HOTĂRÂRE nr. 1.538 din 19 decembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1228 din 20 decembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 CAP. 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 29 25/01/2018
ActulREFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 17
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 868 06/07/2022
ART. 1REFERIRE LALEGE 178 09/06/2022
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 124 13/12/2021
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 155 03/09/2020
ART. 1ABROGA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 8
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEHOTARARE 29 25/01/2018 CAP. 2
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 29 25/01/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE 153 28/06/2017 ART. 17
ART. 1REFERIRE LAHG 561 10/05/2009
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 10/05/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
ARTICOL UNICHotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) și (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 30 ianuarie 2018, se modifică și se completează după cum urmează:1.Titlul se modifică și va avea următorul cuprins:HOTĂRÂREpentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice2.Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 1Prezentul act normativ prevede stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
3.La articolul 2, literele a), b), g), l), n) și p) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)gestionarea asistenței financiare europene – totalitatea activităților de programare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare și control tehnic și financiar, efectuare a plăților, certificare, întocmire și transmitere la Comisia Europeană a cererilor de plată și a conturilor anuale, primire a fondurilor europene de la Comisia Europeană/alți donatori publici internaționali și de transfer al acestora, prevenire și identificare a neregulilor, fraudelor și altor activități ilicite, recuperare a sumelor necuvenite, comunicare și promovare, asigurare a funcționării adecvate a sistemelor de management și control, precum și activități de natură financiarcontabilă și activități specifice de coordonare cu privire la instrumentele de preaderare PHARE și ISPA, Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru tranziție justă, la programele Interreg, la Mecanismul de redresare și reziliență, la Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane, Fondul pentru azil, migrație și integrare, Instrumentul pentru managementul frontierelor și politica de vize, denumit în continuare IMFV și Fondul pentru securitate internă, la Fondul de solidaritate al Uniunii Europene (FSUE), la Mecanismul financiar SEE, la Mecanismul financiar norvegian și la Contribuția financiară elvețiană pentru coeziunea Uniunii Europene, Fondul pentru modernizare, precum și Instrumentul de asistență pentru preaderare și Instrumentul de vecinătate, dezvoltare și cooperare internațională;b)activități-suport pentru sistemul de management și control al fondurilor europene – activitățile care contribuie în mod direct la asigurarea funcționării și capacității administrative a structurilor cu competențe în gestionarea fondurilor europene, desfășurate de personalul din cadrul structurilor economice, de resurse umane, juridice, achiziții publice, IT, administrativ, corp control și audit intern, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, activitățile care contribuie în mod direct la asigurarea funcționării și capacității administrative a Departamentului pentru Luptă Antifraudă, precum și activitățile de analizare și avizare din punctul de vedere al legalității a proiectelor de acte normative privind gestionarea, managementul și controlul fondurilor europene din cadrul instituțiilor publice conform Hotărârii Guvernului nr. 561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, cu modificările și completările ulterioare;……………………………………………………………………………………..g)expresiile «autoritate de audit», «autoritate de management», «organism contabil», «autoritate comună de management», «organism intermediar», «coordonator național» și «coordonator de reformă și/sau investiție» au înțelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European si al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispozițiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziție justă și Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum și Fondului pentru azil, migrație și integrare, Fondului pentru securitate internă și Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor și politica de vize, sau în regulamentele specifice obiectivului cooperare teritorială europeană aferente perioadei de programare 2007-2013, 2014-2020, respectiv 2021-2027, precum și în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările și completările ulterioare;……………………………………………………………………………………..l)autoritate de audit pentru Mecanismul financiar SEE, Mecanismul financiar norvegian și Contribuția financiară elvețiană pentru coeziunea Uniunii Europene – entitate responsabilă pentru verificarea funcționării sistemului de management și control aferent acestor finanțări, respectiv Unitatea Centrală de Armonizare pentru Auditul Public Intern, denumită în continuare UCAAPI – structură în cadrul Ministerului Finanțelor;……………………………………………………………………………………..n)structura audit public intern – structură din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, desemnată să îndeplinească atribuțiile de autoritate de audit pentru Programul operațional comun Bazinul Mării Negre 2007-2013, Programul operațional comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013, conform art. 14 alin. (6), art. 29 și 30 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalieră finanțate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a dispozițiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinătate și de parteneriat;……………………………………………………………………………………..p)structurile pentru dezvoltarea și mentenanța SMIS2014+, MySMIS2014 și MySMIS2021-2027 – structurile din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale, denumit în continuare STS, și din cadrul Serviciului Român de Informații, denumit în continuare SRI, responsabile cu dezvoltarea și mentenanța sistemului informatic unitar SMIS2014+, a aplicației conexe MySMIS2014 și a aplicației conexe MySMIS2021-2027, precum și cu administrarea produselor tehnologice aferente acestora;4.La articolul 2, după litera u) se introduc nouă noi litere, lit. v)-dd), cu următorul cuprins:v)Autoritatea de management Afaceri interne – Direcția fonduri externe nerambursabile din cadrul Ministerului Afacerilor Interne desemnată titular de program și autoritate de management pentru programele naționale afaceri interne în perioada 2021-2027, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022 privind stabilirea sistemului de management și control în vederea gestionării programelor naționale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027;w)organism intermediar financiar-contabil – Direcția generală financiară din cadrul Ministerului Afacerilor Interne desemnată organism intermediar responsabil de funcția contabilă și de primirea fondurilor de la Comisia Europeană pentru fondurile europene dedicate afacerilor interne, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022;x)organism intermediar Afaceri interne – Direcția generală mecanisme și instrumente financiare europene nerambursabile din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022;y)organism intermediar Fondul pentru azil, migrație și integrare – Inspectoratul General pentru Imigrări din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, conform Hotărârii Guvernului nr. 868/2022;z)Direcția generală ajutor de stat și fonduri europene – structura din cadrul Ministerului Energiei responsabilă cu gestionarea finanțării investițiilor din Fondul pentru modernizare;aa)agențiile de implementare a proiectelor finanțate prin Planul național de redresare și reziliență al României, denumit în continuare PNRR – structură/entitate aflată în subordinea/ coordonarea/sub autoritatea ministerelor sau agenției de dezvoltare regională, care are rolul de a implementa investițiile din cadrul PNRR, în numele coordonatorului de reforme și/sau investiții;bb)structură de implementare a proiectelor finanțate prin Planul național de redresare și reziliență al României – structura din cadrul Institutului Național al Patrimoniului în calitate de entitate responsabilă cu implementarea obiectivelor de investiții din cadrul C-11 «Turism și cultură» (Ruta bisericilor de lemn, Ruta mănăstirilor din zona Moldovei);cc)operator de program – entitate juridică din sectorul public care are responsabilitatea de a pregăti și gestiona un program în cadrul contribuției financiare elvețiene;dd)operator de componentă de program – entitate juridică din sectorul public căreia operatorul de program îi încredințează responsabilitatea de a pregăti și de a implementa o componentă de program în cadrul contribuției financiare elvețiene.5.La articolul 3, literele a), g) și i) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)gestionarea asistenței financiare europene de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale – totalitatea activităților de programare, de acordare și/sau retragere a acreditării agențiilor de plăți și a organismului coordonator, elaborare, implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, verificare și control tehnic și financiar, efectuare a plăților, certificare, identificare a neregulilor, fraudelor și altor activități ilicite, recuperare a sumelor necuvenite, comunicare și promovare, asigurare a funcționării adecvate a sistemelor de management și control, activități de natură financiar-contabilă, activități specifice de coordonare cu privire la instrumentele de preaderare PHARE și SAPARD, la Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură și activitățile desfășurate de personalul din cadrul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale și Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură;……………………………………………………………………………………..g)Autoritatea de management pentru POP, POPAM și PAP – organismul responsabil pentru eficiența și corectitudinea programării, implementării, coordonării, promovării, controlului și raportării pentru Programul operațional pentru pescuit finanțat din Fondul european pentru pescuit (FEP), Programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime finanțat din Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime (FEPAM) și Programul pentru acvacultură și pescuit finanțat din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură (FEAMPA), asigurând îndeplinirea atribuțiilor ce decurg din funcțiile prevăzute la art. 125 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013, respectiv art. 72 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;……………………………………………………………………………………..i)Autoritatea competentă pentru acreditarea agențiilor de plăți și a organismului coordonator – structură organizatorică din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale care acordă, revizuiește și/sau retrage acreditarea agențiilor de plăți responsabile cu gestionarea și controlul cheltuielilor din fondurile europene FEGA și FEADR și care acordă, revizuiește și/sau retrage acreditarea organismului coordonator al agențiilor de plăți.6.Titlul capitolului II se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Capitolul IICriteriile de acordare a majorării salariale pentru personalul prevăzut la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
7.La articolul 4 alineatul (1) litera b), punctele 1, 2, 18, 19, 21, 22, 26 și 28 se modifică și vor avea următorul cuprins:1.structurile din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene care îndeplinesc atribuții privind gestionarea asistenței financiare europene, prevăzute de regulamentele europene și memorandumurile de finanțare aplicabile sau aferente elaborării, gestionării, negocierii, aprobării și implementării PNRR;2.structurile din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, precum și din cadrul instituțiilor publice coordonatoare de reforme și investiții în cadrul PNRR, care îndeplinesc activități-suport pentru sistemul de management și control al fondurilor europene sau Mecanismului de redresare și reziliență;……………………………………………………………………………………..18.UCAAPI;19.structurile desemnate să îndeplinească rolul de operator de program stabilite în cadrul instituțiilor nominalizate prin anexa B la Memorandumurile de înțelegere pentru implementarea Mecanismelor financiare SEE și norvegian, îndeplinind atribuțiile operatorului de program prevăzute în regulamentele de implementare a Mecanismelor financiare SEE și norvegian;……………………………………………………………………………………..21.structura audit public intern;22.structurile pentru dezvoltarea și mentenanța SMIS2014+, MySMIS2014 și MySMIS2021-2027;……………………………………………………………………………………..26.structuri desemnate cu rol de autoritate responsabilă, de autoritate delegată, de autoritate de certificare, de autoritate de management sau de organism intermediar pentru FAMI, FSI și pentru IMFV;……………………………………………………………………………………..28.structurile cu rol de organisme intermediare, operatori de program sau operatori de componentă de program pentru contribuția financiară elvețiană.8.La articolul 4 alineatul (1) litera b), punctul 20 se abrogă.9.La articolul 4 alineatul (1) litera b), după punctul 30 se introduc cinci noi puncte, pct. 31-35, cu următorul cuprins:31.Direcția generală ajutor de stat și fonduri europene;32.structura de specialitate din cadrul Coordonatorului național al Programului național de redresare și reziliență;33.structura de specialitate din cadrul Coordonatorului de reformă și/sau investiție a Programului național de redresare și reziliență;34.agenția/structura de implementare a proiectelor finanțate prin Programul național de redresare și reziliență;35.structura de specialitate din cadrul Autorității de Audit de pe lângă Curtea de Conturi a României, responsabilă cu derularea procedurilor de auditare a PNRR.10.La articolul 4, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Personalul prevăzut la alin. (1) lit. b) pct. 17-19 și 26-29 beneficiază de sporurile prevăzute de prezenta hotărâre dacă are atribuții specifice domeniului gestionării contribuției financiare elvețiene, contribuției financiare acordate prin FAMI, IMFV și FSI, fără a îndeplini criteriul prevăzut la alin. (1) lit. a).(3)Numărul și structura posturilor ocupate de personalul care gestionează asistența financiară europeană rambursabilă și nerambursabilă sunt cele stabilite în condițiile legii.11.La articolul 7, alineatele (1)(3) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 7(1)Pentru personalul care se încadrează în una dintre structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) și art. 5 lit. b) se majorează salariul de bază, solda de funcție/salariul de funcție, indemnizația de încadrare cu 50% până la prima evaluare a activității/performanțelor profesionale individuale.(2)Prin excepție de la prevederile alin. (1), în cazul persoanelor care sunt detașate, se mută sau se transferă între structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sau art. 5 lit. b), de pe o funcție pentru care au beneficiat de majorările salariale prevăzute de art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, la încadrarea în noua structură se păstrează procentul deținut anterior ca majorare salarială, până la prima evaluare a activității/performanțelor profesionale individuale, cu condiția obținerii avizului prevăzut de prezenta hotărâre.(3)Prevederile alin. (2) se aplică și în situația persoanelor numite sau reîncadrate în funcție în condițiile legii, precum și celor care se încadrează prin concurs sau examen în una dintre structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sau art. 5 lit. b) și care provin de la aceeași/altă structură din cele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sau art. 5 lit. b), unde au beneficiat de majorările salariale prevăzute de art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
12.La articolul 8 alineatul (1), litera i) se modifică și va avea următorul cuprins:i)nota de fundamentare privind necesitatea și numărul de persoane alocate în cazul personalului din cadrul structurilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 2 și 15, întocmită de structurile care solicită avizul, avizată de conducerea structurilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 3-14, 17-19, 21, 23-26, 28 și 30-35 și aprobată de conducătorul instituției.13.La articolul 9, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 9(1)Prin excepție de la prevederile art. 7 alin. (7) și art. 8 alin. (1), ministrul investițiilor și proiectelor europene va acorda aviz prin care se atestă că structurile și personalul din cadrul organismelor intermediare pentru Programul operațional sectorial Creșterea competitivității economice, Programul operațional Competitivitate, Programul operațional sectorial Creștere inteligentă, digitalizare și instrumente financiare 2021-2027, Programul operațional Tranziție justă, Programul operațional sectorial Dezvoltarea resurselor umane, Programul operațional Capital uman 2014-2020, Programul operațional Educație și ocupare 2021-2027 și Programul operațional Incluziune și demnitate socială 2021-2027, Programul operațional Infrastructură mare, Programul operațional Dezvoltare durabilă 2021-2027, Programul operațional Sănătate 2021-2027, personalul operatorilor de program pentru Mecanismul financiar SEE, Mecanismul financiar norvegian, precum și personalul din cadrul STS și SRI îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4.
14.Articolul 11 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 11În urma procesului de evaluare a activității/ performanțelor profesionale individuale a/ale personalului prevăzut la art. 4 alin. (1) și art. 5, în condițiile legii, salariul de bază, solda de funcție/salariul de funcție, indemnizația de încadrare va fi majorat/ă până la următoarea evaluare, după cum urmează:a)în cazul obținerii calificativului «foarte bine», majorarea salariului de bază, a soldei de funcție/salariului de funcție sau a indemnizației de încadrare, după caz, cu 50%;b)în cazul obținerii calificativului «bine», majorarea salariului de bază, a soldei de funcție/salariului de funcție sau a indemnizației de încadrare, după caz, cu 25%;c)în cazul obținerii calificativelor «satisfăcător» sau «nesatisfăcător» nu se aplică majorare salarială.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
p. Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
Carmen Moraru,
secretar de stat
Ministrul muncii și solidarității sociale,
Marius-Constantin Budăi
Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale,
Petre Daea
Ministrul finanțelor,
Adrian Câciu
București, 19 decembrie 2022.Nr. 1.538.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x