HOTĂRÂRE nr. 1.667 din 14 decembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 13 ianuarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROIECT 29/07/2005
ActulREFERIRE LALEGE 313 28/06/2004 ART. 18
ActulREFERIRE LALEGE 313 28/06/2004 ART. 19
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE 590 22/12/2003 ART. 20
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1APROBA PEPROIECT 29/07/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Proiectului de cooperare tehnică pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei şi Analiză Financiară, încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Naţională a României, pe de o parte, şi Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare, pe de altă parte, semnat la Geneva la 12 iulie 2005 şi la Bucureşti la 29 iulie 2005, respectiv la 18 august 2005



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 10 şi 11 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României, cu modificările ulterioare, al art. 18 şi 19 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 şi al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Proiectul de cooperare tehnică pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei şi Analiză Financiară, încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Naţională a României, pe de o parte, şi Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare, pe de altă parte, semnat la Geneva la 12 iulie 2005 şi la Bucureşti la 29 iulie 2005, respectiv la 18 august 2005, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre, Art. 2. – Obligaţiile financiare rezultate din Proiectul de cooperare tehnică pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei şi Analiză Financiară, prevăzut la art. 1, reprezentând echivalentul în lei al sumei totale de 100.000 dolari S.U.A., se suportă după cum urmează:–––-Notă *) Conţinutul anexei reprezintă traducerea oficială din limba engleză.a) Ministerul Finanţelor Publice – echivalentul în lei al sumei de 50.000 dolari S.U.A. alocaţi din ajutoare externe nerambursabile, administrate potrivit legii;b) Banca Naţională a României – echivalentul în lei al sumei de 50.000 dolari S.U.A. alocaţi din bugetul propriu de venituri şi cheltuieli, aprobat potrivit legii.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:––––––Ministrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuMinistrul afacerilor externe,Mihai Răzvan UngureanuBucureşti, 14 decembrie 2005.Nr. 1.667.
 + 
Anexa CONFERINŢA NATIUNILOR UNITEPENTRU COMERŢ ŞI DEZVOLTAREImplementarea versiunii 5.3 a Sistemului de Gestiune a Datorieişi de Analiza Financiară (DMFAS 5.3) al UNCTADProiect de cooperare tehnicaDMFAS    Numnar şi titlu: ROM/0T/3AV                                      Implementarea versiunii DMFAS 5.3    Durata: 24 luni    Locaţia proiectului: Bucureşti, România    Agenţii române    de implementare: Ministerul Finanţelor Publice al României                                      Banca Naţionala a României    Agenţia executanta: UNCTAD    Bugetul proiectului: (Inclusiv costuri de                                      susţinere): $ 80.000                                      (Exclusiv costuri de                                      susţinere): $ 70796    Data estimativa a    demararii proiectului: Trim. III 2005    ____________________________________________________________________________Scurta descriere:Acest proiect este destinat furnizării în continuare a asistentei tehnice pentru Ministerul Finanţelor Publice (MFP) şi Banca Naţionala a României (BNR) în domeniul gestiunii datoriei publice, cu obiectivul de a imbunatati cadrul instituţional pentru eficientizarea managementului datoriei şi capacitatea de analiza a finanţării externe. Proiectul va imbunatati capacitatea guvernului de a înregistra, monitoriza şi analiza obligaţiile curente şi viitoare ale serviciului datoriei, prin întreţinerea sistemului computerizat deja funcţional de gestiune al datoriei şi analiza financiară (DMFAS) în cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Banca Naţionala a României, precum şi instalarea ultimei versiuni a software-ului DMFAS (DMFAS 5.3). În plus, prin instruirea funcţionarilor Ministerului Finanţelor Publice şi Băncii Naţionale a României în noile caracteristici ale sistemului, se va dezvolta capacitatea acestora de a analiza instrumentele financiare pentru indatorarea viitoare. Prin proiect se va finanţa şi un acord de întreţinere pe doi ani pentru asigurarea sustenabilitatii pe termen mediu a instalării sistemului DMFAS.    ___________________________________________________________________________    În numele: Semnătura Nume/Titlu Data    Ministerului Finanţelor Publice Dragos NEACSU 29.07.2005    al României Secretar de Stat    Băncii Naţionale a României Mugur ISARESCU NR. 11 /                                                Guvernator 18.08.2005    UNCTAD Mr. O. Oduyemi 12.07.2005                                                Sef serviciu                                                Managementul resurselorA. INTRODUCERE ŞI CADRU GENERALDe aproape un deceniu, Guvernul României a luat măsuri importante de intarire a capacităţii de înregistrare, monitorizare şi analiza a datoriei sale externe. În anii 1994-2001, în cadrul unor proiecte anterioare de cooperare tehnica, au fost instalate patru versiuni consecutive (4.1 Plus, 5.0, 5.1, 52) ale Sistemului de Gestiune a Datoriei şi de Analiza Financiară (DMFAS) al UNCTAD în Ministerul Finanţelor Publice (MFP) şi în Banca Naţionala a României (BNR). A fost implementata o procedură de replicare ORACLE a bazelor de date, care permite folosirea în comun a datelor de ambele instituţii. Pe durata proiectului de cooperare anterior, special pentru România a fost integrat în sistemul DMFAS un modul pentru monitorizarea ajutoarelor nerambursabile.Guvernul are o strategie generală de realizare a sustenabilitaţii funcţionarii sistemului DMFAS în România. În timpul fazei finale a proiectului anterior au avut loc paşi preliminări în asumarea unei cooperări ulterioare în domeniul gestiunii datoriei externe între UNCTAD şi instituţiile implicate în România în procesul gestiunii datoriei externe.Noua versiune a sistemului DMFAS (versiunea 5.3) va fi instalata la Ministerul Finanţelor Publice (MFP) şi Banca Naţionala a României (BNR). Aceasta versiune superioara a DMFAS conţine un număr de imbunatatiri ale domeniilor funcţionale şi tehnice ale sistemului. DMFAS 5.3 permite utilizarea instrumentelor pieţei de capital (obligaţiuni, certificate de trezorerie şi altele). A fost adăugat un nou modul de înregistrare şi monitorizare a acordurilor standard pentru obligaţiuni ca entităţi distincte faţă de contractele de împrumut standard. În noua versiune a sistemului a fost inclus şi un nou modul pentru gestiune, care acoperă procesul de reorganizare, de analiza iniţiala la nivelul înregistrării, cu cea mai mica intervenţie posibila din partea utilizatorului. Acest nou modul acoperă necesităţile utilizatorului din următoarele domenii: rapoarte pentru Clubul de la Paris, termenii împrumutului, analiza efectelor reorganizării asupra profilului datoriei. Sistemul include facilitaţi îmbunătăţite de raportare, cum ar fi generarea de rapoarte definite de utilizator în format HTML, suport pentru urmărirea "Statisticilor Datoriei Externe: Ghid pentru Compilatori şi Utilizatori" alături de un set de rapoarte standard care sunt solicitate de instituţii internaţionale cum ar fi FMI, Banca Mondiala, Eurostat, Banca Reglementelor Internationale. Noua versiune a sistemului include şi noi metode de calcul, facilitatea de capitalizare a dobânzii şi alte funcţionalităţi cerute de utilizatori, ca de exemplu: comasarea şi copierea transelor, extinderea utilizării câmpurilor definite de utilizatori, mărirea dimensiunii câmpurilor, securitate mărita etc. De asemenea are o funcţionalitate speciala pentru tratarea datoriei publice locale şi va permite utilizarea mult mai uşoara a diferitelor baze de date (replicarea). Pentru întreţinerea sistemului cu cele mai noi îmbunătăţiri tehnice, Programul DMFAS a făcut eforturi substanţiale în domeniul caracteristicilor tehnice.Sistemul va fi utilizat pentru gestiunea datoriei interne şi externe, ajutoarelor nerambursabile, împrumuturilor guvernamentale şi ale sectorului privat, continuând astfel sa îmbunătăţească transparenta, sa promoveze buna guvernanta, politicile economice şi financiare solide şi sa întărească gestiunea macroeconomica şi disciplina fiscala.B. JUSTIFICAREA PROIECTULUIElemente de menţionatBaza de date privind datoria externa a României (aprox. 40.000 împrumuturi) este una dintre cele mai mari baze de date administrate de tarile care utilizează sistemul DMFAS. Datorita acestui fapt este necesar ca personalul IT al echipei centrale DMFAS sa intervină pentru probleme tehnice în teritoriu sau ca administratorul bazei de date (DBA) din tara sa meargă în misiune tehnica la Geneva.În MFP şi parţial în BNR fluctuaţia personalului este mare; de aceea întotdeauna este necesară instruirea personalului nou angajat în elementele de baza ale sistemului. În timpul ultimului proiect, cel puţin 20 de noi angajaţi au fost instruiţi în vederea asigurării funcţionarii şi actualizării normale a sistemului.La Începutul anului 2004 a fost lansata noua versiune (5.3) a softului DMFAS. Aceasta versiune include funcţionalităţi noi care trebuie să reprezinte tema unei instruiri suplimentare a utilizatorilor actuali.În plus, începând din 2002 Programul DMFAS a introdus procedura co-finantarii, ceea ce implica participarea tarilor beneficiare la întreţinerea şi dezvoltarea sistemului.Situaţia la sfârşitul implementarii proiectuluiLa sfârşitul implementării proiectului se apreciază ca Guvernul:● va beneficia de instalarea în ambele instituţii a software-ului pentru versiunea DMFAS 5.3 şi pentru DSM+, precum şi de instruirea personalului celor două instituţii pentru utilizarea noilor caracteristici ale sistemului;● va fi:– capabil sa evalueze portofoliul datoriei şi sa analizeze şi evalueze capacitatea de a plaţi serviciul aferent datoriei. Aceasta va oferi o baza valoroasa pentru negocierea noilor acorduri cu agenţii bilaterale, furnizori, instituţii financiare internaţionale şi piete de capital, minimizând costurile imprumuturilor;– intr-o mai buna poziţie de a formula politici de îndatorare realizând beneficiile finanţării externe fără a crea probleme dificile stabilităţii macroeconomice şi stabilităţii balanţei de plaţi.C. DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR PROIECTULUIUNCTAD va întreprinde următoarele activităţi în contextul acestui proiect:Activitatea 1. Instalarea DMFAS 5.3Aceasta componenta acoperă instalarea versiunii 5.3 a sistemului DMFAS la Ministerul Finanţelor Publice din România şi la Banca Naţionala a României, precum şi instruirea fundamentala necesară operării cu aceasta versiune. Sistemul DMFAS va fi instalat intr-o reţea, care va fi intretinuta de personalul local din cele doua instituţii. Va avea loc o analiza a necesitaţilor în vederea definirii specificaţiilor pentru conversia datelor ambelor instituţii la formatul DMFAS 5.3. Analiza se va concentra asupra noii clasificări a datoriei. Rezultatele analizei vor fi utilizate pentru conversia bazei de date şi refacerea replicării. Aceasta activitate va fi realizata de personalul de la DMFAS Geneva sau de un consultant internaţional /programator, (0,5 om/luna).Activitatea 2. Instruirea în DMFAS 5.3Pentru personalul din ambele instituţii aceasta activitate va include următoarele:– instruirea privind noile funcţiuni ale DMFAS 5.3, prin sublinierea diferentelor faţă de versiunea DMFAS anterioara;– instruirea avansată în generarea de rapoarte definite de utilizator.Toate instruirile programate pentru utilizatorii finali din cadrul acestei activităţi vor fi efectuate la Bucureşti de un consultant internaţional / economist financiar, (0,5 om/luna).Activitatea 3. Instruire avansată a personalului pentru utilizarea DMFAS 5.3Instruirea avansată a personalului în DMFAS 5.3 va include următoarele:– instruire pentru utilizatorii avansaţi în operarea sistemului, inclusiv validare date, control date, procesare şi raportare. Funcţionarii din ambele instituţii vor fi instruiţi la un nivel care le va permite operarea independenta a sistemului DMFAS;– instruire privind funcţiile de generare de rapoarte ale sistemului şi, în mod special, ale modulului de statistica datoriei.Toate programele de instruire din cadrul acestei activităţi vor avea loc la Bucureşti (un consultant internaţional/economist financiar 1 om/luna).Activitatea 4. Instruirea echipei de întreţinere tehnica a DMFAS din MFP şi BNRInstruirea tehnica în administrarea sistemului va fi efectuata pentru utilizatori avansaţi şi pentru administratorii desemnaţi ai bazelor de date şi va include teme cum sunt procedurile de întreţinere şi de securitate. Aceasta activitate va avea loc la Bucureşti (un consultant internaţional / programator, 0,5 om/luna).Activitatea 5. Asistenţa tehnica pentru administratorii bazelor de date în activitatea lor de lucru cu bazele de dateAceasta activitate va consta în oferirea de asistenţa în activitatea curenta a administratorilor bazelor de date, în special legate de administrarea de sistem a bazelor de date de volum mare. Aceasta activitate poate avea loc la Geneva (un consultant internaţional/ programator, 0,5 om/luna).Activitatea 6. Misiunea de control şi întreţinere a Echipei Centrale DMFASLa sfârşitul proiectului, va fi necesară o misiune de o săptămâna a personalului IT (tehnologia informaţiei) de la Programul DMFAS pentru a instala upgradarea softului şi pentru a instrui echipa locala de întreţinere tehnica a DMFAS în caracteristicile softului îmbunătăţit. Aceasta activitate va avea loc la Bucureşti (un consultant internaţional/programator, 0,5 om/lună).Activitatea 7. Instruirea de baza în analiza sustenabilitatii datorieiFuncţionarii vor fi instruiţi în formularea de strategii şi în analiza sustenabilitatii datoriei. Acest curs introductiv va fi unul de natura practica. Participanţii vor fi instruiţi în utilizarea softului DSM+, elaborat în colaborare de Banca Mondiala şi UNCTAD, în utilizarea legăturii între DMFAS şi DSM+ şi în modalitatea de a valida şi verifica consistenta datelor de datorie transferate. Atelierul de lucru va avea sesiuni de analiza şi politici în domeniile datoriei, balanţei de plaţi şi macroeconomiei, conducerea operaţiunilor de reducere a datoriei, simularea diferitelor scenarii pentru împrumuturi noi şi acoperire a deficitului, cu aprecierea impactului acestora asupra necesarului de finanţare externa, prin utilizarea unui studiu de caz. Aceasta activitate necesita prezenta la Bucureşti, timp de doua săptămâni, a unui expert UNCTAD în managementul datoriei.Activitatea 8. Participarea oficialilor guvernamentali la Conferinţa UNCTAD pe tema gestiunea datoriei/Grupul consultativ DMFASPatru oficiali români (doi din fiecare institutie) vor participa la Conferinţa inter-regionala UNCTAD pe tema managementul datoriei şi la întâlnirea Grupului consultativ DMFAS, care vor avea loc în aceeaşi săptămâna. Conferinţa durează o săptămâna. Participarea la alte activităţi de instruire pe tema managementului datoriei.D. APORTUL PĂRTILORAportul părtii româneMinisterul Finanţelor Publice şi Banca Naţionala a României au următoarele obligaţii:– sa numească ca parteneri personal calificat, inclusiv un Coordonator Naţional de Proiect şi doi specialişti IT care vor forma Echipa de Întreţinere Tehnica DMFAS locala, ce va asigura pentru utilizatori întreţinerea primara a sistemului DMFAS;– sa numească personalul necesar pentru utilizarea şi întreţinerea permanenta a sistemului DMFAS;– să asigure acoperirea tuturor costurilor de întreţinere pentru calculatoare prin semnarea unui contract de întreţinere, care este indispensabil pentru funcţionarea normala a echipamentelor;– să asigure spaţiul necesar pentru personalul local şi internaţional cat şi pentru personalul secretariat/administrativ, rechizite şi echipament de birou uzuale;– să asigure echipament (servere şi staţii de lucru) şi software (Windows NT şi Oracle) în conformitate cu specificaţiile listate în documentaţia privind "DMFAS 5 Hardware, Software and Training requirements (DMFAS/HardwareSoftware/Revl);– să asigure operarea şi întreţinerea reţelei LAN în ambele instituţii precum şi legătura între MFP şi BNR;– să asigure finanţarea activităţilor prevăzute în documentaţia acestui proiect.Aportul UNCTAD din resurse propriiUNCTAD va furniza versiunea DMFAS 5.3 pentru dezvoltarea ulterioară a bazei de date. Va aloca personalul şi timpul necesar pentru a susţine şi coordona executarea proiectului. Mai precis, UNCTAD va nominaliza un Director de Proiect din Echipa Centrala DMFAS-Geneva insarcinat cu proiectul şi va stabili aranjamentele pentru întreţinerea tehnica prompta şi on-line a sistemului DMFAS.În contextul prezentului proiect şi în cadrul condiţiilor financiare descrise mai jos, UNCTAD va livra versiunea 5.3 a softului DMFAS şi a documentaţiei aferente în limba engleza.E. ALTE CONSIDERAŢIIÎn cadrul acordurilor cu fiecare agenţie de implementare, modele ale acestora fiind prezentate în Anexa 2 şi Anexa 3, UNCTAD va solicita Ministerului Finanţelor Publice din România şi Băncii Naţionale a României sa plătească anual o taxa de întreţinere stabilita pentru inceput la 5.000 USD. Acest acord va permite MFP şi BNR sa beneficieze de upgradarile ulterioare ale versiunii 5.3 ale DMFAS şi de tipuri privilegiate de servicii de întreţinere furnizate de echipa tehnica a Programului DMFAS, inclusiv de utilizarea serviciilor "hot-line".Anexele fac parte din documentul prezentului proiect şi vor fi semnate de ambele agenţii de implementare împreuna cu documentul proiectului.Independent de cele de mai sus, costul viitoarelor îmbunătăţiri sau individualizări specifice pentru o tara, altele decât cele prevăzute conform acestui proiect sau livrate prin instalarea upgradarilor normale sau a noilor versiuni finanţate în cadrul acordului de întreţinere, vor trebui acoperite printr-un proiect ulterior.Ambele părţi subînţeleg ca în cazul unei noi instalări a sistemului DMFAS în România sau al utilizării sistemului prin Internet/Web de către orice entitate, instituţie sau organizaţie altele decât cele stipulate ca beneficiare ale sistemului DMFAS în cadrul prezentei documentaţii de proiect, va trebui iniţiat un nou proiect, cu un buget corespunzător.F. RISCURIMFP şi BNR vor asigura mediul tehnic corespunzător atât în ceea ce priveşte instalarea cat şi întreţinerea sistemului DMFAS 5.3, pentru a garanta succesul pe termen lung al instalării DMFAS. Aceasta include necesitatea de a recruta, dacă este cazul, şi de a instrui personal care să administreze baza de date Oracle. Sistemul de operare şi reţeaua necesita supervizare tehnica constanta şi calificata din partea departamentului tehnic din ambele instituţii.Cel mai important risc priveşte transferul personalului instruit, atât de la nivelul de conducere, cat şi de la nivelul operaţional. Este deosebit de important ca personalul instruit în utilizarea DMFAS sa nu fie mutat la alta unitate fără evaluarea consecinţelor pe termen lung asupra eficientei activităţii de gestionare a datoriei externe şi fără a asigura transferul adecvat al cunoştinţelor către personalul înlocuitor.G. FINANŢAREA ŞI ARANJAMENTELE CONTRACTUALEAceste servicii vor fi furnizate în conformitate cu Regulile şi procedurile UNCTAD pentru administrarea fondurilor fiduciare de cooperare tehnica stipulate în Anexa 5 a acestui proiect cat şi în concordanta cu Regulamentul de ordine interioara şi alte reglementari ale Naţiunilor Unite.Pentru orice disputa, controversa sau reclamatie între părţi, ce rezultă din acest Acord sau pentru încălcarea, rezilierea sau denunţarea acestui Acord, dacă încercările de reglementare prin negociere au eşuat, una din părţi va solicita procedura de arbitraj în conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Părţile se vor supune oricărei sentinţe de arbitraj decurgând dintr-un astfel de arbitraj ca fiind decizia finala a oricărei astfel de dispute, controverse sau reclamatii.Nimic din acest acord sau în legătură cu acest acord nu va fi considerat ca o renunţare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile şi imunitatile Naţiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.H. AMENDAREA PROIECTULUIActivităţile proiectului şi alocarea bugetului acestuia pot fi amendate prin acordul mutual al tuturor pârtilor. Proiectul va intra în vigoare la data semnării. Proiectul este scris în limba engleza în 3 exemplare originale, din care unul pentru Ministerul Finanţelor Publice, unul pentru Banca Naţionala a României şi unul pentru UNCTAD.BugetBugetul este prevăzut în Anexa nr. 1.FinanţareaDupă semnarea proiectului de ambele părţi, Ministerul Finanţelor Publice din România şi Banca Naţionala a României vor face aranjamentele necesare pentru a depune suma de 80.000 USD (40.000 USD per instituţie) în Contul Fondului Mutual UNCTAD, ale cărui detalii sunt următoarele:

Banca UBS SA, Geneva
Nume cont UNCTAD Trust Fund
Numar cont 240-C0590163.1
Codul SWIFT UBSWCHZH12A
Adresa băncii

Rue des Noirettes 35
P.O. Box 2600
1211 Geneva 2
Registrul general IMIS TXB 1110
Referinţa ROM/0T/3AV
Donator/Sursa fondurilor

Ministerul Finanţelor Publice
din România
Banca Naţionala a României

Orice dobânda acumulata în soldul temporar creditor al fondurilor proiectului va fi folosita la suplimentarea fondurilor disponibile ale proiectului.În baza acordurilor cu fiecare agenţie de implementare, care fac parte integrantă din prezentul proiect, Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Naţionala a României vor plati o taxa anuală de întreţinere de 5.000 USD per instituţie. + 
Anexa 1la proiectBugetul proiectului ROM/0T/3AVTitlu: Implementarea versiunii DMFAS 5.3

Total proiect 2005 2006
om/
luna
USD

om/
luna
USD

om/
luna
USD

11.01 Programator
11.51 Consultant DMFAS
11.99 Total subcomponenta
15.01 Chelt. deplasare
15.99 Total subcomponenta
16.01 Misiuni UNCTAD
16.99 Total subcomponenta
19.99 Total componenta
33.01 Conferinţa
gest. datoriei şi instruire în
managementul datoriei
53.01 Diverse
53.99 Total subcomponenta

Total proiect

Cost susţinere 13%

Total proiect (inclusiv cost
susţinere)

2
1.5
3.5

20,000
15,000
35,000
18,000
18,000
2,800
2,800
55,800
13,000

1,996
1,996

70,796

9,204

80,000

1
1.5
2.5

10,000
15,000
25,000
11,000
11,000
2,800
2,800
38,800
5,000

1,271
1,271

45,071

5,860

50,931

1

1

10,000

10,000
7,000
7,000

17,000
8,000

725
725

25,725

3,344

29,069

Taxa de întreţinere de 5.000 USD pe an şi pe instituţie, cumulata în perioada 2005-2006 va fi de 20.000 USD (4 x 5.000). + 
Anexa 2la proiectConferinţa Naţiunilor Unite pentruComerţ şi DezvoltareACORD DE ÎNTRETINERE ÎNTRE MINISTERULFINANŢELOR PUBLICE DIN ROMÂNIA ŞI UNCTAD PENTRU UTILIZAREA SISTEMULUIDMFAS AL UNCTAD IN CADRUL MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE DIN ROMÂNIADupă semnarea acestui Acord, Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD) va furniza Ministerului Finanţelor Publice din România (MFP) serviciile de întreţinere a Programului de Gestiune a Datoriei şi Analiza Financiară (DMFAS) al UNCTAD, descrise în Articolul 1. Pentru aceste servicii, MFP accepta sa plătească UNCTAD suma specificata în Articolul 2 în conformitate cu aranjamentele descrise în Articolul 3. + 
Articolul 1Scopul acordului de întreţinere DMFASClauza de întreţinere a variantelor viitoare ale DMFASPrezentul acord de întreţinere permite MFP sa beneficieze de întreţinere pentru viitoarele variante ale versiunii 5.3 a DMFAS rezultând din următoarele tipuri de servicii de întreţinere:● Întreţinere adaptativaAcest tip de întreţinere implica modificarea caracteristicilor sistemului DMFAS pentru a asigura compatibilitatea sa cu schimbările făcute versiunilor sistemelor de operare, sistemului de gestiune a bazei de date şi sistemelor de reţele, care sunt în mod curent suportate de sistemul DMFAS.● Întreţinere perfectivaAcest tip de întreţinere implica adăugarea de noi funcţionalităţi pentru satisfacerea unor cerinţe urgente sau importante ale utilizatorilor DMFAS.● Întreţinere corectivaAcest tip de întreţinere implica corectarea erorilor de sistem.Toate solicitările de servicii de întreţinere vor fi confirmate şi luate în considerare de către UNCTAD, vor fi puse la dispoziţia tuturor utilizatorilor DMFAS şi preluate în funcţie de alocarea resurselor disponibile ale programului DMFAS de Gestiune a Datoriei.Clauza de asistenţa hotline/helpdeskAcest acord de întreţinere permite instituţiei sa beneficieze de asistenţa hotline/helpdesk furnizata de Programul DMFAS din Geneva. Asistenţa hotline/helpdesk permite MFP sa primească răspunsuri prompte în domenii necesitând sprijinirea utilizatorilor privind utilizarea sistemului DMFAS, incluzând atât probleme operaţionale cat şi tehnice.Pentru instituţiile care solicită aceasta, asistenţa helpdesk poate fi acordată şi prin utilizarea accesului la distanta în cazul când exista condiţii locale, inclusiv conexiuni, autorizaţie de acces, licenţa pentru program de acces la distanta, etc.Aceasta asistenţa acoperă numai utilizarea programului DMFAS insusi, nu şi a altor programe şi servere / staţii de lucru folosite pentru instalarea DMFAS-ului în instituţia utilizatoare, şi care se presupune ca sunt prevăzute în contracte separate.
 + 
Articolul 2CosturiDupă primirea cererii anuale de plată, al carei model se găseşte în Anexa 4, Ministerul Finanţelor Publice din România va transfera taxa anuală de întreţinere în Fondul Mutual UNCTAD DMFAS potrivit calendarului descris în Articolul 3. Taxa este stabilita iniţial la 5.000 de dolari SUA.Fondurile astfel colectate în Fondul Mutual DMFAS vor fi folosite în cadrul Programului DMFAS pentru finantarea activităţilor de întreţinere în concordanta cu Regulile şi Reglementările Naţiunilor Unite.
 + 
Articolul 3Durata contractului şi calendarul de platiPrima plata pentru întreţinere anuală va fi făcuta în primele trei luni ale perioadei anuale a contractului care se intinde de la 1 septembrie 2005 până la 31 august 2006.Durata acestui acord este de doi ani şi va fi reinnoit automat în fiecare an, cu excepţia cazului în care va fi anulat în scris de către Ministerul Finanţelor Publice din România sau de către UNCTAD.Următoarele taxe anuale de întreţinere vor fi plătite în termen de treizeci de zile după începerea următorului an al perioadei de contract.Plăţile vor fi depozitate în contul UNCTAD, după emiterea unei cereri de plată de către Programul DMFAS. Detaliile plaţii sunt următoarele:    Nr.cont: 240-C0590163.1    Denumire cont: UNCTAD Trust Fund    Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)    Adresa swift: UBSWCHZH12A    Adresa băncii: Rue des Noirettes 35                              P.O. Box 2600                              1211 Geneva 2 'ad Switzerland    Referinţa nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO                              IMIS General Ledger TXB 1110                              de la Ministerul Finanţelor Publice din România                              pentru [perioada]Confirmarea oficiala a plaţii va fi trimisa de UNCTAD Ministerului Finanţelor Publice din România după fiecare plata anuală.
 + 
Articolul 4RestricţiiPlata taxei de întreţinere nu angajează UNCTAD sa furnizeze alte servicii decât cele descrise în Articolul 1. În particular, pentru instalarea unor variante importante de întreţinere a DMFAS, plata taxei de întreţinere către UNCTAD, nu îndreptăţeşte Ministerul Finanţelor Publice din România sa beneficieze la sediul propriu de serviciile oferite de Programul DMFAS cum sunt conversiile şi nici de activităţi aferente de instruire, care ar trebui să fie finanţate printr-un alt document de proiect de cooperare tehnica existent sau viitor.
 + 
Articolul 5Reglementarea diferendelorPentru orice disputa, controversa sau reclamatie între părţi ce rezultă din acest acord sau încalcare, reziliere sau denunţare a acestuia, dacă încercarea de reglementare prin negociere a eşuat, una din părţi va solicita procedura de arbitraj în conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Părţile se vor supune oricărei sentinţe de arbitraj emisa ca rezultat al acestui arbitraj ca fiind rezolvarea finala a oricărei controverse, reclamaţii sau dispute.
 + 
Articolul 6Privilegii şi imunitatiNimic din acest acord sau în legătură cu acest acord nu va fi considerat ca o renunţare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile şi imunitatile Naţiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.
 + 
Articolul 7Clauze finalePentru aplicarea acestui acord, semnatarii confirma următoarele ca fiind adresele lor oficiale:    Pentru Ministerul Finanţelor Publice    din România: Ministerul Finanţelor Publice                                              str. Apolodor nr. 17, sector 5                                              050741 Bucureşti, România                                              Tel: +40.21-319.97.39                                              Fax: +40.21-312.20.11    Pentru UNCTAD: Palais des Nations                                              8 Avenue de la Paix                                              211 Geneva 10                                              Switzerland                                              Tel: +41.22-907 58 14                                              Fax: +41.22-907 00 45Acest acord este redactat în doua exemplare originale iniţializate şi/sau semnate, din care unul pentru Ministerul Finanţelor Publice din România şi unul pentru UNCTAD.Bucureşti, 29.07.2005 Geneva, 12,07.2005Data DataPentru Ministerul FinanţelorPublice din România Pentru UNCTADDl. Dragos NEACSU Dl. Oluseye OduyemiSecretar de Stat Sef serviciuManagementul Resurselor
 + 
Anexa 3la proiectConferinţa Naţiunilor Unite pentruComerţ şi DezvoltareACORD DE ÎNTREŢINERE INTRE BANCA NAŢIONALA A ROMÂNIEI ŞI UNCTAD PENTRUUTILIZAREA SISTEMULUI DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL BĂNCII NAŢIONALE A ROMÂNIEIDupă semnarea acestui Acord, Conferinta Naţiunilor Unite pentru Comert şi Dezvoltare (UNCTAD) va furniza Băncii Naţionale a României (BNR) serviciile de întreţinere a Programului de Gestiune a Datoriei şi Analiza Financiară (DMFAS) al UNCTAD, descrise în Articolul 1. Pentru aceste servicii, BNR accepta sa plătească UNCTAD suma specificata în Articolul 2 în conformitate cu aranjamentele descrise în Articolul 3. + 
Articolul 1Scopul acordului de întretinere DMFASClauza de întreţinere a variantelor viitoare ale DMFASPrezentul acord de întreţinere permite BNR sa beneficieze de întreţinere pentru viitoarele variante ale versiunii 5.3 a DMFAS rezultând din următoarele tipuri de servicii de întreţinere:● Întreţinere adaptativaAcest tip de întreţinere implica modificarea caracteristicilor sistemului DMFAS pentru a asigura compatibilitatea sa cu schimbările făcute versiunilor sistemelor de operare, sistemului de gestiune a bazei de date şi sistemelor de reţele, care sunt în mod curent suportate de sistemul DMFAS.● Întreţinere perfectivaAcest tip de întreţinere implica adăugarea de noi funcţionalităţi pentru satisfacerea unor cerinţe urgente sau importante ale utilizatorilor DMFAS.● Întreţinere corectivaAcest tip de întreţinere implica corectarea erorilor de sistem.Toate solicitările de servicii de întreţinere vor fi aduse la cunoştinţa şi luate în considerare de către UNCTAD, vor fi puse la dispoziţia tuturor utilizatorilor DMFAS şi preluate în funcţie de alocarea resurselor disponibile ale programului DMFAS de Gestiune a Datoriei.Clauza de asistenţa hotline/helpdeskAcest acord de întreţinere permite instituţiei sa beneficieze de asistenţa hotline/helpdesk furnizata de Programul DMFAS din Geneva. Asistenţa hotline/helpdesk permite instituţiei utilizatoare sa primească răspunsuri prompte în domenii necesitând sprijinirea utilizatorilor privind utilizarea sistemului DMFAS, inclusiv probleme operaţionale şi tehnice.Pentru instituţiile care solicită aceasta, asistenţa helpdesk poate fi acordată şi prin utilizarea accesului la distanta în cazul când exista condiţii locale, inclusiv conexiuni, autorizaţie de acces, licenţa pentru program de acces la distanta, etc.Aceasta asistenţa acoperă numai utilizarea programului DMFAS insusi, nu şi a altor programe şi servere / staţii de lucru folosite pentru instalarea DMFAS-ului în instituţia utilizatoare, şi care se presupune ca sunt prevăzute în contracte separate.
 + 
Articolul 2CosturiDupă primirea cererii anuale de plată, al cărei model se găseşte în Anexa 4, Banca Naţionala a Romanici va transfera taxa anuală de întreţinere în Fondul Mutual UNCTAD DMFAS potrivit calendarului descris în Articolul 3. Taxa este stabilita iniţial la 5,000 de dolari SUA.Fondurile astfel colectate în Fondul Mutual DMFAS vor fi folosite în cadrul Programului DMFAS pentru finanţarea activităţilor de întreţinere în concordanta cu Regulile şi Reglementările Naţiunilor Unite.
 + 
Articolul 3Durata contractului şi calendarul de platiPrima plata pentru întreţinere anuală va fi făcuta în primele trei luni ale perioadei anuale a contractului care se întinde de la 1 septembrie 2005 până la 31 august 2006.Durata acestui acord este de doi ani şi va fi reinnoit automat în fiecare an, cu excepţia cazului în care va fi anulat în scris de către Banca Naţionala a României sau de către UNCTAD.Următoarele taxe anuale de întreţinere vor fi plătite în termen de treizeci de zile după începerea anului următor al perioadei de contract.Plăţile vor fi depozitate în contul UNCTAD, după emiterea unei cereri de plată de către Programul DMFAS. Detaliile plaţii sunt următoarele:    Nr.cont: 240-C0590163.1    Denumire cont: UNCTAD Trust Fund    Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)    Adresa swift: UBSWCHZH12A    Adresa băncii: Rue des Noirettes 35                                P.0. Box 2600                                1211 Geneva 2 – Switzerland    Referinţa nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO                                IMIS General Ledger TXB 1110                                de la Banca Naţionala a României                                pentru [perioada]Confirmarea oficiala a plaţii va fi trimisa de UNCTAD Băncii Naţionale a României după fiecare plata anuală.
 + 
Articolul 4RestricţiiPlata taxei de întreţinere nu obliga UNCTAD sa furnizeze alte servicii decât cele descrise în Articolul 1. În particular, pentru instalarea unor variante importante de întreţinere a DMFAS, plata taxei de întreţinere către UNCTAD, nu indreptateste Banca Naţionala a României sa beneficieze la sediul propriu de serviciile oferite de Programul DMFAS cum sunt conversiile şi nici de activităţi aferente de instruire, care ar trebui să fie finanţate printr-un alt document de proiect de cooperare tehnica existent sau viitor.
 + 
Articolul 5Reglementarea diferendelorPentru orice disputa, controversa sau reclamatie între părţi ce rezultă din acest acord sau incalcarea, rezilierea sau denunţarea acestuia, dacă încercarea de reglementare prin negociere a eşuat, una din părţi va solicita procedura de arbitraj în conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Partite se vor supune oricărei sentinţe de arbitraj emise ca rezultat al acestui arbitraj ca fiind rezolvarea finala a oricărei controverse, reclamaţii sau dispute.
 + 
Articolul 6Privilegii şi imunităţiNimic din acest acord sau în legătură cu acest acord nu va fi considerat ca o renunţare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile şi imunitatile Naţiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.
 + 
Articolul 7Clauze finalePentru aplicarea acestui acord, semnatarii confirma următoarele ca fiind adresele lor oficiale:Pentru Banca Naţionala a României: Banca Naţionala a RomânieiStr. Lipscani nr. 25, sector 3,030031 Bucureşti, RomâniaTel: +40.21-312 71 89Fax: +40.21-312 71 93Pentru UNCTAD: Palais des Nations8 Avenue de la Paix1211 Geneva 10, SwitzerlandTel: +41.22-907 58 14Fax: +41.22-907 00 45Acest acord este redactat în doua exemplare originale iniţializate şi/sau semnate, din care unul pentru Banca Naţionala a României şi unul pentru UNCTAD.Bucureşti, NR. 11/18.08.2005 Geneva, 12.07.2005Data DataPentru Banca Naţionala a României Pentru UNCTADDl. Mugur Isărescu Dl. Oluseye OduyemiGuvernator Sef serviciuManagementul Resurselor
 + 
Anexa 4la proiectConferinţa Naţiunilor Unite pentruComerţ şi DezvoltareACORD DE ÎNTREŢINERE INTRE [NUMELE INSTITUŢIEI] ŞI UNCTAD PENTRUUTILIZAREA SISTEMULUI DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL [NUMELE INSTITUŢIEI]SOLICITARE ANUALĂ DE PLATAGeneva, [data]Stimate………….În concordanta cu acordul de întreţinere semnat la [data semnarii] între [numele instituţiei] şi UNCTAD, va rugam sa dispuneţi aranjamentele necesare pentru ca plata de 5.000 USD să fie depusa în următorul cont:    Nr. cont: 240-C0-590163.1    Denumire cont: UNCTAD Trust Fund    Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)    Adresa swift: UBSWCHZH12A    Adresa băncii: Rue des Noirettes 35                              P.O. Box 2600                              1211 Geneva 2 – Switzerland    Referinţa nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO                              IMIS General Ledger TXB 1110                              de la [numele instituţiei] pentru [perioada]Aceasta plata acoperă acordul de întreţinere pentru perioada [perioada].Al dvs. cu sinceritate,Oluseye OduyemiSef serviciu Managementul ResurselorDl. ……….[denumirea instituţiei]
 + 
Anexa 5la proiectReguli şi proceduri UNCTAD pentru administrarea Fondului Mutual pentru Cooperare Tehnica1. Donatorul va plasa la dispoziţia UNCTAD suma specificata în documentul de proiect şi UNCTAD va utiliza aceste fonduri în concordanta cu prevederile proiectului;2. Donatorul va depune fondurile menţionate mai sus în valută convertibila, cu utilizare nerestrictionata, într-un cont desemnat de UNCTAD;3. UNCTAD va deschide un fond mutual potrivit Reglementarilor şi Regulilor Financiare ale Naţiunilor Unite pentru primirea şi administrarea fondurilor menţionate mai sus;4. Fondul mutual şi activităţile finanţate din acesta vor fi administrate de UNCTAD în concordanta cu reglementările, regulile şi directivele aplicabile, stabilite de Naţiunile Unite. În consecinţa, va fi angajat şi administrat personalul; vor fi cumpărate echipamente, furnituri şi servicii; şi vor intra în vigoare contracte în conformitate cu prevederile acestor reglementari, reguli şi directive;5. Toate conturile şi situaţiile financiare vor fi exprimate în dolari SUA.6. Din fondul mutual vor fi suportate cheltuielile efectuate de UNCTAD pentru indeplinirea activităţilor conform proiectului;7. Fondul mutual va fi taxat cu 13% din toate cheltuielile din acest fond; acest procent va fi incasat pentru serviciile de susţinere a programului, servicii furnizate de UNCTAD pentru implementarea proiectului finanţat din fondul mutual;8. Fondul mutual va fi taxat de asemenea cu o sumă echivalenta unui procent (1%) din plata sau salariul net al personalului angajat de UNCTAD al cărui angajament este finanţat din fondul mutual, suma care va constitui o rezervă pentru acoperirea oricărei pretenţii în caz de deces, vătămare sau boala, în conformitate cu reglementările şi regulile Naţiunilor Unite aplicabile sau cu alte contracte ale Naţiunilor Unite, rezerva care nu poate fi returnata donatorului;9. UNCTAD va iniţia şi va derula operaţiuni pe măsura primirii contribuţiilor în concordanta cu prevederile stipulate în documentul de proiect;10. UNCTAD nu va face nici un angajament peste sumele destinate cheltuielilor din proiect;11. Dacă apar cheltuieli neprevăzute, UNCTAD va solicita un buget suplimentar donatorului(ilor) arătând care va fi finanţarea suplimentara necesară. Dacă o astfel de finanţare nu va fi disponibila, asistenţa furnizata proiectului(elor) poate fi redusa, sau dacă este necesar, incheiata. În nici un caz UNCTAD nu îşi va asuma angajamente care depăşesc sumele prevăzute în fondul mutual;12. Proprietatea asupra echipamentului, furniturilor şi altor proprietăţi finantate din acest fond mutual va reveni Naţiunilor Unite. La terminarea sau expirarea proiectului, chestiunea proprietăţii va fi determinata în concordanta cu prevederile documentului de proiect sau, dacă documentul de proiect nu conţine asemenea prevederi, atunci dispunerea asupra echipamentului va fi decisa prin consultări între donator(i) şi UNCTAD;13. Revizuirea activităţilor finanţate din acest fond mutual, inclusiv evaluarea comuna UNCTAD, donator(i) şi primitor(i) se va desfăşura conform prevederilor documentului de proiect;14. Acest fond mutual va fi supus exclusiv procedurilor de audit intern şi extern prevăzute în Reglementarile, Regulile şi Directivele Financiare ale Naţiunilor Unite;15. UNCTAD va furniza donatorului următoarele situaţii şi rapoarte pregătite în concordanta cu procedurile contabile şi de raportare ale Naţiunilor Unite:(a) Situaţia financiară anuală privind veniturile, cheltuielile, activele şi pasivele la 31 Decembrie ale fiecărui an, cu privire la fondurile furnizate de donator(i);(b) Un raport final şi o situaţie financiară finala, în termen de şase luni de la expirarea sau terminarea proiectului;16. UNCTAD va notifica donatorul când, după opinia sa, au fost realizate obiectivele pentru care a fost înfiinţat fondul mutual. Data unei astfel de notificari va fi considerata a fi data expirării activităţilor proiectului, în condiţiile respectării paragrafului 18 care va rămâne în continuare în vigoare;17. Proiectul poate fi terminat de oricare din părţi după 30 de zile de la notificarea scrisa a celeilalte părţi, în condiţiile respectării paragrafului 16 care va rămâne în continuare în vigoare;18. La terminarea sau expirarea acestui proiect conform paragrafului 16 sau 17, fondurile vor continua a fi păstrate de UNCTAD până când toate cheltuielile, inclusiv obligaţiile care decurg au fost plătite din aceste fonduri. După aceea, orice surplus care rămâne în fondul mutual va fi returnat donatorului(ilor) cu excepţia cazului când sunt alocate de către aceştia altor activităţi urmare consultărilor dintre donator(i) şi UNCTAD.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x