HOTĂRÂRE nr. 1.538 din 18 decembrie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 12 din 8 ianuarie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 533 30/05/2007
ART. 1MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 2MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 3COMPLETAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 3MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 4MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 5MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 7MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 8MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 9MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 10MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 11COMPLETAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 11MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 18MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 1757 06/12/2006
ANEXA 5INLOCUIT DEHG 1757 06/12/2006
ANEXA 5INLOCUIT DENORMA 06/12/2006
ANEXA 6INLOCUIT DEHG 1757 06/12/2006
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 21ABROGA PEHG 940 23/12/1998
ART. 21ABROGA PARTIAL PEHG 154 24/04/1997 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 91 02/10/2003 ART. 2
ActulREFERIRE LAOUG 91 02/10/2003 ART. 3
ActulREFERIRE LAOUG 91 02/10/2003 ART. 13
ActulCONTINE PENORMA 18/12/2003
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 14REFERIRE LAOUG 91 02/10/2003
ART. 18REFERIRE LAOUG 195 12/12/2002 ART. 32
ART. 21ABROGA PEHG 940 23/12/1998
ART. 21ABROGA PARTIAL PEHG 154 24/04/1997 ANEXA 1
ANEXA 4REFERIRE LAOUG 91 02/10/2003
ANEXA 5REFERIRE LAOUG 91 02/10/2003
ANEXA 5REFERIRE LAOUG 91 02/10/2003 ART. 5
ANEXA 5REFERIRE LAOUG 91 02/10/2003 ART. 13
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 98 26/05/1999
ANEXA 5REFERIRE LAOG 128 29/08/1998
ANEXA 5REFERIRE LAOG 128 29/08/1998 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 533 30/05/2007
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAHG 1757 06/12/2006
ART. 1MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 2MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 3COMPLETAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 3MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 4MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 5MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 7MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 8MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 9MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 10MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 11COMPLETAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 11MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ART. 18MODIFICAT DEHG 1757 06/12/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 1757 06/12/2006
ANEXA 5INLOCUIT DEHG 1757 06/12/2006
ANEXA 5INLOCUIT DENORMA 06/12/2006
ANEXA 6INLOCUIT DEHG 1757 06/12/2006

pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 2 alin. (1), art. 3 alin. (3) şi al art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Garda Financiară este instituţie publică de control, cu personalitate juridică, care exercită controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea şi frauda fiscală, organizată ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Autorităţii Naţionale de Control.(2) Garda Financiară are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
 + 
Articolul 2(1) Garda Financiară este condusă de un comisar general – funcţionar public, numit prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, în condiţiile legii.(2) Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi exercită atribuţiile legale în această calitate pentru toate unităţile din structura Gărzii Financiare. În exercitarea atribuţiilor sale comisarul general emite decizii, aprobă norme de lucru şi stabileşte proceduri pentru întreg personalul Gărzii Financiare.(3) Comisarul general reprezintă Garda Financiară în relaţiile cu terţii, numeşte, angajează, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţii personalul din structura Comisariatului general, comisarii-şefi, comisarii-şefi adjuncţi ai comisariatelor regionale şi ai Comisariatului Municipiului Bucureşti, precum şi comisarii care conduc secţiile judeţene, potrivit legii, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control pentru funcţiile de conducere.(4) Comisarul general asigură, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor ce revin Gărzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde în faţa ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control de întreaga activitate desfăşurată de unităţile din structura Gărzii Financiare.(5) Comisarul general este ajutat în activitate de 3 comisari generali adjuncţi care, în absenţa comisarului general, angajează şi reprezintă Garda Financiară pe baza mandatului expres dat prin decizie a comisarului general.
 + 
Articolul 3(1) Garda Financiară are în structură:a) Comisariatul general;b) comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti, care au în componenţă secţii judeţene arondate.(2) Structura organizatorică a Gărzii Financiare este prevăzută în anexa nr. 1.(3) Numărul total de posturi pentru Garda Financiară este de 1.005, din care 120 de posturi pentru aparatul Comisariatului general. Posturile sunt alocate funcţiilor publice specifice şi generale şi personalului contractual, cu respectarea dispoziţiilor legale.(4) Numărul de posturi pentru fiecare comisariat regional şi pentru Comisariatul Municipiului Bucureşti se distribuie din numărul total prevăzut la alin. (3), prin decizie a comisarului general, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
 + 
Articolul 4(1) Comisariatul general este structura centrală a Gărzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigură realizarea strategiei de control, urmăreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate comisariatelor regionale şi Comisariatului Municipiului Bucureşti, stabileşte măsuri operative pentru eficienţa controlului curent şi a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul general al Gărzii Financiare au competenţă de control operativ şi inopinat pe întreg teritoriul ţării, în condiţiile prevăzute în prezenta hotărâre.(2) În structura Comisariatului general se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente funcţionale prin decizie a comisarului general, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
 + 
Articolul 5(1) Comisariatele regionale se organizează ca unităţi zonale cu competenţe teritoriale limitate, care conduc şi supraveghează activitatea de control operativ şi inopinat pentru secţiile judeţene arondate. Comisarii din comisariatele regionale au competenţă de control operativ şi inopinat în secţiile judeţene arondate. Numărul comisariatelor regionale şi secţiile judeţene arondate fiecărui comisariat regional sunt prevăzute în anexa nr. 2. Sediile comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate sunt prevăzute în anexa nr. 3, iar bunurile mobile şi imobile ce se preiau se stabilesc prin protocol încheiat cu Ministerul Finanţelor Publice.(2) Consiliile locale sprijină comisariatele Gărzii Financiare pentru asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii pentru Garda Financiară.(3) Comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti sunt unităţi cu personalitate juridică.
 + 
Articolul 6(1) Comisariatele regionale sunt conduse fiecare de un comisar-şef, ajutat de un comisar-şef adjunct, care au atribuţii şi răspunderi pentru secţiile judeţene arondate, nominalizate expres prin decizie a comisarului general. Comisariatul Municipiului Bucureşti este condus de un comisar-şef şi 3 comisari-şefi adjuncţi care au atribuţii şi răspunderi inclusiv pentru secţiile judeţene arondate.(2) Comisarii-şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti sunt ordonatori terţiari de credite şi îndeplinesc în această calitate toate atribuţiile legale care le revin pentru comisariatul respectiv şi secţiile judeţene arondate.
 + 
Articolul 7Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi răspundere pentru toate structurile Gărzii Financiare.
 + 
Articolul 8(1) Secţiile judeţene se organizează ca unităţi componente ale comisariatelor regionale şi ale Comisariatului Municipiului Bucureşti, fără personalitate juridică, şi sunt conduse de un comisar şef de secţie asimilat la salarizare comisarului-şef adjunct al comisariatului regional. Comisarul şef de secţie este subordonat comisarului-şef al comisariatului regional la care este arondată secţia judeţeană respectivă sau al Comisariatului Municipiului Bucureşti.(2) Obiectivele de control sunt coordonate de comisariatul regional sau de Comisariatul Municipiului Bucureşti, după caz, pentru toate secţiile judeţene arondate, iar rezultatele înregistrate de acestea sunt centralizate şi raportate pe fiecare comisariat regional care răspunde de întreaga activitate a secţiilor judeţene arondate.
 + 
Articolul 9Comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti pot utiliza în operaţiunile de control curent sau tematic care le revin comisari din toate secţiile judeţene arondate, în funcţie de specializarea acestora în diferitele obiective sau teme ce fac obiectul controlului operativ şi inopinat. Din dispoziţie a comisarului general sau cu aprobarea scrisă a acestuia, la cererea comisarilor-şefi, pentru anumite operaţiuni de control pot participa comisari din oricare dintre comisariatele regionale, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi din oricare dintre secţiile judeţene.
 + 
Articolul 10(1) Atribuţiile Gărzii Financiare, stabilite potrivit legii şi încredinţate în limitele legii de către ministrul delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, se duc la îndeplinire de către comisarii Gărzii Financiare, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autorităţii publice.(2) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiară efectuează controlul operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau tematic, după caz, cu privire la:a) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte interzise de lege;b) respectarea normelor de comerţ, urmărind prevenirea, depistarea şi înlăturarea operaţiunilor ilicite;c) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfăşoară activitatea agenţilor economici;d) participarea, în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activităţilor ilicite care generează fenomene de evaziune şi fraudă fiscală.
 + 
Articolul 11(1) Garda Financiară cooperează cu organele cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte sau pe bază de reciprocitate, precum şi cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor încheiate în acest sens.(2) Acţiunile întreprinse în realizarea obiectivelor prevăzute la alin. (1) se realizează prin intermediul compartimentului desemnat expres în structura organizatorică cu aceste atribuţii şi vor fi coordonate şi supravegheate direct de un comisar general adjunct.(3) Pentru perfecţionarea personalului Gărzii Financiare, susţinerea tematică la diferite acţiuni organizate de Garda Financiară sau la invitaţia organismelor similare din alte state, comisarul general desemnează persoanele competente, cu acordul expres al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
 + 
Articolul 12Actele de control întocmite de comisarii Gărzii Financiare sunt acte administrative de control operativ şi inopinat şi se comunică direcţiilor generale ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află sediul social al agentului economic controlat, pentru luarea măsurilor fiscale, sau organelor de urmărire penală, după caz.
 + 
Articolul 13(1) Actele prin care sunt dispuse măsurile cu caracter imediat rezultate din controlul efectuat de către comisarii Gărzii Financiare, a căror executare este în sarcina entităţilor verificate, constituie acte opozabile entităţilor respective.(2) În actele de control încheiate se face menţiunea că acest control este operativ şi inopinat.(3) În exercitarea atribuţiilor de serviciu comisarii Gărzii Financiare constată prin proces-verbal contravenţiile săvârşite şi aplică sancţiunile legale.(4) Neexecutarea măsurilor dispuse de comisarii Gărzii Financiare în îndeplinirea atribuţiilor legal încredinţate şi prin exercitarea drepturilor expres conferite de lege se sancţionează potrivit legii.(5) Pentru constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor legale şi vărsarea sumelor la Trezoreria Statului, Garda Financiară utilizează formularele aprobate legal, până la epuizarea stocului, operând modificările corespunzătoare ca urmare a schimbării subordonării. La epuizarea stocului, noile formulare se solicită de Garda Financiară, se aprobă şi se eliberează în condiţiile legii. Garda Financiară va utiliza în continuare foile de vărsământ-chitanţe folosite în activitatea de trezorerie, în condiţiile stabilite de Ministerul Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 14(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor încredinţate, comisarii Gărzii Financiare sunt îndreptăţiţi să dispună toate măsurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, precum şi orice alte măsuri rezultate din actele normative a căror încălcare o constată, potrivit competenţelor.(2) Pentru exercitarea controlului operativ şi inopinat, comisarii Gărzii Financiare prezintă ordinul de serviciu, care este de regulă general, cu caracter permanent şi care indică numele comisarului şi competenţele acestuia, precum şi legitimaţia de control şi insigna, prevăzute de prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 15(1) Personalul Gărzii Financiare care îndeplineşte funcţii publice specifice este dotat cu uniformă, însemne distinctive, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapărare. Uniforma şi celelalte dotări prevăzute de prezenta hotărâre pot fi purtate în timpul exercitării atribuţiilor de control legal încredinţate, în condiţiile prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare.(2) Modelul uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu sunt prevăzute în anexa nr. 4.(3) Achiziţionarea uniformei şi a însemnelor distinctive se face în condiţiile legii pentru achiziţiile publice, iar normele de dotare şi durata de serviciu sunt cele prevăzute în anexa nr. 4 a).(4) Mijloacele tehnice, echipamentele de autoapărare, de protecţie şi de comunicare sunt prevăzute în anexa nr. 4 b), iar achiziţionarea acestora se face în condiţiile legii.(5) Armamentul se poate asigura atât prin achiziţii publice, cât şi prin redistribuire cu titlu gratuit de la alte instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate în condiţiile legii, în măsura disponibilităţilor, cu condiţia predării acestuia în perfectă stare fizică şi de funcţionare tehnică şi fiabilitate.(6) Până la asigurarea condiţiilor materiale şi financiare pentru dotările prevăzute la alin. (1)-(5), precum şi până la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Gărzii Financiare utilizează dotările existente.
 + 
Articolul 16(1) Personalul Gărzii Financiare beneficiază de stimulente materiale şi morale, în condiţiile legii.(2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursă şi condiţiile de repartizare şi utilizare a fondului de stimulente sunt prevăzute în normele metodologice cuprinse în anexa nr. 5.
 + 
Articolul 17(1) Instituţiile specializate care pregătesc personal militar şi care prin lege au dreptul să deţină şi să folosească armament pentru realizarea unor atribuţii şi sarcini speciale de apărare sprijină Garda Financiară în realizarea programului de dotare şi de pregătire a personalului propriu pentru deţinerea şi utilizarea armamentului, mijloacelor tehnice şi echipamentelor proprii.(2) Răspunderea pentru asimilarea cunoştinţelor şi utilizarea corespunzătoare a acestora revine comisarilor Gărzii Financiare, care vor fi testaţi din punct de vedere fizic, psihic şi al cunoştinţelor necesare pentru acordarea dreptului de portarmă, anterior încredinţării armamentului şi echipamentelor respective.
 + 
Articolul 18(1) Autoturismele din dotare sunt inscripţionate cu însemnul Gărzii Financiare în forma descrisă pentru insigna comisarului, în dimensiune corespunzătoare, şi sunt prevăzute cu însemne şi dispozitive de avertizare sonoră şi luminoasă, în condiţiile prevăzute de art. 32 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.(2) Numărul maxim de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi pentru Garda Financiară sunt prevăzute în anexa nr. 6.(3) Numărul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autorităţilor de control, cu încadrarea în limitele maxime prevăzute în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 19(1) Garda Financiară este finanţată de la bugetul de stat.(2) Cheltuielile ocazionate de funcţionarea Gărzii Financiare până la încheierea exerciţiului bugetar pe anul 2003 se suportă din bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 20Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 21Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 940/1998 privind modalităţile de subordonare şi de numire în funcţie a comisarului general al Gărzii Financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507 din 29 decembrie 1998, prevederile referitoare la Garda Financiară cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 154/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulării personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unităţile subordonate acestuia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 30 aprilie 1997, cu modificările ulterioare.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––p. Ministru delegat pentru coordonareaautorităţilor de control,Marin Popescu,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuMinistrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Elena DumitruBucureşti, 18 decembrie 2003.Nr. 1.538.
 + 
Anexa 1    NOTĂ: Numărul maxim de posturi = 1.005, din care 120 în cadrul          Comisariatului general                  STRUCTURA ORGANIZATORICA A GARZII FINANCIARE                             ┌─────────────────┐                             │ COMISAR GENERAL │┌────────────────────────┐ └────────┬────────┘│ DIVIZIA 5 │ │ ┌───────────────────┐│financiar-contabilitate │ │ ┌───┤ Serviciul juridic ││execuţie bugetară, │ ┌────────┴─────────┐ │ │ şi contencios ││investitii şi logistica,│ │COMISARIAT GENERAL│ │ └───────────────────┘│tehnologia informatiei ├─┐ └────────┬─────────┘ │ ┌───────────────────┐│şi gestiunea datelor, │ │ │ │ │ Compartiment audit││administrativ-protocol, │ ├──────────┼─────────────┤ │public intern şi ││relatii cu mass-media │ │ │ └───┤inspecţie interna ││şi publicul │ │ │ └───────────────────┘└────────────────────────┘ │ │┌────────────────────────┐ │ ││Serviciul organizare şi │ │ ││managementul resurselor ├─┘ ││umane │ │└────────────────────────┘ │                                      │                                      │              ┌───────────────────────┼──────────┬───────────────────┐              │ │ │ │        ┌─────┴─────────┐ │ ┌──────┴────────┐ ┌───────┴───────┐        │COMISAR GENERAL│ │ │COMISAR GENERAL│ │COMISAR GENERAL│        │ ADJUNCT │ │ │ ADJUNCT │ │ ADJUNCT │        └──────┬────────┘ │ └─────┬─────────┘ └───────┬───────┘      ┌────────┴──────────┐ │ │ │      │ │ │ │ │┌─────┴────────┐┌─────────┴──────────┐│ ┌───────┴─────────┐ ┌───────┴───────┐│ DIVIZIA 1 ││ DIVIZIA 4 ││ │ DIVIZIA 2 │ │ DIVIZIA 6 ││de control ││control operativ- ││ │de control │ │interventie ││operativ- ││inopinat ││ │operativ inopinat│ │rapida, ││inopinat în ││- analize, sinteze, ││ │în domeniul │ │colaborare şi ││domeniile: ││metodologii, proce- ││ │produselor │ │inter- ││- productiei, ││duri, norme ││ │accizate: tutun │ │operatibilitate││distributiei ││ ││ │şi cafea; │ │cu alte ││şi transportu-││ ││ │operaţiuni de │ │institutii de ││lui alcoolului││ ││ │import-export │ │stat ││şi petrolului ││ ││ └────────┬────────┘ │- serviciul de ││- jocurilor de││ ││ │ │lupta ││noroc ││ ││ ┌────────┴────────┐ │antifrauda │└──────────────┘└────────────────────┘│ │ DIVIZIA 3 │ └───────┬───────┘                                      │ │ de control │ │                                      │ │operativ-inopinat│ ┌───────┴───────┐                                      │ │ în domeniul │ │ Compartiment │                                      │ │ produselor │ │ de integrare │                                      │ │generale de larg │ │ europeana │                                      │ │consum, targuri │ └───────────────┘                                      │ │şi oboare │                                      │ └─────────────────┘                                      │                     ┌────────────────┴─────────────────┐                     │ │         ┌───────────┴─────────┐ ┌─────────┴───────────────┐         │COMISARIATE REGIONALE│ │COMISARIATUL MUNICIPIULUI│ ……….. │ ………. BUCURESTI │ :Sectii :───────────────────┘ :Sectii :──────────────────────┘ :judetene : :judetene: :………: :……..:    NOTĂ: Diviziile se organizeaza la nivel de direcţie.
 + 
Anexa 2
 + 
Anexa 3                                    SEDIILE                  comisariatelor regionale, al Comisariatului           Municipiului Bucureşti şi ale secţiilor judeţene arondate

       
  COMISARIATUL REGIONAL ARGEŞ PITEŞTI BD. REPUBLICII NR. 118
    – DÂMBOVIŢA TÂRGOVIŞTE, CALEA DOMNEASCĂ, NR. 166
  – VÂLCEA RM. VÂLCEA, STR. G-RAL MAGHERU NR. 17
  COMISARIATUL REGIONAL BACĂU BACĂU STR. DUMBRAVA ROŞIE NR. 1-3
    – IAŞI IAŞI, STR. ANASTASIU PANU, NR. 26, JUD. IAŞI
  – BOTOŞANI BOTOŞANI, STR. O. BĂNCILĂ, NR. 1
  – NEAMŢ PIATRA NEAMŢ, B-DUL TRAIAN NR. 183
  – SUCEAVA SUCEAVA, STR. V. BUMBAC, PALATUL FINANŢELOR
  – VASLUI VASLUI, STR. GRAL GH. MAGHERU, NR. 17
  COMISARIATUL REGIONAL CONSTANŢA CONSTANŢA, BD. FERDINAND NR. 68BIS
    – BRĂILA BRĂILA, STR. DELFINULUI. NR. 1
  – CĂLĂRAŞI CĂLĂRAŞI, AL. CENTRALEI, NR. 1, BL. CONFORT
  – GALAŢI GALAŢI, STR. BRĂILEI, NR. 33
  – IALOMIŢA SLOBOZIA, STR. M. BASARAB. NR. 14-16
  – TULCEA TULCEA, STR. PĂCII, NR. 20
  COMISARIATUL REGIONAL PRAHOVA PLOIEŞTI, STR. A. VLAICU NR. 21
    – BUZĂU BUZĂU, B-DUL N. BĂLCESCU, NR. 48
  – VRANCEA FOŞCANI, B-DUL INDEPENDENŢEI NR. 24
  COMISARIATUL REGIONAL DOLJ CRAIOVA, STR. MITROPOLIT FIRMILIAN NR. 2
    – GORJ TG. JIU, STR. SIRETULUI, NR. 6
  – MEHEDINŢI DROBETA TR. SEVERIN, PIAŢA RADU NEGRU, NR.
  – OLT SLATINA, STR. ARCULUI, NR. 1
  – TELEORMAN ALEXANDRIA, STR. DUNĂRII, NR. 188
  COMISARIATUL REGIONAL TIMIŞ TIMIŞOARA, STR. REVOLUŢIEI NR. 15
    – ARAD ARAD, B-DUL REVOLUŢIEI. NR. 79
  – BIHOR ORADEA, STR. GRIVIŢEI, NR. 2
  – CARAŞ-SEVERIN REŞIŢA, CARTIER DOMAN, NR. 2
  – HUNEDOARA DEVA, STR. 1 DECEMBRIE, NR. 6
  COMISARIATUL REGIONAL CLUJ CLUJ-NAPOCA, P-ŢA IANCULUI NR. 19
    – ALBA ALBA IULIA STR. G. COŞBUC NR. 14
  – BISTRIŢA-NĂSĂUD BISTRIŢA, STR. 1 DECEMBRIE, NR. 6
  – MARAMUREŞ BAIA MARE, STR. UNIVERSITĂŢII, NR. 23A
  – SĂLAJ ZALĂU, STR. 22 DEC. 1989, NR. 1
  – SATU MARE SATU MARE, STR. PIAŢA ROMANĂ, NR. 3-5
  COMISARIATUL REGIONAL BRAŞOV BRAŞOV STR. CARPAŢILOR NR. 15-17
    – COVASNA SF. GHEORGHE, STR. B. JOSZEF, NR. 9
  – HARGHITA MIERCUREA CIUC, STR. LIBERTĂŢII, NR. 5
  – MUREŞ TG. MUREŞ, STR. GH. DOJA, NR. 1-3
  – SIBIU SIBIU, CALEA DUMBRĂVII, NR. 28-32
  COMISARIATUL REGIONAL BUCUREŞTI BUCUREŞTI, STR. GUTEMBERG NR. 1, SECT. 5
    – ILFOV BUCUREŞTI, STR. L. PĂTRĂŞCANU, NR. 10, S. 3
  – GIURGIU GIURGIU, B-DUL INDEPENDENŢEI, BL. 106

 + 
Anexa 4MODELULuniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţieide control şi al ordinului de serviciu1. Uniforma de vară pentru comisarii Gărzii Financiare2. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – bărbaţi şi femei3. Uniforma de iarnă pentru comisarii Gărzii Financiare – scurtă din piele cu mesadă şi guler detaşabile, căciulă din nutriet sau astrahan4. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – manta din piele naturală5. Insigna metalică înseriată, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă6. Emblema coifura Garda Financiară7. Legitimaţia de control8. Insigna metalică pentru legitimaţia de control9. Ordinul de serviciu4.1. Uniforma de vară pentru comisarii Gărzii Financiare se găseşte reprezentata în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 9.4.2. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare se găseşte reprezentata în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 10.4.2.1. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – femei – Varianta cu fustă se găseşte reprezentata în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 11.4.2.2. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – femei – Varianta cu pantalon se găseşte reprezentata în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 11.4.3. Uniforma de iarnă pentru comisarii Gărzii Financiare – Scurtă din piele cu mesadă şi guler detaşabile, căciulă din nutriet sau astrahan se găseşte reprezentata în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 12.4.4. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare – Manta din piele naturală se găseşte reprezentata în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 12.4.5. Insigna metalică şi Insigna metalică pe suport din piele se gasesc reprezentate în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.4.6. EMBLEMA COIFURA GARDA FINANCIARĂ se găseşte reprezentată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.4.7. LEGITIMATIA DE CONTROL se găseşte reprezentată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.4.8. Insigna metalică pentru legitimaţia de control se găseşte reprezentată în MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 12 din 8.01.2004 la pag. 13.    4.9.┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ ││ AUTORITATEA NAŢIONALĂ DE CONTROL ││ GARDA FINANCIARĂ ││ COMISARIATUL/SECŢIA ……………………. ││ ││ ││ ORDIN DE SERVICIU ││ ││ Dl. comisar ………………………………….. ││ este autorizat să execute control operativ şi inopinat în domeniul economic, ││ financiar şi vamal în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului ││ nr. 91/2003. ││ ││ ││ COMISAR GENERAL ││ │└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 4a)I. Norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale personalului Gărzii Financiare sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 80/1992 referitoare la aprobarea normei privind drepturile de echipament ale personalului militarizat al Gărzii Financiare şi regulile de aplicare a acestuia.                             II. Însemne specifice

           
  Nr. crt. Denumirea însemnelor specifice U/M Prevederi Cantitate Observaţii
  0 1 2 3 4
    Însemne distinctive      
  1. Emblema coifura buc. 2 1 buc. pentru şapcă şi 1 buc. pentru căciulă
  2. Set cuprinzând însemne de împuternicire a controlului set 1 1 pentru fiecare comisar
    – legitimaţie cu insignă metalică înseriată buc. 1 1 pentru fiecare comisar
    – sigiliu metalic înseriat buc. 1 1 pentru fiecare comisar
    – portlegitimaţie buc. 1 1 pentru fiecare comisar
  3. Insignă metalică înseriată, pe suport din piele, ataşabilă la cureaua pantalonilor sau la piept, pe bluză sau pe veston set 1 1 pentru fiecare comisar

NOTĂ:Detaliile cu privire la culorile articolelor de uniformă şi ale însemnelor distinctive se regăsesc în planşele prevăzute în anexa nr. 4. + 
Anexa 4 b)LISTAmijloacelor tehnice, a echipamentelor de autoapărare,de protecţie şi comunicare şi a altor mijloace speciale de dotarea) Arme de foc şi mijloace individuale de autoapărareArme de foc:1. armament de serviciu: pistol cu un încărcător; se asigură la prima dotare; câte o bucată pentru fiecare comisar;2. toc din piele pentru pistol; se asigură la prima dotare pentru fiecare pistol;3. muniţie de război pentru fiecare încărcător de pistol pentru fiecare şedinţă de tragere;Mijloace individuale de autoapărare:4. butelie cu gaz (spray) paralizant cu portbutelie pentru centură pentru dotarea fiecărui comisar*);5. electroşocuri:– 500 bucăţi de mici dimensiuni;– 500 bucăţi de mari dimensiuni (bastoane); pentru dotarea comisarilor*).––––Notă *) În mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi altor persoane din cadrul Gărzii Financiare cu astfel de mijloace, dacă acestea participă la acţiuni şi numai pe timpul desfăşurării acţiunii.b) Echipament individual de protecţie:1. veste reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucăţi;2. bastoane reflectorizante pentru acţiunile stradale: 500 bucăţi;3. combinezon din două piese (pantalon şi bluză inscripţionată cu sigla Gărzii Financiare), confecţionat din material uşor, care se îmbracă de către comisari peste uniformă în acţiunile de inventariere şi manipulare a mărfurilor, ambalajelor etc.; câte o bucată pentru fiecare comisar.c) Mijloace de comunicare:● telefon mobil şi serviciile aferente – un aparat/persoană.d) Alte mijloace speciale de dotare:1. microscoape portabile pentru citirea elementelor de secretizare de pe timbre şi banderole;2. sigilii metalice de unică folosinţă, înseriate;3. imprimate (formulare cu regim special);4. alte articole necesare, bine justificate, avizate de comisarul general şi aprobate de ministrul delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.
 + 
Anexa 5NORMA 18/12/2003
 + 
Anexa 6                                 NUMĂRUL MAXIM                     de autoturisme, mijloace de transport                speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat

       
  Tipul mijlocului de transport Numărul maxim aprobat (bucăţi) Consumul maxim lunar de carburanţi aprobat
  Autoturisme pentru transportul comisarilor în operaţiuni specifice de control 300 400 litri/autovehicul
  TOTAL: 300  

NOTĂ:1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gărzii Financiare.2. Nu se consideră depăşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul de mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiară.3. Numărul de autoturisme achiziţionate în perioada 1991-2003 este de 275, din care 211 sunt fabricate în perioada 1989-1998 şi îndeplinesc condiţiile de casare, urmând a fi scoase din uz şi înlocuite prin achiziţii în perioada imediat următoare.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x