În temeiul Ordonanței Guvernului nr. 25/1995, aprobată și modificată prin Legea nr. 51/1996,Guvernul României hotărăște: +
Articolul 1Se înființează Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București, persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, care funcționează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, prin reorganizarea Institutului de Cercetări Chimico-Farmaceutice, care se desființează. +
Articolul 2Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București are sediul în municipiul București, Calea Vitan nr. 112, sectorul 3. +
Articolul 3Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetări fundamentale și aplicative, dezvoltare tehnologică, producție de mic tonaj de medicamente de uz uman și veterinar, în vederea soluționării cerințelor de interes național și public din domeniul chimico-farmaceutic, biotehnologiei, medicinei. +
Articolul 4Structura organizatorică a Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București este prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 5Patrimoniul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București, stabilit pe baza bilanțului de la 30 iunie 1996, este de 5.467.436 mii lei, din care imobilizari corporale și necorporale 2.707.084 mii lei și active circulante 2.760.352 mii lei, și se preia pe bază de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetări Chimico-Farmaceutice. +
Articolul 6Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București își desfășoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum și cu regulamentul de organizare și funcționare prevăzut în anexa nr. 2. +
Articolul 7Personalul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București se preia prin transfer de la Institutul de Cercetări Chimico-Farmaceutice și își păstrează salariile avute la data transferului, până la negocierea noului contract colectiv de muncă. +
Articolul 8Ministerul Cercetării și Tehnologiei, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri și cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiții, dotări, aparatura, echipamente și instalații. +
Articolul 9Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemnează:
Ministrul cercetării și tehnologiei,
Doru Dumitru Palade
Ministru de stat, ministrul finanțelor,
Florin Georgescu +
Anexa nr. 1INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARECHIMICO-FARMACEUTICA – ICCF BUCUREȘTI
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
Notă …
Conform art. 1 și 8 din HOTĂRÂREA nr. 696 din 8 octombrie 1998, publicată în Monitorul Oficial nr. 391 din 15 octombrie 1998, se înființează Societatea Comercială „Centrul de Cercetări pentru Medicamente de Sinteza” – S.A., persoana juridică română cu capital social integral de stat, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, Str. Fabricii nr. 126, județul Cluj, și Societatea Comercială „Centrul de Cercetări pentru Antibiotice” – S.A., persoana juridică română cu capital social integral de stat, cu sediul în municipiul Iași, str. Valea Lupului nr. 1, județul Iași, prin reorganizarea celor două filiale fără personalitate juridică din cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București, care se desființează. Anexa nr. 1 se modifică în mod corespunzător. +
Anexa nr. 2
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE
a Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București +
Capitolul 1Dispoziții generale +
Articolul 1Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București, denumit în continuare institut, este persoana juridică română aflată în coordonarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, care funcționează după modelul regiilor autonome, conform Legii nr. 51/1996, și își desfășoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare și a prezentului regulament. +
Articolul 2(1)Institutul are structura organizatorică cuprinsă în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.314 din 25 noiembrie 1996.(2)Institutul are, în cadrul structurii sale organizatorice, doua filiale fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului sau de activitate. Acestea sunt:– Centrul de Cercetări pentru Medicamente de Sinteza – Filiala Cluj-Napoca: str. Fabricii nr. 124, județul Cluj; … – Centrul de Cercetări pentru antibiotice – Filiala Iași: str. Valea Lupului nr. 1, județul Iași. … Notă …
Conform art. 1 și 8 din HOTĂRÂREA nr. 696 din 8 octombrie 1998, publicată în Monitorul Oficial nr. 391 din 15 octombrie 1998, se înființează Societatea Comercială „Centrul de Cercetări pentru Medicamente de Sinteza” – S.A., persoana juridică română cu capital social integral de stat, cu sediul în municipiul Cluj-Napoca, Str. Fabricii nr. 126, județul Cluj, și Societatea Comercială „Centrul de Cercetări pentru Antibiotice” – S.A., persoana juridică română cu capital social integral de stat, cu sediul în municipiul Iași, str. Valea Lupului nr. 1, județul Iași, prin reorganizarea celor două filiale fără personalitate juridică din cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica – ICCF București, care se desființează. Art. 2 alin. (2) din anexa nr. 2 se modifică în mod corespunzător.(3)Institutul poate înființa în cadrul structurii sale și alte subunitati fără personalitate juridică, necesare realizării obiectului de activitate. Modalitatea de constituire și relațiile acestora în cadrul institutului și cu terții sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare și funcționare. +
Capitolul 2Scopul și obiectul de activitate +
Articolul 3Institutul este înființat în scopul desfășurării activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică în domeniul chimico-farmaceutic, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului și la realizarea cu prioritate a obiectivelor științifice și tehnologice ale Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică. +
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde:A.Activități de cercetare-dezvoltare: … a)În cadrul Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică, cu o pondere majoritara din total activitate:– cercetare fundamentală de baza și orientata, realizată în scopul creșterii … … nivelului cunoștințelor în chimie, biologie, genetica, biotehnologii șimedicina;– cercetare aplicativa de tip precompetitiv, pentru elaborarea de noi … tehnologii de obținere a unor substanțe active medicamentoase de uz umanși veterinar, noi (originale) sau cunoscute, produse cosmetice șiodorante, biostimulatori zootehnici, produse igienico-sanitaredezinfectante și optimizarea tehnologiilor existente prin sinteza chimica,biotehnologii, biosinteza, extractii fito- sau opoterapeutica (din plantesau organe animale), precum și tehnologii genetice cu rol de suport pentrucercetările aplicative viitoare din mai multe ramuri, sectoare sauactivități;– studii și cercetări privind izolarea din diverse biotipuri, caracterizarea … și ameliorarea în scop bioproductiv a unor microorganisme producătoare deantibiotice, enzime, aminoacizi, alcooli, vitamine, pesticide, fixatoarede azot, hormoni și alte substanțe biologic active;– cercetări pentru elaborarea de tehnologii de condiționare a medicamentelor … în stare solida (comprimate, drajeuri, capsule, supozitoare, granule),lichidă (soluții buvabile, injectabile, colire, siropuri, soluții de uzextern), unguente;– cercetare farmacologica (teste toxicologice și studii farmacologice … preclinice);– cercetări radiobiologice și radiochimice; … – cercetare analitica (dezvoltare de metode analitice pentru controlul … calității);– cercetări privind obținerea de reactivi puri și teste de diagnostic; … – cercetări pentru obținerea unor substanțe farmaceutice cu utilizări și în … alte domenii;– elaborarea de studii și cercetări aplicative în vederea restructurării, … retehnologizării și modernizării sectorului industriei de medicamente;– elaborarea de strategii, studii de diagnoza și prognoza privind … dezvoltarea domeniilor științei și tehnologiei;– elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor ce intră în … sfera de activitate a institutului.b)În afară Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică:– cercetare aplicativa și/sau dezvoltare tehnologică pentru soluționarea … … unor probleme concrete din domeniul sau de activitate, cu prioritate, lasolicitarea unor beneficiari, prin contracte directe.B.Activități conexe activității de cercetare-dezvoltare:– asigura asistența tehnica de profil, în vederea experimentarii și aplicării tehnologiilor elaborate; … – executa lucrări de consultanța tehnico-economică pentru agenții economici interesați, în domeniile specifice; … – furnizează servicii științifice și tehnologice agenților economici sau oricăror beneficiari interesați; … – executa testare și certificare de produse; … – stabilește relații de colaborare cu: … … . Comisia medicamentului; Institutul pentru Controlul de Stat alMedicamentelor și Cercetări Farmaceutice (I.C.S.M.C.F.); Comisia deproduse biologice din cadrul Ministerului Sănătății, pentru obținereaavizelor necesare pentru medicamente, produse biologice de uz uman,produse cosmetice;. Direcția Farmaceutica din Ministerul Sănătății, pentru obținereaautorizației de fabricare a medicamentelor;. Direcția de medicina preventivă, pentru avize, reactivi de uz clinic,teste de diagnostic etc.;. Comisia de avizare, cercetare, înregistrare și utilizarea medicamentelorde uz veterinar și aditivilor furajeri, din cadrul MinisteruluiAgriculturii și Alimentație, în vederea obținerii avizelor necesare,pentru medicamentele de uz veterinar și aditivi furajeri;– urmărește și sprijină, din punct de vedere organizatoric și material, difuzarea rezultatelor științifice proprii în circuitul științific național și internațional prin: … . organizarea de manifestări științifice proprii;. sprijinirea afilierii membrilor institutului la societăți științificenaționale și internaționale;. promovarea și sprijinirea comunicării și publicării în țara și înstrăinătate a rezultatelor științifice obținute de salariațiiinstitutului;– asigura, conform prevederilor legale, protecția rezultatelor științifice brevetabile. C.Formare și specializare de cercetători în domeniul propriu de activitate:– organizează cursuri, seminarii, stagii, schimburi de experienta la care participa specialiști proprii și/sau invitați din țara și străinătate; … – asigura condiții pentru specializarea și perfecționarea personalului propriu prin stagii și schimburi de experienta în alte instituții de profil din țara și străinătate, precum și pentru pregătirea profesională de nivel universitar, postuniversitar și doctorat. … … D.Execuție de unicate și serii mici:– executa producții de mic tonaj în vederea sustinerii și valorificării activității de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică desfășurate în institut; … – comercializează, pe bază de contract cu beneficiarii: tehnologiile realizate prin cercetare, medicamente de uz uman și veterinar, substanțe active medicamentoase și intermediari, reactivi puri, teste de diagnostic clinic, substanțe de uz cosmetic etc., executate în institut. … … E.Executa activități de transfer tehnologic cu rezultatele cercetării efectuate, din domeniul propriu. … F.Desfășoară activități de import-export cu produse finite, intermediari, materii prime, din domeniul sau de activitate. … G.Activitățile menționate la lit. A-F pot fi efectuate în asociație cu agenți economici sau instituții din țara și străinătate, pe bază de convenții, contracte, cooperare științifică. … … În cadrul obiectului sau de activitate, institutul colaborează și la realizarea unor activități de cercetare-dezvoltare privind apărarea naționala. +
Capitolul 3Patrimoniul +
Articolul 5Conform bilanțului contabil la 30 iunie 1996, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 5.467.436 mii lei, din care imobilizari corporale și necorporale 2.707.084 mii lei și active circulante 2.760.352 mii lei. +
Articolul 6(1)Institutul administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică, precum și alte bunuri dobîndite, în condițiile legii. Bunurile proprietate publică, precum și cele dobîndite se afla în administrarea institutului și se evidențiază distinct în patrimoniul acestuia.(2)Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale și necorporale, efectuate și finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobîndite, dacă prin contract nu se prevede altfel, și se înregistrează în evidența contabilă a institutului.(3)În exercitarea drepturilor sale, institutul poseda și folosește bunurile aflate în patrimoniul sau și, după caz, dispune de acestea în condițiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizării acestora.(4)Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activități se poate face numai în scopul stimulării transferului rezultatelor activității de cercetare-dezvoltare, în condițiile prevederilor legale corespunzătoare și cu aprobarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei.(5)Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale. +
Capitolul 4Structura organizatorică și funcțională +
Articolul 7(1)Institutul poate avea în structura subunitati, secții, laboratoare, birouri și alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului sau de activitate.(2)În funcție de specificul activității, se pot organiza și colective specializate sau colective interdisciplinare. +
Articolul 8Directorul general stabilește relațiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum și relațiile acestora cu terții și le poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului. +
Articolul 9Subunitatile din structura institutului răspund în fața consiliului de administrație și a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuțiilor, responsabilităților și competentelor încredințate de către aceștia. +
Capitolul 5Organele de conducere +
Articolul 10(1)Conducerea institutului este asigurata de către:– consiliul de administrație; … – comitetul de direcție; … – directorul general. … (2)Orientarea și coordonarea activității tehnico-științifice din institut sunt asigurate de către consiliul științific. +
Articolul 11(1)Consiliul de administrație este format din 7 membri, numiți pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.(2)Structura consiliului de administrație este alcătuită din:– 1 președinte; … – 1 vicepreședinte; … – 5 membri. … +
Articolul 12(1)Din consiliul de administrație fac parte, în mod obligatoriu:– directorul general al institutului – președinte; … – un reprezentant al Ministerului Cercetării și Tehnologiei; … – un reprezentant al Ministerului Finanțelor; … – un reprezentant al Ministerului Muncii și Protecției Sociale; … – directorul adjunct științific al institutului; … – președintele consiliului științific. … (2)Cealaltă membru în consiliul de administrație poate fi medic, farmacist, inginer, economist, jurist, alt specialist din institut sau reprezentant al unui agent economic de profil;(3)Consiliul de administrație își desemnează vicepreședintele.(4)Numirea membrilor consiliului de administrație se face prin ordin al ministrului cercetării și tehnologiei.(5)Revocarea membrilor consiliului de administrație pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de către același organ care a făcut numirea. +
Articolul 13Membrii consiliului de administrație sunt cetățeni români și:a)își păstrează calitatea de angajat la instituția sau la unitatea de la care provin și toate drepturile și obligațiile ce deriva din aceasta calitate; … b)sunt plătiți pentru activitatea desfășurată în aceasta calitate cu o indemnizație lunară stabilită de consiliul de administrație; … c)nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administrație și nu pot participa, în aceeași calitate la societățile comerciale cu care institutul are relații contractuale sau interese contrare; … d)sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administrație cei care, personal ori soțul, (sotia), copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt, în același timp, patroni sau asociați la societăți comerciale cu capital privat cu același profil sau cu care institutul se afla în relații comerciale directe. … +
Articolul 14Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în baza regulamentului propriu de funcționare și cu respectarea legislației în vigoare. El hotărăște în problemele privind activitatea institutului, cu excepția celor care, potrivit legii, sunt date în competența altor organe. +
Articolul 15(1)Consiliul de administrație se întrunește o dată pe luna sau ori de cîte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facindu-se de către președinte sau la solicitarea a cel puțin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administrație.(2)Dezbaterile consiliului de administrație sunt conduse de președintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreședinte. +
Articolul 16(1)Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în prezenta a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiție, ședința consiliului de administrație se poate reprograma într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeași ordine de zi.(2)Hotărârile consiliului de administrație se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenți, dar nu mai puțin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor. +
Articolul 17La ședințele consiliului de administrație este invitat reprezentantul sindicatului. +
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administrație poate atrage în activitatea de analiza consilieri și consultanți din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform prevederilor legale. +
Articolul 19(1)Membrii consiliului de administrație sunt răspunzători, în condițiile legii, pentru îndeplinirea atribuțiilor ce le revin.(2)Membrii consiliului de administrație, care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru institut, nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de ședințe al consiliului de administrație și au anuntat în scris, despre aceasta, organul coordonator.(3)Membrii consiliului de administrație, care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) răspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare acestui fapt. +
Articolul 20Consiliul de administrație are, în principal următoarele atribuții:a)avizează modificarea structurii organizatorice și functionale a institutului, înființarea, desființarea și comasarea de subunitati din structura institutului; … b)aproba, la propunerea consiliului științific, strategia și programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de virf și de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu; … c)propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înaintează Colegiului Consultativ pentru Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică; … d)analizează și avizează proiectul bugetului de venituri și cheltuieli, pe care îl depune la Ministerul Cercetării și Tehnologiei, în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului; … e)analizează și avizează bilanțul contabil și contul de profit și pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Finanțelor; aproba raportul de gestiune asupra activității desfășurate de institut în anul precedent; … f)analizează raportarea trimestriala privind activitatea realizată de institut, aproba măsuri pentru desfășurarea acesteia în condiții de echilibru al bugetului de venituri și cheltuieli; … g)analizează, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investițiile care urmează a fi realizate de institut; … h)propune spre aprobare, în condițiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locația de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producție din patrimoniul institutului; … i)aproba asocierea institutului cu terțe persoane juridice, în vederea realizării de activități comune care prezintă interes pentru asociați și care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale; … j)aproba valorificarea bunurilor dobîndite, cu respectarea prevederilor legale; … k)fundamentează și prezintă Ministerului Cercetării și Tehnologiei propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri și cheltuieli al acestuia, pentru finanțarea obiectivelor de interes public specifice activității institutului; … l)aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 și stabilește modul de rambursare a acestora; … m)aproba utilizarea disponibilităților în valută; … n)aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă; … o)executa orice alte atribuții stabilite potrivit prevederilor legale. … +
Articolul 21În primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administrație prezintă Ministerului Cercetării și Tehnologiei un raport asupra activității desfășurate în anul precedent și asupra programului de activitate pentru anul în curs. +
Articolul 22Secretariatul consiliului de administrație este asigurat de către institut; atribuțiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de funcționare a consiliului de administrație. +
Articolul 23Conducerea operativă a institutului este asigurata de un comitet de direcție, compus din directorul general și directorii din structura organizatorică a institutului. +
Articolul 24Comitetul de direcție stabilește acțiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:– strategia programelor de dezvoltare a institutului; … – programul anual de cercetare-dezvoltare; … – bugetul de venituri și cheltuieli; … – programul de investiții; … – sistemul de asigurare a calității; … – alte obligații. … +
Articolul 25Comitetul de direcție se întrunește decadal și ori de cîte ori interesele institutului o impun. +
Articolul 26(1)La nivelul subunitatilor din institut se organizează și funcționează comitetul de conducere, care își desfășoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare și funcționare, aprobat de consiliul de administrație al institutului, și este prezidat de directorul subunitatii respective.(2)Comitetul de conducere exercita atribuții și are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului și aprobate de consiliul de administrație. +
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusă de directorul general, numit prin ordin al ministrului cercetării și tehnologiei, la propunerea Colegiului Consultativ pentru Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică, dintre cercetatorii științifici principali care lucrează în domeniu și au pregătire managerială. +
Articolul 28Directorul general are, în principal, următoarele atribuții și responsabilități:a)reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului în relațiile cu celelalte organe, organizații și agenți economici, precum și cu persoane fizice din țara și din străinătate; … b)stabilește atribuțiile, competentele și relațiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum și relațiile acestora cu terții; … c)propune modificarea structurii organizatorice și functionale a institutului; … d)asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului și a salariilor personalului din institut, prin comitetul de direcție; aproba salariile rezultate din negocierea directa; … e)numește și revoca pe conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum și pe directorii din structura organizatorică a institutului, cu avizul consiliului de administrație; … f)angajează și concediază personalul propriu; … g)aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcțiile de cercetator științific principal gradul I, II și III și cercetator științific, la propunerea consiliului științific; … h)are atribuții și raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condițiile art. 21 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 25/1995, aprobată și modificată prin Legea nr. 51/1996; … i)răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale; … j)adopta măsuri și urmărește realizarea operațiunilor de comerț exterior, prin compartimentele proprii specializate; … k)exercita atribuțiile și are răspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba și ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepția celor date, potrivit reglementărilor legale, în competența altor organe; … l)exercita orice alte atribuții ce-i sunt delegate de consiliul de administrație; … m)poate delega, în condițiile legii, o parte dintre atribuțiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului. … +
Articolul 29(1)Consiliul științific este format din 13 membri, reprezentind toate direcțiile științifice din cadrul institutului.(2)Consiliul științific este alcătuit din cercetători cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza și de prospectare în domeniu, cadre didactice din învățământul superior, salariați ai institutului sau din afară acestuia, aleși, prin vot secret, de către cadrele cu studii superioare din institut.(3)Consiliul științific este condus de un președinte și un vicepreședinte, aleși pe timp de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului științific. Din consiliul științific fac parte, de drept, directorul general și directorul științific al institutului.(4)Consiliul științific se organizează și funcționează în conformitate cu regulamentul propriu. +
Articolul 30Atribuțiile principale ale consiliului științific sunt următoarele:a)participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activității de cercetare-dezvoltare și la elaborarea Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică, în domeniul propriu de activitate; … b)contribuie la realizarea obiectivelor științifice și tehnologice ale Programului național de cercetare științifică și dezvoltare tehnologică; … c)examinează și avizează proiectele de cercetare științifică, precum și realizarea acestora; … d)avizează hotărârile care implica politica de cercetare a institutului și a ramurii de cercetare-dezvoltare; … e)propune măsuri pentru perfecționarea profesională și pentru încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale; … f)face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare și promovare a personalului de cercetare; … g)propune comisiile de concurs pentru promovarea în funcțiile atestabile și confirma rezultatele concursurilor pentru funcțiile de cercetator științific principal gradul I, II și III și cercetator științific; … h)organizează și coordonează desfășurarea acțiunilor cu caracter științific; … i)avizează acțiunile de cooperare, interne și internaționale, cu scop științific; … j)avizează acordarea de burse de studii și stagii de perfecționare în străinătate. … +
Capitolul 6Bugetul de venituri și cheltuieli și administrarea acestuia. Relațiifinanciare +
Articolul 31(1)Institutul întocmește anual bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil și contul de profit și pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor.(2)Bilanțul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanțelor și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. +
Articolul 32(1)Veniturile și cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercițiu financiar.(2)Bugetul de venituri și cheltuieli se aproba de către Guvern, la propunerea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, cu avizul Ministerului Finanțelor și a Ministerului Muncii și Protecție Sociale. +
Articolul 33Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat și cheltuielile totale de efectuat. +
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor cuprinse în contractele colective de muncă, în limita fondului total destinat plății salariilor. +
Articolul 35(1)Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situația în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societățile comerciale bancare, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent. (2)Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanțelor. +
Articolul 36(1)Institutul hotărăște cu privire la investițiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanțarea efectuindu-se din surse proprii și din credite bancare, cu excepția investițiilor care intra sub incidența prevederilor art. 6 și 11 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1993.(2)În cazul investițiilor, altele decît cele prevăzute în art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1993, finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat, limita de finanțare se aproba o dată cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligația ca, în execuția bugetului de venituri și cheltuieli să se încadreze în alocațiile bugetare aprobate.(3)Execuția investițiilor prevăzute la alin. (1) și (2) se adjudeca pe bază de licitație publică, potrivit legislației privind achizițiile publice.(4)Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, la nivelul anului anterior, în vederea realizării de investiții de natura celor prevăzute la alin. (1) și (2), se efectuează cu aprobarea Ministerului Cercetării și Tehnologiei, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanțelor. +
Articolul 37(1)Operațiunile de încasări și plati ale institutului se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.(2)Institutul poate efectua operațiuni de încasări și plati în lei și în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa și a normativelor de disciplina financiar-valutară, stabilite prin actele normative în vigoare.(3)Institutul poate efectua operațiuni de comerț exterior potrivit legii. Operațiunile de încasări și plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitățile bancare specializate cu sediul în România. +
Articolul 38Institutul își va organiza controlul financiar preventiv și controlul financiar de gestiune, potrivit legii. +
Capitolul 7Reglementarea litigiilor +
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanțelor de judecată române competente, în conformitate cu reglementările legale în vigoare. +
Capitolul 8Dispoziții finale +
Articolul 40(1)Prezentul regulament de organizare și funcționare se completează cu celelalte reglementări legale, care se referă la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.(2)Modificările și completările regulamentului de organizare și funcționare se pot face la propunerea consiliului de administrație, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu acordul Ministerului Cercetării și Tehnologiei. +
Articolul 41Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplică prevederile care, potrivit dispozițiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome. +
Articolul 42Statutul de institut național de cercetare-dezvoltare se reînnoiește prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.–––––-