HOTĂRÂRE nr. 1.347 din 5 noiembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 6 noiembrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 1362 12/11/2007
ActulACTUALIZEAZA PEHG 1347 05/11/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Planul de măsuri privind sprijinirea cetățenilor români aflați în Italia, ca urmare a situației create prin adoptarea de către statul italian a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriu, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 2Semestrial, Guvernul va revizui conținutul Planului de măsuri prevăzut în anexă, pe baza evaluărilor realizate și a propunerilor formulate de autoritățile responsabile cu punerea în aplicare a acestuia.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor și reformei administrative,
Cristian David
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu
Ministrul muncii, familiei și egalității de șanse,
Paul Păcuraru
Ministrul justiției,
Tudor-Alexandru Chiuariu
Ministrul economiei și finanțelor,
Varujan Vosganian
București, 5 noiembrie 2007.Nr. 1.347.
 + 
ANEXA
PLAN DE MĂSURI
privind sprijinirea cetățenilor români aflați în Italia, ca urmare a situației create prin adoptarea de către statul italian
a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriu
Având în vedere problematica creată recent, în contextul aplicării de către Italia, începând de la data de 1 noiembrie 2007, a decretelor de îndepărtare din teritoriul național a cetățenilor străini, potrivit prevederilor Decretului-lege nr. 181 din 1 noiembrie 2007 conținând "Dispoziții urgente în materie de îndepărtare de pe teritoriul național din motive de siguranță publică", care vine în completarea Decretului-lege nr. 30 din 6 februarie 2007 privind "Transpunerea în legislația națională a Directivei 2004/38/CE privind dreptul cetățenilor UE și a membrilor lor de familie de a circula și rezida liber pe teritoriul statelor membre", Guvernul României aprobă următorul plan de măsuri:

I. Cooperare polițienească, judiciară și asistență consulară
1. Cooperare polițienească
Nr.crt. Obiectiv Măsuri concrete Structură responsabilă Termene Surse financiare
1. Intensificarea cooperării polițienești operative a) extinderea rețelei de atașați de afaceri interne astfel: 1 la Roma, 1 la Milano și 1 la Torino; b) extinderea rețelei de ofițeri în misiune operativă; MIRA va trimite suplimentar 30 de polițiști pentru a lucra cu partenerii italieni c) convenirea cu autoritățile italiene ca atașații de afaceri interne să fie informați cu cel puțin 24 de ore înainte cu privire la aplicarea decretelor de îndepărtare, cu înaintarea tabelului nominal cu cetățenii în cauză, necesar verificării identității reale a acestora; d) obținerea de la autoritățile italiene competente a unei copii a documentației aferente expulzării/ "dosarului de îndepărtare" (decretele de îndepărtare, ordinul chestorului, decretul de validare de către judecătorul de pace a expulzării, proces-verbal de luare la cunoștință de către expulzat); e) convenirea cu autoritățile italiene ca trimiterea în România a cetățenilor români expulzați să se realizeze pe cale aeriană, cu destinația doar București, eventual pe Aeroportul Băneasa; f) asigurarea prezenței polițiștilor români în zonele în care forțele de ordine italiene desfășoară activități în vederea prevenirii și reprimării infracțiunilor, cu precădere în taberele create de către autoritățile italiene, îndeosebi în cele care sunt vizate a fi desființate; g) convenirea cu poliția de stat italiană a distribuției teritoriale a ofițerilor români de poliție trimiși în misiune temporară, având în vedere că, până în prezent, decizia în acest sens era luată unilateral de către partea italiană, precum și asigurarea executării unor activități cu durată mică de timp în cât mai multe zone/orașe, pentru a se putea acoperi o cât mai mare arie geografică de interes, pentru a se evita menținerea acestora pe o durată de trei luni într-o singură localitate; h) asigurarea unor mijloace proprii de comunicare (telefon/cartelă) și auto, necesare pentru deplasarea în teritoriul italian a ofițerilor români de poliție trimiși în misiune temporară, numărul autoturismelor urmând a fi stabilit în funcție de numărul ofițerilor vizați. MIRA MIRA MIRA MIRA MIRA MIRA MIRA MIRA La fiecare misiune operativătemporară în ItaliaLa fiecare misiune operativătemporară în ItaliaLa fiecare misiune operativătemporară în Italia 200.000 euro 400.000 euro
2. Aplicarea unor măsuri de către structurile competente din subordine din momentul în care cetățenii români expulzați ajung pe teritoriul României, respectiv inițierea demersurilor pe baza cărora, ulterior, să fie luată de către autoritățile judecătorești o decizie vizând interzicerea deplasării acestora în Italia pe o perioadă determinată a) constituirea de echipe mixte de preluare cu mandat determinat pentru verificare documente,interviu/audiere persoane expulzate și completare documentare de caz, care să acționeze de la sosirea în țară a cetățenilor români expulzați, pornind de la elementele "dosarului de îndepărtare" pe care autoritățile italiene îl transmit împreună cu cetățenii expulzați; b) asigurarea transmiterii "dosarului deîndepărtare" către structurile MIRA competente, potrivit documentelor pe baza cărora s-a efectuat deplasarea în străinătate a cetățenilor români expulzați (pașaport – DGP și carte de identitate – INEP); c) informarea MMFES și ANPDC cu privire la sosirea cetățenilor români expulzați pentru a iniția măsuri necesare în funcție de situația socială a acestora în țara de destinație (persoane/familii aflate în dificultate/cu copii); d) înaintarea de către DGP sau, după caz, INEP către instanță a "dosarului de îndepărtare". Demersul trebuie efectuat în directă corelare cu prevederile art. 38 lit. b) al Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate; e) crearea la nivelul IGPR a unui grup interdisciplinar de lucru, care pe baza informațiilor actualizate permanent de către structurile MIRA implicate (IGPF și INEP) să asigure monitorizarea intensificată pe două componente: evidența și analiza generală a evoluției situației expulzărilor, precum și a situației operative din zonele de origine a cetățenilor români expulzați; f) accelerarea soluționării procesului de soluționare a cererilor de asistență pe relația cu Italia. MIRA MIRA MIRA MIRA MIRA MIRA Acționează de fiecare dată când sosesc în țară cetățenii români expulzațiÎn regim de urgență, după sosirea cetățenilor În regim de urgență, după sosirea cetățenilor În regim de urgență, după sosirea cetățenilor În regim de urgență Permanent
2. Cooperare judiciară
1. Asigurarea aplicării unitare a legislației naționale privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate Modificarea prin OUG a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, în sensul stabilirii competenței unice de soluționare a cererilor privind exercitarea dreptului de liberă circulație pentru Tribunalul București, în scopul stabilirii unei practici unitare în materie MIRA 5 noiembrie Nu implică cheltuieli suplimentare
2. Consolidarea cooperării judiciare cu statele membre ale Uniunii Europene în care se află un număr semnificativ de cetățeni români a. Adoptarea cadrului normativ pentru detașarea de urgență a unor magistrați de legătură în statele membre: * Ordonanță de urgență privind unele măsuri pentru consolidarea cooperării judiciare cu statele membre ale Uniunii Europene; * Hotărâre de guvern în vederea asigurării posturilor necesare punerii în aplicare a ordonanței; b. Încheierea unui acord bilateral cu Italia pentru detașarea reciprocă a unor magistrați de legătură; c. Detașarea magistraților de legătură în unele state membre. MJ MJ MJ CSM MEF 5 noiembrie 15 noiembrie 1 decembrie Nu implică cheltuieli suplimentare Nu implică cheltuieli suplimentare MEF va asigura MJ resursele financiare necesare acoperirii drepturilor salariale și altor drepturi bănești aferente
3. Acordarea de asistență juridică cetățenilor români vizați de măsurile de îndepărtare Contractarea unor firme de avocatură specializate în vederea asigurării asistenței juridice necesare cetățenilor români aflați în Italia MAEMEFMJ 8 noiembrie MEF va asigura MAE resursele financiare necesare acoperirii serviciilor contractate
4. Punerea în aplicare a acordului bilateral privind transferarea persoanelor condamnate cărora li s-a aplicat măsura expulzării sau aceea a conducerii la frontieră Definitivarea detaliilor tehnice pentru transferul unui număr de persoane convenit cu partea italiană MJANP 1 decembrie MEF va asigura MJ și ANP resursele financiare necesare efectuării transferului
3. Asistență consulară
1. Promovarea unor măsuri concrete pentru a răspunde situației nou- create prin adoptarea de către statul italian a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriul național a cetățenilor pe motiv de siguranță publică a. implicarea consulilor onorifici în acțiunile de informare și asistare a cetățenilor români aflați în situațiile respective; în Italia sunt numiți de România și își desfășoară activitatea consuli onorifici; b. solicitarea Ambasadei României la Roma către MAE italian ca în conformitate cu prevederile menționate să fie notificate Ambasadei sau Consulatelor României în Italia toate cazurile în care autoritățile italiene au decis îndepărtarea cetățenilor români. Astfel notificarea adoptării măsurii prevăzute la art. 20 alin 7 bis al Decretului-lege italian nr. 30 din februarie 2007, cu modificările și completările aduse prin Decretul-lege nr. 181/ 2007, să se adreseze și misiunii diplomatice a României, nu numai interesatului; c. organizarea unei campanii de informare a cetățenilor români aflați în Italia cu privire la intrarea în vigoare a Decretului-lege și a drepturilor lor. MAE – DGAC
2. Asigurarea pentru cetățenii români aflați în situațiile menționate la pct. 1 de asistență consulară efectivă și promptă a. suplimentarea numărului personalului încadrat la secția consulară a Ambasadei României la Roma, la Consulatele generale de la Milano și Torino cu câte 7 posturi (4 diplomați, dintre care unul cu atribuții privind comunitățile românești și 3 funcționari consulari); b. urgentarea demersurilor pentru înființarea a trei consulate generale pe teritoriul Italiei (Trieste, Bologna, Cosenza), cu câte 11 posturi fiecare (5 diplomatice, dintre care unul cu atribuții privind comunitățile românești, 2 funcționari consulari, 4 tehnico-administrativ).
II. Matrice de măsuri sociale
Nr.crt. Obiectiv Măsuri concrete Structură responsabilă Termene Surse financiare
1. Îmbunătățirea colaborării cu autoritățile italiene în domeniul pregătirii forței de muncă și incluziunii sociale a românilor aflați în Italia Program pe termen scurt de colaborare cu autoritățile italiene a. Constituirea unui grup de lucru coordonat la nivel de secretar de stat MMFES, format din reprezentanți ai MMFES, MIRA, AMPOSDRU,ANOFM, Agenția Națională pentru Romi din România, care să promoveze elaborarea de proiecte în domeniul pregătirii forței de muncă și incluziunii sociale, al economiei sociale și de promovare a inițiativelor transnaționale pe piața inclusivă a muncii; b. Invitarea ministrului Ferrero și a secretarului de stat Cristina de Luca din Ministerul Solidarității Sociale din Italia în vederea încheierii unui protocol de cooperare; c. Încheierea unui protocol de colaborare între Ministerul Muncii, Familie și Egalității de Șanse din România și Ministerul Solidarității Sociale din Italia privind modalitățile de stimulare a unei mai bune integrări sociale a cetățenilor români în Italia și de întoarcere în România, prin: – Schimb de idei de proiecte și identificarea anumitor bune practici din România și Italia care pot fi multiplicate; – Promovarea cooperării între regiuni și promotori cu același tip de probleme în vederea stimulării unui posibil schimb de cunoștințe și experiență pentru accelerarea procesului de incluziune socială în România; – Promovarea constituirii de parteneriate între autoritățile locale din România și autoritățile locale din Italia în vederea repatrierii voluntare a lucrătorilor migranți împreună cu oferirea unor posibilități în țara de origine; – Identificarea unor posibili parteneri (AJOFM, ONG-uri, autorități publice locale) care să implementeze proiecte în domeniul FSE (formare inițială, formare profesională și recalificare, în special pentru populația romă, renovare/ reabilitare case, construcții de case) din România și Italia prin accesarea fondurilor disponibile pentru proiecte transnaționale. MMFES, MIRA, AMPOSDRU, ANOFM, Agenția Națională pentru Romi 10.11. 2007 10.11. 2007
2. Protejarea drepturilor cetățenilor români angajați legal în Italia a. Campanie de informare a lucrătorilor români în Italia despre posibilitățile actuale din România, în special în domeniul ocupării, nivelului de salarizare din diverse domenii; b. Aprobarea strategiei pentru menținerea forței de muncă în România și stimularea reîntoarcerii cetățenilor români în România; c. Campanie de mediatizare a posibilităților de utilizare a fondurilor FSE pentru a promova măsuri de pregătire a forței de muncă și incluziune socială, în special pentru populația romă; d. Utilizarea celor 8 parteneriate regionale pentru ocupare și incluziune socială și a celor 32 de parteneriate locale de ocupare și incluziune socială în sprijinul promovării politicilor regionale de ocupare, elaborarea PRAO fiind rezultatul unui larg proces de consultare a tuturor factorilor implicați în combaterea șomajului și a excluziunii sociale. În acest context, parteneriatele pentru ocupare și incluziune socială s-au implicat în mod activ la elaborarea celor 8 PRAO, iar pe baza priorităților stabilite în cadrul acestor documente elaborează propuneri de proiecte care urmează a fi finanțate din fondurile structurale; e) Mărirea numărului de atașați pentru muncă și măsuri sociale în țările cu comunități mari de cetățeni români. MMFES, MAE, atașat social, BOR, ONG Guvernul României MMFES MMFES, MIRA MMFES, MAE Decembrie 2007 Decembrie 2007 Ianuarie 2008 Ianuarie 2008 Ianuarie 2008
3. Măsuri pentru integrarea persoanelor repatriate voluntar a) Încheierea unui protocol între MMFES și MIRA în scopul asigurării schimbului de informații privind persoanele repatriate voluntar (identificare, domiciliu); b) Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse împreună cu autoritățile locale vor elabora măsuri de stimulare a operatorilor economici care angajează persoanele repatriate voluntar, care au absolvit cursuri de formare profesională (în special prin atragerea în aceste tipuri de programe a societăților cu capital străin din România); c) Modificarea Legii nr. 76/2002 prin includerea acestor categorii de persoane printre beneficiarii ANOFM măsurilor de stimulare a ocupării prin subvenționarea angajatorilor; d) Medierea, informarea și consilierea profesională a persoanelor repatriate voluntar. MMFES, MIRA MMFES, consilii județene/ locale MMFES ANOFM Imediat Decembrie 2007 Bugetul ANOFMBugetul ANOFM
4. Măsuri pentru integrarea persoanelor îndepărtate a) Încheierea unui protocol între MMFES și MIRA în scopul asigurării schimbului de informații privind persoanele îndepărtate; b) Încheierea unui protocol de cooperare între ANOFM prin AJOFM, DGASPC și DMPS în vederea realizării de planuri individualizate de integrare socioprofesională, acordare de servicii și prestații sociale persoanelor repatriate voluntar și celor expulzate; c) Preluarea persoanelor de către DGASPC, trimiterea la domiciliu a acestora sau cazarea temporară în centre care oferă servicii rezidențiale, oferirea transportului în localitatea de origine; d) Asigurarea mesei pentru persoanele care sunt cazate temporar în centre care oferă servicii rezidențiale e) Înregistrarea în baza de date a AJOFM ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă f) Acordarea de servicii sociale prin DGASPC sau servicii publice de asistență socială: – asistență psihologică în situație de criză; – asistență juridică; – asistență socială g) Acordarea de prestații sociale: alocații sociale h) Medierea, informarea și consilierea profesională a persoanelor îndepărtate i) Includerea în programe de formare profesională, conform legii, și promovarea celorlalte tipuri de măsuri j) Persoanelor repatriate voluntar, cetățeni români, li se pot acorda locuințe sociale, cu prioritate, de către consiliile locale din localitatea de domiciliu k) Accesarea de fonduri europene de către autorități locale pentru proiecte de incluziune socială MMFES, MIRA ANOFM, DGASPC, MMFES MMFES, DGASPC MMFES, DGASPC ANOFM DGASPC DMPS ANOFM ANOFM MMFES, MIRA MMFES, consilii județene/ locale Imediat Imediat La cerere La cerere La cerere La cerere La cerere La cerere Decembrie 2007 7 decembrie 2008 Bugetul local Bugetul local Buget asigurări șomaj Bugetul local Bugetul local Buget asigurări șomaj Buget local Fonduri europene
III. Comunicare publică extinsă
Nr.crt. Obiectiv Măsuri concrete Structură responsabilă Termene Surse financiare
1. Integrarea cetățenilor români în societatea italiană a) Vizita domnului Mihai Gheorghiu, secretar de stat pentru românii de pretutindeni, în Italia în perioada 17-22 noiembrie 2007. Programul vizitei va cuprinde: – întâlniri cu reprezentanți ai MAE italian; – întâlniri cu membrii comunității românești din Italia (în special zona Lazio); – participare la Congresul primarilor italieni de la Salsomaggiore (19-20 nov). b) Parteneriate cu autoritățile locale și centrale italiene (în special pentru integrarea cetățenilor români aflați într-o situație socioprofesională precară). Stabilirea, într-o primă fază, a unui parteneriat cu Primăria Genovei (la propunerea primăriei, colaborarea constă în finanțare egală a unui proiect social de integrare). După modelul parteneriatului cu Genova, propunem și încheierea unor parteneriate cu primăriile Romei, Milano, Torino. c) Parteneriate cu ONG-uri italiene cu experiență în domeniul integrării imigranților și cu asociații românești pentru apărarea drepturilor minorităților – Implicarea BOR, a Organizației Sant Egidio din Italia și a Ligii Românilor din Italia, eventual a unor asociații active românești locale. – Dezvoltarea, cu sprijinul camerelor de comerț și al firmelor românești din Italia și al celor italiene din România, a unor campanii de CSR (Corporate Social Responsability), vizând integrarea socială a emigrației românești și promovarea imaginii României. d) Întărirea capacității administrative a instituțiilor românești cu atribuții în relația cu comunitățile românești din Italia (asigurarea resurselor umane adecvate atât în centrala MAE, cât și în misiunile diplomatice și consulare), – Sporirea numărului de diplomați pentru gestionarea problematicii complexe a comunității din Italia; – Suplimentarea personalului diplomatic al Ambasadei și al consulatelor cu persoane specializate în diplomație culturală. DRRP, Ambasadă Roma MAE, MMFES Ambasadă Roma, consulate, asociații românești, BOR, camere de comerț, firme MAE/ DRRP În regim de urgență În regim de urgență MAE – Guvernul României
2. Campanie de imagine publică a comunității românești din Italia a) Implicarea mediului politic, academic, cultural, societății civile și mediului de afaceri românesc din Italia și italian din România pentru transmiterea unui mesaj realist despre societatea românească. Implicarea comunității italiene din România în transmiterea unui mesaj realist opiniei publice din Italia privind societatea românească. – Contactarea deputatului minorității italiene din România și a unor importanți oameni de afaceri români din Italia pentru transmiterea unui mesaj de susținere a comunității românești; – Întâlnire a grupurilor parlamentare de prietenie din Parlamentele României și Italiei; – Întâlniri ale europarlamentarilor români și italieni la Bruxelles; – Vizite ale europarlamentarilor italieni în România; – Dezvoltarea unor parteneriate între Camera de Comerț a României și Camera de Comerț Italiană, în baza susținerii și a disponibilității deja exprimate de către aceasta din urmă. b) Promovarea oportunităților de afaceri dintre cele două țări. Forum de afaceri italo-române: – Organizarea unui forum de afaceri italo-român, cu participarea reprezentanților celor două guverne și a celor mai importante personalități din lumea afacerilor din cele două țări; – Organizarea de evenimente economice de promovare a oportunităților de afaceri și de investiții în România, în marile orașe italiene. c) Organizarea în România de conferințe ale unor foști miniștri de externe, ambasadori din statele membre UE, pe teme de actualitate. d) Valorizarea personalităților italiene ce au avut sau au legătură directă cu România (oameni de film, teatru, artă, diplomați, oameni politici, oameni de afaceri, cupluri mixte cu poziție socială sau politică de excepție). e) Valorizarea personalităților românești din Italia și a aportului lor la dezvoltarea societății italiene. – Susținerea proiectului Asociației Românilor din Italia – Milano de editare a unui volum privind personalitățile românești din Italia și contribuția lor la dezvoltarea societății italiene; – Sprijinirea afirmării unor artiști din comunitatea românească; – Identificarea personalităților artistice și culturale; – Organizare de expoziții, conferințe, lansări de carte. f) Punerea în valoare a elementelor de cultură și civilizație românească și a tradițiilor specifice, ca parte a diversității culturale europene, prin susținerea financiară a manifestărilor culturalartistice organizate de diferite instituții sau asociații românești sau italiene. – Organizarea de concerte simfonice pentru publicul larg, cu participarea unor filarmonici de stat din țară, în marile orașe. – Sprijinirea reprezentării piesei dramaturgului român Matei Vișniec "Cum să explici istoria comunismului pacienților bolnavi mintal" în interpretarea unor actori italieni consacrați. Reprezentarea ar urma să aibă loc în cel puțin 20 de localități italiene. – Organizarea unor conferințe (mese rotunde) în marile centre universitare și institute de studii geopolitice. – În anul 2008, anul dialogului intercultural, organizarea de seminarii și dezbateri academice pe această temă. – Zilele filmului românesc în Italia. – Organizarea unei săptămâni a României la Roma sau Milano (participarea Muzeului Țăranului Român, promovare turistică, concerte de muzică simfonică, ușoară și folclorică, momente de coregrafie și balet, dansuri populare etc.). – În aceeași săptămână se pot organiza și alte evenimente (expoziții, reprezentații teatrale, un concert la Președinția Republicii Italiene, conferințe la Institutul pentru Organizații Internaționale, prezentări de oportunități de afaceri). – Publicarea unor cărți de povești pentru copii în ediții bilingve – Sărbătorirea Zilei Naționale a României la Teatrul Malibran-La Fenice – Veneția; concert Felicia Filip și orchestra filarmonică din Brașov – Participare la sărbătorirea revelionului în Piața San Marco din Veneția – Participare la Carnavalul de la Veneția – România, invitat special g) Implicarea mass-media italiană în reflectarea unei imagini realiste asupra societății românești actuale. – Publicarea unor articole în marile cotidiene sau reviste, despre România/politică europeană, economie, cultură; – Publicarea unei reviste săptămânale sau bilunare, în ediție bilingvă, despre România și Italia: cultură, istorie, literatură, economie, finanțe, sport. – Realizarea unui parteneriat cu TVR Internațional – Organizarea, periodic, de vizite ale reprezentanților mass-media italiene în România. h) Implicarea tuturor instituțiilor, organizațiilor, reprezentanților mass-media pentru transmiterea unui mesaj de evitare a xenofobiei și discriminării rasiale, riscuri majore ale acestei crize. i) Identificarea și cooptarea partenerilor în vederea evitării unei eventuale "vânători de vrăjitoare" ce ar putea decurge din actualul "Pact de siguranță publică" și care ar putea avea ca victime și cetățeni români onești, neimplicați în acte de infracțiune. j) Promovarea poveștilor de succes ale personalităților românești care își desfășoară activitatea în Italia. – Identificarea principalelor personalități din domeniul cultural, academic, economic și sportiv. – Realizarea de interviuri pentru presa scrisă și realizarea unor emisiuni pentru radio și televiziune cu personalitățile de origine română; k) Promovarea turistică a României în Italia – Realizarea de evenimente lunare de promovare turistică a României, în spații publice din marile orașe ale Italiei. misiunea diplomatică și misiunile consulare/ MAE MAE MAE Ambasada, consulatele, DRCES, ICR, MCC MECT În regim de urgență Permanent Permanent Permanent În regim de urgență În regim de urgență În regim de urgență 1 decembrie 2007 31 decembrie 2007 26 ianuarie6 februarie 2008 MAE – Guvernul României
3. Armonizarea relațiilor dintre comunitatea românească și societatea italiană a) Dinamizarea unor parteneriate între asociațiile românești și ONG-uri italiene caritabile sau cu experiență în domeniul integrării imigranților și asociații caritabile care activează pe teritoriul Italiei, prin intermediul ambasadelor de la Roma și Vatican, al reprezentanților BOR în Italia și al unor filiale/rețele neguvernamentale cu reprezentare în România și Italia (de exemplu: Salvați Copiii – România și Italia, Sant Egidio, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile): – o delegație a organizației Salvați Copiii – România, în colaborare cu MAE și cu ANPDC, va efectua o misiune de evaluare în vederea stabilirii unui set concret de măsuri pentru aplicarea acordului privind repatrierea minorilor neasistați (12-22 noiembrie). b) Propunerea de implicare a BOR și a asociațiilor românești din Italia în proiecte sociale de sprijinire a cetățenilor români aflați în situație precară și în promovarea elitelor profesionale românești (consilii parohiale etc.); se va proceda la intensificarea relațiilor cu reprezentanții bisericii catolice, în special cu Sfântul Scaun (pe 6 decembrie va avea loc o manifestare culturală dedicată, la Vatican, prelaților catolici care au sprijinit colaborarea cu BOR din Italia). c) Extinderea numărului de școli parohiale prin care tânăra generație să fie îndrumată către valori spirituale tradiționale românești. d) Propunerea intensificării rolului preoților parohi de consiliere în probleme familiale, spirituale etc. e) Energizarea relației mediului asociativ românesc din Italia cu rețeaua consulilor onorifici din această țară. f) Sprijinirea activității lectoratelor de limbă română din Italia și asocierea acestora în cadrul unei campanii de promovare a imaginii culturii române în Italia; vor fi dinamizate relațiile cu mediul academic italian printr-un program de conferințe susținute de reprezentanți de seamă ai culturii române și organizarea unor manifestări cu impact în mediile academice și culturale. g) Trimiterea de materiale de promovare a României prin intermediul ambasadelor României la Vatican și la Roma. h) Îmbunătățirea cooperării la nivelul administrației locale pe trei paliere distincte: administrativ, economic și cultural-academic: – crearea unui forum al administrației locale de cooperare italo-român; – sprijinirea realizării de vizite reciproce ale reprezentanților administrației locale. Ambasadele Roma și Vatican, consulatele Permanent MAE – Guvernul României
4. Dinamizarea mediului asociativ românesc din Italia în direcția unei implicări mai intense în procesul de integrare a emigranților în societatea italiană a) Flexibilizarea modalităților de finanțare a proiectelor inițiate de asociații românești. b) Asigurarea resurselor umane adecvate, atât în centrala MAE, cât și în misiunile diplomatice și consulare, pentru relația cu comunitatea română din Italia și pentru raporturile cu mediul asociativ românesc. c) Sprijinirea derulării unor proiecte sociale propuse de mediul asociativ românesc. d) Dezvoltarea capacității administrative a asociațiilor românești prin susținerea financiară a unor sedii adecvate, a resurselor umane necesare, a logisticii. Prin intermediul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile se va pune accent pe creșterea capacității manageriale și a abilităților de lucru în rețea ale asociațiilor românești din Italia, precum și pe creșterea numărului de membri și mărirea impactului acțiunilor derulate de mediul asociativ românesc. e) Sprijinirea proiectelor culturale și educaționale inițiate de asociațiile românești. f) Încurajarea federalizării asociațiilor românești prin susținerea financiară a unor proiecte comune în cadrul mediului asociativ românesc din Italia și prin asigurarea unui spațiu comun (Casa Românească, de exemplu) la care să aibă acces toate asociațiile care fac parte din federație. g) Prin intermediul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile se vor oferi traininguri pentru creșterea abilităților de relaționare și lobby în favoarea unor campanii de imagine a comunității românești din Italia. DRRP Ambasada, consulatele DRRP Ambasada, consulatele Ambasada, consulatele Permanent În regim de urgență Permanent Permanent Permanent În regim de urgență MAE – Guvernul României

 + 
Anexăla planul de măsuriACRONIMEDGAC – Direcția Generală Afaceri ConsulareAMPOSDRU – Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial "Dezvoltarea Resurselor Umane"ANOFM – Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de MuncăBOR – Biserica Ortodoxă RomânăDGASPC – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția CopiluluiDMPS – Direcția de Muncă și Protecție SocialăDRRP – Departamentul pentru Relațiile cu Românii de PretutindeniICR – Institutul Cultural RomânDRCES – Direcția Relații Culturale, Educaționale și Științifice
(la 14-11-2007,
Anexa a fost modificată de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.362 din 12 noiembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 772 din 14 noiembrie 2007
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x