HOTĂRÂRE nr. 121 din 18 octombrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: SENATUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1004 din 20 octombrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 13 07/02/2008
ActulREFERIRE LATRATAT 13/12/2007
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 13/12/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 148
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 67
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 76
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 148
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul dispozițiilor art. 67 și art. 148 alin. (2) și (3) din Constituția României, republicată, precum și ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarității și proporționalității, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană și a Tratatului de instituire a Comunității Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,în baza raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/295 din 6.10.2021,Senatul adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Senatul României constată că propunerea de Regulament al Consiliului privind instituirea și funcționarea unui mecanism de evaluare și monitorizare în vederea verificării aplicării acquis-ului Schengen și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.053/2013 – COM (2021)278 final – respectă principiile subsidiarității și proporționalității. + 
Articolul 2Senatul României1.consideră:a)excesivă perioada acordată statelor membre pentru punerea în aplicare a recomandărilor (2 ani), fapt ce poate submina eficiența mecanismului;b)îngrijorătoare eliminarea domeniilor de evaluare, întrucât domeniul evaluărilor Schengen nu este limitat în mod expres la acquis-ul Schengen, iar discuțiile despre conexiunea Schengen și azil a arătat poziții divergente între statele membre;c)necesar tratamentul egal în implementarea diverselor metode de evaluare, prin indicarea expresă a domeniilor în care nu se pot efectua decât vizite la fața locului, deoarece organizarea vizitelor neanunțate aduce riscul obținerii unei imagini fragmentate asupra situației din statul evaluat și unei plusvalori relative;2.apreciază că în propunerea de Regulament se menționează explicit că pentru statele deja evaluate pozitiv nu ar trebui lansată o nouă procedură de verificare;3.salută propunerile de eficientizare a cadrului juridic actual în domeniul mecanismului de evaluare și monitorizare Schengen, în principal în ceea ce privește necesitatea eficientizării procesului, de la ritmul de adoptare a rapoartelor la îmbunătățirea etapei de monitorizare ulterioară a evaluărilor;4.recomandă înlocuirea sintagmei spațiul Schengen, utilizată deja la art. 1 alin. 1, cu sintagma spațiul fără controale la frontierele interne;5.susține:a)necesitatea implementării instrumentelor de securitate agreate la frontierele externe ale statelor membre pentru finalizarea reformei Schengen;b)adoptarea raportului și a recomandărilor într-un document unic, indiferent de tipul de evaluare;c)aplicarea unei mai mari transparențe în relația cu statele membre și Parlamentul European și un rol sporit al CONS în procesul de monitorizare, care nu este vizibil în propunere;6.subliniază că:a)mai multe state membre au continuat în ultimii cinci ani prelungirea controalelor la frontierele interne, iar pe fondul pandemiei de COVID-19, tot mai multe au reintrodus controale la frontierele interne, încălcând limitarea acestora la o perioadă de 2 ani prevăzută în Codul frontierelor Schengen;b)în pofida evaluărilor pozitive referitoare la gestionarea frontierelor externe, la cooperarea polițienească și la Sistemul de informații Schengen, precum și în pofida unei evaluări generale care a arătat că statele membre pun în aplicare acquisul Schengen în mod adecvat, mecanismul nu pare să genereze suficientă încredere în rândul statelor membre. + 
Articolul 3Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituțiilor europene.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 18 octombrie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin (2) din Constituția României, republicată.
PREȘEDINTELE SENATULUI
ANCA DANA DRAGU
București, 18 octombrie 2021.Nr. 121.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x