HOTĂRÂRE nr. 1.188 din 3 octombrie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 697 din 16 octombrie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PARTIAL PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 6
ART. 1ABROGA PARTIAL PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 26/09/2007
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 6
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1ABROGA PARTIAL PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEHG 1164 26/09/2007 CAP. 6
ART. 1ABROGA PARTIAL PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 26/09/2007
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 26/09/2007 CAP. 6
ART. 1REFERIRE LALEGE 1 21/02/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.164/2007 privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IHotărârea Guvernului nr. 1.164/2007 privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 690 din 11 octombrie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 2 alineatul (2), literele a) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:"a) sunt înregistrate potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, au sediul şi îşi desfăşoară activitatea în România;……………………………………………………………….d) la momentul solicitării ajutorului de stat prezintă un plan de investiţii care să reflecte modul de utilizare a sumelor solicitate şi un studiu tehnico-economic în care se face dovada eficienţei economice a întreprinderii şi a investiţiei prin încadrarea în următorii indicatori:┌────┬────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐│Nr. │ │ Limitele ││crt.│ Indicatori │ indicatorului │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤│ 1.│Rata de solvabilitate generală │ ││ │R(SG)= Active totale/Datorii totale │ R(SG)> 1,66 │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤│ 2.│Rentabilitatea cifrei de afaceri │ ││ │R(ca)= 100 * (Profit net/Cifra de afaceri) │ R(ca)≥ 1% │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤│ 3.│Rata lichidităţii curente │ ││ │R(LC)= (Active curente/Datorii curente) │ R(LC)≥ 1,00" │└────┴────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘2. În anexă, la capitolul III "Criterii de eligibilitate" punctul 2, literele a) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:"a) sunt înregistrate potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, au sediul şi îşi desfăşoară activitatea în România;………………………………………………………………d) la momentul solicitării ajutorului de stat prezintă un plan de investiţii care să reflecte modul de utilizare a sumelor solicitate şi un studiu tehnico-economic în care se face dovada eficienţei economice a întreprinderii şi a investiţiei prin încadrarea în următorii indicatori:┌────┬────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐│Nr. │ │ Limitele ││crt.│ Indicatori │ indicatorului │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤│ 1.│Rata de solvabilitate generală │ ││ │R(SG)= Active totale/Datorii totale │ R(SG)> 1,66 │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤│ 2.│Rentabilitatea cifrei de afaceri │ ││ │R(ca)= 100 * (Profit net/Cifra de afaceri) │ R(ca)≥ 1% │├────┼────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤│ 3.│Rata lichidităţii curente │ ││ │R(LC)= (Active curente/Datorii curente) │ R(LC)≥ 1,00" │└────┴────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘3. În anexă, la capitolul IV "Cheltuieli eligibile" punctul 1, litera b) se abrogă.4. În anexă, la capitolul VI "Procedura de acordare a alocării specifice individuale" subpunctul 1.2, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:"e) studiul tehnico-economic, ştampilat şi semnat de către reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, din care să rezulte viabilitatea proiectului pentru care se solicită finanţare;".5. În anexă, la capitolul VI "Procedura de acordare a alocării specifice individuale", după subpunctul 1.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 1.2^1, cu următorul cuprins:"1.2^1. Studiul tehnico-economic trebuie să cuprindă:a) date generale: denumirea obiectului investiţiei, locaţia realizării investiţiei, beneficiarul investiţiei;b) descrierea întreprinderii şi evoluţia activităţii acesteia, încadrarea în indicatorii prevăzuţi la art. 2 alin. (2) lit. d);c) prezentarea activităţii pentru care se solicită finanţare şi precizarea ponderii acesteia în totalul activităţilor întreprinderii;d) descrierea activelor ce urmează a fi achiziţionate şi justificarea importanţei acestora în dezvoltarea activităţii întreprinderii;e) specificarea regimului juridic al dreptului asupra terenului pe care se va realiza investiţia în active corporale referitoare la construcţii cu scop industrial sau turistic, destinate realizării activităţii pentru care se solicită finanţare;f) specificarea regimului juridic al dreptului asupra construcţiei cu scop industrial sau turistic pentru care se solicită modernizare, reabilitare sau extindere;g) valoarea totală, cu detalierea planului de investiţii pe elemente de activ;h) durata de realizare şi etapele principale; graficul de realizare a investiţiei, cu eşalonarea costurilor;i) evoluţia situaţiei financiare şi a indicatorilor de performanţă după implementarea proiectului (elementele principale ale Bilanţului şi Contului de profit şi pierdere), plecând de la situaţia financiară aprobată a ultimului exerciţiu financiar;j) estimări privind forţa de muncă ocupată prin realizarea investiţiei;k) alte elemente din care ar putea să reiasă viabilitatea proiectului."6. La Formularul nr. 1 la Procedură "Cererea de acord de principiu pentru finanţare", secţiunea B(2) se modifică şi va avea următorul cuprins:"SECŢIUNEA B(2)Prezentarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanţare cu defalcare anuală

  Denumirea obiectivului Tipul de cheltuială pentru care se solicită finanţare Valoarea cheltuielilor eligibile*1) – lei – Valoarea finanţării solicitate – lei –
  An I An II An III An I An II An III
  [ ] Investiţii în imobilizări corporale [ ] a) Cheltuieli cu construcţii cu scop industrial şi turistic, destinate realizării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare            
  [ ] b) Cheltuieli cu echipamente tehnologice – maşini, utilaje şi instalaţii de lucru            
  [ ] c) Cheltuieli cu aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare            
  [ ] d) Cheltuieli cu mijloace de transport neînmatriculabile, pentru susţinerea activităţii întreprinderii            
  [ ] e) Cheltuieli cu mobilier şi aparatură birotică            
  TOTAL:            
  TOTAL FINANŢARE:    

____________*1) Valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA."7. La Formularul nr. 2 la Procedură "Declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii", formularul A se modifică şi va avea următorul cuprins:"Formularul ADECLARAŢIEprivind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlociiI. Datele de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii ………………………………………….Adresa sediului social ……………………………………………Cod unic de înregistrare ………………………………………….Numele şi funcţia ………………………………………………..(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)II. Tipul întreprinderiiIndicaţi, după caz, tipul întreprinderii:[] Întreprindere autonomăÎn acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără formularul B.[] Întreprindere partenerăSe va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.[] Întreprindere legatăSe va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*1)┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Exerciţiul financiar de referinţă*2) │├────────────────────────┬────────────────────────────┬────────────────────────┤│ Numărul mediu │Cifra de afaceri anuală netă│ Active totale ││ anual de salariaţi │ (mii lei/mii euro) │ (mii lei/mii euro) │├────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────┤├────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────┤├────────────────────────┼────────────────────────────┼────────────────────────┤└────────────────────────┴────────────────────────────┴────────────────────────┘Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv microîntreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare).[] Nu[] Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior).Semnătura …………………………………………………..(numele şi funcţia semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.Data întocmirii …………………..Semnătura ………………………._______________*1) Datele sunt calculate în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.*2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi."8. Formularul nr. 3 la Procedură "Acord de principiu pentru finanţare" se modifică şi va avea următorul cuprins:"Formularul nr. 3─────────────────la Procedură─────────────────MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEUNITATEA DE IMPLEMENTARE

Data …………………………….
Numărul …………………………

ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE*1)___________*1) Se completează de către Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat de minimis.DESTINATAR:Denumirea întreprinderii: ………………………………………..Data înregistrării întreprinderii: ………………………………..Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ……………..Cod de identificare fiscală: ……………………………………..Adresa: ………………………………………………………..Telefon: ……….. Fax: ……….. E-mail: ………………………Ca urmare a cererii dvs. nr. ….. din data de ……., vă comunicăm prin prezenta acordul de principiu pentru finanţare a următoarelor cheltuieli eligibile aferente proiectului:

  Denumirea obiectivului Tipul de cheltuială pentru care se solicită finanţare Valoarea finanţării aprobate – lei –
  An I An II An III
  [ ] Investiţii în imobilizări corporale [ ] a) Cheltuieli cu construcţii cu scop industrial şi turistic, destinate realizării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare      
  [ ] b) Cheltuieli cu echipamente tehnologice – maşini, utilaje şi instalaţii de lucru      
  [ ] c) Cheltuieli cu aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare      
  [ ] d) Cheltuieli cu mijloace de transport neînmatriculabile, pentru susţinerea activităţii întreprinderii      
  [ ] e) Cheltuieli cu mobilier şi aparatură birotică      
  TOTAL:      
  TOTAL FINANŢARE:      

Menţiuni speciale: …………………………………………………………..Ordonator de credite,…………………………………………….."9. La Formularul nr. 8 la Procedură "Cererea de anulare totală sau parţială a finanţării pentru care există Acord de principiu pentru finanţare", secţiunea B se modifică şi va avea următorul cuprins:"SECŢIUNEA BCheltuieli pentru care se solicită anularea finanţării

  Denumirea obiectivului Tipul de cheltuială pentru care se solicită finanţare Valoarea finanţării aprobate – lei –
  An I An II An III
  [ ] Investiţii în imobilizări corporale [ ] a) Cheltuieli cu construcţii cu scop industrial şi turistic, destinate realizării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare      
  [ ] b) Cheltuieli cu echipamente tehnologice – maşini, utilaje şi instalaţii de lucru      
  [ ] c) Cheltuieli cu aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare      
  [ ] d) Cheltuieli cu mijloace de transport neînmatriculabile, pentru susţinerea activităţii întreprinderii      
  [ ] e) Cheltuieli cu mobilier şi aparatură birotică      
  TOTAL:      
  TOTAL FINANŢARE:''      

 + 
Articolul II(1) Prevederile prezentei hotărâri se aplică cererilor de acord de principiu pentru finanţare depuse după data intrării acesteia în vigoare.(2) Cererile de acord de principiu pentru finanţare aflate în curs de analiză, precum şi acordurile de principiu pentru finanţare obţinute anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri se supun dispoziţiilor legale în vigoare la data depunerii cererii de acord de principiu pentru finanţare.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:───────────────Ministrul finanţelor publice,Gheorghe PogeaBucureşti, 3 octombrie 2009.Nr. 1.188._____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x