GHIDUL SOLICITANTULUI din 9 aprilie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 419 bis din 21 aprilie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 83 09/04/2021
ART. 1REFERIRE LAHG 30 18/01/2017
ART. 1REFERIRE LAHG 640 31/08/2016
ART. 1REFERIRE LAHG 347 11/05/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 56 11/04/2016
ART. 1REFERIRE LANORMĂ 31/08/2016
ART. 1REFERIRE LAOUG 49 23/10/2015
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ART. 1REFERIRE LAHG 1186 29/12/2014 ART. 6
ART. 1REFERIRE LALEGE 142 18/07/2012
ART. 1REFERIRE LAHG 875 31/08/2011
ART. 1REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011
ART. 1REFERIRE LANORMA 31/08/2011
ART. 1REFERIRE LAOUG 44 16/04/2008
ART. 1REFERIRE LALEGE 52 21/01/2003
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 52 21/01/2003
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ANEXA 0REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 500REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 83 09/04/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 83 09/04/2021
ActulREFERIT DEORDIN 83 09/04/2021





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 83/2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 419 din 21 aprilie 2021.

Anexă la OMADR nr. 83/ 09.04.2021

PROGRAMUL OPERAŢIONAL PENTRU PESCUIT ŞI AFACERI MARITIME 2014 – 2020

PRIORITATEA UNIUNII NR. 5 STIMULAREA COMERCIALIZĂRII ŞI PRELUCRĂRII

GHIDUL SOLICITANTULUI

Obiectiv specific 5.2: Încurajarea investiţiilor în sectoarele prelucrării și comercializării

MĂSURA IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

Sprijin financiar pentru reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, ca urmare a epidemiei de COVID-19

Tipul apelului: non-competitiv Versiunea 1

Aprilie 2021

Cuprins

  1. LEGISLAȚIE A UNIUNII EUROPENE ȘI NAȚIONALĂ, ALTE DOCUMENTE RELEVANTE

  2. PREVEDERI GENERALE

  3. CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OBȚINEREA FINANȚĂRII

    1. Solicitanți eligibili

    2. Eligibilitatea proiectului

    3. Activități eligibile

  4. CEREREA DE FINANȚARE

    1. Întocmirea cererii de finanțare

    2. Lista documentelor din dosarul cererii de finanțare

    3. Înregistrarea cererii de finanţare

  5. VERIFICAREA CONFORMITĂŢII ADMINISTRATIVE ȘI ELIGIBILITĂȚII CERERII DE FINANȚARE

  6. EVALUAREA ȘI SELECȚIA CERERII DE FINANȚARE

    1. Evaluarea cererii de finanţare

    2. Selecția cererii de finanţare

  7. CONTESTAȚII

  8. CONTRACTAREA

    1. Contractul de finanțare

    2. Obligațiile specifice beneficiarului

    3. Modificarea contractului de finanțare

  9. PLATA COMPENSAȚIEI

  10. MONITORIZARE ȘI CONTROL

  11. INFORMARE ŞI PUBLICITATE

  12. ANEXE

  1. LEGISLAȚIE A UNIUNII EUROPENE ȘI NAȚIONALĂ, ALTE DOCUMENTE RELEVANTE

    Legislaţie UE

    • Regulamentul (UE) nr. 1303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;

    • Regulamentul (UE) 2020/560 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 aprilie 2020 de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 508/2014 și (UE) nr. 1379/2013 în ceea ce privește măsurile specifice de atenuare a impactului epidemiei de COVID-19 în sectorul pescuitului și acvaculturii;

    • Regulamentul Delegat (UE) NR. 480/2014 al Comisiei din 3 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime;

    • Regulamentul (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 mai 2014 privind Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2328/2003, (CE) nr. 861/2006, (CE) nr. 1198/2006 şi (CE) nr. 791/2007 ale Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 1255/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;

    • Regulamentul delegat (UE) nr. 1014/2014 al Comisiei din 22 iulie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 mai 2014 privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2328/2003, (CE) nr. 861/2006, (CE) nr. 1198/2006 și (CE) nr. 791/2007 ale Consiliului și a Regulamentului (UE) nr. 1255/2011 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește conținutul și construcția unui sistem de monitorizare și de evaluare comun pentru operațiunile finanțate din Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime;

    • Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1242/2014 al Comisiei din 20 noiembrie 2014 de stabilire, în temeiul Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, a normelor privind prezentarea datelor relevante cumulative cu privire la operațiuni;

    • Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1243/2014 al Comisiei din 20 noiembrie 2014 de stabilire a unor norme în temeiul Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul

      european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește informațiile care trebuie trimise de statele membre, precum și în ceea ce privește necesitățile în materie de date și sinergiile dintre potențialele surse de date;

    • Regulamentul de punere în aplicare (UE) NR. 763/2014 al Comisiei din 11 iulie 2014 de stabilire a unormelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește caracteristicile tehnice ale măsurilor de informare și de publicitate și instrucțiunile referitoare la crearea emblemei Uniunii;

    • Regulamentul delegat (UE) 2015/288 al Comisiei din 17 decembrie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește perioada și datele de inadmisibilitate a cererilor, cu modificările și completările ulterioare;

    • Regulamentul Consiliului (CE, EURATOM) nr. 2988/95 al Consiliului din 18 decembrie 1995 privind protecția intereselor financiare ale Comunităţilor Europene;

    • Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 1046/2018 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr.

      1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 și a Deciziei nr. 541/2014/UE și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012

    • Decizia de punere în aplicare a Comisiei din 25.11.2015 de aprobare a Programului Operațional „Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime pentru Romania” , pentru sprijin din partea Fondului european pentru pescuit si afaceri maritime in Romania, cu modificarile și completările ulterioare;

      Legislaţie naţională și alte documente relevante

    • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare;

    • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014-2020 şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 56/2016, cu modificările și completările ulterioare;

    • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare;

    • Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

    • Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;

    • Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;

    • Hotărârea Guvernului nr. 640/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014-2020 şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării cu modificările și completările ulterioare;

    • Hotărârea Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;

    • Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările și completările ulterioare;

    • Hotararea Guvernului nr. 347/2016 privind stabilirea cadrului general de implementare a operațiunilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit şi Afaceri Maritime prin Programul Operaţional pentru Pescuit şi Afaceri Maritime 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare;

    • Decizia Comitetului de Monitorizare al Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime nr. 36/2020 privind propunerea de modificare a programului operațional 2014-2020;

    • Decizia Comitetului de Monitorizare al Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime nr. 37/2020 privind completarea propunerii de modificare a Programului Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014- 2020 ( POPAM 2014-2020), versiunea 10.0, pentru introducerea măsurilor adresate pescarilor și procesatorilor în contextul epidemiei de Covid-10, în situația în care solicitările declarate eligibile depășesc bugetul alocat;

    • Decizia Comitetului de Monitorizare al Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime nr. 41/2021 privind aprobarea criteriilor de selecție pentru operațiunile finanțate în cadrul măsurii IV.4. Prelucrarea produselor pescărești- art. 69 alin (3).

  2. PREVEDERI GENERALE

    image

    PREZENTUL GHID VIZEAZĂ DOAR UNITĂȚILE DE PROCESARE A CAPTURILOR REALIZATE LA MAREA NEAGRĂ ȘI COMERCIALIZATE PRIN CENTRELE DE PRIMĂ VÂNZARE AUTORIZATE DE ANPA.

    image

    Produsele procesate proprii sunt considerate produsele rezultate din producția proprie și care sunt comercializate către piața internă, cea intracomunitară, cât și piețele țărilor terțe.

    Prezentul ghid stabilește condiţiile acordării sprijinului financiar sub forma de compensații pentru reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii (realizate în cadrul unității de procesare a solicitantului) rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, din cauza epidemiei de COVID-19.

    image

    Se consideră producție proprie, producția realizată în unitatea de procesare a produselor din pescuit a solicitantului, autorizată pe teritoriul României, conform fluxului tehnologic specific al acestuia, din materii prime care:

    • fac obiectul cod CAEN 1020: pește, crustacee și moluște;

    • sunt capturate la Marea Neagră;

    • sunt comercializate prin intermediul centrelor de primă vânzare autorizate de ANPA, către unitățile de procesare ,

    și din care rezultă PRODUSE PROCESATE PROPRII.

    Prevederile sale se completează cu normele legale ale Uniunii Europene și naționale în vigoare.

    image

    Înainte de a începe completarea Cererii de finanțare nerambursabilă vă recomandăm să citiți cu atenție toate informațiile prezentate în prezentul Ghid și să vă asigurați că ați înțeles toate aspectele specifice prezentei scheme de finanțare nerambursabilă.

    Pentru o mai bună înțelegere vă recomandăm să consultați și următoarele documente, disponibile pe site-ul www.ampeste.ro, secțiunea POPAM 2014-2020:

    -Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014 – 2020;

    -procedurile privind: verificarea conformității administrative și eligibilității, evaluarea și selecția, contractarea Cererilor de finanțare;

    -Regulamentul (UE) nr. 508/2014.

    Totodată, vă recomandăm să consultați periodic pagina de internet a Direcției generale pescuit – Autoritatea de Management pentru POPAM (DGP-AMPOPAM)– www.ampeste.ropentru a fi la curent cu eventualele comunicări/informări cu privire la prezenta măsură de finanțare

    MĂSURA IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3) se înscrie în obiectivul specific 5.2: Încurajarea investiţiilor în sectoarele prelucrării și comercializării al Priorității Uniunii nr. 5 Stimularea comercializării şi prelucrării, din cadrul POPAM.

    image

    Ghidul solicitantului nu se substituie legislației naționale și a Uniunii Europene în vigoare, solicitantul având obligația cunoașterii și respectării acesteia. Prevederile ghidului pot fi mai restrictive decât normele Uniunii Europene și nu pot exceda acestora din urmă.

    Cine poate solicita sprijin financiar:

    Solicitanții eligibili pentru accesarea fondurilor nerambursabile în cadrul acestei măsuri sunt doar operatorii economici care au ca obiect de activitate înregistrat în domeniul prelucrării și conservării peștelui, crustaceelor și moluștelor (cod CAEN 1020) și care au înregistrat reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii (realizate în cadrul unității de procesare a solicitantului) rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, din cauza epidemiei de COVID-19, în una sau în ambele perioade de referință 16 martie-31 august și 01 septembrie – 31 decembrie, în 2020, raportată la media valorilor vânzărilor de produse procesate proprii realizate în aceeași perioada din anii 2017, 2018, 2019.

    INDICATOR PRESTABILIT DE REZULTAT

  • Unități de procesare afectate de pierderi de venituri din vânzări în contextul epidemiei de Covid – 19*

    * Se va completa numărul de unități de procesare care beneficiază de compensație

    INDICATOR PRESTABILIT DE REALIZARE

  • Numărul de proiecte privind prelucrarea produselor:*

    * Se va completa cu cifra 1

    DATE PRIVIND IMPLEMENTAREA PROIECTULUI conform Regulamentului 1242/2014

  • Numărul de angajați care beneficiază de operațiune:

    la depunerea cererii de finanțare

  • Numărul de intreprinderi sprijinite:*

* Se va completa cu cifra 1

Intensitatea sprijinului financiar

Intensitatea ajutorului public este de 100  %  din  valoarea  compensației, în conformitate cu prevederile art.95, alin. (2), litera e) din Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare.

Dacă, după evaluarea tehnico-economică și soluționarea eventualelor contestații, bugetul alocat apelului este mai mic decât sumele totale declarate eligibile, atunci sprijinul acordat fiecărui solicitant selectat va fi diminuat proporțional, în funcție de raportul între bugetul alocat apelului și sumele totale declarate eligibile.

Alocarea financiară

Alocarea financiară pentru această măsură este precizată în anunțul de lansare a apelului.

Contribuţia FEPAM în cadrul operaţiunii este de 75%, iar contribuţia publică naţională este de 25%. Anunţul privind sesiunea de depunere a solicitărilor de finanţare nerambursabilă se publică pe site-ul www.ampeste.ro– secțiunea Informări.

image

În cadrul apelului, Cererea de finanțare și documentele anexe vor fi introduse și respectiv

   atașate online cu semnătură electronică în aplicația electronică MySMIS2014, disponibilă la adresa webhttp://www.fonduri-ue.ro/mysmis, doar în intervalul de timp menționat în anunțul de deschidere a sesiunii de depunere a cererilor de finanțare. Semnătura electronică va aparține reprezentantului legal al solicitantului sau a împuternicitului legal al acestuia.

Pentru solicitarea de informaţii suplimentare/clarificări, locaţiile şi datele de contact ale Autorităţii de management şi ale Centrelor regionale sunt:

Sediu

Adresă

Contact

Judeţe arondate

DGP- AMPOPAM

Bdul Carol nr.2-4, sector3, municipiul Bucureşti

Tel:021-3079802 Fax:0213072474

CR Braşov

International Trade Center, str. Al. Vlahuţă nr.10, Braşov, jud. Braşov

Tel/Fax: 0725.256.235

0725.256.236

Braşov, Covasna,

Harghita, Mureş, Sibiu

CR

Bucureşti

Str.Mihai Eminescu, nr.6, Buftea, jud. Ilfov

Tel/Fax: 0725.256.223

0725.256.224

Arges, Dâmboviţa, Giurgiu, Ilfov,

Prahova şi

municipiul Bucureşti

CR

Constanţa

Str.Căpitan Petre Romulus nr. 7bis,

Constanţa, jud. Constanţa

Tel. 0725.256.239

Călăraşi, Constanţa, Ialomiţa

CRCluj

Str.Dorobanţilor nr.69, Cluj- Napoca, jud. Cluj

Tel. 0725.256.233

0725.256.234

Alba, Bistriţa- Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu- Mare, Sălaj

CR Dolj

Bloc TCIF, str.Nicolae Romanescu nr.39, Craiova, jud. Dolj

Tel/Fax: 0725.256.221

0725.256.222

Dolj, Gorj,

Mehedinţi, Olt, Teleorman, Vâlcea

CR Galaţi

Str. Basarabiei nr.55, bloc A16, parter

Galaţi, jud. Galaţi

Tel/Fax: 0725.256.225

0725.256.226

Brăila, Buzău, Galaţi,

Vrancea

CR Iaşi

Aleea Mihail Sadoveanu, nr.10bis, Iaşi, jud. Iaşi

Tel./Fax. 0725.256.229

0725.256.230

Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui

CR Timiş

Calea Buziașului nr.11A, cladire OB6A, Timişoara, jud. Timiş

Tel. 0725.256.228

Arad, Bihor, Caraş Severin, Hunedoara, Timiş

CR Tulcea

Iberom International, str. Inginer Dumitru Ivanov nr.6,Tulcea, jud. Tulcea

Tel/Fax: 0725.256.237

0725.256.238

Tulcea

  1. CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OBȚINEREA FINANȚĂRII

    1. Solicitanți eligibili

      Solicitanții eligibili pentru accesarea fondurilor nerambursabile în cadrul acestei măsuri sunt operatori economici care au ca obiect de activitate înregistrat în domeniul prelucrării și conservării peștelui, crustaceelor și moluștelor (cod CAEN 1020) și care au înregistrat reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii în cadrul unității de procesare a solicitantului, rezultate din capturile realizate la Marea Neagră, din cauza epidemiei de Covid-19, într-una sau în ambele perioade de referință 16 martie – 31 august și 01 septembrie -31 decembrie, în 2020, raportată la media valorilor vânzărilor obținute în aceeași perioadă din anii 2017, 2018, 2019.

      Solicitanții eligibili în vederea acordării sprijinului financiar nerambursabil acordat prin Măsura

      IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3) sunt operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul procesării produselor pescărești, și care trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

      1. Să aibă obiect de activitate înregistrat în domeniul prelucrării și conservării peștelui, crustaceelor și moluștelor (cod CAEN 1020);

      2. Au înregistrat reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate din producția proprie rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, ca urmare a epidemiei de COVID-19;

      3. Solicitantul nu se află în stare de faliment, în situație de insolvență sau de lichidare, reorganizare, fuziune;

      4. Solicitantul nu a fost declarat vinovat cu privire la fraudarea fondurilor europene sau naționale în baza unei hotărâri definitive și irevocabile emisă de o instanță de judecată;

      5. Solicitantul nu se află în situaţiile prevăzute la art.10 din Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare;

        Inadmisibilitatea solicitanților în temeiul articolului 10 din Regulamentul (CE) nr.

        508/2014, cu modificările și completările ulterioare al Consiliului alineatele ( 1 – 5 )

        • Solicitanții care au săvârșit o încălcare gravă în temeiul articolului 42 din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 al Consiliului sau al articolului 90 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, stabilită de către o autoritate competentă, sunt inadmisibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp după cum urmează:

          • 12 luni în situația atribuirii a 9 puncte de încălcare /operator/navă de pescuit pentru infracțiunile prevăzute la punctele 1, 2 și 5 din anexa XXX a Regulamentului de aplicare (UE) nr. 404/2011;

          • cu încă o lună peste cele 12 luni pentru fiecare punct peste 9 puncte de încălcare.

            Data de începere a perioadei de inadmisibilitate este data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-a comis o încălcare gravă în sensul articolului 42 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 sau al articolului 90 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.

            În scopul calculării perioadei de inadmisibilitate, se iau în considerare numai infracțiunile grave comise începând cu 1 ianuarie 2013 și pentru care s-a luat o decizie în sensul paragrafului de mai sus începând cu acea dată.

            Dacă punctele de încălcare acumulate de un operator pentru o navă de pescuit sunt mai puține de 9, cererile pentru sprijin din partea POPAM depuse de către operatorul respectiv sunt admisibile;

        • Solicitanții care au fost implicați în operarea, gestionarea sau deținerea în proprietate a navelor de pescuit incluse pe lista de nave de pescuit INN a Uniunii, în conformitate cu articolul 40 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 sunt inadmisibili pe toată perioada în care operatorul figurează pe listă, dar cel puțin 24 de luni;

        • Solicitanții ale căror nave de pescuit se află sub pavilionul unor țări identificate drept țări terțe necooperante, astfel cum se prevede la articolul 33 din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008, sunt inadmisibili pe parcursul întregii perioade în care țara respectivă este inclusă pe listă și, în orice caz, pentru o perioadă de cel puțin 12 luni;

        • Solicitanții declarați printr-o primă decizie oficială emisă de o autoritate competentă că au comis una dintre infracțiunile prevăzute la articolul 3 din Directiva 2008/99/CE nu sunt eligibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp de 12 de luni în cazul unei infracțiuni comise din neglijență gravă și de 24 de luni în cazul unei infracțiuni comise cu intenției.

      Se adaugă 6 luni de inadmisibilitate dacă s-a reținut că există circumstanțe agravante sau infracțiunea a fost săvârșită pe o perioadă de mai mult de un an.

      Data de începere a perioadei de inadmisibilitate se calculează de la data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-au comis una sau mai multe dintre infracțiunile menționate la articolul 3;

      image

      • Solicitanții declarați printr-o primă decizie oficială emisă de o autoritate competentă că au comis una dintre infracțiunile prevăzute la articolul 4 din Directiva 2008/99/CE nu sunt eligibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp de 24 de luni. Se adaugă 6 luni de inadmisibilitate dacă s-a reținut că există circumstanțe agravante sau infracțiunea a fost săvârșită pe o perioadă de mai mult de un an.

        Data de începere a perioadei de inadmisibilitate se calculează de la data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-au comis una sau mai multe dintre infracțiunile menționate la articolul 4;

      • Solicitanții care au comis o fraudă legată de Fondul European pentru Pescuit (FEP) sau de FEPAM, stabilită de o autoritate competentă, nu sunt admisibili pe toată perioada de derulare a FEPAM (până la 31 decembrie 2023). Inadmisibilitatea este stabilită de la data primei decizii oficiale de stabilire a fraudei.

image

Solicitanții, după depunerea Cererii de finanțare, vor îndeplini pe întreaga durată de punere în aplicare a operațiunii și pentru o perioadă de cinci ani după efectuarea ultimei plăți către beneficiarul respectiv, cerințele menționate la art.10 alineatul (1) literele (a)-(d) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare al Consiliului (Anexele D și C la Cererea de finanțare).

    1. Eligibilitatea proiectului

      Pentru a fi eligibil proiectul trebuie să întrunească cumulativ următoarele condiții:

      1. unitatea care a înregistrat reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate din producția proprie se află pe teritoriul României;

      2. reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate din producția proprie, rezultată din capturile la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, este cauzată de epidemia de COVID-19;

        image

        Solicitantul are obligația să prezinte toate documentele și informatiile necesare privind legătura de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de Covid- 19.

      3. compensațiile solicitate se încadrează în perioada de referință.

    2. Activități eligibile

      În baza art. 69 alin. (3) lit. b) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare, POPAM poate sprijini acordarea de compensații întreprinderilor de prelucrare a produselor pescărești rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, pentru suspendarea temporară sau pentru reducerea temporară a producției de

      image

      Conform art. 25a, alin. (7) și art. 65, alin (10) din Regulamentului (CE) nr.1303/2013, cu modificările și completările ulterioare, cheltuielile pentru operaţiunile de sprijinire a capacităţilor de reacţie în situaţii de criză în contextul epidemiei de COVID-19 sunt eligibile începând cu 1 februarie 2020, chiar dacă au fost încheiate în mod fizic sau implementate integral înainte de depunerea de către beneficiar a cererii de finanţare la autoritatea de management.

      prelucrare și implicit a vânzărilor de produse procesate, ca urmare a epidemiei de COVID-19, într-una sau în ambele perioade de referință 16 martie – 31 august și 01 septembrie -31 decembrie, în 2020.

  1. CEREREA DE FINANȚARE

    În această secțiune regăsiți informații despre modul de întocmire, înregistrare a cererii de finanțare și documentele ce trebuie atașate cererii de finanțare.

    image

    Cererea de finanțare și documentele din dosarul Cererii de finanțare vor fi introduse și respectiv atașate online cu semnătură electronică în aplicația electronică MySMIS, disponibilă la adresa web http://www.fonduri-ue.ro/mysmis, doar în intervalul menționat în anunțul de lansare a apelului.

    Anunţul privind sesiunea de depunere a cererilor de finanţare se publică pe site-ul www.ampeste.ro, secţiunea Informări.

    1. Întocmirea cererii de finanțare

      Cererea de finanțare se va completa urmărind instrucțiunile de completare a cererii de finanțare regăsite pe site-ul www.ampeste.ro(https://www.ampeste.ro/popam-2014-2020/instructiuni-utilizare-mysmis.html) – Instrucțiuni utilizare MySMIS Manual Frontoffice, precum și tutorialele și instrucțiunile pe care le puteți găsi pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene la adresa http://www.fonduri-ue.ro/mysmis#manuale .

      image

      În cazul în care o secțiune nu se poate completa, atașați informațiile aferente sub forma unui document scanat la o altă secțiune unde este permisă încărcarea de documente.

      Formularul cererii de finanțare se completează exclusiv în aplicația electronică MySMIS .

      Cererea de finanțare și documentele încărcate trebuie să fie redactate în limba română. Documentele redactate în altă limbă vor fi însoțite, în mod obligatoriu de o traducere legalizată sau autorizată.

      ATENȚIE!

      Documentele încărcate în aplicația MySMIS2014, ca parte din cererea de finanțare, trebuie să fie lizibile și complete. Se recomandă, așadar, o atenție sporită la scanarea documentelor atașate.

      Cererea de finanțare nerambursabilă se compune din:

      • Anexele A-D și 1-9 care fac parte integrantă din prezentul ghid;

      • Toate actele și documentele solicitate, prezentate în secțiunea 4.2.

    2. Lista documentelor din dosarul cererii de finanțare

      Cererea de finanțare va cuprinde următoarele documente scanate, ce vor fi atașate cu semnătură electronică a reprezentantului legal în aplicația online MySMIS2014:

      Nr.

      crt.

      Document

      1

      Anexa A – Declaraţie pe propria răspundere privind dubla finanțare;

      Anexa B – Declarația de eligibilitate;

      Anexa C – Declarația pe propria răspundere în conformitate cu art.10 din Reg.508/2014, cu modificările și completările ulterioare;

      Anexa D – Declarația pe propria răspundere privind reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii, rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de

      primă vânzare autorizate de ANPA.

      2

      Hotărârea Adunării Generale a Asociaţilor / Decizie asociat unic sau Hotărârea pentru persoane fizice autorizate / întreprinderi individuale / membrilor întreprinderii familiale, privind depunerea

      Cererii de finanțare, emisă conform actelor constitutive ale solicitantului.

      3

      Memoriu justificativ, care va cuprinde calculul privind valoarea reducerii temporare a vânzărilor de produse procesate din producția proprie, într-una sau în ambele perioade de referință 16 martie – 31 august și 01 septembrie -31 decembrie, în 2020, rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA (compensația), comparativ cu aceeași perioadă de referință din anii 2017-2019, pentru care este solicitată compensația, împreună cu documentele doveditoare.

      Pentru justificarea producției proprii și reducerea vânzărilor din producția proprie vor fi prezentate: bilanț anual însoțit de contul de profit și pierderi, balanțe de verificare, centralizator cu documente/facturi de achiziție materie primă (pește, crustacee și moluște) și vânzare produse procesate și produse procesate proprii, planuri de producție, jurnal pentru cumpărări și pentru vânzări, declarația tip 394, declarația tip 390 și documente comerciale de export pentru țări terțe din afara Uniunii Europene (după caz), pentru perioada de referință aleasă, atât pentru anul 2020 cât și pentru anii 2017, 2018 și 2019, situația vânzărilor (Anexa 9), etc.

      Documentele prezentate trebuie să vizeze activitatea contabilă a solicitantului în perioada de referință pentru care se solicită compensația.

      De asemenea, memoriul justificativ trebuie să specifice și să demonstreze că reducerea temporară a

      vânzărilor de produse procesate din producția proprie aferentă anului 2020, ce face obiectul

      compensației, este cauzată de epidemia de Covid-19, solicitantul având obligația să prezinte toate documentele și informațiile deținute, necesare pentru a demonstra legătura de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de Covid-19: declarația pe propria răspundere (Anexa D), și după caz: certificat de situație de urgență eliberat de Ministerul economiei, contracte de aprovizionare (materie primă) /desfacere (HORECA, etc.), decizii de izolare și/sau carantinare

      pentru personalul angajat emise de DSP, alte documente relevante.

      4

      Certificatul de cazier judiciar pentru persoane juridice al solicitantului

      5

      Actul de identitate al reprezentantului legal

      image

      Este obligatorie utilizarea machetelor editabile, disponibile pe site-ul www.ampeste.ro. Utilizarea altor tipuri de formulare, anexe sau declarații duce la respingerea Cererii de finanțare în etapa evaluării conformității administrative.

    3. Înregistrarea cererii de finanţare

      Înregistrarea se va efectua online prin completarea tuturor câmpurilor din sistemul informatic MySMIS2014 și după ce ați apăsat butonul ”Vizualizare proiect” care va avea ca efect generarea Cererii de finanțare cu toate datele introduse și salvate în funcțiile anterioare, precum și transmiterea acesteia.

      Transmiterea Cererii de finanțare se va face apăsând butonul ”Transmitere proiect”. Această activitate presupune parcurgerea următorilor pași:

      pas 1 – se selectează funcția ”Transmitere proiect”; pas 2 – se apasă butonul ”Blocare editare proiect”; pas 3 – se confirmă continuarea procesului;

      pas 4 – se poate genera cererea de finanțare în format pdf;

      pas 5 – la final se transmite documentul generat semnat electronic;

      Fiecare Cerere de finanțare va primi automat din partea sistemului informatic un cod de identificare denumit Cod SMIS.

      image

      Nicio Cerere de finanţare nu va fi luată în considerare dacă data şi ora limită pentru depunerea acesteia au fost depăşite, acest fapt determinând respingerea acesteia.

      image

      Este obligatorie completarea secțiunii Date de implementare.

      Atenționare:

      image

      În cazul constatării unor discrepanţe/omisiuni/erori de calcul, Autoritatea de Management poate solicita clarificări/informaţii suplimentare pentru fiecare etapă de analiză a cererilor de finanţare.

      Solicitantul poate renunța la cererea de finanțare în orice moment, prin transmiterea către DGP-AMPOPAM a unei solicitări de renunțare (Anexa nr.7 la prezentul ghid). Solicitarea de renunțare este aprobată de către directorul general al DGP-AMPOPAM, ceea ce implică intreruperea procesului de analiză a cererii de finanțare.

  2. VERIFICAREA CONFORMITĂŢII ADMINISTRATIVE ȘI ELIGIBILITĂȚII CERERII DE FINANȚARE

    Verificarea conformităţii administrative şi eligibilităţii Cererii de finanţare se realizează conform listei de verificare din Anexa nr. 1 la prezentul ghid, de către experţii CR – POPAM.

    Experţii CR – POPAM pot solicita informaţii suplimentare (Anexa nr. 2 la prezentul ghid), dacă pe parcursul verificărilor privind conformitatea și/sau eligibilitatea se constată că acest lucru este necesar. În acest caz, corespondența se va face on-line în sistemul informatic MySMIS, 2014-2020.

    Dacă cel puţin o condiţie de conformitate/eligibilitate nu este îndeplinită, Cererea de finanţare este declarată neconformă/neeligibilă, solicitantul fiind notificat în acest sens (Anexa nr. 5 la prezentul ghid).

    Solicitanţii pot contesta rezultatele procesului de verificare a conformităţii administrative

    /eligibilităţii, conform prevederilor Capitolului 7. Contestații din prezentul ghid.

  3. EVALUAREA ȘI SELECȚIA CERERII DE FINANȚARE

    1. Evaluarea cererii de finanţare

      Dacă Cererea de finanțare depusă de solicitant este conformă administrativ și eligibilă, va intra în etapa de evaluare efectuată în cadrul DGP-AMPOPAM.

      Evaluarea efectuată de către experții DGP-AMPOPAM va fi realizată conform Anexei nr. 4 la prezentul ghid în baza Memoriului justificativ (Anexa 3 la prezentul ghid) și a documentelor justificative anexate: bilanț anual însoțit de contul de profit și pierderi, balanțe de verificare, centralizator cu documente/facturi de achiziție materie primă (pește, crustacee și moluște) și vânzare produse procesate și produse procesate proprii, planuri de producție, jurnal pentru cumpărări și pentru vânzări, declarația tip 394, declarația tip 390 și documente comerciale de export pentru țări terțe din afara Uniunii Europene (după caz), pentru perioada

      de referință aleasă (16 martie – 31 august și/sau 01 septembrie -31 decembrie), atât pentru anul 2020 cât și pentru anii 2017, 2018 și 2019, situația vânzărilor (Anexa 9), etc. Documentele prezentate trebuie să vizeze activitatea contabilă a solicitantului în perioada de referință pentru care se solicită compensația.

      Se vor analiza documentele care să demonstreze că există legătura de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de Covid-19: declarația pe propria răspundere (Anexa D), și după caz: certificat de situație de urgență eliberat de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, contracte de aprovizionare (materie primă) /desfacere (HORECA, etc.), decizii de izolare și/sau carantinare pentru personalul angajat emise de DSP, alte documente relevante.

      image

      Modalitatea de calcul trebuie să respecte prevederile art. 96 (Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare) –„[…] toate calculele relevante sunt adecvate, exacte și stabilite în prealabil, pe baza unui calcul just, echitabil și verificabil”. Pentru a respecta aceste prevederi, modalitatea de calcul se referă la documente contabile ale solicitanților.

      După verificarea documentelor justificative, compensația se calculează prin aplicarea formulei de calcul specifică măsurii.

      Conform Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime, sprijinul financiar se acordă pentru reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și vândute prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA (realizate în cadrul unității de procesare a solicitantului), din cauza epidemiei de COVID-19, într-una sau în ambele perioade de referință 16 martie -31 august și 01 septembrie-31 decembrie, în 2020.

      Se utilizează următoarea formulă: Vrt = Vm – V2020 unde:

      Vrteste valoarea reducerii temporare a vânzărilor din producția proprie;

      Vm= (V2017 + V2018 + V2019)/3, și reprezintă media veniturilor obținute din vânzările din producția proprie în perioada de referință în anii 2017- 2019;

      V2020este valoarea vânzărilor din producția proprie în perioada de referință pentru anul 2020.

      Valoarea vânzărilor (pentru perioada de referință și anul calendaristic) se obține din documentele contabile ale solicitanților depuse concomitent cu cererea de finanțare .

      Vânzările analizate provin din producția proprie reprezentată de producția realizată în unitatea de procesare a produselor din pescuit a solicitantului, autorizată pe teritoriul României, conform fluxului tehnologic specific al acestuia, din materii prime:

      – pește, crustacee sau moluște;

      • capturate la Marea Neagră;

      • comercializate prin intermediul centrelor de primă vânzare autorizate de ANPA, către unitățile de procesare .

      image

      DGP AMPOPAM va solicita Agenției Naționale de Pescuit și Acvacultură (ANPA) situația capturilor la Marea Neagră predate centrelor de primă vânzare autorizate în perioada de referință

         stabilită 16 martie-31 august și 01 septembrie-31 decembrie, din anii 2017, 2018, 2019 și 2020. Pentru verificarea provenienței materiei prime procesată de solicitant, experții DGP-AMPOPAM vor verifica dacă furnizorul acesteia se regăsește în datele comunicate de ANPA .

      Condițiile sunt cumulative.

      În cazul în care solicitantul are o vechime în activitate sub 3 ani, calculul are în vedere doar anii întregi de activitate efectivă.

      Prin POPAM au fost instituite 2 limite:

      1. Nu se compensează Vrt care este mai mică de 15.000 lei;

        image

        Pentru cererile la care valoarea pierderilor depășește procentul de 50% din Vm, compensația va fi de 50% din Vm.

      2. Nu se compensează Vrt care este mai mare de 50% din Vm.

      image

      Nu se compensează pierderi care nu sunt cauzate de epidemia de Covid-19.

      Experţii evaluatori pot solicita informaţii suplimentare (Anexa nr. 2 la prezentul ghid), dacă pe parcursul evaluarii se constată că acest lucru este necesar. În acest caz, corespondența se va face on-line în sistemul informatic SMIS 2014-2020 sau în scris/electronic la adresele de mail de la care au fost transmise notificările.

      Ca urmare a analizării documentației depuse, în etapa de evaluare calitativă tehnico-economică, cererea de finanțare poate fi aprobată, respinsă sau poate suferi diminuarea valorii sprijinului financiar solicitat, solicitantul fiind notificat în acest sens.

      Solicitanţii pot contesta rezultatele procesului de evaluare calitativă tehnico-economică, conform prevederilor Capitolului 7. Contestații din prezentul ghid.

    2. Selecția cererii de finanţare

      Selecția Cererilor de finanțare se va realiza în baza „criteriilor de selecție” aprobate prin Decizia Comitetului de Monitorizare, în vigoare la data depunerii cererilor de finanțare, și în conformitate cu Manualul de procedură pentru evaluarea și selectarea Cererilor de finanțare, publicate pe site-ul DGP- AMPOPAM www.ampeste.ro.

      După evaluarea cererilor de finanțare depuse în cadrul apelului, cererile de finanțare sunt acceptate pe baza punctajului aprobat conform Grilelor de selecție, în ordine descrescătoare a punctajului final până la concurența sumei alocate pentru apelul respectiv.

      image

      Dacă, după evaluarea tehnico–economică și soluționarea eventualelor contestații, bugetul alocat apelului este mai mic decât sumele totale declarate eligibile, atunci sprijinul acordat

         fiecărui solicitant selectat va fi diminuat proporțional, în funcție de raportul între bugetul alocat apelului și sumele totale declarate eligibile.

      Solicitanţii pot contesta punctajul obținut conform prevederilor Capitolului 7. Contestații din prezentul ghid.

      Lista cererilor de finanțare în ordinea punctajului se va publica pe site-ul www.ampeste.roși solicitanții vor fi notificați în acest sens (Anexa nr. 6 la prezentul ghid).

      După finalizarea selecției se va întocmi Lista Cererilor de finanţare selectate în vederea finanţării ce va fi publicată pe site-ul www.ampeste.ro.

      Pentru fiecare Cerere de finanțare care a fost selectată se va întocmi contractul de finanțare nerambursabilă.

  4. CONTESTAȚII

    Depunerea contestației privind neconformitatea / neeligibilitatea / respingerea în cadrul evaluării calitative a cererii de finanțare / selecția se va face conform Manualului de procedură pentru soluționarea contestațiilor (în vigoare la data respectivă, disponibil pe site-ul www.ampeste.ro).

  5. CONTRACTAREA

    1. Contractul de finanțare

      Contractul de finanțare este actul juridic încheiat între Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Autoritatea de management pentru POPAM (MADR – DGP AMPOPAM), şi beneficiar, prin care se acordă acestuia din urmă asistenţa financiară nerambursabilă aferentă unei operaţiuni în scopul atingerii obiectivelor POPAM, supus regulilor de adeziune, comutativ şi sinalagmatic, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile corelative ale părţilor.

      Pentru încheierea contractului vor fi solicitate documentele necesare conform Manualului de procedură disponibil pe site-ul www.ampeste.ro.

      Semnarea contractului de finanțare, cu beneficiarul, se va face prin intermediul sistemului informatic MySMIS (cu semnătură electronică).

      Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale prin Direcția Generală Pescuit – Autoritatea de Management pentru POPAM în calitate de autoritate contractantă și beneficiarul se obligă prin acest contract de finanțare nerambursabilă să respecte prevederile acestuia.

      Beneficiarul trebuie să depună din proprie inițiativă toate eforturile pentru a lua cunoştintă de toate informațiile publice referitoare la măsurile finanțate prin POPAM 2014Ǧ2020, pentru care depune proiectul şi să cunoască toate drepturile şi obligațiile prevăzute în contractul de finanțare, înainte de semnarea acestuia.

      Modelul contractului de finanțare se regăsește în cadrul Manualului de procedură pentru contractare (în vigoare la data respectivă, disponibil pe site-ul www.ampeste.ro).

    2. Obligațiile specifice beneficiarului

      Beneficiarul are obligația să respecte clauzele specifice ale contractului de finanțare.

    3. Modificarea contractului de finanțare

      Precizări referitoare la modificarea Contractului de finanţare:

      Contractul de finanțare, semnat atât de către MADR – DGP AMPOPAM cât și de beneficiar, poate fi modificat în conformitate cu dispozițiile acestuia.

      Pentru modificarea contractelor de finanțare beneficiarul are obligația de a notifica DGP- AMPOPAM prin intermediul modulului „Comunicare” din sistemul informatic MySMIS.

      Orice solicitare de modificare a contractului de finanțare nu va fi automat acceptată de către DGP – AM POPAM. Pentru modificarea contractului trebuie să existe motive bine justificate, care vor fi analizate de către experții din cadrul DGP – AMPOPAM.

      De la data funcționării sistemului informatic SMIS 2014 se vor respecta pașii descriși în modulul informatic.

  6. PLATA COMPENSAȚIEI

    Plata compensației aferente cererilor de finanțare selectate se va face în baza Cererii de finanțare.

  7. MONITORIZARE ȘI CONTROL

    Beneficiarul finanţării are responsabilitatea de a arhiva toate documentele aferente cererii de finanțare nerambursabilă aprobată spre finanţare în cadrul POPAM în spaţii special amenajate şi destinate acestui scop, în conformitate cu legislația națională în vigoare, astfel încât să fie asigurată păstrarea în bune condiţii a documentelor, să se evite distrugerea intenţionată/accidentală sau sustragerea acestora.

    Beneficiarul trebuie să asigure arhivarea următoarelor documente:

    imagedocumente referitoare la solicitarea finanţării proiectului şi la aprobarea acestuia de către DGP – AMPOPAM (Cererea de finanţare și anexele acesteia, împreună cu toate documentele aferente acesteia, contractul de finanţare);

    imagedocumente referitoare la plata compensațiilor;

    imagedocumente contabile conform prevederilor legale.

    Documentele trebuie arhivate în una din următoarele forme:

    imageoriginale;

    imagefotocopii ale documentelor originale certificate „conform cu originalul”; image microfişe ale documentelor originale;

    imageversiuni electronice ale documentelor originale;

    imagedocumente care există doar în format electronic, caz în care trebuie să se asigure securitatea sistemului informatic.

    Beneficiarul este obligat să arhiveze toate documentele şi fişierele informatice referitoare la Proiectul finanţat prin POPAM, conform clauzelor contractului de finanțare.

Beneficiarul este obligat să informeze DGP-AMPOPAM cu privire la locul de arhivare a

documentelor şi să permită accesul tuturor organismelor abilitate să efectueze controale şi verificări.

Proiectele finanţate prin POPAM pot fi verificate la faţa locului de o echipă alcătuită din experți ai AMPOPAM sau ai oricărui alt organism abilitat de lege. Aceste verificări se vor realiza, ulterior semnării contractului de finanțare, pe toată perioada de valabilitate a acestuia şi vor avea ca obiect analiza oricăror documente pe baza cărora a fost acordată finanțarea nerambursabilă, precum și verificarea respectării tuturor obligațiilor contractuale .

Verificările trebuie să asigure faptul că documentele atașate cererilor de plată sunt în concordanţă cu regulile Uniunii Europene şi naţionale. Pentru a asigura buna desfăşurare a verificărilor la faţa locului, beneficiarul va fi înştiinţat în prealabil despre data la care vor avea loc acestea. Obligaţia beneficiarului este de a pune la dispoziţia echipei de control toate documentele administrative şi contabile solicitate, în original,

de a asigura accesul la sistemele informatice şi la toate documentele stocate în format electronic privind gestiunea proiectului. Totodată beneficiarul are obligaţia de a garanta prezenţa, în timpul controlului, a persoanelor împuternicite să dea toate informaţiile utile.

  1. INFORMARE ŞI PUBLICITATE

    Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea activităţilor de informare şi publicitate în legătură cu asistenţa financiară nerambursabilă obţinută prin Programul Operaţional pentru Pescuit şi Afaceri Maritime 2014-2020, în conformitate cu prevederile din prezentul Ghid.

    Detalii privind modalitatea de realizare a publicităţii sunt cuprinse în Anexa nr. 8 – Măsuri de informare și publicitate.

  2. ANEXE

  • Anexa A – Declaraţie pe proprie răspundere privind evitarea dublei finanţări;

  • Anexa B – Declaraţie de eligibilitate;

  • Anexa C – Declaraţie privind admisibilitatea cererii;

  • Anexa D – Declaraţie pe proprie răspundere privind reducerea temporară a vânzărilor din producția proprie rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA;

  • Anexa nr. 1. Lista de verificare a conformităţii administrative și eligibilităţii;

  • Anexa nr. 2. Notificare de solicitare a informaţiilor suplimentare;

  • Anexa nr.3. Memoriu justificativ pentru compensații- Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3);

  • Anexa nr.4. Analiza Memoriului justificativ și calculul compensației;

  • Anexa nr.5. Notificare cu privire la neconformitatea administrativă/neeligibilitatea cererii de finanţare;

  • Anexa nr.6. Notificare privind rezultatul evaluării;

  • Anexa nr.7. Notificare privind renunțarea la Cererea de Finanțare;

  • Anexa nr.8. Măsuri de informare şi publicitate;

  • Anexa 9. Situație vânzări produse procesate din producția proprie rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA în perioada de referință.

    Anexa A

    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE PRIVIND EVITAREA DUBLEI FINANȚĂRI

    Prioritatea Uniunii Nr. 5: Stimularea comercializării şi prelucrării

    MĂSURA IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

    Titlul proiectului : …………………………………………………………………………………

    Durata de implementare .…(luni); Valoarea eligibilă (lei);

    Solicitant

    Denumire……………………………………………………………………………………………..

    Statut juridic ………………………………………………………………………………….

    Tel/fax… Email

    ……………………………………………………………………

    Subsemnatul/a ………………..……………….. posesor al CI/BI/Pașaport seria …. nr. ……….., CNP

    ………………………… eliberată de …………………….la data de……………….., în calitate de

    reprezentant legal al solicitantului… denumire solicitant , având la Oficiul Național al

    Registrului și Comerțului Nr ………………. și/sau Codul de înregistrare fiscală (CIF) ……………………… constituit în baza ………..……….……, în anul ………..…, cu sediul în Localitatea ,

    Județul ………………. Strada …………….………. Nr……..,Bl……,Sc. ….., Etaj. , Apartament nr.

    …… ,cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, conform Art.326 privind falsul în declarații din Codul Penal, declar pe propria răspundere că proiectul pentru care se solicită finanțare în prezenta Cerere de finanțare, din care această declarație face parte integrantă, nu face obiectul unei alte finanțări din fonduri publice naționale sau ale Uniunii Europene.

    Reprezentantul legal al solicitantului

    ……………(numeleși prenumele – cu majuscule) ……………..

image

Semnătura

Data: ………………………..

Anexa B

DECLARAŢIE DE ELIGIBILITATE

Prioritatea Uniunii Nr. 5: Stimularea comercializării şi prelucrării

Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

Titlul proiectului : …………………………………………………………………………………

Durata de implementare .…(luni); Valoarea eligibilă………………..……(lei); POPAM. (%)

Solicitant

Denumire………………………………..…………………………………………………………….. Statut juridic ……………………………………………………………………………………………….

Tel/fax… Email

……………………………………………………………………

Subsemnatul/a ………………..……………….. posesor al CI/BI/Pașaport seria …. nr. ……….., CNP

………………………… eliberată de …………………….la data de… , cunoscând că falsul în

declarații este pedepsit de legea penală, declar pe propria răspundere în calitate de reprezentant legal, că solicitantul sprijinului financiar nerambursabil …………………denumire solicitant……… care a depus Cererea de finanțare din care această declarație face parte integrantă, având la Oficiul Național al Registrului și Comerțului Nr ………………. și/sau Codul de înregistrare fiscală (CIF) constituit în

baza ………..……….……, în anul ………..…, cu sediul în Localitatea :……………………, Județul

………………. Strada …………….………. Nr……..,Bl……,Sc. ….., Etaj. ……, Apartament nr. ,

nu se află în nici una din situațiile de mai jos:

    • s-a dispus condamnarea printr-o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă pentru o infracțiune privind conduita profesională de către o instanță judecătorească cu putere de „res judicata”;

    • este vinovat de grave greșeli profesionale, pe care Autoritatea de Management pentru Programul Operațional pentru Pescuit, le poate dovedi prin orice mijloace;

    • a fost subiectul unei judecăți de tip „res judicata” pentru fraudă, corupție, implicare în organizații criminale sau orice alte activități ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene, stabilit în baza unei decizii definitive și irevocabile emise de o instanță de judecată;

      • a fost declarat a fi într-o situație gravă de încălcare contractuală prin neîndeplinirea obligațiilor provenind dintr-o procedură de achiziții sau de altă finanțare nerambursabilă din fondurile Uniunii Europene, de către autoritățile competente;

      • a fost subiect al unui conflict de interese stabilit în baza unei decizii definitive și irevocabile emise

        de o instanță de judecată;

      • este vinovat de inducerea gravă în eroare a Autorității de Management pentru POP 2007-2013 și POPAM 2014-2020 prin furnizarea de informații incorecte sau nefurnizarea informațiilor solicitate; Totodată, declar pe propria răspundere că nu voi încerca să obțin informații confidențiale sau să influențez Autoritatea de Management pentru Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime în

        timpul procesului de evaluare a proiectului și nu voi face presiuni la adresa evaluatorului.

        Subsemnatul/a cunoscând că falsul în declarații este pedepsit conform art. 326 din

        Codul Penal, declar pe propria răspundere că:

        • informațiile furnizate sunt complete și corecte în fiecare detaliu,

        și înțeleg că Autoritatea de Management pentru POPAM are dreptul de a solicita, în scopul verificării și confirmării declarațiilor, situațiilor și documentelor care însoțesc Cererea de finanțare, orice informații suplimentare privind eligibilitatea noastră precum și experiența, competența și resursele de care dispunem.

        Reprezentantul legal al solicitantului

        ……………(numele și prenumele – cu majuscule) ……………..

image

Semnătura

Data: ………………………..

Anexa C

DECLARAŢIE PRIVIND ADMISIBILITATEA CERERII

Prioritatea Uniunii Nr. 5: Stimularea comercializării şi prelucrării

Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

Titlul proiectului : …………………………………………………………………………………

Durata de implementare .…(luni); Valoarea eligibilă………………..……(lei); POPAM. (%)

Solicitant

Denumire…………………………………………………………………………………………..

Statut juridic ………………………………………………………………………………….

Tel/fax… Email

……………………………………………………………………

Subsemnatul/a ………………..……………….. posesor al CI/BI/Pașaport seria …. nr. ……….., CNP

………………………… eliberată de …………………….la data de… , cunoscând că falsul în

declarații este pedepsit de legea penală, declar pe propria răspundere în calitate de reprezentant legal, că solicitantul sprijinului financiar nerambursabil …………………denumire solicitant……… care a depus Cererea de finanțare din care această declarație face parte integrantă, având la Oficiul Național al Registrului și Comerțului Nr ………………. și/sau Codul de înregistrare fiscală (CIF) constituit în

baza ………..……….……, în anul ………..…, cu sediul în Localitatea :……………………, Județul

………………. Strada …………….………. Nr……..,Bl……,Sc. ….., Etaj. ……, Apartament nr. ,

nu se află în nici una din situațiile de mai jos:

      • a săvârşit o încălcare gravă în temeiul articolului 42 din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 al Consiliului sau al articolului 90 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009;

      • a fost implicat în operarea, gestionarea sau deţinerea în proprietate a navelor de pescuit incluse pe lista de nave de pescuit INN a Uniunii, în conformitate cu articolul 40 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr.1005/2008 sau a navelor sub pavilionul ţărilor identificate ca ţări terţe necooperante, astfel cum este prevăzut la articolul 33 din respectivul regulament;

      • a săvârşit o încălcare gravă a normelor PCP identificate ca atare în alte acte juridice adoptate de Parlamentul European şi de Consiliu;

      • a comis oricare dintre infracţiunile stabilite la articolele 3 şi 4 din Directiva 2008/99/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, în cazul în care se prezintă o cerere de sprijin în temeiul titlului V capitolul II din Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare.

Subsemnatul/a cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, declar pe

propria răspundere că după primirea sprijinului financiar solicitantul va îndeplini cerințele menționate pe întreaga durată de implementare a proiectului și pentru o perioadă de 5 ani după încasarea ultimei plăți.

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Pentru Pescuit și Afaceri Maritime are dreptul de a solicita, în scopul verificării și confirmării declarațiilor care însoțesc Cererea de finanțare, orice informații suplimentare privind veridicitatea acestora.

Reprezentantul legal al solicitantului

……………(numele și prenumele – cu majuscule) ……………..

image

Semnătura

Data: ………………………..

Anexa D

DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

privind reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, din cauza epidemiei de COVID -19

Prioritatea Uniunii Nr. 5: Stimularea comercializării şi prelucrării

Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

Titlul proiectului : …………………………………………………………………………………

Durata de implementare .… (luni); Valoarea eligibilă (lei);

Solicitant

Denumire : ……………………………………………………………………………………..

Statut juridic : ……………………………………………………………………………….

Tel/fax: ……………………….. Email : …………………………………………………………

Subsemnatul/a ………………..……………….. posesor al CI/BI/Pașaport seria …. nr. ……….., CNP

………………………… eliberată de …………………….la data de……………….., în calitate de

reprezentant legal al solicitantului… denumire solicitant , având la Oficiul Național al

Registrului și Comerțului Nr ………………. și/sau Codul de înregistrare fiscală (CIF) ……………………… constituit în baza ………..……….……, în anul ………..…, cu sediul în Localitatea ,

Județul ………………. Strada …………….………. Nr……..,Bl……,Sc. ….., Etaj. , Apartament nr.

…… , cunoscând că falsul în declarații este pedepsit de legea penală, conform Art. 326 privind falsul în declarații din Codul Penal, declar pe propria răspundere că:

  • reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, pentru care se solicită finanțare în prezenta Cerere de finanțare, din care această declarație face parte integrantă, este cauzată de epidemia de Covid-19;

  • valoarea compensației solicitate nu include reducerea de vânzări cauzate de alte situații în afara epidemiei de Covid-19, iar toate datele și documentele prezentate sunt conforme cu realitatea;

  • valoarea vânzărilor de produse procesate în perioada de referință din anii 2017, 2018, 2019 și 2020, ce face obiectul prezentului proiect, este dată de comercializarea produselor procesate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA.

Reprezentantul legal al solicitantului

……………(numele și prenumele – cu majuscule) ……………..

image

Semnătura

Data: ………………………..

Anexa nr. 1

Cod SMIS

LISTA DE VERIFICARE A CONFORMITĂŢII ADMINISTRATIVE ŞI ELIGIBILITĂŢII

Prioritatea Uniunii Nr. 5: STIMULAREA COMERCIALIZĂRII ŞI PRELUCRĂRII

Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

Titlul proiectului :

……………………………………………………………………………………

Durata de implementare .…(luni); Valoarea eligibilă………………..(lei); Cofinanțarea …..(%)

Solicitant

Reprezentant legal

Denumire………………………………..………………….. Statut juridic ………………. Tel/fax…………………… Email ……………………………………………………………

Nume ……………..….………….. Prenume …………..…..………… Funcție ………………………….

Nr.

crt.

Puncte de verificat

Explicaţii

Rezultatul verificării

DA

NU

NA

1.

Dosarul cererii de finanţare conţine toate documentele prevăzute în Lista de documente din ghidul solicitantului?

Verificați dacă toate secțiunile din Cererea de finanțare sunt completate conform cap. 4 secțiunea 4.1 Întocmirea cererii de finanțare

Verificaţi existenţa tuturor documentelor solicitate prin Lista de documente din Ghidul solicitantului

Verificaţi dacă documentele respectă formatul tip stabilit în Ghidul solicitantului

Verificaţi dacă documentul este destinat solicitantului

Verificaţi dacă documentul nu are termenul de valabilitate expirat

Verificați corectitudinea desemnării reprezentantului legal, conform certificatului constatator (prin consultarea aplicatiei

RECOM online) și actelor constitutive după

caz, precum și a datelor din Cererea de finanțare, Sectiunea-Solicitant

Verificați existența Hotărârii Adunării Generale a Asociaţilor / Deciziei asociatului unic sau Hotărârii pentru persoane fizice autorizate / întreprinderi individuale / membrii întreprinderii familiale privind depunerea Cererii de finanțare, emisă conform actelor constitutive ale solicitantului.

Verificați datele din certificatul constatator (prin consultarea aplicatiei RECOM online)

/extrasul din Registrul asociațiilor și fundațiilor și actele constitutive ale

solicitantului, după caz.

2.

Solicitantul se încadrează în categoria beneficiarilor eligibili?

Verificaţi datele din Certificatul constatator cu informații extinse (prin consultarea aplicatiei RECOM online) / Extrasul din Registrul asociațiilor și fundațiilor (emis cu cel mult 30 de zile înainte de depunerea Cererii de finanțare).

3.

Proiectul se implementează în România?

Se verifică datele din Cererea de finanţare – secțiunea Localizare proiect.

4.

Cererea de finanțare conține activități eligibile pentru Măsura IV.4. art. 69 alin (3)?

Se verifică dacă solicitantul a desfășurat/desfășoară activități de prelucrare produse pescărești.

Se verifică existența autorizațiilor/avizelor necesare: sanitar-veterinară, de mediu, sănătate publică, etc., după caz.

5.

Solicitantul desfăşoară activitate în domeniul domeniul prelucrării și conservării peștelui, crustaceelor și moluștelor (cod CAEN 1020) şi nu se află în proces de dizolvare, lichidare, fuziune, reorganizare.

Se verifică datele din Certificatul constatator cu informații extinse (prin consultarea aplicației RECOM online) / Extrasul din Registrul asociațiilor și fundațiilor și a actelor constitutive ale solicitantului

– cod CAEN

Se verifică Cererea de Finanțare în secțiunea

Capacitate Solicitant.

6.

Memoriul justificativ însoţit de documente care să facă dovada reducerii temporare a vânzărilor la produsele procesate realizate din capturile la Marea Neagră, înregistrate de solicitant din cauza epidemiei de Covid-19.

Verificați existenţa documentelor din care să rezulte valoarea reducerii temporare a vânzărilor de produse din producția proprie.

7.

Compensațiile solicitate se încadrează în perioada de referință?

Verificați Memoriul justificativ însoţit de documentele justificative.

8.

Solicitantul respectă prevederile art.10 alin.5 din Reg. 508/2014?

Verificați veridicitatea declarației privind admisibilitatea cererii – Anexa C, în baza informațiilor disponibile la entitățile abilitate.

9.

Solicitantul NU a comis fraude in perioada anterioară depunerii solicitării de asistență financiară (conform Convenției privind protejarea intereselor financiare ale Comunităților Europene, constituie fraudă care aduce atingere intereselor financiare ale Comunităţilor Europene?

Verificați cazierul judiciar și baza de date a Autorității de Management Pentru Programul Operațional Pentru Pescuit Și Afaceri Maritime.

Dacă cel puţin un document menţionat la punctul de verificare 1 nu respectă formatul tip stabilit în Ghidul solicitantului, documentul nu este destinat solicitantului, documentul are termenul de valabilitate expirat, Cererea de finanţare este declarată neconformă administrativ.

Dacă cel puţin o condiţie de eligibilitate de la punctele de verificare 2-12 nu este îndeplinită, iar în Lista de verificare a eligibilităţii se bifează în coloana NU, atunci Cererea de finanţare este declarată neeligibilă.

Dacă solicitantul nu clarifică elementele menţionate în Notificarea de solicitare a informaţiilor suplimentare, Cererea de finanţare este declarată neconformă administrativ / neeligibilă, după caz.

Anexa nr. 2

DGP-AM POPAM /CR

Nr. de înregistrare……………data……………..…

NOTIFICARE DE SOLICITARE A INFORMAȚIILOR SUPLIMENTARE

Prioritatea Uniunii Nr. 5: STIMULAREA COMERCIALIZĂRII ŞI PRELUCRĂRII

Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

Titlul proiectului : …………………………………………………………………………………

Durata de implementare .…(luni); Valoarea eligibilă (lei);

Cod SMIS

Solicitant

Reprezentant legal al solicitantului

Denumire………………………………..……………………… Statut juridic ……………….

Tel/fax… Email

……………………………………………………………

Nume ……………..….………….. Prenume …………..…..………… Funcție ………………………….

Vă aducem la cunoștință, faptul că, în urma verificării efectuate în etapa de conformitate administrativă – eligibilitate / evaluare tehnico – economică a Cererii de finanţare depusă de dumneavoastră a rezultat necesitatea clarificării unor subiecte pe care vi le prezentăm în partea I din acest formular.

Vă rugăm să completaţi partea a – II-a a formularului şi să-l returnaţi Compartimentului regional POPAM……./DGP AMPOPAM în maxim 5 zile lucrătoare de la data primiri notificării.

În cazul în care răspunsul dumneavoastră nu ne parvine în termenul menționat sau documentele nu respectă cerinţele sau nu oferă clarificările solicitate, Cererea dumneavoastră de finanţare va fi verificată / evaluată conform documentelor existente.

Precizăm că documentele transmise nu vor aduce completări și/sau înlocuiri substanțiale documentelor existente în dosarul cererii de finanțare.

PARTEA I

A se completa de expertul Compartimentului regional POPAM/SSC

Nr. crt.

Referinţa

(document

/pct. din doc.)

Subiecte de clarificat

1

2

3

….

Pentru motivarea răspunsului dumneavoastră vă rugăm să ataşaţi următoarele documente 1 în original / copie cu menţiunea conform cu originalul

  1. în original / copie cu menţiunea conform cu originalul

  2. în original / copie cu menţiunea conform cu originalul

  3. în original / copie cu menţiunea conform cu originalul

  4. în original / copie cu menţiunea conform cu originalul

PARTEA II

A se completa de Solicitant

Precizările Reprezentantului legal al solicitantului referitoare la solicitările menţionate în Partea I:

Nr. crt.

Referinţa

(document /pct. din doc.)

Precizări

1

2

3

4

5

Declar că sunt de acord cu modificările şi ataşez următoarele documente solicitate:

  1. în original / copie cu menţiunea conform cu originalul

  2. în original / copie cu menţiunea conform cu originalul

Reprezentant legal

( nume, prenume, semnătura, data)

Anexa nr. 3

MEMORIUL JUSTIFICATIV pentru compensații –

Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

  1. Date generale

    1. Denumirea/Numele solicitantului şi date de identificare ale acestuia

    2. Scurt istoric al solicitantului

    3. Obiecte de activitate ale solicitantului (conform certificatului constatator de la Oficiul Registrul Comerțului).

  2. Descrierea proiectului

    1. Denumirea proiectului

    2. Elaborator (date de identificare)

    3. Amplasamentul proiectului (regiunea, judeţul, localitatea)

    4. Date despre activitatea solicitantului

    5. Fundamentarea necesităţii proiectului; Fundamentarea solicitării de compensaţii

    6. Justificarea pierderilor înregistrate pentru care se solicită compensaţie

      Sprijinul financiar se acordă pentru reducerea temporară a vânzărilor de produse procesate proprii (realizate în cadrul unității de procesare a solicitantului) rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, din cauza epidemiei de COVID-19, într- una sau în ambele perioade de referință 16 martie – 31 august și 01 septembrie -31 decembrie, în 2020.

      Astfel, solicitantul trebuie să specifice și să demonstreze că:

      • în perioada de referință a anului 2020, pentru care se solicită compensația, au fost înregistrate reduceri ale vânzărilor de produse procesate proprii (din categoria celor precizate în prezentul ghid) față de media anilor 2017, 2018, 2019, din aceeași perioada de referință, cauzate de epidemia de Covid-19; solicitantul are obligația să prezinte toate documentele și informațiile necesare privind legătura de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de Covid-19;

      • valorile luate în calcul sunt aferente vânzărilor de produse procesate realizate în spațiul propriu de producție, în condițiile specificate în prezentul ghid;

      • materia primă utilizată pentru obținerea produselor procesate pentru care a fost calculată reducerea vânzărilor provine din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA. Solicitantul va prezenta documentele ce atestă această sursă;

      • produsele procesate de solicitant, provenind din alte surse, și valorile vânzărilor aferente acestora, ce nu îndeplinesc condițiile din prezentul ghid, sunt specificate și evidențiate separat.

        Pentru justificarea producției proprii și reducerea vânzărilor din producția proprie, vor fi prezentate: bilanț anual însoțit de contul de profit și pierderi, balanțe de verificare, centralizator cu documente/facturi

        de achiziție materie primă (pește, crustacee și moluște) și vânzare produse procesate și produse procesate proprii, planuri de producție, jurnal pentru cumpărări și pentru vânzări, declarația tip 394, declarația tip 390 și documente comerciale de export pentru țări terțe din afara Uniunii Europene (după caz), atât pentru perioada de referință din anul 2020 cât și pentru anii 2017, 2018 și 2019, etc. Documentele prezentate trebuie să vizeze activitatea contabilă a solicitantului în perioada de referință.

        Pentru a demonstra legătura de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de Covid- 19 se vor prezenta: declarația pe propria răspundere (Anexa D), și după caz: certificat de situație de urgență eliberat de Ministerul economiei, contracte de aprovizionare (materie primă) /desfacere (HORECA, etc.), decizii de izolare și/sau carantinare pentru personalul angajat emise de DSP, alte documente relevante.

    7. . Calculul compensației

Va cuprinde valoarea și calculul reducerii temporare a vânzărilor (compensației) descrise mai sus, utilizând următoarea formulă: Vrt = Vm – V2020

unde:

Vrteste valoarea reducerii temporare a vânzărilor din producția proprie (rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA);

Vm= (V2017 + V2018 + V2019)/3 și reprezintă media veniturilor obținute din vânzările din producția proprie (rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA) în perioada de referință în anii 2017- 2019;

V2020este valoarea vânzărilor din producția proprie proprie (rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA) în perioada de referință pentru anul 2020.

În cazul în care solicitantul are o vechime în activitate sub 3 ani, calculul are în vedere doar anii întregi de activitate efectivă.

Prin POPAM au fost instituite 2 limite:

  1. Nu se compensează Vrt care este mai mică de 15.000 lei;

  2. Nu se compensează Vrt care este mai mare de 50% din Vm.

Pentru cererile la care pierderile depășesc procentul de 50% din Vm, compensația va fi de 50% din Vm. Nu se compensează pierderi care nu sunt cauzate de epidemia de Covid-19.

Notă: Mo33tatea de calcul trebui să respecte prevederile art. 96 din regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare,–„[…] toate calculele relevante sunt adecvate, exacte și stabilite în prealabil, pe baza unui calcul just, echitabil și verificabil”. Pentru a respecta aceste prevederi, modalitatea de calcul se referă la documente contabile ale solicitanților.

Analiza Memoriului justificativ și calculul compensației

Anexa nr. 4

Prioritatea Uniunii Nr. 5: STIMULAREA COMERCIALIZĂRII ŞI PRELUCRĂRII

Măsura IV.4. Prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură – art.69 alin. (3)

Titlul proiectului :

…………………………………………………………………………………………

Durata de implementare .…(luni); Valoarea eligibilă………………..……(lei); Cofinanțarea …..(%)

Cod SMIS

Solicitant

Reprezentant legal al solicitantului

Denumire………………………………..……………… Statut juridic ……………….

Tel/fax…………………… Email

……………………………………………………

Nume ……………..….………….. Prenume …………..…..………… Funcție ………………………….

În urma analizei Memoriului justificativ și a documentelor justificative anexate: bilanț anual însoțit de contul de profit și pierderi, balanțe de verificare, centralizator cu documente/facturi de achiziție materie primă (pește, crustacee și moluște) și vânzare produse procesate și produse procesate proprii, planuri de producție, jurnal pentru cumpărări și pentru vânzări, declarația tip 394, declarația tip 390 și documente comerciale de export pentru țări terțe din afara Uniunii Europene (după caz), aferente perioadei de referință pentru care este solicitată compensația, atât pentru anul 2020 cât și pentru anii 2017, 2018 și 2019, situația vânzărilor (Anexa 9), etc., precum și documentele care să demonstreze că există legătura de cauzalitate între reducerea vânzărilor și consecințele epidemiei de Covid-19,

au fost constatate următoarele:

……………………………..

Calculul pierderilor de venituri:

Vrt = Vm – V2020

unde:

Vrt – reprezintă valoarea reducerii temporare a vânzărilor de produse din producția proprie rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA;

Vm = (V2017 + V2018 + V2019)/3 – reprezintă media veniturilor obținute din vânzările de produse procesate din producția proprie rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA în perioada de referință în anii 2017, 2018 și 2019;

V2020 – reprezintă valoarea vânzărilor de produse procesate din producția proprie rezultată din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA în perioada de referință pentru anul 2020.

Valoarea totală eligibilă solicitată de ………….. este de lei, astfel:

An 2017

(lei)

An 2018

(lei)

An 2019

(lei)

Vm (V2017+V2018+ V2019)/3)

(lei)

V2020

(lei)

Vrt (lei)

În urma analizei ”Memoriului justificativ” prezentat de solicitantul …………….. și ale documentelor justificative atașate, calculul compensației privind valoarea reducerii temporare a vânzărilor înregistrată în perioada de referință, în anul 2020, comparativ cu media vânzărilor realizate în perioada de referință în anii 2017, 2018 și 2019, este următorul:

An 2017

(lei)

An 2018

(lei)

An 2019

(lei)

* Vm (V2017+V2018+ V2019)/3)

(lei)

V2020

(lei)

Vrt (lei)

* – În cazul în care solicitantul are o vechime în activitate sub 3 ani, calculul are în vedere doar anii întregi de activitate efectivă.

Valoarea totală eligibilă rezultată în urma verificării documentelor existente în Cererea de finanțare și în dosarul administrativ este următoarea:

Vrt = Vm – V2020 =. lei ,

în urma căreia propunem spre aprobare valoarea de LEI.

Anexa nr. 5

DGP-AM POPAM

Nr. de înregistrare……………data……………..…

NOTIFICARE CU PRIVIRE LA NECONFORMITATEA ADMINISTRATIVĂ/ NEELIGIBILITATEA CERERII DE FINANȚARE

Stimată Doamnă/Stimate Domn,

Vă facem cunoscut că cererea de finanțare nerambursabilă depusă de [nume solicitant] pentru

proiectul cu titlul ………………. în cadrul sesiunii din luna…….., anul. cu nr.:

Cod SMIS

a fost declarată neconformă administrativ/neeligibilă din următoarele motive:

  1. ………………………………………………………………….

  2. …………………………………………………………………..

În cazul în care doriți să contestați rezultatul verificărilor, contestația se depune prin orice mijloace de comunicare legale, la sediul nostru din Bucureşti, B-dul Carol I, nr. 24, sector 3, inclusiv prin e-mail, semnată electronic, în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii acestei notificări.

Precizăm că în cazul depunerii unei contestații nu se pot aduce completări și/sau înlocuiri substanțiale documentelor existente în dosarul cererii de finanțare.

Vă mulțumim pentru interesul pe care îl manifestați în legătură cu Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020.

Anexa nr. 6

DGP-POPAM

Nr. de înregistrare……………data……………..…

NOTIFICARE

privind rezultatul evaluării

Stimată Doamnă/Stimate Domn,

Vă facem cunoscut că cererea de finanțare nerambursabilă, depusă de ………………….. [nume solicitant], pentru proiectul cu titlul ………, în cadrul sesiunii din luna…….., anul. cu codul:

COD SMIS

-a fost admisă în urma etapei de evaluare tehnico-economică, compensația aprobată în urma evaluării documentelor existente în Cererea de finanțare și în dosarul administrativ fiind următoarea:

. ,

[SAU]

-a fost respinsă în urma etapei de evaluare tehnico-economică din următoarele motive:

……………………………….

și a obținut punctajul total de puncte după cum urmează:

Denumire criteriu/subcriteriu de selecţie

Punctaj obţinut

Vă informăm că aveţi posibilitatea să contestaţi punctajul obţinut și / sau valoarea compensației, în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului.

Precizăm că în cazul depunerii unei contestații nu se pot aduce completări și/sau înlocuiri substanțiale documentelor existente în dosarul cererii de finanțare.

Pentru a putea fi soluţionată de Direcţia Generală Pescuit – Autoritatea de management pentru Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime (DGP- AMPOPAM), vă rugăm să depuneţi contestaţia prin orice mijloace de comunicare legale, la sediul nostru din Bucureşti, B-dul Carol I, nr. 24, sector 3, inclusiv prin e- mail, semnată electronic în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii acestei notificări, dar nu mai mult de 12 zile lucrătoare de la postarea pe site-ul DGP AMPOPAM (www.ampeşte.ro) a Listei cererilor de finanțare în ordine descrescătoare a punctajului.

Vă mulțumim pentru interesul pe care îl manifestați în legătură cu Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020.

Anexa nr. 7

APROB,

Director General DGP-AMPOPAM

(Nume, prenume, semnătură, stampila)

SOLICITANT…………………………………….. Nr. /data înregistrare………………………..……

NOTIFICARE PRIVIND RENUNȚAREA

la Cererea de Finanţare

CĂTRE,

Direcția Generala Pescuit – Autoritate de Management pentru POPAM Stimate Domnule Director General,

Subsemnatul …………………………………, în calitate de reprezentant legal al solicitantului

. , vă informez că am renunțat la Cererea de finanţare nr.

Cod SMIS

pentru proiectul cu titlul………………………………………………, depusă în sesiunea …. din anul ….

Reprezentantul legal al solicitantului

Nume……………………………..

Prenume ………………………………

Semnătura…………………………………

ANEXA nr. 8 MĂSURILE DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE

Reguli generale – cerinţe obligatorii pentru toate proiectele finanțate prin POPAM 2014-2020

Art. 1 Beneficiarul are obligaţia de a:

  1. afișa panoul prevăzut la art. (4) pct. (1) din prezenta Anexa, până la depunerea primei cereri de rambursare, în apropierea investițiilor și la loc vizibil;

  2. aplica autocolantele prevăzute la art. 4 pct. (2), pentru mijloacele fixe achiziţionate în timpul desfăşurării proiectului (autocolantele vor fi aplicate/postate în locuri uşor vizibile); Dimensiuni recomandate: minim 1/16 din suprafaţa cea mai vizibilă a echipamentului.

Art. 2

Panoul de publicitate și după caz, autocolantele, vor fi afișate atât pe perioada executării proiectului cât și pe o perioadă de 5 ani de la efectuarea ultimei plăți în cadrul contractului de finațare nerambursabilă.

Art. 3

Neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute în prezenta Anexă, are drept consecinţă aplicarea unei corecții în procent de 1% din valoarea nerambursabilă a proiectului astfel cum este menționat în contractul de finanțare nerambursabilă.

Art. 4

Elementele de informare afişate pe panou/autocolante vor fi următoarele:

  1. PANOU PENTRU PUBLICITATE

    Textul panoului de publicitate privind cofinanţarea proiectelor din Programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime 2014-2020 (POPAM 2014-2020) va fi afişat în apropierea investiţiilor şi la loc vizibil. Beneficiarul va identifica cele mai potrivite amplasamente în condiţii de vizibilitate şi reglementări de circulaţie existente în România.

    Elementele de informare afişate pe panou vor fi următoarele:

    1. În partea din mijloc, sus, stema GUVERNULUI ROMÂNIEI – Arial, 150, bold. Stema va avea dimensiunile de L= 0,14 m, l= 0,18 m.

    2. În partea din stânga, sus, steagul Uniunii Europene având dedesubt textul UNIUNEA EUROPEANĂ – Arial, 250, bold. Steagul Uniunii Europene va avea dimensiunile: L= 0,20 m, l = 0,17 m.

    3. În partea din dreapta, sus: Sigla Programului Operaţional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020 şi logoul „SUSTINE INITIATIVA TA”

    4. Caseta care va conţine elementele de mai sus va avea lăţimea de 0,35 m. Sub ea se va întocmi un tabel, al cărui capăt va fi împărţit în trei casete cu următoarele dimensiuni: casetă 1 – L=0,40 m, l=0,21 m; casetă 2

      – L=0,40 m, l=0,21 m; casetă 3 – L=0,40 m, l= 0,23 m

      Panoul va avea dimensiunile de L= 1,8 m şi l= 1 metru, fondul va fi alb, iar caracterele vor fi negre, cu excepția celor de la steme; Stemele și sigla POPAM vor fi color.

image

    1. În aceste casete se va scrie în ordine: Prioritatea Uniunii, Măsura, Titlul proiectului și numele beneficiarului. Pentru toate aceste categorii se va folosi Arial, 150, bold, iar pentru descrierea categoriei – Arial, 150, normal.

      image

      0,4 m

      Arial, 150, normal

      1,8 metri

      Arial, 150, bold

      0,21 m

      0,35 m

      1 metru

      Exemplu:

      3ULRULWDWHD 8QLXQLL

      0DVXUD

      7LWOXO SURLHFWXOXL

      0,23 m

  1. AUTOCOLANT PENTRU AFIŞARE

    Textul autocolantului de publicitate privind cofinanţarea proiectelor din POPAM 2014-2020 va fi afişat pe fiecare utilaj, instalaţie sau alte achiziţii, în puncte de vizibilitate maximă. Se vor utiliza mai multe autocolante dacă obiectul este de dimensiuni foarte mari. Autocolantul va fi inscripţionat şi va fi menținut atât pe perioada executării proiectului cât și după 5 ani de la efectuarea ultimei plăți în cadrul contractului de finațare nerambursabilă.

    Elementele de informare afişate în autocolant vor fi următoarele:

    1. În partea din dreapta, se va înscrie: Sigla Programului Operaţional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020 şi logoul „SUSTINE INITIATIVA TA”.

    2. În partea de mijloc, sus stema GUVERNULUI ROMÂNIEI – Arial, 16, bold. Stema va avea dimensiunile de L= 2 cm, l= 3 cm.

      Deasupra textului de mai sus se va trece numele beneficiarului – Arial, 16, bold

    3. În partea din stânga, steagul Uniunii Europene având dedesubt textul UNIUNEA EUROPEANĂ – Arial, 16, bold. Steagul Uniunii Europene va avea dimensiunile: L= 3,5 cm, l = 1,8 cm.

      Fondul autocolantului va fi alb, iar caracterele vor fi negre, cu excepția celor de la steme. Stemele și

        sigla POPAM vor fi color.

image

    1. În partea de mijloc, jos se va trece titlul proiectului şi anul achiziţionării bunului – Arial, 16, bold.

imageimage

image

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale

Anexa nr. 9

SITUAȚIE VÂNZĂRI

produse procesate din producția proprie rezultate din capturile realizate la Marea Neagră și comercializate prin centrele de primă vânzare autorizate de ANPA, în perioada de referință : ………………….

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Document vânzare

Vm(2017+2018+2019) /3

(col.3+col.5+col.7)/3 (lei)

Vrt= Vm V2020:

(col.10-col 9) (lei)

*Vrt solicitat (lei)

nr. /serie/data document

Vânzări 2017

Vânzări 2018

Vânzări 2019

Vânzări 2020

cantitate

(kg)

valoare

(lei)

cantitate

(kg)

valoare

(lei)

cantitate

(kg)

valoare

(lei)

cantitate

(kg)

valoare

(lei)

Total

45

* se are în vedere condiția pentru Vrt : să fie mai mare sau egală cu 15.000 lei, respectiv, mai mică sau egală cu 50% din Vm

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x