HOTĂRÂRE nr. 1 din 25 martie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL NATIONAL DE INTEGRITATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 385 din 14 aprilie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 2 16/07/2007
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 16/07/2007
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 20
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 23
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 24
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 38
ActulREFERIRE LAHOTARARE 2 16/07/2007
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 16/07/2007
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 2 16/07/2007
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 2 16/07/2007
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 6
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 16/07/2007
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 14
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 15
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 17
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 19
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 20
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 23
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 24
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 16/07/2007 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 16/07/2007
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 22
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 37
ART. 8REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007
ART. 8REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 19
ART. 8REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 22
ART. 12REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 19
ART. 12REFERIRE LAHG 1021 25/06/2004
ART. 13REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 19
ART. 14REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 19
ART. 23REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 22
ART. 24REFERIRE LALEGE (R) 144 21/05/2007 ART. 23
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Analizând Regulamentul de desfășurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcțiilor de președinte și/sau vicepreședinte ai Agenției Naționale de Integritate, aprobat prin Hotărârea Consiliului Național de Integritate nr. 2/2007, cu modificările și completările ulterioare, și constatând că acesta necesită unele modificări și completări,în conformitate cu prevederile art. 38 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, republicată, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul Național de Integritate, întrunit în ședința publică în sistem online din data de 25 martie 2021, adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IRegulamentul de desfășurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcțiilor de președinte și/sau vicepreședinte ai Agenției Naționale de Integritate, aprobat prin Hotărârea Consiliului Național de Integritate nr. 2/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 479 din 17 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 2Concursul sau examenul se organizează și se desfășoară cu respectarea următoarelor principii:a)principiul legalității;b)competiția corectă și deschisă;c)profesionalismul;d)transparența.
2.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3(1)În vederea organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea funcțiilor de președinte și/sau vicepreședinte ai Agenției se constituie, prin hotărâre a Consiliului Național de Integritate, denumit în continuare Consiliul, următoarele comisii:a)comisia de concurs;b)comisia de soluționare a contestațiilor.(2)Numărul membrilor comisiilor prevăzute la alin. (1) este de 3-5 membri și funcționează în prezența a cel puțin 3 membri, la care se adaugă câte 2 membri de rezervă pentru fiecare comisie. (3)Secretariatul fiecărei comisii se asigură de unul dintre membrii comisiei.(4)Componența comisiilor prevăzute la alin. (1) se stabilește prin tragere la sorți din rândul titularilor, respectiv al supleanților, atunci când nu există un număr suficient de membri titulari numiți la momentul stabilirii comisiilor, se aprobă prin hotărâre a Consiliului și se publică pe pagina de internet a Agenției, potrivit art. 22 alin. (3) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(5)Pentru fiecare concurs sau examen se stabilește o nouă componență a comisiilor prevăzute la alin. (1).(6)Membrii titulari și/sau supleanți în Consiliu care nu fac parte din comisiile prevăzute la alin. (1) sunt desemnați, prin tragere la sorți, ca membri de rezervă ai comisiilor.(7)După declanșarea procedurii de concurs sau examen, componența comisiilor prevăzute la alin. (1) nu mai poate fi modificată, cu excepția situației încetării înainte de termen, pentru un membru al comisiilor, a mandatului de membru al Consiliului, în cazurile prevăzute la art. 37 alin. (3) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările ulterioare.(8)În situația în care un membru al comisiilor prevăzute la alin. (1) se află în imposibilitatea obiectivă de exercitare a mandatului, acesta va fi înlocuit de următorul membru de rezervă, fără ca prin aceasta să se considere că a fost modificată componența comisiei.
3.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4(1)Calitatea de membru al comisiei de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru al comisiei de soluționare a contestațiilor.(2)Membrii Consiliului se află în conflict de interese specific procedurii de organizare și desfășurare a concursului, dacă sunt în una dintre următoarele situații:a)au calitatea de soț, soție, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidați;b)au relații cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați;c)în considerarea calității în care au fost numiți membri ai Consiliului, se află într-un raport ierarhic cu oricare dintre candidați;d)interesele patrimoniale personale, ale soțului, soției sau rudelor lor de gradul I pot influența deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea atribuțiilor de membru;e)ori de câte ori membrii consideră că integritatea, imparțialitatea și obiectivitatea procedurii de organizare și desfășurare a concursului pot fi afectate.(3)În situația existenței unui potențial conflict de interese, membrul Consiliului este obligat să îl informeze de îndată pe președintele Consiliului, să se retragă de la participarea în comisie și să se abțină de la deciziile luate în plenul Consiliului. (4)Conflictul de interese poate fi sesizat de orice persoană, din momentul inițierii procedurilor de organizare și desfășurare a concursului.
4.Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 5Comisia de concurs are următoarele atribuții:a)să elaboreze anunțul privind organizarea și desfășurarea concursului de ocupare a funcțiilor de președinte și vicepreședinte ai Agenției, denumit în continuare concursul;b)să elaboreze bibliografia și tematica pentru concurs, pe care le supune aprobării Consiliului;c)să verifice îndeplinirea condițiilor necesare pentru participarea la concurs și, după caz, să propună Consiliului respingerea cererilor candidaților care nu îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru participarea la examen;d)să asigure publicitatea rezultatelor la selecția dosarelor;e)să elaboreze trei variante de subiecte pentru proba scrisă a concursului, pe baza bibliografiei și a tematicii de concurs, precum și criteriile de evaluare și baremele de corectare;f)să asigure supravegherea candidaților în timpul probei scrise;g)să evalueze și să noteze lucrările candidaților;h)să elaboreze planul de interviu și să îl supună spre aprobare plenului Consiliului;i)să îndeplinească orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a examenului, cu sprijinul logistic al secretariatului Consiliului.
5.Articolul 6 se abrogă.6.Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 8(1)În organizarea și desfășurarea concursului, Consiliul are următoarele atribuții:a)să facă publică declanșarea procedurii de selecție a președintelui și/sau vicepreședintelui Agenției, în condițiile Legii nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale prezentului regulament;b)să verifice respectarea îndeplinirii de către candidați a condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și să efectueze selecția dosarelor candidaților;c)să adopte calendarul de depunere a dosarelor de candidatură și al desfășurării probelor concursului sau examenului; d)să aprobe bibliografia și tematica de concurs și să o publice pe pagina de internet a Agenției, potrivit art. 22 alin. (3) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare;e)să aprobe rezultatele obținute de candidați la selecția dosarelor, proba scrisă și interviu, precum și rezultatele soluționării contestațiilor și să le publice prin afișare la locul prevăzut în anunțul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, precum și prin publicare pe pagina de internet a Agenției;f)să le comunice candidaților rezultatul selecției dosarelor, rezultatele obținute la proba scrisă, rezultatele contestațiilor, precum și rezultatele obținute la interviu;g)să aprobe variantele de subiecte pentru proba scrisă și planul de interviu, elaborate de comisia de concurs;h)să desfășoare interviul;i)la propunerea comisiei de concurs sau a comisiei de soluționare a contestațiilor, după caz, să constate finalizarea procedurii de organizare și desfășurare a concursului și să valideze rezultatele concursului;j)să transmită Senatului propunerea de numire a președintelui și/sau vicepreședintelui Agenției, pe baza rezultatelor obținute la concurs și validate de Consiliu.(2)Bibliografia și tematica de concurs aprobate de Consiliu se publică pe site-ul Agenției cu cel puțin 45 de zile înainte de data organizării probei scrise a concursului.(3)Rezultatele obținute de candidați la selecția dosarelor se comunică de către Consiliu, prin afișarea numelor și a prenumelor candidaților, cu mențiunea «admis» sau «respins», la locul prevăzut în anunțul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, precum și prin publicare pe pagina de internet a Agenției.(4)Rezultatele obținute de candidați la proba scrisă și interviu, precum și rezultatele soluționării contestațiilor la proba scrisă se comunică de către Consiliu, prin afișarea numelor și a prenumelor candidaților, cu mențiunea «admis» sau «respins», la locul prevăzut în anunțul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, precum și prin publicare pe pagina de internet a Agenției. Punctajele individuale obținute de fiecare candidat declarat admis sau respins la proba scrisă și interviu, precum și cele ale candidaților declarați admiși în urma soluționării contestațiilor se comunică de către Consiliu, în sistem anonimizat, cu menționarea codului unic al candidatului, la locul prevăzut în anunțul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, precum și prin publicare pe pagina de internet a Agenției.(5)Prin excepție de la prevederile alin. (4), în cazul în care există un singur candidat declarat admis, respectiv respins, rezultatele obținute se comunică de către Consiliu prin afișarea numelui și a prenumelui candidatului, cu mențiunea «admis» sau «respins», la locul prevăzut în anunțul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, precum și prin publicare pe pagina de internet a Agenției. Punctajul individual va fi comunicat exclusiv candidatului.(6)Rezultatul final la concursul sau examenul pentru ocuparea funcției de președinte sau vicepreședinte al Agenției Naționale de Integritate se comunică de către Consiliu prin afișarea numelui și a prenumelui candidatului care a obținut punctajul final cel mai mare, potrivit art. 22 alin. (1), cu mențiunea «admis», la locul prevăzut în anunțul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, precum și prin publicare pe pagina de internet a Agenției.
7.Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 9Activitățile desfășurate în exercitarea atribuțiilor specifice prevăzute la art. 5, 7 și 8 de către comisiile prevăzute la art. 3 alin. (1), respectiv de către Consiliu se consemnează în procese-verbale semnate olograf sau prin semnătură electronică calificată de membrii fiecărei comisii, respectiv de membrii Consiliului. Procesele-verbale se păstrează și se arhivează la secretariatul Consiliului.
8.Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 12(1)Dosarul de candidatură trebuie să conțină următoarele documente:a)formularul de înscriere privind participarea la concurs, prevăzut în anexa nr. 1;b)copia actului de identitate, certificată conform cu originalul de către titular;c)copie legalizată de pe diploma de licență și foaia matricolă a anilor de studii;d)cazier judiciar;e)cazier fiscal;f)adeverință medicală care să ateste că din punct de vedere medical candidatul este apt pentru exercitarea funcției pentru care candidează;g)aviz psihologic emis de instituții medicale autorizate potrivit legii, care să ateste că din punct de vedere psihologic candidatul este apt pentru exercitarea funcției pentru care candidează;h)declarație pe propria răspundere, autentificată de un notar public, care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) lit. d) și e) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2;i)curriculum vitae, potrivit modelului comun european aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 13 iulie 2004;j)declarație de consimțământ, prevăzută în anexa nr. 3.(2)Planul de management se depune la locul specificat în anunțul de concurs pentru depunerea dosarelor de candidatură, în termen de 24 de ore de la data rămânerii definitive a rezultatelor probei scrise.(3)Documentele prevăzute la alin. (1) lit. a), d)-j) se depun în original, sub sancțiunea anulării candidaturii și a eliminării din procedura de selecție a dosarelor.(4)Sunt considerate complete dosarele de candidatură depuse până la termenul-limită de depunere a dosarelor specificat în anunțul de concurs și care conțin toate documentele prevăzute la alin. (1) în forma prevăzută la alin. (3).(5)Dosarele de candidatură se depun de către candidați în termen de cel mult 30 de zile de la publicarea anunțului de concurs, la locul indicat în anunțul de concurs.(6)Dosarele se înregistrează la data depunerii, la locul indicat în anunțul de concurs.(7)Dosarele de candidatură se pot depune și prin oficiu poștal sau alte servicii de curierat, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, cu conținut declarat, cu obligația transmiterii acestora și în format electronic, prin e-mail, la adresa specificată în anunțul de concurs, odată cu depunerea lor prin oficiu poștal sau alte servicii de curierat.(8)În situația prevăzută la alin. (7), dosarele de candidatură depuse înăuntrul termenului prevăzut de prezentul regulament, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, cu conținut declarat, la oficiul poștal sau depus la alte servicii de curierat, sunt socotite a fi depuse în termen.(9)La data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs întocmește listele candidaților pentru funcțiile de președinte și vicepreședinte ai Agenției, pe care le prezintă Consiliului. În termen de cel mult două zile de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, membrii Consiliului, titulari și supleanți, analizează listele candidaților și completează o declarație pe propria răspundere că nu se află într-o situație de conflict de interese prevăzută la art. 4 alin. (2).(10)În termen de cel mult 10 zile de la expirarea termenului de depunere a dosarelor de candidatură, comisia de concurs solicită Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității să verifice și să comunice acesteia apartenența sau colaborarea candidaților cu serviciile de informații înainte de anul 1990. Rezultatele verificărilor se atașează la dosarele candidaților.(11)În termenul prevăzut la alin. (10), Consiliul verifică respectarea condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și efectuează selecția dosarelor candidaților.(12)La expirarea termenului prevăzut la alin. (11), Consiliul comunică rezultatul selecției dosarelor cu mențiunea «admis» sau «respins», precum și data, locul și ora organizării probei scrise a concursului. Respingerea dosarelor de candidatură se motivează.
9.Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 13(1)Datele și documentele cuprinse în dosarele de candidatură sunt utilizate numai în scopul verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Prelucrarea datelor cu caracter personal, în vederea organizării concursului sau examenului, se efectuează prin secretariatul Consiliului Național de Integritate.(2)Dosarele de candidatură înregistrate pentru participarea la concurs pot fi retrase, pe baza cererii scrise a candidatului. În acest caz, secretariatul Consiliului păstrează o copie a dosarului de candidatură.
10.Articolul 14 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 14În termen de 30 de zile de la comunicarea rezultatelor selecției dosarelor în condițiile prevăzute la art. 12 alin. (12), candidații admiși la selecția dosarelor pe baza îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare, susțin proba scrisă, respectiv interviul.
11.La articolul 15, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Proba scrisă constă în elaborarea unei lucrări, în prezența comisiei de concurs, pe baza subiectelor stabilite în condițiile prezentului regulament.12.Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 16(1)Variantele de subiecte la proba scrisă se formulează în ziua în care are loc proba scrisă, de către comisia de concurs, pe baza bibliografiei și a tematicii de concurs, se aprobă de către Consiliu cu cel mult o oră înainte de desfășurarea probei scrise și se păstrează, sigilate, la secretariatul Consiliului, până la desfășurarea probei scrise.(2)Membrii Consiliului, pe durata desfășurării activității specifice în cadrul comisiilor, nu pot comunica în exterior conținutul activității desfășurate.(3)Comisia de concurs prezintă candidaților 3 variante cu subiecte aprobate de Consiliu, închise în plicuri sigilate purtând ștampila Consiliului, iar unul dintre candidați extrage unul dintre plicuri. Subiectele conținute de plicul extras sunt subiectele care se rezolvă de toți candidații pentru fiecare dintre funcțiile de președinte și/sau vicepreședinte ai Agenției în cadrul probei scrise a concursului.(4)Durata probei scrise este de 3 ore și se comunică candidaților la începutul probei scrise.(5)Fiecare subiect se notează de către fiecare membru al comisiei de concurs cu puncte de la 1 la 100.(6)La finalizarea probei scrise, la sediul unde se organizează concursul se afișează subiectele și modul de punctare a acestora.(7)Lucrările se corectează sigilate de către comisia de concurs, pe baza criteriilor de evaluare, a tematicii de concurs și a subiectelor.(8)Pentru a fi declarați admiși la proba scrisă candidații trebuie să obțină un punctaj minim de 70 de puncte la fiecare subiect. Punctajul acordat pentru fiecare subiect se stabilește pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei pentru corectarea lucrărilor pentru subiectul respectiv.
13.Articolul 17 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 17(1)În vederea susținerii probei scrise, candidații care sunt declarați admiși în urma selecției dosarelor se prezintă la data, locul și ora comunicate de Consiliu prin afișarea pe pagina de internet a Agenției și la avizierul acesteia.(2)Accesul candidaților în sala de examen este permis numai până la ora prevăzută pentru desfășurarea probei scrise. Pe toată durata desfășurării probei scrise, în sală au acces numai membrii comisiei de concurs.(3)Accesul candidaților în sala de concurs se face în urma verificării identității acestora de către comisia de concurs pe baza actului de identitate.(4)În sala în care se desfășoară proba scrisă a concursului, candidaților nu le este permis:a)să dețină și să utilizeze documente sau orice fel de material de documentare și informare, indiferent de modul de arhivare și prezentare a acestora;b)să dețină mijloace electronice de comunicare la distanță;c)să comunice între ei.(5)Eliminarea candidatului din concurs are loc în următoarele cazuri:a)nerespectarea prevederilor alin. (4);b)încercarea de fraudare a probei scrise;c)părăsirea sălii de examen.(6)Prin excepție de la prevederile alin. (5) lit. c), în situații excepționale și justificate, candidatul poate părăsi sala numai cu acordul comisiei de concurs, pentru o perioadă scurtă de timp și însoțit de un membru al comisiei.(7)Pe parcursul desfășurării probei scrise membrii comisiei de concurs nu pot da candidaților indicații referitoare la rezolvarea subiectelor și nu pot aduce modificări ale subiectelor sau baremelor.
14.Articolul 18 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 18(1)Lucrările în cadrul probei scrise se redactează pe câte un set de coli de hârtie purtând în colțul din dreapta sus ștampila Consiliului, puse la dispoziție candidaților de comisia de concurs înainte de ora începerii probei scrise.(2)Pentru asigurarea confidențialității lucrărilor, candidații își scriu numele și prenumele în colțul din dreapta sus al primei coli a setului de coli puse la dispoziție în condițiile prevăzute la alin. (1), care se sigilează și se ștampilează cu ștampila Consiliului.(3)Comisia de concurs pune la dispoziție candidaților și coli de hârtie purtând în colțul din dreapta sus ștampila Consiliului, care pot fi utilizate ca ciorne.(4)Lucrările se redactează cu instrumente de scris de culoare albastră, puse la dispoziție de către comisia de concurs.(5)Modificările realizate de candidați în cadrul lucrărilor la proba scrisă se efectuează prin tăierea cu o singură linie orizontală a textului respectiv.(6)Lucrările care au însemne distinctive sau care nu sunt redactate în condițiile prevăzute la alin. (1)-(5) se anulează. Anularea lucrării se motivează și se menționează în borderoul centralizator privind lucrările din cadrul probei scrise a concursului, întocmit de comisia de concurs.(7)La finalizarea probei scrise candidații predau comisiei de concurs atât lucrările, cât și ciornele. Ciornele se arhivează separat și nu pot fi avute în vedere la corectarea lucrării. Candidatul semnează de predare în borderoul centralizator privind lucrările din cadrul probei scrise a concursului, întocmit de comisia de concurs.
15.Articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 19(1)Comisia de concurs corectează lucrările în termen de cel mult 3 zile de la data finalizării probei scrise.(2)Rezultatele probei scrise se comunică în condițiile prevăzute la art. 8.
16.Articolul 20 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 20(1)Contestațiile privind rezultatele obținute la proba scrisă se depun la secretariatul Consiliului, în termen de două zile de la afișarea rezultatelor.(2)Contestațiile se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor în termen de două zile de la expirarea termenului de depunere. Rezultatul soluționării contestațiilor se comunică în condițiile prevăzute la art. 8, cu mențiunea «admisă» sau «respinsă», pe baza punctajelor acordate de comisia de soluționare a contestațiilor.(3)Contestația se admite în situația în care punctajul acordat de comisia de soluționare a contestațiilor ca urmare a reevaluării lucrării este mai mare decât cel acordat de comisia de concurs.(4)Contestația se respinge în cazul în care punctajul acordat de comisia de soluționare a contestațiilor ca urmare a reevaluării lucrării este mai mic sau egal decât punctajul acordat inițial de comisia de concurs.
17.Articolul 21 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 21(1)Candidații care au obținut punctajul minim de 70 de puncte la fiecare subiect stabilit în condițiile art. 16 și, după caz, în condițiile art. 20 alin. (3) susțin un interviu în fața Consiliului, în termen de 5 zile de la soluționarea contestațiilor. Data și ora susținerii interviului se afișează pe pagina de internet a Agenției.(2)Interviul se desfășoară pe baza planului de interviu elaborat de comisia prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. a) și aprobat de Consiliu. Planul de interviu cuprinde modalitatea de organizare a interviului, durata interviului, criteriile de evaluare și modul de alocare a punctajelor pentru fiecare criteriu.(3)În cadrul interviului candidații prezintă un plan de management pe termen scurt și mediu privind organizarea și funcționarea Agenției.(4)Nedepunerea planului de management în condițiile art. 12 alin. (2) din prezentul regulament de către candidații care au promovat proba scrisă atrage după sine imposibilitatea participării la proba interviului.(5)Membrii Consiliului pot adresa întrebări deschise candidaților, pe baza planului de management, prin care să testeze îndeplinirea criteriilor de evaluare stabilite în planul de interviu.(6)Interviul se înregistrează audiovideo.(7)Poate participa în sistem de videoconferință la susținerea interviului membrul Consiliului care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:a)situația medicală, dovedită prin documente justificative, nu îi permite participarea fizică la lucrările Consiliului;b)nu are un supleant desemnat;c)prin absența sa nu se poate asigura cvorumul necesar susținerii interviului.(8)Interviul se notează cu puncte de la 1 la 100 de către fiecare membru al Consiliului, asigurându-se confidențialitatea fiecărui punctaj acordat. Punctajul minim necesar promovării interviului este 70 de puncte. Punctajul final acordat la interviu se stabilește pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al Consiliului.(9)Rezultatele la interviu se comunică în condițiile art. 8, în termen de două zile de la finalizarea interviului pentru toți candidații.
18.Articolul 22 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 22(1)În termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor interviului, conform art. 21 alin. (9), comisia de concurs întocmește lista candidaților pentru fiecare funcție pentru care au candidat, în ordinea descrescătoare a punctajelor finale obținute. Punctajul final obținut de fiecare candidat reprezintă media aritmetică între punctajul obținut la proba scrisă și punctajul obținut la interviu.(2)Lista întocmită în condițiile alin. (1) se transmite Consiliului.
19.Articolul 23 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 23(1)În termen de 48 de ore de la data primirii listei prevăzute la art. 22, la propunerea comisiei de concurs sau a comisiei de soluționare a contestațiilor, după caz, Consiliul constată finalizarea procedurii de organizare și desfășurare a concursului și validează rezultatele concursului.(2)Validarea concursului se face în condițiile prevăzute la art. 22 alin. (9) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(3)Membrii Consiliului care propun invalidarea concursului trebuie să își motiveze propunerea doar pe motive de nelegalitate.(4)Se consideră admisă pentru ocuparea funcției de președinte și, respectiv, vicepreședinte al Agenției persoana care a candidat pentru una dintre aceste funcții și a obținut punctajul final cel mai mare.
20.Articolul 24 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 24(1)Consiliul comunică Senatului validarea concursului și transmite propunerea de numire a candidaților care au obținut punctajul final cel mai mare în funcțiile de președinte și/sau vicepreședinte ai Agenției. Aceștia depun jurământul în fața Senatului în termenul și condițiile prevăzute de art. 23 din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(2)Documentația aferentă concursului, incluzând și fișele interviului, lucrările scrise și planurile de management depuse de candidați, precum și procesele-verbale privind rezultatele concursului sau examenului se păstrează de către secretariatul Consiliului, în condițiile legii.
21.Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 25Anexele nr. 1, 2 și 3 fac parte integrantă din prezentul regulament.
22.Anexa nr. 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Anexa nr. 1la regulament
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
Subsemnatul/Subsemnata, …………………, prin prezenta solicit înscrierea la concursul organizat pentru ocuparea funcției de ……………..*) al Agenției Naționale de Integritate.Menționez că, la data depunerii, dosarul de candidatură este format din …………………….**) pagini și conține următoarele documente:a)formularul de înscriere privind participarea la concurs; DA***) NU***)b)copia actului de identitate, certificată conform cu originalul de către titular; DA NUc)copie legalizată de pe diploma de licență sau echivalentă care atestă absolvirea studiilor universitare de licență juridice ori economice; DA NUd)cazier judiciar; DA NUe)cazier fiscal; DA NUf)adeverință medicală care să ateste că, din punct de vedere medical, candidatul este apt pentru exercitarea funcției pentru care candidează; DA NUg)aviz psihologic emis de instituții medicale autorizate potrivit legii, care să ateste că, din punct de vedere psihologic, candidatul este apt pentru exercitarea funcției pentru care candidează; DA NUh)declarație pe propria răspundere, autentificată de un notar public, care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) lit. d) și e) din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, republicată, cu modificările și completările ulterioare; DA NUi)curriculum vitae; DA NUj)declarație de consimțământ. DA NUAm luat cunoștință de prevederile art. 12 alin. (1)-(8), ale art. 13 și ale art. 24 alin. (2) din Regulamentul de desfășurare a concursului sau examenului pentru ocuparea funcțiilor de președinte și/sau vicepreședinte ai Agenției Naționale de Integritate, aprobat prin Hotărârea Consiliului Național de Integritate nr. 2/2007, cu modificările și completările ulterioare (regulament), cu privire la conținutul și forma cerute pentru dosarul de candidatură, în vederea verificării de către Consiliul Național de Integritate a respectării condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) din Legea nr. 144/2007, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și efectuarea selecției dosarelor candidaților.*) Se menționează una dintre funcțiile de președinte sau vicepreședinte.**) Se indică numărul de pagini pe care le conține dosarul de candidatură.***) Se bifează de către candidat unul dintre cele două răspunsuri, în mod corespunzător, pentru fiecare dintre documentele care trebuie să fie conținute de dosarul de candidatură.Date de contact: Adresa …………………………Nr. de telefon ……………Data ………..Semnătura …………
SPAȚIU REZERVAT SECRETARIATULUI CONSILIULUI
Cu privire la prezentul dosar de candidatură al dlui/dnei ………………….. conținând un număr de ………. pagini, înregistrat la secretariatul Consiliului cu nr. ……………… din data …………, se certifică următoarele:1.dosarul este complet, conform art. 12 alin. (1)-(4) din regulament;2.dosarul este incomplet la data depunerii, întrucât nu îndeplinește condițiile prevăzute la art. 12 alin. ……, respectiv: ……. din regulament, cu precizarea că poate fi completat până la termenul-limită de depunere a dosarelor de candidatură specificat în anunțul de concurs.Data ………………….. Semnătura ……………
23.După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 3, cu următorul cuprins: + 
Anexa nr. 3la regulament
Declarație de consimțământ
Subsemnatul(a), ………………….., cu domiciliul în ……………………., identificat prin buletin/carte de identitate/alt act de identitate seria ….. numărul ……….., candidat la concursul organizat în vederea ocupării funcției de președinte/vicepreședinte al Agenției Naționale de Integritate, sunt de acord ca datele mele cu caracter personal să fie colectate și prelucrate de către Consiliul Național de Integritate, în calitate de organizator al concursului mai sus menționat, cu sediul în bd. Lascăr Catargiu nr. 15, sectorul 1, București.*[] Am înțeles această declarație de consimțământ și sunt de acord.[] Am înțeles această declarație de consimțământ și nu sunt de acord.*** Acest formular este valid numai în cazul în care una dintre căsuțe este bifată cu X.** În cazul în care candidatul bifează varianta «nu sunt de acord», C.N.I. nu va putea prelucra datele cu caracter personal și, pe cale de consecință, dosarul candidatului va fi respins.Conform prevederilor din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor):Art. 4În sensul prezentului regulament:1.„date cu caracter personal“ înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată“); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;2.„prelucrare“ înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea; (…)7.„operator“ înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; atunci când scopurile și mijloacele prelucrării sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevăzute în dreptul Uniunii sau în dreptul intern; (…)11.„consimțământ“ al persoanei vizate înseamnă orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc să fie prelucrate.Data completării: …… Semnătura candidatului: ………………..
 + 
Articolul IIPrezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Consiliului Național de Integritate,
Sergiu Țâra
București, 25 martie 2021.Nr. 1.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x