HOTĂRÂRE nr. 1.243 din 13 octombrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 949 din 26 octombrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEPROGRAM 13/10/2005
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1APROBA PEPROGRAM 13/10/2005
ART. 6REFERIRE LALEGE 470 09/07/2002
ART. 6REFERIRE LAOG 16 24/01/2002
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 248 21/03/2003
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 149 21/03/2003
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Programului "Marea Alianţă Română Antidrog" (MARA)



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Se aprobă Programul "Marea Alianţă Română Antidrog" (MARA), denumit în continuare Programul MARA, document programatic de interes naţional, în baza căruia se vor dezvolta proiecte sectoriale pentru prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, potrivit Strategiei naţionale antidrog.(2) Prin Programul MARA se constituie şi se implementează Sistemul naţional integrat de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 2(1) Implementarea Programului MARA se face sub coordonarea Agenţiei Naţionale Antidrog, în etape, pe perioada 2005-2009.(2) Pentru propunerea soluţiilor concrete de constituire a Sistemului naţional integrat de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri, pe lângă Agenţia Naţională Antidrog se constituie o comisie mixtă, a cărei componenţă se stabileşte prin ordin comun al conducătorilor instituţiilor implicate.
 + 
Articolul 3Programul MARA se compune din proiecte pe domenii specifice activităţilor de reducere a cererii şi ofertei de droguri, cooperare instituţională şi internaţională în domeniu.
 + 
Articolul 4Finanţarea Programului MARA şi a componentelor sale se asigură în proporţie de 15% din bugetele ordonatorilor principali de credite implicaţi în derularea acestuia, în limita creditelor bugetare aprobate anual, şi în proporţie de 85% din sume atrase, potrivit legii.
 + 
Articolul 5(1) Agenţia Naţională Antidrog împreună cu ceilalţi ordonatori principali de credite implicaţi în derularea Programului MARA fundamentează necesarul de resurse financiare bugetare ce pot fi alocate din bugetele anuale ale acestora.(2) Repartizarea fondurilor externe nerambursabile, donaţiilor şi sponsorizărilor, precum şi a altor surse potrivit legii, pe fiecare proiect şi măsură din program, se face prin decizie a preşedintelui Agenţiei Naţionale Antidrog.
 + 
Articolul 6În scopul realizării Sistemului naţional integrat de prevenire şi combatere a traficului şi consumului ilicit de droguri se mandatează Agenţia Naţională Antidrog să înceapă procedura de iniţiere a proiectelor de parteneriat public-privat, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 470/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 7Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale vor sprijini, potrivit competenţelor, realizarea Programului MARA.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul administraţiei şi internelor,Vasile BlagaMinistrul sănătăţii,Gheorghe Eugen NicolăescuMinistrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,Gheorghe BarbuMinistrul educaţiei şi cercetării,Mircea MicleaMinistrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 13 octombrie 2005.Nr. 1.243.
 + 
Anexa PROGRAMUL"MAREA ALIANŢĂ ROMÂNĂ ANTIDROG" (MARA)Programul MARA are drept scop constituirea şi implementarea SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DE PREVENIRE ŞI COMBATERE A TRAFICULUI ŞI CONSUMULUI ILICIT DE DROGURI.I. SITUAŢIA EXISTENTĂI.1. Prevenirea consumului ilicit de droguriUna dintre principalele probleme actuale ale societăţii româneşti o constituie creşterea nivelului cererii de droguri în rândul populaţiei şi, îndeosebi, în rândul tinerei generaţii. Îngrijorător este faptul că, deşi fenomenul este în continuă creştere, la nivelul instituţiilor abilitate ale statului nu se găsesc, încă, suficiente resurse pentru adoptarea de măsuri corespunzătoare, concretizate în identificarea şi aplicarea de mijloace şi modalităţi de prevenire eficiente.Astfel, dacă prin prevederile legii sunt implicate în reducerea cererii instituţii precum Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Justiţiei, faptic, structurile existente ce au sarcini concrete în domeniul prevenirii consumului ilicit de droguri sunt extrem de limitate sub raportul resurselor umane şi materiale alocate.Estimarea cheltuielilor aferente acţiunilor întreprinse în domeniul drogurilor reprezintă un indicator important pentru evaluarea eforturilor şi angajamentelor fiecărui guvern implicat în rezolvarea acestei probleme. În general, la nivel mondial, cea mai mare parte din "bugetul drogurilor" acoperă cheltuielile destinate înlăturării consecinţelor consumului de droguri.Astfel, în Europa, media costurilor publice pentru asigurarea nevoii de tratament a unui consumator de droguri, după datele Centrului European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri, este de 2011 EURO pe an, iar în unele state, această sumă este cu mult depăşită (Suedia – 6058 EURO, Belgia – 3470 EURO, Olanda – 2996 EURO, Germania – 2509 EURO).Raportate la Produsul Intern Brut al Statelor Membre ale Uniunii Europene, aceste cheltuieli reprezintă în medie 0,05%, ceea ce reflectă o implicare importantă a statului în cheltuielile aferente politicilor sociale în acest domeniu (în unele state proporţia este cu mult mai mare: Belgia – 0,13%, Germania – 0,10%, Elveţia – 0,9%).În România, sumele bugetare alocate în acest domeniu sunt extrem de reduse, costul mediu pentru pacientul tratat, pe an, fiind de numai 77 EURO, iar reprezentarea cheltuielilor publice aferente domeniului drogurilor, raportată la Produsul Intern Brut, este irelevantă.Insuficienţa fondurilor necesare desfăşurării activităţilor de prevenire a consumului ilicit de droguri a condus, pe de o parte, la imposibilitatea efectuării tratamentelor adecvate pentru toxicomani, iar pe de altă parte, la evidenţierea inexactă a acestora şi, implicit, la subestimarea şi ignorarea dimensiunii şi dinamicii fenomenului drogurilor.În ultimii ani, programele de prevenire a consumului de droguri în România au fost desfăşurate, în principal de câteva organizaţii nonguvernamentale, dar datorită faptului că nu au prezentat continuitate, că au fost prea puţin accesibile publicului larg şi nu au fost susţinute de campanii mass-media, nu au avut efectul scontat.Existenţa unor mentalităţi diferite în abordarea serviciilor destinate prevenirii, tratamentului şi reabilitării persoanelor consumatoare şi dependente de droguri, incoerenţa, omisiunile şi chiar prevederile contradictorii în reglementările interne ale diferitelor instituţii abilitate în domeniu, în special ale Ministerului Sănătăţii, nerealizarea unui parteneriat real între instituţiile statului şi sectorul neguvernamental, inexistenţa unor instituţii specializate de formare integrată a profesioniştilor, au avut drept consecinţă propunerea şi derularea unor programe de tratament ineficiente.În acelaşi timp, inexistenţa unui circuit terapeutic capabil să asigure evaluarea, tratamentul şi reabilitarea consumatorilor şi a dependenţilor de droguri, puţinele centre şi secţii care funcţionează, calitatea scăzută a serviciilor, numărul redus al personalului şi dotările inadecvate, nu au fost în măsură să asigure nevoia de asistenţă medicală în domeniu. În România, conform Ordinului nr. 248/149/2003 al ministrului sănătăţii şi familiei şi preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, pentru aprobarea subprogramelor de sănătate în anul 2003, cu modificările ulterioare, există doar 12 astfel de centre de asistenţă şi tratament, dintre care cele din municipiile Bucureşti şi Iaşi au înregistrat o minimă eficienţă.În vederea completării informaţiilor în legătură cu numărul consumatorilor de droguri din România, forurile internaţionale de monitorizare a fenomenului au realizat diverse studii prin intermediul unor structuri ale societăţii civile. Astfel, într-unul dintre acestea, realizat de Banca Mondială şi publicat în 1998 – "HIV.AIDS IN SOUTH EASTERN EUROPE" – se aprecia că numărul consumatorilor de droguri injectabile din România era de 10.000, iar dintr-o evaluare realizată, în anul 2002, de către Comisia Naţională Anti-SIDA şi finanţată de U.N.I.C.E.F., în patru mari oraşe ale ţării, s-a estimat că, numai în Bucureşti, numărul acestora variază între 18.000-40.000. De asemenea potrivit ultimei Estimări Rapide de Situaţie referitor la consumul de heroină în Bucureşti, efectuat de Agenţia Naţională Antidrog în colaborare cu Programul Naţiunilor Unite pentru HIV/SIDA – UNAIDS în trimestrul I/2004, a rezultat un număr de 24.000 utilizatori de heroină, ceea ce reprezintă mai mult de 1% din populaţia Capitalei.Aceste dimensiuni ale numărului consumatorilor de droguri fac şi mai pregnantă necesitatea implementării unui program naţional susţinut, în cadrul căruia, între altele, opinia publică să fie informată despre consecinţele negative ale consumului de droguri, iar acţiunile acestuia să fie dirijate cu precădere către grupa de vârstă cuprinsă între 12 şi 25 de ani.Înfiinţarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale Antidrog a adus speranţa, atât pentru specialiştii în domeniu, cât şi pentru persoanele afectate de consumul de droguri, pentru părinţii şi familiile acestora, că situaţia consumatorilor de droguri şi a tinerilor tentaţi să consume droguri poate fi îmbunătăţită prin acţiuni de prevenire susţinute şi desfăşurate la nivel naţional. Cu toate acestea, deşi s-a bucurat de sprijinul multor instituţii publice, private şi ONG-uri, Agenţia se află în situaţia de a nu putea dezvolta programe de prevenire, în principal din cauza fondurilor bugetare mici alocate – 300.000 EURO pentru anul 2004 (0,000039% din Bugetul de Stat pe 2004) – care îi acoperă doar funcţionalitatea administrativă: salarii 79,3 %, utilităţi 10%, deplasări interne şi internaţionale 3%, altele (consumabile, obiecte de inventar, protocol) 7,7%.Măsura înfiinţării celor 47 de centre locale de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog a reprezentat un pas esenţial în constituirea şi consolidarea reţelei naţionale pentru stimularea activităţilor cu caracter educativ-preventiv, însă, în prezent, pe fondul unor resurse umane şi financiare limitate, activitatea acestora este incoerentă şi, în cele mai multe cazuri, blocată. De aceea, se impune cu necesitate punerea în funcţiune la nivel corespunzător a acestor centre şi adoptarea unei legislaţii adecvate dezvoltării iniţiativei parteneriatului public-privat, în scopul derulării unor programe şi proiecte menite să asigure servicii complementare de prevenire şi tratament a consumului de droguri.Monitorizarea efectuată agenţiilor de presă Rompres şi Mediafax, în perioada ianuarie 2003 – martie 2004, a relevat preocuparea sporită a acestora de a reflecta evenimentele şi mesajele date publicităţii de instituţiile statului abilitate în domeniul prevenirii consumului ilicit de droguri.În consecinţă, odată cu conştientizarea pericolului reprezentat de consumul de droguri, societatea trebuie să ia şi măsurile adecvate de combatere a acestuia, programul propus spre implementare reprezentând un răspuns corespunzător în acest sens.1.2. Combaterea traficului ilicit de droguriActivităţile în domeniu sunt desfăşurate de către structurile specializate din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Autorităţii Naţionale a Vămilor.În anumite perioade, rezultatele obţinute pe linia combaterii traficului şi consumului ilicit de droguri au fost afectate de repetatele reorganizări ale structurilor specializate, de lipsa unei pregătiri profesionale adecvate, de instabilitatea pe posturi a specialiştilor, de numărul redus al acestora şi de dotarea tehnică precară în raport cu evoluţia şi dimensiunea fenomenului.Dinamica infracţiunilor privind drogurile, din ultimii trei ani, a cunoscut o creştere de la 670 infracţiuni în 2001, la 1291 fapte înregistrate în anul 2002, 1462 în anul 2003, şi 2169 în anul 2004. Procentual, în anul 2004, s-a înregistrat o creştere a numărului infracţiunilor constatate cu 223,7 % faţă de anul 2001, cu 68% faţă de anul 2002 şi cu 48,3% faţă de 2003. Dintre infracţiunile constatate de poliţie, 53,7% privesc operaţiuni de traficare a stupefiantelor, substanţelor psihotrope şi precursorilor, iar 37,4% reprezintă acte şi fapte legate de consumul ilicit de droguri. Analiza acestor date pune în evidenţă faptul că activitatea poliţiei a avut ca rezultat, în multe situaţii, identificarea şi prinderea persoanelor care deţineau cantităţi mici de droguri pentru consum propriu şi mai puţin destrămarea unor grupuri organizate de traficanţi.Datele privind persoanele implicate în operaţiuni ilicite cu droguri evidenţiază o tendinţă de creştere accentuată a numărului acestora pentru perioada 2001-2004, respectiv de la 723 persoane cercetate în anul 2001 pentru infracţiuni privind traficul şi consumul ilicit de droguri, la 1428 în anul 2002 (+97,5% faţă de 2001), la 1487 în anul 2003 (+105,6% faţă de 2001) şi 1997 în anul 2004 (+ 176,2% faţă de 2001).Din totalul persoanelor implicate în săvârşirea infracţiunilor de trafic şi consum ilicit de droguri, cele tinere reprezintă 59,9 % în anul 2003, şi 61,4% în 2004(29% fiind elevi şi studenţi).Numărul cauzelor soluţionate de către parchete, al persoanelor puse sub învinuire şi al celor trimise în judecată, precum şi al celor condamnate de către instanţele de judecată în anul 2003 şi 2004 a crescut în raport cu anii anteriori.În ceea ce priveşte cantităţile de droguri confiscate, în anul 2003 acestea au însumat 408,36 kg droguri (din care 320,70 kg. Heroină, 70,04 kg cannabis, 2,06 kg haşiş, 12,68 kg cocaină şi 81.939 comprimate droguri) iar în anul 2004 acestea sunt de 446,16 kg (din care 70,3 kg heroină şi opiu, 24,57 kg cocaină, 298,31 kg cannabis şi haşiş, 7924 comprimate amfetamina).Analizând situaţia la nivel mondial, numai pe ruta Afganistan-Europa de Vest, în care este inclusă şi România, se prefigurează o creştere explozivă a traficului în viitorii ani. Conform datelor furnizate de Oficiul Naţiunilor Unite pentru Droguri şi Criminalitate (UNODC), cultura de mac opiaceu în Afganistan – principalul producător mondial, a cunoscut în anul 2004 o creştere cu 64% faţă de anul 2003, realizându-se o producţie cu 17% mai mare, dar în condiţiile în care productivitatea a fost de numai 30%, datorită vremii neprielnice din acest an. Totodată, preţul opiului a scăzut foarte mult ceea ce va genera o sporire a cantităţilor traficate. Pericolul pentru România este foarte mare datorită implicării în consumul de heroină prin injectare a unui număr foarte mare de persoane, aşa cu a reieşit din sondajele şi estimările prezentate.În condiţiile amplificării traficului de mărfuri şi persoane, trebuie sublimat că, în punctele vamale şi de control al trecerii frontierei de stat, nu s-au introdus încă tehnologii noi pentru a asigura un control rapid şi eficient în vederea depistării drogurilor.De asemenea, pe fondul unei cooperări insuficient dezvoltate şi a unei structuri antidrog subdimensionate a Poliţiei de Frontieră, aportul acesteia, precum şi al Autorităţii Naţionale a Vămilor la constatarea infracţiunilor din domeniul drogurilor a fost relativ scăzut, în special în porturi şi aeroporturi.În prezent, sistemul instituţional de reducere a ofertei de droguri se manifestă concurenţial şi are nevoie de redimensionarea efectivelor în funcţie de situaţia operativă, profesionalizarea angajaţilor, îmbunătăţirea dotării materiale şi a cooperării pentru a reacţiona adecvat la "mutaţiile" crimei organizate în domeniul drogurilor, delimitarea competenţelor şi administrarea în regim de parteneriat a resurselor informaţionale.Pe acest fond, crearea cadrului instituţional şi alocarea resurselor materiale necesare combaterii traficului ilicit de droguri, impune o repoziţionare a luptei antidrog în cadrul unui program naţional integrat.1.3. Dezvoltarea cooperării internaţionaleÎnfiinţarea Agenţiei Naţionale Antidrog şi demersurile realizate de către aceasta au contribuit la accelerarea procesului de armonizare legislativă cu acquis-ul comunitar, semnalele recepţionate dovedind faptul că România începe să fie percepută ca un partener serios, fiindu-i astfel recunoscute progresele înregistrate în domeniul luptei antidrog.Totuşi, s-a constatat că în contextul activităţilor de integrare europeană desfăşurate de instituţiile române, raportarea fragmentară şi paralelă către organismele internaţionale, a datelor privind reducerea cererii şi ofertei de droguri, a creat impresia unei lipse de coordonare, incoerenţă, lipsă de comunicare şi cooperare între acestea.De asemenea, unele proiecte propuse instituţiilor sau organismelor internaţionale pentru finanţare au fost avansate fără consultarea prealabilă a celorlalţi parteneri români, demersurile fiind înţelese, mai degrabă ca o competiţie, decât ca un parteneriat.Observatorul Român pe Droguri şi Toxicomanii din cadrul Agenţiei Naţionale Antidrog reprezintă structura tehnică de legătură a României cu Centrul European de Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei de Droguri (EMCDDA). Obiectul de activitate al Observatorului Român pe Droguri şi Toxicomanii este colectarea şi procesarea, în sistemul standardizat european, a datelor referitoare la consumul de droguri din România, activitatea sa fiind fundamentată în Strategia Naţională Antidrog şi Planul de Acţiune al structurii centrale europene.Observatorul implementează, la nivel naţional, indicatorii epidemiologici cheie şi indicatorii principali ai EMCDDA şi elaborează Raportul naţional privind situaţia drogurilor, acesta fiind inclus în raportul european cu aceeaşi temă.Observatorul a început implementarea indicatorilor "cerere de tratament ca urmare a consumului de droguri" şi "studii la nivelul populaţiei privind consumul de droguri", cu sprijin financiar de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii – Global Found. Pentru implementarea la nivel naţional a indicatorilor respectivi, s-a propus dezvoltarea unui sistem informatic integrat care să reunească toate instituţiile implicate în lupta antidrog.Începând cu anul 2005, Observatorul Român pe Droguri şi Toxicomanii va deveni membru al EMCDDA, fiind inclus în reţeaua europeană informaţională privind drogurile şi toxicomaniile (REITOX), formată din punctele naţionale focale pe droguri din toate ţările membre şi candidate ale Uniunii Europene.II. NECESITATEA IMPLEMENTĂRII SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DE PREVENIRI ŞI COMBATERE A TRAFICULUI ŞI CONSUMULUI ILICIT DE DROGURIÎn anul 2003, Guvernul României, prin adoptarea Strategiei Naţionale Antidrog, şi-a asumat ca prioritate naţională prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri.În pofida unor iniţiative pozitive de îmbunătăţire a acţiunilor instituţionale de prevenire şi combatere a consumului şi traficului ilicit de droguri, există în continuare o multitudine de aspecte la care România este deficitară, comparativ cu abordările din domeniu ale Statelor Membre Uniunii Europene şi ale ţărilor candidate.În absenţa unui sistem integrat de luptă împotriva consumului şi traficului ilicit de droguri, România desfăşoară programe şi acţiuni ce nu au eficienţă şi perpetuează acţiunile unui sistem deficitar, care nu se poate ridica la standardele cerute şi practicate de Uniunea Europeană.În calitatea sa de coordonator naţional în domeniu, Agenţia Naţională Antidrog supune spre analiză Guvernului României o evaluare a actualei situaţii privind problematica consumului de droguri din România referitoare la posibilităţile actuale de prevenire, combatere şi cooperare internaţională, precum şi o propunere de îmbunătăţire a acestui sistem în conformitate cu prevederile din domeniu elaborate de Organizaţia Naţiunilor Unite şi preluate integral de către Statele Membre ale Uniunii Europene.În principal, acest sistem urmăreşte:1. Crearea reţelei instituţionale teritoriale pentru implementarea de proiecte în parteneriat cu administraţia locală, organizaţiile neguvernamentale şi structurile locale;2. Dezvoltarea unui sistem informatic integrat care să faciliteze colectarea, într-o formă unitară a datelor şi informaţiilor privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, precum şi evaluarea statistică a acestora;3. Evaluarea sistematică a dinamicii fenomenului drogurilor şi implementarea unor politici naţionale în domeniu;4. Adaptarea structurilor specializate în combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri la standardele europene;5. Specializarea profesioniştilor în domeniu, inclusiv a personalului medical şi adoptarea unor standarde comune de pregătire pentru poliţişti, vameşi, procurori şi judecători prin cursuri organizate şi coordonate de Agenţia Naţională Antidrog;6. Întărirea controalelor la frontiere în perspectiva aderării la Uniunea Europeană;7. Îmbunătăţirea dotării logistice a instituţiilor abilitate în reducerea ofertei de droguri prin achiziţionarea de tehnologii de testare şl control antidrog;8. Îmbunătăţirea cooperării între instituţiile implicate în reducerea ofertei de droguri;9. Coordonarea instituţiilor abilitate pe baza evaluărilor şl studiilor efectuate.Este esenţial ca activităţile de prevenire şi serviciile medicale acordate consumatorilor şi dependenţilor de droguri, acţiunile de reducere a ofertei de droguri, demersurile de cooperare internaţională şi fluidizarea canalelor de comunicare cu instituţiile europene abilitate în domeniu să fie integrate şi coordonate la nivel central şi teritorial, pentru a se răspunde eficient la nevoia de tratament şi pentru a avea o imagine clară asupra dinamicii traficului şi consumului ilicit de droguri.Este foarte important ca aceste sisteme să fie corelate şi cu alte servicii de consiliere oferite, în general, de către societatea civilă, iar toate aceste acţiuni să poată fi monitorizate şi evaluate pe baza unui sistem informatic bine definit, care să cuprindă referinţe exacte despre cererea şi oferta de tratament şi despre modul în care serviciile de tratament sunt aplicate, la ce parametri şi pe ce frecvenţă.III. OBIECTIVE PRIORITARE ALE PROGRAMULUI1. Implementarea şi dezvoltarea subprogramelor sectoriale de prevenire.2. Dezvoltarea centrelor de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog şi înfiinţarea serviciilor complexe cuprinse în circuitul terapeutic destinat consumatorilor de droguri.3. Consolidarea instituţiilor implicate în reducerea ofertei de droguri, prin redimensionarea resurselor umane, financiare şi materiale şi perfecţionarea pregătirii.4. Iniţierea şi intensificarea relaţiilor de colaborare cu instituţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale de monitorizare şi control al drogurilor.5. Informatizarea sistemului naţional integrat destinat monitorizării dinamicii consumului şi traficului ilicit de droguri.IV. REZULTATE AŞTEPTATEAgenţia Naţională Antidrog apreciază că, prin desfăşurarea unor activităţi specifice direcţiilor prioritare ale Programului, România va obţine:Pe plan intern:● Cunoaşterea, în timp real, a dimensiunilor fenomenului drogurilor şi luarea măsurilor adecvate pentru reducerea cererii şi ofertei de droguri în România;● Crearea infrastructurii informatice naţionale şi îmbunătăţirea activităţii de colectare, stocare, prelucrare şi diseminare a informaţiilor pe linie de droguri;● Asigurarea aplicării standardelor minime de prevenire, tratament şi reabilitare pentru consumatorii dependenţi de droguri;● Profesionalizarea şi specializarea personalului din instituţiile abilitate în reducerea cererii şi ofertei de droguri;● Eficientizarea mecanismelor Agenţiei Naţionale Antidrog de coordonare, informaţională şi operaţională, a instituţiilor abilitate în prevenirea şi combaterea consumului şi traficului de droguri.Pe plan extern:● Optimizarea cooperării cu structurile internaţionale cu competenţe în domeniu şi îmbunătăţirea imaginii României pe plan internaţional;● Integrarea sistemului informaţional naţional pe linie de droguri în sistemele similare europene şi mondiale.V. PERIOADA DE IMPLEMENTARE A PROGRAMULUI: 5 ani (2005-2009)PLAN DE ACŢIUNE PENTRU PUNEREA ÎN APLICARE APROGRAMULUI MARA

*Font 7*

┌─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┐│ Nr. │ Proiectul │ │ │ Buget estimat ││ crt.│ (Măsuri) │ Răspunde │ Termen │ (EURO) │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 1. │Realizarea unei strategii de comunicare │Agenţia Naţională │ │ ││ │a Agenţiei Naţionale Antidrog │Antidrog │ 2005 │ 675.000 │├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤│ I. IMPLEMENTAREA ŞI DEZVOLTAREA PROGRAMELOR SECTORIALE DE PREVENIRE │├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤│ 2. │Elaborarea şi implementarea de programe │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 180.000 ││ │pentru copii şi familie │Antidrog prin Centrele │ │ EURO/un ││ │Programele pentru Copii şi Familie au rolul │de Prevenire, │ │ program/ anual ││ │de a informa părinţii despre consecinţele │Evaluare şi Consiliere; │ │ ││ │negative ale consumului de droguri şi de a-i│Ministerul Muncii │ │ ││ │ajuta să comunice eficient cu copiii, pe │Solidarităţii Sociale şi│ │ ││ │aceasta tema. Datele sunt furnizate de către│Familiei, ONG-uri ce │ │ TOTAL ││ │consilierii implicaţi în programe. │desfăşoară activităţi în│ │ 900.000 ││ │ │domeniu. │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 3. │Elaborarea şi desfăşurarea de programe │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 180.000 ││ │de prevenire în şcoli │Antidrog; ONG-uri ce │ │ EURO/un ││ │Programul propus de Agenţia Naţională │desfăşoară activităţi în│ │ program/ anual││ │Antidrog se numeşte "ANA Merge la Şcoală". │domeniu, Ministerul │ │ ││ │Acesta are ca obiectiv elaborarea şi │Educaţiei şl Cercetării │ │ ││ │editarea unor materiale educative, cu │ │ │ ││ │tematică antidrog, în scopul conştientizării│ │ │ ││ │elevilor asupra pericolului drogurilor. │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 900.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 4. │Dezvoltarea de programe comunitare │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 180.000 ││ │(programe pentru tineri desfăşurate în │Antidrog; │ │ EURO anual ││ │afara şcolii) │ONG-uri ce desfăşoară │ │ ││ │Programele pentru tineri, desfăşurate în │activităţi în domeniu; │ │ ││ │afara şcolii, au rolul de a oferi acestora o│Ministerul Educaţiei şi │ │ ││ │alternativă la consumul de droguri şi de a │Cercetării; │ │ ││ │promova valorile sociale şi cultural- │Ministerul Sănătăţii; │ │ ││ │sportive. Programul va fi susţinut de către │Agenţia Naţională pentru│ │ ││ │formatori ai Agenţiei Naţionale Antidrog şi │Tineret; │ │ ││ │al organizaţiilor nonguvernamentale │Agenţia Naţională pentru│ │ ││ │implicate în program prin derularea unor │Sport; │ │ ││ │activităţi specifice (jocuri, concursuri │Primăriile municipale şi│ │ ││ │sportive, artă, tabere şcolare în timpul │orăşeneşti │ │ ││ │vacanţelor, etc.). │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 900.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 5. │Desfăşurarea de campanii mass-media │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 90.000 EURO ││ │antidrog │Antidrog, │ │ anual ││ │Agenţia Naţională Antidrog, în colaborare │Ministerul Sănătăţii │ │ ││ │cu instituţiile responsabile şi în partene- │ │ │ ││ │riat cu instituţiile române de presă, va │ │ │ ││ │iniţia campanii mass-media care vor promova │ │ │ ││ │mesaje publice de informare şi │ │ │ ││ │conştientizare a opiniei publice privind │ │ │ ││ │pericolul consumului de droguri. │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 450.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 6. │Derularea campaniei de informare – │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 72.000 ││ │educare – comunicare pentru prevenirea │Antidrog │ │ EURO anual ││ │consumului de alcool şi tutun │Ministerul Sănătăţii │ │ ││ │Realizarea de materiale informative │ │ │ ││ │(pliante, broşuri, afişe) │ │ │ ││ │Realizarea şi difuzarea de spoturi audio şi │ │ │ ││ │video │ │ │ ││ │Realizarea, multiplicarea şi difuzarea de │ │ │ ││ │filme documentare │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 360.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 7. │Aplicarea unor sondaje de opinie în │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 54.000 EURO/ ││ │răndul populaţiei │Antidrog; Instituţii │ │ două sondaje/ ││ │Sondajele de opinie pe tematica consumului │specializate de sondare │ │ anual ││ │şi traficului ilicit de droguri din România │a opiniei publice │ │ ││ │vor avea rolul de a reliefa percepţia │ │ │ ││ │publică şi dinamica acestui fenomen la nivel│ │ │ ││ │naţional. Sondajele vor avea la bază │ │ │ ││ │indicatorii Centrului European de │ │ │ ││ │Monitorizare a Drogurilor şi Dependenţei │ │ │ ││ │de Droguri şi alţi indicatori stabiliţi de │ │ │ ││ │Agenţia Naţională Antidrog. │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 270.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 8. │Realizarea unui studio TV-film propriu al │ │ 2005 │ 112.000 ││ │Agenţiei Naţionale Antidrog şi dotarea │ │ │ EURO ││ │acestuia cu tehnica necesară producerii şi │ │ │ ││ │difuzării unor materiale de televiziune şi │ │ │ ││ │film cu caracter preventiv │ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ │TOTAL │ │ │ 3.892.500 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤│ II. DEZVOLTAREA CENTRELOR DE PREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG Şl ÎNFIINŢAREA ││ SERVICIILOR COMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURI (Anexa 1) │├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤│ 9. │Dezvoltarea Centrelor de Prevenire, │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │47 de locaţii la││ │Evaluare şi Consiliere Antidrog din │Antidrog; Ministerul │ │nivel naţional ││ │structura Agenţiei Naţionale Antidrog │Sănătăţii; Centrale de │ │ 2.115.000 ││ │Prin dezvoltarea celor 47 de centre (6 în │Prevenire, Evaluare şi │ │ EURO/ ││ │Bucureşti şi 41 în judeţe), se va crea │Consiliere │ │cheltuieli de ││ │reţeaua teritorială a Agenţiei Naţionale │C.N.A.S. │ │amenajare ││ │Antidrog. │ │ │construcţii noi ││ │În fiecare centru se va efectua evaluarea │ │ │şi întreţinere ││ │consumatorilor şi consumatorilor │ │ │ 1.057.500 ││ │dependenţi de droguri din punct de vedere │ │ │ EURO/ ││ │medical şi social │ │ │prin amenajarea ││ │ │ │ │unor construcţii││ │ │ │ │existente │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 10. │Înfiinţarea Centrelor pentru Tratamentul │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │10 centre la ││ │Adicţiilor │Antidrog; Ministerul │ │nivel naţional: ││ │Aceste centre se vor înfiinţa în cadrul │Sănătăţii; Ministerul │ │2 centre în ││ │Centrelor de prevenire, evaluare şi │Muncii, Solidarităţii │ │Bucureşti + ││ │consiliere antidrog din Bucureşti (2% │Sociale şi Familiei; │ │câte un centru ││ │Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova, │ONG-uri │ │la Constanţa, ││ │Braşov, Galaţi, Târgu Mureş, prin │C.N.A.S. │ │Iaşi, Cluj, ││ │suplimentarea schemei organizatorice şi │ │ │Craiova, ││ │dotarea corespunzătoare │ │ │Braşov, Galaţi, ││ │ │ │ │Târgu Mureş ││ │ │ │ │ 2.700.000 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │construcţii noi ││ │ │ │ │ sau ││ │ │ │ │ 1.350.000 ││ │ │ │ │ EURO – prin ││ │ │ │ │amenajarea ││ │ │ │ │unor construcţii││ │ │ │ │existente │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 11. │Înfiinţarea unor centre de tratament │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 450.000 ││ │substitutiv, în cadrul centrelor pentru │Antidrog │ │ EURO ││ │tratamentul adicţiilor (metadonă sau alţi │Ministerul Sănătăţii │ │ ││ │antagonişti) şi harm-reduction (reducerea │C.N.A.S. │ │ ││ │riscurilor asociate consumului) precum şi │ │ │ ││ │modernizarea celor existente │ │ │ 180.000 ││ │- Se vor înfiinţa 10 astfel de centre în: │ │ 2005-2009 │ EURO ││ │Bucureşti 3, Constanţa, Galaţi, Craiova, │ │ │ TOTAL ││ │Timişoara, Cluj, Tg Mureş, Braşov │ │ │ 630.000 ││ │- Se vor moderniza cele 4 clinici existente │ │ │ EURO ││ │în reţeaua Ministerului Sănătăţii. │ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 12. │Înfiinţarea centrelor de tip comunitate │Agenţia Naţională │ 2005-2007 │9 comunităţi ││ │terapeutică │Antidrog; Ministerul │ │terapeutice la ││ │Se vor înfiinţa comunităţi terapeutice în │Muncii, Solidarităţii │ │ 6.480.000 ││ │judeţele Olt, Constanţa, Sibiu, Braşov, │Sociale şi Familiei; │ │ EURO* – ││ │Timiş, Cluj, Neamţ, Iaşi şi municipiul │Ministerul Sănătăţii; │ │construcţii noi ││ │Bucureşti, pentru reabilitare şi reinserţie │Agenţia Naţională pentru│ │ sau ││ │socială │Locuinţe │ │ 3.240.000 ││ │ │O.N.G.-uri │ │ EURO ││ │ │ │ │prin amenajarea,││ │ │ │ │unor construcţii││ │ │ │ │existente. ││ │În cadrul acestui obiectiv se vor înfiinţa │ │ │66 de ││ │şi Apartamente Sociale(10 în Bucureşti; câte│ │ │apartamente ││ │5 în Iaşi, Constanţa, Timişoara şi Cluj;câte│ │ │sociale ││ │un apartament social pentru încă 36 de │ │ │ 2.970.000 ││ │judeţe) pentru reabilitare şi reinserţie │ │ │ EURO ││ │socială. │ │ │construcţii noi ││ │ │ │ │ sau ││ │ │ │ │amenajarea unor ││ │ │ │ │construcţii ││ │ │ │ │existente │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 13. │Înfiinţarea în reţeaua medicală proprie a │Agenţia Naţională │ 2005-2007 │7 centre la ││ │centrelor pentru evaluarea consumatorilor │Antidrog; Ministerul │ │nivel naţional: ││ │şi consumatorilor dependenţi de droguri │Sănătăţii; Ministerul │ │2 centre în ││ │ce au vârsta sub 18 ani │Muncii, Solidarităţii │ │Bucureşti + ││ │Se vor înfiinţa 7 astfel de centra la nivel │Sociale şl Familiei; │ │câte un centru ││ │naţional pentru evaluare, testări │Ministerul Educaţiei şi │ │la Iaşi, ││ │dezintoxicare, harm-reduction (reducerea │Cercetării; │ │Constanţa, Cluj,││ │riscurilor asociate consumului), │O.N.G.-uri │ │Timişoara, ││ │psihoterapie, consiliere, testări HIV şi │C.N.A.S. │ │Craiova, ││ │hepatită tip B şi C, asistenţă socială etc, │ │ │ ││ │intraspitaliceşte sau/şi ambulator. │ │ │ 1.260.000 ││ │ │ │ │ EURO – ││ │ │ │ │construcţii noi ││ │ │ │ │ sau ││ │ │ │ │ 630.000 ││ │ │ │ │ EURO prin ││ │ │ │ │amenajarea unor ││ │ │ │ │construcţii ││ │ │ │ │existente │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 14. │Înfiiţarea de cabinete şi centre de │Agenţia Naţională │ │ ││ │evaluare şi tratament a dependenţilor de │Antidrog; Direcţia │ │ ││ │droguri din penitenciare (în completarea │Generală a │ │ ││ │Strategiei de reformă a sistemului judiciar)│Penitenciarelor; │ │ ││ │ │Ministerul Sănătăţii; │ 2007-2009 │ 495.000 EURO ││ │- Cabinete de evaluare/ consiliere şi │Ministerul Muncii, │ │ ││ │tratament antidrog la toate penitenciarele │Solidarităţii Sociale │ │ ││ │- dotarea Centrului de Dezintoxicare şi │şi Familiei │ 2006-2009 │ 45.000 EURO ││ │tratament substitutiv la Spitalul │ │ │ ││ │Penitenciarului Rahova │ │ │ ││ │- 5 centre de dezintoxicare şi tratament │ │ │ ││ │substitutiv la spitalele din sistemul │ │ 2005-2009 │ 81.000 EURO ││ │penitenciar │ │ │ ││ │- 1 Centru de Post-Cură la Penitenciarul │ │ │ ││ │Jilava │ │ │ 45.000 EURO ││ │ │ │ 2005-2009 │Sumele ││ │ │ │ │reprezintă ││ │ │ │ │cheltuieli ││ │ │ │ │complementare ││ │ │ │ │celor asigurate ││ │ │ │ │prin Programul ││ │ │ │ │PHARE ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 666.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 15. │Implementarea şi desfăşurarea │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 90.000 EURO ││ │programelor pentru urgenţe medicale │Antidrog; Ministerul │ │ training-ul de ││ │necesare consumatorilor de droguri prin │Sănătăţii │ │ specialitate ││ │intermediul serviciilor de ambulanţă │ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 16. │Constituirea unei reţele de laboratoare de │Ministerul Sănătăţii │ 2005-2009 │ 1.600.000 x 6=││ │analiză a lichidelor biologice │ │ │ 8.640.000 ││ │Se vor dota complet 6 laboratoare de acest │ │ │ EURO ││ │tip în cadrul serviciilor de medicină legală│ │ │ ││ │din judeţele Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi,│ │ │ ││ │Târgu-Mureş şi Timişoara, cu condiţia │ │ │ ││ │efectuării, în regim de gratuitate, a │ │ │ ││ │analizelor specifice │ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 17. │Creşterea capacităţii Agenţiei Naţionale │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 47 autoturisme ││ │Antidrog de prevenire a consumului ilicit │Antidrog │ │ x 10.000 ││ │de droguri, la nivel central şi teritorial │ │ │ EURO ││ │ │ │ │ 423.000 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │ 4 autobuze ││ │ │ │ │ x 150.000 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │ 540.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 18. │Pregătirea personalului cu atribuţii în │Agenţia Naţională │ 2005-2009 │ 180.000 anual ││ │domeniul reducerii cererii de droguri │Antidrog; │ │ EURO ││ │(pregătirea de bază şi continuă în │Ministerul Educaţiei │ │ ││ │domeniul adicţiilor) │Naţionale, │ │ TOTAL ││ │ │Ministerul Sănătăţii; │ │ 900.000 ││ │ │Ministerul Muncii, │ │ EURO ││ │ │Solidarităţii Sociale │ │ ││ │ │şi Familiei. │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ │ TOTAL │ │ │ 27.864.000 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │ Sau ││ │ │ │ │ 18.976.500 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤│ III. CONSOLIDAREA INSTITUŢIILOR IMPLICATE ÎN REDUCEREA OFERTEI DE DROGURI, PRIN REDIMENSIONAREA ││ RESURSELOR UMANE, FINANCIARE ŞI MATERIALE ŞI PERFECŢIONAREA PREGĂTIRII │├─────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │III.1. Întărirea capacităţii instituţiilor de combatere a traficului şi consumului ilicit ││ │ de droguri │├─────┼────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤│ 19. │Creşterea capacităţii instituţiilor abili- │Ministerul Public │ │ ││ │tate în combatere a traficului şi consumului│Agenţia Naţională │ │ ││ │ilicit de droguri │Antidrog, IGPR- │ │ ││ │ │Direcţia Generală de │ │ 900.000 ││ │Direcţia Antidrog (DGCCOA-IGPR) │Combatere a Crimei │ │ EURO ││ │ │Organizate şl Antidrog │ 2006 │ prin ││ │- Achiziţionarea unui sediu corespunzător │şi Autoritatea Naţională│ │achiziţionarea ││ │pentru Direcţia Antidrog. │a Vămilor │ │unui spaţiu sau ││ │ │ │ │construcţie ││ │ │ │ │existentă. ││ │- achiziţionarea unui sediu conspirat pentru│ │ 2005 │ 450.000 ││ │serviciul de investigatori sub acoperire. │ │ │ EURO ││ │ │ │ │construcţie ││ │ │ │ │nouă sau ││ │ │ │ │ 225.000 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │prin ││ │ │ │ │amenajarea ││ │ │ │ │unei construcţii││ │ │ │ │existente. ││ │ │ │ │ ││ │- achiziţionarea de mijloace tehnice │ │ 2005-2009 │68 autoturisme ││ │necesare desfăşurârii activităţilor │ │ │ x 10.000 ││ │specifice. │ │ │ EURO= ││ │ │ │ │ 612.000 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │ – truse ││ │ │ │ │identificare ││ │ │ │ │droguri ││ │ │ │ │ 54.000 ││ │ │ │ │ EURO/anual ││ │ │ │ │ – 50 camere ││ │ │ │ │ video ││ │ │ │ │ 36.000 EURO ││ │ │ │ │ ││ │- Crearea de structuri tehnice pentru │ │ 2005-2007 │ 135.000 ││ │desfăşurarea activităţilor de obţinere al │ │ │ EURO ││ │informaţiilor prin interceptări şi │ │ │ ││ │înregistrări audio-video la nivel central şi│ │ │ ││ │regional │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │- Crearea unui fond de care să fie utilizat │ │ 2006 │ 180.000 ││ │în combinaţii operative (fără a fi │ │ │ EURO ││ │cheltuiţi). │ │ │ ││ │Autoritatea Naţională a Vămilor │ │ 2005-2009 │ – Truse ││ │- achiziţionarea de mijloace tehnice │ │ │identificare ││ │necesare desfăşurării activităţilor │ │ │droguri ││ │specifice. │ │ │ 45.000 EURO/ ││ │ │ │ │ anual ││ │ │ │ │ – 50 aparate ││ │ │ │ │foto digitale ││ │ │ │ │ 18.000 EURO ││ │ │ │ │ – 30 complexe ││ │ │ │ │control buster ││ │ │ │ │ endoscop ││ │ │ │ │ 45.000 EURO ││ │ │ │ │ – implementare ││ │ │ │ │sistem de ││ │ │ │ │colectare, ││ │ │ │ │analiză şi ││ │ │ │ │diseminare a ││ │ │ │ │informaţiilor ││ │ │ │ │compatibil cu ││ │ │ │ │cel existent în ││ │ │ │ │alte agenţii ││ │ │ │ │naţionale ││ │ │ │ │(licenţa i2, ││ │ │ │ │instruire) ││ │ │ │ │ 9.000 EURO ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ 2005-2009 │ 25 autoturisme ││ │Inspectoratul Generai al Poliţiei de │ │ │ x 10.000 ││ │Frontieră │ │ │ EUR = ││ │- achiziţionarea de mijloace tehnice │ │ │ 225.000 ││ │necesare desfăşurării activităţilor │ │ │ EURO ││ │ │ │ │ – truse ││ │ │ │ │identificare ││ │ │ │ │droguri ││ │ │ │ │ 27.000 ││ │ │ │ │ EURO/anual ││ │ │ │ │ – 40 complexe ││ │ │ │ │control buster ││ │ │ │ │ endoscop ││ │ │ │ │ 60.300 EURO ││ │ │ │ │- implementare ││ │ │ │ │sistem de ││ │ │ │ │colectare, ││ │ │ │ │analiză şi ││ │ │ │ │diseminare a ││ │ │ │ │informaţiilor ││ │ │ │ │compatibil cu ││ │ │ │ │cel existent în ││ │ │ │ │alte agenţii ││ │ │ │ │naţionale ││ │ │ │ │(licenţa i2, ││ │ │ │ │instruire)= ││ │ │ │ │ 54.000 EURO ││ │ │ │ │ – 20 Staţii de ││ │ │ │ │emisie-recepţie=││ │ │ │ │ 18.000 EURO ││ │ │Inspectoratul General al│ │ ││ │ │Poliţiei Române – │ 2006 │ 18.000 EURO ││ │- crearea unor grupuri operative de lucru │Direcţia Generală de │ │ ││ │formate din specialişti din cadrul │Combatere a Crimei │ │ ││ │instituţiilor cu atribuţii în domeniu. │Organizate şi Antidrog │ │ ││ │ │şi Autoritatea Naţională│ │ ││ │ │Vămilor │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 2.886.300 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │construcţie ││ │ │ │ │nouă ││ │ │ │ │ sau ││ │ │ │ │ 2.331.300 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │prin amenajarea ││ │ │ │ │unei construcţii││ │ │ │ │existente. │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 20. │Creşterea capacităţii de analiză a │Agenţia Naţională │ 2007 │4 laboratoare ││ │drogurilor prin înfiinţarea unor │Antidrog şi Inspectoratul │ x 500.000 ││ │laboratoare specializate la nivel teritorial│General al Poliţiei │ │ EURO/LAB. = ││ │Achiziţionarea şi înzestrarea cu aparatura │Române – Direcţia │ │ 1.800.000 ││ │necesară a patru laboratoare de analiză a │Generală de Combatere a │ │ EURO ││ │drogurilor (Cluj, Iaşi, Craiova, Constanţa).│Crimei Organizate şi │ │ ││ │ │Antidrog │ │ ││ │Înfiinţarea în cadrul Agenţiei Naţionale │ │ │ ││ │Antidrog a unui laborator de expertize, │ │ │ ││ │analize comparative şi cercetare privind │Agenţia Naţională │ 2009 │ 2.250.000 ││ │drogurile. În România nu există un astfel de│Antidrog │ │ EURO ││ │laborator şi în cele două existente în │ │ │ ││ │cadrul DGCCOA, se efectuează numai constatări │ │ ││ │tehnico-ştiinţifice. │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │Realizarea unei baze de date şi a unei │Agenţia Naţională │ │ ││ │colecţii de mostre de droguri în cadrul │Antidrog şi Inspectoratul 2009 │ 90.000 ││ │laboratorului de analize chimice al │General al Poliţiei │ │ EURO ││ │DGCCOA, pentru realizarea profilului │Române – Direcţia │ │ ││ │chimic al drogurilor capturate pe teritoriul│Generală de Combatere a │ │ ││ │României în vederea stabilirii ţării de │Crimei Organizate şi │ │ ││ │origine. │Antidrog │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 4.140.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤│ │III.2. Asigurarea anei pregătiri profesionale corespunzătoare │├─────┼────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤│ 21. │Creşterea eficienţei activităţilor agenţilor│Ministerul Public; │ │ ││ │sub acoperire │Agenţia Naţională │ │ ││ │ Asigurarea unei dotări logistice şi unei │Antidrog; Inspectoratul │ │ ││ │pregătiri adecvate investigatorilor sub │General a Poliţiei de │ │ ││ │acoperire: │Frontieră şi Inspectora-│ │ ││ │ │tul General al Poliţiei │ │ ││ │ │Române – Direcţia │ │ ││ │ │Generală de Combatere a │ │ ││ │ │Crimei Organizate şi │ │ ││ │ │Antidrog │ │ ││ │1. Cursuri de pregătire efectuate în │ │ │ ││ │România pentru agenţi sub acoperire; │ │ 2005-2009 │ 9.000 EURO/ ││ │ │ │ │ anual ││ │2. Cursuri de pregătire pentru agenţii sub │ │ │ ││ │acoperire efectuate în statele partenere │ │ │ ││ │în lupta antidrog. │ │ 2005-2009 │ 18.000 EURO/ ││ │ │ │ │ anual ││ │3. Corelarea funcţională a structurilor │ │ │ ││ │antidrog la nivel central şi teritorial, cu │ │ │ ││ │structurile corespondente aparţinând │ │ │ ││ │Parchetului de pe lângă Înalta Curte de │ │Semestrul │ ││ │Casaţie şi Justiţie. │ │ I/2006 │ 18.000 EURO ││ │ │ │ │ ││ │4. Organizarea de cursuri comune pentru │ │ │ ││ │evaluarea fenomenului, metodelor şi │ │ │ ││ │tehnicilor operative la care să participe │ │ │ ││ │specialişti antidrog din poliţie, poliţie de│ │ 2005-2007 │ 18.000 EURO/ ││ │frontieră, vamă, procurori şi judecători. │ │ │ anual ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 171.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 22. │Stabilirea unui cadru comun de derulare a │Ministerul Public; │ │ ││ │activităţilor specifice privind livrările │Agenţia Naţională │ │ ││ │supravegheate │Antidrog, Inspectoratul │ │ ││ │Crearea unei reţele de specialişti din │General al Poliţiei de │ │ ││ │instituţiile abilitate care să asigure │Frontieră, Autoritatea │ │ ││ │derularea operaţională şi integrată a │Naţională a Vămilor şi │ │ ││ │livrărilor supravegheate: │Inspectoratul General al│ │ ││ │ │Poliţiei Române – │ │ ││ │1. Desfăşurarea unui work-shop cu │Direcţia Generală de │ 2005-2007 │ 5.400 EURO/ ││ │specialiştii din domeniu în România; │Combatere a Crimei │ │ anual ││ │ │Organizate şi Antidrog │ │ ││ │2. Elaborarea unui ghid de practică │ │ │ ││ │pozitivă privind administrarea │ │ 2005 │ 3.600 EURO ││ │programelor de livrare supravegheată │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │3. Cursuri de perfecţionare şi schimburi de │ │ │ ││ │experienţă, participare la reuniuni │ │ 2005-2009 │ 27.000 EURO/ ││ │internaţionale. │ │ │ anual ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 154.800 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 23. │Pregătirea multidisciplinară a │Ministerul Public – │ │ ││ │specialiştilor din instituţiile abilitate în│Direcţia de Investigare │ │ ││ │combaterea traficului ilicit de droguri, │a Infracţiunilor de │ │ ││ │prin asigurarea participării în comun la │Criminalitate Organizată│ │ ││ │sesiunile de training zonale a procurorilor,│şi Terorism │ │ ││ │judecătorilor şi personalului specializat │Inspectoratul General │ │ ││ │din Ministerul Administraţiei şi Internelor │al Poliţiei Române │ │ ││ │ │Direcţia Generală de │ │ ││ │ │Combatere a Crimei │ │ ││ │ │Organizate şi Antidrog, │ │ ││ │ │Autoritatea Naţională a │ │ ││ │1. Asigurarea pregătirii continue a │Vămilor, Inspectoratul │ │ ││ │specialiştilor implicaţi în constatarea, │General al Poliţiei de │ │ ││ │instrumentarea şi judecarea infracţiunilor │Frontieră Române. │ │ ││ │linie de droguri │ │ 2005-2009 │ 405.000 EURO ││ │ │ │ │ pentru 300 ││ │ │ │ │ persoane anual ││ │2. Pregătirea profesională a procurorilor şi│ │ │ ││ │judecătorilor în acord cu reglementările în │ │ │ ││ │vigoare şi în raport cu tehnicile moderne de│ │ 2005-2009 │ 10.800 EURO/ ││ │investigare în acest domeniu folosite pe │ │ │ anual ││ │plan mondial │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │3. Pregătirea multidisciplinară zonală a │ │ │ ││ │procurorilor şi lucratorilor din structurile│ │ 2005-2996 │ 32.400 EURO ││ │ce concură la efectuarea urmăririi penale. │ │ │ anual ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 2.143.800 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 24. │Derularea unor cursuri de perfecţionare │Agenţia Naţională │ │ ││ │curentă şi continuă privind "Combaterea │Antidrog │ │ ││ │traficului de stupefiante", în instituţiile │Instituţiile de pregă- │ │ ││ │de învăţământ ale Ministerului │tire ale Ministerului │ │ ││ │Administraţiei şi Internelor (3-5 zile) │Administraţiei şi │ │ ││ │1. Centrul de Studii Postuniversitare va │Internelor │ │ ││ │organiza cursuri de perfecţionare şi │ │ │ ││ │specializare pentru ofiţerii de poliţie în │ │ 2005-2009 │ 22.500 EURO ││ │scopul îmbunătăţirii cunoştinţelor necesare │ │ │ pentru 100 ││ │activităţilor de prevenire şi combatere a │ │ │ peroane anual ││ │traficului şi consumului ilicit de droguri; │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │2. Participarea personalului didactic la │ │ │ ││ │stagii de pregătire susţinute de experţi │ │ │ 8.100 EURO ││ │străini (20 de cadre/trei zile) │ │ 2005-2009 │ anual pentru ││ │ │ │ │ 20 persoane ││ │3. Proiectarea unui cadru general comun │ │ │ ││ │de pregătire şi diseminare a cunoştinţelor │ │ │ ││ │privind combaterea fenomenului drogurilor │ │ │ ││ │(work-shop/10 experţi/două zile); │ │ 2005 │ 4.500 EURO ││ │ │ │ │ ││ │4. Elaborarea unui manual privind proceduri │ │ │ ││ │eficiente de luptă împotriva drogurilor de │ │ │ ││ │către instituţiile de învăţământ ale │ │ │ ││ │Ministerului Administraţiei şi Internelor │ │ 2005 │ 9.000 EURO ││ │ │ │ │ ││ │5. Desfăşurarea unor stagii de pregătire │ │ │ ││ │zonală, pe o perioadă de trei zile, la care │ │ │ ││ │să participe echipe mixte formate din │ │ │ ││ │poliţişti de frontieră, lucrători vamali, │ │ │ ││ │ofiţeri din Direcţia Antidrog (20-25 de │ │ 2005-2009 │ 16.200 EURO ││ │persoane pe stagiu). │ │ │ anual pentru ││ │ │ │ │ 50 persoane ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 247.500 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤│ │III.3. Consolidarea capacităţii de evaluare-coordonare a Agenţiei Naţionale Antidrog │├─────┼────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤│ 25. │Constituirea băncii de date prin crearea │Ministerul Administraţiei 2005-2008 │ 1.800.000 ││ │bazelor de date informatizate, potrivit │Şi Internelor – Agenţia │ │ EURO ││ │legii, în vederea fundamentării politicilor │Naţională Antidrog │ │ ││ │antidrog şi realizării prognozelor, │ │ │ ││ │analizelor, studiilor şi evaluării în │ │ │ ││ │domeniul drogurilor │ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 26. │Constituirea Centrului Naţional de │Ministerul Administraţiei 2009 │ 2.700.000 ││ │informare-documentare şi prelucrarea │şi Internelor – Agenţia │ │ EURO ││ │datelor pe linie de droguri. │Naţională Antidrog │ │construcţie nouă││ │ │ │ │ sau ││ │ │ │ │ 1.350.000 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │prin amenajarea ││ │ │ │ │unei construcţii││ │ │ │ │existente │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 27. │Implementarea indicatorilor "cerere de │Ministerul Administraţiei │ ││ │tratament ca urmare a consumului de │şi Internelor – Agenţia │ │ ││ │droguri", în conformitate cu modelul │Naţională Antidrog │ │ ││ │european, în scopul transmiterii acestora │ │ │ ││ │la EMCDDA (activităţi complementare │ │ │ ││ │programului finanţat de Fondul Global prin │ │ │ ││ │Banca Mondială) │ │ │ ││ │● Indicatorul "mortalitate ca urmare a │ │ 2005-2009 │ 900.000 ││ │consumului de droguri" se referă la │ │ │ EURO ││ │cazurile de deces legate direct de consumul │ │ │ ││ │şi abuzul de droguri. │ │ │ ││ │● Indicatorul "boli infecţioase" reuneşte │ │ │ ││ │cazurile de HIV/SIDA şi hepatite virale B şi│ │ 2009 │ 900.000 ││ │C transmise prin consumul de droguri pe │ │ │ EURO ││ │cale injectabilă. │ │ │ ││ │● Indicatorul "studii în populaţie" │ │ │ ││ │monitorizează cunoştinţele, atitudinile şi │ │În 2007 (se│ 90.000 EURO ││ │practicile legate de consumul ilegal de │ │face o dată│ ││ │droguri. │ │ la 3 ani) │ ││ │● Indicatorul "consumul problemă" se │ │ │ 90.000 EURO ││ │referă la o categorie de droguri considerate│ │ 2009 │ ││ │a fi deosebit de periculoase – heroina, │ │ │ ││ │cocaina, amfetaminele etc., droguri care se │ │ │ ││ │consumă de obicei pe cale injectabila. │ │ │ ││ │● Indicatorii principali sunt cei care │ │ │ 90.000 EURO ││ │monitorizează oferta de droguri – preţul, │ │ 2007 │ ││ │puritatea, capturile, traficul cu precursori│ │ │ TOTAL ││ │etc. │ │ │ 2.070.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ │ TOTAL │ │ │ 16.313.400 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │construcţie nouă││ │ │ │ │ sau ││ │ │ │ │ 14.738.400 ││ │ │ │ │ EURO ││ │ │ │ │prin amenajarea ││ │ │ │ │unei construcţii││ │ │ │ │existente. │├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤│ IV. INIŢIEREA ŞI INTENSIFICAREA RELAŢIILOR DE COLABORARE CU INSTITUŢII SIMILARE DIN ││ ALTE STATE ŞI CU ORGANISME INTERNAŢIONALE DE MONITORIZARE ŞI CONTROL AL DROGURILOR │├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤│ 28. │Intensificarea cooperării internaţionale în │Ministerul Justiţiei; │ │ ││ │materia asistenţei penale, în vederea │ │ │ ││ │integrării în sistemul EUR0JUST, inclusiv │ │ │ ││ │prin intermediul magistraţilor de legătură │ │ │ ││ │(în aplicarea Acordului de cooperare dintre │ │ │ ││ │România şi Eurojust) │ │ 2005-2009 │ 9.000 EURO ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ 2005-2009 │ 9.000 EURO ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 18.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 29. │Participarea la programele Uniunii │Ministerul Administraţiei │ ││ │Europene în cadrul procesului de întărire │şi Internelor; │ │ ││ │a politicilor comunitare în domeniul │Ministerul Sănătăţii; │ │ ││ │drogurilor │Ministerul Educaţiei şi │ │ ││ │ │Cercetării; │ │ ││ │ │Agenţia Naţională │ │ ││ │1. Aderarea la Centrul European de │Antidrog │ 2005-2009 │ 900.000 ││ │Monitorizare a Drogurilor şi Dependentei │Autoritatea Naţională a │ │ EURO ││ │de Droguri │Vămilor │ │ ││ │ │ │ │ ││ │2. Cooperare în reţeaua REITOX │ │ 2005-2009 │ 13.500 ││ │ │ │ │ EURO/anual ││ │3. Participarea la programele internaţionale│ │ │ ││ │de asistenţă PHARE ale Comisiei Europene în │ │ │ ││ │domeniul drogurilor (co-finanţare). │ │ 2005-2009 │ 360.000 ││ │ │ │ │ EURO/anual ││ │4. Intensificarea schimbului de informaţii │ │ │ ││ │în baza acordului de cooperare dintre România │ │ ││ │şi EUROPOL şi alte structuri internaţionale │ │ │ ││ │specializate (INTERPOL, CIPOL, etc). │ │ │ ││ │ │ │ 2005-2009 │ 18.000 ││ │5. Racordarea la baza de date a EUROPOL │ │ │ EURO/anual ││ │ │ │ │ ││ │6. Participarea activă în cadrul Task-force-│ │ │ ││ │urilor organizate de organismele regionale, │ │ 2007 (după│ 27.000 EURO ││ │europene şi internaţionale pe linia │ │aderarea │ ││ │combaterii traficului internaţional de │ │României la│ ││ │droguri şi precursori (prin cofinanţare). │ │Uniunea │ ││ │ │ │Europeană) │ ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ 2005-2007 │ 45.000 EURO ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 2.916.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 30. │Intensificarea schimbului de informaţii cu │Ministerul Administraţiei 2005-2009 │ ││ │UNDCP, Iniţiativa Sud-Est Europeană a │şi Internelor; │ │ 18.000 ││ │Pactului de Stabilitate, Organul │Agenţia Naţională │ │ EURO/anual ││ │Internaţional de Control al Stupefiantelor │Antidrog │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 90.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 31. │Aderarea la Grupul Pompidou (Consiliul │Ministerul Afacerilor │ │ ││ │Europei) │Externe; │ │ ││ │ │Ministerul Administraţiei │ ││ │1. Obţinerea statutului de membru cu puteri │şi Internelor; │ 2005-2009 │ 68.400 ││ │depline al Grupului Pompidou şi │Agentia Naţională │ │ EURO/anual ││ │participarea activă a reprezentanţilor │Antidrog │ │ ││ │României la lucrările acestui grup │Autoritatea Naţională a │ │ ││ │ │Vămilor │ │ ││ │2. Participarea reprezentanţilor României la│ │ │ ││ │lucrările Conferinţelor inter-ministeriale │ │ 2005-2009 │ 4.500 ││ │Grupului Pompidou. │ │ │ EURO/anual ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 364.500 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 32. │Acorduri de cooperare bilaterală şi │Ministerul Afacerilor │ │ ││ │multilaterala │Externe; │ │ ││ │ │Ministerul Administraţiei │ ││ │1. Încheierea unor acorduri bilaterale cu │şi Internelor; │ 2005-2009 │ 9.000 ││ │statele aflate pe rute comune ale │Agenţia Naţională │ │ EURO/anual ││ │traficului de droguri şi cu statele vecine; │Antidrog │ │ ││ │ │ │ │ ││ │2. Încheierea unor acorduri bilaterale cu │ │ │ ││ │statele ce au un aport semnificativ în │ │ │ ││ │prevenirea şi combaterea traficului şi │ │ │ ││ │consumului ilicit de droguri şi punerea în │ │ 2005-2009 │ 9.000 ││ │aplicare a prevederilor din cele şapte │ │ │ EURO/anual ││ │acorduri bilaterale pe droguri. │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ │3. Încheierea de acorduri pentru crearea │ │ │ ││ │şi operaţionalizarea de grupuri comune de │ │ 2005-2007 │ 90.000 EURO ││ │lucru şi acţiuni regionale. │ │ │ (prin ││ │ │ │ │ cofinanţare) ││ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ TOTAL ││ │ │ │ │ 180.000 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ │ TOTAL │ │ │ 3.568.500 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴────────────────┤│ V. INFORMATIZAREA SISTEMULUI NAŢIONAL INTEGRAT DESTINAT MONITORIZĂRII DINAMICII CONSUMULUI ││ ŞI TRAFICULUI ILICIT DE DROGURI DIN ROMÂNIA │├─────┬────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬────────────────┤│ 33. │Arhitectura Hardware şi de Comunicaţii │Agenţia Naţională │ 2005 │ 8.129.700 ││ │Sistemul cuprinde │Antidrog şl Operatorul │ │ EURO ││ │ – crearea sistemului central şi a reţelei │contractual │ │ ││ │ teritoriale │ │ │ ││ │ – activitatea de management a │ │ │ ││ │ Agenţiei Naţionale Antidrog; │ │ │ ││ │ – monitorizarea presei şi a altor surse │ │ │ ││ │ deschise privind problematica │ │ │ ││ │ drogurilor. │ │ │ ││ │ – linia verde (Help-line); │ │ │ ││ │ – site interactiv; │ │ │ ││ │ – monitorizarea circuitului licit de │ │ │ ││ │ droguri din România │ │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 34. │Arhitectura Software │Agenţia Naţională │ 2005-2006 │ 9.450.000 ││ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO ││ │ │contractual │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 35. │Instalări şi integrări de echipament │Agenţia Naţională │ 2005-2006 │ 1.260.000 ││ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO ││ │ │contractual │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 36. │Instalări software de aplicaţie │Agenţia Naţională │ 2005-2006 │ Inclus în ││ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ activitatea 36 ││ │ │contractual │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 37. │Şcolarizări │Agenţia Naţională │ 2005-2006 │ 450.000 ││ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO ││ │ │contractual │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 38. │Project Management │Agenţia Naţională │ 2005-2006 │ 720.000 ││ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO ││ │ │contractual │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 39. │Operarea sistemului │Agenţia Naţională │ 2005-2006 │ 1.980.000 ││ │ │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO ││ │ │contractual │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ 40. │Administrarea şi menţinerea în funcţiune │Agenţia Naţională │ 2005-2006 │ 1.350.000 ││ │a sistemului │Antidrog şi Operatorul │ │ EURO ││ │ │contractual │ │ │├─────┼────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼────────────────┤│ │ TOTAL │ │ │ 23.339.700 ││ │ │ │ │ EURO │├─────┴────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┼────────────────┤│ *TOTAL GENERAL (prin construirea unor noi locaţii pentru tratament şi │ 75.653.100 ││ reabilitare) │ EURO │├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤│ Total (prin preluarea altor locaţii) │ 65.550.600 ││ │ EURO │└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘DISTRIBUŢIA TERITORIALĂ A CENTRELOR DEPREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG ŞI A SERVICIILORCOMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURINOTĂ(CTCE)Harta cu DISTRIBUŢIA TERITORIALĂ A CENTRELOR DE PREVENIRE, EVALUARE ŞI CONSILIERE ANTIDROG ŞI A SERVICIILOR COMPLEXE CUPRINSE ÎN CIRCUITUL TERAPEUTIC DESTINAT CONSUMATORILOR DE DROGURI se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 949 din 26 octombrie 2005, la pagina 24 (a se vedea imaginea asociată).–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x