HOTĂRÂRE nr. 1.449 din 17 noiembrie 2005 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 9MODIFICAT DEHG 1411 18/11/2009
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 1178 04/12/2012
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1178 04/12/2012
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1411 18/11/2009
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 21ABROGA PEHG 525 09/06/2005
ART. 21ABROGA PARTIAL PEHG 223 24/03/2005 ANEXA 5
ART. 21ABROGA PEHG 2200 30/11/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUOUG 75 27/09/2006 ART. 2
ActulACTUALIZEAZA PEHG 1449 17/11/2005
ActulREFERIRE LALEGE 309 08/11/2005
ActulARE LEGATURA CUHG 223 24/03/2005
ActulREFERIRE LAOG 25 12/07/2005 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 228 01/06/2004
ActulREFERIRE LAOUG 11 23/03/2004 ART. 7
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 2ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 2REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 2REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ART. 3ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 97 31/01/2007
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 97 31/01/2007
ART. 10ARE LEGATURA CUOUG 75 27/09/2006 ART. 1
ART. 15ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 15REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 15REFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 44
ART. 16REFERIRE LALEGE 247 29/04/2002
ART. 16REFERIRE LAOG 80 30/08/2001
ART. 17ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ART. 21ABROGA PEHG 525 09/06/2005
ART. 21ABROGA PARTIAL PEHG 223 24/03/2005 ANEXA 5
ART. 21ABROGA PEHG 2200 30/11/2004
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 97 31/01/2007
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 97 31/01/2007 ANEXA 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 471 07/05/2008 ART. 6
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 1076 05/09/2007 ART. 5
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUHG 712 04/07/2007 ANEXA 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 4587 13/07/2011
ActulREFERIT DEORDIN 5514 04/10/2011
ActulREFERIT DEORDIN 5527 04/10/2011
ActulREFERIT DEORDIN 6422 28/11/2011
ActulREFERIT DEORDIN 5878 20/12/2010
ActulREFERIT DEORDIN 4729 14/08/2009
ART. 9MODIFICAT DEHG 1411 18/11/2009
ART. 10REFERIT DEDECIZIE 148 29/04/2010
ART. 10REFERIT DEDECIZIE 230 21/09/2010
ART. 10REFERIT DEDECIZIE 231 21/09/2010
ART. 10REFERIT DEDECIZIE 232 21/09/2010
ART. 10REFERIT DEDECIZIE 769 02/12/2009
ART. 11REFERIT DEORDIN 3825 26/04/2012
ART. 11REFERIT DEORDIN 6537 20/12/2012
ART. 11REFERIT DEORDIN 5356 12/09/2011
ART. 11REFERIT DEORDIN 7437 28/12/2011
ART. 11REFERIT DEORDIN 3707 23/04/2010
ANEXA 1INLOCUIT DEHG 1178 04/12/2012
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1178 04/12/2012
ANEXA 1MODIFICAT DEHG 1411 18/11/2009

privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică(actualizată până la data de 12 mai 2008*)



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 7^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2005 pentru modificarea art. 7^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată prin Legea nr. 309/2005,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, denumită în continuare Autoritate, este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, prin care acesta, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare-dezvoltare, îşi realizează atribuţiile în acest domeniu, având sediul în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1.(2) Autoritatea este instituţie publică, finanţată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.–––Art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Articolul 2Autoritatea îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi funcţionează în conformitate cu prevederile art. 7^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale prezentei hotărâri.–––Art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Articolul 3Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului exercită prin intermediul Autorităţii misiunea de a asigura elaborarea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării, în acord cu strategia şi cu Programul de guvernare, în scopul de a fi asigurate pe aceste baze lărgirea patrimoniului naţional şi internaţional tehnologic şi de inovare, dezvoltarea economică durabilă, accesul pe piaţa internă, europeană şi pe pieţe globale, realizarea societăţii informaţionale bazate pe cunoaştere, satisfacerea nevoilor cetăţeanului şi creşterea calităţii vieţii acestuia.–––Art. 3 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Articolul 4Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului are, prin intermediul Autorităţii, rolul şi responsabilitatea:–––Partea introductivă a art. 4 a fost modificată de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.a) de a asigura planificarea strategică şi tactică;b) de a defini obiectivele strategice şi tactice;c) de a defini, aplica, monitoriza şi evalua politicile necesare realizării obiectivelor;d) de a defini cadrul normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi financiar necesar aplicării politicilor, de a urmări armonizarea legislaţiei naţionale cu cea a Uniunii Europene şi de a prelua acquis-ul comunitar;e) de a asigura comunicarea cu celelalte autorităţi publice pentru a realiza coerenţa politicilor guvernamentale;f) de a asigura comunicarea cu structurile societăţii civile şi cu cetăţenii;g) de a defini, finanţa, aplica, monitoriza şi evalua programe, în scopul atingerii obiectivelor;h) de a stimula dezvoltarea regională şi locală, precum şi pe cea a sectorului privat;i) de a stimula dezvoltarea parteneriatului internaţional.
 + 
Articolul 5În vederea îndeplinirii rolului său, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului exercită, prin intermediul Autorităţii, următoarele funcţii:–––Partea introductivă a art. 5 a fost modificată de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.a) politică – funcţia de prezentare şi armonizare a punctelor de vedere politice privind domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării;b) de strategie – prin care planifică strategic şi asigură elaborarea şi implementarea politicilor în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării;c) de administrare – prin care prognozează, planifică, alocă, monitorizează şi evaluează utilizarea de resurse pentru implementarea politicilor în domeniu;d) de monitorizare, evaluare şi control al realizării politicilor în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării;e) de elaborare a cadrului normativ-metodologic, funcţional-operaţional şi financiar în care se realizează politicile în domeniu;f) de comunicare atât cu celelalte structuri ale administraţiei publice, cât şi cu societatea civilă şi cu cetăţeanul;g) de cooperare internaţională – prin care asigură aplicarea acordurilor internaţionale în domeniu şi promovarea de noi acorduri.
 + 
Articolul 6(1) Autoritatea îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) fundamentarea, elaborarea şi actualizarea periodică a politicilor şi strategiilor în domeniu;b) diseminarea de informaţii în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării; stimularea creşterii conştiinţei publice cu privire la rolul cercetării-dezvoltării şi inovării în procesul dezvoltării economice durabile; stimularea şi, după caz, asigurarea editării, tipăririi şi difuzării de publicaţii sau de materiale specifice domeniului său de competenţă;c) elaborarea de politici privind dezvoltarea resurselor umane pentru şi prin cercetare;d) stimularea transferului tehnologic, a valorificării rezultatelor, inovării, a absorbţiei şi difuziei acestora în rândul operatorilor economici şi în economie în general; definirea, finanţarea şi implementarea de proiecte, de programe şi de activităţi, prin care se creează şi se utilizează instrumente financiare şi scheme de finanţare pentru reducerea riscului pe piaţă al întreprinderilor, în special al celor mici şi mijlocii; susţinerea brevetării unor rezultate ca primă formă de valorificare; cofinanţarea temelor care asigură parteneriate între unităţile de cercetare şi operatorii economici;e) definirea de politici de restructurare, privatizare şi de atragere a capitalului străin în domeniu;f) urmărirea armonizării politicilor proprii cu cele din domeniul industriei, comerţului, sănătăţii, educaţiei, precum şi din alte domenii;g) atragerea, utilizarea, monitorizarea şi evaluarea asistenţei tehnice şi a consultaţiei interne şi internaţionale pentru domeniul său specific de competenţă;h) definirea de indicatori specifici, asigurarea elaborării şi implementării de scheme de analiză şi de monitorizare şi evaluare a sistemului cercetării tehnologice şi inovării; publicarea de rapoarte, studii şi altele asemenea; realizarea de studii, analize, monitorizări, evaluări şi alte activităţi similare în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării, pentru evaluarea şi controlul conducerii programelor şi proiectelor; organizarea de seminarii şi mese rotunde, acţiuni promoţionale de imagine şi diseminare de informaţii, traduceri, precum şi altele asemenea; în aceste scopuri poate contracta servicii de consultanţă, expertiză, asistenţă tehnică, şi altele asemenea;i) stimularea şi monitorizarea participării României la programe şi proiecte internaţionale, europene, comunitare şi bilaterale în domeniu;j) elaborarea şi iniţierea de proiecte de acte normative şi de reglementări în domeniu; crearea şi dezvoltarea cadrului instituţional în domeniu; avizarea proiectelor de acte normative care conţin prevederi ce intră sub incidenţa domeniului său de competenţă; monitorizarea aplicării, după aprobare, a actelor normative şi a reglementărilor promovate;k) stimularea dezvoltării regionale şi locale, precum şi a coeziunii sociale, prin programe şi proiecte de dezvoltare a cercetării ştiinţifice şi dezvoltării tehnologice şi de stimulare a inovării; stimularea, înfiinţarea sau iniţierea înfiinţării şi dezvoltării de parcuri ştiinţifice şi tehnologice, centre de inovare şi incubare în afaceri, centre de legături cu industria, de transfer tehnologic şi altele asemenea, inclusiv organizaţii fără scop lucrativ sau patrimonial;l) conducerea, finanţarea, monitorizarea şi implementarea de programe/proiecte de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovării; atribuirea conducerii programelor, conform reglementărilor în vigoare;m) exercitarea atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, sub a cărui autoritate directă funcţionează unităţi aflate în subordinea sau în coordonarea sa; monitorizarea şi evaluarea de unităţi specifice domeniului;n) elaborarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, denumit în continuare Planul naţional, pe perioade multianuale, inclusiv evaluarea surselor necesare; stabilirea şi actualizarea obiectivelor strategiei urmărite prin Planul naţional, în concordanţă cu priorităţile politicilor economice şi sociale ale Guvernului;o) stimularea dialogului cu comunitatea ştiinţifică şi cu alte structuri ale societăţii civile; în acest sens, se consultă şi se stimulează implicarea acestor structuri în mod direct şi activ, inclusiv prin susţinere financiară, în definirea şi implementarea politicilor în domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării;p) aprobarea regulamentului-cadru şi a componenţei Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, denumit în continuare Colegiul consultativ, precum şi a organelor de lucru ale acestuia; asigurarea secretariatului Colegiului consultativ şi, după caz, a organelor de lucru ale acestuia;q) evaluarea programelor cuprinse în Planul naţional şi detalierea lor anuală; aprobarea prevederilor anuale ale Planului naţional şi informarea Guvernului asupra realizării acestora;r) stabilirea fondurilor destinate finanţării programelor-nucleu şi repartizarea acestor fonduri pe fiecare program-nucleu;s) elaborarea planului sectorial de cercetare-dezvoltare propriu, precum şi avizarea planurilor sectoriale de cercetare-dezvoltare ale celorlalte autorităţi publice;t) prognozarea, planificarea şi programarea, după caz, a bugetului aferent cercetării, cuprins în bugetul de stat, a resurselor financiare necesare realizării politicilor în domeniul său de competenţă; utilizarea acestor resurse;u) implementarea sistemului informativ naţional pentru cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, elaborarea şi implementarea politicilor de dezvoltare a tehnologiilor informatice;v) colaborarea cu organisme şi cu organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul cercetării-dezvoltării şi inovării;w) coordonarea de politici în domeniul proprietăţii intelectuale şi stimularea dezvoltării unui mediu favorabil inovării;x) coordonarea activităţii de participare a României la târguri, expoziţii şi la alte asemenea manifestări interne şi internaţionale cu caracter tehnico-ştiinţific.(2) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.(3) Autoritatea, corespunzător obiectului său de activitate, reprezintă Ministerul Educaţiei şi Cercetării în toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice ale acestuia cu terţii.
 + 
Articolul 7(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.–––Alin. (1) al art. 7 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.(2) Structura organizatorică a Autorităţii este prevăzută în anexa nr. 1.(3) În structura organizatorică a Autorităţii, prin decizie a preşedintelui, se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare de lucru.
 + 
Articolul 8(1) În cadrul Autorităţii se organizează, la nivel de direcţie generală, Organismul intermediar pentru programul operaţional sectorial de creştere a competitivităţii economice, pentru obiectivele de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, denumit în continuare Organismul intermediar pentru cercetare.(2) Organismul intermediar pentru cercetare îndeplineşte atribuţiile delegate de Autoritatea de management pentru programul operaţional sectorial de creştere a competitivităţii economice şi/sau de către autorităţile de plată, prin acordul părţilor implicate.(3) Organismul intermediar pentru cercetare va funcţiona cu un număr de 60 de posturi în anul 2006, dintre care 35 de posturi în anul 2005.(4) Numărul de posturi cu care funcţionează Organismul intermediar petru cercetare este cuprins în numărul maxim de posturi aprobat pentru funcţionarea Autorităţii.
 + 
Articolul 9(1) Numărul maxim de posturi pentru Autoritate este de 149, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele.(2) Statul de funcţii se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, la propunerea preşedintelui Autorităţii.–––Art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Articolul 10*)(1) Autoritatea este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului educaţiei şi cercetării.–––Alin. (1) al art. 10 a fost modificat de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 97 din 31 ianuarie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 95 din 7 februarie 2007.(2) Salarizarea preşedintelui şi a vicepreşedintelui Autorităţii se face conform prevederilor legale aplicabile persoanelor care ocupă funcţii de demnitate publică.
 + 
Articolul 11(1) Preşedintele Autorităţii are următoarele atribuţii principale:a) asigură conducerea operativă a Autorităţii;b) reprezintă Autoritatea în relaţia cu terţii şi semnează actele ce o angajează faţă de aceştia, în condiţiile legii;c) angajează şi concediază personalul unităţii, în condiţiile legii;d) încheie contracte individuale de muncă şi dispune măsuri cu privire la modificarea, executarea, suspendarea şi încetarea acestora, cu respectarea legislaţiei în vigoare;e) exercită orice atribuţii care îi revin conform prevederilor legale şi regulamentului de organizare şi funcţionare.(2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii şi instrucţiuni, în condiţiile legii.(3) Pentru fondurile primite de la bugetul de stat, preşedintele este ordonator secundar de credite.(4) Preşedintele poate delega dreptul de semnătură vicepreşedintelui sau secretarului general.
 + 
Articolul 12Preşedintele Autorităţii reprezintă instituţia în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
 + 
Articolul 13Atribuţiile vicepreşedintelui se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
 + 
Articolul 14(1) Autoritatea are un secretar general care este înalt funcţionar public, numit şi salarizat conform prevederilor legale.(2) Secretarul general asigură stabilitatea funcţionării Autorităţii, continuitatea conducerii administrative şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile Autorităţii.(3) Secretarul general îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin decizie a preşedintelui Autorităţii sau prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare.
 + 
Articolul 15Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Autoritatea este sprijinită de Colegiul consultativ pentru cercetaredezvoltare şi inovare, care se constituie şi funcţionează conform prevederilor art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.–––Art. 15 a fost modificat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Articolul 16(1) Pentru desfăşurarea activităţii, Autoritatea preia în administrare de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării unele bunuri aflate în patrimoniul acestuia.(2) Predarea-preluarea bunurilor prevăzute la alin. (1) se face prin protocol încheiat între părţile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(3) Autoritatea are în dotare pentru activităţile specifice un parc auto, stabilit potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi un autovehicul destinat deplasărilor în teritoriu pentru monitorizare şi control.
 + 
Articolul 17(1) Instituţiile şi unităţile care funcţionează în subordinea Autorităţii sunt prevăzute în anexa nr. 2, iar cele care funcţionează în coordonarea sa sunt prevăzute în anexa nr. 3.(2) Structurile organizatorice, statele de funcţii şi regulamentele de organizare şi funcţionare pentru unităţile subordonate se stabilesc prin decizie a preşedintelui, la propunerea directorului general sau, după caz, a directorului unităţii.(3) Numirea şi eliberarea directorilor generali sau, după caz, a directorilor unităţilor prevăzute în anexa nr. 3 se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, la propunerea preşedintelui Autorităţii.–––Alin. (3) al art. 17 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.(4) Numirea şi eliberarea directorilor generali sau, după caz, a directorilor unităţilor prevăzute în anexa nr. 2 se fac prin decizie a preşedintelui Autorităţii.(5) Numirea şi eliberarea din funcţie a membrilor consiliilor de administraţie ale unităţilor prevăzute în anexa nr. 3 se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, la propunerea preşedintelui Autorităţii.–––Alin. (5) al art. 17 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Articolul 18Personalul Autorităţii se constituie din personalul care a fost preluat sau, după caz, transferat de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării, precum şi din personal nou-angajat, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 19Autoritatea poate să încheie contracte sau convenţii cu alte organisme şi cu operatorii economici din ţară şi din străinătate, în vederea colaborării şi cooperării pe plan naţional ori internaţional în domeniul său de activitate, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 20Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 21(1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 2.200/2004 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 6 ianuarie 2005, cu modificările ulterioare.(2) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă numărul curent 5 din anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 5 aprilie 2005, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul educaţiei şi cercetării,Mihail HărdăuMinistrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Gheorghe BarbuMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 17 noiembrie 2005.Nr. 1.449. + 
Anexa 1Numărul maxim de posturi = 149,exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele                           STRUCTURA ORGANIZATORICĂ              a Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică                                ┌────────────┐                                │ │                                │ PREŞEDINTE │                                │ │                                └─────┬──────┘                                      │                ┌─────────────┐ │                │ Juridic şi │ │                │contencios**)├───┐ │                └─────────────┘ │ │ ┌──────────────┐                                  │ │ ┌─────┤VICEPREŞEDINTE│                  ┌────────────┐ │ │ │ └──────────────┘                  │Audit public│ │ ├───────┤                  │ intern**) ├──┤ │ │ ┌──────────────┐                  └────────────┘ │ │ └─────┤ SECRETAR │                                  │ │ │ GENERAL │            ┌──────────────────┐ │ │ └──────────────┘            │Relaţii publice şi├──┼───┤            │ mass-media**) │ │ │            └──────────────────┘ │ │                                  │ │            ┌──────────────────┐ │ │            │ Resurse umane**) ├──┤ │            └──────────────────┘ │ │            ┌──────────────────┐ │ │            │ Informatizare**) ├──┘ │            └──────────────────┘ │                                      │          ┌───────────────────────────┼─────────────────┬───────────────┐          │ │ │ │     ┌────┴────┐ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴───────┐ ┌─────┴───┐     │Direcţia │ │ Organismul│ │ Direcţia │ │Direcţia │     │generală │ │intermediar│ │ transfer │ │economică│     │programe │ │ pentru │ │tehnologic şi │ │ │     └─────────┘ │cercetare*)│ │infrastructuri│ │ │                                └───────────┘ └──────────────┘ └─────────┘     ┌─────────────────┐     │ │┌────┴───────┐ ┌───────┴────────┐│ Direcţia │ │ Direcţia ││politici de │ │ de integrare ││ cercetare- │ │ europeană ││dezvoltare, │ │ şi cooperări ││contractare │ │ internaţionale ││ şi │ │ ││monitorizare│ └────────────────┘│ programe ││ naţionale │└────────────┘––––-    *) Organismul intermediar pentru cercetare este organizat la nivel de       direcţie generală.    **) Organizate la nivel de compartimente sau colective de lucru.–––-Anexa 1 a fost modificată de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Anexa 2INSTITUŢIILE ŞI UNITĂŢILEde cercetare ştiinţifică, dezvoltaretehnologică şi inovare care funcţionează în subordineaAutorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică*) Un numar de maximum 10 posturi pentru administrativ se finanţează de la bugetul de stat.**) Un număr de maximum 20 de posturi pentru bibliotecă se finanţează de la bugetul de stat.–––Anexa 2 a fost modificată de pct. 11 al art. I şi înlocuită cu anexa din HOTĂRÂREA nr. 712 din 4 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 31 iulie 2007.
 + 
Anexa 3INSTITUTE NAŢIONALEde cercetare-dezvoltare care funcţionează în coordonareaAutorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică*Font 9*─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Denumirea unităţii/Localitatea Sursa de finanţare crt.─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Optoelectronica – Venituri proprii    INOE 2000─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare – COMOTI Venituri proprii    Bucureşti─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în domeniul Geologiei, Venituri proprii    Geofizicii, Geochimiei şi Teledetectiei – IGR Bucureşti─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile şi Venituri proprii    Pielarie – INCDTP Bucureşti─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Maşini Agricole Venituri proprii    şi Instalaţii destinate Agriculturii şi Industriei Alimentare –    INMA Bucureşti─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Institutul Naţional de Cercetare pentru Fizica şi Venituri proprii    Inginerie Nucleara "Horia Hulubei" – IFIN-HH Bucureşti─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 7. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Venituri proprii    Laserilor, Plasmei şi Radiatiei – INFLPR Bucureşti─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 8. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Venituri proprii    Tehnica – IFT Iaşi─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 9. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Venituri proprii    Materialelor- INCDFM Bucureşti───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────10. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Venituri proprii    Pământului – INCDFP Bucureşti───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────11. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – Venituri proprii    ICCF Bucureşti───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────12. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie şi Venituri proprii    Materie Condensata – INCEMC Timişoara───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────13. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie şi Venituri proprii    Geoecologie Marina – GEOECOMAR Bucureşti───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────14. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ştiinţe Biologice Venituri proprii    – INSB Bucureşti───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────15. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie – Venituri proprii    IMT Bucureşti───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────16. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Venituri proprii    Criogenice şi Izotopice – ICSI Ramnicu Valcea───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────17. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Venituri proprii    Izotopice şi Moleculare – INCDTIM Cluj Napoca───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────18. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Venituri proprii    Electrica – ICPE-CA Bucureşti───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x