pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 936/1998 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. +
Articolul 1Hotărârea Guvernului nr. 936/1998 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 509 din 29 decembrie 1998, se modifica după cum urmează:1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea următorul cuprins:"(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti este persoana juridică română, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd Mareşal Averescu nr. 8-10, sectorul 1, şi funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizării şi finanţării activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale.”2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:"Art. 2. – Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări ştiinţifice şi dezvoltări tehnologice în domeniul tehnologiilor informatiei şi comunicatiei de date, suport al dezvoltării societăţii informationale. Institutul desfăşoară activităţi de informatizare a administraţiei publice, a sectoarelor economiei naţionale şi a societăţii în ansamblu, precum şi activităţi de formare şi specializare profesională în domeniul sau de activitate, de comerţ interior, de import-export, marketing, servicii cu valoare adăugată în domeniul tehnologiilor informatiei şi comunicatiei de date."3. Articolul 6 va avea următorul cuprins:"Art. 6. – (1) Activul şi pasivul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti, stabilite pe baza situaţiei patrimoniului la data de 30 iunie 2000, sunt în suma de 70.487.990 mii lei.(2) Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti, stabilit la data de 30 iunie 2000, este de 62.676.309 mii lei." … 4. Articolul 8 va avea următorul cuprins:"Art. 8. – Ministerul Educaţiei Naţionale, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, aparatura, echipamente şi instalaţii."5. Anexa nr. 2 "Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti" se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre. +
Articolul 2Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga poziţia nr. 1 din anexa nr. 2 "Unităţile care funcţionează în coordonarea Agenţiei Naţionale pentru Comunicaţii şi Informatica" la Hotărârea Guvernului nr. 973/1998 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Comunicaţii şi Informatica, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 527 din 31 decembrie 1998.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:–––––Ministrul educaţiei naţionale,Andrei MargaPreşedintele Agenţiei Naţionalepentru Comunicaţiişi Informatica,Sergiu Stelian IliescuPreşedintele Agenţiei Naţionalepentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare,Lanyi Szabolcsp. Ministrul muncii şiprotecţiei sociale,Alexandru Gheorghe Man,secretar de statp. Ministrul finanţelor,Valentin Lazea,secretar de stat +
Anexa 1––-(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 936/1998)––––––––––––––––– REGULAMENTULde organizare şi funcţionare a Institutului Naţionalde Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti +
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatica – ICI Bucureşti, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Educaţiei Naţionale, care funcţionează după modelul regiilor autonome, conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament. +
Articolul 2(1) Structura organizatorică a institutului este prevăzută în anexa nr. 1 la hotărâre. … (2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale subunitati fără personalitate juridică, în scopul realizării obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare. … +
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate +
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicaţiilor de date, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale programelor naţionale pentru cercetare-dezvoltare şi inovare în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date şi a strategiei de informatizare a societăţii româneşti. +
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde în principal:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare:– cercetări fundamentale de baza orientate pentru diferite domenii ale tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date;– cercetare avansată şi aplicată în informatica;– diseminarea rezultatelor cercetării în informatica;– elaborarea de produse şi sisteme informatice pentru diverse domenii de utilizare, cu prioritate pentru învăţământ şi sectorul public;– analiza, proiectarea, programarea şi implementarea de sisteme complexe de informaţii pentru învăţământ, industrie şi organisme ale administraţiei publice;– elaborarea de propuneri de reglementări, metodologii şi standarde în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date şi al produselor şi serviciilor asociate acestora, armonizate cu reglementările Uniunii Europene;– consultanţa în informatica, control şi management automat (studii de fezabilitate, specificaţii tehnice pentru oferte, studii de modernizare etc.);– livrarea de sisteme "la cheie", dezvoltate pe baza cerinţelor beneficiarilor;– dezvoltarea de software de aplicaţie, cu înalte caracteristici de generalizare;– dezvoltarea, în comun cu alte firme, a unor produse software de aplicaţie;– administrarea Reţelei Naţionale de Calculatoare (RNC);– dezvoltarea şi implementarea de reţele utilizator de calculatoare;– elaborarea de studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniului;– evaluarea de soluţii, proiecte şi sisteme informatice, standardizare în tehnologia informatiei;– participarea la realizarea lucrărilor în cadrul colaborării cu alte tari pe linia academiilor de ştiinţa, a unor organisme internaţionale şi a unor institute similare ca profil.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:– asistenţa tehnica, consultanţa în domeniul sau de activitate;– asistenţa tehnica la implementarea de software în institut sau la alte firme, informare şi documentare în informatica;– organizarea şi gestionarea Bibliotecii naţionale de programe;– activităţi de producţie şi servicii în vederea sustinerii cercetării şi dezvoltării tehnologice în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date, precum şi expoziţii de profil.C. Activităţi de formare şi de specializare profesională în domeniul propriu de activitate:– formarea şi specializarea personalului din activitatea de cercetare-dezvoltare;– pregătire profesională şi specializare de nivel mediu în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicaţiilor de date;– pregătire profesională la nivel postuniversitar prin şcoli postuniversitare, cursuri postuniversitare, studii aprofundate şi altele asemenea, în colaborare cu unităţi de învăţământ în domeniul propriu de activitate.D. Activităţi de editare şi tipărire a publicaţiilor de specialitate:– cataloage cu fise de prezentare a rezultatelor cercetării în domeniu;– buletine de informare;– studii, rapoarte, sinteze, cursuri tematice şi alte publicaţii în domeniu.E. Activităţi de transfer tehnologic şi valorificare a rezultatelor cercetării:– transfer tehnologic al rezultatelor cercetărilor din domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date;– valorificarea rezultatelor cercetărilor din domeniul tehnologiei informatiei şi comunicatiei de date;– organizări şi participari la expoziţii şi manifestări tehnico-ştiinţifice interne şi internaţionale;– activităţi de cooperare tehnico-ştiinţifică internationala.F. Activităţi de comerţ intern şi activităţi de import-export, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate.G. Activităţi de cercetare-dezvoltare privind apărarea naţionala în domeniul tehnologiilor informatiei şi comunicatiei de date. +
Capitolul 3Patrimoniul +
Articolul 5Conform bilanţului contabil la data de 30 iunie 2000 institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 62.676.309 mii lei. +
Articolul 6(1) Institutul administrează cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiază distinct în patrimoniul acestuia. … (2) Rezultatele cercetărilor, concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului. … (3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora. … (4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale şi a Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare. … (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare. … +
Capitolul 4Structura organizatorică şi funcţională +
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate. … (2) În funcţie de specificul activităţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţara sau din străinătate. … (3) Modificările în structura organizatorică şi funcţională a institutului sunt propuse de către directorul general, cu avizul consiliului de administraţie, şi sunt aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale. … +
Articolul 8Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducătorilor acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie. +
Articolul 9Conducătorii subunitatilor din structura institutului răspund faţă de consiliul de administraţie şi faţă de directorul general pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de aceştia. +
Capitolul 5Organele de conducere +
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de: … – consiliul de administraţie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific. … Consiliul de administraţie +
Articolul 11(1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. … (2) Structura consiliului de administraţie este: … – un preşedinte;– un vicepreşedinte;– 7 membri. +
Articolul 12(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu: … – directorul general al institutului;– un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;– un reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale;– un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Comunicaţii şi Informatica;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi cadre didactice din învăţământul superior, ingineri, economişti, jurişti, alţi specialişti din domeniul de activitate al institutului. … (3) Consiliul de administraţie îşi desemnează vicepreşedintele. … (4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, la propunerea autorităţilor din care aceştia fac parte. … (5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru inactivitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care i-a numit, după consultarea prealabilă a autorităţilor din care fac parte. … +
Articolul 13(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetăţeni români, având următoarele drepturi şi obligaţii: … a) îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate; … b) sunt remuneraţi pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie; … c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente. … (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe concurente. … +
Articolul 14Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotărăşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe. +
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe luna şi ori de câte ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia făcându-se de către preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administraţie. … (2) Dezbaterile în consiliul de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de către vicepreşedinte. … +
Articolul 16(1) Consiliul de administraţie îşi poate desfăşura activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi. … (2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor. … +
Articolul 17La şedinţele consiliului de administraţie este invitat şi reprezentantul sindicatului. +
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform prevederilor legale. +
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administraţie răspund, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin. … (2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator. … (3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. (1) lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt. … +
Articolul 20Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) avizează modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, organizarea de subunitati, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului de activitate al institutului; … b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu; … c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare; … d) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la organul coordonator, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului; … e) analizează şi avizează bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent; … f) analizează raportarea semestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli; … g) analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează să fie realizate de institut; … h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii şi subunitati de producţie din patrimoniul institutului; … i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezintă interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale; … j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale; … k) fundamentează şi prezintă Ministerului Educaţiei Naţionale propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes naţional specifice activităţii institutului; … l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 alin. (1) şi stabileşte modul de rambursare a acestora; … m) aproba utilizarea disponibilităţilor în valută; … n) aproba contractul colectiv de muncă; … o) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale. … +
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs. +
Articolul 22Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie +
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi din directorii din structura organizatorică a institutului. +
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete, necesare pentru realizarea obiectivelor, rezultate din:a) strategia programelor de dezvoltare a institutului; … b) programul anual de cercetare-dezvoltare; … c) bugetul de venituri şi cheltuieli; … d) programul de investiţii; … e) sistemul de asigurare a calităţii; … f) alte obligaţii. … +
Articolul 25Comitetul de direcţie se întruneşte decadal sau ori de câte ori interesele institutului o impun. +
Articolul 26Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are răspundere în limita competentei stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.Directorul general +
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului educaţiei naţionale pe baza rezultatelor concursului organizat conform criteriilor propuse de consiliul ştiinţific al institutului şi aprobate de ministrul educaţiei naţionale. +
Articolul 28Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu autorităţile publice, cu alte organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţara şi din străinătate; … b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului; … c) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii; … d) numeşte şi revoca conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administraţie; … e) angajează şi concediază personalul institutului, conform prevederilor legale; … f) asigura negocierea contractului colectiv de muncă şi a salariilor personalului din institut prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa; … g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; … h) adopta măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior prin compartimentele specializate ale institutului; … i) exercita atribuţiile şi are răspunderile care îi revin potrivit prevederilor legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementărilor legale, în competenţa altor organe; … j) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie; … k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului; … l) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 51/1996 şi ale art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovarii, aprobată şi modificată prin Legea nr. 95/1998. … Consiliul ştiinţific +
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 19 membri reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului. … (2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, din cadre didactice din învăţământul superior, salariaţi ai institutului sau din afară acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut. … (3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioadă de 2 ani, prin vot secret, de către membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului. … (4) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie. … +
Articolul 30Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea de propuneri pentru planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare; … b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, în domeniul tehnologiilor informatiei şi comunicatiei de date; … c) examinează şi avizează ofertele de proiecte de cercetare ştiinţifică, urmărind şi modul de realizare a acestora; … d) avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului; … e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; … f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare; … g) propune spre aprobare comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru funcţiile de cercetator ştiinţific şi cercetator principal gradele III, II şi I; … i) organizează şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific; … j) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific; … k) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în străinătate. … +
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.Relaţii financiare +
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. … (2) Bilanţul contabil anual se avizează de către consiliul de administraţie, se aproba de Ministerul Educaţiei Naţionale şi se prezintă Ministerului Finanţelor, după care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. … +
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar. … (2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Guvern, la propunerea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. … +
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul veniturilor de realizat şi cheltuielile totale de efectuat. +
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii. +
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent. … (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor. … +
Articolul 36(1) Institutul hotărăşte cu privire la investiţiile care urmează să fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenţa art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993 privind unele măsuri pentru restructurarea activităţii regiilor autonome. … (2) În cazul altor investiţii decât cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate. … (3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice. … (4) Contractarea de credite mai mari de 500 de milioane lei, în vederea realizării de investiţii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor. … +
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci cu sediul în România. … (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare. … (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la societăţi comerciale cu sediul în România. … +
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune potrivit legii. +
Capitolul 7Reglementarea litigiilor +
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale. +
Capitolul 8Dispoziţii finale +
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completează cu celelalte reglementări legale care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare. … (2) Modificările şi completările prezentului regulament de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Educaţiei Naţionale. … +
Articolul 41Statutul de institut naţional de cercetare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani. +
Articolul 42Prevederile prezentului regulament de organizare şi funcţionare se completează, în cazul unor aspecte nereglementate în conţinutul acestuia, cu dispoziţiile legale aplicabile regiilor autonome.–––