIA ŞCOALA – COMUNITATEA LOCALĂ ŞI PARTENERIATUL CU ALTE INSTITUŢII ŞI AGENŢI ECONOMICI1. Importanţa unităţii de învăţământ din perspectiva economică şi socioculturala a zonei: concordanta dintre profiluri, specializări, filiere de formare ale şcolii şi nevoile locale de forta de muncă Standarde de evaluare:–––––––-BINE – unitatea şcolară este importanţa şi necesară, exista concordanta între profilurile, specializările şi filierele de formare ale şcolii şi nevoile locale de calificare a forţei de muncă – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – unitatea şcolară este necesară, exista concordanta parţială sau decalata temporal între profilurile, specializările şi filierele de formare ale şcolii şi nevoile locale de calificare a forţei de muncă – 7 puncte;SLAB – unitatea şcolară este mai puţin adaptată nevoilor locale de calificare a forţei de muncă, profilurile, specializările şi filierele sale de formare sunt puţin relevante faţă de acestea – 4 puncte.2. Implicarea unităţii de învăţământ în:– asigurarea condiţiilor de desfăşurare a instruirii practice la nivelul unităţii în primii ani de studii pentru şcolile profesionale şi de ucenici, liceele tehnologice şi vocationale şi şcolile postliceale;– asigurarea condiţiilor de desfăşurare a instruirii practice a elevilor din anii terminali ai aceloraşi niveluri de învăţământ în întreprinderi, firme şi unităţi proprii de microproducţie;– stabilirea de contracte cu agenţii economici din zona pentru angajarea absolvenţilor la finalizarea studiilor;– acordarea de burse de studiu din surse proprii sau din surse atrase de la agenţii economici interesaţi.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – desfăşurarea activităţii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii în baze proprii, dotate conform cerinţelor planului de învăţământ; existenta unor contracte, protocoale sau a altor înţelegeri scrise cu parteneri reprezentativi din domeniile de pregătire furnizate de şcoala, pentru desfăşurarea activităţii practice a tuturor elevilor din anii terminali; contracte de angajare a absolvenţilor la terminarea studiilor; acordarea de burse – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – desfăşurarea activităţii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii în baze proprii, dotate sub cerinţele planului de învăţământ; existenta unor contracte, protocoale, înţelegeri scrise cu diferiţi parteneri pentru desfăşurarea activităţii practice a elevilor; angajarea unora dintre absolvenţi la terminarea studiilor – 7 puncte;SLAB – desfăşurarea activităţii de instruire practica a elevilor în baze proprii de calitate necorespunzătoare sau absenta acestora; lipsa unor contracte, protocoale, înţelegeri scrise cu diferiţi parteneri pentru desfăşurarea activităţii practice a elevilor şi neangajarea absolvenţilor la terminarea studiilor – 4 puncte.N.B.: Criteriile prevăzute la pct. 1 şi 2 se aplică numai nivelurilor de învăţământ secundar şi postliceal.3. Relaţii de parteneriat cu instituţii similare din ţara şi din străinătateStandarde de evaluare:–––––––-BINE – unitatea şcolară are relaţii de parteneriat pe termen lung cu alte şcoli şi instituţii, în condiţiile legii, din ţara şi din străinătate: "infratiri", participari comune la programe şi proiecte europene şi naţionale, având ca finalitate instruirea şi educaţia – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – unitatea şcolară are relaţii conjuncturale cu şcoli şi instituţii, în condiţiile legii, din ţara sau din străinătate: vizite intamplatoare, corespondenta, schimburi de publicaţii, activităţi comune viitoare în faza de proiect – 7 puncte;SLAB – unitatea şcolară nu are relaţii cu alte şcoli şi instituţii sau are contacte rare şi cu totul ocazionale – 4 puncte.N.B.: Criteriul se aplică tuturor nivelurilor de învăţământ.4. Accesul la educaţie şi formare profesională a grupurilor minoritare – religioase, etnice (inclusiv pentru români, în zonele în care aceştia sunt minoritari), dezavantajate economic şi socioculturalStandarde de evaluare:–––––––-BINE – unitatea de învăţământ are o politica democratica în asigurarea accesului liber şi deplin la educaţie şi formare profesională al tuturor copiilor şi tinerilor care îşi exprima opţiunea pentru şcoala respectiva – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – unitatea şcolară operează şi cu alte criterii de selecţie pe lângă cele unanim acceptate – cunoştinţe, aptitudini, deprinderi -, are cerinţe şi impune condiţionari de natura etnică, religioasă, economică sau socioculturala – 7 puncte;SLAB – acces discriminatoriu la educaţie şi formare profesională; unitatea şcolară are o politica de recrutare care exclude anumite categorii de copii şi tineri – 4 puncte.N.B.: Criteriul se aplică tuturor nivelurilor de învăţământ.III. RESURSE UMANEPersonal didactic1. Gradul de acoperire cu personal didactic calificat*)Standarde de evaluare:–––––––BINE – peste 15% (învăţământ postliceal şi de ucenici), 25% (învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învăţământ preşcolar) – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 15% (învăţământ postliceal şi de ucenici), 25% (învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învăţământ preşcolar) – 7 puncte;SLAB – sub 15% (învăţământ postliceal şi de ucenici), 25% (învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învăţământ preşcolar) – 4 puncte.–––Notă *) Personalul calificat/specializat constituie diferenţa până la 100%.2. Structura personalului pe grade didactice şi pe vechimea în învăţământ

  Grade didactice/ Vechimea în învăţământ Fără definitivat Cu definitivat Gradul II Gradul I Doctorat
  0-10 ani          
  11-20 de ani          
  21-30 de ani          
  peste 30 de ani          

N.B.: Tabelul de mai sus constituie o situaţie statistica, nestandardizata, conform fisei de evaluare a resurselor umane.3. Proporţia personalului didactic titular pentru învăţământul de stat şi, respectiv, cu norma de baza în învăţământul particular, în unitatea de învăţământStandarde de evaluare:–––––––BINE – peste 15% (învăţământ postliceal şi de ucenici), 25% (învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învăţământ preşcolar) – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 15% (învăţământ postliceal şi de ucenici), 25% (învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învăţământ preşcolar) – 7 puncte;SLAB – sub 15% (învăţământ postliceal şi de ucenici), 25% (învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învăţământ preşcolar) – 4 puncte.4. Proporţia personalului calificat cu pregătirea psihopedagogică adecvată şi care preda în specialitateBINE – peste 75% personal calificat cu pregătire psihopedagogică adecvată şi care preda în specialitate – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 25%-75% personal calificat cu pregătire psihopedagogică adecvată şi care preda în specialitate 7 puncte;SLAB – sub 25% personal calificat cu pregătire psihopedagogică adecvată şi care preda în specialitate – 4 puncte.5. Proporţia personalului didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţifică (activităţi/stagii de perfecţionare, doctorat, publicaţii etc.)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% personal didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţifică – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 25%-75% personal didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţifică – 7 puncte;SLAB – sub 25% personal didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţifică – 4 puncte.6. Continuitatea personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învăţământ (proporţia personalului care îşi continua activitatea în unitatea respectiva pe parcursul unui ciclu de învăţământ)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învăţământ – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 50%-75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învăţământ – 7 puncte;SLAB – sub 50% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învăţământ – 4 puncte.7. Raportul număr de elevi/profesorStandarde de evaluare:–––––––-BINE – raportul este mai mic decât sau egal cu media pe ţara corespunzătoare nivelului de învăţământ – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – raportul este mai mare cu până la 5 elevi decât media pe ţara corespunzătoare nivelului de învăţământ – 7 puncte;SLAB – raportul este mai mare cu mai mult de 5 elevi decât media pe ţara corespunzătoare nivelului de învăţământ – 4 puncte.Personal didactic auxiliar1. Gradul de acoperire cu personal didactic auxiliar calificatStandarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% personal didactic auxiliar calificat – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 50%-75% personal didactic auxiliar calificat – 7 puncte;SLAB – sub 50% personal didactic auxiliar calificat – 4 puncte.IV. BAZA MATERIALĂ/PATRIMONIUL ŞI CONCORDANTA CU NUMĂRUL DE ELEVI ÎNSCRIŞIBaza materială proprie/închiriată1. Starea fizica a spaţiilor şcolare şi încadrarea în normele de ergonomie şi igiena şcolară:– condiţii privind spaţiul/elev în sălile de clasa (1,8-2,1 mý/loc suprafaţa utila) – 1 punct;– condiţii privind spaţiul/elev în laboratoare, cabinete, ateliere şcolare (idem) – 1 punct;– condiţii de iluminat corespunzătoare asigurării unei bune vizibilitati – 1 punct;– condiţii corespunzătoare de încălzire (temperatura) – 1 punct;– curăţenia şcolii – 1 punct;– starea grupurilor sanitare – 1 punct;– condiţii ergonomice privind mobilierul şcolar şi adaptarea la vârsta elevilor – 1 punct;– condiţii ergonomice privind utilajele din atelierele şcolare şi adaptarea la vârsta elevilor – 1 punct;– condiţii de ventilare a spaţiilor – 1 punct;– condiţii de respectare a normelor P.S.I. – 1 punct.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 5-7 = 7 puncte;SLAB – sub 5 = 4 puncte.2. Numărul de cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sali de sport etc. în raport cu numărul disciplinelor cuprinse în planurile de învăţământ şi functionalitatea acestora (instalaţii de apa, gaz, ventilaţie etc.)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sala de sport etc., functionale pentru toate disciplinele cuprinse în planul de învăţământ sau pentru grupuri de discipline înrudite – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sala de sport etc., functionale pentru unele discipline cuprinse în planul de învăţământ sau pentru grupuri de discipline înrudite – 7 puncte;SLAB – nu exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sala de sport etc. pentru nici una dintre disciplinele cuprinse în planul de învăţământ sau pentru grupuri de discipline înrudite – 4 puncte.3. Numărul de schimburi în care funcţionează şcoalaStandarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala funcţionează cu unul sau doua schimburi; sunt respectate atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor dimineata pentru elevii din învăţământul primar – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – şcoala funcţionează cu unul sau doua schimburi, dar sunt afectate atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor pe parcursul zilei – 7 puncte;SLAB – şcoala funcţionează cu trei schimburi; sunt afectate drastic atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor – 4 puncte.4. Biblioteca şcolară şi dotarea acesteiaStandarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala dispune de biblioteca (depozit de cărţi şi sala de lectura), de fond de carte adecvat nivelului de învăţământ şi de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – şcoala dispune de biblioteca (depozit de cărţi), de fond de carte şi de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori – 7 puncte;SLAB – şcoala nu dispune de biblioteca – 4 puncte.5. Dotarea unităţii şcolare cu mijloace de învăţământ pentru disciplinele prevăzute în planul de învăţământ, cu echipamente audiovizuale şi tehnologie informatica şi de comunicaţii (o reţea de 8-10 calculatoare multimedia) şi conectare la InternetStandarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala dispune de toate categoriile de mijloace de învăţământ (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale – filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru toate disciplinele de învăţământ, de echipamente audiovizuale, precum şi de tehnologie informatica şi de comunicaţii (o reţea de 8-10 calculatoare), conectare la Internet – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – şcoala dispune de unele categorii de mijloace de învăţământ (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale – filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru unele discipline din planul de învăţământ, echipamente audiovizuale, precum şi de tehnologie informatica şi de comunicaţii (4-6 calculatoare) – 7 puncte;SLAB – şcoala dispune de unele categorii de mijloace de învăţământ (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale – filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru unele discipline din planul de învăţământ – 4 puncte.6. Numărul mediu de elevi/clasaStandarde de evaluare:–––––––BINE – raportul optim prevăzut de legislaţia în vigoare în funcţie de nivelul de învăţământ – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – raportul prevăzut de legislaţie este depăşit cu maximum 5 copii/elevi în funcţie de nivelul de şcolarizare – 7 puncte;SLAB – raportul prevăzut de legislaţie este depăşit cu mai mult de 5 copii/elevi în funcţie de nivelul de şcolarizare – 4 puncte.V. CURRICULUMFormularea clara a finalitatilor programului de pregătire, având în vedere ce trebuie să ştie, sa ştie să facă şi sa ştie să fie elevul la absolvire.1. Curriculumul şcolii pentru fiecare nivel de şcolarizare, profil şi specialitate:1.1. plan de învăţământ identic cu cel din învăţământul de stat;1.2. plan de învăţământ alternativ celui din învăţământul de stat, aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale;1.3. programe şcolare identice cu cele din învăţământul de stat (obiective operationale, continuturi);1.4. programe şcolare alternative (obiective operationale, continuturi), aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale;1.5. auxiliare curriculare (manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare a curriculumului, portofolii de predare-invatare, culegeri de probleme, exercitii, îndrumar pentru aplicaţii practice).Standarde de evaluare:–––––––-BINE – şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învăţământul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru toate disciplinele – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învăţământul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru cel puţin jumătate din disciplinele cuprinse în planul de învăţământ – 7 puncte;SLAB – şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învăţământul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru mai puţin de jumătate din disciplinele cuprinse în planul de învăţământ – 4 puncte.VI. CALITATEA ACTIVITĂŢII CADRELOR DIDACTICE1. Calitatea documentelor didactice necesare în procesul de instruire (planificarea anuală şi semestriala a materiei, planuri de lecţii, instrumente de evaluare)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzător programelor şcolare în vigoare – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 50%-75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzător programelor şcolare în vigoare – 7 puncte;SLAB – sub 50% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzător programelor şcolare în vigoare – 4 puncte.2. Eficacitatea utilizării mijloacelor, materialelor şi a echipamentelor didactice în procesul de predare-invatareStandarde de evaluare:–––––––-BINE – utilizarea integrală şi eficienta a resurselor materiale şi adecvarea la obiectivele educaţionale – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – utilizarea parţială şi ocazionala a resurselor materiale existente – 7 puncte;SLAB – resursele materiale nu sunt utilizate – 4 puncte.3. Desfăşurarea de activităţi extracurriculare şi de interes comunitarStandarde de evaluare:–––––––-BINE – activităţi extracurriculare şi de interes comunitar, centrate pe interesele beneficiarilor, organizate sistematic – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – activităţi extracurriculare şi de interes comunitar, organizate ocazional şi/sau puţin centrate pe interesele beneficiarilor – 7 puncte;SLAB – lipsa activităţilor extracurriculare şi de interes comunitar – 4 puncte.N.B.: Comisia de Evaluare şi Acreditare a Învăţământului Preuniversitar nu evalueaza procesul didactic propriu-zis, ci utilizează documentele emise de structurile teritoriale sau naţionale cu atribuţii în acest sens.VII. EFICIENTA INTERNA A UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT1. Politica de recrutare a populaţiei şcolare (pe baza rezultatelor examenului de capacitate/bacalaureat şi/sau a altor probe de cunoştinţe)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – admitere exigenta; peste 2 candidaţi înscrişi pe un loc la admitere; şcoala organizează examene de selecţie severe, cu teste şi probe de cunoştinţe standardizate – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – admitere fără dificultăţi majore; mai puţin de 2 candidaţi înscrişi pe un loc la admitere; şcoala organizează examen de selecţie cu probe scrise – 7 puncte;SLAB – numărul de elevi înscrişi este mai mic decât sau egal cu numărul locurilor; şcoala nu organizează examen de admitere – 4 puncte.2. Rata de admitere în şcoala (raportul dintre numărul de elevi admişi/numărul de elevi înscrişi)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – rata de admitere sub 0,5 – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – rata de admitere peste 0,5 – 7 puncte;SLAB – rata de admitere peste 0,5 – 4 puncte.3. Rata de promovabilitateStandarde de evaluare: –––––––-BINE – valorile ratei/an şcolar depăşesc media pe ţara 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.4. Rata de repetentieStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici faţă de media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mari cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.5. Rata de abandonStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici faţă de media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mari cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.6. Rezultate la examenul naţional de capacitateStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an şcolar depăşesc media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.7. Rezultate la examenul naţional de bacalaureatStandarde de evaluare:––––––– BINE – valorile ratei/an şcolar depăşesc media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.8. Rezultate la examenele de absolvireStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an şcolar depăşesc media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.N.B.: Se utilizează rezultatele prelucrate de structurile abilitate cu examinarea şi evaluarea procesului de învăţământ.VIII. EFICIENTA EXTERNA A UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT1. Urmărirea situaţiei absolvenţilorStandarde de evaluare:–––––––-BINE – exista situaţii complete despre insertia absolvenţilor şcolii pe o perioadă de 3 ani – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – exista informaţii sporadice despre insertia absolvenţilor pe o perioadă de 3 ani – 7 puncte;SLAB – nu exista informaţii concludente – 4 puncte.2. Proporţia elevilor admişi în nivelurile superioare de învăţământStandarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an şcolar depăşesc media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.3. Proporţia elevilor cu insertie şcolară reusita pe piaţa forţei de muncă (angajaţi în meseria/profesia pentru care au fost formati)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – valorile ratei/an şcolar depăşesc media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) – 7 puncte;SLAB – valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% faţă de media pe ţara – 4 puncte.IX. PROGRAMUL MANAGERIAL ŞI CALITATEA MANAGEMENTULUI1. Îndeplinirea condiţiilor prevăzute în statutul personalului didactic de către personalul de conducere – director/manager (grad didactic, vechime, titular/norma de baza în unitate) şi calitatea proiectului de dezvoltare a şcolii pe termen scurt (1-3 ani):– îndeplinirea condiţiilor prevăzute în statutul personalului didactic de către personalul de conducere – director/manager – 1 punct.Proiectul cuprinde:– datele cantitative şi de ordin calitativ, cu interpretarile aferente – 1 punct;– obiectivul general şi obiectivele specifice – 1 punct;– fundamentarea maximala şi minimala a proiectului – 1 punct;– etapele transpunerii în realitatea imediata – 1 punct;– resursele umane angajate în realizarea proiectului – 1 punct;– resursele materiale şi financiare preconizate să fie utilizate 1 – punct;– bugetul prognozat – 1 punct;– riscurile şi avantajele proiectului – 1 punct;– itemii de evaluare a proiectului – 1 punct.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 4-6 = 7 puncte;SLAB – sub 4 = 4 puncte.2. Competente manageriale în gestionarea resurselor financiare, materiale şi umane, reflectate în:– numărul suficient de personal didactic calificat – 2 puncte;– asigurarea unui proces instructiv-educativ de calitate prin pregătirea corespunzătoare a personalului calificat – 2 puncte;– spaţii şcolare şi resurse educative suficiente pentru realizarea curriculumului – 2 puncte;– existenta documentelor care reglementează activitatea unităţii şcolare (regulamentul de ordine interioară etc.) – 2 puncte;– abilitatea atragerii de resurse financiare – 2 puncte.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 4-6 = 7 puncte;SLAB – sub 4 = 4 puncte.3. Politica privind formarea continua a personalului didacticStandarde de evaluare:–––––––-BINE – directorul şcolii are preocupări constante privind formarea continua a personalului didactic, reflectate în participarea majorităţii cadrelor didactice (peste 50%) la activităţi de perfecţionare în ultimii 3 ani – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – directorul şcolii are preocupări sporadice privind formarea continua a personalului didactic, reflectate în participarea unei anumite părţi (aproximativ 50%) a cadrelor didactice la activităţi de perfecţionare în ultimii 3 ani – 7 puncte;SLAB – directorul şcolii nu se preocupa de formarea continua a personalului didactic; sub 35% din cadrele didactice au participat la activităţi de perfecţionare în ultimii 3 ani – 4 puncte.X. CLIMATUL ŞCOLAR1. Climatul şcolar (atmosfera din şcoala, gradul de motivare a personalului didactic pentru activitatea intelectuală, orientarea dominantă spre invatare, prezenta/absenta conflictelor, a reclamatiilor etc.)Standarde de evaluare:–––––––-BINE – atmosfera pozitiva, preocupări ale personalului didactic centrate pe activitatea profesională, lipsa conflictelor între diversii actori ai şcolii – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – relaţii tensionate între cadrele didactice sau între acestea şi managerul şcolii – 7 puncte;SLAB – atenţia personalului didactic este axata pe aspecte colaterale activităţii profesionale, prezenta conflictelor şi/sau a reclamatiilor etc. – 4 puncte.XI. RESURSE FINANCIARE1. Sursele de finanţare:– buget local/taxe de şcolarizare – 2 puncte;– finanţarea şcolii din partea fondatorilor – 2 puncte;– finanţarea externa a şcolii: donaţii, sponsorizări etc. – 2 puncte;– prestări de servicii – 2 puncte;– alte surse – 2 puncte.Standarde de evaluare:–––––––-BINE – 8-10 = 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 4-6 = 7 puncte;SLAB – sub 4 = 4 puncte.2. Ponderea venitului reinvestit în mijloace de învăţământ şi în mobilier şcolarStandarde de evaluare:–––––––-BINE – peste 25% – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – 25% – 7 puncte;SLAB – sub 25% – 4 puncte.3. Costul mediu/elev în funcţie de nivelurile de învăţământStandarde de evaluare:–––––––-BINE – cu 5% peste media pe ţara – 10 puncte;SATISFĂCĂTOR – media pe ţara ± 5% – 7 puncte;SLAB – cu 5% sub media pe ţara – 4 puncte.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x