pentru modificarea anexelor nr. 6 şi 7 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor persoanelor cu handicap, precum şi în domeniul asistenţei sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost şi persoanelor victime ale violenţei în familie şi a finanţării acestor programe
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. +
Articolul UNICAnexele nr. 6 şi 7 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006 privind aprobarea programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor persoanelor cu handicap, precum şi în domeniul asistenţei sociale a persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost şi persoanelor victime ale violenţei în familie şi a finanţării acestor programe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 1 martie 2006, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Gheorghe Barbup. Ministrul finanţelor publice,Doina-Elena Dascălu,secretar de statBucureşti, 20 septembrie 2006.Nr. 1.293. +
Anexa 1––-(Anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006)–––––––––––––––––PROGRAMUL DE INTERES NAŢIONAL"Dezvoltarea serviciilor de îngrijire la domiciliu a persoanelor vârstnice dependente"Scop:a) menţinerea autonomiei pe o perioadă cât mai lungă şi prevenirea agravării situaţiei de dependenţă a persoanei vârstnice; … b) diminuarea costurilor induse de îngrijirea de lungă durată în regim rezidenţial; … c) creşterea responsabilităţii autorităţilor locale faţă de persoanele vârstnice care necesită îngrijire şi suport pentru a-şi continua viaţa în propria familie şi locuinţă şi întărirea capacităţii acestora de a răspunde acestui obiectiv; … d) îmbunătăţirea calităţii serviciilor de îngrijire furnizate; … e) suportul acordat familiei care are în îngrijire persoane vârstnice dependente, pentru a asigura continuitatea serviciilor pe perioade de lungă durată. … Obiective:a) creşterea calităţii vieţii persoanelor vârstnice dependente, respectarea demnităţii şi a libertăţii de a alege a acestei categorii de populaţie aflate în nevoie; … b) prevenirea spitalizărilor repetate şi a instituţionalizării persoanelor vârstnice care suferă de afecţiuni cronice, generatoare de dependenţă; … c) formarea de personal calificat care să ofere îngrijiri la domiciliul persoanelor asistate; … d) angajarea personalului, calificat şi format, de către autorităţile locale sau de către organizaţiile neguvernamentale, pentru a asigura serviciile necesare. … Indicatori cantitativi:a) formarea şi acreditarea unui număr de 1.000 de îngrijitori la domiciliu; … b) angajarea unui număr de 1.000 de îngrijitori de către autorităţile locale sau de către organizaţiile neguvernamentale, pentru a asigura serviciile sociale necesare; … c) asigurarea de servicii de îngrijire la domiciliu pentru un număr de minimum 4.000 de persoane vârstnice dependente; … d) existenţa unui număr cuantificabil de planuri de îngrijire şi asistenţă, elaborate pentru fiecare beneficiar. … Indicatori de eficienţă:a) reducerea numărului de persoane vârstnice aflate în situaţia de a fi încadrate, în evoluţie, într-un grad mai înalt de dependenţă faţă de cel evaluat la data începerii implementării programului; … b) asigurarea unor servicii de calitate, în baza planurilor individuale de îngrijire şi asistenţă; … c) reducerea numărului de spitalizări/an/persoană vârstnică dependentă, precum şi a solicitărilor de admitere în căminele pentru persoane vârstnice. … Indicatori de rezultate:a) 4.000 de persoane vârstnice dependente continuă să îşi trăiască viaţa, cu demnitate, în propria locuinţă, în mijlocul familiei şi al comunităţii, ca urmare a furnizării de servicii de îngrijire la domiciliu; … b) 1.000 de persoane sunt calificate şi angajate în sistemul de servicii sociale; … c) o serie de instituţii tip cămin pentru persoane vârstnice nu se mai află sub presiunea solicitărilor de internare, reuşind astfel să se înscrie în programele de reabilitare şi modernizare, pentru a asigura servicii sociale de calitate, în regim rezidenţial, doar pentru persoanele care nu pot fi îngrijite la domiciliu. … Perioada de derulare:Programul se derulează pe o perioadă de 2 ani de la data încheierii contractelor de finanţare, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2008.Buget:Bugetul total al acestui program de interes naţional este de 7.600 mii lei, din care:a) 50 mii lei pentru anul 2006; … b) 3.100 mii lei pentru anul 2007; … c) 4.450 mii lei pentru anul 2008. … +
Anexa 2––-(Anexa nr. 7 la Hotărârea Guvernului nr. 197/2006)–––––––––––––––––PROGRAMUL DE INTERES NAŢIONAL"Combaterea excluziunii sociale a persoanelor fără adăpost prin crearea decentre sociale de urgenţă"Scop:a) integrarea socială a persoanelor fără adăpost; … b) creşterea responsabilităţii autorităţilor locale faţă de persoanele fără adăpost; … c) îmbunătăţirea calităţii serviciilor sociale furnizate; … d) creşterea accesibilităţii la serviciile direct orientate spre reintegrarea socială a persoanelor aflate în stradă şi prevenţia abuzului şi violenţei; … e) creşterea numărului de centre sociale de urgenţă pentru persoanele fără adăpost. … Obiective:a) prevenirea excluziunii sociale şi asigurarea protecţiei sociale a persoanelor fără adăpost; … b) crearea de centre sociale de urgenţă pentru persoane fără adăpost, care vor asigura, în principal, servicii de găzduire şi de îngrijire; … c) crearea şi dezvoltarea unor centre de sprijin şi consiliere pe termen lung, în vederea integrării sociale a persoanelor fără adăpost; … d) elaborarea şi implementarea unei metodologii pentru identificarea şi evaluarea persoanelor care trăiesc în stradă; … e) monitorizarea, pe baza unor date reale, a numărului de persoane fără adăpost, precum şi a procentului de rezolvare a cazurilor existente. … Indicatori cantitativi:a) înfiinţarea sau extinderea capacităţii unui număr de 50 de centre sociale de urgenţă pentru persoanele fără adăpost, situate în oraşe din fiecare judeţ şi în sectoarele municipiului Bucureşti, prin reabilitarea unor spaţii corespunzătoare şi dotarea cu mobilierul şi echipamentele necesare funcţionării acestora; … b) acordarea de servicii sociale în cadrul centrelor sociale de urgenţă pentru un număr de aproximativ 10.000 de persoane fără adăpost; … c) creşterea numărului persoanelor fără adăpost care beneficiază de servicii sociale. … Indicatori de eficienţă:a) asigurarea unor condiţii minimale de viaţă, respectiv găzduire, îngrijire, consiliere, suport în vederea integrării sociale, în vederea combaterii marginalizării sociale a acestei categorii de persoane; … b) reintegrarea socială a unui număr de persoane fără adăpost, prin găsirea unui loc de muncă, găsirea unui spaţiu de locuit, posibilitatea acordării unor cursuri de calificare şi recalificare, educaţie pentru sănătate. … Indicatori de rezultate:a) existenţa în fiecare judeţ, respectiv în fiecare sector al municipiului Bucureşti, a unui centru social de urgenţă pentru persoane fără adăpost, dotat şi echipat corespunzător; … b) aproximativ 10.000 de persoane fără adăpost beneficiază de servicii sociale în centrele sociale de urgenţă. … Perioada de derulare:Programul se derulează pe o perioadă de 3 ani de la data încheierii contractelor de finanţare, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2009.Buget:a) bugetul total al acestui program de interes naţional este de 36.300 mii lei. … Planificarea este multianuală, cu un buget destinat înfiinţării şi extinderii centrelor sociale de urgenţă, prin reabilitarea, amenajarea şi dotarea corespunzătoare, precum şi pentru asigurarea de către acestea a furnizării serviciilor sociale pe o perioadă de maximum un an;b) pentru anul 2006, bugetul este de 500 mii lei. … –––