HOTĂRÂRE nr. 1.518 din 27 noiembrie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1190 din 29 noiembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 25ABROGA PEHG 756 12/10/2016
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 145 22/07/2019 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 254 19/07/2013 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE 254 19/07/2013 ART. 11
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 2REFERIRE LALEGE 145 22/07/2019
ART. 2REFERIRE LALEGE 254 19/07/2013
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 51 29/07/1991
ART. 12REFERIRE LALEGE 172 10/04/2001
ART. 12REFERIRE LAOUG 52 26/04/1999
ART. 16REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
ART. 24REFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 28
ART. 25ABROGA PEHG 756 12/10/2016
ART. 25REFERIRE LAHG 652 27/05/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 2 alin. (3) din Legea nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 10 alin. (2) și art. 11 alin. (2) din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Administrația Națională a Penitenciarelor este instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Justiției, cu sediul în București, strada Maria Ghiculeasa nr. 47, sectorul 2.(2)Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile subordonate sunt instituții ale administrației publice centrale de specialitate, fac parte din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională ale statului și constituie sistemul administrației penitenciare, denumit în continuare poliția penitenciară.(3)Activitatea poliției penitenciare constituie serviciu public specializat și se realizează în interesul comunității, precum și în sprijinul instituțiilor statului, pe baza și în executarea legii.(4)Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile subordonate pot fi furnizori de servicii sociale, în condițiile legii.(5)Personalul din sistemul administrației penitenciare este constituit din polițiști de penitenciare, funcționari publici și personal contractual.(6)Finanțarea sistemului administrației penitenciare se asigură potrivit legii.(7)Drapelul distinctiv și însemnul heraldic ale Administrației Naționale a Penitenciarelor, precum și normele metodologice privind modul de utilizare a acestora în sistemul administrației penitenciare se aprobă prin ordin al ministrului justiției.(8)Unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor își pot stabili însemne heraldice, care se aprobă prin ordin al ministrului justiției, la propunerea conducătorilor acestora. Normele metodologice privind utilizarea însemnelor heraldice ale unităților subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor se aprobă prin ordin al ministrului justiției, la propunerea Administrației Naționale a Penitenciarelor.(9)Sistemul de distincții și însemne specifice poliției penitenciare, respectiv emblemele, insignele onorifice, plachetele onorifice și denumirile onorifice utilizate în poliția penitenciară, precum și normele metodologice privind descrierea, acordarea, purtarea și utilizarea acestora în sistemul administrației penitenciare se aprobă prin ordin al ministrului justiției. + 
Articolul 2(1)Activitatea Administrației Naționale a Penitenciarelor se desfășoară în conformitate cu prevederile Constituției României, republicată, ale Declarației Universale a Drepturilor Omului, ale Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, ale Convenției europene pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale și ale protocoalelor adiționale, cu recomandările Consiliului Europei cu privire la tratamentul deținuților, cu dispozițiile Legii nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 51/1991 privind securitatea națională a României, republicată, cu completările ulterioare, ale Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările și completările ulterioare.(2)Administrația Națională a Penitenciarelor aplică strategia Guvernului României în ceea ce privește executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate pronunțate de instanțele judecătorești.(3)Administrația Națională a Penitenciarelor contribuie la asigurarea apărării, ordinii publice și securității naționale prin organizarea pazei, escortării, însoțirii, supravegherii și aplicării regimului de executare a pedepselor și măsurilor privative de libertate care se execută în secțiile speciale de arestare preventivă și în centrele de arestare preventivă, prin organizarea activităților de reintegrare socială a deținuților, persoanelor internate și arestate preventiv, precum și prin activități de prevenire a criminalității și terorismului în mediul penitenciar, desfășurate potrivit legii. + 
Articolul 3Activitatea Administrației Naționale a Penitenciarelor și a unităților din subordine este coordonată de către ministrul justiției. + 
Articolul 4(1)Pentru asigurarea funcționării Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților din subordinea acesteia, ministrul justiției, la propunerea directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, cu consultarea sau la inițiativa directorilor unităților subordonate, aprobă, prin ordin, statele de organizare, organigramele, precum și tabelele de înzestrare cu armament, muniție, mijloace tehnice și materiale necesare Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților subordonate.(2)Normele de înzestrare cu armament, muniție, mijloace tehnice și materiale necesare Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților subordonate se aprobă prin ordin al ministrului justiției.
 + 
Articolul 5Standardele de personal pe domenii de activitate și categorii de unități penitenciare se aprobă prin ordin al directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.
 + 
Capitolul IIAtribuțiile Administrației Naționale a Penitenciarelor + 
Articolul 6(1)În realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Administrația Națională a Penitenciarelor exercită următoarele atribuții:a)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează, în unitățile din subordinea sa, activitățile referitoare la modul de executare a pedepselor și măsurilor privative de libertate pronunțate de instanțele judecătorești, în conformitate cu legislația în vigoare;b)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează asigurarea pazei, escortării, însoțirii și supravegherii persoanelor private de libertate aflate în unitățile din subordinea sa, inclusiv cu ocazia misiunilor de prezentare a acestora în fața organelor judiciare, pe timpul transferului între locurile de deținere, cu ocazia internării în unități sanitare, pe timpul desfășurării activităților la punctele de lucru exterioare sau la locurile de desfășurare a demersurilor educative, de asistență psihologică și asistență socială din exteriorul locului de deținere;c)elaborează strategia de aplicare a regimului de executare a pedepselor și măsurilor privative de libertate, urmărește transpunerea ei în practică, potrivit principiilor privind respectarea demnității umane, exercitarea drepturilor prevăzute de lege de către persoanele private de libertate aflate în unitățile din subordinea sa, interzicerea supunerii la tortură, la tratamente inumane sau degradante ori la alte rele tratamente, precum și interzicerea discriminării;d)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitatea de asigurare a legalității deținerii și folosirii la muncă a persoanelor private de libertate, în conformitate cu prevederile legislației penale și execuțional penale în vigoare;e)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile desfășurate, potrivit legii, de unitățile subordonate privind preluarea sau predarea la punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului internațional, în baza deciziilor emise de autoritățile judiciare române, a persoanelor escortate din străinătate pe numele cărora au fost emise mandate de executare a pedepsei privative de libertate ori hotărâri de internare în centre educative sau de detenție ori a celor care urmează să fie escortate în străinătate;f)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile de intervenție în situația producerii de incidente critice și operaționale în unitățile subordonate;g)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile privind asigurarea dreptului la asistență medicală al persoanelor private de libertate aflate în unitățile din subordinea sa și al personalului din sistemul administrației penitenciare;h)contribuie la realizarea politicilor și programelor naționale de sănătate și la implementarea acestora, ținând cont de specificul sistemului administrației penitenciare, organizează evidențele statistice pe probleme de sănătate din unitățile subordonate și centralizează datele statistice rezultate;i)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile educative, de asistență psihologică, de asistență socială și de asistență moral-religioasă, desfășurate cu persoanele private de libertate aflate în unitățile din subordinea sa, și stabilește strategia și modalitățile de realizare a acestora;j)colaborează cu Direcția Națională de Probațiune, precum și cu alte instituții, organizații guvernamentale și neguvernamentale, în scopul realizării obiectivelor prevăzute în Strategia națională de reintegrare socială a persoanelor private de libertate;k)elaborează, fundamentează, implementează, monitorizează și evaluează programe de interes național destinate facilitării accesului persoanelor private de libertate la servicii educaționale, psihologice și sociale; normele tehnice de realizare a acestor programe se aprobă prin ordin al ministrului justiției;l)asigură cadrul organizatoric și îndrumă activitățile de învățământ, precum și activitățile de formare profesională a persoanelor private de libertate aflate în unitățile din subordinea sa;m)planifică, organizează și coordonează activitățile destinate înzestrării, dotării și asigurării cu bunuri și mijloace materiale, în funcție de obiectivele sistemului administrației penitenciare, prioritățile și resursele materiale și financiare avute la dispoziție;n)elaborează programe anuale și de perspectivă pentru investiții și reparații capitale la nivelul sistemului administrației penitenciare, inclusiv pentru locuințele de serviciu și intervenție;o)planifică, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile economico-administrative ale Administrației Naționale a Penitenciarelor și ale unităților din subordinea sa;p)elaborează și fundamentează proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților subordonate, pe care îl propune spre aprobare ordonatorului principal de credite, și asigură executarea bugetului în condițiile legii;q)asigură administrarea patrimoniului propriu, precum și alocarea, mișcarea și evidența mijloacelor și echipamentelor aflate în dotarea Administrației Naționale a Penitenciarelor, potrivit dispozițiilor legale;r)coordonează activitatea de administrare a patrimoniului desfășurată de unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor, precum și activitățile de alocare, mișcare și evidență a mijloacelor și echipamentelor din dotarea acestora, potrivit dispozițiilor legale;s)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitatea de management al resurselor umane la nivelul sistemului administrației penitenciare;ș)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile de formare profesională a personalului din sistemul administrației penitenciare desfășurate de unitățile subordonate, centrele de formare profesională, odihnă și recuperare sau de către furnizorii de formare profesională, precum și activitățile de învățământ desfășurate de instituțiile de învățământ proprii;t)colaborează, în domeniul formării profesionale a personalului din sistemul administrației penitenciare, cu unitățile sau centrele de formare profesională ale altor instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, precum și cu instituțiile de învățământ din afara sistemului penitenciar, care pregătesc personal pentru poliția penitenciară; relația cu unitățile sau centrele de formare profesională ale altor instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, precum și cu instituțiile de învățământ din afara sistemului penitenciar, care pregătesc personal pentru poliția penitenciară, se reglementează prin protocol încheiat la nivelul ministerelor de resort;ț)colaborează, în alte situații decât cele prevăzute la lit. u), cu instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională sau cu alte instituții publice, în vederea realizării unor activități de pregătire profesională a personalului, care asigură specializarea acestuia potrivit nevoilor Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților subordonate, în baza unor acorduri sau protocoale de colaborare încheiate între Administrația Națională a Penitenciarelor și aceste instituții publice. Condițiile privind participarea personalului poliției penitenciare la activitățile de pregătire profesională, precum și suportarea cheltuielilor aferente acestor activități se stabilesc prin acordul sau protocolul de colaborare încheiat între părți;u)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și, după caz, desfășoară activitățile de evaluare psihologică în cadrul concursurilor de ocupare a posturilor vacante din poliția penitenciară, de evaluare psihologică în scopul selecției candidaților înscriși pentru instituțiile de învățământ care pregătesc personal pentru poliția penitenciară, de evaluare și asistență psihologică a personalului, precum și activitățile de psihologie organizațională;v)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile de menținere a capacității de luptă și de întocmire a documentelor de mobilizare pentru trecerea Administrației Naționale a Penitenciarelor și a unităților din subordinea sa de la starea de pace la starea de mobilizare sau de război;w)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile referitoare la protecția informațiilor clasificate în Administrația Națională a Penitenciarelor și în unitățile din subordinea sa;x)elaborează studii, cercetări și analize privind activitatea poliției penitenciare și fenomenele specifice mediului penitenciar, editează buletine informative și publicații de specialitate;y)întocmește proiecte de acte normative din sfera de activitate a Administrației Naționale a Penitenciarelor și a unităților din subordinea sa și participă la elaborarea proiectelor de acte normative care au legătură cu sistemul administrației penitenciare, inițiate de alte autorități sau instituții publice;z)reprezintă în fața instanțelor judecătorești și a altor organe de jurisdicție interesele Administrației Naționale a Penitenciarelor și coordonează administrativ această activitate la nivelul unităților din subordinea sa;aa)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile de relații publice și de soluționare a petițiilor în Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile din subordinea sa;bb)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitatea din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, inclusiv activitățile de creare de programe pentru calculator, asigură un sistem informatic unitar care să permită prelucrarea datelor, implementarea și exploatarea aplicațiilor informatice pentru Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile din subordinea sa;cc)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile desfășurate de unitățile subordonate, potrivit legii, în scopul aplicării politicilor anticorupție și de prevenire a radicalizării în mediul penitenciar;dd)desfășoară activități de identificare, cunoaștere și prevenire, în limitele competențelor sale, a acțiunilor specifice criminalității, criminalității organizate, terorismului și corupției, a faptelor sau evenimentelor cu consecințe periculoase pentru siguranța deținerii, precum și a oricăror situații ori împrejurări din care pot rezulta asemenea pericole și colaborează cu instituțiile abilitate în vederea combaterii acestora;ee)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile efectuate de către Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare pentru asigurarea produselor și serviciilor necesare îndeplinirii activităților specifice Ministerului Justiției, Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților din subordinea sa;ff)organizează și asigură, în condițiile legii, exercitarea activităților de audit public intern la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor și al unităților din subordinea sa;gg)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitatea de management al situațiilor de urgență la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor și al unităților din subordinea sa;hh)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitatea de securitate și sănătate în muncă, precum și activitatea de protecția mediului în sistemul administrației penitenciare;ii)desfășoară, potrivit prevederilor legale, activități de inspecție, control și verificare în toate domeniile de activitate, la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților din subordinea sa;jj)organizează activitatea de inspecția muncii în sistemul administrației penitenciare;kk)asigură, prin intermediul centrelor de formare profesională, odihnă și recuperare, condițiile de odihnă, recuperare a stării de sănătate și, în funcție de dotările existente, tratament balnear și recuperare a capacității de muncă și avizează tarifele practicate în cadrul acestor centre;ll)organizează, coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitatea de accesare a fondurilor externe și de implementare a proiectelor finanțate din astfel de fonduri;mm)organizează, coordonează, îndrumă și evaluează activitățile de secretariat, registratură, arhivă, relații cu publicul, protecția datelor cu caracter personal, comunicare și mass-media în sistemul administrației penitenciare;nn)cooperează cu structuri similare din alte state, precum și cu instituții și organisme naționale și internaționale, acordă consultanță de specialitate și prestează servicii în domeniile de competență;oo)monitorizează activitatea sanitar-veterinară desfășurată de unitățile subordonate pentru prevenirea și controlul bolilor majore ale animalelor și pentru asigurarea salubrității produselor și subproduselor de origine animală.(2)În realizarea atribuțiilor privind organizarea, coordonarea, îndrumarea, evaluarea și controlul activităților de învățământ desfășurate de instituțiile de învățământ preuniversitar proprii, Administrația Națională a Penitenciarelor fundamentează și propune ministrului justiției spre aprobare sau, după caz, spre însușire documentele specifice procesului de școlarizare, în conformitate cu legislația aplicabilă învățământului militar preuniversitar.(3)În realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Administrația Națională a Penitenciarelor îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege.
 + 
Articolul 7În îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, Administrația Națională a Penitenciarelor cooperează cu instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională, cu alte instituții ale statului și colaborează cu asociații și organizații neguvernamentale, precum și cu persoane fizice și juridice, în limitele legii.
 + 
Capitolul IIIStructura organizatorică + 
Articolul 8(1)Conducerea Administrației Naționale a Penitenciarelor se exercită de către directorul general.(2)Directorul general conduce întreaga activitate a Administrației Naționale a Penitenciarelor și o reprezintă în raporturile cu Ministerul Justiției și cu alte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, cu alte autorități, instituții publice și organizații centrale și locale, precum și cu persoane juridice și fizice din țară și din străinătate.(3)Directorul general are calitatea de ordonator secundar de credite, calitate care poate fi delegată în condițiile legii.(4)În exercitarea atribuțiilor sale, directorul general emite ordine și instrucțiuni cu caracter normativ sau individual și răspunde în fața ministrului justiției pentru întreaga activitate a sistemului administrației penitenciare. Ordinele și instrucțiunile cu caracter normativ emise de directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, neclasificate, potrivit legii, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(5)În activitatea de conducere, directorul general este ajutat de 3 directori generali adjuncți.(6)Directorul general și directorii generali adjuncți sunt numiți prin ordin al ministrului justiției, în condițiile legii.(7)Directorii generali adjuncți exercită atribuțiile delegate de directorul general.(8)Directorii generali adjuncți angajează și reprezintă Administrația Națională a Penitenciarelor pe baza mandatului expres dat prin ordin al directorului general.
 + 
Articolul 9(1)Administrația Națională a Penitenciarelor are în structura organizatorică direcții, servicii, secții, precum și alte structuri funcționale de conducere sau de execuție, după caz, conform statului de organizare și organigramei aprobate prin ordin al ministrului justiției.(2)Prin ordin al directorului general se pot organiza grupuri de lucru temporare pentru realizarea unor lucrări sau operațiuni în domeniile de competență ale sistemului administrației penitenciare.(3)Organizarea, atribuțiile și responsabilitățile compartimentelor administrative enumerate la alin. (1) se stabilesc prin Regulamentul de organizare și funcționare a Administrației Naționale a Penitenciarelor, aprobat prin ordin al ministrului justiției.(4)Directorii direcțiilor din Administrația Națională a Penitenciarelor sunt numiți de ministrul justiției, în condițiile legii.(5)Numirea personalului în alte funcții de conducere decât cele de director general adjunct și cele prevăzute la alin. (4), precum și în funcțiile de execuție din Administrația Națională a Penitenciarelor se face de directorul general, în condițiile legii. + 
Articolul 10(1)În cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor funcționează Consiliul de conducere, ca organ cu rol consultativ în stabilirea măsurilor de îmbunătățire a activității sistemului administrației penitenciare.(2)Membrii titulari ai Consiliului de conducere sunt directorul general, directorii generali adjuncți și șefii compartimentelor administrative din subordinea nemijlocită a acestora. Directorul general poate dispune ca la lucrările consiliului să participe și alte persoane, atunci când situația o impune.(3)Componența și regulamentul de desfășurare a lucrărilor Consiliului de conducere se stabilesc prin ordin al directorului general. + 
Articolul 11(1)În cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor funcționează Consiliul tehnico-economic, cu rolul de a analiza și de a aviza documentațiile tehnico-economice sau alte documente ori documentații din domeniul investițiilor publice pentru obiectivele de investiții ale aparatului propriu al Administrației Naționale a Penitenciarelor și unităților subordonate sau lucrările de intervenții asupra imobilelor aflate în patrimoniul acestora, în vederea asigurării unui concept unitar.(2)Componența și atribuțiile Consiliului tehnico-economic se stabilesc prin ordin al ministrului justiției.
 + 
Articolul 12(1)În structura Administrației Naționale a Penitenciarelor funcționează Unitatea de Implementare Proiecte, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate din împrumuturi externe, potrivit dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiștilor români care își desfășoară activitatea în cadrul unităților de management de proiect, aprobată prin Legea nr. 172/2001, cu modificările ulterioare.(2)Structura organizatorică, numărul de personal și atribuțiile Unității de Implementare Proiecte se stabilesc prin ordin al ministrului justiției.
 + 
Capitolul IVUnitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor + 
Articolul 13(1)Pentru îndeplinirea atribuțiilor, în subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor se înființează, se organizează și funcționează penitenciare, penitenciare-spital, penitenciare pentru femei, penitenciare pentru tineri, centre educative, centre de detenție, Școala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna și Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare.(2)Unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor, precum și centrele de formare profesională, odihnă și recuperare care funcționează în cadrul unor unități sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.(3)Unitățile subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor se înființează prin hotărâre a Guvernului și au personalitate juridică.(4)În structura organizatorică a unităților subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor sunt prevăzute servicii, secții, sectoare de activitate, precum și alte structuri funcționale de conducere sau de execuție, conform statului de organizare și organigramei aprobate prin ordin al ministrului justiției.(5)Activitatea sectoarelor agrozootehnice și a atelierelor de producție asigură reeducarea și resocializarea persoanelor private de libertate prin implicarea în muncă a acestora.(6)Organizarea și funcționarea unităților din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor, inclusiv atribuțiile și responsabilitățile compartimentelor administrative enumerate la alin. (4), se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului justiției.
 + 
Articolul 14Penitenciarele sunt unități subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor care asigură, potrivit legii, executarea pedepselor privative de libertate și a măsurii arestării preventive, în condiții care garantează respectarea demnității umane, facilitând responsabilizarea și reintegrarea în societate a persoanelor private de libertate și contribuind la creșterea gradului de siguranță a comunității, menținerea ordinii publice și securității naționale. + 
Articolul 15Centrele educative și centrele de detenție sunt unități subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor specializate în recuperarea socială a persoanelor aflate în executarea unei măsuri educative privative de libertate. + 
Articolul 16(1)Penitenciarele-spital sunt penitenciare speciale care furnizează, potrivit legii, servicii medicale în condițiile specifice sistemului penitenciar.(2)Finanțarea penitenciarelor-spital se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la finanțarea spitalelor publice din rețeaua ministerelor și instituțiilor cu rețea sanitară proprie.(3)Directorii adjuncți pe probleme medicale din cadrul penitenciarelor-spital colaborează cu direcția de specialitate din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor în îndrumarea metodologică a personalului medico-sanitar din unitățile arondate, atât cu privire la modalitatea de acordare a dreptului la asistență medicală, tratament și îngrijiri pentru persoanele private de libertate, cât și în privința realizării examenului medical al persoanelor condamnate, în cazul în care se constată urme de violență sau persoana condamnată acuză violențe.(4)Pentru cabinetele medicale și infirmeriile din cadrul unităților penitenciare, contractul de furnizare de servicii medicale în asistența medicală primară, stomatologică și de specialitate se încheie între penitenciarul-spital care coordonează și îndrumă metodologic activitățile medicale desfășurate în cadrul acestora și Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, conform reglementărilor specifice.
 + 
Articolul 17(1)Centrele de formare profesională, odihnă și recuperare asigură condițiile de formare profesională și refacere a capacității de muncă, după caz, pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, în activitate sau pensionat, precum și pentru personalul, în activitate sau pensionat, din cadrul Ministerului Justiției, al celorlalte unități subordonate acestuia și din sistemul justiției. În cadrul centrelor de formare profesională, odihnă și recuperare se pot asigura și condiții de tratament balnear și recuperare a capacității de muncă, dacă infrastructura și dotările existente le permit.(2)Centrele de formare profesională, odihnă și recuperare nu au personalitate juridică și funcționează în cadrul unor unități, potrivit anexei. Finanțarea activității centrelor de formare profesională, odihnă și recuperare se asigură din bugetul unităților în cadrul cărora funcționează.(3)În centrele de formare profesională, odihnă și recuperare au acces și membrii de familie ai personalului prevăzut la alin. (1), soțul supraviețuitor și copiii polițiștilor de penitenciare decedați, aflați în întreținere, precum și persoanele desemnate în calitate de tutore sau curator al copiilor polițiștilor de penitenciare decedați, împreună cu cei aflați sub tutelă sau curatelă.(4)În baza solicitărilor formulate, în funcție de disponibilități și cu aprobarea directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, în centrele de formare profesională, odihnă și recuperare se asigură accesul și pentru:a)personalul din cadrul instituțiilor din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, soțul/soția și copiii aflați în întreținere;b)alți invitați, cu ocazia desfășurării activităților de pregătire profesională din sistemul administrației penitenciare sau cu ocazia unor întâlniri de lucru interinstituționale, precum și membrii delegațiilor oficiale străine invitate de Administrația Națională a Penitenciarelor, pentru care cheltuielile de cazare revin în sarcina acesteia.(5)Prin membrii de familie în înțelesul alin. (3) se înțelege soțul/soția persoanei, precum și copiii aflați în întreținerea acesteia.(6)Condițiile de acces la spațiile de cazare și facilitățile asigurate în cadrul centrelor de formare profesională, odihnă și recuperare se stabilesc prin ordin al directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.(7)Cazarea în centrele de formare profesională, odihnă și recuperare pentru personalul din sistemul administrației penitenciare pe timpul cât desfășoară activități de formare profesională sau se află în interesul serviciului în altă localitate decât cea în care își desfășoară activitatea ori își are domiciliul se asigură gratuit, pe baza ordinului de serviciu/deplasare. + 
Articolul 18(1)Școala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna este instituție de învățământ militar preuniversitar, care asigură formarea inițială a agenților de poliție penitenciară, organizarea și coordonarea desfășurării cursului de inițiere a polițiștilor de penitenciare debutanți, precum și realizarea unor activități de formare profesională continuă a polițiștilor de penitenciare în activitate.(2)Activitățile prevăzute la alin. (1) se desfășoară fie la sediul propriu al școlii, fie, cu aprobarea directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, în centrele de formare profesională, odihnă și recuperare sau în unitățile din cadrul sistemului administrației penitenciare.(3)În realizarea activităților didactice și a procesului de formare profesională, Școala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna poate coopta și folosi personal din cadrul sistemului administrației penitenciare.(4)În cadrul Școlii Naționale de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna pot funcționa structuri de învățământ arondate care își desfășoară activitatea în spații externe, aparținând școlii sau altor unități din sistemul administrației penitenciare; înființarea, organizarea și funcționarea structurilor de învățământ arondate se stabilesc prin ordin al directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, în conformitate cu regulamentul de organizare și funcționare a Școlii Naționale de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna și legislația aplicabilă învățământului militar preuniversitar.(5)În spațiile de cazare ale Școlii Naționale de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna se poate asigura gratuit cazarea și pentru elevii și studenții școlarizați în beneficiul poliției penitenciare, pe timpul desfășurării unor activități de pregătire, precum și pentru personalul sistemului administrației penitenciare aflat în misiune, pe durata misiunii. + 
Articolul 19(1)Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare este unitatea subordonată Administrației Naționale a Penitenciarelor care realizează, în condițiile legii și ale hotărârii Guvernului, achiziții publice centralizate pentru Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile din subordinea acesteia și asigură personal, produse și servicii necesare îndeplinirii unor activități specifice Ministerului Justiției și sistemului administrației penitenciare. (2)Bunurile realizate în unitățile din sistemul administrației penitenciare pot fi preluate fără plată de Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare. Bunurile și serviciile achiziționate centralizat, precum și cele preluate pot fi redistribuite fără plată în sistemul administrației penitenciare.(3)Normele privind transferul fără plată se stabilesc prin ordin al ministrului justiției. + 
Articolul 20(1)Conducerea fiecărei unități cu personalitate juridică din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor se exercită de către un director.(2)Directorul este ordonator terțiar de credite, calitate care poate fi delegată în condițiile legii.(3)Directorii sunt numiți, în condițiile legii, prin ordin al ministrului justiției.(4)Directorul conduce întreaga activitate a unității și o reprezintă, în limita competențelor stabilite de directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, în raporturile cu Administrația Națională a Penitenciarelor, Ministerul Justiției, cu alte autorități, instituții publice și organizații, precum și cu persoane juridice și fizice din țară și din străinătate.(5)În exercitarea atribuțiilor sale, directorul emite decizii și răspunde în fața directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor de întreaga activitate desfășurată în unitatea pe care o conduce.(6)În exercitarea atribuțiilor de conducere, directorul este ajutat de unul sau mai mulți directori adjuncți.(7)Directorii adjuncți sunt numiți, în condițiile legii, de către directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.(8)Numirea în funcție a personalului cu funcții de conducere, altele decât cele prevăzute la alin. (7), precum și în funcțiile de execuție din cadrul unității se face de către directorul unității, în condițiile legii.(9)În cadrul fiecărei unități cu personalitate juridică din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor funcționează un consiliu de conducere, ca organ cu rol consultativ în stabilirea măsurilor de îmbunătățire a activității unității.(10)Componența consiliului de conducere din cadrul unităților cu personalitate juridică subordonate Administrației Naționale a Penitenciarelor și regulamentul de desfășurare a lucrărilor acestuia se stabilesc prin ordin al directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor.
 + 
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 21(1)Baza aprovizionare, gospodărire și reparații își schimbă denumirea în Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare.(2)Școala Națională de Pregătire a Agenților de Poliție Penitenciară Târgu Ocna își schimbă denumirea în Școala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna.
 + 
Articolul 22Referirile la unitățile din sistemul administrației penitenciare din alte acte normative se consideră făcute la unitățile prevăzute în anexă. + 
Articolul 23Normele de trimitere la deciziile și instrucțiunile cu caracter normativ ale directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, neaprobate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prevăzute în alte acte normative, se consideră a fi făcute la ordinele și instrucțiunile cu caracter normativ prevăzute la art. 8 alin. (4). + 
Articolul 24(1)La 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri:a)Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare fuzionează, prin absorbție, cu Centrul de pregătire, odihnă și recuperare – Complex Sovata și cu Centrul de pregătire, odihnă și recuperare – Complex Flamingo Eforie Sud, care se desființează;b)posturile din cadrul Centrului de pregătire, odihnă și recuperare – Complex Sovata și Centrului de pregătire, odihnă și recuperare – Complex Flamingo Eforie Sud se preiau de către Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare;c)personalul din cadrul unităților care se desființează este încadrat în Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare, pe posturile deținute, cu aplicarea dispozițiilor prezentei hotărâri;d)Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare preia patrimoniul Centrului de pregătire, odihnă și recuperare – Complex Sovata și al Centrului de pregătire, odihnă și recuperare – Complex Flamingo Eforie Sud.(2)În vederea aplicării dispozițiilor alin. (1), în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pentru fiecare caz în parte se încheie un protocol de predare-preluare, pe baza situațiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Protocolul de predare-preluare cuprinde și prevederile bugetare și execuția bugetară pe anul în curs.(3)Introducerea modificărilor în execuția bugetară pe anul în curs se va efectua pe baza instrucțiunilor emise de Ministerul Finanțelor la solicitarea Ministerului Justiției.(4)Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare preia bunurile mobile și imobile aflate în folosința Centrului de formare profesională Amara și a Centrului de formare profesională Rodbav. Dispozițiile alin. (1) lit. b) și c) sunt aplicabile în mod corespunzător.(5)În termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în vederea aplicării dispozițiilor alin. (4), se vor încheia protocoale de predare-primire între Penitenciarul Codlea și Penitenciarul Slobozia, pe de o parte, și Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare, pe de altă parte, pe baza situațiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 25(1)În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri se adoptă ordinul ministrului justiției prevăzut la art. 1 alin. (7).(2)La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 756/2016 pentru organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Penitenciarelor și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 849 din 26 octombrie 2016, cu completările ulterioare.(3)Până la intrarea în vigoare a actelor normative subsecvente, emise în aplicarea prezentei hotărâri, se vor aplica prevederile actelor normative existente, în măsura în care nu contravin acesteia.

PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
p. Ministrul justiției,
George-Cătălin Șerban,
secretar de stat
Ministrul finanțelor,
Marcel-Ioan Boloș
p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
Cristian-Vasile Bitea,
secretar general
Ministrul sănătății,
Alexandru Rafila
p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
București, 27 noiembrie 2024.Nr. 1.518. + 
ANEXĂ
UNITĂȚILE
din subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor și centrele de formare profesională, odihnă și recuperare din cadrul unităților

Nr. crt. Unitatea Adresa Localitatea Județul
1. Penitenciarul Aiud Str. Morii nr. 7-9 Aiud județul Alba
2. Penitenciarul Arad str. Alexandru Ioan Cuza nr. 1 (fostă 6 Vânători, FN) Arad județul Arad
3. Penitenciarul Bacău str. G-ral Gușă nr. 3 Bacău județul Bacău
4. Penitenciarul Baia Mare Str. Forestierului nr. 217 Baia Sprie județul Maramureș
5. Penitenciarul Bistrița Str. Tărpiului nr. 22 Bistrița județul Bistrița-Năsăud
6. Penitenciarul Botoșani str. I. C. Brătianu nr. 118 Botoșani județul Botoșani
7. Penitenciarul Brăila str. Carantina nr. 4A Brăila județul Brăila
8. Penitenciarul București-Jilava Str. Sabarului nr. 1 Jilava județul Ilfov
9. Penitenciarul București-Rahova Șos. Alexandriei nr. 154 București
10. Penitenciarul Codlea Str. Gării nr. 12 Codlea județul Brașov
11. Penitenciarul Constanța-Poarta Albă Str. Coloniilor nr. 2A Poarta Albă județul Constanța
12. Penitenciarul Craiova str. Vasile Alecsandri nr. 89 Craiova județul Dolj
13. Penitenciarul Craiova-Pelendava str. Henry Ford nr. 65 Malu Mare județul Dolj
14. Penitenciarul Deva str. Sântuhalm nr. 1 Deva județul Hunedoara
15. Penitenciarul Drobeta-Turnu Severin str. Carol Davila nr. 5 Drobeta-Turnu Severin județul Mehedinți
16. Penitenciarul Focșani Str. Liliacului nr. 41 Focșani județul Vrancea
17. Penitenciarul Galați str. Traian nr. 252 Galați județul Galați
18. Penitenciarul Găești Str. Dumbravei nr. 2 Găești județul Dâmbovița
19. Penitenciarul Gherla str. Andrei Mureșanu nr. 4 Gherla județul Cluj
20. Penitenciarul Giurgiu Str. Bălănoaiei nr. 12A Giurgiu județul Giurgiu
21. Penitenciarul Iași str. Dr. Vicol nr. 10 Iași județul Iași
22. Penitenciarul Miercurea-Ciuc str. Zolt Peter nr. 2 Miercurea-Ciuc județul Harghita
23. Penitenciarul Mioveni bd. Dacia nr. 1 Mioveni județul Argeș
24. Penitenciarul Oradea str. Parcul Traian nr. 3 Oradea județul Bihor
25. Penitenciarul Ploiești Str. Rudului nr. 49 Ploiești județul Prahova
26. Penitenciarul Satu Mare Str. Mileniului nr. 2 Satu Mare județul Satu Mare
27. Penitenciarul Slobozia Str. Gării nr. 54 Slobozia județul Ialomița
28. Penitenciarul Târgu Jiu str. Vasile Alecsandri nr. 23 Târgu Jiu județul Gorj
29. Penitenciarul Târgu Mureș Str. Retezatului nr. 7 Târgu Mureș județul Mureș
30. Penitenciarul Mărgineni str. Moreni nr. 1 I. L. Caragiale județul Dâmbovița
31. Penitenciarul Timișoara str. Popa Șapcă nr. 7 Timișoara județul Timiș
32. Penitenciarul Tulcea str. Babadag nr. 142 Tulcea județul Tulcea
33. Penitenciarul Vaslui str. Avicola nr. 2 Muntenii de Jos județul Vaslui
34. Penitenciarul de Femei Ploiești-Târgșorul Nou Str. Principală Târgșorul Nou, Ariceștii Rahtivani județul Prahova
35. Penitenciarul-Spital București-Jilava Str. Sabarului nr. 1 Jilava județul Ilfov
36. Penitenciarul-Spital București-Rahova Șos. Alexandriei nr. 154 București
37. Penitenciarul-Spital Constanța-Poarta Albă Poarta Albă județul Constanța
38. Penitenciarul-Spital Dej Str. Parcului nr. 18 Dej județul Cluj
39. Penitenciarul-Spital Mioveni bd. Dacia nr. 1 Mioveni județul Argeș
40. Penitenciarul-Spital Târgu Ocna Str. Crizantemelor nr. 9 Târgu Ocna județul Bacău
41. Centrul Educativ Buziaș Str. Florilor nr. 14 Buziaș județul Timiș
42. Centrul Educativ Târgu Ocna str. Tisești nr. 137 Târgu Ocna județul Bacău
43. Centrul de Detenție Brăila-Tichilești str. Mihai Eminescu nr. 1 Tichilești județul Brăila
44. Centrul de Detenție Craiova str. Bariera Vâlcii nr. 160A Craiova județul Dolj
45. Școala Națională de Poliție Penitenciară „Constantin Brâncoveanu“ Târgu Ocna str. Tisești nr. 137 Târgu Ocna județul Bacău
46. Unitatea de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare Str. Sabarului nr. 1 Jilava județul Ilfov


Centre de formare profesională, odihnă și recuperare din cadrul unităților
aflate în subordinea Administrației Naționale a Penitenciarelor

Nr. crt. Unitatea Adresa Localitatea Județul
1. Centrul de formare profesională, odihnă și recuperare Sovata, Str. Trandafirilor nr. 73, Sovata, județul Mureș, în cadrul Unității de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare
2. Centrul de formare profesională, odihnă și recuperare – Complex Flamingo Eforie Sud, str. V. Climescu nr. 2, Eforie Sud, județul Constanța, în cadrul Unității de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare
3. Centrul de formare profesională, odihnă și recuperare Rodbav, Șoarș, județul Brașov, în cadrul Unității de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare
4. Centrul de formare profesională, odihnă și recuperare Amara, str. Ana Ipătescu nr. 1 bis, Amara, județul Ialomița, în cadrul Unității de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare
5. Centrul de formare profesională, odihnă și recuperare Chilia, Chilia Veche, județul Tulcea, în cadrul Penitenciarului Tulcea
6. Centrul de formare profesională, odihnă și recuperare Arad, str. Nicolae Grigorescu nr. 8, Arad, în cadrul Penitenciarului Arad

NOTE:1.Pentru centrele educative și centrele de detenție (nr. crt. 41-44), funcția de director se echivalează cu o funcție de director de unitate.2.Conducerea Unității de Logistică și Achiziții Centralizate a Poliției Penitenciare se asigură de către un director, a cărui funcție se echivalează cu funcția de director de unitate.3.Conducerea Centrului de formare profesională, odihnă și recuperare – Complex Flamingo Eforie Sud se asigură de către un șef centru, a cărui funcție se echivalează cu funcția de director adjunct de unitate.4.Conducerea Centrului de formare profesională, odihnă și recuperare Sovata se asigură de către un șef centru, a cărui funcție se echivalează cu funcția de director adjunct de unitate.5.Conducerea Centrului de formare profesională, odihnă și recuperare Rodbav se asigură de către un șef centru, a cărui funcție se echivalează cu funcția de șef serviciu.6.Conducerea Centrului de formare profesională, odihnă și recuperare Amara se asigură de către un șef centru, a cărui funcție se echivalează cu funcția de șef serviciu.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x