HOTĂRÂRE nr. 1.461 din 18 octombrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 30 octombrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG 738 03/07/2003 ANEXA 3
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG 193 20/04/1992 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEREGULAMENT 18/10/2006
ActulREFERIRE LAHOTARARE 637 29/05/2003
ActulREFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 29/05/2003
ActulREFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 18
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 1REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ART. 5REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 5REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG 738 03/07/2003 ANEXA 3
ART. 9ABROGA PARTIAL PEHG 193 20/04/1992 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 3807 27/06/2022
ActulREFERIT DEORDIN 781 09/11/2006

privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX Petroşani



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 18 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Se înfiinţează Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX Petroşani, denumit în continuare institut naţional, persoană juridică română, în coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu sediul principal în municipiul Petroşani, str. G-ral Vasile Milea nr. 32-34, judeţul Hunedoara, prin reorganizarea Societăţii Comerciale "Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX" – S.A. Petroşani, care se desfiinţează.(2) Institutul naţional îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Institutul naţional are, în principal, ca obiect de activitate, cercetarea ştiinţifică fundamentală şi aplicativă, ingineria, dezvoltarea tehnologică, instruirea, expertizarea tehnică şi efectuarea studiilor necesare în domeniile reglementate de interes public şi naţional pentru evitarea riscurilor din industria extractivă şi alte ramuri industriale cu medii toxice şi/sau potenţial explozive, echipamente antiexplozive, explozivi de uz civil, activităţi de salvare, precum şi participarea la elaborarea strategiilor de dezvoltare a domeniilor specifice.
 + 
Articolul 3Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 4Institutul naţional are în structura sa "Poligonul de Încercări Explozivi-INSEMEX", laborator fără personalitate juridică, cu sediul în oraşul Petrila, str. Jieţ, f.n., judeţul Hunedoara.
 + 
Articolul 5(1) Patrimoniul institutului naţional se constituie prin preluarea patrimoniului Societăţii Comerciale "Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX" – S.A. Petroşani, conform datelor din situaţiile financiare la data de 30 iunie 2006, actualizat potrivit reglementărilor legale. La data de 30 iunie 2006 valoarea patrimoniului era de 4.403.737 lei.(2) Patrimoniul Societăţii Comerciale "Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă INSEMEX" – S.A. Petroşani se preia pe bază de protocol de predare-preluare de către institutul naţional, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(3) Imobilele, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Petroşani, str. G-ral Vasile Milea nr. 32-34, judeţul Hunedoara, şi în oraşul Petrila, str. Jieţ, f.n., judeţul Hunedoara, trec în proprietatea institutului naţional.(4) Institutul naţional preia toate drepturile, inclusiv calitatea de autoritate naţională în domeniile de activitate specifice, şi este ţinut de toate obligaţiile Societăţii Comerciale "Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX" – S.A. Petroşani, potrivit reglementărilor legale sau clauzelor contractuale.
 + 
Articolul 6Bunurile aflate în patrimoniul Societăţii Comerciale "Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX" – S.A. Petroşani, prevăzute în anexa nr. 2, trec în patrimoniul institutului naţional, având acelaşi regim juridic.
 + 
Articolul 7Personalul institutului naţional se preia prin transfer de la Societatea Comercială "Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă INSEMEX" – S.A. Petroşani, şi îşi păstrează drepturile salariale avute la data transferării, până la negocierea noului contract colectiv de muncă.
 + 
Articolul 8(1) Finanţarea activităţilor desfăşurate de institutul naţional se realizează din surse proprii, credite bancare şi din alte surse legal constituite.(2) Institutul naţional poate desfăşura activităţi de cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare, pe bază de contracte în cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare, finanţat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în cadrul planurilor sectoriale, al programelor-nucleu ale Ministerului Economiei şi Comerţului sau al altor ministere, precum şi în cadrul diverselor competiţii organizate la nivel naţional şi internaţional, potrivit reglementărilor în vigoare.
 + 
Articolul 9Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă poziţia nr. 2 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 193/1992 privind reorganizarea Regiei Autonome a Huilei Petroşani prin desprinderea unor subunităţi din structura sa, care se înfiinţează ca societăţi comerciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 11 iunie 1992, şi se modifică în mod corespunzător poziţia 55 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 10Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul economiei şi comerţului,Codruţ Ioan ŞereşMinistrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,Gheorghe Barbup. Ministrul educaţiei şi cercetării,Dumitru Miron,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 18 octombrie 2006.Nr. 1.461.
 + 
Anexa 1REGULAMENTde organizare şi funcţionare al Institutului Naţionalde Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minierăşi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX Petroşani + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă INSEMEX Petroşani, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică română aflată în coordonarea Ministerului Economiei şi Comerţului, denumit în continuare minister coordonator, şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare.(2) Institutul naţional funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă în regim economic.
 + 
Articolul 2Institutul naţional este înfiinţat în scopul desfăşurării şi stimulării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul securităţii miniere şi protecţiei antiexplozive, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare.
 + 
Capitolul IIObiectul de activitate + 
Articolul 3(1) Obiectul de activitate al institutului naţional se realizează în condiţiile legii şi cuprinde, în principal:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare în cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare, alte activităţi de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, în cadrul planurilor sectoriale şi al programelor-nucleu, al programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare şi al altor programe naţionale:1. Activităţi de cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale – cod CAEN 7310:a) dezvoltarea tehnicilor de limitare a existenţei şi acţiunii potenţialelor surse periculoase de aprindere a atmosferelor explozive;b) certificarea, încercarea şi evaluarea conformităţii pentru maşini industriale, echipamente individuale de protecţie, echipamente tehnice şi sisteme protectoare utilizate în aplicaţii cu sau fără pericol de atmosfere explozive şi/sau toxice, precum şi pentru explozivi de uz civil;c) perfecţionarea activităţii de salvare pentru medii potenţial explozive şi/sau toxice prin îmbunătăţirea metodelor de instruire şi antrenare, autorizare şi reautorizare, precum şi în ceea ce priveşte organizarea staţiilor de salvare la nivel de întreprindere;d) cercetări pentru îmbunătăţirea performanţelor tehnice şi de securitate pentru echipamente tehnice şi materiale cu cerinţele de securitate a muncii pentru industriile cu spaţii cu pericol de atmosfere explozive şi/sau toxice;e) cercetări şi studii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă privind elaborarea sistemului naţional de reglementări armonizat cu cel al Uniunii Europene în domeniul activităţilor cu pericol de atmosfere explozive şi/sau toxice, al explozivilor de uz civil, al activităţilor de salvare şi de protecţia mediului;f) participarea la elaborarea standardelor naţionale specifice domeniului;g) dezvoltarea metodelor de expertizare tehnică a evenimentelor cauzate de atmosfere explozive şi/sau toxice şi/sau de materii explozive;h) cercetări şi studii privind riscurile de explozie, de accidentare şi îmbolnăviri profesionale pentru industria extractivă şi activităţile desfăşurate în medii potenţial explozive şi/sau toxice;i) cercetări aplicative privind retehnologizarea şi modernizarea proceselor tehnologice din industria extractivă;j) elaborare de metode, tehnologii şi tehnici de predicţie, prevenire, remediere, reabilitare şi reconstrucţie ecologică a zonelor afectate de factori antropici;k) efectuarea de cercetări, măsurători şi evaluări ale nivelurilor factorilor de risc;l) cercetări privind formarea amestecurilor de gaze;m) evaluarea riscurilor produse de mediul industrial şi diminuarea efectelor acestora asupra stării de sănătate a populaţiei;n) modernizarea metodelor de determinare a parametrilor de inflamabilitate şi explozivitate a substanţelor/produselor gazoase, lichide şi solide;o) cercetarea mecanismelor de formare a atmosferelor explozive;p) studiul surselor de degajare, prevenire şi combatere a substanţelor combustibile şi/sau toxice care pot conduce la formarea de atmosfere explozive şi/sau toxice;q) cercetări privind aerajul general şi parţial al minelor, lucrărilor subterane de prospecţiuni şi explorări geologice şi al altor lucrări de tip minier;r) cercetări şi măsurători privind ventilaţia industrială;s) cercetări privind determinarea tendinţei la autoaprindere a materiilor solide;ş) cercetări privind comportarea materialelor la foc şi avizarea introducerii de noi materiale în subteran;t) cercetări privind încadrarea lucrărilor miniere în funcţie de degajările de gaze;ţ) cercetări privind diversificarea gamei de explozivi, mijloace de iniţiere, echipamente şi accesorii, precum şi perfecţionarea tehnicilor de împuşcare în vederea reducerii impactului asupra obiectivelor şi persoanelor din vecinătate;u) cercetări privind managementul securităţii şi sănătăţii muncii;v) realizarea de echipamente de securitate, dispozitive şi aparatură pentru evaluarea şi prevenirea riscurilor industriale şi pentru activităţile proprii de cercetare;x) studii de prognoză, marketing şi programe de prelucrare automată a datelor în domeniul propriu de activitate şi fundamentarea şi susţinerea iniţiativelor legislative în domeniile specifice de activitate;y) elaborarea procedurilor de evaluare a conformităţii calităţii, de securitate/protecţie, control şi diagnosticare pentru echipamente tehnice, echipamente individuale de protecţie destinate utilizării în atmosfere potenţial explozive şi/sau toxice, precum şi pentru explozivi de uz civil;z) colaborarea în domeniul propriu de activitate la realizarea de activităţi de cercetare-dezvoltare cu organizaţii naţionale şi internaţionale.2. Activităţi de cercetare-dezvoltare în ştiinţe sociale şi umaniste – cod CAEN 7320:a) cercetări privind metode moderne de formare, testare, instruire, antrenare şi conştientizare a persoanelor care desfăşoară activităţi în legătură cu securitatea muncii în industria minieră, aplicaţii industriale cu pericol de formare şi existenţă a atmosferelor explozive şi în domeniul geniului civil;b) verificarea aptitudinilor psihoprofesionale ale personalului din diverse ramuri ale economiei naţionale, în scopul realizării unei orientări şi selecţii psihologice, în raport cu particularităţile activităţii şi cu condiţiile de muncă impuse de posturile de lucru, şi al autorizării/reautorizării personalului;c) elaborarea de studii privind informarea şi consilierea psihologică pentru ocuparea forţei de muncă în scopul creşterii gradului de securitate a muncii.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare, desfăşurate în domeniul propriu de activitate, constând în:1. Activităţi de testări şi analize tehnice – cod CAEN 7430Servicii ştiinţifice şi tehnologice privind verificarea şi analiza compoziţiei şi purităţii, verificarea şi analiza proprietăţilor fizice, verificarea şi analiza sistemelor complexe electromecanice, inspectări tehnice, alte servicii de verificare tehnică şi analiză, asistenţă tehnică şi consultanţă în domeniul propriu de activitate prin:a) încercări de laborator şi experimentări pentru echipamente şi sisteme protectoare destinate folosirii în atmosfere potenţial explozive şi pentru industria minieră, precum şi a echipamentelor individuale de protecţie, a materialelor şi echipamentelor tehnice din industria extractivă şi din alte ramuri cu atmosfere explozive şi/sau toxice, precum şi pentru explozivi şi materiale de iniţiere;b) examinarea şi avizarea documentaţiilor pentru închiderea obiectivelor miniere, a documentaţiilor tehnice privind aerajul minelor, degazarea zăcămintelor, proiectelor-cadru pentru metodele de exploatare şi a proiectelor care conţin soluţii tehnice, a documentaţiilor tehnice de demolare prin împuşcare, a mijloacelor-tip folosite la transportul explozivilor şi a echipamentelor tehnice de mecanizare a lucrărilor de împuşcare, a proiectelor de degazare centrală şi locală şi clasificarea fronturilor de lucru în vederea aplicării degazării, a documentaţiilor privind aplicarea de tehnologii noi într-un zăcământ, a documentaţiilor în vederea autorizării atelierelor pentru reparaţii echipamente Ex, explozoare şi a laboratoarelor de praf şi gaze, a proiectelor de funcţionare în comun a ventilatoarelor în paralel şi în serie;c) monitorizarea parametrilor de securitate şi de mediu în activitatea extractivă;d) determinarea regimului de funcţionare al instalaţiilor de aeraj general la punerea în funcţiune atât în condiţii de exploatare, cât şi după reparaţiile capitale şi verificările complete;e) asistenţă tehnică pentru stabilirea soluţiilor de aeraj, prevenirea şi tratarea focurilor endogene;f) clasificarea stratelor de cărbuni din punct de vedere al predispoziţiei la autoaprindere;g) determinarea cantitativă şi calitativă şi elaborarea de soluţii tehnice de prevenire şi combatere a pulberilor industriale;h) verificarea debitelor relative şi absolute de gaze explozive şi toxice;i) verificarea aparaturii de prelevare a prafului pneumoconiotic de la locurile de muncă;j) asistenţă tehnică şi avize de specialitate la efectuarea lucrărilor de împuşcare;k) controlul, evaluarea producţiei şi a încercărilor de echipamentele tehnice, sistemele protectoare şi echipamentele individuale de protecţie, precum şi pentru explozivi de uz civil;l) participarea ca membri în comitetele naţionale şi internaţionale de standardizare;m) încadrarea din punct de vedere al periculozităţii a obiectelor pirotehnice;n) determinarea caracteristicilor de inflamabilitate şi explozivitate ale substanţelor/produselor gazoase, lichide şi solide în vederea evaluării riscului de explozie;o) zonarea spaţiilor tehnologice cu posibilitate de formare a atmosferelor explozive;p) determinarea conţinutului de bioxid de siliciu liber în suspensie;q) determinări de noxe profesionale din atmosfera locurilor de muncă;r) verificarea-repararea-autorizarea aparaturii de salvare în exploatare;s) analize şi încercări fizico-chimice pentru indicatorii factorilor de mediu: aer, apă, sol;t) implementarea managementului de securitate şi sănătate în muncă şi de mediu.2. Selecţia şi plasarea forţei de muncă – cod CAEN 7450:a) elaborarea de studii privind informarea şi consilierea psihologică pentru ocuparea forţei de muncă în scopul creşterii gradului de securitate a muncii;b) verificarea aptitudinilor psihoprofesionale ale personalului din diverse ramuri ale economiei naţionale, în scopul realizării unei orientări şi selecţii psihologice în raport cu particularităţile activităţii şi cu condiţiile de muncă impuse de posturile de lucru şi al autorizării/reautorizării personalului.3. Fabricarea explozivilor – cod CAEN 2461:– fabricarea explozivilor, pulberilor propulsive şi a produselor pirotehnice la locul de utilizare.4. Activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică – cod CAEN 7420:a) studii seismice;b) studii şi documentaţii tehnice şi economice din domeniul de activitate.5. Depozitări – cod CAEN 6312:– depozitări de materii explozive şi exploatarea spaţiilor de depozitare a materiilor explozive.6. Manipulări – cod CAEN 6311:– manipulări ale materiilor explozive.7. Activităţi de secretariat şi traducere – cod CAEN 7485:– activităţi specifice.8. Alte activităţi de servicii prestate în principal întreprinderilor – cod CAEN 7487:a) elaborarea de studii de impact, bilanţuri de mediu şi documentaţii tehnice;b) testarea psihologică şi elaborarea de baterii de teste pentru diferite meserii a personalului din economia naţională;c) consultanţă şi asistenţă tehnică organelor abilitate pentru cercetarea evenimentelor;d) expertize tehnice în urma unor avarii produse în economia naţională;e) formarea şi perfecţionarea personalului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;f) servicii de audit tehnic privind sistemele de calitate şi de mediu;g) lucrări de împuşcare.C. Activităţi de formare şi de specializare profesională în domeniul propriu de activitate: Alte forme de învăţământ cod CAEN 8042:a) formarea şi specializarea cercetătorilor şi tinerilor cu pregătire superioară, prin diferite forme de perfecţionare profesională;b) cursuri de specializare a personalului cu studii superioare şi medii din cadrul organismelor recunoscute ale institutului naţional în domeniul legislaţiei inspecţiei, controlului şi managementului calităţii;c) instruirea/reinstruirea şi autorizarea personalului de salvare;d) instruirea/reinstruirea şi autorizarea personalului pentru: inspecţia, întreţinerea, revizia şi reparaţia echipamentelor, sistemelor protectoare şi instalaţiilor destinate folosirii în minele grizutoase şi din arii periculoase pentru atmosfere potenţial periculoase;e) instruirea şi autorizarea colectorilor de probe de praf de la unităţile din industria minieră;f) instruirea personalului cu atribuţiuni în activitatea de protecţie a muncii;g) instruirea şi autorizarea personalului pentru conducerea şi coordonarea lucrărilor de împuşcare şi împuşcărilor masive;h) instruirea personalului în vederea autorizării pentru funcţia de artificier sau pirotehnist – jocuri de artificii;i) formarea şi atestarea personalului privind controlul calitativ şi cantitativ al atmosferei subterane;j) formarea şi atestarea personalului privind operarea şi întreţinerea instalaţiei de telegrizumetrie;k) formarea şi atestarea personalului privind competenţa pentru activitatea de proiectare, realizare şi întreţinere pentru echipamente, sisteme protectoare şi componente destinate folosirii în atmosfere potenţial explozive şi pentru echipamentele de protecţie individuală;l) formarea şi atestarea personalului privind închiderea obiectivelor miniere;m) examinarea, evaluarea şi certificarea personalului pentru verificarea explozoarelor miniere;n) formarea formatorilor de la unităţile miniere;o) atestarea mecanicilor de locomotivă pentru între-ţinerea echipamentelor protejate la explozie montate pe locomotive.D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate, diseminare a rezultatelor cercetărilor:1. Activităţi legate de bazele de date – cod CAEN 7240:a) studii, rapoarte, sinteze şi alte publicaţii de propagandă tehnică în domeniul propriu de activitate;b) suporturi de cursuri de pregătire pentru perfec-ţionarea personalului în domenii specifice.2. Editarea revistelor şi a periodicelor – cod CAEN 2213:a) buletinul informativ "INSEMEX";b) norme specifice de protecţie a muncii;c) articole în reviste de specialitate.E. Valorificarea rezultatelor cercetărilor în domeniile specifice prin:1. Activităţi ale organizaţiilor economice, patronale şi profesionale – cod CAEN 911:a) organizarea şi participarea la diferite manifestări ştiinţifice, expoziţii;b) brevetarea soluţiilor originale;c) publicarea rezultatelor;d) colaborare şi parteneriat în cadrul unor proiecte, programe de interes local, regional, naţional;e) reprezentarea pe lângă organismele publice.2. Fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice – cod CAEN 2811:– realizarea de produse, echipamente, instalaţii în parteneriat cu operatori economici, specifice obiectului său de activitate.3. Producţia de aparate pentru distribuţia şi comanda electricităţii – cod CAEN 3120:a) realizarea de produse, echipamente, instalaţii în parteneriat cu operatori economici, specifice obiectului său de activitate;b) producerea, repararea unor echipamente, dispozitive, maşini, utilaje şi materiale, precum şi a aparaturii de salvare.4. Producţia de aparatură şi instrumente de măsură, verificare şi control (cu excepţia echipamentelor de măsură, reglare şi control pentru procesele industriale) cod CAEN 3320:a) realizarea de produse, echipamente, instalaţii în parteneriat cu operatori economici, specifice obiectului său de activitate;b) producerea, repararea unor echipamente, dispozitive, maşini, utilaje şi materiale, precum şi a aparaturii de salvare.5. Producţia de echipamente de măsură, reglare şi control pentru procese industriale – cod CAEN 3330:a) realizarea de produse, echipamente, instalaţii în parteneriat cu agenţi economici, specifice obiectului său de activitate;b) producerea, repararea unor echipamente, dispozitive, maşini, utilaje şi materiale, precum şi a aparaturii de salvare.6. Fabricarea altor produse chimice – cod CAEN 2466:– realizarea unor produse chimice.7. Transporturi terestre de călători, ocazionale – cod CAEN 6023:– transport intern şi internaţional, cu mijloace proprii sau închiriate, de persoane.8. Transporturi rutiere de mărfuri – cod CAEN 6024:a) transport intern şi internaţional, cu mijloace proprii sau închiriate, de mărfuri;b) activităţi de transport, regulate şi neregulate, rutiere, de materii explozive.9. Lucrări de foraj şi sondaj pentru construcţii – cod CAEN 4512.10. Demolarea construcţiilor, terasamente şi organizare de şantiere – cod CAEN 4511:– demolarea sau distrugerea de clădiri sau alte structuri, prin lucrări de împuşcare cu materii explozive.F. Activităţi de comerţ interior şi activităţi de import-export potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului său de activitate:1. Intermedieri în comerţul cu maşini, echipamente industriale, nave şi avioane – cod CAEN 5114.2. Intermedieri în comerţul specializat în vânzarea produselor cu caracter specific, neclasificate în altă parte cod CAEN 5118:– produse rezultate din activitatea de cercetare-dezvoltare, aparate, instalaţii de monitorizare a unor parametri tehnici, know-how în domeniu, softuri specializate, echipamente, aparatură, necesare activităţii de cercetare-dezvoltare şi pentru dotarea laboratoarelor de analize şi testări.3. Intermedieri în comerţul cu produse diverse – cod CAEN 5119:– achiziţionarea de mărfuri în scopul revânzării lor, activitatea negociatorilor, activităţi ale distribuitorilor de produse, activitatea exportatorilor şi a importatorilor, activitatea comisionarilor, activităţi de depozitare şi de vânzare în contul clientului, intermedieri în comerţul cu materii explozive.(2) În cadrul obiectului său de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.(3) Institutul naţional reprezintă autoritate naţională pentru domeniile de activitate privind evitarea riscurilor din industria extractivă şi alte ramuri industriale cu medii toxice şi/sau potenţial explozive, echipamente antiexplozive, explozivi de uz civil, activităţi de salvare.(4) Activităţile specifice domeniului de activitate de cercetare-dezvoltare a institutului naţional pot fi efectuate şi în cadrul unor colaborări sau contracte externe.
 + 
Capitolul IIIPatrimoniul + 
Articolul 4(1) Patrimoniul institutului naţional, stabilit pe baza situaţiilor financiare la data de 30 iunie 2006, este de 4.403.737 lei, din care imobilizări corporale şi necorporale 3.103.324 lei şi active circulante 1.766.848 lei.(2) Patrimoniul Societăţii Comerciale "Institutul Naţional pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă INSEMEX" – S.A. Petroşani se preia pe bază de protocol de predare-preluare de către institutul naţional, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Articolul 5(1) Institutul naţional administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunurile proprii dobândite în condiţiile legii.(2) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.(3) În exercitarea drepturilor sale institutul naţional posedă şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.(4) Institutul naţional poate realiza servicii sau activităţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.(5) Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 6(1) Institutul naţional are în structura sa "Poligonul de Încercări Explozivi – INSEMEX", laborator fără personalitate juridică, cu sediul în oraşul Petrila, str. Jieţ, f.n., judeţul Hunedoara.(2) Institutul naţional poate avea în structură şi alte subunităţi, cu sau fără personalitate juridică, departamente, secţii, laboratoare, compartimente şi alte structuri organizatorice, necesare realizării obiectului său de activitate.(3) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate, prin decizia directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 7Modificările în structura organizatorică şi funcţională a institutului naţional se propun de directorul general, se avizează de consiliul de administraţie şi se aprobă de ministrul economiei şi comerţului prin ordin.
 + 
Capitolul VOrganele de conducere + 
Articolul 8(1) Conducerea institutului naţional este asigurată de:a) consiliul de administraţie;b) comitetul de direcţie;c) directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.(3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.(4) Conducătorii subunităţilor din structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.Consiliul de administraţie
 + 
Articolul 9Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autorităţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
 + 
Articolul 10(1) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:a) directorul general al institutului naţional, care este şi preşedintele consiliului de administraţie;b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;c) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului;d) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetării;e) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;f) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;g) un membru, specialist, propus de ministrul economiei şi comerţului.(2) Consiliul de administraţie îşi desemnează prin vot vicepreşedintele dintre membrii săi.
 + 
Articolul 11Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
 + 
Articolul 12(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români şi îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.(2) Pentru activitatea desfăşurată în calitate de membri ai consiliului de administraţie, aceştia primesc o indemnizaţie lunară, stabilită de consiliul de administraţie, care nu poate depăşi 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional.(3) Membrii consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se află în relaţii economice directe.
 + 
Articolul 13Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale;d) analizează şi avizează situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent;e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizată de institutul naţional şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru ale bugetului de venituri şi cheltuieli;f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional;g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 33 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional;m) execută orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de ministerul coordonator. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui, iar în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui, ori la solicitarea a cel puţin 3 membri din numărul membrilor consiliului de administraţie.(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşe-dintele ales de membrii consiliului de administraţie.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Deciziile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, adică cu votul a cel puţin 4 membri.
 + 
Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora este remunerată conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 12 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă ministerului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 21Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie
 + 
Articolul 22(1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului naţional.(2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
 + 
Articolul 23(1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;b) programul anual de cercetare-dezvoltare;c) bugetul de venituri şi cheltuieli;d) programul de investiţii;e) sistemul de asigurare a calităţii;f) alte obligaţii.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.Directorul general
 + 
Articolul 25(1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului economiei şi comerţului.
 + 
Articolul 26(1) Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice din ţară şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;d) numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;e) angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;j) este ordonator de credite, în condiţiile prevăzute de lege;k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;l) exercită orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau delegate de consiliul de administraţie.(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii.Consiliul ştiinţific
 + 
Articolul 27(1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 11 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de cadrele cu studii superioare din institutul naţional.(3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional.(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi de un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de membrii consiliului ştiinţific.(5) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 28Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică;c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;d) avizează hotărârile consiliului de administraţie care implică politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;f) organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific;g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.
 + 
Capitolul VIBugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.Relaţii financiare + 
Articolul 29(1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale, potrivit reglementărilor legale în vigoare.(2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de ministerul coordonator, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 30(1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de ministerul coordonator şi se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
 + 
Articolul 31Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.
 + 
Articolul 32(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii.(2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 33(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 34(1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii.(2) Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, achiziţionării de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii.
 + 
Articolul 35(1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România şi prin unităţi de trezorerie.(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.
 + 
Articolul 36Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar intern, potrivit legii.
 + 
Capitolul VIIReglementarea litigiilor + 
Articolul 37Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române de drept comun.
 + 
Capitolul VIIIDispoziţii finale + 
Articolul 38Modificările şi completările prezentului regulament se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor legale.
 + 
Articolul 39Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.
 + 
Anexa 2                                   BUNURILE        aflate în patrimoniul Societăţii Comerciale "Institutul Naţional  pentru Securitate Minieră şi Protecţie Antiexplozivă – INSEMEX" SA Petroşani 

Nr.
crt.

Denumire

Tip
bun

Descriere
tehnică

Adresa

Anul
do-
bân-
di-
rii
Valoa-
rea
rămasă
-lei-

Baza
legală

Situaţie
juridică

0 1 2 3 4 5 6 7 8
1.

Clădire
garaje,
magazie,
centrală
termică
imobil

Supraf.
construită
751 mp

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34

1963

HG
193/1992

În
proprie-
tate

2.

Clădire
principală
laboratoa-
re

imobil

Supraf.
construită
558,7 mp
Supraf.
desfăşurată
2.235 mp
Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34

1963

HG
193/1992

În
proprie-
tate

3.

Clădire
lab.
explozivi
imobil

Supraf.
construită
520 mp
Petrila
str. Jieţ

1970

85.414

HG
193/1992

În
proprie-
tate
4.

Clădire
centrală
termică
imobil

Supraf.
construită
130 mp
Petrila
str. Jieţ

1970

11.647

HG
193/1992

În
proprie-
tate
5.

Clădire
lab.
electric

imobil

Supraf.
construită
430,87 mp
Supraf.
desfăşurată
663,95 mp
Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34

1970

244.442

HG
193/1992

În
proprie-
tate

6.

Clădire
post
observaţii

imobil

Supraf.
construită
751 mp

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34
1970

9.681

HG
193/1992

În
proprie-
tate

7.

Clădire
depozit
explozivi
imobil

Supraf.
construită
6 mp
Petrila
str. Jieţ

1970

6.215

HG
193/1992

În
proprie-
tate
8.

Clădire
Staţie
Salvare +
atelier
mecanic

imobil

Supraf.
construită
505,4 mp
Supraf.
desfăşurată
1.516,2 mp
Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34

1970

230.614

HG
193/1992

În
proprie-
tate

9.

Hală pt.
încercări
echipament
electric
imobil

Supraf.
construită
486 mp

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34
1978

178.996

HG
193/1992

În
proprie-
tate

10.

Depozit de
metan

imobil

Supraf.
construită
144,3 mp
Petrila
str. Jieţ

1970

6.681

HG
193/1992

În
proprie-
tate
11.

Tunel de
explozie
circular
imobil

Lungime:
5,5 m
Volum: 9 mc
Petrila
str. Jieţ

1970

44.462

HG
193/1992

În
proprie-
tate
12.

Împrejmu-
ire
incintă
poligon
imobil

Lungime:
32 m
Înălţime:
1,9 m
Petrila
str. Jieţ

1970

HG
193/1992

În
proprie-
tate

13.

Drum acces
depozit
explozivi
imobil

Supraf.
1.540 mp

Petrila
str. Jieţ

1970

HG
193/1992

În
proprie-
tate
14.

Reţea
electrică
exterioară
imobil

Petrila
str. Jieţ

1970

3.714

HG
193/1992

În
proprie-
tate
15.

Reţea
canalizare
apă
menajeră
imobil

Petrila
str. Jieţ

1970

6.166

HG
193/1992

În
proprie-
tate

16.

Reţea
termică
exterioară
imobil

Petrila
str. Jieţ

1970

HG
193/1992

În
proprie-
tate
17.

Drumuri şi
platforme
salvare

imobil

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34
1970

HG
193/1992

În
proprie-
tate

18.

Drumuri
acces
laboratoa-
re
Electric
imobil

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34

1970

HG
193/1992

În
proprie-
tate

19.

Reţele
termice

imobil

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34
1970

HG
193/1992

În
proprie-
tate

20.

Reţea
canalizare

imobil

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34
1970

6.477

HG
193/1992

În
proprie-
tate

21.

Depozit de
explozivi

imobil

Lungime:
110 m

Petrila
str. Jieţ

1970

HG
193/1992

În
proprie-
tate
22.

Tunel
metalic
pt. staţie
explozie
CH4 +
cărbune
imobil

Petrila
str. Jieţ

1978

HG
193/1992

În
proprie-
tate

23.

Galerie

imobil

Petrila
str. Jieţ

1978

5.320

HG
193/1992

În
proprie-
tate
24.

Staţie
amestecuri
etalon
electric
imobil

Supraf.
construită
43,10 mp

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34
1990

119.330

HG
193/1992

În
proprie-
tate

25.

Hală pt.
mori cu
bile
imobil

Supraf.
construită
199,06 mp
Petrila
str. Jieţ

1990

96.002

HG
193/1992

În
proprie-
tate
26.

Staţie de
îmbuteli-
ere şi
depozitare
oxigen şi
aer
comprimat
imobil

Supraf.
construită
128 mp

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34

1990

119.169

HG
193/1992

În
proprie-
tate

27.

Tunel
pentru
verificat
explozivi
imobil

Petrila
str. Jieţ

1990

103.620

HG
193/1992

În
proprie-
tate

28.

Teren

imobil

63.964 mp

Petroşani
str. G-ral
V.Milea
nr. 32-34
şi
Petrila
str. Jieţ
163.515

HG
193/1992

În
proprie-
tate

TOTAL 1.441.465

    Bunuri proprii    Echipamente, aparatură, mijloace de transport, alte active corporale şi                              obiecte de inventar 

Grupa

Denumirea

Valoare rămasă
-lei-
Situaţia juridică

1.

Instalaţii tehnice, mijloace de
transport
890.177

În proprietate

2.

Mobilier, aparatură birotică,
echipamente de protecţie a valorilor
umane şi materiale
64.853

În proprietate

3. Obiecte de inventar în folosinţă 440.868 În proprietate
TOTAL 1.395.898
TOTAL GENERAL 2.837.363

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x