HOTĂRÂRE ARBITRALĂ din 12 aprilie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 314 din 13 mai 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 2MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 2MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 3MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 3MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 4MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 4MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 5MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 5MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 6MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 6MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 8MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 8MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 12/04/2010
ActulREFERIRE LAHG 1287 13/11/2002
ActulREFERIRE LALEGE 8 14/03/1996
ActulREFERIRE LALEGE 8 14/03/1996 ART. 123
ActulREFERIRE LALEGE 8 14/03/1996 ART. 130
ActulREFERIRE LALEGE 8 14/03/1996 ART. 131
ART. 9REFERIRE LALEGE 8 14/03/1996 ART. 131
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulFA IN LUCRUDECIZIE 46 26/03/2020
ActulFA IN LUCRUMETODOLOGIE 11/02/2020
ActulREFERIT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ActulREFERIT DEINCHEIERE 07/04/2011
ActulREFERIT DEINCHEIERE 14/04/2011
ActulREFERIT DEINCHEIERE 21/04/2011
ActulREFERIT DEINCHEIERE 28/04/2011
ActulREFERIT DEINCHEIERE 02/05/2011
ActulREFERIT DEDECIZIE 216 24/06/2011
ActulREFERIT DEDECIZIE 153 12/05/2011
ActulCONTINUT DEDECIZIE 189 03/05/2010
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 1MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 2MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 2MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 3MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 3MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 4MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 4MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 5MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 5MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 6MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 6MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 7MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 8MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 8MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 203 27/05/2011
ART. 9MODIFICAT DEDECIZIE 139 03/05/2011

având ca obiect forma finală a Metodologiei privind remuneraţiile pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte, spectacole ori manifestări artistice



COMPLETUL DE ARBITRI:– Gheorghiu Gheorghe– Lucan-Arjoca Marius– Popovici Ernest– Seucan Claudiu– Vrânceanu NiculinaPe rol se află Cererea de arbitraj înregistrată la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (denumit în continuare ORDA) cu nr. RGII/7.038 din 7 ianuarie 2010, introdusă de organismul de gestiune colectivă "Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România – Asociaţia pentru Drepturile de Autor" (denumit în continuare UCMR-ADA), cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 141, sectorul 1, reprezentat legal prin director general Ana Achim, care solicită declanşarea procedurii de arbitraj în contradictoriu cu utilizatorii: Primăria Municipiului Bucureşti – Direcţia cultură (denumită în continuare PMB – Direcţia cultură), cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Regina Elisabeta nr. 47, sectorul 5, reprezentată legal prin director executiv Marius Păuniţă şi avocat Laura de Alvare, ARCUB – Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului Bucureşti (denumit în continuare ARCUB), cu sediul în municipiul Bucureşti, Str. Batiştei nr. 14, reprezentată legal prin avocat Paul Cosmovici, Asociaţia Producătorilor şi Organizatorilor de Spectacole din România (denumită în continuare, APOSR), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Barbu Văcărescu nr. 313-321, corp B, sectorul 2, reprezentată legal prin preşedinte Ionuţ Pavel şi avocat Alexander Popa, Societatea Comercială E-MAGIC – S.R.L. (denumită în continuare E-MAGIC), cu sediul în localitatea Corbeanca, Str. Viitorului nr. 43B, judeţul Ilfov, reprezentată legal prin director de comunicare Dragoş Chiscoci, şi Societatea Comercială BAZAR PRODUCTION – S.R.L. (denumită în continuare BAZAR PRODUCTION), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Liviu Rebreanu nr. 9A, bl. 50A, et. 4, ap. 18, sectorul 3, reprezentată legal prin avocat Alexander Popa, cerere având ca obiect stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţiile pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte, spectacole ori manifestări artistice.Arbitrajul s-a desfăşurat la termenele din 18, 25 şi 30 martie 2010 la sediul ORDA din municipiul Bucureşti, Str. Transilvaniei nr. 2, sectorul 1. La termenele menţionate părţile au depus înscrisuri şi au avut loc dezbateri privind obiectul cauzei, aspecte consemnate în procesele-verbale de şedinţă încheiate şi aflate la dosarul de arbitraj, dezbaterile fiind încheiate în şedinţa din 30 martie 2010, când părţile au formulat concluzii asupra fondului cauzei.La termenul din 30 martie 2010, completul de arbitraj, având nevoie de timp pentru a delibera, a decis ca pronunţarea să aibă loc la data de 12 aprilie 2010, când, în temeiul prevederilor art. 131^2 alin. (3)-(9) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, a fost pronunţată, cu unanimitate de voturi, prezenta hotărâre.COMPLETUL DE ARBITRAJconstată:Ca urmare a Cererii de arbitraj formulate de reclamanta UCMR-ADA, înregistrată la ORDA cu nr. RGII/7.038 din 7 ianuarie 2010, prin care acest organism de gestiune colectivă a solicitat stabilirea formei finale a Metodologiei având ca obiect remuneraţiile cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publică a operelor muzicale în spectacole sau concerte, ORDA [în temeiul prevederilor art. 131^2 alin. (4) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare] a convocat părţile la data de 12 ianuarie 2010 în vederea desemnării prin tragere la sorţi a 5 arbitri titulari care să constituie completul de arbitraj, precum şi a 3 arbitri de rezervă.Conform Procesului-verbal încheiat la 12 ianuarie 2010, având în vedere prevederile art. 131^2 alin. (4) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, părţile au procedat la tragerea la sorţi a arbitrilor din lista prevăzută în Hotărârea Guvernului nr. 1287/2002 privind numirea membrilor corpului de arbitri de pe lângă Oficiul Român pentru Drepturile de Autor.Ulterior, prin Adresa nr. RGII/7.629 din 10 martie 2010, ORDA, în conformitate cu prevederile art. 131^2 alin. (5) din Legea nr. 8/1996, a convocat pentru data de 11 martie 2010, la sediul său din Bucureşti, Str. Transilvaniei nr. 2, sectorul 1, arbitrii desemnaţi şi părţile, în vederea constituirii completului de arbitraj.ORDA a luat act de retragerea din completul de arbitraj din motive obiective a arbitrilor titulari Popescu Romeo Radu, Mihai Lucian şi Vasiliu Adrian, astfel încât au fost convocaţi pentru participarea în cadrul arbitrajului arbitrii de rezervă desemnaţi, şi anume domnii Lucan-Arjoca Marius, Popovici Ernest şi Seucan Claudiu.Conform procesului-verbal încheiat, completul de arbitraj s-a constituit la data de 11 martie 2010, când arbitrii au stabilit onorariul, primul termen şi locul arbitrajului şi au informat părţile despre aceste aspecte.Prin cererea de arbitraj formulată, UCMR-ADA solicită stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţiile cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publică a operelor muzicale în spectacole sau concerte. În motivarea cererii de arbitraj, în conformitate cu prevederile art. 123^1 alin. (1) lit. e) şi alin. (2) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, UCMR-ADA arată că dreptul ce face obiect al metodologiei este dreptul patrimonial privind comunicarea publică a operelor muzicale, gestionat colectiv în mod obligatoriu. În acest sens, UCMR-ADA solicită ca la stabilirea formei finale a metodologiei să fie avute în vedere propunerile UCMR-ADA aflate în concordanţă cu drepturile patrimoniale de autor câştigate şi recunoscute pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte şi spectacole pe teritoriul României. Se susţine şi faptul că baza de calcul al remuneraţiilor propusă de UCMR-ADA este în concordanţă cu prevederile Legii nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu practica din domeniu.În contradictoriu cu opiniile UCMR-ADA, prin notele de şedinţă formulate, ARCUB, APOSR şi PMB – Direcţia cultură precizează că principiile aplicabile metodologiei propuse sunt următoarele: o variantă a textului metodologiei mai simplificată, pentru a fi mai uşor de aplicat; aplicarea practicii europene din domeniu; aplicarea unor sume forfetare sau a unor procente la o bază de calcul, în funcţie de tipul, valoarea şi anvergura spectacolului, evenimentului sau concertului; stabilirea bazei de calcul raportat la încasările din vânzarea de bilete şi, în cazul în care nu există vânzare de bilete, plata unei sume forfetare ori a unui procent din onorariile artiştilor interpreţi şi costul de lumini şi sunet destinate exclusiv comunicării de opere muzicale; stabilirea unor remuneraţii care au drept scop încurajarea industriei de spectacole, cu efect de creştere a remuneraţiilor colectate pentru autori.Prin întâmpinarea formulată, ARCUB, APOSR şi PMB – Direcţia cultură solicită admiterea în integralitate a propunerii de metodologie în varianta care a fost formulată în comun şi respingerea propunerii de metodologie formulate de reclamantă. În acest sens, se arată că propunerea de metodologie a utilizatorilor reprezintă o propunere comună a organizatorilor de spectacole, instituţii şi organisme profesionale private şi publice, cu cel mai ridicat grad de reprezentativitate din România. Totodată, se arată că propunerea de metodologie a utilizatorilor reglementează o bază de calcul mult mai clară şi mai uşor de aplicat, în legătură directă cu comunicarea publică a operelor muzicale, respectiv veniturile din vânzarea de bilete sau, în lipsa acestora, onorariile artiştilor interpreţi, sonorizare şi lumini. Se mai arată că baza de calcul şi remuneraţiile propuse sunt în concordanţă cu practica europeană din domeniu, iar procentele propuse sunt mult mai apropiate de realităţile economice actuale, datorate crizei financiare şi economice globale, astfel încât cuantumul acestora permite supravieţuirea organismelor organizatoare de spectacole, susţinând astfel şi interesul autorilor.Părţile au depus concluzii scrise, arătând, în esenţă, următoarele:UCMR-ADA solicită, în conformitate cu dispoziţiile art. 131^2 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, stabilirea formei finale a Metodologiei privind remuneraţiile pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte, spectacole şi manifestări arbitrale, incluzând drepturile patrimoniale (remuneraţiile) cuvenite titularilor drepturilor de autor de opere muzicale, ţinând cont de propunerea UCMR-ADA. Astfel, se arată că la stabilirea remuneraţiilor nu sunt aplicabile şi deci nu trebuie să se ţină seama de criteriile prevăzute la art. 131^1 alin. (1) lit. c) şi e) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare, deoarece în cazul dreptului de comunicare publică UCMR-ADA îi reprezintă pe toţi titularii de drepturi şi toate operele muzicale, indiferent dacă i-a fost sau nu acordat un mandat în acest sens. De asemenea, nu se va ţine seama la stabilirea remuneraţiei de proporţia utilizărilor pentru care utilizatorul a îndeplinit obligaţiile de plată prin contracte directe cu titularii de drepturi. În ceea ce priveşte baza de calcul al remuneraţiilor în cazul în care se obţin venituri, aceasta o reprezintă „veniturile obţinute de utilizator din activitatea în cadrul căreia se utilizează opere muzicale prin comunicare publică”. În acest sens, UCMR-ADA arată că baza de calcul, potrivit practicii europene, este constituită din totalitatea veniturilor din activitatea în cadrul căreia sunt utilizate operele muzicale şi nu este limitată doar la veniturile obţinute din vânzarea de bilete, aşa cum solicită utilizatorii. Privitor la baza de calcul al remuneraţiilor în cazul în care nu se obţin venituri din activitatea în cadrul căreia sunt utilizate operele muzicale, UCMR-ADA arată că aceasta este constituită din „bugetul de cheltuieli”, respectiv totalitatea cheltuielilor efectuate de utilizator sau de terţi pentru organizarea concertului, spectacolului sau manifestării artistice. În ceea ce priveşte remuneraţiile, UCMR-ADA solicită stabilirea unor remuneraţii procentuale aplicabile la baza de calcul aşa cum aceasta a fost definită în propunerea de metodologie, remuneraţii în concordanţă cu practica europeană din domeniu, şi remuneraţii minime. UCMR-ADA mai arată că, în situaţia în care spectacolul, concertul sau manifestarea artistică este organizată de mai mulţi coorganizatori, obligaţiile de a încheia autorizaţia licenţă neexclusivă şi de a plăti remuneraţiile au un caracter solidar. Privitor la penalităţi, UCMR-ADA solicită ca în cazul întârzierii la plata remuneraţiilor penalităţile să fie de 0,2%/zi de întârziere, iar în cazul utilizării operelor muzicale fără a încheia autorizaţia de licenţă neexclusivă, plata unei sume egale cu triplul remuneraţiei ce ar fi fost datorată în cazul unei utilizări legale (autorizate). În ceea ce priveşte solicitarea utilizatorilor referitoare la stabilirea formei autorizaţiei licenţă neexclusivă, UCMR-ADA precizează că aceasta are un caracter prematur şi, prin urmare, solicitarea este inadmisibilă, deoarece o astfel de propunere nu a fost supusă negocierii, fiind formulată direct în arbitraj. Reclamantă arată că reducerile remuneraţiilor propuse de utilizatori nu pot fi acceptate, pe de o parte, datorită faptului că prin multitudinea de reduceri propuse autorii de opere muzicale sunt prejudiciaţi de drepturile lor patrimoniale, iar pe de altă parte, la nivel european reducerile pot fi stabilite numai prin acordul părţilor, prin protocoale încheiate de organismele de gestiune colectivă cu asociaţiile de utilizatori.Utilizatorii arată avantajele metodologiei propuse: crearea de noi locuri de muncă în industria organizatorilor de spectacole, încasarea de către autorii de opere muzicale a unor sume mai mari datorită unui volum de muzică mai mare utilizat prin comunicarea publică în concerte, spectacole sau manifestări artistice, promovarea autorilor de calitate, întrucât aceştia vor deveni mai accesibili, colaborarea dintre utilizatori şi autori, bazată pe experienţa europeană de calitate. De asemenea, utilizatorii arată că propunerea de metodologie înaintată este uşor de aplicat atât de către utilizatori, cât şi de către UCMR-ADA şi autori, deoarece aceasta a eliminat: o bază de calcul încărcată de neclarităţi şi diferită de la un utilizator la altul (succesiunea de menţiuni din vechea metodologie din gama "etc.", "şi altele asemenea", care permiteau o serie de interpretări subiective, a fost eliminată în favoarea unui calcul uşor de făcut pentru orice utilizator); o evaluare neadaptată realităţii şi cu suprapuneri de evenimente în mai multe categorii, pentru o împărţire mult uşurată; procente deosebit de mari aplicabile bazei de calcul, în favoarea unor procente rezonabile, care să încurajeze volume mai mari de utilizare.** *Analizând actele şi lucrările dosarului, completul de arbitraj reţine următoarele:Completul de arbitraj este legal învestit şi are competenţa de a soluţiona cererea de arbitraj formulată de reclamanta UCMR-ADA în contradictoriu cu pârâtele ARCUB, APOSR şi PMB – Direcţia cultură în vederea stabilirii formei finale a Metodologiei privind remuneraţiile pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte, spectacole ori manifestări artistice, în temeiul prevederilor art. 131^2 din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare.În prealabil, se constată că titlul metodologiei, propus de părţi, nu este adecvat conţinutului negocierilor şi medierii prin arbitraj, de stabilire a remuneraţiilor cuvenite titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte, spectacole ori manifestări artistice.În consecinţă, titlul metodologiei va fi următorul: "Metodologie privind remuneraţiile pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte, spectacole ori manifestări artistice".Completul constată următoarele elemente de dezacord dintre părţi:1. Privitor la licenţele pentru folosirea operelor muzicale, părţile propun rezolvări cu nuanţări diferite, sens în care completul decide următoarele:Autorizaţia licenţă neexclusivă încheiată cu organismul de gestiune colectivă a drepturilor autorilor de opere muzicale conferă utilizatorului dreptul de a utiliza opere muzicale, prin comunicare publică pe teritoriul României, fiind utilizator persoana fizică sau juridică ce organizează concerte, spectacole ori manifestări artistice în cadrul cărora sunt utilizate opere muzicale. În cazul în care activităţile de organizare a unui concert, spectacol ori a unei manifestări artistice se realizează de două sau mai multe persoane, acestea răspund solidar pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de prezenta metodologie.În vederea obţinerii licenţei, persoana interesată trebuie să solicite organismului de gestiune colectivă eliberarea acesteia cu cel puţin 10 zile înainte de data la care urmează a avea loc concertul, spectacolul ori manifestarea artistică.2. Privitor la remuneraţiile pentru autorii operelor muzicale, completul de arbitraj va ţine seama de necesitatea încurajării serviciilor de comunicare publică a operelor muzicale în concerte, spectacole sau manifestări artistice şi a evitării situaţiei inechitabile în care un posibil utilizator ar datora titularilor de drepturi sume mai mari decât cele încasate. De asemenea, s-a urmărit asigurarea unui echilibru între interesul publicului de a avea acces la concerte, spectacole sau manifestări artistice în condiţii facile şi rezonabile, prin încurajarea dezvoltării investiţiilor în acest domeniu, şi interesul creatorilor de a fi remuneraţi pentru utilizarea operelor lor.Remuneraţia datorată de utilizatori pentru comunicarea publică a operelor muzicale în concerte, spectacole sau manifestări artistice se calculează potrivit valorilor procentuale stabilite în tabel, dar nu mai puţin decât remuneraţiile minime cuprinse în acelaşi tabel.Remuneraţia stabilită se plăteşte de către utilizatori în termen de maximum 45 de zile de la data desfăşurării spectacolului, concertului sau manifestării artistice. În cazul discotecilor, remuneraţia se plăteşte lunar până la data de 25 a lunii următoare.În cazul întârzierii plăţii remuneraţiei, utilizatorii datorează penalităţi de 0,2%/zi de întârziere.3. Privitor la baza de calcul al remuneraţiilor procentuale, se decide că aceasta este formată din veniturile utilizatorului, mai puţin TVA şi alte taxe, cum sunt: vânzarea de bilete pentru spectacol, concert ori manifestarea artistică, publicitatea ocazionată de acestea, sumele cuvenite utilizatorului pentru radiodifuzarea spectacolului, concertului ori manifestării artistice, sponsorizările primite pentru spectacol, concert ori manifestare artistică, alocaţiile sau alte finanţări bugetare destinate subvenţionării preţului biletelor spectacolului, concertului ori manifestării artistice, consumaţii generate de spectacol, concert ori manifestarea artistică. În cazul în care nu se realizează venituri din organizarea concertului, spectacolului ori manifestării artistice, se va avea în vedere bugetul de cheltuieli, compus din cheltuielile efectuate de utilizator, cum sunt: cheltuieli cu onorariile, cazarea, transportul artiştilor interpreţi, al organizatorilor şi al colaboratorilor, cheltuieli pentru locaţia spaţiului de desfăşurare, cheltuieli de sonorizare, cheltuieli de publicitate şi promoţie, cheltuieli de regie şi orice alte cheltuieli necesare desfăşurării spectacolului, concertului sau manifestării artistice.4. Privitor la informaţiile ce trebuie comunicate organismului de gestiune colectivă pentru autorizarea utilizării, este de esenţa gestiunii colective ca utilizatorii să transmită ulterior utilizării către organismul de gestiune colectivă informaţii privind operele utilizate, în scopul remunerării corespunzătoare a titularilor de drepturi, în conformitate cu prevederile art. 130 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare. Utilizatorii sunt obligaţi ca, în termen de 25 de zile de la data desfăşurării spectacolului, concertului ori manifestării artistice, să depună la sediul organismului de gestiune colectivă un raport cuprinzând datele de identificare şi de contact ale utilizatorului: numele, prenumele şi calitatea reprezentantului utilizatorului, denumirea şi data spectacolului, concertului sau manifestării artistice, locul în care s-a desfăşurat concertul, spectacolul ori manifestarea artistică, denumirea, autorii şi durata operelor muzicale utilizate şi interpreţii acestora sau, după caz, formaţiile, baza de calcul al remuneraţiei. Pentru cluburi, utilizatorii vor depune la sediul organismului de gestiune colectivă un raport lunar pentru luna precedentă, cuprinzând pentru fiecare punct de lucru: datele de identificare şi de contact ale utilizatorului, numele, prenumele şi calitatea reprezentantului utilizatorului, denumirea şi adresa punctului de lucru, numărul de spectacole (zile) în care au fost comunicate public opere muzicale, denumirea şi data fiecărui eveniment (spectacol, concert ori manifestare artistică), denumirea, autorii şi durata operelor muzicale utilizate şi interpreţii acestora sau, după caz, formaţiile, pentru fiecare eveniment (spectacol, concert ori manifestare artistică). Pentru activitatea de discotecă, utilizatorii vor depune la sediul organismului de gestiune colectivă un raport lunar pentru luna precedentă, cuprinzând pentru fiecare punct de lucru: datele de identificare şi de contact ale utilizatorului, numele, prenumele şi calitatea reprezentantului utilizatorului, denumirea şi adresa punctului de lucru, numărul de spectacole (zile) în care au fost comunicate public opere muzicale. Raportul se depune la sediul organismului de gestiune colectivă până la data de 15 a lunii pentru luna încheiată.Prin spectacol sau zi de spectacol se înţelege intervalul de 24 de ore, precum şi orice fracţiune din acesta, înăuntrul căruia se desfăşoară activitate de spectacol, concert sau discotecă, chiar dacă programul respectiv cuprinde timpi din două zile calendaristice consecutive.Fiecare raport va fi ştampilat şi semnat de reprezentantul legal al utilizatorului şi va include declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al utilizatorului că datele cuprinse în raport sunt complete şi corecte.La raport va fi anexată, în cazul concertelor, spectacolelor, evenimentelor muzicale cu vânzare de bilete, altele decât cluburile şi discotecile, o copie a decontului privind veniturile obţinute din vânzarea de bilete, astfel cum a fost înregistrat la autorităţile competente.5. Privitor la controlul exercitat de organismul de gestiune colectivă, acesta poate monitoriza, prin reprezentanţi împuterniciţi în acest sens, utilizarea operelor muzicale, accesul acestora fiindu-le permis în mod liber în orice spaţiu de utilizare a muzicii, în baza unei delegaţii speciale. Reprezentanţii organismului de gestiune colectivă pot utiliza echipamente de înregistrare audio şi/sau video portabile în spaţiile în care sunt utilizate operele muzicale, cu acordul utilizatorului, înregistrările astfel efectuate făcând dovada deplină a utilizării operelor muzicale.Faţă de considerentele expuse, completul de arbitrajHOTĂRĂŞTE:Forma finală a metodologiei este următoarea:METODOLOGIE 12/04/2010

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x