HOTĂRÂRE nr. 10 din 4 ianuarie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 10 ianuarie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 697 19/07/2001
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 10 04/01/2001
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 13ABROGA PARTIAL PEHG 181 15/03/2000 ANEXA 1
ART. 13ABROGA PARTIAL PEHG 3 06/01/2000 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ART. 3REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 110
ART. 13ABROGA PARTIAL PEHG 181 15/03/2000 ANEXA 1
ART. 13ABROGA PARTIAL PEHG 3 06/01/2000 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 697 19/07/2001
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 10 04/01/2001

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul



În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, având rolul de a asigura buna desfăşurare a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament.
 + 
Articolul 2Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1, şi dispune de spaţii corespunzătoare desfăşurării activităţii sale la sediile Senatului şi Camerei Deputaţilor.
 + 
Articolul 3În realizarea rolului sau Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) asigura transmiterea proiectelor de legi iniţiate de Guvern către una dintre Camerele Parlamentului şi urmăreşte trecerea acestora prin fazele procedurii legislative până la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;b) susţine priorităţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;c) susţine în plenul fiecărei Camere cererile Guvernului privitoare la adoptarea unor proiecte de legi cu procedura de urgenta;d) transmite comisiilor permanente, care examinează în fond proiectele de legi sau propunerile legislative, amendamentele formulate de Guvern;e) asigura participarea reprezentanţilor Guvernului la comisiile parlamentare şi la şedinţele parlamentare de fiecare data când prezenta membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie;f) asigura susţinerea guvernamentală a proiectelor de legi în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor două Camere ale Parlamentului;g) elaborează proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, precum şi alte proiecte de acte normative solicitate de Guvern;h) urmăreşte depunerea la Parlament a ordonanţelor adoptate de Guvern şi susţine aprobarea acestora prin legi;i) prezintă Guvernului informări trimestriale cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar şi la relaţiile dintre Guvern şi Parlament;j) primeşte şi distribuie întrebările şi interpelările adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia, asigura transmiterea raspunsurilor şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare;k) ia măsurile necesare pentru pregătirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul motiunilor simple şi al motiunilor de cenzura;l) asigura prezentarea punctului de vedere al Guvernului în cazul propunerilor legislative în general şi al informării prevăzute la art. 110 din Constituţie, în cazul în care o iniţiativă legislativă implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurărilor sociale;m) prezintă informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte organe ale administraţiei publice, în cadrul controlului parlamentar, de către Camera Deputaţilor, de către Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora;n) asigura depunerea spre dezbatere de către Parlament sau de către una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor primului-ministru cu privire la politica Guvernului;o) întocmeşte proiectul programului legislativ al Guvernului;p) efectuează studii asupra legislaţiei şi propune măsuri pentru modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative;r) studiază soluţiile date de instanţele judecătoreşti şi de autorităţile administraţiei publice şi propune măsuri legislative în vederea aplicării unitare a legii;s) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege sau de hotărâri ale Guvernului.
 + 
Articolul 4(1) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul colaborează cu celelalte ministere şi autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice.(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are dreptul să solicite informaţii de la ministere, de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de la instituţii publice.
 + 
Articolul 5(1) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul este condus de un ministru, ajutat de un secretar de stat.(2) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul reprezintă ministerul în raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere şi autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi cu persoane juridice şi fizice române sau străine.(3) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul este ordonator principal de credite.(4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul pentru relaţia cu Parlamentul emite ordine.(5) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul.
 + 
Articolul 6(1) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are un secretar general, funcţionar public, numit în condiţiile legii.(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi alte atribuţii încredinţate de ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, realizand legăturile functionale între structurile ministerului.
 + 
Articolul 7(1) Structura organizatorică a Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul se pot organiza servicii şi birouri.(2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
 + 
Articolul 8(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu public sau, după caz, a raporturilor de muncă se aproba prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul.(2) Numărul maxim de posturi este de 40, exclusiv demnitarii şi personalul aferent cabinetului ministrului.
 + 
Articolul 9Stabilirea numărului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 10Până la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2001 Ministerul Finanţelor Publice va asigura finanţarea funcţionarii Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 11Personalul existent la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri în cadrul Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul se transfera la Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul, în limita numărului maxim de posturi aprobat, ţinându-se seama de competenţa profesională reflectată în rezultatele obţinute la evaluarea performantelor profesionale individuale până la data prezentei hotărâri, precum şi de nivelul de pregătire al fiecăruia – studii de specialitate şi vechime în specialitate.
 + 
Articolul 12Bunurile mobile aflate în dotarea Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul din cadrul Consiliului de Coordonare Economico-Financiară se transmit, pe bază de protocol, din administrarea Secretariatului General al Guvernului în administrarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul.
 + 
Articolul 13Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga dispoziţiile privitoare la Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul din Hotărârea Guvernului nr. 3/2000 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului de Coordonare Economico-Financiară, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 din 10 ianuarie 2000, cu modificările ulterioare.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:–––––Ministrul pentru relaţia cuParlamentul,Acsinte GasparMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TanasescuMinistrul administraţiei publice,Octav Cozmanca
 + 
Anexă                                             Numărul maxim de posturi = 40,                                           exclusiv demnitarii şi personalul                                            aferent cabinetului ministrului                             MINISTERUL PENTRU RELAŢIA CU PARLAMENTUL                        ┌────────────────┐ ┌────────────────────────┐                        │ MINISTRU ├─────┤ Cabinet ministru │                        └───────┬────────┘ └────────────────────────┘                                │                        ┌───────┴────────┐ ┌────────────────────────┐                        │SECRETAR DE STAT├─────┤Cabinet secretar de stat│                        └───────┬────────┘ └────────────────────────┘                                │                        ┌───────┴────────┐ ┌────────────────────────┐                        │SECRETAR GENERAL├─────┤Cabinet secretar general│                        └───────┬────────┘ └────────────────────────┘                                │           ┌────────────────────┼──────────────────────────────┐           │ │ │ ┌─────────┴─────────────┐ ┌────┴──────────────────┐ ┌────────┴──────────────┐ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ PENTRU URMĂRIREA │ │ PENTRU STUDIEREA │ │ PENTRU RESURSE UMANE, │ │ PROCESULUI LEGISLATIV │ │ LEGISLAŢIEI ŞI │ │FINANCIAR-CONTABILITATE│ │ │ │ INFORMARE PARLAMENTARĂ│ │ │ └───────────────────────┘ └───────────────────────┘ └───────────────────────┘–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x