HOTĂRÂRE nr. 1.010 din 12 octombrie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 744 din 24 octombrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETEAZA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ActulMODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 1
ActulMODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
ANEXA 2MODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ANEXA 2MODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulAPROBA PEAMENDAMENT 28/04/2011
ActulCONTINE PEAMENDAMENT 28/04/2011
ActulCOMPLETEAZA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ActulMODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 1
ActulMODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ActulREFERIRE LALEGE 40 02/03/2007
ActulREFERIRE LALEGE 40 02/03/2007 ART. 5
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 1
ActulCOMPLETEAZA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
ActulMODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 1
ActulMODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
ActulREFERIRE LAACORD 04/07/2006
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ANEXA 1MODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ANEXA 1MODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
ANEXA 2MODIFICA PELEGE 40 02/03/2007 ANEXA 2
ANEXA 2MODIFICA PEACORD 04/07/2006 ANEXA 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea amendamentelor convenite între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea semnată la Washington la 6 aprilie 2011 şi la Bucureşti la 28 aprilie 2011, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, destinat finanţării Proiectului privind incluziunea socială, semnat la Bucureşti la 4 iulie 2006



În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (2) din Legea nr. 40/2007 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, destinat finanţării Proiectului privind incluziunea socială, semnat la Bucureşti la 4 iulie 2006, cu completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. + 
Articolul UNICSe aprobă amendamentele convenite între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea*) semnată la Washington la 6 aprilie 2011 şi la Bucureşti la 28 aprilie 2011, la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, destinat finanţării Proiectului privind incluziunea socială, semnat la Bucureşti la 4 iulie 2006, ratificat prin Legea nr. 40/2007, cu completările ulterioare.–––Notă *) Traducere.PRIM-MINISTRUEMIL BOCContrasemnează:–––––Ministrul finanţelor publice,Gheorghe IalomiţianuMinistrul muncii,familiei şi protecţiei sociale,Sulfina BarbuMinistrul educaţiei, cercetării,tineretului şi sportului,Daniel Petru FuneriuBucureşti, 12 octombrie 2011.Nr. 1.010.BANCA MONDIALĂBANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTAREASOCIAŢIA INTERNAŢIONALĂ PENTRU DEZVOLTARE1818 H Street N.W.Washington, D.C. 20433, SUATel: (202) 473-1000Telex: INTBAFRADTelex: INDEVAS6 aprilie 2011Excelenţei saleGheorghe Ialomiţianu,ministrul finanţelor publiceMinisterul Finanţelor PubliceBucureşti, RomâniaExcelenţă,România – Proiectul privind incluziunea socială(Împrumutul nr. 4.825-RO)Modificarea Acordului de împrumutIndicatorii revizuiţi de performanţă şi monitorizareFacem referire la Acordul de împrumut încheiat între România (Debitor) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) (Acordul de împrumut) şi la Scrisoarea suplimentară nr. 2 privind indicatorii de performanţă şi monitorizare (Scrisoarea suplimentară), aferentă proiectului menţionat mai sus, datată 4 iulie 2006. Facem, de asemenea, trimitere la solicitările dumneavoastră de modificare a Acordului de împrumut, în numele Debitorului, cuprinse în scrisorile Debitorului datate 29 iulie 2010 şi 14 decembrie 2010.Ne face plăcere să vă informăm că, după o analiză atentă, solicitările menţionate mai sus au fost acceptate şi, în continuare, propunem modificarea Acordului de împrumut după cum urmează:1. Anexa nr. 1 este modificată şi va avea următorul conţinut:1.1. Obiectivul proiectului este modificat şi va avea următorul conţinut:"Obiectivele proiectului sunt: (i) îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă şi incluziunea socială a celor mai dezavantajate şi vulnerabile categorii de populaţie din România; şi (îi) consolidarea administrării prestaţiilor de asistenţă socială."1.2. Partea I este modificată în sensul majorării numărului de cămine pentru săraci de la o sută (100) la o sută şaisprezece (116). Drept urmare, prima parte a propoziţiei se modifică şi va avea următorul conţinut (modificările sunt prezentate cu caractere cursive):"Acordarea de sprijin FRDS pentru a îmbunătăţi condiţiile de viaţă şi incluziunea socială a populaţiei rome, adăpostită în o sută şaisprezece (116) cămine pentru săraci, prin: […]".1.3. La partea a III-a se adaugă un nou subparagraf 4, cu următorul conţinut:"4. Programul de transfer de sume de bani pentru asistenţă socialăAcordarea de sprijin MMFPS, precum şi altor autorităţi publice cu atribuţii în domeniu, în relaţiile de subordonare şi/sau coordonare dintre acestea, pentru a creşte eficienţa administrării şi monitorizării prestaţiilor de asistenţă socială, printre altele prin: (i) modernizarea Sistemului de management al informaţiilor (SMI) din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale (ANPS) cu module pentru alocaţiile de sprijin al familiilor şi pentru venitul minim garantat (VMG); (îi) armonizarea procedurilor bazate pe testarea de mijloace în vederea stabilirii eligibilităţii pentru a putea beneficia de prestaţii de asistenţă socială; (iii) armonizarea criteriilor de evaluare a gradului de invaliditate şi a cadrului instituţional pentru prestaţiile adresate persoanelor cu dizabilităţi şi pensiile pentru invalizi; (iv) dezvoltarea capacităţii instituţionale şi a instrumentelor pentru prevenirea şi combaterea erorilor şi fraudelor; (v) promovarea campaniilor de informare publică pentru prezentarea reformelor propuse în vederea eficientizării şi optimizării sistemului de asistenţă socială; şi (vi) implementarea unor activităţi de monitorizare şi evaluare pentru a evalua: (a) efectul transferurilor pentru asistenţă socială şi impactul acestora; şi (b) economiile obţinute din consolidarea prestaţiilor de asistenţă socială şi din simplificarea modalităţii de administrare a prestaţiilor de asistenţă socială."2. La anexa nr. 2 secţiunea a IV-a litera A paragraful 2, tabelul este modificat pentru a reflecta realocările sumelor aferente împrumutului, conform solicitării.Drept urmare, tabelul revizuit este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta scrisoare.3. La anexa nr. 2 secţiunea a IV-a litera B, paragraful 2 se modifică şi va avea următorul conţinut (modificările sunt prezentate cu caractere cursive):"2. Data de finalizare este 1 februarie 2013."4. Documentul-anexă se modifică după cum urmează:4.1. Paragraful 14 se modifică şi va avea următorul conţinut:"14. MMFPS reprezintă Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale al Debitorului sau orice succesor al acestuia."Drept urmare, toate referirile din Acordul de împrumut la "MMSSF" vor fi înlocuite cu referiri la "MMFPS".4.2. Se adaugă un nou paragraf 2, cu următorul conţinut:"2. ANPS reprezintă Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale a Debitorului sau orice succesor legal al acesteia."4.3. Se adaugă un nou paragraf 9, cu următorul conţinut:"9. VMG înseamnă venitul minim garantat."4.4. Se adaugă un nou paragraf 13, cu următorul conţinut:"13. SMI înseamnă Sistemul de management al informaţiilor al ANPS (definit mai jos)."Toate paragrafele din documentul-anexă vor fi renumerotate în consecinţă, urmând ordinea alfabetică. Documentul-anexă modificat este ataşat prezentei scrisori de modificare a Acordului de împrumut (anexa nr. 2).Scrisoarea suplimentară revizuită va fi transmisă separat.Vă rugăm să ne confirmaţi acordul dumneavoastră cu cele prezentate mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi returnarea către noi a copiei ataşate a prezentei scrisori, precum şi a scrisorii suplimentare revizuite. Respectivele modificări vor intra în vigoare la data primirii celor două scrisori contrasemnate de către dvs.Cu sinceritate,Peter Harold,director,Europa Centrală şi Statele BalticeEuropa şi Asia Centrală(semnătură indescifrabilă)ACCEPTAT:ROMÂNIADe către Bogdan Alexandru Drăgoi – reprezentantautorizat (semnătură indescifrabilă)Funcţie: secretar de statData: 28 aprilie 20116 aprilie 2011E.S. Gheorghe IalomiţianuCC: E.S. Ioan Botiş,ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei SocialeBucureşti, RomâniaDlui Nicolae Ivăşchescu,secretar de stat,Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei SocialeBucureşti, RomâniaDlui Bogdan Drăgoi,secretar de stat,Ministerul Finanţelor PubliceBucureşti, RomâniaDnei Angela Carabaş,director general,Ministerul Finanţelor PubliceBucureşti, RomâniaDlui Constantin Olteanu,director al unităţii de management al proiectului,Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei SocialeBucureşti, RomâniaDlui Ruud Treffers,director executiv,Banca Mondială
 + 
Anexa 1Utilizarea sumelor din împrumut

Categoria

Valoarea
alocată din
împrumut
(exprimată
în euro)
Procentul
cheltuielilor
care urmează
a fi
finanţate
1. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă,
pregătire profesională, costuri operaţionale
majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente
părţii I a Proiectului, aşa cum au fost stabilite
prin planurile de dezvoltare anuală aferente
respectivei părţi I a Proiectului
13.700.000

85%

2. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă,
pregătire profesională, costuri operaţionale
majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente
părţii a II-a a Proiectului, aşa cum au fost
stabilite prin planurile de dezvoltare anuală
aferente respectivei părţi a II-a a Proiectului
6.100.000

85%

3. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă,
pregătire profesională, costuri operaţionale
majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente
părţii a III-a a Proiectului, aşa cum au fost
stabilite prin planurile de dezvoltare anuală
aferente respectivei părţi a III-a a Proiectului
27.200.000

85%

4. Bunuri, lucrări, servicii de consultanţă,
pregătire profesională, costuri operaţionale
majorate şi împrumuturi nerambursabile aferente
părţii a IV-a a Proiectului, aşa cum au fost
stabilite prin planurile de dezvoltare anuală
aferente respectivei părţi a IV-a a Proiectului
200.000

85%

VALOARE TOTALĂ: 47.200.000

 + 
Anexa 2DOCUMENT-ANEXĂDefiniţii1. Plan de dezvoltare anuală reprezintă fiecare din cele 4 documente: (i) elaborate de FRDS, MEC, MMSSF şi ANR, aferente părţii I, părţii a II-a, părţii a III-a şi părţii a IV-a ale Proiectului, incluzând lista activităţilor ce urmează a fi desfăşurate în fiecare an calendaristic în contextul respectivei părţi a Proiectului, precum şi planul de implementare, procesele de achiziţii şi monitorizare şi bugetul aferent respectivelor activităţi; şi (îi) agreate între Debitor şi Bancă, în conformitate cu partea A.1 a secţiunii a II-a din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut.2. Categorie înseamnă una din categoriile definite prin tabelul din secţiunea a IV-a a anexei nr. 4 la Acordul de împrumut.3. Ghidul de consultanţă reprezintă "Ghidul: Selectarea şi angajarea consultanţilor de către debitorii Băncii Mondiale", publicat de Bancă în mai 2004.4. Subproiecte pentru dizabilităţi reprezintă proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile, selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv îmbunătăţirea asistenţei pe termen scurt şi lung acordate persoanelor cu dizabilităţi, inclusiv, printre altele, finanţarea restructurării şi modernizării instituţiilor existente, construcţia şi echiparea unor facilităţi de infrastructură de dimensiuni reduse conforme cu standardele UE şi procesul de dezinstituţionalizare, însoţit de prestarea unor servicii la nivel de comunitate.5. Subproiecte privind violenţa conjugală reprezintă proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile, selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv sprijinirea victimelor unor cazuri de violenţă conjugală, constând în finanţarea modernizării infrastructurii existente sau construcţia unor clădiri noi pentru centre multifuncţionale în care vor fi prestate servicii sociale integrate pentru victimele unor asemenea cazuri şi persoanele aflate în întreţinerea acestora.6. ECE înseamnă educaţia copiilor la cele mai fragede vârste.7. UE înseamnă Uniunea Europeană.8. Condiţii generale reprezintă "Condiţiile generale de acordare a împrumuturilor din cadrul Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare", datate 1 iulie 2005.9. VMG înseamnă venitul minim garantat.10. Ghid pentru analiza impactului subproiectelor asupra mediului înconjurător semnifică documentul datat 14 martie 2006, aprobat de Bancă, în care sunt descrise procedurile în domeniul protecţiei mediului, care trebuie respectate în fazele de identificare, fezabilitate şi finalizare a proiectării subproiectelor privind intervenţiile prioritare, subproiectelor pentru dizabilităţi, subproiectelor privind tinerii expuşi riscurilor şi subproiectelor privind violenţa conjugală.11. Legea nr. 7 înseamnă Legea Debitorului nr. 7/2005, cu amendamentele ulterioare.12. Legea nr. 129 înseamnă Legea Debitorului nr. 129/1998, republicată în Monitorul Oficial al Debitorului, Partea I, nr. 483 din 8 iunie 2005, cu amendamentele ulterioare.13. MEC semnifică Ministerul Educaţiei şi Cercetării al Debitorului sau orice succesor al acestuia.14. SMI semnifică Sistemul de management al informaţiilor al ANPS (definit mai jos).15. MFP semnifică Ministerul Finanţelor Publice al Debitorului sau orice succesor al acestuia.16. MMFPS reprezintă Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale al Debitorului sau orice succesor al acestuia.17. ANPF semnifică Agenţia Naţională pentru Protecţia Familiei a Debitorului, înfiinţată în conformitate cu Legea Debitorului nr. 217/2003, modificată prin Ordonanţa Debitorului nr. 95/2003, şi la care se face trimitere în partea a III-a a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut.18. ANPH semnifică Agenţia Naţională pentru Persoanele cu Handicap a Debitorului, înfiinţată în conformitate cu Ordonanţa Debitorului nr. 14/2003, cu amendamentele ulterioare, şi la care se face trimitere în partea a III-a a anexei nr. 1 la Acordul de împrumut.19. ANPS semnifică Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale a Debitorului sau orice succesor legal al acesteia.20. ANR semnifică Agenţia Naţională pentru Romi a Debitorului, înfiinţată în conformitate cu Legea nr. 7, ca o instituţie cu personalitate juridică a administraţiei publice centrale.21. ONG semnifică organizaţie neguvernamentală, care a fost înfiinţată şi care funcţionează conform legislaţiei Debitorului.22. Manual operaţional reprezintă manualul în care sunt descrise procedurile pentru implementarea Proiectului şi care includ, printre altele: (i) proceduri care stau la baza organizării activităţilor administrative, de achiziţii, de gestiune financiară şi de monitorizare şi evaluare; (îi) scheme pentru întocmirea planurilor de dezvoltare anuală şi a raportărilor de proiect; (iii) criterii de eligibilitate, proceduri de selecţie, termene şi condiţii şi proceduri de achiziţii pentru alocarea de sume nerambursabile în cadrul programelor aferente subproiectelor privind intervenţiile prioritare, subproiectelor pentru dizabilităţi, subproiectelor privind tinerii expuşi riscurilor şi subproiectelor privind violenţa conjugală; şi (iv) Ghidul pentru analiza impactului subproiectelor asupra mediului înconjurător.23. Subproiecte privind intervenţiile prioritare reprezintă proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă şi a incluziunii sociale a populaţiei rome care locuieşte în cămine pentru săraci inclusiv, printre altele, finanţarea asistenţei tehnice pentru pregătirea subproiectelor, construcţia sau modernizarea unor facilităţi de infrastructură de dimensiuni reduse, prestarea de servicii sociale şi pregătire profesională la nivel de comunitate şi activităţi în domeniul protecţiei mediului.24. Ghidul de achiziţii reprezintă "Ghidul pentru achiziţiile aferente împrumuturilor BIRD şi creditelor IDA, publicat de Bancă în mai 2004.25. Plan de achiziţii reprezintă planul de achiziţii al Debitorului pentru Proiect din data de 4 mai 2006 şi la care se face trimitere în paragraful 1.16 al Ghidului de achiziţii şi în paragraful 1.24 al Ghidului de consultanţă, cu actualizările ulterioare, în conformitate cu prevederile respectivelor paragrafe.26. FRDS reprezintă Fondul Român de Dezvoltare Socială, înfiinţat în condiţiile Legii nr. 129, ca instituţie nonprofit, de interes public, cu personalitate juridică şi beneficiind de autonomie administrativă.27. Comitetul de coordonare reprezintă comitetul care urmează a fi înfiinţat de către Debitor, cu o componenţă şi obiective de funcţionare care trebuie să fie aprobate de către Bancă, şi la care se face trimitere în partea B.1 a secţiunii I din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut.28. Acorduri subsidiare reprezintă Acordul subsidiar FRDS şi Acordul subsidiar ANR la care se face trimitere în părţile A.1 şi A.2 din secţiunea I a anexei nr. 2 la Acordul de împrumut, conform cărora Debitorul va pune la dispoziţia FRDS şi, respectiv, ANR o parte din sumele trase din împrumut.29. Subproiectul privind tinerii expuşi riscurilor reprezintă proiecte finanţate prin împrumuturi nerambursabile selectate şi implementate în conformitate cu prevederile Manualului operaţional, având ca obiectiv facilitarea integrării sociale şi profesionale a tinerilor cu vârste de peste 18 ani, care nu se mai încadrează în criteriile impuse de sistemul privind protecţia copiilor, constând în finanţarea unor centre multifuncţionale care vor oferi servicii sociale integrate pentru astfel de tineri în vârstă de peste 18 ani.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x