HOTĂRÂRE nr. 1.019 din 28 august 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 639 din 8 septembrie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1844 28/10/2004
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 16ABROGA PEHG 9 04/01/2001
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 63 28/06/2003 ART. 23
ActulREFERIRE LALEGE 215 23/04/2001 ART. 141
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 122
ART. 9REFERIRE LALEGE 189 14/10/1998
ART. 16ABROGA PEHG 9 04/01/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1844 28/10/2004

privind organizarea şi funcţionarea prefecturilor



În temeiul art. 107 şi 122 din Constituţie, al art. 141 alin. (1) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 23 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor,Guvernul României adopta prezenta hotărâre. + 
Articolul 1(1) Prefectura este instituţie publică cu personalitate juridică, care se organizează şi funcţionează în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti, cu rolul de a îndeplini atribuţiile şi prerogativele conferite prefectului prin Constituţie, legea administraţiei publice locale şi alte acte normative.(2) Prefectul urmăreşte modul de realizare în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare şi prin aparatul propriu de specialitate dispune măsurile corespunzătoare.
 + 
Articolul 2(1) Prefectura îşi are sediul în municipiul reşedinţa de judeţ, de regula în palatul administrativ, proprietate publică de interes naţional sau judeţean, aflat în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv a consiliului judeţean.(2) Prefectura Municipiului Bucureşti şi Prefectura Judeţului Ilfov îşi au sediul în municipiul Bucureşti.
 + 
Articolul 3(1) Capacitatea juridică de drept public a prefectului se exercită în exclusivitate de acesta.(2) Exercitarea drepturilor şi asumarea obligaţiilor civile ale prefectului se realizează de către acesta sau de către o persoană desemnată prin ordin al prefectului.(3) Prefectul este ordonator tertiar de credite.
 + 
Articolul 4(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor şi prerogativelor conferite prefectului prin Constituţie, legea administraţiei publice locale şi alte acte normative, prefectul este ajutat de un subprefect. La municipiul Bucureşti prefectul este ajutat de 2 subprefecţi.(2) Subprefectul îndeplineşte atribuţiile care îi sunt date prin acte normative, precum şi atribuţii delegate, prin ordin al prefectului, din domeniile de activitate ale aparatului propriu de specialitate al acestuia, în principal din:a) realizarea Programului de guvernare;b) integrarea europeană;c) relaţiile cu sindicatele şi patronatele;d) respectarea legilor şi a hotărârilor Guvernului, asigurarea ordinii publice şi apărarea drepturilor cetăţenilor.(3) În lipsa prefectului, subprefectul îndeplineşte, în numele prefectului, atribuţiile ce revin acestuia.
 + 
Articolul 5(1) Prefectul are un aparat propriu de specialitate pe care îl conduce.(2) Structura organizatorică a aparatului propriu de specialitate al prefectului este prevăzută în anexele nr. 1 şi 2.(3) În cadrul structurii organizatorice a aparatului propriu de specialitate al prefectului se pot organiza, după caz, prin ordin al acestuia, direcţii, servicii, birouri şi alte compartimente, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 6(1) În judeţele cu o suprafaţa întinsă, cu localităţi amplasate la mari distanţe de reşedinţa judeţului sau în aglomerari urbane, prefectul poate organiza, prin ordin, oficii prefecturale.(2) Ordinul prefectului de înfiinţare şi organizare a oficiilor prefecturale se emite numai cu avizul de oportunitate al ministrului administraţiei şi internelor.(3) Prefectul, cu sprijinul primarului din unitatea administrativ-teritorială în care se organizează oficiul prefectural, va asigura spaţiul corespunzător pentru funcţionarea acestuia.(4) Oficiile prefecturale funcţionează în subordinea directa a prefectului şi fac parte integrantă din aparatul propriu de specialitate al prefectului, în cadrul numărului de posturi şi al fondurilor aprobate anual.(5) Modul de organizare a oficiului prefectural şi nominalizarea unităţilor administrativ-teritoriale arondate acestuia se stabilesc prin ordin al prefectului.(6) Oficiile prefecturale asigura îndeplinirea atribuţiilor specifice aparatului propriu de specialitate al prefectului în unităţile administrativ-teritoriale situate în raza lor de competenţa.(7) Şefii serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale, organizate în judeţ, vor desemna 1-2 specialişti care îşi vor desfăşura activitatea în zona respectiva şi vor conlucra direct cu oficiul prefectural pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice instituţiilor pe care le reprezintă.
 + 
Articolul 7(1) Conducerea operativă a aparatului propriu de specialitate al prefectului se exercită de către secretarul general.(2) Secretarul general este înalt funcţionar public şi are studii superioare, de regula juridice sau administrative, absolvite cu diploma de licenţă sau echivalenta.(3) Concursul sau examenul pentru ocuparea funcţiei de secretar general este organizat de Ministerul Administraţiei şi Internelor, la solicitarea prefectului, în condiţiile legii.(4) Numirea secretarului general şi eliberarea sa din funcţie se fac prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, contrasemnat de ministrul delegat pentru administraţia publică, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 8Secretarul general îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:a) conduce şi răspunde de activitatea operativă a aparatului propriu de specialitate al prefectului;b) verifica activitatea desfăşurată de către direcţiile de specialitate pentru examinarea legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de către autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene, precum şi ale preşedintelui consiliului judeţean;c) coordonează realizarea procedurii prealabile cu privire la actele socotite ilegale de către direcţia de specialitate, precum şi a documentaţiei necesare sesizării instanţelor de contencios administrativ;d) sprijină elaborarea propunerilor de acte normative din sfera de competenţa a autorităţilor administraţiei publice locale;e) sprijină organizarea şi desfăşurarea acţiunilor grupului pentru monitorizarea reformei şi/sau a Unităţii Centrale pentru Reforma Administraţiei Publice;f) coordonează, în baza mandatului acordat de Ministerul Administraţiei şi Internelor, împreună cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, acţiuni care au drept scop promovarea normelor comunitare privind cooperarea transfrontaliera şi constituirea euroregiunilor, încurajând initiativele locale în domeniu, conform legislaţiei române;g) întocmeşte proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a comisiei judeţene consultative;h) supraveghează realizarea lucrărilor de secretariat pentru comisia judeteana consultativa;i) prezintă prefectului studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare;j) acorda consultanţa autorităţilor administraţiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrăţire şi aderare, iniţiate de acestea;k) asigura concordanta propunerilor de acte normative, a actelor adoptate, respectiv emise de autorităţile administraţiei publice locale, cu legislaţia europeană în materie;l) sprijină autorităţile administraţiei publice locale la elaborarea propunerilor privind afectarea sau dezafectarea bunurilor de utilitate publică, cu respectarea prevederilor legale;m) elaborează proiectul ordinului de stabilire a numărului consilierilor locali şi judeţeni, precum şi a graficului de convocare a consiliilor locale şi a consiliului judeţean în şedinţa de constituire;n) urmăreşte modul de îndeplinire de către secretarii unităţilor administrativ-teritoriale a atribuţiilor stabilite prin lege;o) participa la elaborarea proiectelor de ordine ale prefectului;p) prezintă prefectului propuneri de rezolvare, în limitele competentei, a cererilor şi sesizarilor adresate acestuia;q) urmăreşte îndeplinirea măsurilor dispuse de prefect;r) elaborează proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a prefecturii, pe care îl supune spre aprobare prefectului;s) îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau sarcini date de Ministerul Administraţiei şi Internelor ori de către prefect.
 + 
Articolul 9(1) În exercitarea atribuţiilor prefectului, aparatul propriu de specialitate îndeplineşte următoarele activităţi principale:1. Cu privire la realizarea Programului de guvernare:a) elaborează, pe baza Programului de guvernare, programe şi strategii generale şi sectoriale de dezvoltare economico-socială a judeţului sau zonei, cu consultarea larga a autorităţilor publice locale şi a conducerilor serviciilor publice descentralizate;b) anual, întocmeşte Planul de acţiuni pentru realizarea obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare;c) realizează documentarea necesară şi elaborează pe baza acesteia raportul anual privind starea generală economico-socială a judeţului, care se înaintează, potrivit legii, Guvernului, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor;d) elaborează informări cu privire la activitatea serviciilor publice descentralizate, pe care le prezintă autorităţilor administraţiei publice judeţene şi ministerelor de resort.2. Cu privire la integrarea europeană:a) elaborează, în colaborare cu specialiştii consiliului judeţean, cu persoanele responsabile din cadrul fiecărui serviciu public descentralizat al ministerelor şi din cadrul fiecărei autorităţi publice locale, planul judeţean de măsuri pentru integrarea europeană şi amplificarea relaţiilor externe, în conformitate cu documentele programatice referitoare la integrarea europeană;b) urmăreşte şi aplica, împreună cu grupul pentru monitorizarea reformei, constituit la nivel judeţean, prevederile cuprinse în strategiile şi programele de reforma a administraţiei publice locale, elaborate pe baza Programului de guvernare;c) prelucreaza Strategia actualizată de accelerare a reformei administraţiei publice, după aprobarea sa de către Guvern, şi difuzează autorităţilor administraţiei publice locale sarcinile care le revin;d) la solicitarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, înaintează propuneri privind elaborarea documentelor programatice (Programul Naţional de Aderare a României, Raportul anual privind progresele înregistrate de România în procesul de aderare la Uniunea Europeană), precum şi a actelor normative, în concordanta cu legislaţia europeană în domeniu;e) difuzează în teritoriu şi prelucreaza, cu sprijinul serviciilor descentralizate ale ministerelor şi al structurilor de integrare europeană din cadrul celorlalte/altor instituţii publice, precum şi cu cel al grupului de monitorizare a reformei, documentele privind integrarea europeană adoptate la nivel central;f) urmăreşte ca proiectele de hotărâri ale Guvernului, iniţiate la nivel judeţean, actele emise de autorităţile administraţiei publice locale, precum şi hotărârile comisiei judeţene consultative să fie în concordanta cu legislaţia europeană în materie şi cu acordurile şi convenţiile organismelor europene, semnate şi ratificate de România;g) întocmeşte, gestionează prin evidenta centralizata şi monitorizează planul de relaţii şi de colaborări internaţionale al prefecturii;h) elaborează evidenta centralizata a rapoartelor de activitate întocmite obligatoriu pentru orice activitate de relaţii internaţionale;i) participa la activităţi de aplicare a prevederilor actelor normative vizând aderarea României la Uniunea Europeană;j) acţionează pentru atragerea societăţii civile în activităţile care au legătură cu procesul de integrare europeană şi participa la programele societăţii civile în domeniul integrării;k) desfăşoară activităţi menite sa conducă la cunoaşterea de către autorităţile administraţiei publice locale şi cetăţeni a programelor cu finanţare externa iniţiate şi susţinute de Uniunea Europeană şi de alte organisme internaţionale.3. Cu privire la urmărirea respectării legalităţii actelor consiliului judeţean, ale preşedintelui consiliului judeţean, ale consiliilor locale şi ale primarilor, precum şi a activităţii preparatorii a contenciosului administrativ în faţa instanţelor:a) examinează, sub aspectul legalităţii şi în termenele prevăzute de lege, actele administrative emise de către autorităţile administraţiei publice locale sau judeţene, precum şi ale preşedintelui consiliului judeţean şi face propuneri corespunzătoare prefectului;b) elaborează rapoarte şi prezintă informări prefectului cu privire la actele verificate, la modul de organizare a executării legilor şi a altor acte normative de către consiliile locale şi judeţene, de către primari, precum şi de către preşedintele consiliului judeţean;c) asigura evidenta şi păstrarea actelor transmise potrivit legii, în vederea exercitării dreptului de urmărire a respectării legalităţii acestora, precum şi evidenta acţiunilor şi dosarelor pe rolul instanţelor judecătoreşti, până la epuizarea căilor de atac ordinare şi extraordinare;d) urmăreşte modul de îndeplinire de către secretarii unităţilor administrativ-teritoriale a obligaţiilor ce le revin, potrivit legii, cu privire la înaintarea actelor supuse verificării din punct de vedere al legalităţii;e) conlucreaza cu compartimentele din aparatul propriu al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, la elaborarea proiectelor de hotărâri ale Guvernului care au ca obiect soluţionarea unor probleme de interes local.4. Cu privire la serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale:a) monitorizează activitatea desfăşurată de serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale organizate în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, precum şi activitatea unităţilor din subordinea ministerelor care nu au servicii descentralizate, a regiilor autonome de interes naţional şi a filialelor acestora din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti, şi a companiilor naţionale; în acest scop solicita şi primeşte de la acestea informări şi rapoarte obligatorii;b) urmăreşte modul de conlucrare dintre autorităţile administraţiei publice locale şi serviciile publice descentralizate în soluţionarea problemelor comunităţilor locale; elaborează şi supune spre aprobare măsuri pentru îmbunătăţirea acestei conlucrari şi a asistenţei tehnice acordate autorităţilor locale;c) întocmeşte informări prefectului cu privire la activitatea desfăşurată de serviciile publice descentralizate, semnaleaza divergenţele apărute între acestea şi autorităţile administraţiei publice locale şi propune acţiuni concrete de mediere a acestora;d) examinează, împreună cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale şi cu autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene, stadiul de execuţie a unor lucrări şi acţiuni care se derulează în comun;e) întocmeşte documentaţia necesară în vederea emiterii de către prefect a avizului prevăzut de lege pentru numirea şi eliberarea din funcţie a sefilor serviciilor publice descentralizate din judeţ;f) colaborează cu specialiştii Comisiei Naţionale de Prognoza la efectuarea studiilor şi analizelor de dezvoltare durabila, precum şi la întocmirea programelor sociale şi economice şi a planului de investiţii de interes judeţean.5. Cu privire la activitatea comisiei judeţene consultative:a) elaborează, în colaborare cu funcţionarii publici desemnaţi de şefii serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale organizate în judeţ, cu specialiştii consiliului judeţean şi pe baza propunerilor primarilor unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ, proiectul programului principalelor lucrări şi activităţi ale comisiei judeţene consultative;b) difuzează măsurile adoptate de comisia judeteana consultativa organelor şi autorităţilor interesate şi le aduce la cunoştinţa cetăţenilor; urmăreşte modul de aplicare a măsurilor hotărâte şi informează operativ asupra constatărilor făcute;c) urmăreşte respectarea criteriilor prevăzute de Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale pentru echilibrarea bugetelor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale.6. Cu privire la respectarea legilor şi hotărârilor Guvernului, asigurarea ordinii publice şi apărarea drepturilor cetăţenilor:a) desfăşoară acţiuni la nivelul întregului judeţ pentru urmărirea aplicării şi respectării actelor normative, elaborează studii şi rapoarte cu privire la aspectele constatate, precum şi propuneri privind îmbunătăţirea stării de legalitate, pe care le înaintează prefectului;b) participa la organizarea, împreună cu primării, a unor acţiuni de cunoaştere şi de aplicare corecta a legii;c) participa la elaborarea şi supunerea spre aprobare a propunerilor de acte normative privind acordarea de către Guvern a unor ajutoare umanitare de prima urgenta constând în bunuri, produse şi bani, în scopul protecţiei populaţiei în situaţii excepţionale, determinate de calamitati naturale, epidemii, incendii sau alte fenomene periculoase;d) participa, împreună cu reprezentanţii Ministerului Administraţiei şi Internelor, la acţiuni cu privire la modul de exercitare de către primari a atribuţiilor delegate de stat prin acte normative.7. Cu privire la activitatea de informare şi relaţii publice:a) asigura prin compartimentul de specialitate relaţia cu mass-media şi aplicarea prevederilor legale privind liberul acces la informaţiile de interes public;b) participa la efectuarea audientelor şi soluţionarea cererilor, petitiilor şi a sesizarilor.8. Cu privire la gestiunea bunurilor:a) urmăreşte evidentierea riguroasă a miscarii bunurilor din domeniul public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi legalitatea trecerii acestor bunuri din domeniul public local în domeniul privat al unităţilor administrativ-teritoriale şi evidentierea corecta a acestei operaţiuni;b) verifica motivatia afectării sau a dezafectarii bunurilor de utilitate publică şi respectarea prevederilor legale.9. Cu privire la corpul de control al prefectului:a) desfăşoară, în condiţiile legii, activitatea de verificare, sprijin şi îndrumare în ceea ce priveşte sfera de competenţa a prefectului;b) în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, corpul de control al prefectului colaborează cu autorităţile administraţiei publice locale şi instituţiile publice competente;c) verifica sesizările adresate prefectului în care soluţionarea problemelor implica un grad ridicat de dificultate;d) ca urmare a acţiunilor întreprinse, întocmeşte rapoarte pe care le comunică prefectului.10. Cu privire la alesii locali:a) întocmeşte, pe baza datelor statistice oficiale, proiectul de ordin privind stabilirea numărului de consilieri locali şi judeţeni şi îl supune spre aprobare prefectului;b) asigura îndeplinirea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce revin prefectului în domeniul organizării şi desfăşurării alegerilor locale, parlamentare şi prezidenţiale, precum şi a referendumului naţional ori local;c) întocmeşte graficul de convocare a consiliilor locale şi a consiliului judeţean în şedinţa de constituire;d) efectuează verificările necesare, întocmeşte documentaţia şi elaborează propunerile pentru sesizarea Guvernului în vederea dizolvării, în condiţiile legii, a unor consilii locale sau a consiliului judeţean, pentru suspendarea din funcţie a unor consilieri sau primari ori pentru organizarea referendumului privind încetarea mandatului primarilor.11. Cu privire la relaţiile cu sindicatele şi patronatele:a) asigura organizarea şi desfăşurarea şedinţelor comisiei de dialog social;b) asigura transpunerea în practica a Strategiei de guvernare cu privire la dinamizarea parteneriatului social dintre sindicate, patronat şi puterea executivă;c) stabileşte relaţii de conlucrare cu partenerii sociali, care să permită o informare permanenta asupra nevoilor acestora şi sa faciliteze rezolvarea problemelor în discuţie;d) consulta partenerii sociali cu privire la măsurile ce se întreprind în vederea restructurării regiilor autonome de sub autoritatea ministerelor, consiliilor judeţene şi consiliilor locale, precum şi a societăţilor comerciale, în corelare cu măsurile de reconversie a forţei de muncă.(2) Funcţionarii publici din aparatul de specialitate al prefectului îndeplinesc orice alte atribuţii primite de la prefect, subprefect şi secretarul general pentru realizarea cu celeritate, în condiţiile legii, a activităţilor specifice.
 + 
Articolul 10În cadrul aparatului de specialitate al prefectului se organizează serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenta paşapoartelor, cu următoarele atribuţii:a) organizează şi realizează activitatea de eliberare şi evidenta a paşapoartelor simple sau a altor documente de trecere a frontierei de stat, potrivit legii, pentru cetăţenii români cu domiciliul pe raza teritorială de competenţa, precum şi de prelungire a valabilităţii acestora, conform legii;b) soluţionează, în condiţiile legii, cazurile de pierdere, furt, distrugere sau deteriorare a documentelor de trecere a frontierei de stat şi asigura măsurile pentru prevenirea folosirii lor de către persoane neautorizate;c) eliberează pasapoartele pentru solicitanţii cu ultimul domiciliu pe raza teritorială de competenţa, care au depus cereri pentru aprobarea stabilirii domiciliului în străinătate, precum şi pentru cetăţenii români stabiliţi ori care au solicitat stabilirea domiciliului în străinătate şi au depus cereri în acest sens la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, aplicând în paşapoarte menţiunile corespunzătoare referitoare la domiciliu;d) eliberează, în condiţiile legii, documente de trecere a frontierei de stat pentru minorii cetăţeni români, care au făcut obiectul adopţiei internaţionale;e) efectuează verificări specifice în legătură cu cererile pentru stabilirea domiciliului în România de către cetăţenii români domiciliaţi în străinătate şi le înaintează spre aprobare Direcţiei Generale de Paşapoarte;f) desfăşoară, în condiţiile legii, activităţile specifice pe linia ţinerii evidentei cetăţenilor români supuşi restrictiilor de ieşire din ţara, înaintează propuneri în acest sens la Direcţia Generală de Paşapoarte şi întreprinde măsuri pentru punerea în aplicare a acestor restrictii;g) întreprinde măsurile necesare în vederea cunoaşterii situaţiei persoanelor domiciliate pe raza judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, care au fost returnate din diverse tari ca urmare a aplicării acordurilor de readmisie încheiate de România cu alte state, pentru a clarifica situaţia documentelor de călătorie a acestora;h) conlucreaza permanent cu serviciile publice de evidenta a populaţiei din cadrul consiliilor judeţene şi al Consiliului General al Municipiului Bucureşti;i) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin reglementări legale.
 + 
Articolul 11Prefectul aproba prin ordin, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, modificările ce se impun în regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate.
 + 
Articolul 12(1) Încadrarea şi eliberarea din funcţie a personalului din aparatul propriu de specialitate se efectuează prin ordin al prefectului, în condiţiile legii.(2) Personalul care se preia de la structurile teritoriale ale Direcţiei de paşapoarte din cadrul Direcţiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, se considera transferat în interesul serviciului, în condiţiile legii.(3) Numărul maxim de posturi aferent aparatului propriu de specialitate al prefectului se stabileşte anual şi se repartizează pe fiecare prefectura, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, care este contrasemnat de ministrul delegat pentru administraţia publică, respectându-se încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legile bugetare anuale.
 + 
Articolul 13Îndrumarea şi verificarea activităţii desfăşurate de aparatul propriu de specialitate al prefectului se realizează de Ministerul Administraţiei şi Internelor, iar perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului se asigura de Ministerul Administraţiei şi Internelor prin structurile de profil.
 + 
Articolul 14Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital pentru funcţionarea instituţiei prefectului se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
 + 
Articolul 15Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
 + 
Articolul 16Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga Hotărârea Guvernului nr. 9/2001 privind reorganizarea şi funcţionarea prefecturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:–––––Ministrul administraţiei şi internelor,Ioan RusMinistrul delegat pentru administraţia publică,Gabriel OpreaMinistrul pentru coordonareaSecretariatului General al Guvernului,Petru Şerban MihailescuMinistrul integrării europene,Hildegard Carola Puwakp. Ministrul finanţelor publice,Gheorghe Gherghina,secretar de statBucureşti, 28 august 2003.Nr. 1.019.
 + 
Anexa 1                       ORGANIGRAMA PREFECTURII JUDEŢULUI ┌────────────┐ ┌────────────────────┐ │Comisia ├───────┐ │Compartimentul de │ │consultativa│ │ ┌─────┤informare şi relaţii│ └────────────┘ │ │ │publice │                      │ │ └────────────────────┘                      │ ┌───────┐ │ ┌─────────────────┐                      ├────┤PREFECT├──────────┤ │Serviciul public │                      │ └┬──┬──┬┘ │ │comunitar pentru │ ┌────────────┐ │ │ │ │ ├─────┤eliberarea │ │Cabinetul │ │ │ │ │ │ │paşapoartelor │ │prefectului ├───────┘ │ │ │ │ └─────────────────┘ └────────────┘ │ │ │ │ ┌─────────────────┐                            │ │ │ │ │Corpul de control│                            │ │ │ ├─────┤al prefectului │                            │ │ │ │ └─────────────────┘                            │ │ │ │ ┌─────────────┐    ┌───────────────────────┘ │ │ └─────┤Audit intern │    │ │ │ └─────────────┘    │ │ └───────────────────────────────┐    │ │ │    │ ┌─────┴───────┐ │    │ │ SUBPREFECT │ │    │ └─────┬───────┘ │    │ │ │    │ │ │    │ │ │    │ ┌──────┴─────────┐ │    │ │SECRETAR GENERAL│ │    │ └──────┬─────────┘ │    │ │ │    │ │ │    │ │ │    │ ┌──────────────────┬────┴───────────────┐ │    │ │ │ │ │ *) │ │ *) │ *) │ │┌───┴──┴────────┐ ┌──────┴──────┐ ┌───────────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐│Activitatea │ │Activitatea │ │Activitatea financiar │ │Oficiul ││pentru │ │pentru │ │contabila, resurse │ │prefectural││integrare │ │verificarea │ │umane şi administrativ│ └───────────┘│europeană, │ │legalităţii │ └──────────────────────┘│dezvoltare │ │actelor şi ││economică şi │ │contencios ││monitorizarea │ │administrativ││serviciilor │ └─────────────┘│publice ││descentralizate│└───────────────┘––––Notă *) Activitatea poate fi organizată la nivel de direcţie sau serviciu.
 + 
Anexa 2               ORGANIGRAMA PREFECTURII MUNICIPIULUI BUCUREŞTI ┌────────────┐ ┌────────────────────┐ │Comisia ├───────┐ │Compartimentul de │ │consultativa│ │ ┌─────┤informare şi relaţii│ └────────────┘ │ │ │publice │                      │ │ └────────────────────┘                      │ ┌───────┐ │ ┌─────────────────┐                      ├────┤PREFECT├──────────┤ │Serviciul public │                      │ └┬──┬──┬┘ │ │comunitar pentru │ ┌────────────┐ │ │ │ │ ├─────┤eliberarea │ │Cabinetul │ │ │ │ │ │ │paşapoartelor │ │prefectului ├───────┘ │ │ │ │ └─────────────────┘ └────────────┘ │ │ │ │ ┌─────────────────┐                            │ │ │ │ │Corpul de control│                            │ │ │ ├─────┤al prefectului │                            │ │ │ │ └─────────────────┘                            │ │ │ │ ┌─────────────┐    ┌───────────────────────┘ │ │ └─────┤Audit intern │    │ │ │ └─────────────┘    │ │ └───────────────────────────────┐    │ │ │    │ ┌─────┴───────┐ │    │ │2 SUBPREFECŢI│ │    │ └─────┬───────┘ │    │ │ │    │ │ │    │ │ │    │ ┌──────┴─────────┐ │    │ │SECRETAR GENERAL│ │    │ └──────┬─────────┘ │    │ │ │    │ │ │    │ │ │    │ ┌──────────────────┬────┴───────────────┐ │    │ │ │ │ │  *)│ │ *) │ *) │ │┌───┴──┴────────┐ ┌──────┴──────┐ ┌───────────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐│Activitatea │ │Activitatea │ │Activitatea financiar │ │Oficiul ││pentru │ │pentru │ │contabila, resurse │ │prefectural││integrare │ │verificarea │ │umane şi administrativ│ └───────────┘│europeană, │ │legalităţii │ └──────────────────────┘│dezvoltare │ │actelor şi ││economică şi │ │contencios ││monitorizarea │ │administrativ││serviciilor │ └─────────────┘│publice ││descentralizate│└───────────────┘–––-Notă *) Activitatea poate fi organizată la nivel de direcţie sau serviciu.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x