HOTĂRÂRE nr. 1.171 din 29 septembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 930 din 19 octombrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEHG 2209 09/12/2004 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 2209 09/12/2004 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 09/12/2004 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 09/12/2004 CAP. 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1MODIFICA PEHG 2209 09/12/2004 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEHG 2209 09/12/2004 CAP. 3
ART. 1REFERIRE LALEGE 508 17/11/2004
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 09/12/2004 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PESTRATEGIE 09/12/2004 CAP. 3
ART. 1REFERIRE LALEGE 39 21/01/2003
ART. 1REFERIRE LALEGE 682 19/12/2002
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREAHG 2209 09/12/2004
ART. 3PROPUNE REPUBLICAREASTRATEGIE 09/12/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 508 17/11/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 39 21/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 682 19/12/2002
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 2.209/2004 privind aprobarea Strategiei naţionale de combatere a criminalităţii organizate în perioada 2004-2007 şi pentru aprobarea Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale de combatere a criminalităţii organizate 2005-2007



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul IAnexa la Hotărârea Guvernului nr. 2.209/2004 privind aprobarea Strategiei naţionale de combatere a criminalităţii organizate în perioada 2004-2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, se modifică după cum urmează:1. Secţiunea a 3-a a capitolului II va avea următorul cuprins:"SECŢIUNEA a 3-aObiectiveÎn formularea obiectivelor cuprinse în Strategia naţională de combatere a criminalităţii organizate au fost luate în considerare prevederile legilor prin care România a ratificat Convenţia Naţiunilor Unite împotriva criminalităţii transnaţionale organizate, adoptată la New York la 15 noiembrie 2000, Protocolul privind prevenirea, reprimarea şi pedepsirea traficului de persoane, în special al femeilor şi copiilor, Protocolul împotriva traficului ilegal de migranţi pe calea terestră, a aerului şi pe mare şi Protocolul împotriva fabricării şi traficului ilegale de arme de foc, piese şi componente ale acestora, precum şi de muniţii, adiţionale la Convenţia Naţiunilor Unite.De asemenea, la baza elaborării prezentei strategii au stat documentele programatice privind aderarea României la Uniunea Europeană, precum şi observaţiile, recomandările şi concluziile rezultate din analiza stadiului actual al acestui proces.Obiective generale1. Compatibilizarea structurilor Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) cu structurile Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT)2. Completarea Legii nr. 508/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea în cadrul Ministerului Public a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul permiterii accesului la bazele de date ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Finanţelor Publice, Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi Ministerului Justiţiei – Oficiul Naţional al Registrului Comerţului3. Armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar4. Îmbunătăţirea dotărilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) şi ale Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO), la nivel central şi regional5. Instruirea personalului în combaterea criminalităţii organizate6. Eficientizarea activităţii de combatere a criminalităţii organizate7. Protecţia martorilor8. Eficientizarea schimbului de informaţii şi date operative privind grupurile şi reţelele internaţionale de criminalitate organizată."2. Capitolul III "Măsuri pentru îndeplinirea obiectivelor" va avea următorul cuprins:"CAPITOLUL IIIMăsuri pentru îndeplinirea obiectivelorIniţierea, dezvoltarea şi aplicarea prezentei strategii implică responsabilitatea Guvernului României pentru asigurarea mecanismelor financiare care să garanteze menţinerea programelor în derulare şi realizarea obiectivelor. Instituţiile implicate în implementarea prezentei strategii vor asigura, fiecare pentru activităţile ce îi revin, resursele financiare necesare.Obiectiv 1: Compatibilizarea structurilor Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) cu cele ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT)Înfiinţarea de structuri specializate în sfera criminalităţii organizate la nivelul centrelor zonale ale Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO), precum şi în cadrul serviciilor judeţene compatibile cu organizarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) la nivel central şi teritorial.Obiectiv 2: Completarea Legii nr. 508/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul permiterii accesului la bazele de date ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Finanţelor Publice, Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, Ministerului Justiţiei – Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.2.1. Accesul procurorului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) şi al organelor specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date necesare în activitatea de investigaţii şi urmărire penală [de exemplu, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (IGPF), Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea Naţională a Vămilor, Direcţia Generală a Finanţelor Publice, Regia Autonomă «Registrul Auto Român»]2.2. Constituirea în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) a unui compartiment tehnic de investigaţii.Obiectiv 3: Armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitarArmonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar.Obiectiv 4: Îmbunătăţirea dotărilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) şi ale Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) la nivel central şi regional.4.1. Achiziţionarea de noi echipamente tehnice pentru interceptarea comunicaţiilor şi înregistrarea audio-video la nivelul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) şi al Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO)4.2. Încadrarea şi pregătirea de personal calificat în domeniul informatic, experţi, precum şi vorbitori ai limbilor arabă, turcă, chineză, rusă sau iniţierea unor cursuri de învăţare a acestor limbi4.3. Dezvoltarea structurii de comunicaţii şi informatică:a) introducerea sistemului securizat privind evidenţa şi circuitul documentelor;b) realizarea sistemului informatic care să asigure accesul procurorului Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) şi al organelor specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date necesare în activitatea de investigaţii şi urmărire penală [de exemplu, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (IGPF), Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Autoritatea Naţională a Vămilor, Direcţia Generală a Finanţelor Publice, Regia Autonomă «Registrul Auto Român»].4.4. Dotarea a trei instanţe din Bucureşti cu echipamentul necesar aplicării dispoziţiilor Legii nr. 39/2003 privind prevenirea şi combaterea criminalităţii organizate şi ale Legii nr. 682/2002 privind protecţia martorilor4.5. Înfiinţarea/extinderea de compartimente pentru analiză a informaţiilor la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră (IGPF) şi Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR)4.6. Dezvoltarea capacităţii Centrului de Resurse privind Combaterea Traficului de Fiinţe Umane – Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) – Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) de colectare a datelor statistice privind monitorizarea şi analiza fenomenului la nivel teritorial, prin asigurarea de echipamente informatice necesare derulării acestei activităţi şi identificarea tuturor instituţiilor, agenţiilor, asociaţiilor şi a altor organisme care pot alimenta această bază de date4.7. Implementarea metodelor şi tehnologiilor moderne de control la punctele de frontieră pentru prevenirea introducerii şi tranzitării ilegale pe teritoriul României a bunurilor ilicite (materiale radioactive şi nucleare, droguri etc.).Obiectiv 5: Instruirea personalului în combaterea criminalităţii organizate5.1. Înfiinţarea şi dezvoltarea Centrului de aplicaţii operaţionale în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT)5.2. Participarea procurorilor, poliţiştilor şi lucrătorilor vamali la cursuri de specializare în domeniile de activitate şi la exerciţii naţionale şi internaţionale în domeniile specifice structurilor de combatere a criminalităţii organizate5.3. Pregătirea judecătorilor în domeniul combaterii criminalităţii organizate5.4. Consolidarea departamentelor de combatere a traficului de droguri din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), al Direcţiei Generale de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO) şi al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră (IGPF): completarea schemei şi specializarea procurorilor şi poliţiştilor.Obiectiv 6: Eficientizarea activităţii de combatere a criminalităţii organizate6.1. Constituirea de echipe operative mixte şi permanente formate din specialişti ai poliţiei de frontieră şi ai autorităţii vamale care, în baza planurilor comune de cooperare şi a analizelor de risc, să efectueze controale de specialitate asupra containerelor, mijloacelor de transport şi persoanelor suspecte, folosind mijloace şi echipamente tehnice de detecţie a drogurilor şi precursorilor6.2. Crearea unor echipe mixte de specialişti din structurile corespondente din ţările vizate, pentru cercetarea cazurilor de criminalitate organizată transfrontalieră (de exemplu: trafic de droguri, trafic de persoane, spălare de bani etc.)6.3. Optimizarea cooperării la nivel internaţional şi interinstituţional în cazuri de criminalitate organizată transfrontalieră:a) îmbunătăţirea schimbului de informaţii cu structurile similare din ţările vecine şi din ţările de destinaţie, precum şi cu structurile specializate ale Uniunii Europene prin comunicare directă cu ofiţerii de caz, ofiţerii de legătură şi cu procurorii;b) implementarea metodei «grup de lucru interdisciplinar» în cauzele complexe, pe modelul proiectului REFLEX.6.4. Elaborarea şi transmiterea în teritoriu a Manualului de bune practici în lupta împotriva traficului de persoane, elaborat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) şi Ministerul Administraţiei şi Internelor6.5. Compatibilizarea bazei de date privind falsul de monedă cu cea a EUROPOL6.6. Elaborarea şi implementarea metodologiei de investigare a criminalităţii informatice şi a fraudelor prin Internet (care să includă: prelevarea, ridicarea şi conservarea suporturilor magnetice de stocare a datelor informatice, precum şi culegerea informaţiilor de primă sesizare de către toate structurile operative de poliţie)6.7. Dezvoltarea unor aplicaţii informatice necesare investigaţiilor prin Internet6.8. Încheierea unor protocoale cu asigurătorii de vehicule pentru schimbul de date şi informaţii privind identificarea situaţiilor în care furturile de vehicule sunt reclamate în scopul încasării sumei asigurate6.9. Continuarea de acţiuni de verificare a informaţiilor privind autovehiculele reclamate ca fiind furate din ţări ale Uniunii Europene6.10. Continuarea monitorizării activităţilor specifice ale instituţiilor care realizează certificarea de autenticitate a vehiculelor şi a documentelor de provenienţă6.11. Elaborarea unei proceduri operaţionale standard de investigare şi cercetare a infracţiunilor de spălare de bani6.12. Extinderea activităţilor de colaborare cu instituţiile şi specialiştii care asigură realizarea controlului financiar-fiscal, bancar, vamal, de gestiune, efectuarea expertizelor, a constatărilor tehnico-ştiinţifice etc.6.13. Alocarea resurselor financiare necesare efectuării expertizelor şi constatărilor tehnico-ştiinţifice de specialitate6.14. Realizarea schimbului operativ de date şi punerea în aplicare a dispoziţiilor legale privind conservarea datelor informatice6.15. Prelucrarea operativă a sesizărilor primite cu privire la criminalitatea organizată6.16. Îmbunătăţirea cooperării cu Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, Autoritatea Naţională a Vămilor şi Agenţia Naţională de Control al Exporturilor:a) protocoale;b) planuri comune de control şi desfăşurarea de acţiuni comune conform planurilor.6.17. Cooperarea operativă în domeniul livrărilor supravegheate între Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Naţională a Vămilor sub conducerea procurorului6.18. Reorganizarea structurilor operative ale poliţiei de frontieră şi ale autorităţii vamale în vederea creşterii capacităţii de control specific la frontieră şi depistării persoanelor şi drogurilor aflate în tranzit pe teritoriul României6.19. Elaborarea şi derularea programelor de pregătire a managerilor6.20. Dezvoltarea capacităţii serviciului specializat în acţiuni sub acoperire şi a serviciului de flagrant din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) – Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate (DGCCO).Obiectiv 7: Protecţia martorilor7.1. Operaţionalizarea Oficiului Naţional pentru Protecţia Martorilor prin specializarea personalului şi asigurarea logistică necesară7.2. Dezvoltarea de programe parteneriale cu structuri specializate în protecţia martorilor din statele europene.Obiectiv 8: Eficientizarea schimbului de informaţii şi date operative privind grupurile şi reţelele internaţionale de criminalitate organizată8.1. Eficientizarea schimbului de informaţii şi date operative privind grupurile şi reţelele internaţionale de crimă organizată prin intermediul Iniţiativei de Cooperare Sud-Est Europeană, Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională (CCPI), comisiilor rogatorii8.2. Realizarea de studii şi analize privind fenomenul criminalităţii organizate şi informarea ofiţerilor de legătură străini acreditaţi în România8.3. Optimizarea transmiterii operative de informaţii şi date despre grupări şi reţele internaţionale de crimă organizată cu ataşaţii de afaceri interne şi cu ofiţerii de legătură români aflaţi la post în străinătate8.4. Participarea la acţiunile de cooperare poliţienească internaţională pe linie de SALW, în cadrul Iniţiativei de Cooperare Sud-Est Europeană, sub egida Centrului Regional pentru Prevenirea şi Combaterea Infracţionalităţii Transfrontaliere de la Bucureşti (SECI)8.5. Dezvoltarea capacităţii Unităţii Naţionale EUROPOL8.6. Încheierea unor protocoale de cooperare cu structuri similare din statele vecine şi încheierea de acorduri bilaterale cu structurile corespondente din ţările vecine şi altele de interes operativ (ţări de destinaţie, ţări aflate pe rute de trafic de persoane, droguri etc.) pentru stabilirea de protocoale de cooperare privind livrările supravegheate transfrontaliere8.7. Întreprinderea demersurilor necesare pe lângă ministerele de interne (sau similare) din statele Uniunii Europene şi din afara acesteia, în vederea realizării/consolidării schimbului operativ de date şi informaţii între punctele/birourile de contact de la frontiera României şi structuri similare sau instituţii abilitate din statele anterior menţionate şi pentru crearea unor noi puncte de contact la frontiera României, la care să participe reprezentanţi ai statelor europene, din instituţii cu atribuţii de control la frontieră."
 + 
Articolul IISe aprobă Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale de combatere a criminalităţii organizate 2005-2007, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul IIIHotărârea Guvernului nr. 2.209/2004 privind aprobarea Strategiei naţionale de combatere a criminalităţii organizate în perioada 2004-2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul justiţiei,Monica Luisa Macoveip. Ministrul administraţiei şi internelor,Anghel Andreescu,secretar de statp. Ministrul finanţelor publice,Mara Rîmniceanu,secretar de statBucureşti, 29 septembrie 2005.Nr. 1.171.
 + 
Anexa PLAN DE ACŢIUNEPENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI NAŢIONALE DECOMBATERE A CRIMINALITĂŢII ORGANIZATE 2005 – 2007

*Font 8*
Direcţia de acţiune 1- Legislaţie
Nr
c
r
t.

Obiective

Măsură

Ter-
men
de
reali
zare

Resurse

Respon
sabili

Indicatori
de evalua-
re a sta-
diului
realizarii
masurii
1

Compati-
bilizarea
structu-
rilor
DGCCO cu
DIICOT

Înfiinţarea de structuri specializate în sfera
criminalităţii organizate la nivelul centrelor
zonale ale DGCCO, precum şi în cadrul
serviciilor judeţene compatibile cu organizarea
DIICOT la nivel central şi teritorial

1 Ian
2006

Buget MAI

MAI

Ordin MAI
aprobat

2

Completa-
rea legii
508/2004
în sensul
permite-
rii acce-
sului la
bazele de
date ale
MAI,MFP,
Inspecto-
ratului
Naţional
pentru
Evidenta
Persoa-
nelor, MJ
– Oficiul
Naţional
al Regis-
trului
Comer-
ţului
2.1 Accesul procurorului DIICOT şi al organelor
specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date
necesare în activitatea de investigaţii şi urmărire
penală (ex, IGPF, IGPR, MFP, Ministerul
Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, Autoritatea Naţională a Vămilor,
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene
şi Direcţia generală a finanţelor publice a
municipiului Bucureşti, Registrul Auto Român)
2.2 Constituirea în cadrul DIICOT a unui
compartiment tehnic de investigaţii

Dec.
2005

Bugetul MP,
MAI,MFP,MJ

MP,MAI
MFP,
ONPCSB
MJ

Proiect
de lege
supus dez-
baterii
publice

Proiect de
lege de
modifica-
re a legii
DIICOT în
vederea
permiterii
accesului
la bazele
de date
aprobat de
către
Guvern

3

Armoniza-
rea le-
gislatiei
cu acquis
-ul
comunitar

Armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar:
de

Per-
manen
ince-
pand
cu
Nov.
2005
(ptr.
acti-
vita-
tile
afe-
rente
Phare
2004)

Buget MJ
MP
MAI Phare
2004 Fight
against
organized
crime – An
interinsti-
tutional
approach

MJ
MP
MAI

Proiect de
lege supus
dezbaterii
publice

Proiect de
lege apro-
bat de
către
Guvern

Directia de acţiune 2 – Capacitate instituţională
4

Îmbunătă-
tirea
dotarilor
DGCCO la
nivel
central s
regional

4.1 Achiziţionarea de noi echipamente tehnice
pentru interceptarea comunicatiilor şi
înregistrarea audio-video la nivelul DIICOT şi
DGCCO

Ian.
2006

Necesar
buget MP
2006 –
200.000 Euro

Necesar
buget
MAI 2006-
365.500 Euro

MP
MAI

Echipamen-
te achizi-
tionate,
livrate
şi opera-
tionale

4.2. Angajarea prin deblocarea de posturi de
experţi în domeniul informatic, electronic,
precum vorbitori ai limbilor arabă, turcă, chineză,
rusă.

Dec.
2007

Bugetul MAI

MAI

Număr de
persoane
încadrate/

Număr de
persoane
iniţiate

4.3. Dezvoltarea structurii de comunicaţii şi
informatică:
– introducerea sistemului securizat privind
evidenţa şi circuitul documentelor
– realizarea sistemului informatic care să asigure
accesul procurorului DIICOT şi al organelor
specializate ale poliţiei judiciare la bazele de date
necesare în activitatea de investigaţii şi urmărire
penală (ex. IGPF, IGPR, MFP, Ministerul
Justiţiei, Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, Autoritatea Naţională a Vămilor,
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene
şi Direcţia generală a finanţelor publice a
municipiului Bucureşti, Registrul Auto Român
Înce-
pand
cu
Dec.
2006

Buget MAI,
MP
alocat
10.000.000
euro prin
credite
externe
garantate

MP,
MAI,
MFP,
ONPCSB
MJ

Sistem
informatic
operatio-
nal

4.4 Dotarea a trei instanţe din Bucureşti cu
echipamentul necesar aplicării dispoziţiilor Legii
nr. 39/2003, a Legii nr. 682/2002 privind
protecţia martorilor

Dec.
2006

Phare 2004 –
170.000 Euro
Necesar
Bugetul MJ
2006 -80.000
Euro
Instalarea
echipamen-
tului

4.5 Înfiinţarea/extinderea de compartimente
pentru analiză a informaţiilor la nivelul IGPR şi
IGPF

Înce-
pand
cu
Nov.
2005
Necesar
buget
MAI
1.800.000
euro
MAI

Număr de
comparti-
mente
functio-
nale
4.6 Dezvoltarea capacităţii Centrului de Resurse
privind Combaterea Traficului de Fiinţe Umane –
IGPR-DGCCO de colectare a datelor statistice
privind monitorizarea şi analiza fenomenului la
nivel teritorial, prin asigurarea de echipamente
informatice necesare derulării acestei activităţi
şi identificarea tuturor instituţiilor, agenţiilor,
asociaţiilor şi a altor organisme care pot alimenta
această bază de date.

Sept
2006

Buget
MAI
Fonduri
Phare 2003
aprobate
(buget
370.000 euro
reprezentând
investiţii
şi training)
MAI

Număr de
echipamen-
te alocate

Rapoarte
periodice
de acti-
vitate ale
Centrului

4.7 Implementarea metodelor şi tehnologiilor
moderne de control la punctele de frontieră pentru
prevenirea introducerii şi tranzitării ilegale pe
teritoriul României a bunurilor ilicite (materiale
radioactive şi nucleare, droguri etc.).

Iulie
2006

Buget MAI,
ANV

MAI,
ANV

Număr de
puncte de
control la
frontieră
dotate cu
mijloace
moderne
5

Instrui-
rea per-
sonalului
în comba-
terea
crimina-
litatii
organi-
zate

5.1 Înfiinţarea şi dezvoltarea Centrului de
aplicaţii operaţionale în cadrul Direcţiei de
Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate
Organizată şi Terorism

Până
în 30
Nov.
2006

Necesar
buget pe
MP 2005;
600.000
euro

Necesar
buget pe
2006 MP:
2.000.000
euro

MP

Asigurarea
infrastruc
turii şi a
dotarilor
necesare

5.2. Participarea la cursuri de specializare în
domeniile de activitate şi la exerciţii naţionale şi
internaţionale în domeniile specifice structurilor
de combatere a criminalităţii organizate a
procurorilor, poliţiştilor şi lucrătorilor vamali

Înce
pand
cu
Nov.
2005

Bugetul MAI,
MFP,MP
Phare 2004
Fight
against
organized
crime – An
interinsti-
tutional
approach
MAI,
MFP,
MP

Număr de
sesiuni de
pregatire
organizate

Numar de
persoane
instruite

5.3 Pregătirea judecătorilor în domeniu!
combaterii criminalităţii organizate

Înce-
pand
cu
Ian.
2006

Bugetul
Centrului de
aplicaţii
operationale
în cadrul
Directiei de
Investigare
a Infracti-
unilor de
Criminali-
tate Orga-
nizata şi
Terorism
Phare 2004
Fight
against
organized
crime – An
interinsti-
tutional
approach

Cen-
trul
de a-
plica-
tii
opera-
tiona-
le în
cadrul
Direc-
tiei
de În-
vesti-
gare a
Infrac
tiuni
lor de
Crimi-
nali-
tate
Orga-
nizata
şi Te-
rorism
Număr de
cursuri
de pre-
gatire

Numar de
judeca-
tori
instru-
iti

5.4 Consolidarea departamentelor de combatere a
traficului de droguri din cadrul DIICOT şi al
DGCCO, IGPF: completarea schemei şi
specializarea procurorilor şi poliţiştilor

Dec.
2007

Buget MP,MAI

Fonduri
Phare 2004
aprobate
pentru DGCCO
129.600 euro
(investiţii)

MP,MAI

Grad de
completare
a schemei
de per-
sonal
Numărul de
procurori
şi poli-
ţişti
speciali-
zaţi în
domeniu
6

Eficien-
tizarea
activi-
tatii de
combate-
re a cri-
minalita-
tii orga-
nizate
6.1. Constituirea de echipe operative mixte şi
permanente formate din specialişti ai poliţiei de
frontieră şi ai autorităţii vamale care în baza
planurilor comune de cooperare şi a analizelor de
risc să efectueze controale de specialitate asupra
containerelor, mijloacelor de transport şi
persoanelor suspecte, folosind mijloace şi
echipamente tehnice de detecţie a drogurilor şi
precursorilor.
Dec.
2005

Buget MAI,
ANV

MAI,
ANV

Numărul de
acţiuni
între-
prinse

6.2 Crearea unor echipe mixte de specialişti din
structurile corespondente din ţările vizate, pentru
cercetarea cazurilor de criminalitate organizată
transfrontalieră (de ex. trafic de droguri, trafic de
persoane, spălare de banii etc.)

Înce
pand
cu
Nov.
2005

Buget MP,MAI

MP,MAI

Număr de
cazuri în
care s-au
organizat
echipe
mixte
6.3 Optimizarea cooperării la nivel internaţional
şi inter-instituţional în cazuri de criminalitate
organizată transfrontalieră:
Îmbunătăţirea schimbului de informaţii cu
structurile similare din ţările vecine şi din ţările
de destinaţie, precum şi cu structurile specializate
ale Uniunii Europene prin comunicare directa cu
ofiţerii de caz, ofiţerii de legătura şi procurori
Implementarea metodei "grup de lucru
inter-disciplinar" în cauzele complexe, pe
modelul proiectului REFLEX.

Înce
pand
cu
Nov.
2005

Buget MP,MAI

MP,MAI

Număr de
cazuri în
care au
existat
schimburi
de infor-
matii

Numar de
cauze în
care s-a
utilizat
metoda
grup de
lucru
interdis-
ciplinar

6.4 Multiplicarea şi transmiterea în teritoriu a
Manualului de Bune Practici în lupta împotriva
traficului de persoane, elaborat de UNDP şi MAI
Sept.
2006

Necesar
buget MAI
1300 euro
MAI

Numărul de
exemplare
distribuite
6.5. Compatibilizarea bazei de date privind falsul
de moneda cu cea a EUROPOL

Dec.
2007

Bugetul MAI

MAI

Baza de
date com-
patibili-
zată
6.6 Elaborarea şi implementarea metodologiei de
investigare a criminalităţii informatice şi a
fraudelor prin internet (care să includă:
prelevarea, ridicarea şi conservarea suporturilor
magnetice de stocare a datelor informatice,
precum şi culegerea informaţiilor de primă
sesizare de către toate structurile operative de
poliţie)
Dec.
2005

Buget MAI

MAI

Metodologie
adoptata şi
implemen-
tata

6.7 Dezvoltarea unor aplicaţii informatice
necesare investigaţiilor prin Internet

Iunie
2007

Buget MAI,MP
necesar în
2005
(60.000
euro)
MAI,MP

Aplicaţii
realizate
şi func-
ţionale

6.8 Încheierea unor protocoale cu asigurătorii de
vehicule pentru schimbul de date şi informaţii
privind identificarea situaţiilor în care furturile
de vehicule sunt reclamate în scopul încasării
stimei asigurate

Dec.
2005

Buget MAI,
Comisia
Naţionala
de Supra-
veghere
Asig/Reasig
MAI

Protocoale
semnate

6.9 Continuarea de acţiuni de verificare a
informaţiilor privind autovehicule reclamate ca
fiind furate din ţări ale Uniunii Europene

Per-
manen
înce-
pând
cu
Nov.
2005
Buget MAI,MP

MAI,MP

Număr de
acţiuni
de veri-
ficare
între-
prinse

6.10 Continuarea monitorizării activităţilor
specifice ale instituţiilor care realizează
certificarea de autenticitate a vehiculelor şi a
documentelor de provenienţă

Înce
pand
cu
Ian.
2006
Buget MAI

MAI

Rapoarte
anuale

6.11 Elaborarea unei proceduri operaţionale
standard de investigare şi cercetare a
infracţiunilor de spălare de bani
Dec.
2005

Buget MAI,MP
şi ONPCSB,

MAI,
ONPCSB
MP
Metodo-
logie
aprobata
6.12 Extinderea activităţilor de colaborare cu
instituţiile şi specialiştii care asigură realizarea
controlului financiar-fiscal, bancar, vamal, de
gestiune, efectuarea expertizelor, a constatărilor
tehnico-ştiinţifice etc.
Înce
pand
cu
Nov.
2005
Bugetele MP,
MAI,ANV,MFP,
CNVM

MAI,MP
ANV,
MFP,
CNVM

Număr de
activităţi
comune

6.13 Alocarea resurselor financiare necesare
efectuării expertizelor şi constatărilor tehnico-
ştiinţifice de specialitate

Înce
pand
cu
Nov.
2005
Buget nece-
sar în
2005 MAI
500.000
Euro
MAI,MP

Numărul de
expertize
realizate

6.14 Realizarea schimbului operativ de date şi
punerea în aplicare a dispoziţiilor legale privind
conservarea datelor informatice
Dec.
2005

Bugete MAI,
MCTI

MAI,
MCTI

Protocoale
semnate

6.15 Prelucrarea operativă a sesizărilor primite cu
privire la criminalitatea organizata

Nov.
2005

Buget MAI

MAI,
ANV,
CNCAN,
ANCE

Număr de
sesizări
primite
Număr de
sesizări
soluţio-
nate
6.16 Îmbunătăţirea cooperării cu Comisia
Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare,
Autoritatea Naţională a Vămilor şi Agenţia Naţională
pentru Controlul Exporturilor
● Protocoale
● Planuri-comune de control şi desfăşurarea
de acţiuni comune conform planurilor.

Nov.
2005

Buget MAI

MAI

Număr de
protocoale
încheiate
Număr de
acţiuni
comune
desfăşu-
rate
6.17. Cooperarea operativă în domeniul livrărilor
supravegheate între MAI şi ANV sub conducerea
procurorului.

Înce
pand
cu
Nov.
2005
Buget MAI,MP
ANV

MAI,MP
ANV

Număr de
acţiuni
între-
prinse

6.18. Reorganizarea structurilor operative ale
poliţiei de frontieră şi ale autorităţii vamale în
vederea creşterii capacităţii de control specific la
frontieră şi depistarea persoanelor şi drogurilor
aflate în tranzit pe teritoriul României
Înce
pand
cu
Nov.
2005
Buget MAI,
ANV

MAI,
ANV

Ordine
interne
MAI, ANV

6.19 Elaborarea şi derularea programelor de
pregătire a managerilor

înce
pand
cu
Dec.
2005

Buget MAI,MP

MAI,MP

Număr de
sesiuni de
pregătire
organizate

Număr de
persoane
instruite

6.20 Dezvoltarea capacităţii serviciului
specializat în acţiuni sub acoperire şi a serviciului
de flagrant din IGPR-DGCCO

Dec.
2006

Buget MAI
necesar
75.000 euro

MAI

Aparatura
tehnica
specifica
achiziţi-
onată,
livrata şi
operaţio-
nala
7

Protecţia
martori-
lor

7.1 Întărirea capacităţii operaţionale a Oficiului
Naţional pentru Protecţia Martorilor prin
specializarea personalului şi asigurarea logistică
necesară

Înce
pand
cu
Nov.
2005

Buget MAI
2005
Fonduri
Phare 2004
aprobate –
98.000 euro

MAI

Număr de
persoane
instruite
Aparatura
tehnica
specifică
achiziţi-
onată,
livrată şi
opera-
ţională
7.2 Dezvoltarea de programe în parteneriat cu
structuri specializate în protecţia martorilor din
statele europene
Dec.
2006

Bugete MAI,
MP

MAI,MP

Numărul de
programe

Direcţia de acţiune 3 – Cooperare internatională
8

Eficien-
tizarea
schimbu-
lui de
informa-
tii şi
date ope-
rative
privind
grupurile
şi rete-
lele în-
ternatio-
nale de
crimina-
litate or
ganizata
8.1 Eficientizarea schimbului de informaţii şi date
operative privind grupurile şi reţelele
internaţionale de crimă organizată prin
intermediul Iniţiativei de Cooperare Sud-est
Europeană, CCPI, comisiilor rogatorii

Perma
nent
înce
pand
cu
Nov.
2005

Bugete MAI,
MP

MAI,MP

Număr de
comunicări
realizate

8.2 Realizarea de studii şi analize privind
fenomenul criminalităţii organizate şi informarea
ofiţerilor de legătură străini acreditaţi în România

Înce
pand
cu
Ian.
2006
Buget MAI

MAI

Rapoarte
anuale

8.3 Optimizarea transmiterii operative de
informaţii şi date despre grupări şi reţele
internaţionale de crimă organizată cu ataşaţii de
afaceri interne şi cu ofiţerii de legătură români
aflaţi la post în străinătate

Per-
manent
ince
pand
cu
Nov.
2005
Buget MAI

MAI
comunicări

Numărul de
realizate

8.4 Participarea la acţiunile de cooperare
poliţienească internaţională pe linie de SALW, în
cadrul Iniţiativei de Cooperare Sud-est
Europeană, sub egida Centrului Regional
pentru Combaterea Criminalităţii
Transfrontaliere de la Bucureşti (SECI)

Per-
manent
înce
pând
cu
Nov.
2005
Buget MAI

MAI
acţiuni

Număr de
realizate

8.5 Dezvoltarea capacităţii Unităţii Naţionale
Europol

Perma
nent,
înce
pând
cu
Nov.
2005

Buget MAI

MAI

Gradul de
completare
a schemei
de perso-
nal
Dotarea
corespun-
zătoare
8.6 Încheierea unor protocoale de cooperare cu
structuri similare din statele vecine şi încheierea
de acorduri bilaterale cu structurile corespondente
din ţările vecine şi alte structuri de interes
operativ (ţări de destinaţie, ţări aflate pe rute de
trafic de persoane, droguri, etc.) pentru stabilirea
de protocoale de cooperare privind livrările
supravegheate transfrontaliere
30
iunie
2007

Buget
MAI,MP

MAI,MP

Număr de
acorduri
încheiate
Număr de
protocoale
semnate

8.7 Întreprinderea demersurilor necesare pe lângă
ministerele de interne (sau similare) din statele
Uniunii Europene şi din afara acesteia, în vederea
realizării/consolidării schimbului operativ de date
şi informaţii între punctele/birourile de contact de
la frontiera României şi structuri similare sau
instituţii abilitate din statele anterior menţionate
şi pentru crearea unor noi puncte de contact la
frontiera României, la care să participe
reprezentanţi ai statelor europene, din instituţii cu
atribuţii de control la frontieră.
Perma
nent

Buget
MAI, MP

MAI,MP

Număr de
comunicări
de date

Numărul
punctelor
de contact
la fron-
tieră

Listă de abrevieriANCE – Agenţia Naţională pentru Controlul ExporturilorANV – Autoritatea Naţională a VămilorCNCAN – Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor NucleareCNMV – Comisia Naţională a Valorilor MobiliareCCPI – Centrul de Cooperare Poliţienească InternaţionalăDIICOT – Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi TerorismDGCCO – Direcţia Generală de Combatere a Criminalităţii OrganizateIGPF – Inspectoratul General al Poliţiei de FrontierăIGPR – Inspectoratul General al Poliţiei RomâneMAI – Ministerul Administraţiei şi InternelorMCTI – Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei InformaţiilorMFP – Ministerul Finanţelor PubliceMJ – Ministerul JustiţieiMP – Ministerul PublicONPCSB – Oficiul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x