HOTĂRÂRE nr. 1.772 din 21 octombrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.038 din 10 noiembrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 1
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 2
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 3
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 4
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 6
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 7
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 8
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 9
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ANEXA 1
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ANEXA 2
ART. 10MODIFICA PEHG 737 03/07/2003 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEREGULAMENT 21/10/2004
ActulREFERIRE LAHOTARARE 637 29/05/2003
ActulREFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 29/05/2003 ART. 2
ActulREFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 11
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 5REFERIRE LAHG 406 20/07/1998 ART. 5
ART. 8REFERIRE LAHOTARARE 637 29/05/2003
ART. 8REFERIRE LAREGULAMENT 29/05/2003 ART. 5
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 1
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 2
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 3
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 4
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 6
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 7
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 8
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ART. 9
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ANEXA 1
ART. 9ABROGA PEHG 406 20/07/1998 ANEXA 2
ART. 10MODIFICA PEHG 737 03/07/2003 ANEXA 3
CAP. 1REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
CAP. 1REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
CAP. 2REFERIRE LALEGE (R) 90 12/07/1996
CAP. 3REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
CAP. 3REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
CAP. 3REFERIRE LALEGE 31 16/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 258 15/04/2008
ActulREFERIT DEORDIN 421 26/05/2006
ActulREFERIT DEORDIN 293 11/05/2005

privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 11 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, şi având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. Bucureşti îşi schimbă denumirea în Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, denumit în continuare I.N.C.D.P.M., care se organizează şi funcţionează ca persoană juridică română în coordonarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
 + 
Articolul 2I.N.C.D.P.M. are sediul în municipiul Bucureşti, str. General Budişteanu nr. 15, sectorul 1.
 + 
Articolul 3I.N.C.D.P.M. are ca obiect principal de activitate realizarea de cercetări ştiinţifice fundamentale şi aplicative pentru combaterea riscurilor de accidentări şi îmbolnăviri profesionale în scopul asigurării securităţii şi sănătăţii salariaţilor în procesele de muncă.
 + 
Articolul 4Regulamentul de organizare şi funcţionare a I.N.C.D.P.M. este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 5I.N.C.D.P.M. are în administrare, conform art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 406/1998, imobilul format din construcţii, anexe şi terenul aferent, proprietate publică a statului, din str. General Budişteanu nr. 15, sectorul 1, Bucureşti.
 + 
Articolul 6Patrimoniul I.N.C.D.P.M., stabilit pe baza situaţiilor financiare la data de 31 decembrie 2003, este de 34.827.695 mii lei, din care imobilizări corporale şi necorporale 12.400.690 mii lei şi active circulante 22.427.005 mii lei.
 + 
Articolul 7Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei va cuprinde în bugetul său fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente şi instalaţii pentru I.N.C.D.P.M.
 + 
Articolul 8Structura organizatorică a I.N.C.D.P.M. se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 637/2003.
 + 
Articolul 9Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 406/1998 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. – Bucureşti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 23 iulie 1998, cu excepţia art. 5.
 + 
Articolul 10Punctul 2 al literei B din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:"2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. «Alexandru Darabont» Bucureşti".PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:––––Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,Dan Mircea PopescuMinistrul educaţiei şi cercetării,Alexandru AthanasiuMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 21 octombrie 2004.Nr. 1.772.
 + 
Anexa REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltarepentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, denumit în continuare I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, este persoană juridică română în coordonarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.(2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă în regim economic şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, precum şi cu cele din prezentul regulament.
 + 
Articolul 2(1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti desfăşoară activităţi de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare în domeniul protecţiei muncii.(2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului protecţiei muncii şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor stabilite prin strategia şi politicile sociale de îmbunătăţire a condiţiilor de muncă şi prevenire a riscurilor profesionale, precum şi prin programele naţionale de cercetare ştiinţifică dezvoltare şi inovare.
 + 
Capitolul IIObiectul de activitate + 
Articolul 3Obiectul de activitate al I.N.C.D.P.M. constă în:A. Activităţi de cercetare-dezvoltareÎn cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, al planurilor sectoriale şi locale, programului-nucleu, programelor de cercetare europene şi internaţionale, I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti efectuează cercetări fundamentale şi aplicative pentru prevenirea şi combaterea riscurilor de accidentări şi îmbolnăviri profesionale şi stabilirea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă, conform prevederilor Legii protecţiei muncii nr. 90/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale directivelor Uniunii Europene, respectiv:1. Activităţi de cercetare ştiinţifică fundamentală:a) fundamentarea ştiinţifică a strategiei de dezvoltare a domeniului securităţii şi sănătăţii în muncă;b) coordonarea metodologică a activităţii de cercetare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă la nivel naţional;c) dezvoltarea bazei teoretice şi conceptuale a securităţii şi sănătăţii în muncă;d) fundamentarea sistemului naţional de reglementări în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;e) studiul riscurilor profesionale şi al impactului acestora asupra stării de sănătate şi securitate a personalului;f) elaborarea de instrumente de identificare, analiză şi evaluare a riscurilor profesionale;g) elaborarea instrumentelor de auditare a sistemelor de muncă;h) elaborarea instrumentelor de evaluare a costurilor accidentelor de muncă şi bolilor profesionale;i) fundamentarea sistemului de evaluare a conformităţii calităţii de securitate/protecţie pentru echipamente tehnice (ET) şi echipamente individuale de protecţie (EIP);j) elaborarea instrumentelor de evaluare a conformităţii, calităţii, de protecţie/securitate, inspecţie şi diagnosticare tehnică pentru ET şi EIP;k) elaborarea de sisteme de management al securităţii şi sănătăţii în muncă, integrate în managementul general al firmelor;l) optimizarea ergonomică a activităţilor şi locurilor de muncă;m) fundamentarea şi elaborarea criteriilor psihofiziologice de selecţie şi formare profesională în raport cu riscurile şi exigenţele profesionale;n) optimizarea sistemului naţional de instruire-formare şi de perfecţionare a personalului necesar domeniului securităţii şi sănătăţii în muncă.2. Activităţi de cercetare-dezvoltare aplicativă:a) studii şi cercetări aplicative pentru prevenirea şi combaterea riscurilor de accidentări şi îmbolnăviri profesionale (chimice, mecanice, electrice, termice, zgomot, vibraţii, ultrasunete, iluminat, microclimat, radiaţii neionizante, laseri, plasmă, riscuri ergonomice şi psihosociale);b) studii şi cercetări aplicative pentru realizarea de:● instalaţii de ventilaţie industrială;● instalaţii de neutralizare a noxelor chimice;● instalaţii de iluminat;● aparate de protecţie împotriva electrocutării şi incendiilor;● dispozitive de protecţie pentru reducerea riscurilor mecanice;● dispozitive pentru combaterea zgomotului şi vibraţiilor;● mijloace individuale de protecţie;● unguente de protecţie;c) studii şi cercetări privind elaborarea sistemului naţional de reglementări în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, armonizat cu cel al UE:● elaborarea de norme de securitate şi sănătate în muncă;● elaborarea de standarde de securitate a muncii;● elaborarea de instrucţiuni de securitate şi sănătate în muncă;● elaborarea de fişe de securitate pentru produse;d) studii şi cercetări privind elaborarea materialelor suport pentru instruirea, formarea şi perfecţionarea personalului (manuale, suporturi de curs, ghiduri, teste de verificare a cunoştinţelor);e) studiul efectelor factorilor de risc asupra stării de sănătate şi a comportamentului în muncă;f) elaborarea de software pentru evaluarea şi gestiunea computerizată a riscurilor;g) elaborarea de software pentru evaluarea costurilor accidentelor de muncă;h) elaborarea de sisteme expert de instruire-testare asistată de calculator;i) elaborarea de sisteme informatice pentru promovarea şi diseminarea cunoştinţelor din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare1. Activităţi metodologice de implementare a legislaţiei:a) certificarea calităţii de protecţie/securitate a echipamentelor tehnice şi echipamentelor individuale de protecţie, inspecţia şi diagnoza tehnică a acestora;b) evaluarea riscurilor profesionale la locurile de muncă;c) auditarea agenţilor economici din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă;d) expertizarea locurilor de muncă pentru încadrarea în condiţii deosebite sau speciale;e) implementarea sistemelor de management al securităţii şi sănătăţii în muncă la nivelul agenţilor economici;f) elaborarea de materiale de informare şi diseminare a informaţiei în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.2. Formarea şi perfecţionarea specialiştilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:a) cursuri de nivel mediu;b) cursuri de nivel universitar;c) cursuri de nivel postuniversitar.3. Editarea materialelor de instruire, formare şi diseminare a informaţiilor referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă (manuale, cărţi, broşuri, ghiduri, suporturi de curs, norme, instrucţiuni, afişe, teste).4. Asistenţă tehnică pentru:a) realizarea de instalaţii, aparate sau dispozitive de prevenire şi combatere a riscurilor profesionale;b) efectuarea de analize, măsurări şi evaluări ale nivelurilor factorilor de risc;c) testarea psihofiziologică pentru unele categorii de personal;d) realizarea de mijloace individuale de protecţie;e) realizarea de unguente de protecţie;f) diseminarea informaţiilor din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.5. Consultanţă şi asistenţă de specialitate acordată agenţilor economici pentru:a) respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare;b) organizarea activităţii de protecţie a muncii;c) implementarea managementului sănătăţii şi securităţii în muncă;d) execuţia de instalaţii, aparate şi dispozitive pentru prevenirea şi combaterea riscurilor profesionale;e) elaborarea instrucţiunilor de protecţie a muncii;f) alegerea echipamentelor individuale de protecţie;g) expertizarea locurilor de muncă pentru încadrarea în condiţii deosebite şi speciale;h) evaluarea conformităţii, inspecţia şi diagnosticarea tehnică a echipamentelor tehnice şi individuale de protecţie;i) realizarea de produse conforme cu cerinţele esenţiale de securitate şi sănătate pentru a fi competitive pe piaţă;j) proiectarea ergonomică a locurilor de muncă;k) elaborarea soluţiilor tehnice şi organizatorice de îmbunătăţire a condiţiilor de muncă;l) măsurări şi analize de laborator privind factorii de risc.6. Participarea la realizarea transferului tehnologic, prin contracte directe cu agenţii economici, pentru valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul protecţiei muncii7. Realizări de unicate şi serii mici pentru produsele rezultate în urma cercetării8. Activităţi de comerţ interior şi de import-export, aferente obiectului de activitate, în condiţiile legii.
 + 
Capitolul IIIPatrimoniul + 
Articolul 4(1) Patrimoniul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti este cel existent în situaţiile financiare la data de 31 decembrie 2003 şi anume de 34.827.695 mii lei, din care imobilizări corporale şi necorporale 12.400.690 mii lei şi active circulante 22.427.005 mii lei.(2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică şi privată a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publică şi privată a statului, administrate de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, după caz, se înregistrează distinct în patrimoniul acestuia.(3) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel. Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale sau necorporale, obţinute în baza derulării unor contracte finanţate din fonduri private, precum şi rezultatele obţinute din activităţi desfăşurate în asociere în participaţiune sau în entităţi cu personalitate juridică născute în urma altor forme de asociere, cum ar fi cele prevăzute de Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aparţin I.N.C.D.P.M. „Alexandru Darabont” – Bucureşti, în calitate de persoană juridică executantă.(4) Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare.(5) În exercitarea drepturilor sale, I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.(6) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti poate realiza servicii sau activităţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.(7) Patrimoniul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti poate fi modificat în condiţiile legii.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 5(1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti poate avea în structură subunităţi, cu sau fără personalitate juridică, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate.(2) Structura organizatorică a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, denumit în continuare ministru coordonator.(3) În funcţie de specificul unor activităţi, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate.
 + 
Capitolul VOrganele de conducere + 
Articolul 6Conducerea I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti este asigurată de:a) consiliul de administraţie;b) comitetul de direcţie;c) directorul general.
 + 
Articolul 7Coordonarea activităţii de cercetare-dezvoltare din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti este asigurată de consiliul ştiinţific.
 + 
Articolul 8(1) Relaţiile dintre compartimentele aflate în structura I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti, cu avizul consiliului de administraţie.(2) Conducătorii compartimentelor din structura I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti răspund în faţa directorului general şi a consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.Consiliul de administraţie
 + 
Articolul 9(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministrului coordonator cu avizul autorităţii de stat pentru cercetaredezvoltare, la propunerea conducerii autorităţilor de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit o singură dată.(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:a) directorul general al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, care este preşedintele consiliului de administraţie;b) preşedintele consiliului ştiinţific al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti;c) un reprezentant al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti în domeniu, propuşi de ministerul coordonator.(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
 + 
Articolul 10(1) Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.(2) Pentru activitatea desfăşurată, în calitate de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiază de o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti.(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte instituţii, unităţi sau organizaţii cu care I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti are relaţii contractuale sau interese concurente.(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil sau cu care I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti se află în relaţii comerciale directe.
 + 
Articolul 11(1) Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale;d) analizează şi avizează situaţiile financiare şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti în anul precedent;e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti;g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti, în condiţiile legii;h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute şi stabileşte modul de rambursare a acestora;j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti.(2) Consiliul de administraţie exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 12Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 13(1) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont╙ – Bucureşti o cer, la convocarea preşedintelui, a vicepreşedintelui sau la solicitarea unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de vicepreşedintele ales de către membrii consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 14(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramată într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unu din numărul total al acestora.
 + 
Articolul 15La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont╙ – Bucureşti sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
 + 
Articolul 16Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 17(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori care s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 10 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 18În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 19Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie. Comitetul de direcţie
 + 
Articolul 20(1) Conducerea operativă a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti este asigurată de un comitet de direcţie compus din directorul general şi conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului naţional.(2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
 + 
Articolul 21(1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:a) strategia programelor de dezvoltare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti;b) programul anual de cercetare-dezvoltare;c) bugetul de venituri şi cheltuieli;d) programul de investiţii;e) sistemul de asigurare a calităţii;f) alte obligaţii.
 + 
Articolul 22Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti o impun.
 + 
Articolul 23(1) Atunci când este cazul, la nivelul subunităţilor din I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti şi este prezidat de directorul subunităţii respective.(2) Comitetul de conducere exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti şi aprobate de consiliul de administraţie.Directorul general
 + 
Articolul 24(1) Activitatea curentă a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului coordonator.
 + 
Articolul 25(1) Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi de funcţionare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti;d) numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;e) angajează şi concediază personalul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea de marketing;j) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti de la bugetul de stat;k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;l) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.(2) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii.Consiliul ştiinţific
 + 
Articolul 26(1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare.(2) Membrii consiliului ştiinţific sunt cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti, aleşi pe 4 ani prin vot secret de către persoanele cu studii superioare din compartimentele de cercetare-dezvoltare ale I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti.(3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti.(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific.(5) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 27Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participă la elaborarea strategiei activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului protecţiei muncii şi la elaborarea planurilor de cercetare-dezvoltare;b) analizează şi avizează realizarea lucrărilor de cercetare prin comisia de avizare;c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti;d) avizează hotărârile consiliului de administraţie care implică politica de cercetare a I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti în domeniu;e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;f) organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific;g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.
 + 
Capitolul VIBugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.Relaţii financiare + 
Articolul 28(1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, potrivit reglementărilor în vigoare.(2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de către ministerul coordonator, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 29(1) Veniturile şi cheltuielile I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de ministerul coordonator şi se aprobă prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 30I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.
 + 
Articolul 31(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii.(2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 32(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite de către I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 33(1) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii.(2) Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, achiziţionării de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" Bucureşti.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii.
 + 
Articolul 34(1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale şi prin unităţi de trezorerie cu sediul în România.(2) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti efectuează operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.(3) I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti efectuează operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.
 + 
Articolul 35I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar potrivit legii.
 + 
Capitolul VIIReglementarea litigiilor + 
Articolul 36Litigiile I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecătoreşti române competente, potrivit legii.
 + 
Capitolul VIIIDispoziţii finale + 
Articolul 37Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de activitate al I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" – Bucureşti.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x