GHIDUL SOLICITANTULUI din 9 septembrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 640 bis din 13 septembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2170 20/08/2010
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1292 09/09/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 1164 23/08/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 1117 17/08/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 767 27/04/2009
ActulREFERIRE LAORDIN 673 13/04/2009
ActulREFERIRE LAORDIN 75 30/04/2009
ActulREFERIRE LALEGE 335 03/12/2007
ActulREFERIRE LAORDIN 2052 30/11/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 1528 05/12/2006
ActulREFERIRE LAORDIN 752 11/05/2006
ActulREFERIRE LALEGE 246 18/07/2005
ActulREFERIRE LALEGE 506 17/11/2004
ActulREFERIRE LALEGE 54 24/01/2003
ActulREFERIRE LALEGE 677 21/11/2001
ActulREFERIRE LALEGE 356 10/07/2001
ActulREFERIRE LAOG (R) 129 31/08/2000
ActulREFERIRE LAOG 26 30/01/2000
ActulREFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 335 03/12/2007
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 246 18/07/2005
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 54 24/01/2003
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 356 10/07/2001
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 129 31/08/2000
ANEXA 1REFERIRE LAOG 26 30/01/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1292 09/09/2010
ActulCONTINUT DEORDIN 1292 09/09/2010

privind Condiţiile specifice pentru cererile de propuneri de proiecte nr. 108 "Acces şi participare la formare profesională continuă" pentru implementarea Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"*)



__________Notă *) Aprobat prin Ordinul nr. 1292 din 9 septembrie 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 640 din 13 septembrie 2010.

Anexă

PROGRAMUL OPERA܉IONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE 2007-2013

Numărul de referinţă al programului (CCI): 2007RO051PO001

GHIDUL SOLICITANTULUI CONDI'II SPECIFICE

CERERE DE PROPUNERI DE PROIECTE

Nr. 108

„Acces şi participare la formare profesională continuă”

AXA PRIORITARĂ 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”

DOMENIUL MAJOR DE INTERVEN'IE 2.3. „Acces şi participare la formare profesională continuă”

Septembrie 2010

  1. 1. INTRODUCERE

    Acest document cuprinde Condiţiile Specifice ale Ghidului Solicitantului pentru Cererea de propuneri de proiecte nr. 109 „Acces şi participare la formare profesională continuă”.

    Reguli generale privind completarea şi transmiterea unei cereri de finanţare în cadrul tuturor cererilor de propuneri de proiecte lansate pentru POSDRU 2007-2013 sunt prevăzute în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale1. Acestea includ şi Informaţiile generale privind

    • documentele programatice,

    • eligibilitatea proiectelor, solicitanţilor şi partenerilor acestora,

    • eligibilitatea cheltuielilor,

    • completarea şi transmiterea unei cereri de finanţare,

    • evaluarea şi selecţia proiectelor,

    • contractul de finanţare,

    • implementarea proiectelor

      Pentru a mări şansele ca cererea dumneavoastră de finanţare să fie selectată, vă recomandăm ca, înainte de a începe completarea, acesteia să vă asiguraţi că aţi citit toate informaţiile prezentate în acest document, precum şi în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generaleimage(inclusiv notele de subsol) şi că aţi înţeles toate aspectele legate de specificul intervenţiilor finanţate din Fondul Social European prin POSDRU 2007- 2013.

      image

      IMPORTANT

      TOATE cererile de finanţare nerambursabilă pentru POSDRU se completează şi se transmit on-line în limba română; în acest scop, accesaţi pagina de internet a AMPOSDRU, secţiunea „Cerere de propuneri de proiecte”, link „Actionweb” – https://actionweb.fseromania.ro. Cererile de Finanţare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse.

      Atenţie: Sistemul informatic Action Web va bloca transmiterea cererilor de finanţare după expirarea termenului limită de transmitere on-line a cererilor de finanţare,

      De asemenea, vă recomandăm ca până la data limită de depunere a cererilor de finanţare, să consultaţi periodic paginile de internet ale MMFPS–AMPOSDRU şi CNDIPT–OIPOSDRU, respectiv www.fseromania.ro şi www.tvet.ro, pentru a fi la curent cu eventuale modificări ale Condiţiilor Specifice ale Ghidului Solicitantului pentru această Cerere de propuneri de proiecte sau alte comunicări şi informaţii transmise de AMPOSDRU şi CNDIPT–OIPOSDRU.

      image

      1Aprobat prin Ordinul Ministrului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale nr. 1164/2010 şi disponibil pe pagina de internet a AMPOSDRU, www.fseromania.ro şi a CNDIPT–OIPOSDDRU, www.tvet.ro.

      image

      prevăzut pentru această cerere de propuneri de proiecte, respectiv 10/12/2010 ora 17.00!

      După transmiterea on-line a cererii de finanţare, sistemul informatic generează automat Anexele 1-5 si 7, în format pdf (Acrobat Reader), pentru a putea fi tipărite de către solicitant. Acestea vor fi însoţite, dacă este cazul, de Anexa 6 – Acordul de parteneriat. Anexele 1 – 7 vor primi număr de înregistrare/dată de la solicitant.

      Toate anexele generate de sistemul Action Web vor fi transmise de către solicitant pe suport de hârtie, cu respectarea regulilor prevăzute în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale pentru transmiterea acestor documente, prin servicii de curierat sau prin delegat, la OIPOSDRU CNDIPT, cu sediul în Bucureşti, Str. Spiru Haret, nr. 10 – 12, sector 1, cod 010176.

      Prin derogare de la termenul stabilit în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale, aprobat prin Ordinul Ministrului MMFPS nr. Xxxxx, termenul stabilit în cadrul prezentului apel de propuneri pentru depunerea anexelor 1-7 la OIPOSDRU CNDIPT se stabileşte la 5 zilelucrătoare.

      image

      Pentru a facilita procesul de completare şi transmitere a cererilor de finanţare permanent, între orele 9.00-16.00, la sediile CNDIPT-OIPOSDRU funcţionează birouri de informare.

      Întrebările referitoare la prezenta cerere de propuneri de proiecte pot fi adresate acestor bioruri de informare utilizând coordonatele descrise în secţiunea Modalită'i de comunicare cu solicitan'ii din prezentul document.

      Întrebările care pot fi relevante şi pentru alţi solicitanţi, împreună cu răspunsurile respective, vor fi publicate pe pagina de internet a AMPOSDRU, www.fseromania.ro/index.php, mai precis, la adresa http://www.fseromania.ro/

      index.php?option=com_content task=view id=42 Itemid=54, internet a OIPOSDRU CNDIPT, respectiv www.tvet.ro.

      şi

      pe pagina de

      ATEN'IE: înainte de a trimite plicul cu documente la sediul CNDIPT-OIPOSDRU, verificaţi respectarea tuturor regulilor privind comunicarea acestor anexe stabilite de capitolul 4.1 din Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale. Nerespectarea prevederilor amintite va conduce la respingerea cererii de finanţare.

  2. 2. INFORMA’II GENERALE

    1. 2.1. Cererea de propuneri de proiecte

      În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de grant sunt finanţate programe de formare profesională continuă (FPC) pentru angajaţi în vederea calificării sau a recalificării, activităţi de validare şi certificare a cunoştinţelor dobândite de angajaţi în alte contexte de învăţare decât cele formale, servicii de orientare şi consiliere profesională a angajaţilor, precum şi activităţi adresate furnizorilor de formare pentru diversificarea şi flexibilizarea ofertei de programe de formare profesională continuă.

      Completarea şi transmiterea cererilor de finanţare se realizează exclusiv electronic, prin intermediul aplicaţiei Actionweb aflată pe pagina de internet a AMPOSDRU, respectiv www.fseromania.ro:

      • Până la data de 10.12.2010 ora 17.00.

        image

        Aceasta este o cerere de propuneri de proiecte cu depunere continuă. Evaluarea cererilor de finanţare primite se realizează pentru fiecare proiect, imediat după depunerea anexelor solicitate, în funcţie de data şi ora înregistrării cererii în sistemul informatic ActionWeb. Selecţia (declararea proiectului ca fiind aprobat în vederea contractării) are loc imediat după definitivarea evaluării cererii de finanţare.

        Proiectele de grant finanţate în cadrul POSDRU 2007 – 2013, pentru această cerere de propuneri de proiecte, sunt proiectele implementate la nivel regional sau local, punându- se accent pe promovarea proiectelor în parteneriat, inclusiv prin cooperare transnaţională.

        Valoarea totală eligibilă a proiectului va fi cuprinsă între:

        • minim 211.720,00 lei lei (echivalentul în lei a 50.000 euro)

          şi

        • maxim 2.117.195,76 lei (echivalentul în lei a 499.999 euro)

          Cererile de finanţare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse.

          Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este de 4,2344 lei/euro, reprezentând cursul Infoeuro aferent lunii septembrie 2010, disponibil pe pagina web: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?Language=en

          ATEN'IE: Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat DOAR în lei. Proiectele al căror buget este exprimat în altă monedă vor fi respinse. Structura bugetului cererii de finanţare se regăseşte în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale.

          Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsă între:

        • minim 6 (şase) luni

          şi

        • maxim 2 (doi) ani.

        Dacă proiectul dumneavoastră are o durată între limitele specificate mai sus, în timpul implementării aveţi posibilitatea de a solicita extinderea perioadei de implementare a proiectului, fără însă a depăşi limita maximă admisă pentru acest tip de cereri de finanţare (2 ani), fără a modifica valoarea totală eligibilă a finanţării şi cu o justificare bine fundamentată. CNDIPT-OIPOSDRU va analiza propunerea de extindere a perioadei de implementare şi va decide aprobarea sau respingerea propunerii formulate de beneficiar.

        Cererile de finanţare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse.

        Valoarea neeligibilă a proiectului (suma cheltuielilor neeligibile estimate a se efectua în cadrul proiectului, cu excepţia valorii estimate a TVA) nu va fi inclusă în bugetul cererii de finanţare.

        Atenţie!  Implementarea  proiectului  va  putea  începe  numai  după  semnareacontractului de finanţare, data demarării fiind stabilită în contract.

    2. 2.2. Alocare financiară orientativă

      Alocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte este echivalentul în lei a 75.000.000 euro, respectiv 317.580.000 lei2din care Fondul Social European (contribuţia comunitară la finanţarea acordată) reprezintă:

      • 100% pentru beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora şi

      • 97% pentru persoane juridice de drept privat cu/fără scop patrimonial,

        Contribuţia publică naţională la finanţarea acordată reprezintă:

      • 0% pentru beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora şi

      • 3% pentru persoane juridice de drept privat cu/fără scop patrimonial.

    3. 2.3. Contribuţia solicitantului

      Pentru această cerere de propuneri de proiecte, valoarea contribuţiei soclicitantului reprezintă:

      • 3% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile pentru beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora;

      • 2% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile pentru persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial, pentru instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale şi pentru instituţii de învăţământ superior acreditate care nu fac parte din categoriile anterioare de beneficiari;

      • 5% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile pentru persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial

        image

        2Cursul Infoeuro aferent lunii septembrie 2010

        Contribuţia solicitantului reprezintă procentajul din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului propus care va fi suportat de către dumneavoastră în calitate de solicitant.

        Contribuţia proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, contribuţia în natură nu este eligibilă.

        Valoarea contribuţiei proprii pentru proiect se stabileşte în funcţie de tipul organizaţiei care are calitatea de solicitant.

        Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, precum şi orice altă cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar.

        Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanţare, vă rugăm să aveţi în vedere procentajul contribuţiei proprii pe care trebuie să o asiguraţi, precum şi condiţiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).

    4. 2.4. Ajutor de stat

      Prezenta cerere de propuneri de proiecte de grant nu reprezintă o schemă de ajutor de stat sau de minimis. Proiectele care vor intra sub incidenţa regulilor ajutorului de stat sau de minimis depuse în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte vor fi respinse.

      Ajutorul de stat reprezintă orice măsură care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la art. 87 alin.1 din Tratatul de instituire a Comunităţii Europene, respectiv sprijinul financiar acordat de către stat (autoritate publică) tuturor activităţilor economice/comerciale, indiferent de forma juridică sau statutul de organizare, pentru a susţine costuri care trebuie acoperite în mod normal în desfăşurarea afacerilor. Suportul trebuie să fie unul selectiv, fiind astfel susceptibil de a distorsiona competiţia de pe piaţă sau de a afecta condiţiile în care se desfăşoară comerţul între Statele Membre.

      Un exemplu de activitate eligibilă în cadrul acestui domeniu major de intervenţie, dar care intră sub incidenţa regulilor ajutorului de stat, o reprezintă furnizarea progamelor de calificare/ recalificare angajaţilor unei singure întreprinderi.

  3. 3. POSDRU 2007-2013

    3.1 Axa Prioritară 2

    „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”

    Obiectivul general al acestei axe prioritare îl constituie creşterea ocupabilităţii persoanelor aflate în perioada de educaţie şi formare profesională iniţială, precum şi creşterea nivelului de calificare a persoanelor angajate pe piaţa muncii, în contextul societăţii bazate pe cunoaştere.

    Corelarea deficitară a sistemului de educaţie şi formare profesională cu dinamica pieţei muncii reprezintă un obstacol în calea dobândirii şi păstrării unui loc de muncă, devenind astfel una dintre principalele cauze pentru şomajul de lungă durată. Activităţile finanţate se concentrează asupra perspectivei învăţării pe tot parcursul vieţii şi a contribuţiei acesteia la îmbunătăţirea procesului de inserţie a absolvenţilor pe piaţa muncii, prin reducerea ratei abandonului şcolar timpuriu şi creşterea participării la programele de FPC în vederea obţinerii unei calificări complete şi actuale în corelare cu cerinţele pieţei muncii. Intervenţiile finanţate în cadrul acestei axe prioritare contribuie la asigurarea de oportunităţi pentru toţi prin oferirea unei şanse fie prin educaţie, fie prin formare profesională, fie prin muncă. Se acordă o atenţie specială asigurării utilităţii şi relevanţei şanselor şi oportunităţilor oferite.

    3.2. Domeniul Major de Intervenţie 2.3

    „Acces şi participare la formare profesională continuă”

    Obiectivul acestui domeniu major de intervenţie este acela de a îmbunătăţi accesul si participarea la programele de formare profesională continuă, facilitând calificarea angajaţilor (nume generic pentru personalul angajat de o întreprindere, membri ai asociaţiilor familiale sau persoane fizice autorizate să desfăsoare o activitate economică în mod independent).

    Acest domeniu major de intervenţie urmăreşte îndeplinirea obiectivului de dezvoltare a capitalului uman şi creştere a competitivităţii economice, prin activităţi destinate calificării sau recalificării angajaţilor.

    În acest sens se adresează angajaţilor din toate sectoarele economice, cu excepţia administraţiei publice şi educaţiei, având în vedere că:

    • finanţarea formării profesionale pentru angajaţii din sistemul de educaţie se realizează în cadrul domeniului major de intervenţie 1.3 („Dezvoltarea resurselor umane în educaţie şi formare profesională”) al POSDRU;

    • finanţarea formării profesionale pentru angajaţii din administraţia publică se realizează prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative.

    De asemenea, activitatea de calificare/recalificare în domenii non-agricole, care se adresează exclusiv persoanelor angajate din mediul rural, se realizează în cadrul domeniului major de intervenţie 5.2 – Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă.

    Obiectivele operaţionale ale acestui DMI, vizate de actuala cerere de propuneri de proiecte, sunt:

    • Promovarea accesului angajaţilor la programele de FPC, în vederea obţinerii de către aceştia a unei calificări complete;

    • Promovarea beneficiilor FPC în rândul angajaţilor, întreprinderilor şi a altor grupuri interesate.

      Proiectele propuse în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte vor contribui la realizarea următoarelor operaţiuni orientative:

    • Furnizare de cursuri de calificare şi recalificare a angajaţilor;

    • Acordare de sprijin şi stimulente angajaţilor în vederea participării la FPC;

    • Sprijinirea angajaţilor pentru validarea cunoştinţelor dobândite anterior;

    • Sprijinirea furnizorilor de FPC pentru dezvoltarea şi diversificarea ofertelor de FPC;

    • Acordare de facilităţi pentru persoanele „greu de motivat” (adulţii necalificaţi sau cu un nivel scăzut de calificare);

    • Sprijinirea campaniilor de conştientizare şi informare precum şi a serviciilor de consiliere în carieră;

    • Sprijinirea activităţilor inovatoare privind accesul şi participarea la FPC şi dobândirea de noi competenţe.

    Ca şi în cazul celorlalte domenii majore de intervenţie ale POSDRU 2007-2013, în cadrul acestui DMI este încurajată crearea şi susţinerea reţelelor şi a parteneriatelor între instituţii cu roluri relevante pentru formarea profesională continuă.

    Proiectele care promovează reţele şi parteneriate la nivel local, regional şi european care facilitează participarea angajaţilor la programe de formare profesională continuă vor fi punctate suplimentar.

  4. 4. CONDI’II DE ELIGIBILITATE

    1. 4.1. Grupul ţintă eligibil

      În cadrul acestei Cereri de propuneri de proiecte, grupul 'intă eligibil cuprinde următoarele categorii de persoane:

      • Angajaţi;

      • Manageri (doar personal încadrat pe baza unui contract de management).

        Proiectele care îşi propun să includă în grupul ţintă persoane necalificate, cu un nivel scăzut de calificare sau cu calificări redundante pe piaţa muncii vor primi punctaj suplimentar.

        Având în vedere faptul că activităţile de formare profesională continuă eligibile în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte sunt exclusiv acelea destinate calificării şi/ sau recalificării, reamintim că formarea profesională care vizează iniţierea sau specializarea / perfecţionarea angajaţilor sau a managerilor nu este eligibilă pentru finanţare în cadrul domeniului major de intervenţie 2.3 Acces şi participare la formare profesională continuă.

        image

        Grupul ţintă eligibil în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte include numai cetăţeni UE cu domiciliul sau reşedinţa legală în România.

        În formularul cererii de finanţare, la descrierea grupului ţintă, pentru proiectele care cuprind activităţi de formare profesională continuă, este necesar să menţionaţi:

      • numărul persoanelor care vor beneficia de programul/programele de formare profesională continuă;

      • denumirea calificării/calificărilor pentru care se va realiza pregătirea;

        image

        Grupul ţintă al unui proiect finanţat în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte trebuie să fie alcătuit din minimum 75 de persoane. Proiectele care au un grup ţintă mai mic de 75 de persoane vor fi respinse.

        image

        Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că sunt aplicabile toate condiţiile specificate în Capitolul 4 „Criterii de eligibilitate” din Condiţiile generale ale Ghidului Solicitantului.

      • nivelul/nivelurile de calificare pentru care se va realiza pregătirea.

    2. 4.2. Activităţi eligibile

      În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile următoarele activităţi:

        1. A.1. Sprijin pentru angajaţi, în vederea calificării/recalificării prin:

          1. A.1.1. participare la programe FPC autorizate3, desfăşurate în România sau în UE, pentru dobândirea unei calificări4 sau pentru creşterea nivelului de calificare (respectiv trecerea de la un nivel de calificare la un alt nivel superior);

          2. A.1.2. validarea şi certificarea, în cadrul centrelor autorizate de evaluare şi certificare, a competenţelor profesionale dobândite în alte contexte decât cele formale;

          3. A.1.3. certificarea competenţelor dobândite în cadrul programelor FPC; A.1.4.informare cu privire la oportunităţile de calificare a persoanelor angajate;

                1. A.1.5. acordarea unor subvenţii lunare pentru angajaţii care participă la programe de calificare/ recalificare;

                  image

                  Acordarea subvenţiilor lunare pentru participanţii la programe de calificare/ recalificare este condiţionată de participarea la întregul program de pregătire, inclusiv la examenul final de certificare. În cazul în care cursantul abandonează programul pe parcursul derulării, acesta va fi obligat să returneze întreaga sumă primită ca şi subvenţie până la momentul părăsirii programului [excepţie de la această regulă o constituie abandonarea/întreruperea participării din motive neimputabile cursantului, şi anume: concediile medicale, concediile maternale (în cazul sarcinii, lăuziei, concediului postnatal) şi situaţiile de forţă majoră]. Cuantumul maxim al subvenţiei este:

                  • 700 lei/ lună pentru cursanţii care participă la programe pregătire pentru calificări de nivel I;

                  • 900 lei/ lună pentru cursanţii care participă la programe pregătire pentru calificări de nivel II;

                2. A.1.6. activităţi de acompaniere adresate angajaţilor sau membrilor familiilor acestora, persoane dependente de servicii sociale (ex. servicii de îngrijire socială, servicii de ocrotire, etc), în perioada în care angajatul participă la programe FPC.

            image

            3În cazul în care formarea se realizează în România, programul respectiv trebuie să fie autorizat în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare, cu privire la autorizarea programelor de formare a adulţilor. În cazul în care formarea se realizează într-un stat membru al Uniunii Europene, programul respectiv trebuie să fie autorizat în conformitate cu prevederile legislaţiei din statul respectiv, cu privire la autorizarea programelor de formare a adulţilor, cu condiţia ca certificatul de calificare obţinut să fie echivalat cu un certificat de calificare obţinut în România. Acest proces implică, inclusiv, autorizările necesare derulării programelor de calificare pentru profesii reglementare special.

            4În cazul angajaţilor care sunt déjà calificaţi, nu este permisă participarea la programe de pregătire pentru calificări de nivel mai mic decât cel pe care angajatul îl are deja.

            • 1100 lei/ lună pentru cursanţii care participă la programe pregătire pentru calificări de nivel III.

            În cazul în care stagiul de pregătire practică aferent programului de formare de derulează chiar la locul de muncă al cursantului, în timpul programului de lucru, subvenţia lunară va fi acordată numai în perioada în care acesta participă la stagiul de pregătire teoretică.

    1. A.2. Activităţi de dezvoltare, implementare, monitorizare şi evaluare a programelor FPC:

      1. A.2.1. Sprijin pentru furnizorii de FPC:

        1. A.2.1.1. elaborare programe de formare profesională continuă pentru calificarea şi/sau recalificarea angajaţilor din sectoarele economice eligibile5;

        2. A.2.1.2. elaborare materiale-suport pentru învăţare, pentru programele de formare profesională implementate;

        3. A.2.1.3. autorizare6 în vederea furnizării de programe de formare profesională continuă pentru calificarea şi/sau recalificarea angajaţilor din sectoarele economice eligibile;

        4. A.2.1.4. furnizare programe de formare profesională continuă pentru calificarea şi/sau recalificarea angajaţilor din sectoarele economice eligibile;

        5. A.2.1.5. parteneriat pentru FPC;

        6. A.2.1.6. schimb de experienţă şi diseminare de bune practici cu privire la FPC a angajaţilor.

      2. A.2.2. Alte activităţi:

        1. A.2.2.1. monitorizarea desfăşurării programelor FPC;

          image

          IMPORTANT!

          Pentru activităţile de dezvoltare, implementare, monitorizare şi evaluare a programelor FPC, vă rugăm să reţineţi că:

          1. Pentru a fi autorizat, un program de formare profesională continuă trebuie să aibă la bază un standard ocupaţional/ standard de pregătire profesională recunoscut la nivel naţional. Lista standardelor ocupaţionale, precum şi Nomenclatorul calificărilor pentru care se pot organiza programe finalizate cu certificate de calificare sunt disponibile la www.cnfpa.ro, secţiunea Autorizare.

        2. A.2.2.2. evaluarea programelor FPC.

          image

          5 Toate sectoarele econoice, cu excepţia Educaţiei şi Administraţiei publice.

          6Autorizarea se realizează în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare cu privire la formarea profesională continuă a adulţilor şi implică, inclusiv, autorizările necesare derulării programelor de calificare pentru profesii reglementare special.

          1. 2. Pentru a fi considerată eligibilă, activitatea de autorizare a furnizorilor de FPC trebuie să facă parte din proiecte integrate, în sensul în care aceste proiecte vor include şi activităţi de furnizare de FPC pentru calificare/ recalificare.

          2. 3. Activităţile de elaborare a standardelor ocupaţionale, respectiv dezvoltarea capacităţii instituţionale a centrelor de validare a achiziţiilor de învăţare anterioare NU sunt eligibile pentru finanţare în cadrul domeniului major de intervenţie ”Acces şi participare la FPC” şi, prin urmare, nici în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte.

    1. A.3. Activităţi de dezvoltare, implementare, monitorizare şi evaluare a serviciilor de consiliere şi orientare profesională a angajaţilor:

      1. A.3.1. elaborarea materialelor-suport pentru activitatea de consiliere şi orientare profesională;

      2. A.3.2. furnizarea serviciilor de informare, consiliere şi orientare profesională;

      3. A.3.3. schimburi de experienţă şi diseminare de bune practici în consiliere şi orientare profesională;

      4. A.3.4. campaniile de promovare a beneficiilor participării la programe de FPC pentru calificare completă.

    2. A.4. Campanii de informare/ conştientizare/ mediatizare care vizează:

      1. A.4.1. informarea cu privire la oportunităţile de dezvoltare a resurselor umane finanţate în cadrul accestui domeniu major de intervenţie;

      2. A.4.2. informarea cu privire la modalităţile de calificare sau recalificare a angajaţilor; A.4.3.conştientizarea nevoii de formare profesională continuă a angajaţilor;

        A.4.4.conştientizarea importanţei şi a beneficiilor participării angajaţilor la programele de formare profesională continuă.

        image

        Activităţile de tip A.4. şi A.5. sunt eligibile pentru finanţare numai în măsura în care sunt incluse într-o propunere de proiect care include cel puţin una dintre activităţile A.1., A.2. sau A.3.

        image

        În implementarea activităţilor eligibile, o atenţie specială se va acorda sprijinirii angajaţilor necalificaţi, cu un nivel scăzut de calificare sau cu calificări redundante pe piaţa muncii. Proiectele care au în vedere angajaţii necalificaţi, cu un nivel scăzut

    3. A.5. Activităţi inovatoare, care facilitează accesul şi participarea angajaţilor la programe de formare profesională continuă.

de calificare sau cu calificări redundante pe piaţa muncii vor primi punctaj suplimentar.

De asemenea, va fi avută în vedere promovarea activităţilor implementate în parteneriat.

Următoarele tipuri de activită'i nu sunt eligibile:

  1. (1) Programe de formare profesională pentru cadre didactice şi angajaţi din administraţia publică;

  2. (2) Programe de formare profesională care vizează calificarea/ recalificarea persoanelor care nu au un loc de muncă;

  3. (3) Programe de formare profesională care vizează specializarea/ perfecţionarea angajaţilor

  4. (4) Activităţi de dezvoltare a standardelor ocupaţionale;

  5. (5) Sub-contractarea/externalizarea tuturor activităţilor pentru dezvoltarea resurselor umane;

  6. (6) Activităţi de acordare de finanţări nerambursabile (ex: folosirea fondurilor proiectelor pentru acordarea de finanţări nerambursabile sau împrumuturi altor organizaţii);

  7. (7) Proiecte care se concentrează exclusiv pe achiziţia de echipamente sau îmbunătăţirea infrastructurii;

  8. (8) Proiecte care promovează activităţi politice sau ideologice;

  9. (9) Activităţi care au fost deja finanţate sau care se află în procesul de finanţare din bugetul de stat sau din alte surse. În acest sens, solicitanţii de finanţare nerambursabilă vor semna o declaraţie scrisă (Declaraţie de conformitate – Anexa 1 a cererii de finanţare) prin care să confirme faptul că sunt în cunoştinţă de cauză cu privire la faptul că dubla finanţare a aceluiaşi proiect nu este permisă.

De asemenea, activitatea ”Sprijin acordat întreprinderilor pentru actualizarea strategiilor/ planurilor de dezvoltare a resurselor umane, inclusiv analiza nevoilor de formare”, deşi este prevăzută în Documentul Cadru de Implementare POSDRU, nu este eligibilă pentru această cerere de propuneri de proiecte, ci este eligibilă doar în cadrul schemelor de ajutor de stat.

Lista de mai sus nu este / nu poate fi considerată exhaustivă.

    1. 4.3. Solicitanţi şi parteneri eligibili

      Pentru a primi finanţare nerambursabilă prin POS DRU, solicitantul trebuie să fie o organizaţie legal constituită în România (persoană juridică, exclusiv Persoană Fizică Autorizată sau întreprindere individuală, ori echivalent), conform legislaţiei româneşti aplicabile pentru fiecare categorie de beneficiar eligibil pentru această cerere de propuneri de proiecte.

      În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte categoriile de beneficiari eligibili sunt:

      • Furnizori de FPC autorizaţi7, publici şi privaţi (conform Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare);

      • MMFPS şi structuri/agenţii subordonate/coordonate acestuia (conform listei instituţiilor şi organismelor afiliate disponibilă la www.mmuncii.ro, sau dacă instituţia respectivă face dovada prin actul de înfiinţare că se află în subordinea/ coordonarea MMFPS);

      • Consiliul Naţional pentru Formarea Profesională a Adulţilor ;

      • Centre autorizate de Evaluare şi Certificare a competenţelor profesionale (conform Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare);

      • Furnizori de orientare şi consiliere în carieră, publici şi privaţi;

      • ONG-uri (organizaţii constituite în conformitate cu Legea 246/ 2005 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, care au în obiectul de activitate/ statutul propriu derularea unor astfel de activităţi);

      • Membri ai Comitetelor Sectoriale şi Comitete Sectoriale cu personalitate juridică;

      • Organizaţii sindicale (conform Legii nr. 54/ 2003 – Legea sindicatelor, cu modificările

        şi completările ulterioare);

      • Organizaţii patronale (conform Legii nr. 356/ 2001 – Legea patronatelor, cu modificările şi completările ulterioare);

      • Instituţii şi organizaţii membre ale Pactelor Regionale şi Parteneriatelor Locale pentru Ocupare şi Incluziune Socială;

      • Instituţii şi organizaţii membre ale consorţiilor şi parteneriatelor regionale şi locale în domeniile ocupării, educaţiei şi formării profesionale;

      • Asociaţii profesionale (organizaţii cu personalitate juridică, cu scop nepatrimonial, constituite din persoane fizice, denumite membri, ce aparţin aceleiaşi profesiuni sau

        image

        7Pentru a solicita finanţare în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, un furnizor de formare profesională continuă trebuie să fie autorizat pentru cel puţin un program de FPC, putând, în cadrul proiectului, să se autorizeze pentru furnizarea mai multor programe de calificare/recalificare.

        unor profesiuni înrudite, care contribuie atât material, cât şi prin cunoştinţele şi munca lor la realizarea obiectivelor specifice);

      • Camere de comerţ şi industrie (conform Legii nr. 335/ 2007 – Legea camerelor de comerţ din România).

      Solicitanţii şi partenerii acestora trebuie să respecte regulile generale de eligibilitate menţionate în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale, capitolul 3.1.

      În cazul în care depuneţi un proiect în parteneriat, pentru evaluarea criteriului de eligibilitate privind capacitatea financiară şi operaţională vor fi avute în vedere existenţa resurselor administrative şi existenţa surselor de finanţare stabile pentru parteneriatul dezvoltat (în ansamblu), şi nu numai pentru solicitant sau pentru fiecare membru în parte.

      Parteneriatul va fi obligat să facă dovada unei capacităţi operaţionale şi financiare corespunzătoare. OIPOSDRU CNDIPT poate decide motivat respingerea aplicaţiei sau încetarea contractării în situaţia în care se constată că parteneriatul nu face această dovadă.

      În calitate de beneficiar, veţi avea responsabilitatea finală pentru managementul proiectului, indiferent dacă depuneţi o cerere de finanţare fără parteneri sau în parteneriat.

      Prezenta cerere de propuneri de proiecte încurajează depunerea proiectelor in parteneriat.

    2. 4.4. Indicatorii proiectului

      Dintre indicatorii de monitorizare stabiliţi prin POSDRU 2007 – 2013 şi Documentul Cadru de Implementare POSDRU pentru domeniul major de intervenţie Acces şi participare la formare profesională continuă, relevanţi pentru actuala cerere de propuneri de proiecte sunt următorii:

      • Indicatori de input:

        • o Numărul de programe de calificare/ recalificare dezvoltate – formare profesională continuă – se va cuantifica numărul total al programelor de calificare/ recalificare furnizate în cadrul proiectului.

      • Indicatori de output:

        • o Numărul de participanţi la programe de FPC (calificare şi recalificare) – se va cuantifica numărul total al angajaţilor, individualizaţi după CNP8, care participă la programe de formare profesională continuă, în cadrul proiectului;

        • o Numărul de femei participante la programe de FPC (calificare şi recalificare) – se va estima numărul femeilor, individualizate după CNP, din numărul total al

          image

          8CNP – cod numeric personal

          angajaţilor care participă la programe de formare profesională continuă, în cadrul proiectului;

        • o Număr de persoane asistate pentru validarea cunoştinţelor dobândite anterior – formare profesională continuă – se va cuantifica numărul angajaţilor, individualizaţi după CNP, ale căror cunoştinţe/ abilităţi/ competenţe vor fi supuse, în cadrul proiectului, unui proces de validare şi certificare, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare cu privire la validarea şi certificarea competenţelor profesionale dobândite în alte contexte decât cele formale.

        • o Număr de persoane care beneficiază de consiliere/orientare – formare profesională continuă – se va cuantifica numărul angajaţilor, individualizaţi după CNP, asistaţi prin servicii de orientare şi consiliere profesională.

      • Indicatori de rezultat (result):

        • o Ponderea participanţilor la programe de FPC certificaţi – se va estima, din totalul angajaţilor care participă la formare profesională continuă (valoare numerică precizată la primul indicator de output), ponderea acelora care vor obţine certificatul de calificare, individualizaţi după CNP.

        • o Număr de participanţi la instruire certificaţi – formare profesională continuă – se va estima, din totalul angajaţilor care participă la formare profesională continuă (valoare numerică precizată la primul indicator de output), numărul acelora, individualizaţi după CNP, care vor obţine certificatul de calificare.

        • o Numărul de programe de calificare/ recalificare autorizate în cadrul proiectelor cofinanţate – formare profesională continuă – se va preciza numărul programelor de calificare/ recalificare pentru furizarea cărora se obţine autorizare în cadrul proiectului pentru care se solicită finanţare.

          image

          IMPORTANT!

          Vă rugăm să aveţi în vedere că indicatorii adiţionali din cererea de finanţare nu trebuie să înlocuiască sau să dubleze indicatorii de input, output şi de rezultat.

          Specificarea indicatorilor conduce la evaluarea fezabilităţii obiectivelor şi furnizează baza elaborării sistemului de monitorizare şi evaluare a proiectului. Vă rugăm să aveţi permanent în vedere corelarea indicatorilor stabiliţi cu obiectivele, activităţile, grupul ţintă şi resursele proiectului pe care intenţionaţi să îl implementaţi!

        • o Parteneri transnaţionali implicaţi în proiect – formare profesională continuă – se va cuantifica numărul partenerilor transnaţionali implicaţi în proiect.

    3. 4.5. Eligibilitatea cheltuielilor

      Categoriile şi subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru proiectele finanţate din Fondul Social European prin POSDRU sunt prevăzute şi detaliate în Ordinul  comun  alministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice nr.1117/2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuieliloreligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013.

      1. 4.5.1. Lista categoriilor de cheltuieli eligibile

        imageCategoriile de cheltuieli eligibile pentru această cerere de propuneri de proiecte sunt următoarele:

        1. 1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului:

          • Salarii şi asimilate acestora;

          • Onorarii (inclusiv taxele şi contribuţiile sociale aferente, conform legislaţiei în vigoare);

          • Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale şi cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi şi angajatori).

        2. 2. Cheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna:

          • Transport de persoane (personal propriu, participanţi, alte persoane);

          • Transport de materiale şi echipamente;

          • Cazare;

          • Diurnă (pentru personalul propriu).

        3. 3. Cheltuieli pentru derularea proiectului:

          • Servicii de sonorizare;

          • Traducere şi interpretare;

          • Prelucrare date;

          • Întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice;

          • Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tiparit şi/ sau electronic;

          • Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare;

          • Materiale consumabile.

        4. 4. Cheltuieli aferente activităţilor subcontractate (externalizate):

          • Cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului şi consultanţă juridică;

          • Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii

        5. 5. Taxe:

          • Taxe de certificare a competenţelor (inclusiv taxe de certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale);

          • Taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare/educaţie;

          • Taxe de eliberare a certificatelor de calificare;

          • Taxe de participare la programe de formare/educaţie.

        6. 6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing, necesare derulării activităţilor proiectului:

          • Închiriere (locaţii, bunuri);

          • Rate de leasing.

        7. 7. Subvenţii (ajutoare, premii) şi burse:

          • Subvenţii (ajutoare, premii) pentru angajaţii care fac parte din grupuri vulnerabile şi au nevoie de sprijin financiar suplimentar în vederea participării la formarea profesională continuă (de exemplu, persoane care aparţin minorităţilor etnice, persoane cu dizabilităţi, persoane care trăiesc în comunităţi izolate/sărace, alte persoane dezavantajate);

          • Subvenţii (ajutoare, premii) pentru cursanţi pe perioada derulării cursurilor9;

          • Subvenţii (ajutoare, premii) pentru înregistrarea drepturilor de autor;

          • Subvenţii (ajutoare, premii) pentru servicii sociale de îngrijire pentru persoanele dependente (bătrâni, copii, persoane cu dizabilităţi);

          • Premii10 în cadrul unor concursuri.

        8. 8. Cheltuieli indirecte/ Cheltuieli generale de administraţie:

          • Cheltuieli aferente aferente personalului administrativ şi personalului auxiliar;

          • Utilităţi;

          • Servicii de administrare a clădirilor;

          • Servicii de întreţinere şi reparare echipamente şi mijloace de transport;

          • Arhivare documente;

          • Amortizare active;

          • Cheltuieli financiare şi juridice (notariale);

          • Multiplicare, cu excepţia materialelor de informare şi publicitate;

          • Conectare la reţele informatice;

          • Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică;

          • Abonamente la publicaţii de specialitate;

          • Materiale consumabile.

            image

            9 Acordate în condiţiile descrise la subcapitolul Activităţi eligibile.

            10Cuantumul premiului care poate fi acordat angajaţilor în urma unui concurs organizat în cadrul proiectului este de maximum 1100 lei/ cursant.

        9. 9. Cheltuieli de informare şi publicitate:

          • Producţia materialelor publicitare şi de informare;

          • Tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare;

          • Difuzarea materialelor publicitare şi de informare;

          • Dezvoltare/adaptare pagini web;

          • Închirierea de spaţiu publicitar.

        10. 10. Cheltuieli de tip Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR):

          • Construcţii – reabilitare/modernizare clădiri;

          • Instalaţii tehnice;

          • Mobilier, aparatură, birotică, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale;

          • Alte chetuieli pentru investiţii.

  1. 5. PROCESUL DE EVALUARE ‘I SELEC’IE. CONTESTAREA REZULTATELOR EVALUĂRII

    Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare este descris în capitolul 5.1 din Ghidul Solicitantului – Condiţii generale.

    Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare se realizează pe baza grilelor prezentate în Anexa 1 şi Anexa 2 la Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice.

    Modalitatea de depunere şi soluţionare a contestaţiilor este descrisă în capitolul 5.4 Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale,

    Pentru cererile de finanţare care sunt respinse, Contestaţiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi depuse la Registratura CNDIPT-OIPOSDRU, Bucureşti, Str. Spiru Haret, Nr. 10-12, Sector 1, cod 010176, pe fax la numărul 021/312.54.98, sau pe e- mail la adresa: contestatii2010@tvet.ro, în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare de la transmiterea Scrisorii de informare prin e-mail.

    Contestaţia trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei CNDIPT-OIPOSDRU cu care nu sunteţi de acord şi argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată.

    Contestaţiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant datorită neprimirii e-mail-ului (spam, firewall, filtre ale serverelor solicitantului, nedeschiderea la timp sau deloc a e-mail-ului de către reprezentanţii solicitanţilor, schimbarea adresei de e-mail de contact necomunicată CNDIPT-OIPOSDRU, etc.) şi pentru care există la CNDIPT-OIPOSDRU confirmarea trimiterii acelui e-mail către contestatar, vor fi respinse de Comitetul de Soluţionare a Contestaţiilor

  2. 6. PROCESUL DE CONTRACTARE

    Dacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanţare de către Comitetul de Evaluare, CNDIPT-OIPOSDRU va iniţia procesul de contractare cu organizaţia dumneavoastră.

    În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin e-mail, o scrisoare prin care veţi fi informat cu privire la:

    1. (1) documentele pe care trebuie să le prezentaţi privind organizaţia şi partenerii dumneavoastră;

    2. (2) condiţiile de valabilitate a acestora;

    3. (3) termenul limită de prezentare a documentelor

    4. (4) condiţiile pentru aprobare (dacă este cazul) identificate pentru clarificare de către comitetul de evaluare.

      Documentele minim solicitate pentru încheierea contractului de finanţare cu dumneavoastră sunt:

      1. 1. Pentru institu’ii publice:

        1. (a) Declaraţie din care să reiasă numărul, tipul şi anul emiterii actului de înfiinţare al instituţiei respective, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal al solicitantului.

        2. (b) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie să cuprindă: formular 01 „Capitaluri” şi formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanţul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza căruia funcţionează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul).;

      2. 2. Pentru societă’i comerciale înfiin’ate in baza Legii nr. 31/1990 privind societă’ile comerciale, republicată:

        1. a) Documentele statutare, inclusiv actele adiţionale, dacă există (copie);

        2. b) Certificatul de înregistrare fiscală/CUI (copie);

        3. c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului care să ateste că organizaţia dumneavoastră nu este în stare de insolvenţă sau pe cale de lichidare, nu are afacerile administrate de către tribunal, nu sunt începute proceduri de aranjamente cu creditorii, nu are activitatea suspendată, nu este subiectul oricăror proceduri care se referă la astfel de situaţii, sau nu este în orice situaţie analogă provenind dintr-o procedură similară prevăzută în legislaţia şi reglementările naţionale în vigoare (original+ copie);

        4. d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie să cuprindă: formular 01 „Capitaluri” şi formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanţul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza căruia funcţionează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare şi antetuI cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul);

        5. e) Certificatul de atestare fiscală emis în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr.673/2009 pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice

        nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C "Informaţii pentru verificarea eligibilităţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile", suma înscrisă la litera a) nu trebuie să depăşească 1/12 din suma înscrisa la litera b) (in original sau copie legalizată).

        Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie să depună la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţeană sau a Municipiului Bucureşti, după caz, o cerere întocmită in conformitate cu modelul prezentat în Anexa 21) a Ordinului mai sus menţionat, în care acesta trebuie să completeze şi rubrica destinată contribuabililor care solicită fonduri externe nerambursabile.

        (f) Certificatul de atestare fiscală emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice nr.2052 bis/1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie să fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilităţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisă în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice, nr. 75/767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfăşurată de către organele fiscale locale, în care trebuie să fie precizat că solicitantul se încadrează, la data întocmirii certificatului de atestare fiscală, in următoarea situaţie: "obligaţiile de plată scadente nu depăşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat".

        Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie să depună la Autorităţile administraţiei publice locale o cerere întocmită în conformitate cu modelul prezentat în Anexa 15 a Ordinului nr.2052bis/1528/2006, în care acesta trebuie să solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior.

      3. 3. Pentru organiza’ii non-profit înfiinţate în baza OG nr.26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare:

        1. (a) Documentele statutare inclusiv actele adiţionale şi hotărârile judecătoreşti de modificare, dacă este cazul (copie, cu menţiunea „conform cu originalul”, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare pagina)

          b) Hotărârea Judecătorească de înfiinţare (copie, cu menţiunea "conform cu originalul", semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare pagină);

          1. (c) Extras actualizat din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor sau certificat emis de Judecătorie sau Tribunal, care să ateste numărul de înregistrare al organizaţiei dumneavoastră şi situaţia juridică a organizaţiei (original sau copie legalizată);

          2. (d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie să cuprindă: formular 01 „Capitaluri” şi formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanţul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza căruia funcţionează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul);

          3. (e) Certificatul de atestare fiscală emis in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr.673/2009 pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru

            persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C "Informaţii pentru verificarea eligibilităţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile", suma înscrisă la litera a) nu trebuie să depăşească 1/12 din suma înscrisă la litera b) (in original sau copie legalizată).

            Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie să depună la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţeană sau a Municipiului Bucureşti, după caz, o cerere întocmită în conformitate cu modelul prezentat in Anexa 21 a Ordinului mai sus menţionat, in care acesta trebuie să completeze şi rubrica destinată contribuabililor care solicită fonduri externe nerambursabile.

          4. (f) Certificatul de atestare fiscală emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice nr.2052 bis/1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie să fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilităţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisă in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice, nr. 75/767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfăşurată de către organele fiscale locale, în care trebuie să fie precizat că solicitantul se încadrează, la data întocmirii certificatului de atestare fiscală, in următoarea situaţie: „obligaţiile de plată scadente nu depăşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat”.

            Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie să depună la Autorităţile administraţiei publice locale o cerere întocmită în conformitate cu modelul prezentat in Anexa 15 a Ordinului nr.2052bis/1528/2006, in care acesta trebuie să solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior.

            Atenţie!

            • Certificatul de atestare fiscală eliberat de ANAF este un document esenţial în vederea semnării contractului de finanţare. Vă rugăm să trataţi cu maximă importanţă acest document!

            • Vă reamintim că valabilitatea acestui document trebuie să cuprindă perioada estimată de semnare a contractului în condiţiile în care are o valabilitate de doar 30 de zile de la data eliberării.

              Vă rugăm să reţineţi că documentele enumerate mai sus vor fi solicitate şi pentru fiecare partener, în funcţie de tipul organizaţiei.

      4. 4. Pentru partenerii transna’ionali:

    a) Statutul organizaţiei:

    a1) pentru instituţii publice: Declaraţie din care să reiasă numărul, tipul şi anul emiteri actului de înfiinţare al instituţiei respective (copie legalizată in Iimba română);

    a2) pentru Societăţi Comerciale şi Organizaţii Non-Profit: Statutul organizaţiei (tradus legalizat in limba română)

    1. (b) Declaraţie pe propria răspundere că nu se încadrează in situaţiile de excludere stipulate in Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale, la Capitolul 3.1 „Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor”.

    2. (c) documente doveditoare, în traducere legalizată, care să ateste informaţiile referitoare la capacitatea tehnică şi operaţională, existenţa unor datorii la bugetul statului de provenienţă, bilanţ, număr de angajaţi, etc., similare entităţilor cu personalitate juridică române;

    De asemenea, pentru încheierea contractului de finanţare, indiferent de tipul instituţiei, trebuie să transmiteţi şi următoarele documente:

      • CV-urile echipei de implementare a proiectului, pentru acele activităţi care nu sunt subcontractate (echipa de management si experţii pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activităţi sau unor activităţi în cadrul proiectului în primul an de implementare), în limba română, indicând funcţia/rolul în proiect, datate şi semnate de către titulari;

      • Declaraţie privind existenţa resurselor administrative, prin indicarea numărului total de angajaţi în fiecare din ultimii 2 ani;

        ATENTIE! In perioada de contractare se verifică dacă solicitantul nu se încadrează, din punct de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, într-una din situaţiile de mai jos:

      • obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele 12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

      • obligaţiile de plată depăşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de autorităţile publice locale.

    Vă atragem atenţia că CNDIPT-OIPOSDRU îşi rezervă dreptul de a solicita şi alte documente relevante a căror necesitate ar reieşi din analiza dosarului de finanţare sau din modificări legislative ulterioare.

    IMPORTANT!

    În cazul aprobării condiţionate a cererii de finanţare, conform procedurii descrise la cap. 5 din Ghidul solicitantului – Condiţii generale, în perioada de contractare vor fi clarificate aspectele neclare constatate de Comitetul de Evaluare, referitoare la activităţi sau grupuri ţintă nespecificate explicit în Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice, la neclarităţi/neconcordanţe minore în cererea de finanţare, greşeli minore, inclusiv aritmetice sau de calcul al procentelor, erori/neconcordanţe în justificarea şi prezentarea bugetului proiectului.

    De asemenea, CNDIPT-OIPOSDRU poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activităţi cu caracter transnaţional pentru care beneficiarul NU justifică temeinic legătura DIRECTĂ a activităţilor pentru care s-au prevăzut cheltuielile cu obiectivul proiectului.

    În situaţia în care clarificările furnizate de solicitant în etapa de contractare sunt incomplete sau vor conduce la concluzia că cererea de finanţare, solicitantul sau partenerii nu erau eligibili sau cererea nu era conformă administrativ, CNDIPT – OIPOSDRU va înceta contractarea cu solicitantul.

  3. 7. IMPLEMENTARE

    În condiţiile în care Cererea de finanţare formulată de dumneavoastră va fi aprobată, vă rugăm să aveţi în vedere faptul că trebuie să puneţi pe parcursul implementării proiectului, la dispoziţia AMPOSDRU/ CNDIPT–OIPOSDRU, la solicitarea acestora, documente care să probeze eligibilitatea persoanelor din grupul ţintă. Pentru fiecare categorie de persoane din grupul/grupurile ţintă, aceste documente sunt:

    • Pentru angajaţi – adeverinţă de salariat / altă dovadă a statutului de angajat şi declaraţie pe proprie răspundere, privind participarea în nume propriu la programul de calificare/ recalificare.

    • Pentru manageri (personal încadrat cu contract de management) – copie a contractului de management şi anexelor acestuia;

    Angajaţii care solicită servicii sociale de îngrijire/ocrotire trebuie să prezinte, în plus faţă de documentele menţionate mai sus, dovezile care probează nevoia de îngrijire socială a persoanei respective şi gradul de rudenie (pentru cazul în care serviciile sunt destinate unui membru al familiei).

    Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veţi transmite CNDIPT-OIPOSDRU informaţii privind participanţii, în conformitate cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1828/2006 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1083/2006 privind dispoziţiile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională.

    În calitate de solicitant aveţi obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr.677/2001, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr.506/2004.

    Astfel, veţi informa persoanele din grupul ţintă al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate. În acest sens, după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă cu CNDIPT-OIPOSDRU, dumneavoastră, în calitate de beneficiar, va trebui să demaraţi procedurile legale în vederea înregistrării ca operator de date cu caracter personal. Participanţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vor semna o declaraţie prin care îşi dau acordul privind utilizarea datelor personale.

  4. 8. MODALITĂŢI DE COMUNICARE CU SOLICITANŢII

    Comunicarea dintre CNDIPT – OIPOSDRU şi solicitanţi se va realiza pe tot parcursul perioadei în care cererea de propuneri de proiecte este activă, prin următoarele mijloace: email, telefon, fax, întâlniri directe (la solicitarea potenţialilor beneficiari). Coordonatele birourilor de sprijin pentru potenţailii beneficiari organizate de CNDIPT – OIPOSDRU sunt următoarele:

    Nr. Crt

    Regiunea

    Adresă poştală

    Telefon/ Fax

    E-mail

    1

    Nord Est

    Iaşi – Şcoala Elena Cuza, Stradela Canta, nr.10, 700527

    0232/21.79.79

    cndiptoi.nordest@tvet.ro

    Piatra Neamţ – Liceul cu Program Sportiv,

    Str. Dragoş Vodă, nr. 15A, 610103

    0233/22.67.00

    2

    Sud Est

    Brăila – Liceul Teoretic Mihail Sebastian,

    Str. Sergent Tătaru, Nr. 2, 810387

    0239/62.10.77

    cndiptoi.sudest@tvet.ro

    3

    Sud Muntenia

    Călăraşi – Şcoala cu clasele I-VIII

    N.Titulescu

    Bd. Nicolae Titulescu, nr. 2, 910104

    0242/33.31.34

    cndiptoi.sudmuntenia@tvet.ro

    Târgovişte – Casa Corpului Didactic,

    Str. Calea Domnească, nr. 127

    0245/62.00.26

    4

    Sud Vest Oltenia

    Craiova – Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj

    Str. Ioan Maiorescu nr. 6, 200760

    0251/41.40.56

    cndiptoi.sudvestoltenia@tvet.ro

    Drobeta Turnu Severin – Şcoala cu clasele I-VIII T. Costescu, Str. Păcii,

    nr. 2, 220077

    0252/31.44.13

    5

    Vest

    Timişoara – Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş

    B-dul. C.D. Loga, nr. 3, 300022

    0256/24.60.26

    cndiptoi.vest@tvet.ro

    6

    Nord Vest

    Cluj Napoca – Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj

    Piaţa Ştefan cel Mare, nr. 4, 400192

    0264/59.44.10

    cndiptoi.nordvest@tvet.ro

    7

    Centru

    Alba Iulia – Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba

    Str. Gabriel Bethlen, nr. 7, 510009

    0258/81.28.87

    cndiptoi.centru@tvet.ro

    Başov – Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov

    Str. Şirul Gheorghe Dima, nr. 4, 500123

    0268/47.33.82

    8

    Bucureşti Ilfov

    Bucureşti – Institutul Geologic al României

    Str. Caransebeş, nr. 1, etaj 7,

    camerele 703, 704, 705, sector 1

    021/312.20.24

    cndiptoi.bucurestiilfov@tvet.ro

  5. 9. ANEXE

    1. 9.1. Anexa 1 – Grila de evaluare – faza A

      Conformitate Administrativă

      DA

      NU

      1. Toate Anexele au fost transmise.

      2.1. Anexele 1 – 5 şi 7 au fost transmise în termenul limită stabilit de Ghidul solicitantului (5 zile lucrătoare).

      2.2. Acordul de parteneriat a fost trimis în termenul limită stabilit de Ghidul solicitantului (5 zile lucrătoare).

      3. Acordul de parteneriat este lizibil.

      4.1. Anexele 1- 5 şi 7 îndeplinesc condiţiile de formă şi de conţinut stabilite prin Ghidul Solicitantului şi sunt cele generate de Actionweb.

      4.2. Acordul de parteneriat îndeplineşte condiţiile de formă şi de conţinut stabilite prin Ghidul Solicitantului şi este în formatul aprobat de AMPOSDRU.

      5. Cererea de finanţare respectă modalitatea de transmitere stabilită prin Ghidul Solicitantului.

      Eligibilitatea Proiectului

      DA

      NU

      1. Proiectul nu conţine date de identificare în secţiunile în care este interzisă prezentarea acestora, în conformitate cu definiţiile date în Ghidul Solicitantului – condiţii generale.

      2. Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei prioritare şi domeniului major de intervenţie.

      3. Activităţile proiectului sunt în concordanţă cu condiţiile specifice ale axei prioritare şi domeniului major de intervenţie şi ale cererii de propuneri de proiecte.

      4. Activităţile de tip A.4. şi A.5 sunt sunt însoţite de cel puţin una dintre activităţile de tip A.1, A.2 sau A.3.

      5. Grupul/grupurile ţintă proiectului sunt în concordanţă cu condiţiile specifice ale axei prioritare şi domeniului major de intervenţie şi ale cererii de propuneri de proiecte.

      6. Grupul ţintă cuantificat cuprinde cel puţin 75 de persoane asistate.

      7. Bugetul proiectului respectă limitele (minimă şi maximă) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte.

      8. Bugetul proiectului este exprimat în lei.

      9. Proiectul cuprinde asumarea de către beneficiar a respectării prevederilor comunitare şi naţionale privind informarea şi publicitatea.

      10. Perioada de implementare a proiectului respectă limitele (minimum 6 luni şi maximum 2 ani) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte.

      11. Proiectul este implementat în România în conformitate cu condiţiile privind locaţia stabilite prin Ghidul Solicitantului.

      12. Proiectul respectă regulile specifice privind eligibilitatea activităţilor cu caracter transnaţional stabilite prin Ghidul Solicitantului – Condiţii generale sau/şi Condiţii Specifice.

      13. Proiectul nu include activităţi care fac obiectul schemelor de ajutor de stat, aşa cum sunt enumerate în Ghidul Solicitantului Condiţii Specifice şi cum se regăsesc în Ghidul solicitantului pentru schemele de ajutor de stat şi de minimis

      Eligibilitatea Solicitanului

      DA

      NU

      1. Solicitantul este o organizaţie cu personalitate juridică, legal constituită în România

      1. 2. Solicitantul aparţine cel puţin uneia din categoriile de beneficiari eligibili în conformitate cu Documentul Cadru de Implementare al POS DRU şi cu Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice, astfel:

        • Furnizori de FPC autorizaţi11, publici şi privaţi (conform Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare);

        • MMFPS şi structuri/agenţii subordonate/coordonate acestuia (conform listei instituţiilor şi organismelor afiliate disponibilă la www.mmuncii.ro, sau dacă instituţia respectivă face dovada prin actul de înfiinţare că se află în subordinea/ coordonarea MMFPS);

        • Consiliul Naţional pentru Formarea Profesională a Adulţilor ;

        • Centre autorizate de Evaluare şi Certificare a competenţelor profesionale (conform Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare);

        • Furnizori de orientare şi consiliere în carieră, publici şi privaţi;

        • ONG-uri (organizaţii constituite în conformitate cu Legea 246/ 2005 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare, care au în obiectul de activitate/ statutul propriu derularea unor astfel de activităţi);

        • Membri ai Comitetelor Sectoriale şi Comitete Sectoriale cu personalitate juridică;

        • Organizaţii sindicale (conform Legii nr. 54/ 2003 – Legea sindicatelor, cu modificările şi completările ulterioare);

        • Organizaţii patronale (conform Legii nr. 356/ 2001 – Legea patronatelor, cu modificările şi completările ulterioare);

      image

      11Pentru a solicita finanţare în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, un furnizor de formare profesională continuă trebuie să fie autorizat pentru cel puţin un program de FPC, putând, în cadrul proiectului, să se autorizeze pentru furnizarea mai multor programe de calificare/recalificare.

      şi locale în domeniile ocupării, educaţiei şi formării profesionale;

      3. Solicitantul nu se află într-una din situaţiile in care nu i se poate acorda finanţarea nerambursabilă, prevăzute in Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale (cap. 3.1)

      4. Parteneriatul demonstrează capacitate operaţională, prin existenţa resurselor administrative.

      5. Parteneriatul demonstrează capacitate financiară, prin existenţa surselor de finanţare stabile pentru implementarea proiectului (rezultatul net din bilanţul contabil al ultimilor 2 ani). Evaluarea capacităţii financiare nu se aplică pentru instituţiile administraţiei

      publice centrale şi locale.

      Eligibilitatea Partenerilor

      DA

      NU

      1. Partenerii reprezintă organizaţii cu personalitate juridică, legal constituite în România sau într-un stat membru UE, în cazul partenerilor transnaţionali).

      2. Partenerii desfăşoară activităţi relevante în cadrul proiectului şi au în obiectul de activitate al instituţiei pe care o reprezintă şi activitatea/ activităţile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri (prevederea referitoare la obiectul de activitate nu este aplicabilă sindicatelor, patronatelor şi asociaţiilor profesionale).

      3. Partenerii nu se află într-una din situaţiile în care nu li se pot acorda finanţarea nerambursabilă, prevăzute în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale (cap. 3.1)

      4. Fiecare dintre parteneri sunt implicaţi în cel puţin două din următoarele aspecte: implementarea proiectului, furnizare de expertiză, resurse umane şi materiale, finanţarea proiectului.

      • Instituţii şi organizaţii membre ale Pactelor Regionale şi Parteneriatelor Locale pentru Ocupare şi Incluziune Socială;

      • Instituţii şi organizaţii membre ale consorţiilor şi parteneriatelor regionale

      • Asociaţii profesionale (organizaţii cu personalitate juridică, cu scop nepatrimonial, constituite din persoane fizice, denumite membri, ce aparţin aceleiaşi profesiuni sau unor profesiuni înrudite, care contribuie atât material, cât şi prin cunoştinţele şi munca lor la realizarea obiectivelor specifice);

      • Camere de comerţ şi industrie (conform Legii nr. 335/ 2007 – Legea camerelor de comerţ din România)

    2. 9.2. Anexa 2 – Grila de evaluare – faza B

      Criterii de selecţie

      Punctaj max. 100 p

      1. RELEVAN'Ă (prin obiectivele sale, proiectul contribuie la realizarea obiectivelor POSDRU, politicilor şi strategiilor naţionale, regionale sau locale şi la soluţionarea nevoilor specifice ale grupului/grupurilor ţintă)

      Punctaj max. 30 p

      1.1. Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile europene transpuse în POS DRU (prin obiectivele sale, proiectul contribuie la îndeplinirea obiectivelor stabilite prin politicile şi strategiile europene)

      3

      1.2. Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile naţionale, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie (proiectul contribuie la îndeplinirea obiectivelor stabilite prin politicile şi strategiile naţionale, inclusiv argumentarea clară a acestei contribuţii; prezentarea clară a contribuţiei proiectului la realizarea obiectivelor axei prioritare,

      domeniului major de intervenţie şi cererii de propuneri de proiecte)

      3

      1.3. Grup/grupurile ţintă incluse în proiect (grupul/grupurile ţintă incluse în proiect sunt corelate cu activităţile proiectului şi sunt definite, descrise şi cuantificate clar în contextul implementării proiectului; descrierea modalităţilor de identificare, recrutare, implicare şi menţinere în proiect a persoanelor aparţinând grupului/grupurilor ţintă, acolo unde este cazul)

      3

      1.4. Relevanţa proiectului faţă de nevoile grupului/ grupurilor ţintă şi necesitatea implementării proiectului (proiectul defineşte clar nevoile grupului/grupurilor ţintă prin furnizarea de date cantitative şi calitative, studii sau analize statistice; strategia şi activităţile propuse de proiect răspund nevoilor identificate şi contribuie la satisfacerea

      acestora).

      3

      1.5. Contribuţia proiectului la facilitarea accesului şi participării la programe de FPC a angajaţilor necalificaţi, cu un nivel scăzut de calificare sau cu calificări redundante pe piaţa muncii.

      Ponderea acestui tip de angajaraţi din total grup ţintă se notează astfel: 0% = 0 puncte

      1% – 30% = 1 punct

      31% – 60% = 2 puncte

      61% – 100% = 3 puncte

      3

      1.6. Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului (proiectul propune noi modalităţi/soluţii personalizate pentru a răspunde nevoilor identificate ale grupului ţintă, sau noi modalităţi de utilizare a instrumentelor existente; proiectul demonstrează că nevoile grupului/ grupurilor ţintă identificate nu sunt abordate în mod corespunzător sau deloc în cadrul activităţilor curente)

      3

      1.7. Indicatorii proiectului contribuie direct la atingerea indicatorilor de realizare imediată (output) şi de rezultat ai domeniului major de intervenţie conform Documentului Cadru de Implementare a POSDRU 2007-2013

      3

      1.8. Complementaritate şi lecţii învăţate (proiectul prezintă modalităţi concrete de valorizare a lecţiilor învăţate din experienţa solicitantului şi/sau a partenerilor săi, de valorizare şi extindere a bunelor practici şi a rezultatelor altor strategii/ programe/ proiecte relevante desfăşurate/în curs de desfăşurare; proiectul integrează clar lecţiile învăţate din experienţa implementării altor proiecte)

      3

      1.9. Promovarea de reţele şi parteneriate la nivel local, regional şi

      european care facilitează participarea angajaţilor la programe de formare profesională continuă.

      3

      1.10. Experienţa solicitantului şi a partenerilor acestuia în managementul de proiect, inclusiv capacitatea de a gestiona bugete

      3

      Punctaj total criteriu „RELEVAN'Ă" 30

      2. METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent şi este în măsură să furnizeze beneficii reale şi sustenabile grupului/grupurilor ţintă; proiectul are o structură logică şi este prezentat clar şi coerent şi va determina o îmbunătăţire sustenabilă a situaţiei grupului/grupurilor ţintă)

      Punctaj max. 40 p

      2.1. Obiectivele proiectului (obiectivul general al proiectului prezintă efectul pe termen lung generat prin implementarea proiectului, iar obiectivele specifice/operaţionale precizează clar beneficiul/beneficiile pentru grupul/grupurile ţintă, care derivă din implementarea proiectului)

      5

      2.2. Realizări imediate (outputs) şi rezultate ale proiectului (indicatorii de realizare imediată a proiectului sunt corelaţi cu activităţile proiectului, indicatorii de rezultat sunt corelaţi cu indicatorii de realizare imediată şi cu obiectivele proiectului; indicatorii adiţionali sunt măsurabili şi verificabili; rezultatele proiectului sunt cuantificate, măsurabile şi descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului; rezultatele aşteptate sunt realiste/pot fi realizate în timpul alocat proiectului şi sunt corelate cu

      activităţile şi obiectivele proiectului)

      5

      2.3. Planificarea eficientă a activităţilor proiectului (activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic şi sunt realiste; activităţile proiectului contribuie la atingerea rezultatelor şi la realizarea obiectivelor propuse; claritatea şi fezabilitatea planului de acţiune al proiectului)

      5

      2.4. Calificări şi experienţă (sunt prezentate profile profesionale adecvate, din punct de vedere al experienţei, calificărilor, competenţelor şi abilităţilor pentru managementul şi realizarea activităţilor proiectului (echipa de implementare a proiectului inclusiv

      5

      managerul de proiect); este descrisă clar o distribuire eficientă a responsabilităţilor în cadrul echipei de implementare)

      2.5. Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări necesare pentru implementarea proiectului (Sunt descrise clar şi identificate corect în raport cu obiectivele proiectului; resursele prevăzute (existente sau viitoare) contribuie la obţinerea rezultatelor proiectului; resursele prevăzute sunt suficiente, inclusiv pentru realizarea activităţilor de monitorizare, management, informare şi publicitate); sunt specificate locaţia/ locaţiile pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în proiect, dotările şi echipamentele existente, inclusiv informatice; sunt specificate toate bunurile, serviciile sau lucrările, inclusiv locaţia, dotările şi echipamentele care urmează a fi închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului propus; este prezentata succint lista achiziţiilor previzionate a fi realizate în cadrul proiectului.

      5

      2.6. Metodologia de implementare a proiectului [proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor propuse pentru realizarea obiectivelor; este prezentat clar modul de organizare a resurselor alocate pentru proiect în vederea obţinerii rezultatelor asumate; este descris clar modul în care se asigură monitorizarea implementării proiectului; proiectul defineşte clar modul de coordonare/organizare managerială şi financiară (în cadrul proiectului şi în cadrul parteneriatului, dacă este cazul) şi este prevăzută asigurarea unui nivel adecvat de control]; În cazul în care se optează pentru subcontractarea activităţii de management al proiectului, prezentarea clara a condiţiilor impuse in Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale, secţiunea 4.2.2., paragraful „Managementul proiectului”.

      5

      2.7. Egalitate de şanse şi de gen (proiectul are în vedere asigurarea condiţiilor care să permită accesul şi participarea grupului/grupurilor ţintă la activităţile proiectului şi evitarea discriminării)

      2

      2.8. Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective orizontale ale PO (demonstrarea clară a contribuţiei proiectului la cel puţin unul din obiectivele orizontale: dezvoltare durabilă, inovare şi TIC, îmbătrânire activă, abordare interregională şi transnaţională)

      4

      2.9 Parteneriatul [proiectul descrie clar rolurile partenerului / partenerilor în implementarea activităţilor proiectului; proiectul descrie clar nivelul de implicare a partenerilor în cel puţin două din cele trei aspecte ale proiectului (implementarea activităţilor proiectului, expertiză şi resurse umane, finanţare); este prezentată clar modalitatea de coordonare a activităţilor partenerului/partenerului în cadrul proiectului; valoarea adăugată a parteneriatului]

      4

      Punctaj total criteriu „METODOLOGIE" 40

      3. SUSTENABILITATE – prezentarea clară a modului de continuare a proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de finanţare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate pentru grupul/grupurile ţintă vor fi garantate în viitor

      Punctaj max. 10 p

      3.1. Transferabilitate (descriere clară a modului în care este asigurată o posibilă transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului – către alt grup ţintă, alte sectoare, multiplicare)

      3

      3.2 Abordare integrată (mainstreaming) (descrierea modului în care rezultatele şi/sau experienţa acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile şi strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale partenerilor, politici şi strategii locale, regionale sau naţionale şi/sau la nivel legislativ)

      3

      3.3. Sustenabilitate financiară şi instituţională (proiectul prezintă surse ulterioare de finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării nerambursabile; modalităţi de funcţionare a structurilor create prin

      proiect, după încetarea finanţării nerambursabile)

      4

      Punctaj total criteriu „SUSTENABILITATE" 10

      4. COST-EFICIEN'Ă (proiectul prezintă clar rezultatele aşteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros)

      Punctaj max. 20 p

      4.1 Estimarea bugetară a proiectului este justificată şi permite desfăşurarea în bune condiţii a activităţilor propuse în proiect în vederea obţinerii rezultatelor;

      5

      4.2 Bugetul corespunde resurselor necesare desfăşurării activităţilor proiectului)

      5

      4.3 Costurile/preţurile sunt estimate în limita celor practicate pe piaţă la momentul respectiv

      5

      4.4 Se prevede o utilizare eficientă a fondurilor.

      5

      Punctaj total criteriu „COST-EFICIEN'Ă” 20

    3. 9.3. Anexa 3 – Gre,eli frecvente întâlnite la redactarea cererii de finan'are

      • dezvăluirea datelor de identificare a solicitantului;

      • obiectivele/ activităţile/ rezultatele/ gupul ţintă al proiectului nu sunt încadrate corect în obiectivele şi activităţile eligibile ale domeniului major de intervenţie (de exemplu, se solicită finanţare pentru activităţi eligibile în cadrul altor domenii majore de intervenţie) sau menţionarea unor categorii de grup ţintă neeligibile;

      • nu se detaliază elemente de valoare adăugată;

      • nu se corelează informaţiile trecute de solicitant în diferite secţiuni (de exemplu cele de la activităţi cu cele de la graficul activităţilor, sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului) sau există costuri care nu se regăsesc în activităţi corelate, etc.

      • justificări incomplete/ lipsa datelor statistice pentru justificarea nevoii/ problemei pentru soluţionarea căreia se solicită finanţare;

      • prezentarea lacunară/ incoerentă a nevoilor reale la care ar răspunde proiectul propus;

      • descrierea lacunară/ incoerentă a grupului ţintă (categorii de persoane, cuantificare, nevoi specifice);

      • necorelări ale grupurilor ţintă între diverse secţiuni ale cererii de finanţare (de exemplu, la secţiunea Activităţi sunt descrise programe de formare profesională pentru calificarea a 200 de angajaţi, iar la secţiunea Grup ţintă sunt cuantificaţi 160 de angajaţi);

      • formularea unor indicatori adiţionali care dublează indicatorii deja menţionaţi în formatul standard al cererii de finanţare;

      • formularea unor indicatori adiţionali nerelevanţi pentru obiectivele propuse ale proiectului (de exemplu, „Numărul rapoartelor de activitate ale membrilor echipei de implementare”);

      • detaliere incompletă a bugetului/ erori de calcul aritmetic;

      • calcularea şi/sau detalierea bugetului în altă monedă decât lei (RON);

      • încadrarea eronată în categoria de persoană juridică;

      • încadrarea eronată în categoria de finanţare proprie (finanţat parţial sau finanţat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale);

      • nerespectarea procentului aferent contribuţiei proprii;

      • costuri supraestimate;

      • nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:

      • cheltuieli administrative;

      • cheltuieli tip FEDR;

      • descriere lacunară a sustenabilităţii proiectului;

      • justificări fără substanţă referitoare la obiectivele orizontale;

      • menţiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu specificul secţiunii în cadrul căreia sunt formulate;

      • copiere integrală sau parţială a prevederilor din unele documente programatice (POSDRU 2007 – 2013, DCI, alte documente de politici şi strategii) sau din Ghidul Solicitantului.

    4. 9.4. Anexa 4 – Tabel de corelare a listei activită'ilor eligibile în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte cu lista activită'ilor eligibile men'ionate în Documentul Cadrul de Implementare POSDRU 2007 – 2013 (Versiunea 4)

Nr. Crt.

Activitatea eligibilă conform Documentului Cadrul de Implementare POSDRU 2007 – 2013 (Versiunea 4)

Codul activităţii eligibile din lista activităţilor eligibile în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte

1

Sprijinirea angajaţilor în vederea participării la FPC pentru obţinerea unei calificări sau pentru creşterea nivelului de calificare (respectiv trecerea de la un nivel de calificare la un alt nivel superior), inclusiv asigurarea costurilor de transport, hrană pe durata desfăşurării formării, stimulente menite să îmbunătăţească participarea eficientă a angajaţilor la FPC prin finanţarea bazată pe performanţe etc

A.1.1, A.1.3, A.1.5,

2

Sprijinirea angajaţilor în vederea validării şi certificării rezultatelor învăţării anterioare

A.1.2,

3

Sprijin acordat întreprinderilor pentru actualizarea strategiilor/ planurilor de dezvoltare a resurselor umane, inclusiv analiza nevoilor de formare

Activitatea nu este lansată pentru finanţare în cadrul actualei cereri de propuneri de proiecte

4

Sprijinirea elaborării, autorizării şi implementării programelor de FPC cu structură modulară care au în vedere dobândirea unei calificări complete, inclusiv a materialelor-suport de învăţare.

Programele de formare se vor baza pe standarde anterior elaborate în cadrul operaţiunilor eligibile în AP 1

A.2.1.1, A.2.1.2,

A.2.1.3, A.2.1.4,

A.2.2.1, A.2.2.2

5

Schimb de experienţe şi diseminarea bunelor practici şi a lecţiilor învăţate în domeniul FPC

A.2.1.6, A.3.3

6

Campanii de promovare adresate angajaţilor şi angajatorilor privind beneficiile participării la programele de FPC care oferă calificare completă/recalificare

A.1.4, A.3.4, A.4.1,

A.4.2, A.4.3, A.4.4

7

Sprijin pentru dezvoltarea şi implementarea serviciilor de orientare şi consiliere profesională adresate angajaţilor (precum dezvoltarea şi implementarea instrumentelor şi mecanismelor de informare şi consiliere profesională etc.)

A.3.1, A.3.2,

8

Sprijinirea parteneriatelor la diferite niveluri care reunesc întreprinderi, organizaţii sindicale, patronate, furnizori de formare profesională continuă, ONG-uri şi alţi actori relevanţi pe piaţa muncii, pentru promovarea oportunităţilor de FPC

A.2.1.5,

9

Activităţi de acompaniere adresate angajaţilor, precum servicii de îngrijire a persoanelor dependente de asistenţă medicală sau asistenţă socială, în vederea facilitării participării la FPC

A.1.6

10

Activităţi de acompaniere a membrilor familiilor angajaţilor care participă la FPC pentru calificare/recalificare, membri dependenţi de asistenţă socială (ex servicii de acompaniere a persoanelor cu handicap, servicii de îngrijire a copiilor etc.)

A.1.6

11

Activităţi inovatoare, interregionale şi transnaţionale privind creşterea accesului şi participării la FPC

A.5

12

Acreditarea/autorizarea programelor de formare/educaţie destinate persoanelor din categoriile de grupuri ţintă

A.2.1.3

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x