HOTĂRÂRE nr. 1.030 din 27 noiembrie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1224 din 14 decembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 229 02/08/2018 ART. 4
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 108
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 2REFERIRE LALEGE 18 05/03/2020
ART. 2REFERIRE LAACORD 12/10/2018
ART. 2REFERIRE LALEGE 190 24/07/2017
ART. 2REFERIRE LALEGE 33 27/03/2017
ART. 2REFERIRE LALEGE 126 07/07/2016
ART. 2REFERIRE LAACORD 29/11/2016
ART. 2REFERIRE LAHOTĂRÂRE 32 23/06/2015
ART. 2REFERIRE LAACORD 02/12/2015
ART. 2REFERIRE LALEGE 250 14/12/2010
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 09/12/2009
ART. 2REFERIRE LALEGE 613 13/11/2002
ART. 2REFERIRE LAACORD 15/11/2001
ART. 2REFERIRE LALEGE 123 19/06/1998
ART. 2REFERIRE LALEGE 139 30/12/1994
ART. 2REFERIRE LAACORD 03/10/1994
ART. 2REFERIRE LAHG 755 20/11/1992
ART. 2REFERIRE LAHG 295 03/06/1992
ART. 2REFERIRE LAACORD 12/08/1992
ART. 2REFERIRE LAHG 113 15/02/1991
ART. 2REFERIRE LAACORD 21/06/1991
ART. 2REFERIRE LAACORD 23/01/1991
ART. 2REFERIRE LADECRET 481 20/12/1971
ART. 2REFERIRE LADECRET 343 14/07/1970
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 24/04/1963
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 18/04/1961
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 21/11/1947
ART. 5REFERIRE LALEGE 229 02/08/2018 ART. 3
ART. 8REFERIRE LALEGE 126 07/07/2016
ART. 8REFERIRE LAACORD 02/12/2015
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 din Legea nr. 229/2018 privind emiterea cărților de identitate speciale membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Activitatea de confecționare, eliberare și organizare a evidenței cărților de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România se realizează de către Ministerul Afacerilor Externe prin Direcția protocol, cu respectarea dreptului internațional și a legislației interne aplicabile, inclusiv a normelor referitoare la protecția datelor cu caracter personal. + 
Articolul 2(1)Cărțile de identitate speciale sunt emise de Ministerul Afacerilor Externe membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România, precum și membrilor de familie/dependenților acestora.(2)În înțelesul prezentului act normativ, membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și funcționarii reprezentanțelor organizațiilor internaționale, precum și membrii de familie/dependenții acestora sunt persoanele care au această calitate în conformitate cu prevederile din tratate internaționale la care România este parte sau acte normative interne care cuprind dispoziții referitoare la conferirea de privilegii și imunități, respectiv următoarele instrumente juridice:a)Convenția cu privire la relațiile diplomatice, adoptată la Viena la 18 aprilie 1961, ratificată prin Decretul nr. 566/1968;b)Convenția de la Viena cu privire la relațiile consulare, adoptată la Viena la 24 aprilie 1963, ratificată prin Decretul nr. 481/1971;c)Protocolul nr. 7 la Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, privind privilegiile și imunitățile Uniunii Europene;d)Acordul-cadru de cooperare financiară între România și Banca Europeană de Investiții, semnat la Madrid la 3 octombrie 1994, ratificat de Legea nr. 139/1994;e)Convenția cu privire la privilegiile și imunitățile instituțiilor specializate, aprobată de Adunarea generală a Organizației Națiunilor Unite la 21 noiembrie 1947 la care România a aderat prin Decretul nr. 343/1970;f)Legea nr. 33/2017 privind extinderea aplicării de către România a regimului de privilegii și imunități prevăzute de Convenția cu privire la privilegiile și imunitățile instituțiilor specializate, aprobată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite la 21 noiembrie 1947, pentru instituțiile specializate ale Organizației Națiunilor Unite la care România a aderat prin Decretul nr. 343/1970;g)Acordul dintre Guvernul României și Înaltul Comisar al Națiunilor Unite pentru Refugiați, semnat la 12 august 1992 la Geneva, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 755/1992;h)Acordul dintre Guvernul României și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 113/1991;i)Constituția Organizației Internaționale pentru Migrări, acceptată de România prin Legea nr. 123/1998;j)Acordul-cadru de cooperare dintre Guvernul României și Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF), precum și înțelegerea realizată prin schimbul de scrisori între Ministerul Afacerilor Externe și UNICEF, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 295/1992;k)Acordul dintre Ministerul Educației și Cercetării din România și Agenția Universitară a Francofoniei (AUF) relativ la Biroul Europa Centrală și Orientală al Agenției Universitare a Francofoniei, semnat la București la 15 noiembrie 2001, ratificat prin Legea nr. 613/2002;l)Acordul dintre România și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind cooperarea și activitățile Reprezentanței Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare în România, semnat la Londra la 11 noiembrie 2016 și, respectiv, la București la 29 noiembrie 2016, ratificat prin Legea nr. 190/2017;m)Acordul dintre Guvernul României și Organizația Internațională a Francofoniei referitor la stabilirea la București a Biroului Regional pentru Europa Centrală și de Est și privilegiile și imunitățile sale pe teritoriul român, semnat la Erevan la 12 octombrie 2018, ratificat prin Legea nr. 18/2020;n)Convenția pentru stabilirea Centrului Sud-Est European de Aplicare a Legii, încheiată la București la 9 decembrie 2009 și semnată de România la București, la aceeași dată, ratificată prin Legea nr. 250/2010;o)Hotărârea Parlamentului României nr. 32/2015 pentru aprobarea înființării pe teritoriul României a Unității de Integrare a Forțelor NATO, sub denumirea NATO FORCE INTEGRATION UNIT (NFIU), și a Comandamentului Multinațional de Divizie, sub denumirea MULTINATIONAL DIVISION SOUTH-EAST HEADQUARTERS (MND-SE HQ);p)Acordul suplimentar la Protocolul de la Paris între Guvernul României și Comandamentul Suprem al Forțelor Aliate din Europa și Comandamentul Suprem Aliat pentru Transformare, semnat la Bruxelles la 2 decembrie 2015, ratificat prin Legea nr. 126/2016;q)orice alte tratate internaționale la care România este parte sau acte normative adoptate în intervalul de timp în care prezenta hotărâre se află în vigoare. + 
Articolul 3(1)Cărțile de identitate speciale emise de Ministerul Afacerilor Externe persoanelor prevăzute la art. 2 alin. (1) sunt documente cu regim special, înseriate, nominale și netransmisibile.(2)Cărțile de identitate atestă regimul special de privilegii și imunități de care beneficiază titularul, inclusiv dreptul de ședere pe teritoriul României.
 + 
Articolul 4(1)Cărțile de identitate speciale pot fi emise pe o perioadă inițială de cel mult 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestora pentru termene succesive de cel mult 2 ani.(2)Perioada de valabilitate a cărților de identitate speciale va fi corelată cu durata misiunii sau perioada deținerii funcției de către solicitant.(3)Perioada valabilității cărții de identitate specială nu poate depăși perioada valabilității pașaportului titularului.
 + 
Capitolul IIFormatul cărților de identitate + 
Articolul 5(1)Cărțile de identitate speciale constau în carduri cu dimensiuni prestabilite, de regulă 86 x 54 mm, realizate în diferite culori.(2)Datele referitoare la elementele de securizare prevăzute la art. 3 lit. m) din Legea nr. 229/2018 privind emiterea cărților de identitate speciale membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România, precum și specificațiile tehnice de personalizare ale cardurilor de identitate speciale sunt în responsabilitatea emitentului și fac parte din clasa informațiilor secret de serviciu.
 + 
Articolul 6Ministerul Afacerilor Externe emite cărți de identitate speciale, potrivit modelului și formatului prevăzute în anexa nr. 1, următoarelor categorii de personal aparținând misiunilor diplomatice acreditate în România:a)agenților diplomatici și membrilor de familie ai acestora, cărți de identitate speciale de culoare roșie și seria CD;b)membrilor personalului administrativ și tehnic și membrilor de familie ai acestora, cărți de identitate speciale de culoare galbenă și seria TC;c)membrilor personalului de serviciu și oamenilor de serviciu particulari ai agenților diplomatici, cărți de identitate speciale de culoare albastră și seria PS.
 + 
Articolul 7Ministerul Afacerilor Externe emite cărți de identitate speciale, potrivit modelului și formatului prevăzute în anexa nr. 2, următoarelor categorii de personal aparținând posturilor consulare acreditate în România:a)funcționarilor consulari și membrilor de familie ai acestora, cărți de identitate speciale de culoare roșie și seria CO;b)angajaților consulari și membrilor de familie ai acestora, cărți de identitate speciale de culoare galbenă și seria CE;c)membrilor personalului de serviciu și membrilor personalului particular aflați în serviciul unui funcționar consular, cărți de identitate speciale de culoare albastră și seria PS.
 + 
Articolul 8Ministerul Afacerilor Externe emite cărți de identitate speciale, potrivit modelului și formatului prevăzut în anexa nr. 3, următoarelor categorii de personal aparținând Comandamentelor Aliate, astfel cum sunt definite în Acordul suplimentar la Protocolul de la Paris între Guvernul României și Comandamentul Suprem al Forțelor Aliate din Europa și Comandamentul Suprem Aliat pentru Transformare, semnat la Bruxelles la 2 decembrie 2015, ratificat prin Legea nr. 126/2016:a)personalului de rang înalt, membrilor de familie și dependenților acestora, cărți de identitate speciale de culoare verde și seria OI;b)membrilor civili sau militari ai Comandamentelor Aliate, membrilor de familie și dependenților acestora, cărți de identitate speciale de culoare portocalie și seria OI;c)contractanților, experților tehnici și specialiștilor Comandamentelor Aliate, cărți de identitate speciale de culoare mov și seria OI.
 + 
Articolul 9Ministerul Afacerilor Externe emite cărți de identitate speciale, potrivit modelului și formatului prevăzute în anexa nr. 4, următoarelor categorii de personal definite potrivit actelor normative prevăzute la art. 2 alin. (2), care activează în cadrul reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România, altele decât cele prevăzute la art. 8, precum și reprezentanților statelor membre din cadrul unor organizații internaționale cu sediul în România:a)personalului care se bucură de statut asimilat personalului diplomatic și membrilor de familie ai acestora, cărți de identitate speciale de culoare roșie și seria OI;b)personalului aflat în misiune oficială care nu beneficiază de statut asimilat personalului diplomatic și membrilor de familie ai acestora, cărți de identitate speciale de culoare galbenă și seria OI. + 
Articolul 10Ministerul Afacerilor Externe emite, pentru consulii onorifici care sunt autorizați să exercite această funcție în România, cărți de identitate speciale, potrivit modelului și formatului prevăzute în anexa nr. 5, de culoare albă și seria HC.
 + 
Capitolul IIIDocumentele necesare în vederea emiterii, precum și procedurile de eliberare și de retragere a cărților de identitate speciale + 
Articolul 11În vederea emiterii cărților de identitate speciale, Direcția protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită misiunilor diplomatice acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de personal enumerate la art. 6, a următoarelor documente:a)notificarea sosirii la post a titularului și a membrilor familiei acestuia, funcția titularului și atribuțiile postului, persoana pe care o înlocuiește în cadrul misiunii diplomatice, precum și data sosirii la post;b)formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membri de familie), semnat atât de titular, cât și de șeful misiunii diplomatice, și ștampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 6);c)copie pașaport valabil;d)două fotografii color, tip pașaport, de dată recentă. + 
Articolul 12În vederea emiterii cărților de identitate speciale, Direcția protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită posturilor consulare prin misiunile diplomatice acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de personal enumerate la art. 7, a următoarelor documente:a)notificarea sosirii la post a titularului și a membrilor familiei acestuia, funcția titularului în cadrul postului consular și atribuțiile postului, persoana pe care o înlocuiește în cadrul postului consular, precum și data sosirii la post;b)formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membrii de familie), semnat atât de titular, cât și de șeful misiunii diplomatice și postului consular și ștampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 6);c)copie pașaport valabil;d)două fotografii color, tip pașaport, de dată recentă. + 
Articolul 13În vederea emiterii cărților de identitate speciale, Direcția protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită comandamentelor, pentru categoriile de personal enumerate la art. 8, următoarele documente:a)notificarea privind sosirea la post a titularului, membrilor de familie și dependenților acestuia, precum și funcția titularului în cadrul reprezentanței organizației internaționale militare;b)copia ordinului de deplasare NATO pentru titularul postului;c)formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membri de familie/dependenți), semnat și de șeful reprezentanței organizației și ștampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 7);d)copie pașaport valabil;e)două fotografii color, tip pașaport, de dată recentă.
 + 
Articolul 14În vederea emiterii cărților de identitate speciale, Direcția protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de personal enumerate la art. 9, a următoarelor documente:a)notificarea privind sosirea la post a funcționarului aflat în misiune oficială și a membrilor familiei acestuia, precum și funcția titularului în cadrul reprezentanței și atribuțiile postului;b)formularul de acreditare, specific fiecărei categorii (titular, respectiv membri de familie), semnat și de conducătorul reprezentanței și ștampilat (conform modelului prevăzut în anexa nr. 6);c)copie pașaport valabil;d)două fotografii color, tip pașaport, de dată recentă. + 
Articolul 15În vederea emiterii cărților de identitate speciale, Direcția protocol a Ministerului Afacerilor Externe solicită misiunilor diplomatice acreditate în România transmiterea, pentru categoriile de persoane enumerate la art. 10, a următoarelor documente:a)notificarea persoanei avute în vedere să îndeplinească funcția de consul onorific;b)copia exequaturului;c)copia cărții de identitate pentru consulii onorifici de cetățenie română, respectiv copie pașaport valabil pentru consulii onorifici cu cetățenie străină;d)două fotografii color, tip pașaport, de dată recentă. + 
Articolul 16Termenul de eliberare a cărților de identitate speciale este de 20 de zile lucrătoare de la primirea tuturor documentelor menționate la art. 11, 12, 13, 14 sau 15, necesare în vederea emiterii, completate în mod corespunzător. + 
Articolul 17(1)Misiunile diplomatice, oficiile consulare prin misiunile lor diplomatice și reprezentanțele organizațiilor internaționale acreditate în România notifică Ministerului Afacerilor Externe – Direcția protocol plecarea definitivă sau încetarea funcțiilor la misiune, oficiu consular sau reprezentanță a personalului acestora și încetarea calității de membru de familie a personalului și returnează cărțile de identitate speciale ale acestora.(2)Emiterea cărților de identitate pentru înlocuitori este condiționată de returnarea cărților de identitate speciale ale predecesorilor.
 + 
Articolul 18(1)În termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Afacerilor Externe are obligația de a preschimba cărțile de identitate diplomatice emise anterior.(2)Implementarea noilor modele de cărți de identitate speciale se va realiza printr-o procedură internă ce va fi comunicată misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și reprezentanțelor organizațiilor internaționale acreditate în România.
 + 
Articolul 19Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu
Ministrul apărării naționale,
Nicolae-Ionel Ciucă
București, 27 noiembrie 2020.Nr. 1.030.
 + 
Anexa nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
 + 
Anexa nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
 + 
Anexa nr. 3*)*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
 + 
Anexa nr. 4*)*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
 + 
Anexa nr. 5*)*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
 + 
Anexa nr. 6*)*) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.
 + 
Anexa nr. 7*)*) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x