HOTĂRÂRE nr. 1.584 din 8 decembrie 2005 (*actualizata*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOUG 20 11/03/2009
ART. 1MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 2MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 3MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 5MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 6COMPLETAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 6MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 7COMPLETAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 8MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 1083 16/08/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEHG 1584 08/12/2005
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 3REFERIRE LAHG 299 13/03/2003
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 13/03/2003
ART. 3REFERIRE LALEGE 678 21/11/2001
ART. 4ARE LEGATURA CURECTIFICARE 1584 08/12/2005
ART. 8REFERIRE LALEGE 247 29/04/2002
ART. 8REFERIRE LAOG 80 30/08/2001
ANEXA 1ARE LEGATURA CURECTIFICARE 1584 08/12/2005
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEOUG 20 11/03/2009
ActulREFERIT DEORDIN 266 19/01/2008
ActulREFERIT DEORDIN 409 14/08/2008
ActulREFERIT DEORDIN 6880 23/07/2008
ActulREFERIT DEORDIN 2353 11/09/2008
ActulREFERIT DEDECIZIE 4 14/11/2007
ActulREFERIT DECRITERII 14/11/2007
ActulREFERIT DEORDIN 297 21/09/2007
ActulREFERIT DEPLAN 21/09/2007
ActulREFERIT DEORDIN 335 29/10/2007
ActulREFERIT DEORDIN 1990 19/11/2007
ActulREFERIT DEORDIN 2881 20/12/2007
ActulREFERIT DEORDIN 1072 10/12/2007
ActulREFERIT DEHG 1654 22/11/2006
ActulREFERIT DESTRATEGIE 22/11/2006
ART. 1MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 2MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 2 14/02/2008
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 1 30/10/2007
ART. 3REFERIT DEDECIZIE 4 14/11/2007
ART. 3REFERIT DECRITERII 14/11/2007
ART. 3MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 2 14/02/2008
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 1 30/10/2007
ART. 5REFERIT DEDECIZIE 4 14/11/2007
ART. 5MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 6COMPLETAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 6MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 7COMPLETAT DEHG 1083 16/08/2006
ART. 8MODIFICAT DEHG 1083 16/08/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 1083 16/08/2006

pentru înfiinţarea, organizarea şi functionarea Agentiei Naţionale de Prevenire a Traficului de Persoane şi Monitorizare a Asistentei Acordate Victimelor Traficului de Persoane(actualizata până la data de 31 ianuarie 2006*)



–––––-*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 5 din 4 ianuarie 2006. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 31 ianuarie 2006, cu modificările şi completările aduse de RECTIFICAREA nr. 1.584 din 8 decembrie 2005.În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Se infiinteaza Agentia Naţionala de Prevenire a Traficului de Persoane şi Monitorizare a Asistentei Acordate Victimelor Traficului de Persoane, denumita în continuare Agentie, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin reorganizarea Oficiului Naţional de Prevenire a Traficului de Persoane şi Monitorizarea Protectiei Victimelor din cadrul Inspectoratului General al Politiei Române, denumit în continuare Oficiu.(2) La data la care Agentia devine operationala Oficiul se desfiinteaza.
 + 
Articolul 2(1) Agentia are ca scop coordonarea şi evaluarea activităţilor de prevenire a traficului de persoane şi monitorizarea asistentei acordate victimelor acestuia.(2) Agentia coopereaza cu organizaţiile neguvernamentale române şi straine, precum şi cu organizaţiile interguvernamentale în vederea constientizarii opiniei publice asupra fenomenului şi consecintelor acestuia.
 + 
Articolul 3(1) Pentru realizarea scopului sau, Agentia are urmatoarele atribuţii principale:a) elaboreaza, pe baza propunerilor ministerelor cu atribuţii în domeniu, proiectul Strategiei naţionale de prevenire a traficului de persoane şi de asistenţa a victimelor acestuia, denumita în continuare Strategie naţionala, pe care îl supune spre aprobare Guvernului, după consultarea Grupului interministerial de lucru pentru coordonarea şi evaluarea activităţii de prevenire şi combatere a traficului de persoane, denumit în continuare Grup interministerial, constituit în baza Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 299/2003;b) coordonează activitatea de prevenire a traficului de persoane la nivel naţional şi monitorizează asistenţa acordată victimelor traficului de persoane, urmarind indeplinirea obiectivelor prevăzute în planurile naţionale de actiune intocmite în baza Strategiei naţionale;c) elaboreaza proiectul standardelor naţionale în domeniu pe care îl supune aprobării Guvernului, după consultarea Grupului interministerial;d) colecteaza, stocheaza, proceseaza şi analizeaza date şi informaţii cu caracter statistic în domeniul sau de competenţa;e) efectueaza studii şi cercetari privind diagnoza şi evolutia fenomenului traficului de persoane;f) faciliteaza schimbul de date şi informaţii cu caracter statistic între instituţiile cu competente în domeniu, din tara şi din strainatate;g) formuleaza propuneri pentru modificarea şi completarea legislaţiei în domeniul sau de activitate;h) difuzeaza, în condiţiile legii, date şi informaţii cu caracter oficial în domeniul prevenirii traficului de persoane şi al asistarii victimelor acestuia;i) elaboreaza raspunsurile la chestionare, precum şi rapoartele de tara în domeniul traficului de persoane;j) dezvolta programe proprii pentru realizarea activităţilor de prevenire a traficului de persoane şi de acordare a asistentei victimelor traficului de persoane şi sprijina, la cerere, programele în derulare;k) sprijina activitatea de informare privind drepturile persoanelor – victime ale traficului, atât în tara, cat şi în strainatate;l) sprijina, la cerere, structurile specializate din cadrul politiei prin asigurarea resurselor necesare desfăşurării activităţilor de prevenire şi furnizeaza, la cerere, date statistice necesare elaborarii orientarii manageriale la nivelul structurilor specializate în combaterea traficului de persoane;m) desfăşoară activităţi de cooperare internationala în domeniul de competenţa.(2) Agentia exercita şi alte atribuţii potrivit legii.
 + 
Articolul 4(1) Agentia este condusa de un presedinte, asimilat ca salarizare cu functia de director general în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.(2) Preşedintele este numit prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor şi este subordonat nemijlocit acestuia.(3) Preşedintele Agentiei este coordonatorul naţional al activităţii de prevenire a traficului de persoane şi de acordare a protectiei şi asistentei victimelor traficului de persoane.(4) Preşedintele este ordonator tertiar de credite şi reprezinta Agentia în raporturile cu persoane fizice şi persoanele juridice publice şi private din tara şi din strainatate.––––-Alin. (4) al art. 4 a fost modificat prin RECTIFICAREA nr. 1.584 din 8 decembrie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 31 ianuarie 2006.
 + 
Articolul 5(1) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii.(2) Preşedintele Agentiei este sprijinit în activitatea sa de un director general adjunct, care este şi inlocuitorul de drept al acestuia.(3) Preşedintele Agentiei indeplineste urmatoarele atribuţii principale:a) conduce întreaga activitate a Agentiei;b) coordonează activitatea de elaborare a Strategiei naţionale, precum şi a planurilor naţionale de actiune şi acţionează pentru aplicarea acestora;c) colaboreaza cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfectionarea pregatirii profesionale a personalului propriu;d) urmareste şi controlează aplicarea deciziilor proprii, a convenţiilor şi acordurilor internationale în domeniu la care România este parte;e) fundamentează şi elaboreaza propuneri pentru bugetul anual al Agentiei;f) aproba statul de functii al Agentiei, numeste şi elibereaza din functie personalul acesteia.
 + 
Articolul 6(1) Agentia devine operationala începând cu data de 1 ianuarie 2006.(2) În cadrul Agentiei se infiinteaza 8 compartimente regionale, fără personalitate juridica, a caror organizare se stabileste prin regulamentul de organizare şi functionare al Agentiei.(3) Personalul Agentiei este format din functionari publici, functionari publici cu statut special şi personal contractual.(4) Salarizarea personalului prevăzut la alin. (3) se face potrivit prevederilor legale în vigoare aplicabile fiecarei categorii de personal existente în cadrul Agentiei.(5) Numărul maxim de posturi al Agentiei este de 50, dintre care 34 în aparatul central, iar 16 în cele 8 compartimente regionale.(6) Asigurarea numarului de posturi prevăzut la alin. (5) se face prin redistribuire, în limita numarului maxim de posturi aprobat Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legea bugetului de stat.(7) Structura organizatorica a Agentiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 7(1) Instituţiile publice centrale şi locale, precum şi organizaţiile neguvernamentale cu responsabilităţii în lupta împotriva traficului de persoane furnizeaza, la cererea Agentiei, datele referitoare la traficul de persoane, în raport cu atribuţiile specifice.(2) La solicitarea Agentiei, instituţiile prevăzute la alin. (1) participa cu specialisti, precum şi cu asistenţa tehnica şi logistica la desfăşurarea activităţilor impuse de indeplinirea obiectivelor stabilite în planurile naţionale de actiune.(3) Activităţile prevăzute la alin. (2) se desfăşoară fără a se produce imixtiuni în competentele şi activităţile specifice fiecarei institutii.
 + 
Articolul 8(1) Agentia este finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.(2) Agentia poate primi fonduri externe nerambursabile, donatii, sponsorizari şi alte surse, conform legii.(3) Spatiile necesare funcţionarii Agentiei şi structurilor teritoriale se asigura prin achizitionare, închiriere şi/sau transmitere în administrare.(4) Agentia are în dotare un numar de autoturisme determinat în conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi alte bunuri, mobilier, aparatura, echipamente electronice şi tehnica de calcul necesare funcţionarii acesteia în condiţii optime.
 + 
Articolul 9(1) La data operationalizarii Agentia preia atribuţiile Oficiului.(2) Personalul Oficiului poate fi mutat sau transferat în cadrul Agentiei, în condiţiile legii, cu acordul celui în cauza.
 + 
Articolul 10(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri ministrul administraţiei şi internelor numeste preşedintele Agentiei.(2) În termen de 30 de zile de la data la care devine operationala, Agentia elaboreaza regulamentul de organizare şi functionare, care se aproba prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––p. Ministrul administraţiei şi internelor,Paul Victor Dobre,secretar de statMinistrul muncii, solidaritatii sociale şi familiei,Gheorghe Barbup. Ministrul finanţelor publice,Catalin Doica,secretar de statBucureşti, 8 decembrie 2005.Nr. 1.584.
 + 
Anexa STRUCTURA ORGANIZATORICAa Agentiei Naţionale de Prevenire a Traficului dePersoane şi Monitorizare a Asistentei Acordate VictimelorTraficului de Persoane*Font 8*    Numărul maxim de posturi al Agentiei = 50,    dintre care 34 în aparatul central, iar 16    în cele 8 compartimente regionale                             ┌─────────────────────┐                             │ PRESEDINTE │                             └────────┬────────────┘                                      │         ┌────────────────────────┐ │      ┌──┤DIRECTOR GENERAL ADJUNCT├───┤      │ └────────────────────────┘ │      │ │┌─────┴────────┐ ││Compartimentul│ ┌─────────────┬─┴─────────────┬───────────────┬────────────┐│ financiar │ ┌────┴──────┐ ┌────┴────────┐ ┌────┴───────┐ ┌─────┴───────┐ ┌──┴───────────┐│ (buget- │ │ Serviciul │ │ Serviciul │ │ │ │ │ │ ││contabilitate)│ │ cercetare │ │pentru preve-│ │ Serviciul │ │Compartimente│ │Compartimentul│└──────────────┘ │ evaluare │ │nirea trafi- │ │ juridic, │ │regionale (8)│ │ secretariat │                 │şi prognoza│ │cului cu fi- │ │relatii pu- │ │ │ │ │                 │ │ │inte umane şi│ │blice, re- │ │ │ │ │                 │ │ │monitorizarea│ │surse umane │ │ │ │ │                 │ │ │ protectiei │ │ │ │ │ │ │                 │ │ │ victimelor │ │ │ │ │ │ │                 └───────────┘ └─────────────┘ └────────────┘ └─────────────┘ └──────────────┘––––-Anexa a fost modificata prin RECTIFICAREA nr. 1.584 din 8 decembrie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 31 ianuarie 2006.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x