HOTĂRÂRE nr. 104 din 18 iunie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 2 iulie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 112 02/09/2010
ActulABROGAT DENORMA 02/09/2010
ActulCOMPLETAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ActulMODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 3MODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 7COMPLETAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 28MODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 30MODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 32COMPLETAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulAPROBA PENORMA 18/06/2009
ActulCONTINE PENORMA 18/06/2009
ActulREFERIRE LAHG 534 30/05/2007
ActulREFERIRE LALEGE (R) 96 02/06/2000
ART. 5REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 32REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ART. 32REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ART. 38REFERIRE LALEGE 137 17/05/2007
ART. 38REFERIRE LAOUG 117 21/12/2006
ART. 40REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
ART. 40REFERIRE LAREGULAMENT 20/06/2007
ANEXA 1REFERIRE LAHG 534 30/05/2007
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 96 02/06/2000
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 112 02/09/2010
ActulABROGAT DENORMA 02/09/2010
ActulCOMPLETAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ActulMODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 3MODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 7COMPLETAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 28MODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 30MODIFICAT DEHOTARARE 14 24/02/2010
ART. 32COMPLETAT DEHOTARARE 14 24/02/2010

pentru aprobarea Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitării accesului la finanţare în actuala perioadă de criză economică şi financiară, constând în garanţii acordate IMM-urilor şi întreprinderilor mari (NI-GAR-08-I/0)



În baza Hotărârii Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK – S.A. în numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare, luând în analiză propunerea pentru aprobarea Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitării accesului la finanţare în actuala perioadă de criză economică şi financiară, constând în garanţii acordate IMM-urilor şi întreprinderilor mari (NI-GAR-08-I/0), şi ţinând seama de:Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României EXIMBANK – S.A., republicată;● Nota de aprobare nr. 485 din 12 iunie 2009 întocmită de Banca de Export-Import a României EXIMBANK – S.A.;● discuţiile şi propunerile formulate în şedinţa din data de 18 iunie 2009 de către membrii Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări,Comitetul Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări, întrunit în plenul şedinţei din ziua de 18 iunie 2009, hotărăşte: + 
Articolul UNICSe aprobă Norma privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitării accesului la finanţare în actuala perioadă de criză economică şi financiară, constând în garanţii acordate IMM-urilor şi întreprinderilor mari (NI-GAR-08-I/0), conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.Preşedintele Comitetului Interministerialde Finanţări, Garanţii şi Asigurări,Bogdan DrăgoiBucureşti, 18 iunie 2009.Nr. 104.
 + 
Anexa NORMĂprivind instituirea unei scheme de ajutor destat destinate facilitării accesului la finanţareîn actuala perioadă de criză economică şifinanciară, constând în garanţii acordate IMM-urilorşi întreprinderilor mari (NI-GAR-08-I/0)Prezenta normă a fost elaborată în conformitate cu Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de ExportImport a României EXIMBANK – S.A., republicată, Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK – S.A. în numele şi în contul statului, cu modificările şi completările ulterioare, Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanţare în contextul actualei crize financiare şi economice, subcapitolul 4.3 „Ajutor sub formă de garanţii” şi cu Decizia Comisiei Europene C (2009)4501 din 5 iunie 2009. + 
Capitolul IObiectul normei + 
Articolul 1Prezenta normă instituie o schemă transparentă de ajutor de stat, prin care Banca de Export-Import a României EXIMBANK – S.A. (denumită în continuare EximBank) garantează, în numele şi în contul statului, creditele bancare acordate întreprinderilor mici şi mijlocii şi întreprinderilor mari pentru investiţii şi/sau pentru activitatea curentă, valoarea garanţiei nedepăşind 90% din valoarea creditului pe întreaga durată de creditare.
 + 
Articolul 2Schema de ajutor de stat este actul în baza căruia pot fi acordate alocări specifice individuale întreprinderilor definite în mod general şi abstract, conform principiului stabilit în Regulamentul (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 3Acordarea ajutoarelor de stat în cadrul acestei scheme se face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevăzute în Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul comunitar temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finanţare în contextul actualei crize financiare şi economice (versiunea consolidată)*1), în scopul deblocării accesului la finanţare al operatorilor economici şi asigurării continuităţii în desfăşurarea activităţii acestora.–––*1) Publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 83/2009.
 + 
Articolul 4Autoritatea responsabilă de administrarea schemei de ajutor de stat este EximBank, în calitate de furnizor de ajutor de stat.
 + 
Capitolul IIDefiniţii + 
Articolul 5În cadrul prezentei norme, următorii termeni se definesc astfel:a) ajutor de stat – orice măsură care îndeplineşte criteriile prevăzute la art. 87(1) din Tratatul CE;b) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) – acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au fie o cifră de afaceri anuală netă care nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depăşeşte echivalentul în lei a 43 milioane euro;– în cadrul categoriei IMM, întreprindere mijlocie întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalentul în lei, sau un rezultat anual al bilanţului contabil care nu depăşeşte echivalentul în lei a 43 milioane euro;– în cadrul categoriei de IMM, întreprindere mică întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală netă sau rezultatul anual al bilanţului contabil nu depăşeşte echivalentul în lei a 10 milioane euro;– în cadrul categoriei de IMM, microîntreprindere întreprinderea care are mai puţin de 10 salariaţi şi a cărei cifră de afaceri sau rezultat anual al bilanţului contabil nu depăşeşte echivalentul în lei a 2 milioane euro.Calculul cifrei de afaceri şi al numărului de salariaţi se face ţinându-se cont de statutul întreprinderii, respectiv întreprindere autonomă, legată sau parteneră, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;c) întreprinderi mari – întreprinderi care nu îndeplinesc criteriile pentru a fi considerate IMM;d) întreprindere în dificultate – în conformitate cu art. 1(7) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comună în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008, (în cazul IMM-urilor) şi în conformitate cu pct. 2.1 din Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate*2)(în cazul întreprinderilor mari), o întreprindere este considerată în dificultate în următoarele situaţii:––-*2) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene OJ C nr. 244/2004.(i) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, atunci când se constată pierderea a mai mult de jumătate din capitalul social şi a mai mult de un sfert din capital în ultimele 12 luni;(îi) în cazul unei societăţi în care cel puţin o parte din asociaţi răspunde nelimitat de datoriile întreprinderii, atunci când s-a pierdut mai mult de jumătate din capitalul propriu, aşa cum reiese din evidenţele contabile ale societăţii, şi când mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut în decursul ultimelor 12 luni;(iii) în cazul oricărei întreprinderi, indiferent de forma juridică, care întruneşte condiţiile prevăzute de legislaţia naţională, pentru a face obiectul procedurilor colective de insolvenţă.Chiar în cazul în care niciuna dintre condiţiile prevăzute la pct. (i), (îi) sau (iii) nu este îndeplinită, o întreprindere poate fi considerată în dificultate când prezintă simptome precum: cifra de afaceri în scădere, înregistrează pierderi, acumulează datorii, scade fluxul de numerar, cresc stocurile, există exces de capacitate etc. Un IMM cu o vechime de mai puţin de 3 ani de la înfiinţare nu este considerat a fi în dificultate în această perioadă, cu excepţia cazului în care îndeplineşte condiţiile de la pct. (iii);e) garanţie – angajament asumat de EximBank materializat într-o scrisoare de garanţie, conform căruia EximBank se angajează să plătească băncii finanţatoare o parte din pierderea suportată ca urmare a producerii riscului de credit;f) banca finanţatoare – banca comercială care acordă creditul de investiţii sau capital de lucru operatorului economic.
 + 
Capitolul IIIBugetul şi durata schemei + 
Articolul 6Pentru facilitatea acordată conform schemei de ajutor de stat instituită prin prezenta normă, EximBank acţionează în numele şi în contul statului.
 + 
Articolul 7Fondul pentru garanţiile acordate conform schemei are un cuantum total de 250 milioane lei în anul 2009 şi 200 milioane lei în anul 2010. Bugetul total al schemei pe perioada de implementare 2009-2010 este de 20,34 milioane lei, defalcat pe ani, astfel:

2009 2010
Ajutor de stat – milioane lei 11,3 9,04
Număr estimat de beneficiari 100 80

 + 
Articolul 8EximBank acordă garanţii la credite pentru investiţii sau capital de lucru, conform prezentei scheme, până la data de 31 decembrie 2010. Reducerea primei de garantare se aplică pe o perioadă de 2 ani de la data acordării garanţiei.
 + 
Capitolul IVDescrierea garanţiei + 
Articolul 9În cadrul schemei se acordă facilităţi sub formă de garanţii ce pot acoperi maximum 90% din valoarea unui credit nou pentru investiţii şi/sau capital de lucru, acordat de o bancă comercială. Solicitanţii pot beneficia de o reducere a primei de garantare pentru o perioadă de maximum 2 ani de la data acordării garanţiei.
 + 
Articolul 10Ajutorul de stat acordat în baza prezentei scheme constă în diferenţa dintre prima de garantare stabilită conform prevederilor art. 25 şi prima de garantare redusă (cu 25% în cazul IMM-urilor şi cu 15% în cazul întreprinderilor mari) stabilită conform art. 26 şi plătită de către beneficiarul creditului în primii 2 ani de garantare.
 + 
Articolul 11Garanţia se acordă numai în completarea garanţiilor reale/personale constituite de operatorul economic la creditul pe care îl contractează de la banca comercială.
 + 
Articolul 12Schema se aplică beneficiarilor care depun o cerere de garantare până cel târziu în data de 30 octombrie 2010, iar garanţia va fi acordată de către EximBank până cel târziu la data de 31 decembrie 2010.
 + 
Articolul 13Durata creditului garantat nu trebuie să depăşească 6 ani în cazul creditelor pentru investiţii şi 4 ani în cazul creditelor pentru capital de lucru. Valoarea garanţiei se reduce pro rata pe măsura îndeplinirii obligaţiilor de către operatorul economic.
 + 
Articolul 14Valoarea maximă a creditului pentru care se acordă garanţia nu trebuie să depăşească totalul cheltuielilor cu salariile ale operatorului economic (inclusiv cheltuielile cu asigurările sociale şi costul cu personalul care lucrează în locaţiile societăţii, dar care este oficial pe statul de plată al unor subcontractanţi) pentru anul 2008. În cazul operatorilor economici înfiinţaţi la sau după 1 ianuarie 2008, valoarea maximă a creditului nu trebuie să depăşească valoarea estimată a cheltuielilor anuale cu salariile însumate pentru primii 2 ani de activitate.
 + 
Articolul 15Perioada de valabilitate a garanţiei poate fi maxim durata creditului plus o perioadă de până la 30 de zile calendaristice.
 + 
Articolul 16Garanţia se acordă în moneda creditului.
 + 
Capitolul VBeneficiari şi criterii de eligibilitate + 
Articolul 17Beneficiarii schemei de ajutor instituite prin prezenta normă sunt persoane juridice care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, respectiv IMM-uri şi întreprinderi mari care nu erau în dificultate financiară la data de 1 iulie 2008, dar care se află în dificultate financiară la momentul solicitării garanţiei, ca urmare a apariţiei crizei economico-financiare mondiale.
 + 
Articolul 18Nu sunt eligibile pentru acordarea garanţiei creditele acordate pentru:a) producţia de armament;b) jocuri de noroc;c) producţia de alcool şi tutun;d) tranzacţii imobiliare (construirea/achiziţionarea de bunuri imobile în scopul vânzării/închirierii).
 + 
Articolul 19În cazul în care operatorul economic face obiectul unui ordin de recuperare a unui ajutor declarat incompatibil aflat în curs de executare, acesta nu este eligibil pentru acordarea garanţiei până la rambursarea integrală a ajutorului de recuperat şi a eventualelor dobânzi aferente. În acest caz se vor prezenta documentele justificative privind efectuarea plăţii.
 + 
Capitolul VIDocumentaţia şi analiza garanţiilor + 
Articolul 20Pentru a beneficia de măsura de ajutor de stat prevăzută de prezenta normă, operatorii economici transmit la EximBank o cerere de garantare, însoţită în principal de:a) documentaţia juridică (act constitutiv, certificat de înregistrare la ORC, certificat constatator, în original etc.);b) documentaţia financiară (situaţiile financiare aprobate, aferente ultimelor două exerciţii financiare încheiate, situaţii financiare la data de 1 iulie 2008, ultima balanţă de verificare încheiată, informaţii privind categoria de performanţă financiară stabilită de către banca finanţatoare etc.);c) documentaţie comercială (detalii ale proiectului de investiţii studiu de fezabilitate, plan de afaceri, studiu de piaţă, proiectul contractului de credit etc.);d) declaraţie pe propria răspundere privind încadrarea în categoria firmelor în dificultate financiară;e) declaraţie pe propria răspundere privind încadrarea în categoria de IMM (după caz);f) declaraţia referitoare la ajutoarele de minimis şi alte ajutoare de stat primite, pentru aceleaşi costuri eligibile, cu menţionarea bazei legale.
 + 
Articolul 21Cererea de garantare completată, însoţită de documentele justificative, se depune la sediul unităţilor teritoriale EximBank, care vor înregistra cererile într-un registru unic. Unităţile teritoriale au dreptul să solicite informaţii şi documente suplimentare atunci când elementele cuprinse în cererea de garantare şi în documentaţia furnizată nu sunt suficiente pentru stabilirea condiţiilor specifice ale operaţiunii de garantare.
 + 
Articolul 22Cererile de garantare vor fi analizate şi aprobate, în limita bugetului anual alocat schemei de ajutor de stat, în funcţie de data şi numărul înregistrării documentelor prevăzute la art. 21, cu parcurgerea următoarelor etape:a) analiza documentaţiei juridice;b) analiza economico-financiară, inclusiv a documentaţiei comerciale;c) determinarea categoriei de performanţă financiară categoria de performanţă financiară astfel obţinută se va compara cu cea calculată de banca finanţatoare şi se va lua în considerare categoria de performanţă financiară cea mai slab cotată;d) analiza condiţiilor de creditare;e) analiza riscurilor implicate de operaţiunea de garantare.
 + 
Articolul 23Pe baza rezultatelor analizei, EximBank propune spre aprobare acordarea de garanţii în baza prezentei scheme, pe principiul "primul venit, primul servit", operatorilor economici aflaţi în dificultate financiară ca urmare a efectelor crizei economico-financiare şi care prezintă un plan de afaceri/investiţii destinat îmbunătăţirii performanţelor economice în scopul depăşirii stării de dificultate.
 + 
Capitolul VIIPrima de garantare + 
Articolul 24Suportarea riscului de către stat se remunerează printr-o primă corespunzătoare aferentă sumei garantate, luându-se în considerare caracteristicile garanţiei şi ale creditului aferent (valoarea şi durata tranzacţiei, garanţii colaterale oferite de către operatorul economic împrumutat, precum şi antecedentele care influenţează evaluarea ratei de recuperare, probabilitatea ca operatorul economic să înceteze plata creditului din cauza situaţiei financiare în care se află, a sectorului de activitate din care face parte şi a perspectivelor sale).
 + 
Articolul 25Pe durata perioadei de garantare, operatorii economici care nu se aflau în dificultate la data de 1 iulie 2008, dar care se află la momentul solicitării garanţiei în dificultate ca urmare a crizei, pot beneficia de garanţia statului ce acoperă maximum 90% dintr-un credit nou, contractat pentru investiţii şi/sau capital de lucru, plătind o primă anuală ("prima safe harbour") calculată pe baza ratingului (categoriei de performanţă financiară) fiecărui operator economic stabilit la momentul acordării ajutorului şi a nivelului de colateralizare a creditului*3), după cum urmează:–––*3) A se vedea Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţă şi de scont, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 14 din 19 ianuarie 2008.

                                                                      % p.a.
 
Categoria Nivel de colateralizare
de performanţă
financiară Ridicat Normal Scăzut
A 0,55 0,8 0,8
B 0,8 1 1
C 1 2 2
D 2 3,8 6,3
E 6,3 6,3 9,8

 + 
Articolul 26În primii 2 ani de garantare, beneficiarului garanţiei i se acordă reduceri în ceea ce priveşte plata primei de garantare faţă de valorile din tabelul de mai sus, după cum urmează:– de 25% din prima anuală safe harbour ce trebuie plătită, în cazul IMM-urilor;– de 15% din prima anuală safe harbour ce trebuie plătită, în cazul întreprinderilor mari.
 + 
Articolul 27În cazul IMM-urilor şi întreprinderilor mari pentru care nu se poate stabili categoria de performanţă financiară, cum ar fi întreprinderi cu un obiectiv specific de activitate sau întreprinderi noi, prima de garantare safe harbour poate fi de minimum 3,8% p.a., dar nu poate fi mai mică decât prima care s-ar aplica în cazul companiei/companiilor-mamă. Şi în astfel de cazuri se aplică o reducere (de 25% pentru IMM-uri, respectiv 15% pentru întreprinderi mari) a primei de garantare în primii 2 ani de la acordarea garanţiei.
 + 
Capitolul VIIIAprobarea şi administrarea garanţiilor + 
Articolul 28Pe baza rezultatelor analizei, EximBank stabileşte condiţiile de acordare a garanţiei şi le supune spre aprobare Comitetului Interministerial pentru Finanţări, Garanţii şi Asigurări. Ulterior aprobării, EximBank încheie cu banca finanţatoare şi societatea comercială o convenţie de garantare prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor, inclusiv modalitatea de calcul şi plată a primei de garantare.
 + 
Articolul 29EximBank va monitoriza derularea garanţiei, pe baza informaţiilor transmise de banca finanţatoare.
 + 
Articolul 30Banca finanţatoare are dreptul la plata valorii de executare a garanţiei o singură dată de la producerea riscului de credit, în termenii şi condiţiile prevăzute în Convenţia de garantare încheiată între EximBank, banca finanţatoare şi operatorul economic. Cererea de executare trebuie transmisă la EximBank în cadrul perioadei de valabilitate a garanţiei.
 + 
Articolul 31Valoarea de executare a garanţiei se stabileşte prin aplicarea procentului garantat la soldul creditului (principalul).
 + 
Articolul 32(1) După plata valorii de executare a garanţiei, EximBank va lua toate măsurile necesare pentru recuperarea sumelor plătite din fondurile statului, atât împotriva operatorului economic, cât şi împotriva oricărei alte persoane asupra căreia operatorul economic şi-a transferat obligaţiile.(2) Recuperarea prin executare silită se efectuează prin corpul executorilor fiscali al EximBank, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau prin alte legi speciale.
 + 
Capitolul IXRegula de cumul + 
Articolul 33Ajutorul de stat acordat în baza prezentei norme nu va fi cumulat cu ajutorul de minimis acordat în baza Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis, pentru aceleaşi costuri eligibile.
 + 
Articolul 34Operatorii economici pot beneficia de ajutor de stat în baza prezentei norme numai după deducerea din această sumă a ajutorului de minimis primit pentru acelaşi obiectiv după data de 1 ianuarie 2008.
 + 
Articolul 35Ajutoarele de stat acordate în baza prezentei norme pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE, indiferent dacă acestea provin din fonduri naţionale sau comunitare (inclusiv împrumuturi de la Banca Europeană de Investiţii), cu condiţia ca asemenea cumul să nu depăşească intensitatea maximă admisibilă prevăzută de regulamentele aplicabile.
 + 
Capitolul XDispoziţii finale + 
Articolul 36EximBank se obligă să păstreze toate informaţiile referitoare la garanţiile acordate conform prezentei scheme, pentru o perioadă de 10 ani, inclusiv cele privind îndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi cele conform cărora operatorii economici nu erau companii în dificultate la data de 1 iulie 2008. Aceste informaţii vor putea fi transmise Comisiei, la cererea acesteia.
 + 
Articolul 37EximBank va monitoriza respectarea condiţiilor prevăzute în prezenta normă pe toată perioada de derulare a schemei. În situaţia în care se constată nerespectarea obiectivelor pentru care au fost contractate creditele pentru care a fost solicitată garanţia statului în baza prezentei norme, EximBank va întreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobânzilor aferente, calculate conform prevederilor comunitare în vigoare.
 + 
Articolul 38Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.
 + 
Articolul 39Beneficiarii de ajutor de stat au obligaţia să ţină o evidenţă specifică a tuturor ajutoarelor primite atât în baza prezentei norme, cât şi a altor scheme de ajutor de stat.
 + 
Articolul 40EximBank va transmite o raportare anuală Consiliului Concurenţei cu privire la implementarea prezentei scheme, în forma prevăzută de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007*4).–––*4) Publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
 + 
Articolul 41În scopul aplicării prezentei norme, EximBank emite proceduri care se supun aprobării Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigurări.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x