HOTĂRÂRE nr. 1.226 din 17 noiembrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1113 din 23 noiembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 42
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1REFERIRE LAHG 666 14/09/2016
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1460 12/11/2008
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 904 13/07/2022





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente achiziției de rame electrice noi în cadrul proiectului de investiții „Achiziție material rulant nou, rame electrice regionale RE-R și rame electrice interregionale RE-IR“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. + 
Articolul 2Finanțarea proiectului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. + 
Articolul 3Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

PRIM-MINISTRU
FLORIN-VASILE CÎȚU
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor și infrastructurii, interimar,
Ionel Scrioșteanu,
secretar de stat
Ministrul finanțelor,
Dan Vîlceanu
București, 17 noiembrie 2021.Nr. 1.226. + 
ANEXĂ
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente achiziției de rame electrice noi în cadrul proiectului de investiții „Achiziție material rulant nou, rame electrice regionale RE-R și rame electrice interregionale RE-IR“
Asigurarea unei mai bune mobilități pe calea ferată a persoanelor pe teritoriul României este o preocupare majoră a tuturor factorilor implicați în transportul feroviar public de călători și, în acest sens, prin:– Master Planul General de Transport al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016;– Strategia națională pentru dezvoltare durabilă – Orizonturi 2013-2020-2030, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.460/2008;– alte documente strategice europene și naționale privind dezvoltarea rețelei transeuropene de transport feroviar și creșterea durabilă a economiei europene,sunt definite cerințele de îmbunătățire a mersului de tren, prin introducerea unor servicii predictibile și cu frecvență ridicată, sprijinite de existența unui parc de material rulant care să respecte cel puțin normele din specificațiile tehnice de interoperabilitate (STI), standardele tehnice internaționale și europene (ISO și EN) relevante și alte standarde tehnice naționale (SR) relevante.Pentru ca parcul de material rulant utilizat pe rețeaua feroviară din România să asigure realizarea cererii de serviciu de transport public de călători la actualele standarde europene și naționale este nevoie ca prezentul parc de material rulant deținut de operatorii de serviciu public feroviar din România, cu capital public sau privat, să fie înlocuit, întrucât și-a depășit deja durata ciclului său de viață sau este aproape de finalul acestuia. Din cauza uzurii avansate există riscul ca într-un timp foarte scurt, perioada 2021-2023, parcul de material rulant utilizat în prezent să nu mai poată asigura/satisface/răspunde obligațiile/ obligațiilor minime pentru serviciul public de transport feroviar de călători.Prin urmare, materialul rulant utilizat nu îndeplinește în totalitate standardele de calitate necesare implementării contractelor de servicii publice și a devenit o necesitate înlocuirea acestuia.Creșterea semnificativă a mobilității sociale în următorii ani poate fi satisfăcută doar prin creșterea capacității materialului rulant și a calității acestuia. Principalele beneficii economice care sunt avute în vedere după achiziția de material rulant sunt următoarele:– economii de timp de călătorie pentru publicul călător;– reducerea costurilor de operare a vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal;– reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;– reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;– reducerea emisiilor de zgomot.Conform studiului de fezabilitate întocmit de Asocierea DT Global iDevice Europe SL MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza Contractului nr. TA2018012 RO RP1 încheiat cu Banca Europeană de Investiții – PASSA, a rezultat că este necesară, în cadrul proiectului de investiții menționat mai sus, achiziționarea a 99 de rame electrice noi, în sumă totală de aproximativ 3.880.436 mii lei, cu TVA, calculat la cursul euro BNR de 4,8402 la data de 24.08.2020 (cca 801.709.878 euro, cu TVA), din care:– 62 de rame electrice pentru transportul regional RE-R, preț unitar: 7.236.021 euro, cu TVA, pe vehicul, rezultând o valoare totală de 448.633.308 euro, cu TVA;– 37 de rame electrice pentru transportul interregional REIR, preț unitar: 9.542.610 euro, cu TVA, pe vehicul, rezultând o valoare totală de 353.076.570 euro, cu TVA). + 
Principalele caracteristici tehnice ale ramelor electrice regionale RE-Ra)Viteza maximă de circulațieViteza maximă de circulație este de 160 km/h.b)Capacitatea și condiții de transportCapacitate de minimum 200 de locuri pe scaune fixe și minimum 200 de locuri în picioare. Ramele vor fi echipate cu sistem de încălzire/ventilație și aer condiționat, instalații sanitare ecologice, zone de acces și siguranță pentru persoane cu handicap, Wi-Fi, supraveghere video.c)Consumul de energie electricăÎn vederea verificării costurilor de exploatare a ramelor electrice în cadrul procesului de achiziție, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.) și furnizorul desemnat câștigător al licitației online vor testa nivelul real de consum de energie electrică, în exploatare comercială, pe secțiile de circulație București Nord – Predeal, București Nord – Constanța și retur pentru ambele secții (cu minimum două măsurători/sens) și rezultatele finale vor fi comparate cu nivelul mediu de consum declarat în cadrul procedurii atât pentru tracțiune, cât și pentru subsistemele auxiliare.d)Conceptul de siguranță a materialelorProiectarea, construcția și procesul de fabricație a ramelor electrice vor trebui să corespundă specificațiilor tehnice de interoperabilitate validate prin regulamentele europene specifice domeniului feroviar.Toate materialele folosite pentru proiectarea și fabricarea RE-R trebuie să corespundă standardelor și normelor aplicabile, din punctul de vedere al emisiilor toxice, fumului și combustiei. La fabricarea RE-R nu se vor folosi materiale pe bază de azbest.Materialele vor fi selecționate în vederea asigurării unui risc minim, în special privind toxicitatea, și trebuie să fie în conformitate cu cerințele standardelor aplicabile.Materialele folosite la acoperirile caroseriei vor fi de tip antivandalism, rezistente la murdărire și ușor de curățat, cu scopul de a putea elimina urme de etichete, graffiti etc.
 + 
Principalele caracteristici tehnice ale ramelor electrice interregionale RE-IRa)Viteza maximă de circulațieViteza maximă de circulație este de 160 km/h.b)Capacitatea și condiții de transportCapacitatea de transport va fi cuprinsă între 300 și 350 de locuri pe scaune fixe.Ramele vor fi echipate cu sistem de încălzire/ventilație și aer condiționat, instalații sanitare ecologice, zone de acces și siguranță pentru persoane cu handicap, Wi-Fi, supraveghere video, zonă bar-bistrou.c)Consumul de energie electricăÎn vederea verificării costurilor de exploatare a ramelor electrice în cadrul procesului de achiziție, A.R.F. și furnizorul desemnat câștigător al licitației online vor testa nivelul real de consum de energie electrică, în exploatare comercială, pe secțiile de circulație București Nord – Predeal, București Nord – Constanța și retur pentru ambele secții (cu minimum două măsurători/sens) și rezultatele finale vor fi comparate cu nivelul mediu de consum declarat în cadrul procedurii atât pentru tracțiune, cât și pentru subsistemele auxiliare.d)Conceptul de siguranță a materialelor
Proiectarea, construcția și procesul de fabricație a ramelor electrice vor trebui să corespundă specificațiilor tehnice de interoperabilitate validate prin regulamentele europene specifice domeniului feroviar.Toate materialele folosite pentru proiectarea și fabricarea RE-IR trebuie să corespundă standardelor și normelor aplicabile, din punct de vedere al emisiilor toxice, fumului și combustiei. La fabricarea RE-IR nu se vor folosi materiale pe bază de azbest.Materialele vor fi selecționate în vederea asigurării unui risc minim, în special privind toxicitatea, și trebuie să fie în conformitate cu cerințele standardelor aplicabile.Materialele folosite la acoperirile caroseriei vor fi de tip antivandalism, rezistente la murdărire și ușor de curățat, cu scopul de a putea elimina urme de etichete, graffiti etc.Ambele tipuri de rame electrice anterior menționate vor circula pe liniile ferate electrificate din România, cu ecartament normal de 1435 mm și cu alimentare din linia de contact, 25 kV/50 Hz, fiind dotate cu sisteme de comandă și control atât de tip ETCS 2, cât și de tip PZB.Caracteristici privind protecția mediului ale ramelor electrice regionale și interregionale:1.designul ramelor electrice trebuie să respecte prescripțiile legale privind protecția mediului în ceea ce privește funcționarea, mentenanța și eliminarea/reciclarea;2.toate materialele folosite pentru proiectarea și fabricarea ramelor electrice trebuie să corespundă standardelor și normelor aplicabile, din punctul de vedere al emisiilor toxice, fumului și combustiei;3.ofertantul trebuie să furnizeze conceptul general de siguranță la incendiu al proiectului propus. Acesta va descrie, de asemenea, acțiunile rezultate care influențează funcționarea sistemului de tracțiune și de ventilare, care activează barierele specifice împotriva extinderii focului și măsurile de evacuare presupuse;4.asigurarea cerințelor privind prevenirea, detectarea și stingerea eventualelor incendii și împotriva propagării fumului în compartimentele pentru călători și dulapurile mașinilor;5.în plus față de sistemul obligatoriu de detectare a incendiilor, se prevede un sistem de protecție la incendii pentru a minimiza riscul ulterior pentru călători, personalul trenului și pentru echipamentul materialului rulant. Sistemul de protecție la incendiu trebuie să fie proiectat să funcționeze automat.
INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI pentru achiziția de rame electrice noi în cadrul proiectului de investiții „Achiziție material rulant nou, rame electrice regionale RE-R și rame electrice interregionale RE-IR“

Titular: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
Beneficiar: Autoritatea pentru Reformă Feroviară
Amplasament: bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, București
Indicatori tehnico-economici:
Valoarea totală a proiectului de investiții, inclusiv TVA mii lei 3.880.436
(în prețuri valabile în data 24.08.2020; 1 euro = 4,8402 lei)
Din care:
Valoare proiect rame electrice regionale RE-R, inclusiv TVA mii lei 2.171.475
Valoare totală rame electrice interregionale RE-IR, inclusiv TVA mii lei 1.708.961
Capacități:
Rame electrice regionale RE-R buc. 62
Rame electrice interregionale RE-IR buc. 37
Total rame electrice (RE-R + RE-IR) buc. 99
Etapa I
A. Valoarea proiectului de investiții, inclusiv TVA mii lei 2.324.714
(în prețuri valabile în data de 24.08.2020; 1 euro = 4,8402 lei)
– Eșalonarea investiției
• Anul I mii lei 430.000
• Anul II mii lei 505.000
• Anul III mii lei 1.313.763
• Anul IV mii lei 75.951
– Capacități:
• Rame electrice regionale RE-R buc. 40
• Rame electrice interregionale RE-IR buc. 20
– Durata de execuție proiect de investiții luni 40
Din care:
A.1. Valoare proiect rame electrice regionale RE-R, inclusiv TVA mii lei 1.400.951
– Eșalonarea investiției
• Anul I mii lei 250.000
• Anul II mii lei 85.000
• Anul III mii lei 990.000
• Anul IV mii lei 75.951
– Capacități:
• Rame electrice regionale RE-R buc. 40
– Durata de execuție proiect RE-R luni 40
A.2. Valoare totală rame electrice interregionale RE-IR, inclusiv TVA mii lei 923.763
– Eșalonarea investiției
• Anul I mii lei 180.000
• Anul II mii lei 420.000
• Anul III mii lei 323.763
– Capacități:
• Rame electrice interregionale RE-IR buc. 20
– Durata de execuție proiect RE-IR luni 31
Etapa a II-a
B. Valoarea proiectului de investiții, inclusiv TVA mii lei 1.555.722
(în prețuri valabile în data de 24.08.2020; 1 euro = 4,8402 lei)
– Eșalonarea investiției
• Anul I mii lei 430.000
• Anul II mii lei 770.000
• Anul III mii lei 355.722
– Capacități:
• Rame electrice regionale RE-R buc. 22
• Rame electrice interregionale RE-IR buc. 17
– Durata de execuție proiect de investiții luni 30
Din care:
B.1. Valoare proiect rame electrice regionale RE-R, inclusiv TVA mii lei 770.524
– Eșalonarea investiției
• Anul I mii lei 250.000
• Anul II mii lei 350.000
• Anul III mii lei 170.524
– Capacități:
• Rame electrice regionale RE-R buc. 22
– Durata de execuție proiect RE-R luni 30
B.2. Valoare totală rame electrice interregionale RE-IR, inclusiv TVA mii lei 785.198
– Eșalonarea investiției
• Anul I mii lei 180.000
• Anul II mii lei 420.000
• Anul III mii lei 185.198
– Capacități:
• Rame electrice interregionale RE-IR buc. 17
– Durata de execuție proiect RE-IR luni 30

Finanțarea investițieiFinanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x