HOTĂRÂRE nr. 1.122 din 18 septembrie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 674 din 3 octombrie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5ABROGA PEHG 616 21/04/2004
ART. 5ABROGA PESTRATEGIE 21/04/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PESTRATEGIE 18/09/2007
ActulCONTINE PEPLAN 18/09/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1APROBA PESTRATEGIE 18/09/2007
ART. 2APROBA PEPLAN 18/09/2007
ART. 5ABROGA PEHG 616 21/04/2004
ART. 5ABROGA PESTRATEGIE 21/04/2004
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1708 14/10/2004 ANEXA 1
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 56 20/06/2007
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 55 20/06/2007
ANEXA 2REFERIRE LAHG 487 26/05/2005
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 357 11/07/2003
ANEXA 2REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 278 31/03/2010
ActulREFERIT DEHG 570 16/06/2010
ActulREFERIT DEHG 664 14/07/2010
ActulREFERIT DEANEXA 31/03/2010
ActulREFERIT DEHG 1040 13/10/2010
ActulREFERIT DESTRATEGIE 13/10/2010
ActulREFERIT DEPROGRAM 16/06/2010
ActulREFERIT DEHG 715 02/07/2008
ActulREFERIT DEPLAN 02/07/2008
ActulREFERIT DEHG 860 13/08/2008
ActulREFERIT DESTRATEGIE 13/08/2008

pentru aprobarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul 1Se aprobă Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2007 – 2010, prevăzută în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Se aprobă Planul de acţiune pe anul 2007 pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor prevăzute în Planul de acţiune pe anul 2007 pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010 vor fi planificate de către fiecare instituţie cu atribuţii în realizarea obiectivelor, în bugetele proprii, în raport cu priorităţile, resursele disponibile şi etapele de realizare a acestora, în perioada 2007-2010.
 + 
Articolul 4Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 5La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 616/2004 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind migraţia, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 406 din 6 mai 2004.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:––––-p. Ministrul internelor şi reformei administrative,Paul Victor Dobre,secretar de statp. Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,Akos Derzsi,secretar de statMinistrul educaţiei, cercetării şi tineretului,Cristian Mihai AdomniţeiMinistrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuMinistrul afacerilor externe,Adrian Mihai CioroianuMinistrul economiei şi finanţelor,Varujan VosganianBucureşti, 18 septembrie 2007.Nr. 1.122.
 + 
Anexa 1STRATEGIA NAŢIONALĂprivind imigraţia pentru perioada 2007-2010Migraţia este un proces care trebuie gestionat şi nu o problemă care trebuie rezolvată1. Context2. Obiectivele Guvernului României în domeniul imigraţiei pentru perioada 2007-2010:2.1. imigraţia controlată2.2. prevenirea şi combaterea imigraţiei ilegale2.3. azilul2.4. integrarea socială a străinilor3. Implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-20101. ContextProcesul de negociere a aderării României la Uniunea Europeană a presupus un efort susţinut şi continuu depus de instituţiile guvernamentale în vederea atingerii unui nivel de compatibilitate cu statele membre în plan legislativ şi instituţional. În acest context, Guvernul României a acordat o atenţie deosebită abordării problematicii imigraţiei, ca parte importantă a domeniului justiţiei şi afacerilor interne, aceasta cu atât mai mult cu cât de la data aderării ţara noastră a devenit stat membru la frontiera externă de est a Uniunii Europene.Reforma legislativă în ceea ce priveşte regimul străinilor şi azilul în ţara noastră a presupus adoptarea unui set de acte normative în vederea asigurării conformităţii cu legislaţia comunitară şi cu alte instrumente juridice cu caracter internaţional la care statul român este parte. Aplicarea unui cadru legislativ modern a impus reformarea instituţiilor cu atribuţii în domeniu, realizându-se astfel instrumentele necesare punerii în practică a unui management eficient al fenomenului imigraţiei pe teritoriul României.Progresele sunt evidente şi recunoscute la nivelul instituţiilor europene, care, pe tot acest parcurs, au susţinut autorităţile române prin proiecte care au asigurat o expertiză de nivel ridicat venită din partea instituţiilor similare ale statelor membre, completată de un sprijin financiar consistent pentru investiţii în domeniu. Proiecte precum Sistemul Visa on-line, Sistemul Informatic de Management al Străinilor, Sistemul EURODAC, securizarea frontierelor, construirea sau reabilitarea unor centre de cazare a străinilor cu şedere ilegală sau a refugiaţilor s-ar fi înfăptuit mult mai greu fără aportul major venit din partea Uniunii Europene.În vederea stabilirii unei concepţii unitare asupra gestionării imigraţiei la nivel naţional, în anul 2004 au fost aprobate Strategia naţională privind migraţia şi un mecanism interinstituţional pentru implementarea acesteia, fapt ce a condus pentru prima dată la aducerea la aceeaşi masă a discuţiilor a tuturor instituţiilor cu atribuţii în domeniul migraţiei. Strategia a fost implementată prin planuri de acţiune anuale care au asigurat realizarea unor obiective printr-un efort coordonat al instituţiilor în domeniul migraţiei controlate, prevenirii şi combaterii migraţiei ilegale, azilului, integrării sociale şi returnarea/repatrierea voluntară a străinilor cu şedere ilegală.Imigraţia însă reprezintă un fenomen complex şi dinamic, care este influenţat de o multitudine de factori atât din ţările de origine (push factors), cât şi din ţările de destinaţie (pull factors).De aceea, este necesar ca politica naţională în domeniu să fie permanent actualizată potrivit noilor evoluţii în plan regional şi internaţional.Statutul pe care România l-a dobândit la data aderării la Uniunea Europeană şi dezvoltarea economică preconizată a ţării noastre în perioada postaderare vor influenţa cu siguranţă fluxurile migratorii existente şi vor transforma treptat România într-o destinaţie preferată de imigranţi. Acest fapt nu trebuie privit ca un aspect negativ. Migraţia poate contribui semnificativ la schimbul cultural, dezvoltarea economică şi progresul societăţii româneşti, aşa cum poate aduce beneficii ţărilor de origine şi familiilor imigranţilor. De aceea, migraţia trebuie privită ca un proces care trebuie gestionat şi nu ca pe o problemă care trebuie rezolvată.În acest sens, obiectivul principal al autorităţilor române pentru perioada imediat următoare aderării este de a maximiza efectele pozitive şi de a limita efectele negative ale imigraţiei pentru ţara noastră şi, implicit, pentru cetăţenii români.De aceea, este responsabilitatea statului român de a hotărî clar categoriile de imigranţi care pot fi admise şi se pot stabili pe teritoriul naţional, potrivit intereselor naţionale, dar în strânsă corelare cu politicile şi documentele programatice*1) adoptate la nivelul Uniunii Europene, precum şi cu respectarea drepturilor imigranţilor. De asemenea, statul român va lua măsuri de prevenire şi combatere a imigraţiei ilegale şi de îndepărtare de pe teritoriul naţional a imigranţilor care nu mai îndeplinesc condiţiile legale de şedere.––-*1) 52005XG0303(01) Programul Haga. Întărirea libertăţii, securităţii şi justiţiei în Uniunea Europeană – Jurnalul Oficial C 053, 03/03/2005 p. 0001-001452005XG0812(01) Planul de acţiune al Consiliului Uniunii Europene şi al Comisiei Europene pentru implementarea Programului Haga pentru întărirea libertăţii, securităţii şi justiţiei în Uniunea Europeană – Jurnalul Oficial C 198, 12/08/2005 p. 0001-0022;52005DC0669 Comunicare din partea Comisiei – Planul de acţiune privind migraţia legală [SEC(2005)1680];52005IP0235 Rezoluţia Parlamentului European privind legăturile dintre migraţia legală/ilegală şi integrarea migranţilor [2004/2137(INI)] OJ C 124E, 15.5.2006, p. 535-542;52005DC0621 Comunicarea Comisiei către Consiliu şi Parlamentul European – Acţiuni prioritare pentru a se răspunde provocărilor migraţiei – COM/2005/0621 final;COM (2005) 123 – Programul de solidaritate şi management al fluxurilor migratorii pentru perioada 2007-2013.Nu numai Guvernul României trebuie să se pregătească pentru noua situaţie, ci şi societatea românească în întregul ei. Conştientizarea fenomenului imigraţiei – a riscurilor şi beneficiilor acestuia – trebuie realizată printr-o mediatizare şi educare continuă a populaţiei. Cetăţenii României, în calitatea lor de contribuabil la bugetul de stat, trebuie să fie primii informaţi, respectându-se astfel transparenţa procesului decizional. Prin intermediul prezentei strategii Guvernul identifică oportunitatea şi segmentul de populaţie căruia să i se adreseze.Potrivit ultimelor prognoze demografice, România se va confrunta, la fel ca majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene, cu îmbătrânirea şi scăderea populaţiei, astfel încât în anul 2050 se estimează ca populaţia României să fie de 16 milioane de locuitori. Imigraţia nu este ea însăşi o soluţie pentru limitarea acestui fenomen, însă poate reprezenta o parte dintr-un pachet de măsuri care pot îmbunătăţi această situaţie. De aceea, trebuie să se acorde o atenţie deosebită calităţilor imigranţilor admişi şi măsurilor de integrare culturală şi socială a acestora.În ultima perioadă începe să fie simţită lipsa forţei de muncă autohtone în anumite zone ale ţării şi pentru anumite domenii, fiind deja luate în calcul soluţii care privesc angajarea unor lucrători imigranţi din state terţe. Acesta este numai un exemplu al faptului că poziţia României, ca ţară de destinaţie, capătă contur, iar acest fapt poate fi amplificat de necesitatea unei pieţe a forţei de muncă care să susţină dezvoltarea economică a României în perioada următoare.O schimbare totală din punctul de vedere al regimului juridic aplicabil se produce pentru cetăţenii Uniunii Europene şi membrii de familie ai acestora, care, de la data aderării României la Uniunea Europeană, se bucură de dreptul la liberă circulaţie şi rezidenţă stabilit prin Tratatul de constituire a Comunităţii Europene, ca unul dintre cele 4 drepturi fundamentale ale cetăţeniei europene într-un spaţiu al libertăţii, securităţii şi justiţiei pe teritoriul statelor membre. Autorităţile române trebuie să asigure cadrul adecvat pentru exercitarea acestui drept pe teritoriul naţional.Pentru controlarea fenomenului imigraţiei în ansamblul său şi fructificarea la maximum a avantajelor pe care le poate oferi, domeniul asistenţei sociale va necesita o dezvoltare semnificativă. Prezenta strategie joacă în acest sens un rol de impulsionare şi coordonare a procesului de integrare în societatea românească atât a străinilor care vin benevol în România, cât şi a persoanelor care se bucură de protecţia statului român, fiind nevoite să se refugieze din calea diverselor conflicte regionale şi internaţionale.Nu în ultimul rând, pentru a obţine beneficii maxime din gestionarea fenomenului imigraţiei, autorităţile române vor acorda o atenţie sporită corelaţiei cu fenomenul de emigrare a cetăţenilor români, astfel încât imigraţia să completeze eventualele lipsuri de pe piaţa forţei de muncă din România, în special lipsa personalului înalt calificat.Prezenta strategie vizează o perioadă de 4 ani (2007-2010) şi reprezintă următorul pas pe care România îl face în cadrul eforturilor de modernizare a procesului de gestionare a imigraţiei pe teritoriul naţional şi se doreşte a stabili într-o manieră simplă şi directă obiectivele avute în vedere la nivel naţional pentru o mai bună abordare a fenomenului în interesul societăţii româneşti. Pe parcursul acestei perioade autorităţile române îşi vor stabili şi coordona acţiuni şi măsuri concrete în domeniul imigraţiei, care se vor încadra în liniile directoare stabilite de prezenta strategie.Prezenta strategie se va constitui atât ca un mediu de comunicare prin care instituţiile iau cunoştinţă de noi măsuri şi prevederi adoptate de către ceilalţi membri ai grupului, cât şi ca un mediu de interacţiune, fiecare membru participând cu observaţii şi sugestii pentru identificarea celor mai bune soluţii. Gradul de interacţiune este dat de aportul la implementarea acelor măsuri din plan, care sunt în responsabilitatea mai multor instituţii membre şi nu numai.Pentru realizarea obiectivelor propuse prin prezenta strategie, România are în vedere alinierea legislaţiei naţionale la politicile Uniunii Europene în domeniu, inclusiv prevederile "Programului de solidaritate şi management al fluxurilor migratorii pentru perioada 2007-2013", urmărind permanent atât respectarea drepturilor fundamentale ale fiecărei persoane, cât şi prevenirea şi combaterea imigraţiei ilegale în spaţiul comunitar din care face parte şi ţara noastră, începând cu 1 ianuarie 2007.2. Obiectivele Guvernului României în domeniul imigraţiei pentru perioada 2007-2010Strategia României în domeniul imigraţiei stabileşte liniile de acţiune ale Guvernului pentru perioada imediat următoare aderării ţării noastre la Uniunea Europeană în ceea ce priveşte imigraţia controlată, prevenirea şi combaterea imigraţiei ilegale, azilul, integrarea socială a străinilor şi corelarea tuturor acestor aspecte cu fenomenul emigraţiei cetăţenilor români. Domeniile abordate în cuprinsul prezentei strategii oferă cadrul general pentru stabilirea acţiunilor autorităţilor române în gestionarea fenomenului imigraţiei, pentru obţinerea de beneficii şi reducerea efectelor negative generate de acesta.2.1. Imigraţia controlatăGuvernul României promovează libera circulaţie a persoanelor şi imigraţia legală în scopurile prevăzute de legislaţia naţională privind regimul străinilor. În perioada 2007-2010 o atenţie deosebită va fi acordată optimizării cadrului legal şi procedural în vederea exercitării dreptului la liberă circulaţie şi rezidenţă pe teritoriul naţional al cetăţenilor Uniunii Europene şi a membrilor de familie ai acestora, precum şi facilitării admisiei terţilor în scop de muncă, în conformitate cu politica în domeniu, pentru desfăşurarea activităţilor comerciale şi pentru studii, inclusiv prin asigurarea exercitării dreptului acestora de reîntregire a familiei.Măsurile luate de către autorităţile române pentru gestionarea fluxurilor de imigranţi legali vor fi în deplină concordanţă cu Programul Haga "Întărirea libertăţii, securităţii şi justiţiei", care vizează o abordare echilibrată a managementului migraţiei prin elaborarea unei politici comune privind imigraţia legală la nivelul Uniunii Europene în ceea ce priveşte procedurile şi criteriile de admisie, asigurarea unui cadru legal sigur şi a unui set de drepturi garantate imigranţilor pentru sprijinirea acestora în vederea integrării lor în societate. Un accent deosebit va fi pus pe aplicarea la nivel naţional a măsurilor ce vor fi adoptate la nivel comunitar în baza Planului de acţiune privind migraţia legală, elaborat de Comisia Europeană.2.1.1. Asigurarea cadrului administrativ necesar exercitării dreptului la liberă circulaţie şi rezidenţă a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii EuropeneUn obiectiv major al autorităţilor române îl constituie garantarea dreptului fundamental al cetăţenilor Uniunii Europene, acela de a circula şi de a-şi stabili rezidenţa liber pe teritoriul naţional în condiţii similare cu cetăţenii proprii care circulă şi îşi schimbă reşedinţa pe teritoriul României, în conformitate cu principiile legislaţiei comunitare. În acest sens vor fi puse în aplicare măsuri în plan legislativ şi instituţional în vederea adaptării cadrului existent pentru crearea condiţiilor adecvate exercitării acestui drept de către cetăţenii statelor membre, potrivit schimbărilor care pot interveni la nivel european.2.1.2. Promovarea admisiei cetăţenilor terţi în scop de muncă potrivit nevoilor identificate pe piaţa autohtonă a forţei de muncăGuvernul României, pe baza evaluărilor anuale, va stabili numărul cetăţenilor din ţări terţe care pot fi admişi în scop de muncă. Stabilirea cotelor pentru admisia în scop de muncă va avea la bază o analiză efectuată pe diferite domenii de activitate pentru identificarea unui eventual deficit de forţă de muncă autohtonă. Autorităţile competente vor sprijini angajatorii prin campanii de informare asupra modalităţilor de angajare a imigranţilor legali şi prin stabilirea unor proceduri de selecţionare a imigranţilor temporari în scop de muncă. De asemenea, autorităţile competente vor realiza programe necesare prevenirii şi combaterii imigraţiei ilegale şi vor lua măsuri în vederea monitorizării străinilor care vor avea acces pe piaţa forţei de muncă în conformitate cu legislaţia în domeniu. Totodată, vor fi avute în vedere negocierile cu reprezentanţii guvernelor din statele terţe în vederea încheierii de acorduri bilaterale în domeniul imigraţiei forţei de muncă şi securităţii sociale.2.1.3. Încurajarea admisiei în scopul desfăşurării de activităţi comerciale pentru anumite categorii de străiniLuând în considerare impactul pe care îl poate avea asupra dezvoltării economiei naţionale, imigraţia în scopul desfăşurării activităţilor comerciale va constitui un subiect important pe agenda de lucru a autorităţilor române în perioada postaderare. Astfel, pe baza analizelor efectuate şi a propunerilor înaintate de autorităţile competente, vor fi acordate facilităţi în vederea admisiei acelor categorii de străini care au un potenţial major în realizarea de investiţii şi crearea de locuri de muncă pe teritoriul României. În acest sens, prin intermediul misiunilor diplomatice ale României, vor fi derulate campanii de informare a imigranţilor în ţările de origine.2.1.4. Promovarea unui sistem eficient de selecţie pentru admiterea pe teritoriul României în scop de studiiÎn ceea ce priveşte admisia în scop de studii, un accent deosebit va fi pus pe stabilirea de criterii obiective pentru admiterea în acest scop a cetăţenilor terţi, astfel încât nivelul de pregătire al acestora să îi recomande pentru o eventuală continuare a şederii după încheierea studiilor, în folosul societăţii româneşti. În acest sens vor fi stabilite criterii de evaluare care vor fi utilizate inclusiv de misiunile diplomatice ale României pentru selectarea străinilor care solicită admisia în scop de studii.2.1.5. Proiectarea, dezvoltarea şi gestionarea unor sisteme informatice eficiente în gestionarea imigraţiei pe teritoriul naţionalPentru o gestionare eficientă a fluxurilor de imigranţi legali şi pentru crearea instrumentelor necesare unei bune evaluări şi prognozări a fenomenului, Guvernul României va sprijini dezvoltarea şi administrarea unor sisteme informatice performante, precum şi interconectarea acestora la nivel naţional, având ca element central Sistemul naţional de vize, migraţie şi azil.2.2. Prevenirea şi combaterea imigraţiei ilegaleÎn contextul transformării treptate a României într-o ţară de destinaţie pentru imigranţi, Guvernul vizează diminuarea ponderii factorului ilegal în cadrul fenomenului migraţionist prin prevenirea imigrării acelor categorii de persoane care nu satisfac condiţiile impuse de lege, precum şi combaterea şederii ilegale, a muncii la negru şi a traficului de imigranţi. În realizarea obiectivelor propuse România se va alinia politicilor Uniunii Europene în domeniu şi va manifesta solidaritate şi o împărţire corectă a responsabilităţilor cu statele membre, inclusiv în ceea ce priveşte implicaţiile financiare rezultate din aplicarea acţiunilor comune.2.2.1. Informarea eficientă a potenţialilor imigranţi asupra modalităţilor legale de admisie şi măsurilor luate de statul român pentru combaterea imigraţiei ilegaleUn rol fundamental în limitarea imigraţiei ilegale, ca efect negativ al imigraţiei pe teritoriul naţional, va fi jucat de acţiunile de prevenire care vor fi derulate de autorităţile române prin cele mai eficiente mijloace de informare a imigranţilor din ţările de origine. Aceste acţiuni vor avea ca scop informarea corectă şi completă a potenţialilor imigranţi despre legislaţia naţională referitoare la condiţiile de admisie şi şedere în România, precum şi a riscurilor la care sunt supuşi în eventualitatea încălcării acestor prevederi: diverse forme de exploatare a imigranţilor, depistare, luare în custodie publică, returnare în ţara de origine, stabilirea unei interdicţii de a intra pe teritoriul României şi, implicit, pe teritoriul altor state membre.2.2.2. Intensificarea cooperării autorităţilor române pentru combaterea imigraţiei ilegale şi a muncii la negruÎn vederea creşterii eficienţei în combaterea imigraţiei şi şederii ilegale, autorităţile competente vor intensifica cooperarea la nivel naţional, în special prin creşterea acesteia la nivelul structurilor teritoriale ale instituţiilor care au contact direct cu grupurile-ţintă. Aceste demersuri vor fi dublate de campanii susţinute de informare a imigranţilor de pe teritoriul naţional cu privire la procedurile aplicate de autorităţi în cazul persoanelor aflate în situaţii ilegale, precum şi de informare şi specializare interinstituţională a personalului cu competenţe în domeniu.2.2.3. Intensificarea măsurilor de îndepărtare a străinilor care au intrat ilegal pe teritoriul României sau care au intrat legal, dar ulterior şederea lor a devenit ilegalăAutorităţile române vor derula acţiuni în strictă conformitate cu standardele Uniunii Europene în domeniul returnărilor, bazate pe cele mai bune practici în ceea ce priveşte returnarea voluntară sau forţată a persoanelor aflate în situaţii ilegale, cu respectarea drepturilor fundamentale ale omului şi a demnităţii umane. Astfel, acţiunile vor ţine cont de specificul situaţiei persoanelor vulnerabile, precum minori, minori neînsoţiţi, persoane cu dizabilităţi, persoane în vârstă, femei însărcinate, părinte singur cu minor/minori şi persoane care au fost supuse torturii, răpirii sau altor forme serioase de violenţă psihică, psihologică ori sexuală.Un interes deosebit va fi acordat cooperării în domeniul returnării cu statele membre ale Uniunii Europene, în special prin participarea României la efectuarea unor zboruri comune.Totodată, în colaborare cu organizaţii internaţionale cu atribuţii în domeniu, precum şi cu organizaţii neguvernamentale de profil vor fi elaborate şi derulate programe comune pentru identificarea modalităţilor concrete de sprijinire a străinilor cu şedere ilegală în vederea reîntoarcerii acestora în ţările de origine, inclusiv a resurselor financiare necesare în acest sens.2.2.4. Pregătirea în vederea aderării României la Spaţiul SchengenAutorităţile române vor întreprinde toate acţiunile necesare în domeniul politicii de vize, migraţiei, azilului, controlul frontierelor şi cooperării poliţieneşti pentru pregătirea României în vederea aderării la Spaţiul Schengen, în special acele acţiuni care vizează crearea cadrului instituţional şi legislativ adecvat, precum şi facilităţile tehnice de interconectare la Sistemul Informatic Schengen.2.2.5. Intensificarea cooperării autorităţilor române cu instituţii similare din statele membre ale Uniunii Europene, precum şi cu cele din ţările de origine sau de tranzitInstituţiile statului român vor întreprinde toate acţiunile necesare în vederea cooperării cu statele membre ale Uniunii Europene în ceea ce priveşte combaterea imigraţiei ilegale, cu accent pe schimbul de informaţii cu autorităţile similare de pe teritoriul acestora. Această activitate va fi completată de cooperarea cu agenţiile şi instituţiile existente la nivel naţional şi european în domeniul imigraţiei.Guvernul României va depune eforturi în vederea intensificării cooperării cu autorităţile din ţările de origine şi de tranzit în vederea prevenirii şi combaterii imigraţiei ilegale, în mod deosebit cu acele ţări care reprezintă un potenţial migrator ridicat pentru România. În acest context va fi analizată oportunitatea desemnării pe lângă misiunile diplomatice ale României din aceste ţări a unor ofiţeri de legătură specializaţi în domeniul migraţiei şi a unor ataşaţi pe probleme de muncă şi asigurări sociale.2.3. Azilul2.3.1. Asigurarea accesului neîngrădit la procedura de azil şi respectarea principiului nereturnării, în conformitate cu standardele internaţionale pe care România şi le-a asumat prin tratatele şi convenţiile la care este parteÎn perioada imediat următoare o atenţie deosebită se va acorda condiţiilor de acces la procedura de azil, ţinându-se cont de fenomenul de schimbare a fluxurilor migratorii, care, în ultima perioadă, au căpătat un pronunţat caracter mixt. Astfel, se va avea în vedere minimalizarea, pe cât posibil, a numărului de cazuri ale unor persoane care, deşi se află pe teritoriul României cu şedere ilegală, sunt în reală nevoie de protecţie internaţională, fiind imperios necesară reglementarea statutului lor. Reglementarea imediată a statutului acestor persoane este foarte importantă, contribuind esenţial la păstrarea unei rate coborâte a infracţionalităţii, având totodată un dublu efect protectiv – al persoanei şi al societăţii gazdă.Intervievarea atentă a solicitanţilor de azil de către personal specializat, cu un grad ridicat de experienţă şi având acces la informaţii detaliate despre condiţiile în ţările de origine ale solicitanţilor, precum şi soluţionarea cererilor de azil în etapa judiciară de către judecători deplin calificaţi reprezintă condiţii vitale.2.3.2. Dezvoltarea sistemului de azil pe baza criteriilor eficienţei şi calităţii procedurilor şi adaptarea politicilor şi practicilor în domeniu pentru a preveni, a descuraja şi a sancţiona abuzurile la procedura de azilPrioritară în perioada următoare este păstrarea unui echilibru între respectarea deplină a dreptului solicitanţilor de azil şi menţinerea calităţii deciziilor, în condiţiile soluţionării în termene rezonabile a cererilor de azil. Pe termen scurt şi mediu, o atenţie deosebită se va acorda asigurării capacităţii instituţionale şi a logisticii necesare ca stat membru al Uniunii Europene, în special, prin participarea la mecanismele Dublin II şi EURODAC, a dezvoltării mecanismelor privind returnarea voluntară sau forţată către ţările de origine, precum şi la alte forme de cooperare la nivelul Uniunii Europene.De la aderarea României şi Republicii Bulgaria la Uniunea Europeană, spaţiul comunitar cuprinde încă două state care constituie parte a frontierei externe de est a Uniunii Europene. Următorul obiectiv al celor două state îl constituie aderarea la Acordul Schengen, eforturi fiind deja depuse în acest sens. Acest fapt va conduce, pe de-o parte, la securizarea tot mai eficientă a frontierelor externe ale Uniunii Europene şi lupta comună împotriva imigraţiei ilegale, dar în acelaşi timp va face atractivă această regiune pentru persoane aflate în nevoie de protecţie internaţională. Participarea la mecanismul Dublin II, odată cu aderarea la Uniunea Europeană, va avea ca efect imediat creşterea numărului de cereri de asistare cu repercusiuni şi asupra capacităţii de returnare. În cadrul eforturilor de aderare la Uniunea Europeană, Guvernul României şi-a asumat în cadrul capitolului de negociere 24 "Justiţie şi afaceri interne" obligaţia de a pregăti România pentru implementarea mecanismului Dublin şi a instrumentului său tehnic EURODAC, începând cu data aderării. În acest sens, eforturile guvernamentale se concentrează pe armonizarea legislaţiei interne în materie de azil, străini şi controlul frontierei cu prevederile comunitare ale celor două mecanisme europene, dar şi prin susţinerea dezvoltării la nivel instituţional, pentru crearea instituţiilor necesare susţinerii acestor activităţi şi pregătirea personalului său, astfel încât data aderării să constituie punctul de plecare pentru aceste activităţi.2.3.3. Asigurarea şi menţinerea capacităţii României de asumare a responsabilităţilor şi obligaţiilor de stat membru al Uniunii Europene în domeniul aziluluiAutorităţile române vor contribui activ la mecanismele de împărţire a sarcinilor între ţările ce primesc solicitanţi de azil şi refugiaţi, alăturându-se eforturilor comunităţii internaţionale în vederea identificării unor soluţii durabile pentru situaţia refugiaţilor, inclusiv prin Agenda pentru Protecţie a Înaltului Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi. Pe termen scurt şi mediu, o atenţie deosebită se va acorda asigurării capacităţii instituţionale şi a logisticii necesare ca stat membru al Uniunii Europene, în special prin participarea la mecanismele Dublin II şi EURODAC, precum şi la alte forme de cooperare la nivelul Uniunii Europene.2.3.4. Asumarea unui rol activ în cadrul cooperării regionale şi internaţionale în domeniul azilului şi contribuirea la dezvoltarea unor sisteme de azil funcţionale în estul şi sud-estul EuropeiRomânia contribuie activ la dezvoltarea cadrului legislativ şi instituţional şi la construirea unor sisteme de azil funcţionale în estul şi sud-estul Europei. Se va avea în vedere dezvoltarea unor programe, la nivel regional, în domeniul de competenţă, în cooperare cu autorităţile în materie ale statelor membre ale Uniunii Europene şi/sau organisme internaţionale (Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi şi Organizaţia Internaţională pentru Migraţie), cu referire la statele ce urmează a începe în viitor negocieri de aderare la Uniunea Europeană (de exemplu, Republica Moldova, ţările din spaţiul exiugoslav).2.3.5. Îmbunătăţirea condiţiilor de recepţie a solicitanţilor de azil şi de cercetare a informaţiilor din ţările de origine ale acestora prin identificarea soluţiilor adecvate de finanţare din partea Fondului European pentru RefugiaţiDe la 1 ianuarie 2007 România este membru al Uniunii Europene, situaţie care îi permite să aplice fără rezerve la fondurile europene. În aceste sens, o preocupare continuă o va reprezenta evaluarea financiară a necesităţilor, astfel încât autorităţile abilitate să asigure în aceleaşi condiţii ca şi în celelalte state membre standarde unitare în ceea ce priveşte recepţia solicitanţilor de azil. Autorităţile române au luat cunoştinţă despre liniile directoare de planificare multianuală stabilite de către Comisia Europeană în vederea implementării Fondului European pentru Refugiaţi şi a Fondului European pentru Integrare, urmând să facă în acest sens demersurile necesare pentru înaintarea de proiecte.2.4. Integrarea socială a străinilor2.4.1. Susţinerea participării active a străinilor care domiciliază sau care au reşedinţa legală pe teritoriul statului român la viaţa economică, socială şi culturală, respectându-se în acelaşi timp identitatea culturală a acestoraToate măsurile în domeniu urmăresc susţinerea participării active a străinilor care domiciliază sau care au reşedinţa pe teritoriul României la viaţa socială, economică şi culturală a ţării, contribuind astfel la dezvoltarea unei relaţii bazate pe încredere şi responsabilitate reciprocă între aceştia şi societatea românească. Responsabilitatea pentru coordonarea programelor de integrare pentru refugiaţi şi alte persoane cărora le-a fost acordată o formă de protecţie revine Oficiului Român pentru Imigrări, ca structură specializată, responsabilă de implementarea politicilor Guvernului României în domeniul azilului, în timp ce implementarea practică a programelor de integrare este realizată de către această structură în colaborare cu autorităţile centrale, autorităţile locale şi organizaţiile neguvernamentale.2.4.2. Asigurarea că acele categorii relevante de străini depun eforturile necesare pentru a se integra suficient în societatea românească, inclusiv prin participarea la programele organizate în acest scop de statul românO atenţie deosebită se acordă persoanelor care aparţin categoriilor de persoane vulnerabile (victime ale persecuţiei pe bază de gen/sex, minori neînsoţiţi, victime ale torturii, persoanele cu handicap, persoane în vârstă etc). Recunoscând faptul că dobândirea cetăţeniei române poate facilita procesul de integrare a străinilor, statul român asigură accesul tuturor străinilor care domiciliază sau care au reşedinţa pe teritoriul României la procedura de obţinere a cetăţeniei române.2.4.3. Conştientizarea tuturor persoanelor implicate în acest domeniu, funcţionari publici de la toate nivelurile, cetăţeni, inclusiv străini, cu privire la importanţa sprijinirii procesului de integrare şi identificare a soluţiilor adecvate de finanţare a unor proiecte prin intermediul Fondului European pentru Refugiaţi şi a Fondului European pentru Integrare, în vederea îmbunătăţirii serviciilor asigurate tuturor categoriilor de străiniFuncţionarii publici, personalul contractual, precum şi persoanele cu funcţii de conducere în domeniul serviciilor de sănătate, educaţie, angajare în muncă, control şi asistenţă socială vor fi pregătiţi adecvat pentru a respecta diferenţele de limbă, culturale, religioase, fizice şi psihologice ale persoanelor aflate în proces de integrare prin găsirea de soluţii pentru a se facilita programe de educare şi formare a acestor persoane. În acest sens, în perioada următoare va fi avută în vedere îmbunătăţirea serviciilor asigurate străinilor de către autorităţile române, a celor de consiliere şi informare cu privire la statutul străinilor în România, dar şi a celor de asistenţă pentru obţinerea unui loc de muncă. Pentru aceasta, se vor desfăşura programe de pregătire şi de identificare a unor soluţii viabile pentru asigurarea drepturilor străinilor.3. Implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-20103.1. Cadrul instituţionalImplementarea la nivel naţional a Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010 va fi realizată prin mecanismul de cooperare interinstituţională prevăzut în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.708/2004 pentru aprobarea componentelor şi a structurii Mecanismului de cooperare interinstituţională, precum şi a Planului de acţiune pentru o perioadă de 12 luni pentru implementarea Strategiei naţionale privind migraţia.În vederea realizării unor sarcini specifice stabilite prin planurile de acţiune anuale şi pentru dezbaterea unor aspecte care necesită dezbateri publice, Grupul interministerial de coordonare a implementării strategiei, prin Secretariatul tehnic, poate invita la reuniunile sale reprezentanţi ai altor autorităţi, precum şi reprezentanţi ai societăţii civile sau ai organizaţiilor internaţionale din domeniul imigraţiei şi azilului. Totodată, dacă subiectele propuse pe agenda de lucru o impun, la reuniunile Grupului pot fi invitaţi reprezentanţi ai instituţiilor Uniunii Europene, precum şi experţi din statele membre.3.2 Planurile de acţiuneMăsurile concrete pentru implementarea în practică a obiectivelor prezentei strategii sunt cuprinse în planuri de acţiune anuale, elaborate pe baza propunerilor instituţiilor membre ale Grupului interministerial de coordonare a implementării strategiei şi aprobate de Guvern. Planurile de acţiune stabilesc activităţile concrete şi responsabilităţile ce revin tuturor ministerelor şi instituţiilor cu atribuţii în domeniul imigraţiei pentru realizarea obiectivelor stabilite prin Strategia naţională privind imigraţia pentru perioada 2007-2010.Pentru realizarea activităţilor cuprinse în planul de acţiune, fiecare dintre instituţiile cu competenţe în materie va elabora propriile planuri de măsuri, detaliind acţiunile a căror responsabilitate de implementare îi revine.3.3. Resurse financiareResursele financiare necesare implementării Strategiei naţionale privind imigraţia provin, în principal, din:* fonduri de la bugetul de stat, alocate fiecărui minister şi fiecărei instituţii cu competenţe în implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010;* fonduri stabilite la nivelul Uniunii Europene pentru gestionarea imigraţiei la nivel european;* credite externe garantate de Guvernul României;* credite externe care nu implică garanţii guvernamentale;* donaţii şi sponsorizări oferite/acceptate în condiţiile legii;* alte surse.Planurile de acţiune anuale pentru implementarea Strategiei naţionale privind imigraţia pentru perioada 2007-2010, constituite pe baza planurilor sectoriale, specifică sursele de finanţare necesare îndeplinirii fiecărui obiectiv stabilit.
 + 
Anexa 2PLANUL DE ACŢIUNE PE ANUL 2007pentru implementarea Strategiei naţionaleprivind imigraţia pentru perioada 2007-2010

*Font 7*
Obiective

Acţiuni

Termen

Instituţii
responsabile
Surse de
finanţare
1. Creşterea
nivelului de
coordonare
interinstituţională
în vederea
gestionării
eficiente a
migraţiei legale

1.1. Modificarea Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 194/2002
privind regimul străinilor în
România, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea
nr. 357/2003, republicată, cu
modificările şi completările
ulterioare, în scopul alinierii
legislaţiei naţionale privind
regimul străinilor (transpunerea
Directivei 2005/71/CE cu privire
la procedurile specifice pentru ad-
misia cetăţenilor statelor terţe în
scop de cercetare ştiinţifică) şi a
Legii nr. 203/1999 privind
permisele de muncă, republicată,
cu modificările şi completările
ulterioare
Directiva 2005/71/CE a fost
transpusă în legislaţia naţională
prin modificarea adusă Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului
nr. 194/2002 de prevederile
Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 55/2007 privind
înfiinţarea Oficiului Român pentru
Imigrări prin reorganizarea
Autorităţii pentru străini şi a
Oficiului Naţional pentru
Refugiaţi, precum şi modificarea
şi completarea unor acte normative
Totodată, a fost adoptată
Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 56/2007 privind
încadrarea în muncă şi detaşarea
străinilor pe teritoriul României
MIRA – ORI
MMFES

1.2. Realizarea unei campanii de
informare a potenţialilor migranţi
din principalele ţări terţe
producătoare de migranţi pentru
România referitoare la
oportunităţile de pe piaţa
românească a forţei de muncă,
condiţiile de admisie şi şedere,
precum şi la riscurile la care
aceştia sunt supuşi în cazul
nerespectării cadrului legal
Septembrie 2007

MAE
MIRA – ORI
MMFES

Buget MAE

1.3. Stabilirea în concret,pe bază
de protocol, a situaţiilor în care
pentru acordarea vizei de scurtă
şedere pentru cetăţenii statelor
terţe se solicită avizul Oficiului
Român pentru Imigrări

30 de zile de la data publicării
în Monitorul Oficial al României,
Partea I, a proiectului de
modificare a Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 194/2002

MAE – CNV
MIRA – ORI

1.4. Organizarea a două reuniuni
consulare pe spaţii geografice de
interes din punctul de vedere al
admisiei
Octombrie 2007

MAE

Buget MAE

1.5. Organizarea a două seminarii cu
tema "Identificarea dificultăţilor
întâmpinate în angajarea forţei de
muncă străine şi în exercitarea
dreptului de şedere şi muncă de că-
tre străini pe teritoriul României",
la care să participe şi reprezentanţi
ai patronatelor şi sindicatelor
Septembrie 2007
Noiembrie 2007

MIRA – ORI
MMFES
MAE

Buget
MIRA

1.6. Efectuarea unui studiu privind
domeniile de activitate deficitare
din România pentru care se
solicită forţă de muncă străină, în
vederea corelării politicii de
admisie
Noiembrie 2007

MMFES –
DPFM,
ANOFM

1.7. Realizarea unei evaluări
privind statele terţe din care se
poate avea în vedere atragerea
forţei de muncă (luarea în
considerare a aspectelor de ordin
economic, politic, cultural etc.)
Octombrie 2007

MAE,
MMFS

1.8. Constituirea unui grup de lucru
interinstituţional în vederea
analizării modului de gestionare a
admisiei şi şederii în scop de
muncă. Efectuarea unor analize
semestriale şi elaborarea unor
propuneri de îmbunătăţire a
activităţii
Septembrie 2007

MIRA – ORI
MAE
MMFES –
Inspecţia
Muncii

1.9. Constituirea unui grup de lucru
interinstituţional în vederea
analizării modului de gestionare a
admisiei şi şederii în scopul
desfăşurării de activităţi
comerciale. Efectuarea unor
analize semestriale şi elaborarea
unor propuneri de îmbunătăţire a
activităţii
Septembrie 2007

MIRA – ORI
MAE ARIS
MMFES –
IM ONRC
ANAF

1.10. Constituirea unui grup de
lucru interinstituţional în vederea
analizării modului de gestionare a
admisiei şi şederii în scop de
studii. Efectuarea unor analize
semestriale şi elaborarea unor
propuneri de îmbunătăţire a
activităţii
Noiembrie 2007

MIRA – ORI
MAE
MECT

1.11. Cuantificarea percepţiei
străinilor faţă de serviciile oferite
de Oficiul Român pentru Imigrări
prin efectuarea unui sondaj de
opinie la nivel naţional de către o
instituţie independentă de sondare
a opiniei publice. Rezultatele
sondajului vor fi utilizate în
vederea eficientizării activităţii
instituţiei în relaţia cu străinii
Octombrie 2007

MIRA – ORI
MIRA

Buget

1.12. Realizarea unei biblioteci
virtuale care să cuprindă
specimene ale documentelor de
stare civilă folosite de străini pe
teritoriul României
Noiembrie 2007

MIRA – ORI,
INEP
MAE – DGRC

Buget
MIRA

1.13. Întocmirea de propuneri în
vederea participării la
implementarea unor proiecte
finanţate de către Uniunea
Europeană cu alte state, în care
România să deţină calitatea de
junior partner, în vederea asigurării
de expertiză
Noiembrie 2007

MIRA – ORI
MMFES

2. Intensificarea
activităţilor de
prevenire şi
combatere a
şederii ilegale
şi a muncii la
negru

2.1. Organizarea unui seminar cu
tema "Îmbunătăţirea cooperării
interinstituţionale pe linia preve-
nirii şi combaterii imigraţiei
ilegale", cu implicarea autorităţilor
cu competenţe şi a organizaţiilor
internaţionale şi neguvernamentale
din domeniu
Septembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA

2.2. Organizarea unui seminar
privind repatrierea voluntară
asistată, cu participarea
organizaţiilor internaţionale şi
neguvernamentale din domeniu
Septembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA

2.3. Realizarea unei campanii de
mediatizare a prevederilor legis-
laţiei privind regimul străinilor,
încadrarea în muncă a acestora, a
sistemului securităţii sociale,
precum şi a riscurilor la care sunt
supuşi migranţii care nu respectă
prevederile legale
Octombrie 2007

MIRA – ORI,
MMFES

Buget
MIRA
Buget
MMFES

2.4. Identificarea soluţiilor pentru
asigurarea translaţiei în şi din
limba română în faţa instanţei
pentru străinii cu şedere ilegală şi
asigurarea surselor de finanţare
aferente aplicării soluţiilor
identificate
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA

2.5. Organizarea unui grup de
lucru în vederea dezbaterii
problematicii regimului tolerării
străinilor pe teritoriul României
(cu participarea organizaţiilor
internaţionale şi a organizaţiilor
neguvernamentale din domeniul
migraţiei)
Septembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA

2.6. Identificarea, în cadrul unui
grup de lucru, a unei soluţii
comune pentru obligarea
cetăţenilor statelor terţe să achite
contravaloarea amenzilor
contravenţionale aplicate pe
teritoriul României. Elaborarea
unui raport comun cu propuneri de
implementare a soluţiilor
identificate
Noiembrie 2007

MIRA – ORI
IGPR, IGPF

2.7. Crearea unui grup de lucru în
vederea stabilirii detaliilor tehnice
necesare pentru accesarea şi
folosirea în consecinţă a finanţării
disponibile din anul 2008 prin
Fondul european pentru returnare
Septembrie 2007

MIRA – ORI

3. Menţinerea
standardelor
politicii privind
azilul şi
implementarea
prevederilor din
acquis-ul european
3.1. Accesarea finanţării
disponibile prin Fondul european
pentru refugiaţi şi Fondul european
pentru integrare

Noiembrie 2007

MIRA – ORI

3.2. Participarea în cadrul
proiectelor finanţate de către
Comisia Europeană cu alte state,
în calitate de junior partner, în
vederea asigurării de expertiză
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

3.3. Continuarea procesului de
armonizare a legislaţiei naţionale
prin adoptarea Directivei europene
2005/85/CE privind standardele
minime ale procedurii de acordare
şi retragere a statutului de refugiat
din statele membre
Octombrie 2007

MIRA – ORI

3.4. Crearea cadrului legal pentru
standardul unic al permiselor de
rezidenţă al persoanelor care se
bucură de o formă de protecţie
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

3.5. Încheierea unui acord bilateral
administrativ cu Republica Ungară
pentru accelerarea măsurilor de
urmat în cadrul mecanismului
Dublin II
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

3.6. Încheierea unui acord bilateral
administrativ cu Republica
Bulgaria pentru accelerarea
măsurilor de urmat în cadrul
mecanismului Dublin II
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

3.7. Elaborarea şi editarea la
nivelul ORI a unui cod de conduită
profesională în relaţia cu solici-
tanţii de azil
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

3.8. Schimbarea formatului de
principiu al documentelor de
călătorie pentru toate categoriile
de azilanţi, conform standardelor
de identificare biometrică
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

4. Creşterea
nivelului de
coordonare a
instituţiilor cu
competenţe în
domeniul
integrării sociale
a străinilor

4.1. Organizarea de întâlniri de
coordonare semestriale cu
celelalte instituţii implicate în
procesul de integrare a refugiaţilor
de către Ministerul Educaţiei,
Cercetării şi Tineretului, Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalităţii de
Şanse, Ministerul Sănătăţii
Publice, Autoritatea Naţională
pentru Protecţia Drepturilor
Copilului etc.
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

4.2. Organizarea de sesiuni de
pregătire a personalului din
centrele teritoriale în vederea
implementării în bune condiţii a
prevederilor legislative privind
facilitarea integrării străinilor cu
drept de şedere în România
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

4.3. Elaborarea unei metodologii
speciale de atestare a studiilor
preuniversitare pentru străinii cu o
formă de protecţie în România,
care nu au documente doveditoare
sau care, din motive obiective, nu
se încadrează în actualele
prevederi legislative în domeniul
recunoaşterii şi atestării studiilor
străinilor în România
Septembrie 2007

MIRA – ORI
MECT

5. Dezvoltarea
capacităţii
instituţionale,
logistice şi de
resurse umane
a instituţiilor cu
atribuţii în
gestionarea
fenomenului
migraţiei şi
azilului
5.1. Înfiinţarea Oficiului Naţional
pentru Imigrări, ca structură
subordonată MIRA, prin fuziunea
Autorităţii pentru străini cu
Oficiul Naţional pentru Refugiaţi

Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 55/2007 privind
înfiinţarea Oficiului Român pentru
Imigrări prin reorganizarea
Autorităţii pentru străini şi a
Oficiului Naţional pentru
Refugiaţi, precum şi modificarea
şi completarea unor acte normative

MIRA

Buget
MIRA

5.2. Punerea în aplicare a Hotărârii
Guvernului nr. 487/2005 privind
transmiterea unui imobil, aflat în
domeniul public al statului, din
administrarea Autorităţii pentru
Valorificarea Activelor Statului în
administrarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, cu
modificările ulterioare, pentru
asigurarea condiţiilor optime de
funcţionare a Centrului Naţional de
Vize din Ministerul Afacerilor
Externe, împreună cu structura
rezultată din fuzionarea Autorităţii
pentru străini cu Oficiul Naţional
pentru Refugiaţi
Septembrie 2007

AVAS
MIRA – DML

Buget
MIRA

5.3. Achiziţionarea şi integrarea în
cadrul Sistemului naţional de
evidenţă a străinilor a unei apli-
caţii informatice de colectare şi
procesare a informaţiilor obţinute
în urma desfăşurării unor activităţi
informative, potrivit normelor
interne în vigoare
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA

5.4. Achiziţionarea de echipamente
IT în vederea înlocuirii celor uzate
fizic sau moral, aflate în funcţiune
în cadrul Sistemul informatic de
management al străinilor
Septembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA

5.5. Achiziţionarea de echipamente
IT în vederea înlocuirii celor uzate
fizic în cadrul Serviciului
reglementarea admisiei şi şederii
în scop de muncă
Septembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA

5.6. Creşterea capacităţii
resurselor umane cu atribuţii în
domeniul eliberării autorizaţiilor/
permiselor de şedere în scop de
muncă. Participarea la cursuri de
formare şi perfecţionare în domeniul
migraţiei forţei de muncă
Noiembrie 2007

MIRA – ORI

BUGET
MIRA

5.7. Conectarea on-line a ARIS şi
MECT la Sistemul informatic de
management al străinilor

Septembrie 2007

MIRA – ORI

Buget
MIRA
Buget
ARIS
Buget
MECT

Abrevieri:MIRA – Ministerul Internelor şi Reformei AdministrativeORI – Oficiul Român pentru ImigrăriMMFES – Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de anseMAE – Ministerul Afacerilor ExterneDGRC – Direcţia Generală Relaţii ConsulareMECT – Ministerul Educaţiei, Cercetării şi TineretuluiARIS – Agenţia Română pentru Investiţii StrăineIGPR – Inspectoratul General al Poliţiei RomâneIGPF – Inspectoratul General al Poliţiei de FrontierăCNV – Centrul Naţional de VizeANOFM – Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de MuncăONRC – Oficiul Naţional al Registrului ComerţuluiDPFM – Direcţia Politici Forţă de MuncăANPDC – Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor CopiluluiIM – Inspecţia MunciiANAF – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x