privind reorganizarea instituţiilor publice din subordinea Ministerului Afacerilor Externe
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul 1(1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Redacţia Publicaţiilor pentru Străinătate, instituţie publică de presă, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, se desfiinţează, ca urmare a comasării prin absorbţie, şi se reorganizează ca direcţie, fără personalitate juridică, în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe. … (2) Personalul Redacţiei Publicaţiilor pentru Străinătate se preia, în limita a 42 de posturi, în cadrul Ministerului Afacerilor Externe şi se încadrează, potrivit legii, pe categoriile de funcţii din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. … +
Articolul 2(1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Agenţia Naţională de Control al Exporturilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, desfiinţată ca urmare a comasării prin absorbţie, potrivit Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, se reorganizează ca direcţie generală, fără personalitate juridică, în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, finanţată integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe. … (2) Toate atribuţiile Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor sunt preluate de Ministerul Afacerilor Externe, prin direcţia generală prevăzută la alin. (1), şi sunt coordonate de un secretar de stat, post care se înfiinţează în structura organizatorică a Ministerului Afacerilor Externe. … (3) Personalul Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor se preia de către Ministerul Afacerilor Externe. … (4) Personalul Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor va fi încadrat în limita a 20 de posturi, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. … (5) Încadrarea personalului Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor în numărul de posturi aprobat şi pe noile funcţii din Ministerul Afacerilor Externe, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente se realizează în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. … (6) Încetarea raporturilor de muncă ale personalului Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor, ca urmare a reorganizării, se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor stabilite între conducerea Ministerului Afacerilor Externe şi reprezentanţii salariaţilor sau, după caz, ai sindicatului, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. … (7) În absenţa criteriilor stabilite potrivit alin. (6), la aplicarea măsurii de încetare a raporturilor de muncă se vor avea în vedere criteriile minimale prevăzute la art. 6 alin. (6) din Legea nr. 329/2009. … +
Articolul 3(1) Institutul Diplomatic Român se reorganizează prin reducerea a 24 de posturi. … (2) Încadrarea personalului Institutului Diplomatic Român în numărul de posturi aprobat se realizează în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. … (3) Încetarea raporturilor de muncă ale personalului Institutului Diplomatic Român, ca urmare a reorganizării, se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor stabilite între conducerea Institutului Diplomatic Român şi reprezentanţii salariaţilor sau, după caz, ai sindicatului, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. … (4) În absenţa criteriilor stabilite potrivit alin. (3), la aplicarea măsurii de încetare a raporturilor de muncă se vor avea în vedere criteriile minimale prevăzute de art. 6 alin. (6) din Legea nr. 329/2009. … +
Articolul 4Alineatul (1) al articolului 10 din Hotărârea Guvernului nr. 880/2005 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Diplomatic Român, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 748 din 17 august 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 10. – (1) Numărul maxim de posturi al Institutului Diplomatic Român este de 36. Posturile se ocupă pe bază de concurs. Comisia de concurs se stabileşte prin ordin al ministrului afacerilor externe." +
Articolul 5(1) Institutul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru Românii de Pretutindeni se reorganizează prin reducerea a 19 posturi. … (2) Încadrarea personalului Institutului "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru Românii de Pretutindeni în numărul de posturi aprobat se realizează în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. … (3) Încetarea raporturilor de muncă ale personalului Institutului "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru Românii de Pretutindeni, ca urmare a reorganizării, se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socială, pe baza criteriilor stabilite între conducerea Institutului "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru Românii de Pretutindeni şi reprezentanţii salariaţilor sau, după caz, ai sindicatului, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. … (4) În absenţa criteriilor stabilite potrivit alin. (3), la aplicarea măsurii de încetare a raporturilor de muncă se vor avea în vedere criteriile minimale prevăzute la art. 6 alin. (6) din Legea nr. 329/2009. … +
Articolul 6Hotărârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 din 12 februarie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 2, după punctul 22 se introduc două noi puncte, punctele 22^1 şi 22^2, cu următorul cuprins:"22^1. coordonează, prin Direcţia Generală ANCEX, sistemul naţional de control al operaţiunilor cu produse strategice, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2004, controlul exporturilor pentru produsele cu dublă utilizare, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 129/2006 privind regimul de control al exporturilor de produse şi tehnologii cu dublă utilizare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 136/2007, precum şi toate activităţile potrivit Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltării, producerii, stocării şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora, republicată;22^2. editează reviste româneşti, în limba română şi în limbi străine, destinate difuzării peste hotare, şi desfăşoară şi alte activităţi editoriale."2. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) Ministrul afacerilor externe este ajutat în activitatea sa de 6 secretari de stat, de Agentul guvernamental pentru Curtea Europeană a Drepturilor Omului şi de comisarul general pentru expoziţii mondiale, numiţi în condiţiile legii."3. La articolul 9, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(3) Numărul maxim de posturi în M.A.E. este de 2.561, exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului, din care 873 în centrala M.A.E., exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului."4. Articolul 17 se abrogă.5. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. +
Articolul 7Ministerul Afacerilor Externe preia patrimoniul instituţiilor publice care se desfiinţează, prevăzute la art. 1 şi 2, pe bază de protocol de predare-primire, încheiat în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, care cuprinde menţiunile prevăzute la art. 8 alin. (5) din Legea nr. 329/2009. +
Articolul 8Hotărârea Guvernului nr. 331/1991 privind funcţionarea Redacţiei Publicaţiilor pentru Străinătate, cu modificările şi completările ulterioare, nepublicată, şi Hotărârea Guvernului nr. 920/2005 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 759 din 19 august 2005, cu modificările ulterioare, se abrogă.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––-Ministrul afacerilor externe, interimar,Cătălin Marian Predoiup. Ministrul muncii,familiei şi protecţiei sociale, interimar,Mihai Constantin Şeitan,secretar de statMinistrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 18 noiembrie 2009.Nr. 1.423. +
Anexa 1––-(Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 100/2004)STRUCTURA ORGANIZATORICĂa Ministerului Afacerilor Externe*Font 7* Numărul maxim de posturi în Centrala MAE este de 873, exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului. Numărul maxim de posturi prevăzut pentru Serviciul Exterior este de 1688 ┌──────────────────────┐ ┌─────────────┐ │Inspecţia Generală a ├──┐ ┌──┤ Cabinetul │ │Afacerilor Externe*1) │ │ │ │ Ministrului │ └──────────────────────┘ │ │ └─────────────┘ ┌──────────────────────┐ │ │ ┌──────────────────┐ │Corpul de Audit ├──┤ │ │Direcţia Generală │ │ Intern*2) │ │ ┌══════════┐ ├──┤Afaceri Politice │ └──────────────────────┘ ├───────┤ MINISTRU ├──┤ └──────────────────┘ │ └════╦═════┘ │ ┌──────────────────────┐ │ │ │ ┌──────────────────┐ │Direcţia Protocol ├──┤ │ │ │Direcţia Generală │ └──────────────────────┘ │ │ └──┤Diplomaţie Publică│ │ │ └──────────────────┘ ┌───────────────────────┐ │ │ │Direcţia Cancelarie şi │ │ │ │Protecţia Informaţiilor├──┘ │ │ Clasificate │ │ └───────────────────────┘ │ │ ┌──────────┬─────────┬────────┬───────┴──┬──────────┬─────────┬────────┬─────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │┌───┴────┐┌────┴───┐┌────┴───┐┌───┴────┐┌────┴────┐┌────┴────┐ │ │ ││Secretar││Secretar││Secretar││Secretar││Secretar ││Secretar │ │ │ ││de Stat ││de Stat ││de Stat ││de Stat ││de Stat ││de Stat │ │ │ ││pentru ││pentru ││pentru ││pentru ││pentru ││pentru │ │ │ ││Afaceri ││Afaceri ││Afaceri ││Relaţii ││Relaţiile││Controlul│┌───┴───┐┌───┴────┐ ││Europene││Strate- ││Globale ││Inter- ││cu Româ- ││Exportu- ││Comisar││Agent │ ││ ││gice ││ ││institu-││nii de ││rilor ││General││Guver- │ ││ ││ ││ ││ţionale ││Pretu- ││ ││pentru ││namental│ ││ ││ ││ ││ ││tindeni ││ ││Expozi-││pentru │ │└────┬───┘└────┬───┘└────┬───┘└────────┘└─────────┘└────┬────┘│ţii ││CEDO*3) │ │ │ │ │ │ │Mondi- ││ │┌───┴────┐ │ │ │ │ │ale*3) ││ ││Secretar│ │ │ │ │ └───────┘└────────┘│General │ │ │ │ │ └───┬────┘ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ┌────────┬──┴──┬─────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ┌───┴────┐ │ │ │ │ │ │ │ │Secretar│ │ │ │ │ │ │ │ │General │ │ │ │ │ │ │ │ │Adjunct │ │ │ │ │ │ │ │ └───┬────┘ │ │ │ ┌──┴─┐ ┌──┴─┐ ┌──┴─┐ │ ┌──┴─┐ │ │ │┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌────────┐│ A ││ B ││ C ││ D ││ E ││ F │ │ G │ │ H ││ I │ │ J │ │ K │ │ L ├─┤Agentul │└───┘└───┘└───┘└───┘└───┘└───┘ └───┘ └───┘└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ │României│ │pt. │ │C.I.J. │ └────────┘–––– *1) se organizează la nivel de direcţie *2) se organizează la nivel de serviciu *3) cu rang de subsecretar de statLegendă:A = Direcţia Generală Uniunea EuropeanăB = Direcţia Generală Cooperare RegionalăC = Direcţia Generală Afaceri MultilateraleD = Direcţia Generală Afaceri StrategiceE = Direcţia Generală Diplomaţie EconomicăF = Direcţia Generală Relaţii BilateraleG = Direcţia Generală ANCEXH = Direcţia Generală Management Financiar LogisticI = Direcţia Generală SchengenJ = Direcţia Generală Afaceri ConsulareK = Direcţia Generală Resurse UmaneL = Direcţia Generală Afaceri Juridice +
Anexa 2––-(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 100/2004)INSTITUŢIILEa căror finanţare este asiguratăşi prin bugetul Ministerului Afacerilor ExterneI. Instituţii finanţate de la bugetul de stat, prin Ministerul Afacerilor Externe:– Comisia Fulbright.II. Instituţii finanţate din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat, prin Ministerul Afacerilor Externe:1. Institutul Diplomatic Român (36 de posturi);2. Institutul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru Românii de Pretutindeni (70 de posturi).III. Secretariate ale instituţiilor finanţate din fondurile Ministerului Afacerilor Externe, în cadrul numărului total de posturi aprobat acestuia:1. Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale;2. Asociaţia Internaţională de Studii Sud-Est Europene;3. Casa Americii Latine.––-