pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2009 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 274/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Român pentru Adopţii şi al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul IHotărârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 2. – Numărul maxim de posturi al Oficiului Român pentru Adopţii este de 34, exclusiv demnitarul."2. Anexa nr. 1 "Structura organizatorică a Oficiului Român pentru Adopţii" se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.3. În anexa nr. 2 "Regulamentul de organizare şi funcţionare al Oficiului Român pentru Adopţii", la articolul 8 alineatul (2), după litera o) se introduce o nouă literă, litera p), cu următorul cuprins:"p) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de serviciu în conformitate cu prevederile legale."4. În anexa nr. 2, la articolul 8, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(8) Serviciul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică."5. În anexa nr. 2, la articolul 8^1, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:"i) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de birou în conformitate cu prevederile legale."6. În anexa nr. 2, la articolul 8^1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:"(2) Biroul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică."7. La anexa nr. 2, titlul capitolului VI se modifică şi va avea următorul cuprins:"CAPITOLUL VIServiciul strategii, programe şi evidenţă adopţii"8. La anexa nr. 2, articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 9. – (1) Serviciul strategii, programe şi evidenţă adopţii funcţionează în subordinea directă a secretarului general şi are următoarele atribuţii principale:a) identifică surse de finanţare interne şi externe pentru studii, programe, proiecte, prognoze legate de sistemul naţional de adopţii şi coordonează implementarea acestora; … b) elaborează şi propune spre aprobare strategia naţională în domeniul adopţiei; … c) monitorizează implementarea strategiei naţionale în domeniul adopţiei; … d) elaborează şi monitorizează implementarea strategiei de comunicare şi imagine a Oficiului; … e) sprijină realizarea de programe interne şi internaţionale în domeniul adopţiei; … f) elaborează ghiduri şi metodologii în domeniul promovării adopţiei naţionale; … g) monitorizează respectarea principiilor şi normelor stabilite prin Convenţia de la Haga; … h) elaborează studii, rapoarte, cercetări şi materiale informative privind adopţia; … i) analizează rapoartele organismelor internaţionale şi ale organizaţiilor neguvernamentale, precum şi rapoartele altor instituţii referitoare la adopţie; … j) asigură îndrumarea metodologică a activităţilor serviciilor destinate adopţiei; … k) menţine legătura permanentă cu direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi cu autorităţile locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile; … l) promovează şi sprijină formarea iniţială şi continuă a specialiştilor care acţionează în domeniul protecţiei copilului şi adopţiei; … m) asigură verificarea respectării termenelor, procedurilor şi documentelor prevăzute de legislaţia în vigoare privind adopţia care sunt transmise Oficiului şi sesizează Corpul de control dacă constată încălcări ale prevederilor legale; … n) asigură constituirea evidenţei cererilor persoanelor sau familiilor care doresc să adopte; … o) întocmeşte şi actualizează Registrul naţional pentru adopţii; … p) verifică dacă adoptatul va beneficia în ţara străină de garanţiile şi normele echivalente celor existente în cazul unei adopţii naţionale; … q) comunică direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului lista centralizată la nivel naţional a persoanelor sau familiilor adoptatoare atestate şi înscrise în Registrul naţional pentru adopţii; … r) urmăreşte evoluţia copilului şi a relaţiilor dintre acesta şi părintele sau părinţii săi adoptivi prin intermediul autorităţii centrale competente sau al organizaţiei acreditate ori autorizate din statul de domiciliu al părinţilor adoptivi; … s) întocmeşte certificatul care atestă că adopţia este conformă cu normele impuse de Convenţia de la Haga; … ş) centralizează rapoartele de urmărire postadopţie a copiilor adoptaţi, iar în cazul copiilor adoptaţi internaţional, expediază persoanei juridice care a solicitat deschiderea procedurii de adopţie rapoartele de urmărire postadopţie;t) sprijină adoptatul în obţinerea informaţiilor vizând identitatea părinţilor fireşti, în condiţiile legii; … ţ) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de serviciu în conformitate cu prevederile legale.(2) Serviciul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică." … 9. La anexa nr. 2, capitolul VI^1, cuprinzând articolul 9^1, se abrogă.10. La anexa nr. 2, titlul capitolului VII^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"CAPITOLUL VII^1Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale"11. La anexa nr. 2, articolul 11^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 11^1. – (1) Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale funcţionează în subordinea directă a secretarului de stat.(2) Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale are următoarele atribuţii principale: … a) furnizează oricărei persoane sau mijloacelor de informare în masă informaţiile de interes public prevăzute de lege; … b) întocmeşte şi supune aprobării conducerii Oficiului lista cu informaţiile de interes public furnizate din oficiu şi la cerere; … c) întocmeşte şi asigură publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a raportului periodic de activitate al Oficiului; … d) păstrează documentele create sau deţinute de Oficiu în condiţii corespunzătoare; … e) asigură relaţia cu mass-media, prin comunicate, anunţuri şi organizarea de conferinţe de presă; … f) mediază contactul dintre conducerea instituţiei şi jurnaliştii care solicită interviuri şi declaraţii; … g) coordonează activitatea de actualizare a site-ului instituţiei, cu sprijinul celorlalte structuri ale instituţiei; … h) elaborează răspunsuri la petiţiile adresate Oficiului în care se solicită informaţii cu caracter general din domeniul adopţiei şi asigură expedierea în timp util a răspunsurilor către petenţi; … i) fundamentează şi propune iniţierea de relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale; … j) menţine relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale cu atribuţii în domeniul adopţiei; … k) realizează traducerea neoficială a diverselor documente în şi din limbile engleză şi franceză pentru structurile organizatorice ale Oficiului; … l) colaborează cu celelalte structuri din cadrul instituţiei în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice activităţilor de relaţii cu publicul; … m) supune aprobării secretarului de stat activităţile ce urmează a fi derulate în vederea îndeplinirii atribuţiilor compartimentului; … n) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de compartiment în conformitate cu prevederile legale. … (3) Compartimentul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică." … 12. La anexa nr. 2, după capitolul VII^1 se introduce un nou capitol, capitolul VII^2, cuprinzând articolul 11^2, cu următorul cuprins:"CAPITOLUL VII^2Corpul de controlArt. 11^2. – (1) Corpul de control funcţionează în subordinea directă a secretarului de stat.(2) Corpul de control are următoarele atribuţii principale: … a) exercită controlul administrativ asupra modului de desfăşurare a activităţilor din cadrul procedurilor de adopţie de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi organismele private, în conformitate cu legislaţia în vigoare; … b) verifică respectarea prevederilor legale şi aplicarea principiilor care guvernează materia adopţiilor de către persoanele fizice sau juridice, publice ori private, identifică eventualele disfuncţionalităţi şi propune soluţii pentru remedierea acestora; … c) monitorizează şi controlează respectarea standardelor minime obligatorii privind procedura adopţiei interne; … d) constată încălcări ale prevederilor legale în domeniul de activitate al Oficiului şi stabileşte sau, după caz, contribuie la stabilirea persoanelor responsabile de abaterile constatate; în acest scop, personalul Corpului de control îndeplineşte şi atribuţiile prevăzute la art. 214 din Codul de procedură penală, care se aplică în mod corespunzător; … e) întocmeşte rapoarte de control şi formulează propuneri vizând remedierea neregulilor constatate şi sancţionarea în condiţiile legii a persoanelor responsabile; formulează recomandări vizând implementarea adecvată a normelor legale din domeniu, pentru evitarea unor instrumentări defectuoase ale cazurilor de adopţie; … f) sesizează instituţiile competente în vederea stabilirii răspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau, după caz, penale a persoanelor vinovate de săvârşirea abaterilor constatate; … g) solicită informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoană juridică publică sau privată, aceasta având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitării; … h) are drept de acces, în condiţiile legii, în sediile persoanelor juridice de drept public sau privat, precum şi la domiciliul persoanelor fizice implicate în procedura adopţiei; … i) propune secretarului de stat măsurile necesare sau, după caz, sesizarea instituţiilor competente în vederea luării măsurilor necesare pentru prevenirea sau, după caz, înlăturarea efectelor oricăror acte ori fapte care încalcă principiile şi normele tratatelor internaţionale în domeniul adopţiei la care România este parte; … j) colaborează cu celelalte structuri din cadrul instituţiei în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice activităţii de control; … k) îndeplineşte orice alte atribuţii ce decurg din actele normative în vigoare, în domeniul de competenţă; … l) asigură şi urmăreşte aplicarea prevederilor Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, republicată; … m) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de Corpul de control în conformitate cu prevederile legale. … (3) Corpul de control execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică." … +
Articolul IIHotărârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Secretarul general al Guvernului,Daniela Nicoleta AndreescuSecretarul de stat al Oficiului Român pentru Adopţii,Bogdan Adrian PanaitBucureşti, 18 noiembrie 2009.Nr. 1.413. +
Anexa (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2004) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Oficiului Român pentru Adopţii Numărul maxim de posturi: 34, exclusiv demnitarul ┌─────────────────┐ ┌───────────────┐ │ CORPUL DE ├────┤ SECRETAR │ │ CONTROL │ │ DE STAT │ └─────────────────┘ └─┬─────┬─────┬─┘ │ │ │ ┌─────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────┐ │ COMPARTIMENTUL │ │ │ │ │ │ │ DE COMUNICARE, ├──────┘ │ └──────┤ CABINET │ │ RELAŢII PUBLICE │ │ │ │ │ŞI INTERNAŢIONALE│ │ └─────────────┘ └─────────────────┘ ┌──────┴─────┐ │ SECRETAR │ │ GENERAL │ └──────┬─────┘ │ ┌───────────────────────┼──────────────────┐ │ │ │ ┌───────┴─────────┐ ┌─────────┴───────┐ ┌──────┴──────┐ │ SERVICIUL │ │ SERVICIUL │ │ │ │ ECONOMIC, │ │ STRATEGII, │ │ BIROUL │ │ RESURSE UMANE │ │ PROGRAME ŞI │ │ JURIDIC │ │ŞI ADMINISTRATIV │ │EVIDENŢĂ ADOPŢII │ │ │ └─────────────────┘ └─────────────────┘ └─────────────┘––-