GHIDUL SOLICITANTULUI din 6 decembrie 2010
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024 |
|
Informatii Document
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALEPublicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 821 bis din 8 decembrie 2010
Nu exista actiuni suferite de acest act |
Nu exista actiuni induse de acest act |
Acte referite de acest act: |
Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACT | REFERA PE | ACT NORMATIV |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 2170 20/08/2010 |
Actul | ARE LEGATURA CU | ORDIN 1683 06/12/2010 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 1117 17/08/2010 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 767 27/04/2009 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 673 13/04/2009 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 75 30/04/2009 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 2052 30/11/2006 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 1528 05/12/2006 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 752 11/05/2006 |
Actul | REFERIRE LA | LEGE (R) 448 06/12/2006 ART. 81 |
Actul | REFERIRE LA | HG 1024 25/06/2004 |
Actul | REFERIRE LA | LEGE 506 17/11/2004 |
Actul | REFERIRE LA | NORMA 24/06/2004 |
Actul | REFERIRE LA | OG 68 28/08/2003 |
Actul | REFERIRE LA | HG 277 21/03/2002 |
Actul | REFERIRE LA | CRITERII 21/03/2002 |
Actul | REFERIRE LA | LEGE 677 21/11/2001 |
Actul | REFERIRE LA | OG (R) 129 31/08/2000 |
Actul | REFERIRE LA | OG 26 30/01/2000 |
Actul | REFERIRE LA | LEGE (R) 31 16/11/1990 |
ANEXA 1 | REFERIRE LA | HG 1024 25/06/2004 |
ANEXA 1 | REFERIRE LA | OG 68 28/08/2003 |
ANEXA 1 | REFERIRE LA | HG 277 21/03/2002 |
Acte care fac referire la acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERIT DE | ACT NORMATIV |
Actul | APROBAT DE | ORDIN 1683 06/12/2010 |
Actul | CONTINUT DE | ORDIN 1683 06/12/2010 |
Condiţii specifice pentru cererile de propuneri de proiecte de tip grant nr. 112 "Dezvoltarea economiei sociale" pentru implementarea Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"*)
Notă *) Aprobat prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.683/2010 publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 821 din 8 decembrie 2010.
Anexă
PROGRAMUL OPERA,IONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE 2007-2013
Numărul de referinţă al programului (CCI): 2007RO051PO001
CONDI,II SPECIFICE
CERERE DE PROPUNERI DE PROIECTE DE TIP GRANT
NR. 112
„Dezvoltarea economiei sociale”
AXA PRIORITARĂ 6
„Promovarea incluziunii sociale””
DOMENIUL MAJOR DE INTERVEN,IE 6.1
„Dezvoltarea economiei sociale””
Decembrie 2010
-
1. INTRODUCERE
Acest document cuprinde Condiţiile Specifice pentru Cererea de propuneri de proiecte de tip grant „Dezvoltarea economiei sociale ”
Informaţiile generale privind
-
– documentele programatice;
-
– eligibilitatea proiectelor, solicitanţilor şi partenerilor acestora;
-
– eligibilitatea cheltuielilor;
-
– completarea şi transmiterea unei cereri de finanţare;
-
– evaluarea şi selecţia proiectelor;
-
– contractul de finanţare;
-
– implementarea proiectelor
sunt prezentate în Ghidul Solicitantului – Condiţii generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte de tip grant.
Pentru a mări şansele proiectului dumneavoastră de a fi selectat, vă recomandăm ca, înainte de a începe completarea formularului electronic al cererii de finanţare şi a anexelor, să vă asiguraţi că aţi citit toate informaţiile prezentate în acest ghid şi în Ghidul Solicitantului – Condiţii generale şi în anexele acestora şi că aţi înţeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanţare nerambursabilă.
De asemenea, vă recomandăm să consultaţi periodic pagina de internet a AMPOSDRU – www.fseromania.ropentru a fi la curent cu eventuale modificări aduse Ghidului Solicitantului şi cu eventualele comunicări/informaţii privind prezenta schemă de finanţare nerambursabilă transmise de AMPOSDRU.
-
-
2. Cererea de propuneri de proiecte „Dezvoltarea economiei sociale”
-
2.1 Condiţii specifice
În conformitate cu Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2010, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de tip grant sunt promovate proiecte care urmăresc dezvoltarea mecanismelor şi instrumentelor necesare pentru implementarea integrală a conceptului de economie socială, care vor contribui la crearea de forme de ocupare inovatoare si flexibile pentru grupurile vulnerabile, care vor promova cetăţenia activă, cooperarea şi solidaritatea socială.
În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de grant se vor încuraja înfiinţarea de noi grupuri si parteneriate funcţionale în economie între cooperative, asociaţii de întrajutorare, fundaţii si asociaţii, întreprinderi, agenţii care vor înfiinţa structuri ale economiei sociale ce vor oferi noi servicii si noi oportunităţi persoanelor cu dificultăţi în integrarea sau reintegrarea pe piaţa muncii, vor facilita accesul la noi servicii sociale, de sănătate, educaţie şi vor contribui la valorificarea forţei de muncă locală prin creşterea oportunităţilor de ocupare pentru persoanele de etnie roma, pentru persoanele cu dizabilităţi sau pentru alte grupuri vulnerabile expuse riscului de excluziune socială.
O atenţie deosebită va fi acordată proiectelor care pun accentul pe dezvoltarea structurilor economiei sociale, promovarea economiei sociale precum şi pe dezvoltarea şi consolidarea capacităţii operatorilor din economia socială.
Valoarea totală eligibilă a proiectului va fi cuprinsă între:
-
– minim 214.715 lei lei (echivalentul în lei a 50.000 euro) şi
-
– maxim maxim 2.147.145,71 lei (echivalentul în lei a 499.999 euro).
Cererile de finanţare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse. Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este de 4,2943 lei/euro, reprezentând cursul Inforeuro aferent lunii decembrie 2010, disponibil pe pagina web: http://ec.europa.eu/budget/inforeuro/index.cfm?Language=en
ATEN,IE: Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat DOAR în lei.
Cererile de finanţare care prezintă buget calculat în euro vor fi respinse.
Structura bugetului cererii de finanţare se regăseşte în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale.
Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsă între minim 6 (şase) luni şi maxim 2 (doi) ani. Cererile de finanţare a căror durată de implementare este mai mică de 6 luni sau mai mare de 2 ani vor fi respinse.
Dacă proiectul dumneavoastră are o durată între limitele specificate mai sus, în timpul implementării aveţi posibilitatea de a solicita extinderea perioadei de implementare a proiectului, fără însă a depăşi limita maximă admisă pentru acest tip de cereri de
finanţare (2 ani), fără a modifica valoarea totală eligibilă a finanţării şi cu o justificare bine fundamentată. AMPOSDRU va analiza propunerea de extindere a perioadei de implementare şi va decide aprobarea sau respingerea propunerii formulate de beneficiar.
-
-
2.2 Alocare financiară orientativă
Alocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte de tip grant este de 575.436.200 lei (echivalentul în lei a 134.000.000 euro), din care:
Contribuţia comunitară la finanţarea acordată:
%
Tipul beneficiarului
100
%
beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora
beneficiari instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate
parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele
fondurilor speciale
82,65
beneficiari ordonatori de credite ai bugetului local şi beneficiari entităţi finanţate
%
integral din bugetele acestora
beneficiari entităţi publice locale finanţate integral din venituri proprii şi/sau
finanţate parţial de la bugetele locale
persoane juridice de drept privat cu/fără scop patrimonial
Contribuţia publică naţională la finanţarea acordată:
%
Tipul beneficiarului
0 %
beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora
beneficiari instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate
parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele
fondurilor speciale
17,35
beneficiari ordonatori de credite ai bugetului local şi beneficiari entităţi finanţate
%
integral din bugetele acestora
beneficiari entităţi publice locale finanţate integral din venituri proprii şi/sau
finanţate parţial de la bugetele locale
persoane juridice de drept privat cu/fără scop patrimonial
2.3. Contribuţia eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor eligibile:
%
Tipul beneficiarului
17,35%
beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale şi entităţile aflate în
subordine sau în coordonare finanţate integral din bugetele acestora
2 %
beneficiari instituţii publice finanţate integral din venituri proprii sau finanţate parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale
beneficiari ordonatori de credite ai bugetului local şi beneficiari entităţi finanţate integral din bugetele acestora
beneficiari entităţi publice locale finanţate integral din venituri proprii şi/sau finanţate parţial de la bugetele locale
persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial
5 %
pentru persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial
Contribuţia solicitantului reprezintă procentajul din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului propus care va fi suportat de către dumneavoastră în calitate de solicitant.
Contribuţia proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanţate din POSDRU, contribuţia în natură nu este eligibilă.
Valoarea contribuţiei proprii pentru proiect se stabileşte în funcţie de tipul organizaţiei care are calitatea de solicitant.
Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, precum şi orice cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar.
Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanţare, vă rugăm să aveţi în vedere procentajul contribuţiei proprii pe care trebuie să o asiguraţi, precum şi condiţiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).
IMPORTANT
TOATE cererile de finanţare nerambursabilă pentru POSDRU se completează şi se transmit on-line în limba română; în acest scop, accesaţi pagina de internet a AMPOSDRU, secţiunea „Cerere de propuneri de proiecte”, link „ActionWeb” – https://actionweb.fseromania.ro. Cererile de Finanţare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse.
Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis 24 de ore. În cazul în care în primele 24 de ore de la deschiderea liniei de finanţare nu se va atinge plafonul de 200% din alocarea financiară pentru această cerere de propuneri de proiecte, atunci sistemul ActionWeb va mai rămâne deschis pana la atingerea acestui plafon.
După transmiterea on-line a cererii de finanţare, sistemul informatic generează automat Anexele 1-5 si 7, în format .pdf (Acrobat Reader), pentru a putea fi tipărite de către solicitant. Acestea vor fi însoţite, dacă este cazul, de Anexa 6 – Acordul de parteneriat. Anexele 1 – 7 vor primi număr de înregistrare/dată de la solicitant.
Toate anexele generate de sistemul ActionWeb vor fi transmise de către solicitant pe suport de hârtie, cu respectarea regulilor prevăzute în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale pentru transmiterea acestor documente, prin servicii de curierat sau prin delegat, la AMPOSDRU, cu sediul în Strada Scărlătescu, nr. 17-19, Sector 1, Bucureşti.
Prin derogare de la prevederile Ghidului Solicitantului – Condiţii Generale, Anexele vor fi transmise în termen de maxim 5 zile lucrătoare.
-
ATEN,IE: înainte de a trimite plicul cu documente la sediul AMPOSDRU precizat mai sus, verificaţi respectarea tuturor regulilor privind comunicarea acestor anexe stabilite de capitolul 4.1 din Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale. Nerespectarea prevederilor amintite va conduce la respingerea cererii de finanţare.
Pentru a facilita procesul de completare şi transmitere a cererilor de finanţare permanent, între orele 9.00-16.00, la sediul AMPOSDRU de la adresa sus-menţionată funcţionează un birou de informare. Întrebările referitoare la prezenta cerere de propuneri de proiecte pot fi transmise:
– prin e-mail, la adresa ghid112@fseromania.ro,
– telefonic, la numerele (+40 21) 315 02 01; (+40 21) 315 02 14; (+40 21) 315 02 30.
– prin fax, la numerele (+40 21) 315 02 06; (+40 21) 315 02 05.
Întrebările care pot fi relevante şi pentru alţi solicitanţi, împreună cu răspunsurile respective, vor fi publicate pe pagina de internet a AMPOSDRU, www.fseromania.ro/index.php.
-
3. Prevederi relevante pentru DMI 6.1 „Dezvoltarea economiei sociale”
Obiectivul general al axei prioritare 6 „Promovarea incluziunii sociale” este facilitarea accesului pe piaţa muncii a grupurilor vulnerabile şi promovarea unei societăţi incluzive şi coezive în scopul asigurării bunăstării tuturor cetăţenilor.
Inactivitatea de lungă durată duce, implicit, la pierderea competenţelor şi abilităţilor solicitate pe o piaţă a muncii în rapidă schimbare. Persoanele inactive au un acut sentiment al insecurităţii, nu au încredere în sine şi sunt nemotivate sa se perfecţioneze în scopul angajării într-un nou loc de muncă.
În conformitate cu Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007-2013, DMI 6.1
„Dezvoltarea economiei sociale”urmăreşte dezvoltarea economiei sociale.
Economia socială este termenul generic utilizat pentru a face referire la un grup de persoane fizice sau juridice care se reunesc pentru a-şi asuma un rol economic activ în procesul de incluziune socială, ex. cooperative, întreprinderi sociale, ONG-uri (fundaţii şi asociaţii) şi alte organizaţii care au un rol important în activităţi de gestionare unor unităţi de producţie/servicii/ şi care are drept scop asigurarea şi menţinerea de locuri demuncă pentru persoanele care fac parte din grupurile vulnerabile şi consolidarea unei societăţi incluzive şi coezive, bazate pe înţelegerea şi respectarea, la nivel general a drepturilor omului.
Dezvoltarea economiei sociale în România va aduce beneficii întregii economii. Va fi intensificată crearea de forme de ocupare inovatoare şi flexibile pentru grupurile vulnerabile, se va promova dezvoltarea locală şi cetăţenia activă, cooperarea şi solidaritatea socială. În acelaşi timp, vor fi înfiinţate şi se vor dezvolta noi grupuri şi parteneriate funcţionale în economie, cum ar fi cooperative şi asociaţii de întrajutorare, fundaţii şi alte asociaţii voluntare, care vor oferi noi servicii şi noi oportunităţi persoanelor cu dificultăţi în integrarea sau reintegrarea pe piaţa muncii.
Este de aşteptat ca noile grupuri, parteneriate şi organizaţii, să ofere soluţii locale problemelor locale prin facilitarea accesului şi furnizarea de noi servicii sociale, de sănătate, educaţie etc. Vor fi înfiinţate structuri ale economiei sociale pentru valorificarea forţei de muncă locale. Rezultatul acestora va fi reprezentat de creşterea oportunităţilor de ocupare pentru persoanele de etnie roma, pentru persoanele cu dizabilităţi sau pentru alte grupuri vulnerabile expuse riscului de excluziune socială.
Operaţiunile finanţate în cadrul acestui DMI pentru promovarea economiei sociale vor sprijini entităţi precum ONG-uri, cooperative sociale, asociaţii de ajutor reciproc, alte organizaţii de caritate şi voluntariat, ca instrumente flexibile şi sustenabile de asistenţă a comunităţilor în atingerea propriilor obiective.
Principalele obiective operaţionale ale acestui DMI sunt:
-
dezvoltarea structurilor economiei sociale – dezvoltarea şi promovarea unor activităţi şi servicii generatoare de profit/venit pentru a ajuta persoanele excluse social sau cele expuse riscului de excluziune socială să se integreze sau reintegreze pe piaţa muncii, în structurile economiei sociale şi/sau în economia formală;
-
promovarea economiei sociale ca un instrument flexibil şi durabil pentru dezvoltarea economică şi crearea de locuri de muncă la nivel regional şi local;
-
consolidarea capacităţilor, competenţelor, cunoştinţelor şi stimei de sine pentru grupurile vulnerabile prin înfiinţarea parteneriatelor public/private în domeniul economiei sociale;
-
consolidarea capacităţii structurilor din economia socială, precum şi încurajarea cooperării între organizaţii.
Operaţiunile orientative sunt:
-
1. Dezvoltarea mecanismelor şi instrumentelor necesare pentru implementarea integrală a conceptului de economie socială;
-
2. Promovarea capacităţii de a ocupa un loc de muncă şi adaptabilităţii persoanelor care fac parte din grupurile ţintă, aşa cum sunt precizate la capitolul 4.1 din prezentul ghid, în structurile economiei sociale;
-
3. Sprijinirea parteneriatelor între toţi actorii relevanţi implicaţi din comunitate (sindicate, instituţii publice, asociaţii patronale, lucrători, sectorul non- guvernamental, întreprinderi, mediul de afaceri şi alte asociaţii etc.);
-
4. Acţiuni de sensibilizare, promovare a serviciilor de consiliere şi informare şi schimbul de experienţă în domeniul economiei sociale;
-
5. Dezvoltarea instrumentelor şi metodelor adecvate pentru furnizarea serviciilor sociale; furnizarea, dezvoltarea şi crearea serviciilor flexibile şi alternative pentru îngrijirea copiilor şi/sau a altor membri ai familiei aflaţi în îngrijire pe parcursul zilei;
-
6. Dezvoltarea programelor de formare (în domeniul incluziunii sociale şi economiei sociale) pentru specialiştii implicaţi în sistemul serviciilor sociale (lucrători sociali, asistenţi personali, asistente comunitare, mediatori familiali, mediatori sanitari, asistenţi maternali, îngrijitori, personal din instituţii rezidenţiale).
-
-
4. Condiţii de eligibilitate
-
4.1. Grupul ţintă eligibil
În conformitate cu prevederile Documentului Cadru de Implementare a POSDRU 2007- 2013, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte de grant, grupul ţintă eligibil cuprinde următoarele categorii:
-
1. Persoane din grupuri vulnerabile:
-
(a) Persoane de etnie romă;
-
(b) Persoane cu dizabilităţi;
-
(c) Tineri peste 18 ani care părăsesc sistemul instituţionalizat de protecţie a copilului;
-
(d) Membrii întreţinători ai familiilor care au mai mult de 2 copii în întreţinere, inclusiv familiile monoparentale;
-
(e) Copii în situaţie de risc (inclusiv copiii din familiile menţionate la punctul anterior de mai sus);
-
(f) Persoane care au părăsit timpuriu şcoala (învăţământul obligatoriu);
-
(g) Persoane aflate în detenţie, persoane anterior aflate în detenţie şi delincvenţi juvenili;
-
(h) Persoane dependente de droguri şi de alcool, persoane cu probleme de sănătate mintala / persoane cu dizabilităţi intelectuale;
-
(i) Persoane fără adăpost;
-
(j) Victime ale violenţei în familie;
-
(k) Persoane afectate de boli care le influenţează viaţa profesională şi socială (cum sunt persoanele infectate cu HIV/SIDA, persoane bolnave de cancer etc.);
-
(l) Imigranţi;
-
(m) Femei (în situaţii de risc);
-
(n) Refugiaţi şi persoane care solicită azil;
-
(o) Persoane care trăiesc din venitul minim garantat;
-
(p) Persoane care locuiesc în comunităţi izolate;
-
(q) Victime ale traficului de persoane;
-
(r) Persoane afectate de boli ocupaţionale;
-
(s) Alte grupuri vulnerabile.
-
-
2. Lucrători sociali, asistenţi personali, asistenţi comunitari, mediatori familiali, mediatori sanitari, asistenţi maternali, îngrijitori, personal din instituţii rezidenţiale;
-
3. Manageri ai structurilor economiei sociale (personal cu funcţii de conducere / coordonare);
-
4. Specialişti1 şi formatori implicaţi în economia socială.
1Specialişti care lucrează în structurile economiei sociale (cooperative, CAR-uri, ateliere protejate etc.), alţii decât cei care lucrează cu grupurile vulnerabile, aşa cum sunt enumeraţi la punctul 2.
Dovada apartenenţei la grupul ţintă se va putea face inclusiv prin declaraţie semnată pe proprie răspundere a persoanei vizate. Vă rugăm să aveţi în vedere că in conformitate cu prevederile Contractului de finanţare, pentru fiecare persoană din grupul ţintă inclusă în proiectul propus de dumneavoastră, veţi avea obligaţia completării Formularului de identificare a grupului ţintă, model furnizat de AMPOSDRU, care va cuprinde date de identificare şi de contact, precum şi alte informaţii privind statutul social şi ocupaţional, etc.
Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veţi transmite AMPOSDRU informaţii privind participanţii, în conformitate cu Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1828/2006 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1083/2006 privind dispoziţiile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European si Fondul de Coeziune si al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională.
În calitate de solicitant aveţi obligaţia de a respecta prevederile Directivei CE/95/46 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr.677/2001, precum şi prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, transpusă în legislaţia naţională prin Legea nr.506/2004.
Astfel, veţi informa persoanele din grupul ţintă al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispoziţiilor legale menţionate.
În acest sens, după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă cu AMPOSDRU, dumneavoastră, în calitate de beneficiar, va trebui să demaraţi procedurile legale în vederea înregistrării ca operator de date cu caracter personal. Participanţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vor semna o declaraţie prin care îşi dau acordul privind utilizarea datelor personale.
-
-
4.2. Activităţi eligibile
În conformitate cu prevederile Documentului Cadru de Implementare a POSDRU 2007-20103, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile activităţile prezentate mai jos, grupate în activităţi principale şi activităţi secundare.
Activităţile principale sunt activităţile care contribuie în mod direct la atingerea indicatorilor de program.
Activităţi principale:
-
1. Furnizarea serviciilor de ocupare, precum informare şi consiliere profesională, asistenţă, mentorat, tutorat, orientare profesională, consiliere psihologică, consiliere psihiatrică, medierea locurilor de muncă;
-
2. Servicii de integrare la locul de muncă, ocupare temporară sau formare la locul de muncă, crearea unor locuri de muncă permanente pentru persoanele dezavantajate pe piaţa muncii şi ateliere protejate;
-
3. Dezvoltarea şi furnizarea programelor de formare profesională, inclusiv dezvoltarea competenţelor de utilizare TIC pentru grupurile dezavantajate;
-
4. Activităţi de formare profesională şi de consolidare a capacităţilor, competenţelor, cunoştinţelor şi stimei de sine, dedicate persoanelor vulnerabile pentru a le ajuta să înfiinţeze structuri ale economiei sociale şi să beneficieze de oportunităţile nou create;
-
5. Dezvoltarea şi promovarea activităţilor integrate, care să cuprindă informare, consiliere, formare, planificarea unei afaceri şi asistenţă în vederea iniţierii unei afaceri, pentru dezvoltarea şi susţinerea structurilor economiei sociale, organizaţiilor şi cooperativelor sociale nou create;
-
6. Înfiinţarea şi dezvoltarea de structuri ale economiei sociale;
-
7. Dezvoltarea şi implementarea programelor de formare pentru formatorii din economia socială, care se finalizează cu certificate recunoscute la nivel naţional;
-
8. Dezvoltarea şi furnizarea programelor de formare pentru managerii întreprinderilor sociale şi pentru specialiştii implicaţi în economia socială, în vederea dezvoltării cunoştinţelor şi competenţelor necesare, cum ar fi planificarea unei afaceri, dezvoltarea spiritului antreprenorial, marketing şi vânzări, management financiar etc., care se finalizează cu certificate recunoscute la nivel naţional;
-
9. Formarea profesională a personalului furnizorilor de servicii sociale (inclusiv ONG-uri şi voluntari2), care se finalizează cu certificate recunoscute la nivel naţional;
-
10. Dezvoltarea şi implementarea activităţilor specifice şi personalizate dedicate integrării sociale a imigranţilor, inclusiv cursuri de limbă română, aspecte legislative etc.;
-
11. Iniţiative care să conducă la diminuarea lipsei de încredere şi a excluziunii sociale a grupurilor vulnerabile şi la combaterea şi prevenirea infracţionalităţii, prin promovarea activităţilor artistice şi culturale, protecţia mediului, conservarea patrimoniului cultural şi a tradiţiilor;
-
12. Activităţi inovatoare, interregionale şi transnaţionale pentru dezvoltarea economiei sociale;
Activităţi secundare
-
13. Cercetări, studii şi analize, seminarii, conferinţe, grupuri de lucru, publicaţii în domeniul economiei sociale, incluzând aspecte juridice, de reglementare şi ale politicilor publice, noi idei de afaceri şi abilităţi necesare în economia socială;
-
14. Activităţi de cercetare şi promovare a unor măsuri adecvate în ceea ce priveşte nevoile persoanelor supuse riscului de excluziune socială sau excluse social şi ale comunităţilor defavorizate, cum ar fi cercetări, studii şi analize, seminarii, conferinţe, grupuri de lucru, publicaţii, activităţi de conştientizare şi intervenţii pilot;
-
15. Activităţi care să conducă la promovarea responsabilizării şi implicării comunităţilor în procesul incluziunii sociale în vederea consolidării capacităţii comunităţii de furnizare a suportului social, revitalizării vecinătăţii şi protecţiei mediului, mobilizării grupurilor dezavantajate;
-
16. Înfiinţarea şi dezvoltarea reţelelor, organizaţiilor tip „umbrelă” şi centrelor de resurse pentru structurile economiei sociale;
-
17. Dezvoltarea serviciilor, precum servicii de informare, formare profesională, consiliere etc. în sprijinul managerilor şi întreprinderilor economiei sociale;
-
18. Campanii de promovare a unui stil de viaţă sănătos, prevenirea riscurilor de îmbolnăvire, conştientizarea necesităţii controalelor medicale regulate;
-
19. Activităţi de marketing, precum organizarea de târguri şi expoziţii, realizarea
2Din această categorie NU fac parte studenţii care desfăşoară stagiile de practică obligatorii.
cercetărilor de piaţă;
-
20. Evenimente de informare şi promovare la nivel naţional, regional şi local privind aspecte ale economiei sociale;
-
21. Promovarea şi dezvoltarea activităţilor în parteneriat, între organizaţii orientate spre profit şi organizaţii non profit în vederea dezvoltării economiei sociale;
-
22. Schimbul de bune practici în domeniul incluziunii sociale şi economiei sociale, între actori regionali/locali, naţionali şi transnaţionali din domeniul economiei sociale;
-
23. Dezvoltarea şi furnizarea programelor de formare profesională care să includă aspecte privind egalitatea de şanse şi de gen, nediscriminare şi acceptarea diversităţii, dezvoltare durabilă şi protecţia mediului;
-
24. Dezvoltarea standardelor de calitate a serviciilor de integrare pe piaţa muncii asigurate de furnizorii de servicii sociale;
-
25. Dezvoltarea şi îmbunătăţirea serviciilor comunitare care stimulează implicarea în viaţa comunităţii a persoanelor excluse social;
-
26. Acreditarea/autorizarea programelor de formare/educaţie destinate persoanelor din categoriile de grupuri ţintă.
Exemple de activităţi neeligibile:
-
1. Sub-contractarea/externalizarea tuturor activităţilor pentru dezvoltarea resurselor umane;
-
2. Activităţi de acordare de finanţări nerambursabile (ex: folosirea fondurilor proiectelor pentru acordarea de finanţări nerambursabile sau împrumuturi altor organizaţii);
-
3. Proiecte care se concentrează exclusiv pe achiziţia de echipamente sau îmbunătăţirea infrastructurii;
-
4. Proiecte care promovează activităţi politice sau ideologice;
-
5. Activităţi care au fost deja finanţate sau care se află în procesul de finanţare din bugetul de stat sau din alte surse. În acest sens, solicitanţii de finanţare nerambursabilă trebuie să dea o declaraţie scrisă prin care să confirme faptul că sunt în cunoştinţă de cauză cu privire la faptul că dubla finanţare a aceluiaşi proiect nu este permisă.
-
-
-
4.3. Solicitanţi şi parteneri eligibili
Pentru a primi finanţare nerambursabilă prin POS DRU, solicitantul trebuie să fie o organizaţie legal constituită în România (persoană juridică, exclusiv Persoană Fizică Autorizată sau întreprindere individuală, ori echivalent), conform legislaţiei româneşti aplicabile pentru fiecare categorie de beneficiar eligibil pentru această cerere de propuneri de proiecte.
Categoriile de solicitanţi eligibili în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt:
-
1. ONG-uri ;
-
2. Cooperative de credit, de consum şi de producţie;
-
3. Instituţii şi organizaţii membre ale Pactelor Regionale şi Parteneriatelor Locale pentru Ocupare şi Incluziune Socială;
-
4. MMFPS şi structuri/agenţii coordonate/subordonate acestuia;
-
5. Ministerul Culturii şi Cultelor şi instituţii/agenţii/organizaţii subordonate/coordonate de acesta;
-
6. Agenţia Naţională Antidrog;
-
7. Ministerul de Interne, prin structurile sale de specialitate, inclusiv cele din subordine sau coordonare;
-
8. Agenţii guvernamentale cu atribuţii în domeniul incluziunii sociale;
-
9. Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi instituţii subordonate;
-
10. Membri ai Comitetelor Sectoriale şi Comitete Sectoriale cu personalitate juridică;
-
11. Organizaţii sindicale;
-
12. Patronate;
-
13. Unităţi de cult şi asociaţii religioase;
-
14. Furnizori de FPC autorizaţi, publici şi privaţi3;
-
15. Furnizori de servicii sociale4;
-
16. Furnizori de servicii de ocupare acreditaţi, publici şi privaţi5;
-
17. Întreprinderi implicate în economia socială6;
-
18. Autorităţi ale administraţiei publice locale (unităţi administrativ-teritoriale);
-
19. Institute de cercetare;
-
20. Universităţi acreditate, publice şi private.
-
Pentru proiectele depuse în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte puteţi avea parteneri naţionali şi/sau transnaţionali.
3Conform Ordonanţei nr. 129 din 31 august 2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare.
4Conform Ordonanţei nr.68/2003 privind serviciile sociale şi Hotărârii nr.1024/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum şi a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
5HG nr. 277 din 21 martie 2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă.
6Întreprinderi care au desfăşurat, până la momentul depunerii cererii de finanţare, activităţi în domeniul economiei sociale, aşa cum este definit acest domeniu în DCI şi prezentul Ghid la pag. 7.
Solicitanţii şi partenerii acestora trebuie să respecte regulile generale de eligibilitate menţionate în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale, capitolul 3.1.
În cazul în care depuneţi un proiect în parteneriat, pentru evaluarea criteriului de eligibilitate privind capacitatea financiară şi operaţională vor fi avute în vedere existenţa resurselor administrative şi existenţa surselor de finanţare stabile pentru parteneriatul dezvoltat (în ansamblu), şi nu numai pentru solicitant sau pentru fiecare membru în parte.
Parteneriatul va fi obligat să facă dovada unei capacităţi operaţionale şi financiare corespunzătoare. AMPOSDRU poate decide motivat respingerea aplicaţiei sau încetarea contractării în situaţia în care constată că parteneriatul nu face această dovadă.
În calitate de beneficiar, veţi avea responsabilitatea finală pentru managementul proiectului, indiferent dacă depuneţi o cerere de finanţare fără parteneri sau în parteneriat.
Prezenta cerere de propuneri de proiecte încurajează depunerea proiectelor in parteneriat.
Vă rugăm să aveţi în vedere că în situaţia în care solicitantul / partenerul au calitatea de Furnizor de Formare Profesională Continuă autorizat, public si privat (conform OG nr. 129/200 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările si completările ulterioare) sau de Furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, public si privat, acreditat (conform HG nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă cu modificările si completările ulterioare) veţi furniza în etapa de contractare autorizaţia / acreditarea care atestă această calitate.
-
4.4 Cheltuieli eligibile
Categoriile şi subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru pentru prezenta cerere de propunere de proiecte sunt detaliate în Ordinul comun al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 1117/2170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin POSDRU 2007-2013.
Lista categoriilor şi subcategoriilor de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propunere de proiecte:
-
1. Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului
-
1.1 Salarii si asimilate acestora
-
1.2 Onorarii
-
1.3 Contribuţii sociale aferente cheltuielilor salariale si cheltuielilor asimilate acestora (contribuţii angajaţi si angajatori)
-
-
2. Cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna
-
2.1 Transport persoane (personal propriu, participanţi, alte persoane)
-
2.2 Transport materiale si echipamente
-
2.3 Cazare
-
2.4 Diurnă (pentru personalul propriu)
-
-
3. Cheltuieli pentru derularea proiectului
-
3.1 Servicii de sonorizare
-
3.2 Traducere si interpretare
-
3.3 Prelucrare date
-
3.4 Întreţinere, actualizare si dezvoltare aplicaţii informatice
3.5. Achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic
-
3.6 Concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi si active similare
-
3.7 Materiale consumabile
-
-
-
4. Cheltuieli aferente activităţilor subcontractate (externalizate)
-
4.1 cheltuieli aferente diverselor achiziţii de servicii specializate, pentru care Beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului si consultanţă juridică;
4.2. cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii:
-
a) organizarea de evenimente,
-
b) pachete complete conţinând transport, cazarea si/sau hrana participanţilor/personalului propriu,
-
c) audit financiar extern,
-
d) expertiză contabilă,
-
e) editarea si tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare,
-
f) editarea si tipărirea de materialele publicitare;
-
-
-
5. Taxe
-
5.1. Taxe de certificare a competenţelor (inclusiv taxe de certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale)
-
5.2. Taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare /educaţie (inclusiv a acelora care furnizează pregătirea teoretică în cadrul programelor de ucenicie)
-
5.3. Taxe de eliberare a certificatelor de calificare
5.6. Taxe de autorizare a centrelor de evaluare de competenţe
5.7 Taxe pentru participarea la programe de formare / educaţie
5.8 Taxe pentru înfiinţarea întreprinderilor sociale7
-
-
6. Cheltuieli pentru închirieri si leasing, necesare derulării activităţilor proiectului
-
6.1 Închiriere (locaţii, bunuri):
6.2. Rate de leasing
-
-
7. Subvenţii (ajutoare, premii) si burse
7Structuri ale economiei sociale
7.2. Subvenţii (ajutoare, premii) pentru angajatori
(d)Subvenţii (ajutoare, premii) pentru plata salariilor angajaţilor din întreprinderile sociale
7.3 Subvenţii (ajutoare, premii) pentru angajaţii care fac parte din grupuri vulnerabile şi au nevoie de sprijin financiar suplimentar în vederea participării la formarea profesională continuă sau la programe de ucenicie (de exemplu persoane care aparţin minorităţilor etnice, persoane cu dizabilităţi, persoane care trăiesc în comunităţi izolate / sărace, alte persoane dezavantajate)
7.5 Subvenţii (ajutoare, premii) pentru persoane aparţinând grupurilor vulnerabile
7.6 Subvenţii (ajutoare, premii) pentru cursanţi pe perioada derulării cursurilor
7.9 Premii în cadrul unor concursuri
-
8. Cheltuieli indirecte/ cheltuieli generale de administraţie
-
8.1. Cheltuieli aferente personalului administrativ si personalului auxiliar
-
8.2. Utilităţi
-
8.3 Servicii de administrare a clădirilor
-
8.4 Servicii de întreţinere si reparare echipamente si mijloace de transport
-
8.5 Arhivare documente
-
8.6 Amortizare active
-
8.7 Cheltuieli financiare si juridice (notariale)
-
8.8 Multiplicare, cu excepţia materialelor de informare si publicitate
-
8.9 Conectare la reţele informatice
-
8.10 Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică
-
8.11 Abonamente la publicaţii de specialitate
-
8.12 Materiale consumabile
-
-
9. Cheltuieli de informare si publicitate
-
10. Cheltuieli de tip FEDR
-
10.1 Terenuri
-
10.2 Amenajări de terenuri
-
10.3 Construcţii
-
10.4 Instalaţii tehnice
-
10.5 Mobilier, aparatură, birotică, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale
-
10.6 Alte cheltuieli pentru investiţii
-
-
-
4.5 Indicatori
Indicatorii proiectului dumneavoastră trebuie să contribuie DIRECT la atingerea indicatorilor definiţi în Documentul Cadru de Implementare POSDRU 2007 – 2013, cu toate modificările ulterioare (care se regăseşte pe site-ul www.fseromania.ro la Secţiunea Documente programatice).
INDICATORI DE PROGRAM
-
(a) Indicatori de realizare imediată (output):
(a1) Numărul structurilor economiei sociale înfiinţate
Toate structurile economiei sociale care vor fi înfiinţate în proiectele finanţate în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte vor avea personalitate juridică (cu excepţia atelierelor protejate înfiinţate în condiţiile Legii 448/2006 republicată, Art. 81, care nu sunt obligate să aibă personalitate juridică, dar trebuie să fie autorizate de ANPH şi să aibă gestiune proprie.
Acest indicator este obligatoriu.
Limita minimă pentru acest indicator este de 1 pentru fiecare proiect.
În cazul în care nu se asigură îndeplinirea acestui indicator în cadrul proiectului, atunci proiectul va fi respins.
În cazul în care proiectul se adresează unei structuri a economiei sociale deja înfiinţate, atunci acest indicator va fi completat cu 0, dar se va preciza această situaţie în cuprinsul cererii de finanţare, iar proiectul nu va fi respins.
Atenţie:
Reţelele, organizaţiile tip „umbrelă” şi centrele de resurse NU sunt structuri ale economiei sociale.
-
-
(a2) Numărul participanţilor la programele de formare dedicate specialiştilor în domeniul incluziunii sociale
Acest indicator nu este obligatoriu.
În cazul în care se vor organiza programe de formare dedicate specialiştilor în domeniul incluziunii sociale, atunci limita minimă a acestui indicator este de 20.
-
(b) Indicatori de rezultat (result):
(b1) Numărul locurilor de muncă create de structurile economiei sociale
Acest indicator este obligatoriu.
Limita minimă pentru acest indicator este de 10 pentru fiecare proiect (indiferent de numărul structurilor economiei sociale înfiinţare în cadrul proiectului).
Atenţie: În cazul unei/unor structuri a/ale economiei sociale deja înfiinţate, acest indicator se referă la numărul de locuri de muncă NOU create în cadrul proiectului, altele decât cele existente.
(b2) Ponderea participanţilor la programele de formare pentru specialişti în domeniul incluziunii sociale, care obţin certificare (%)
Acest indicator nu este obligatoriu.
În cazul în care se vor organiza programe de formare dedicate specialiştilor în domeniul incluziunii sociale, atunci limita minimă a acestui indicator este de 85%.
INDICATORI SUPLIMENTARI:
-
(a) Indicatori de realizare imediată (output):
-
Număr de persoane care beneficiază de orientare/consiliere – economie socială
-
Număr de participanţi la instruire – economie socială
-
Număr de participanţi FSE – femei
-
Număr de participanţi FSE – persoane de etnie romă
-
Număr de participanţi FSE – persoane cu dizabilităţi
-
Număr de participanţi FSE – alte grupuri vulnerabile
-
Număr de evenimente de comunicare şi promovare – economie socială
-
-
(b) Indicatori de rezultat (result)
-
Ponderea participanţilor la programele de formare pentru specialişti în domeniul incluziunii sociale, care obţin certificare (%), din care femei
-
Număr de participanţi la instruire certificaţi – economie socială
-
Număr de locuri de muncă menţinute de structurile economiei sociale
-
Parteneri transnaţionali implicaţi în proiect – economie socială
-
Vă rugăm să aveţi în vedere că în situaţia în care solicitantul / partenerul au calitatea de Furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, public şi privat, acreditat (conform HG nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă cu modificările şi completările ulterioare) veţi furniza în etapa de contractare autorizaţia / acreditarea care atestă această calitate.
-
5. Procesul de evaluare şi selecţie
5.1. Grile de evaluare şi selecţie
Procesul de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare este descris în capitolul 5.1 din Ghidul Solicitantului – Condiţii generale.
Cererea de finanţare va obţine un punctaj mai mare, conform grilei de evaluare şi selecţie anexă la prezentul ghid, dacă se finalizează :
-
– cu un număr cât mai mare de locuri de muncă create de structurile economiei sociale
-
– cu un număr cât mai mare de participanţi la programele de formare pentru specialişti în domeniul incluziunii sociale, care obţin certificare.
De asemenea, cererea dumneavoastră de finanţare va fi depunctată dacă activităţile proiectului se rezumă sau sunt în mare parte orientate spre campanii de informare, fără un impact direct şi real la nivelul grupului ţintă, având în vedere obiectivele specifice ale acestui DMI în rândul categoriilor eligibile din grupul/ grupurile ţintă.
Procesul de evaluare si selecţie al cererilor de finanţare se face pe baza grilelor prezentate în Anexa 1 la Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice.
GRE,ELI FRECVENT ÎNTÂLNITE LA REDACTAREA CERERII DE FINAN,ARE:
Greşeli care duc automat la respingerea cererii de finanţare:
-
• dezvăluirea datelor de identificare ale solicitantului, partenerilor respectiv ale membrilor echipei de management;
-
• neincluderea activităţilor continue referitoare la informare şi publicitate şi a conferinţelor de început şi de final, în conformitate cu Ghidul solicitantului – Condiţii Generale;
-
• neîncadrarea corectă în obiectivele şi activităţile eligibile ale DMI (se introduc activităţi, nu subactivităţi, eligibile pe alte DMI) sau în categoriile de grupuri ţintă eligibile.
-
• calcularea şi/sau detalierea bugetului în altă monedă decât lei (RON)
-
• netransmiterea în termenul de 5 zile lucrătoare a Anexelor 1-5 si 7 şi a Anexei 6 – Acordul de parteneriat, dacă este cazul, sau nerespectarea condiţiilor cu privire la comunicarea acestora, cu privire la formă şi la conţinut.
-
• Necompletarea indicatorilor obligatorii stabiliţi pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte
Greşeli care duc la punctarea mai slabă a cererii de finanţare (în Faza B- Criterii de selecţie):
-
• nedetalierea elementelor de valoare adăugată;
-
• neatingerea tuturor problemelor/tematicilor menţionate în grilele de evaluare şi în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale şi Condiţii Specifice
-
• necorelarea informaţiilor trecute de solicitant în diferite secţiuni, de exemplu cele de la activităţi cu cele de la graficul activităţilor, sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului, sau exista costuri care nu se regăsesc corelate cu activităţile, etc
-
• justificări incomplete/ lipsa datelor statistice pentru justificarea problemei/nevoii
-
• dificultatea de a surprinde nevoile reale ale factorilor interesaţi
-
• dificultatea de a identifica si de a descrie corect grupul/grupurile ţintă
(caracteristici, cuantificări, nevoi specifice)
-
• necorelări ale grupurilor ţintă între diverse secţiuni ale cererii de finanţare
-
• neglijarea indicatorilor de rezultat (specifici DMI)
-
• detalierea incompletă a bugetului, erori de calcul aritmetic
-
• încadrarea eronată în categoria de persoană juridică
-
• încadrarea eronată în categoria de finanţare proprie (finanţat parţial sau finanţat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale)
-
• costuri supraestimate (utilizarea eficientă a fondurilor şi un raport optim cost- eficienţă)
-
• nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:
-
• cheltuielile administrative
-
• cheltuielile tip FEDR
-
• plafoanele maxime de referinţă pentru stabilirea eligibilităţii cheltuielilor cu personalul
-
-
• importanţa scăzută acordată sustenabilităţii
-
• neînţelegerea şi/sau justificarea fără substanţă a principiilor şi a temelor orizontale:
-
• egalitatea de şanse
-
• dezvoltare durabilă
-
• îmbătrânire activă
-
• inovare / TIC
-
• abordare interregională si transnaţională
-
-
• menţiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu ceea ce trebuie descris, utilizare de termeni bombastici si pretenţioşi, fără legătură cu scopul aplicaţiei
-
• copierea integrală sau parţială a prevederilor din DCI, ghiduri sau documente programatice.
-
-
6. Contestaţii
Modalitatea de depunere şi soluţionare a contestaţiilor este descrisă in capitolul 5.3 Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale.
Pentru cererile de finanţare care sunt respinse, Contestaţiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi depuse la Registratura AMPOSDRU la adresa: Str. Scărlătescu nr. 17-19, Sector 1, Bucureşti, pe fax la numerele (+40 21) 315 02 06; (+40 21) 315 02 05, sau pe email la adresa: ghid112@fseromania.ro, în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare de la transmiterea Scrisorii de informare prin e-mail.
Contestaţia trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei AMPOSDRU cu care nu sunteţi de acord şi argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată.
Contestaţiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant datorită neprimirii e-mail-ului (spam, firewall, filtre ale serverelor solicitantului, nedeschiderea la timp sau deloc a e-mail-ului de către reprezentanţii solicitanţilor, schimbarea adresei de e-mail de contact necomunicată AMPOSDRU, etc.) şi pentru care există la AMPOSDRU confirmarea trimiterii acelui e-mail către contestatar, vor fi respinse de Comitetul de Soluţionare a Contestaţiilor.
-
7. Procesul de contractare
Dacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanţare de către Comitetul de Evaluare, AMPOSDRU va iniţia procesul de contractare cu organizaţia dumneavoastră.
În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin e-mail, o scrisoare prin care veţi fi informat cu privire la:
-
(1) documentele pe care trebuie să le prezentaţi privind organizaţia şi partenerii dumneavoastră;
-
(2) condiţiile de valabilitate a acestora;
-
(3) termenul limită de prezentare a documentelor;
-
(4) condiţiile pentru aprobare (dacă este cazul) identificate pentru clarificare de către comitetul de evaluare.
Documentele minim solicitate pentru încheierea contractului de finanţare cu dumneavoastră sunt:
-
1. Pentru instituţii publice:
-
(a) Declaraţie din care să reiasă numărul, tipul şi anul emiterii actului de infiinţare al instituţiei respective, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal al solicitantului.
-
(b) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie să cuprindă: formular 01 „Capitaluri” şi formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanţul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza
căruia funcţionează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul).;
-
-
2. Pentru societăţi comerciale înfiinţate in baza Legii nr.31/1990 privind societăţile comerciale, republicată:
-
a) Documentele statutare, inclusiv actele adiţionale, dacă există (copie);
-
b) Certificatul de înregistrare fiscală/CUI (copie);
-
c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului care să ateste că organizaţia dumneavoastră nu este în stare de insolvenţă sau pe cale de lichidare, nu are afacerile administrate de către tribunal, nu sunt începute proceduri de aranjamente cu creditorii, nu are activitatea suspendată, nu este subiectul oricăror proceduri care se referă la astfel de situaţii, sau nu este în orice situaţie analogă provenind dintr-o procedură similară prevăzută în legislaţia şi reglementările naţionale în vigoare (original+ copie);
-
d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie să cuprindă: formular 01 „Capitaluri” şi formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanţul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza căruia funcţionează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare şi antetuI cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul)
-
e) Certificatul de atestare fiscală emis în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr.673/2009 pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C „Informaţii pentru verificarea eligibilităţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile”, suma înscrisă la litera a) nu trebuie să depăşească 1/12 din suma înscrisa la litera b) (in original sau copie legalizată).
Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie să depună la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţeană sau a Municipiului Bucureşti, după caz, o cerere întocmită in conformitate cu modelul prezentat în Anexa 21) a Ordinului mai sus menţionat, în care acesta trebuie să completeze şi rubrica destinată contribuabililor care solicită fonduri externe nerambursabile.
(f) Certificatul de atestare fiscală emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice nr.2052 bis/1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie să fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilităţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisă în conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice, nr. 75/767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfăşurată de către organele fiscale locale, în care trebuie să fie precizat că solicitantul se încadrează, la data întocmirii certificatului de atestare fiscală, in următoarea situaţie: "obligaţiile de plată scadente nu depăşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat".
Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie să depună la Autorităţile administraţiei publice locale o cerere întocmită în conformitate cu modelul prezentat în Anexa 15 a Ordinului nr.2052bis/1528/2006, în care acesta trebuie să solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior.
-
-
3. Pentru organizaţii non-profit înfiinţate în baza OG nr.26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare:
-
(a) Documentele statutare inclusiv actele adiţionale şi hotărârile judecătoreşti de modificare, dacă este cazul (copie, cu menţiunea „conform cu originalul”, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare pagina)
b) Hotărârea Judecătorească de înfiinţare (copie, cu menţiunea "conform cu originalul", semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al solicitantului, pe fiecare pagină);
-
(c) Extras actualizat din Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor sau certificat emis de Judecătorie sau Tribunal, care să ateste numărul de înregistrare al organizaţiei dumneavoastră şi situaţia juridică a organizaţiei (original sau copie legalizată);
-
(d) Bilanţul contabil pentru fiecare din ultimii 2 ani fiscali încheiaţi. Bilanţul contabil trebuie să cuprindă: formular 01 „Capitaluri” şi formular 02 „Rezultat patrimonial”. Bilanţul contabil trebuie să fie copie a exemplarului depus la organul fiscal în raza căruia funcţionează, trebuie să fie vizibil numărul de înregistrare şi antetul cu datele de identificare complete (in copie conform cu originalul);
-
(e) Certificatul de atestare fiscală emis in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr.673/2009 pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, a certificatului de obligaţii bugetare, precum şi a modelului şi conţinutului acestora. La secţiunea C „Informaţii pentru verificarea eligibilităţii persoanelor juridice pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile”, suma înscrisă la litera a) nu trebuie să depăşească 1/12 din suma înscrisă la litera b) (in original sau copie legalizată).
Pentru obţinerea acestui certificat, solicitantul trebuie să depună la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Judeţeană sau a Municipiului Bucureşti, după caz, o cerere întocmită în conformitate cu modelul prezentat in Anexa 21 a Ordinului mai sus menţionat, in care acesta trebuie să completeze şi rubrica destinată contribuabililor care solicită fonduri externe nerambursabile.
-
(f) Certificatul de atestare fiscală emis in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice nr.2052 bis/1528/2006 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru stabilirea, constatarea, controlul, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a altor venituri ale bugetelor locale (in original). Certificatul trebuie să fie însoţit de Anexa privind verificarea eligibilităţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile emisă in conformitate cu prevederile Ordinului comun, al ministrului administraţiei şi internelor şi ministrului finanţelor publice, nr. 75/767/2009 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de colectare a impozitelor şi taxelor locale, desfăşurată de către organele fiscale locale, în care trebuie să fie precizat că solicitantul se încadrează, la data întocmirii certificatului de atestare fiscală, in următoarea situaţie: „obligaţiile de
plată scadente nu depăşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate in ultimul semestru încheiat".
Pentru obţinerea acestui certificat solicitantul trebuie să depună la Autorităţile administraţiei publice locale o cerere întocmită în conformitate cu modelul prezentat in Anexa 15 a Ordinului nr.2052bis/1528/2006, in care acesta trebuie să solicite şi eliberarea Anexei menţionate anterior.
Atenţie:
-
• Certificatul de atestare fiscală eliberat de ANAF este un document esenţial în vederea semnării contractului de finanţare. Vă rugăm să trataţi cu maximă importanţă acest document!
-
• Vă reamintim că valabilitatea acestui document trebuie să cuprindă perioada estimată de semnare a contractului în condiţiile în care are o valabilitate de doar 30 de zile de la data eliberării.
Vă rugăm să reţineţi că documentele enumerate mai sus vor fi solicitate şi pentru fiecare partener, în funcţie de tipul organizaţiei.
-
-
-
4. Pentru partenerii transnaţionali:
-
a) Statutul organizaţiei:
a1) pentru instituţii publice: Declaraţie din care să reiasă numărul, tipul şi anul emiteri actului de înfiinţare al instituţiei respective (copie legalizată în Iimba română);
a2) pentru Societăţi Comerciale şi Organizaţii Non-Profit: Statutul organizaţiei (tradus legalizat in limba română)
-
(b) Declaraţie pe propria răspundere că nu se încadrează in situaţiile de excludere stipulate in Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale, la Capitolul 3.1 „Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor”.
-
(c) documente doveditoare, în traducere legalizată, care să ateste informaţiile referitoare la capacitatea tehnică şi operaţională, existenţa unor datorii la bugetul statului de provenienţă, bilanţ, număr de angajaţi, etc., similare entităţilor cu personalitate juridică române;
De asemenea, pentru încheierea contractului de finanţare, indiferent de tipul instituţiei, trebuie să transmiteţi şi următoarele documente:
-
• CV-urile echipei de implementare a proiectului, pentru acele activităţi care nu sunt subcontractate (echipa de management si experţii pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activităţi sau unor activităţi în cadrul proiectului în primul an de implementare), în limba română, indicând funcţia/rolul în proiect, datate şi semnate de către titulari;
-
• Declaraţie privind existenţa resurselor administrative, prin indicarea numărului total de angajaţi în fiecare din ultimii 2 ani;
ATENTIE! In perioada de contractare se verifică dacă solicitantul nu se încadrează, din punct de vedere al obligaţiilor de plată restante la bugetele publice, într-una din situaţiile de mai jos:
-
• obligaţiile de plată nete depăşesc 1/12 din totalul obligaţiilor datorate în ultimele
12 luni, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
-
• obligaţiile de plată depăşesc 1/6 din totalul obligaţiilor datorate în ultimul semestru, în cazul certificatului de atestare fiscală emis de autorităţile publice locale.
Vă atragem atenţia că AMPOSDRU îşi rezervă dreptul de a solicita şi alte documente relevante a căror necesitate ar reieşi din analiza dosarului de finanţare sau din modificări legislative ulterioare.
IMPORTANT!
În cazul aprobării condiţionate a cererii de finanţare, conform procedurii descrise la cap. 5 din Ghidul solicitantului – Condiţii generale, în perioada de contractare vor fi clarificate aspectele neclare constatate de Comitetul de Evaluare, referitoare la activităţi sau grupuri ţintă nespecificate explicit în Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice, la neclarităţi/neconcordanţe minore în cererea de finanţare, greşeli minore, inclusiv aritmetice sau de calcul al procentelor, erori/neconcordanţe în justificarea şi prezentarea bugetului proiectului.
De asemenea, AMPOSDRU poate declara neeligibile cheltuielile care privesc activităţi cu caracter transnaţional pentru care beneficiarul NU justifică temeinic legătura DIRECTĂ a activităţilor pentru care s-au prevăzut cheltuielile cu obiectivul proiectului.
În situaţia în care clarificările furnizate de solicitant în etapa de contractare sunt incomplete sau vor conduce la concluzia că cererea de finanţare, solicitantul sau partenerii nu erau eligibili sau cererea nu era conformă administrativ, AMPOSDRU va înceta contractarea cu solicitantul.
Modalităţi de comunicare cu solicitanţii
Corespondenţa dintre AMPOSDRU şi solicitanţi se va realiza prin unul din următoarele mijloace: e-mail, fax, servicii de poştă şi curierat, respectiv:
– telefonic, la numerele (+40 21) 315 02 01; (+40 21) 315 02 14; (+40 21) 315 02 30.
– prin fax, la numerele (+40 21) 315 02 06; (+40 21) 315 02 05.
Anexa 1
FAZA A
Conformitate Administrativă |
DA |
NU |
1. Toate Anexele au fost transmise |
||
2.1. Anexele 1-5 si 7 au fost trimise în termenul limită stabilit de Ghidul solicitantului (5 zile lucrătoare) |
||
2.2. Acordul de parteneriat a fost trimis în termenul limită stabilit de Ghidul solicitantului (5 zile lucrătoare) |
||
3. Acordul de parteneriat este lizibil |
||
4.1. Anexele 1-5 si 7 îndeplinesc condiţiile de formă şi de conţinut stabilite prin Ghidul Solicitantului şi sunt cele generate de ActionWeb |
||
4.2. Acordul de parteneriat îndeplineşte condiţiile de formă şi de conţinut stabilite prin Ghidul Solicitantului şi este cel generat de ActionWeb (Anexa 6) |
||
5. Cererea de finanţare respectă modalitatea de transmitere stabilită prin Ghidul Solicitantului. |
Eligibilitatea proiectului |
DA |
NU |
1. Proiectul nu conţine date de identificare în secţiunile în care este interzisă prezentarea acestora, în conformitate cu definiţiile date în Ghidul Solicitantului – Condiţii generale. |
||
2. Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei prioritare şi domeniului major de intervenţie. |
||
3. Grupul/grupurile ţintă şi activităţile proiectului sunt în concordantă cu condiţiile specifice ale axei prioritare si domeniului major de intervenţie si ale cererii de propuneri de proiecte. |
||
4. Bugetul proiectului respectă limitele (minimă şi maximă) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte şi este exprimat în LEI (RON). |
||
5. Proiectul respectă prevederile comunitare si naţionale privind informarea si publicitatea. |
||
6. Perioada de implementare a proiectului respectă limitele (minimum 6 luni şi maximum 2 ani) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte. |
||
7. Proiectul este implementat în România în conformitate cu condiţiile privind locaţia stabilite prin Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice şi Condiţii Generale. |
||
8. Proiectul respectă regulile specifice privind eligibilitatea activităţilor cu caracter transnaţional stabilite prin Ghidul Solicitantului – Condiţii generale sau/şi Condiţii Specifice. |
||
9. Proiectul nu include activităţi care fac obiectul schemelor de ajutor de stat, aşa cum sunt enumerate în Ghidul Solicitantului Condiţii Specifice şi cum se regăsesc în Ghidul solicitantului pentru schemele de ajutor de stat şi de minimis |
||
10. Proiectul vizează înfiinţarea a cel puţin 1 (o) structură a economiei sociale SAU sprijină una sau mai multe structuri ale economiei sociale deja înfiinţate |
||
11. Proiectul vizează crearea a cel puţin 10 (zece) locuri de muncă în cadrul structurii / structurilor economiei sociale |
Eligibilitatea solicitantului |
DA |
NU |
1. Solicitantul este o organizaţie cu personalitate juridică, legal constituită în România |
||
2. Solicitantul aparţine cel puţin uneia din categoriile de beneficiari eligibili în conformitate cu Documentul Cadru de Implementare al POS DRU şi cu Ghidul Solicitantului – Condiţii Specifice, astfel: |
||
1. ONG-uri ; |
||
2. Cooperative de credit, de consum şi de producţie; |
||
3. Instituţii şi organizaţii membre ale Pactelor Regionale şi Parteneriatelor Locale pentru Ocupare şi Incluziune Socială; |
||
4. MMFPS şi structuri/agenţii coordonate/subordonate acestuia; |
||
5. Ministerul Culturii şi Cultelor şi instituţii/agenţii/organizaţii subordonate/coordonate de acesta; |
||
6. Agenţia Naţională Antidrog; |
||
7. Ministerul de Interne, prin structurile sale de specialitate, inclusiv cele din subordine sau coordonare; |
||
8. Agenţii guvernamentale cu atribuţii în domeniul incluziunii sociale; |
||
9. Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi instituţii subordonate; |
||
10. Membri ai Comitetelor Sectoriale şi Comitete Sectoriale cu personalitate juridică; |
||
11. Organizaţii sindicale; |
||
12. Patronate; |
||
13. unităţi de cult şi asociaţii religioase; |
||
14. Furnizori de FPC autorizaţi, publici şi privaţi8; |
||
15. Furnizori de servicii sociale9; |
||
16. Furnizori de servicii de ocupare acreditaţi, publici şi privaţi10; |
||
17. Întreprinderi implicate în economia socială; |
||
18. Autorităţi ale administraţiei publice locale (unităţi administrativ- teritoriale); |
||
19. Institute de cercetare; |
||
20. Universităţi acreditate, publice şi private |
||
3. Solicitantul nu se află într-una din situaţiile in care nu i se poate acorda finanţarea nerambursabilă, prevăzute in Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale (cap. 3.1) |
||
4. Parteneriatul demonstrează capacitate operaţională, prin existenţa resurselor administrative. |
||
5. Parteneriatul demonstrează capacitate financiară, prin existenţa surselor de finanţare stabile pentru implementarea proiectului (rezultatul net din bilanţul contabil al ultimilor 2 ani). Evaluarea capacităţii financiare nu se aplică pentru instituţiile administraţiei publice centrale si locale. |
||
Eligibilitatea Partenerilor |
DA |
NU |
1. Partenerii reprezintă organizaţii cu personalitate juridică, legal |
8Conform Ordonanţei nr. 129 din 31 august 2000 privind formarea profesională a adulţilor, cu modificările şi completările ulterioare.
9 Conform Ordonanţei nr.68/2003 privind serviciile sociale şi Hotărârii nr.1024/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, precum şi a Metodologiei de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
10HG nr. 277 din 21 martie 2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă.
constituite în România sau într-un stat membru UE, în cazul partenerilor transnaţionali). |
||
2. Partenerii desfăşoară activităţi relevante în cadrul proiectului şi au în obiectul de activitate al instituţiei pe care o reprezintă şi activitatea/ activităţile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri (prevederea referitoare la obiectul de activitate nu este aplicabilă sindicatelor, patronatelor şi asociaţiilor profesionale). |
||
3. Partenerii nu se află într-una din situaţiile în care nu li se pot acorda finanţarea nerambursabilă, prevăzute în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale (cap. 3.1) |
||
4. Fiecare dintre parteneri sunt implicaţi în cel puţin două din următoarele aspecte: implementarea proiectului, furnizare de expertiză, resurse umane şi materiale, finanţarea proiectului |
FAZA B
Criterii de selecţie |
Punctaj maxim: 100 puncte |
1. RELEVANŢĂ (prin obiectivele sale, proiectul contribuie la realizarea obiectivelor POSDRU şi DCI, politicilor şi strategiilor naţionale, regionale sau locale şi la soluţionarea nevoilor specifice ale grupului/grupurilor ţintă) |
Max. 30 puncte |
1.1. Relevanţa proiectului pentru politicile şi strategiile naţionale, regionala sau/si locale, axa prioritară şi domeniul major de intervenţie, Complementaritate şi lecţii învăţate (proiectul contribuie la îndeplinirea obiectivelor stabilite prin politicile şi strategiile naţionale, inclusiv argumentarea clară a acestei contribuţii; prezentarea clară a contribuţiei proiectului la realizarea obiectivelor axei prioritare, domeniului major de intervenţie şi cererii de propuneri de proiecte; proiectul prezintă modalităţi concrete de valorizare a lecţiilor învăţate din experienţa solicitantului şi/sau a partenerilor săi, de valorizare şi extindere a bunelor practici şi a rezultatelor altor strategii/programe/proiecte relevante desfăşurate/în curs de desfăşurare; proiectul integrează clar lecţiile învăţate din experienţa implementării altor proiecte) |
3 |
1.2. Grup/grupurile ţintă incluse în proiect (grupul/grupurile ţintă incluse în proiect sunt definite, descrise şi cuantificate clar în contextul implementării proiectului; descrierea modalităţilor de identificare, recrutare, implicare şi menţinere în proiect a persoanelor aparţinând grupului/grupurilor ţintă) |
3 |
1.3. Relevanţa proiectului faţă de nevoile grupului/grupurilor ţintă şi necesitatea implementării proiectului (proiectul defineşte clar nevoile grupului/grupurilor ţintă prin furnizarea de date cantitative şi calitative, studii sau analize statistice; strategia şi activităţile propuse de proiect răspund nevoilor identificate şi contribuie la satisfacerea acestora). Activităţile proiectului nu se rezumă sau/şi nu sunt în mare parte orientate spre campanii de informare, fără un impact direct şi real la nivelul grupului ţintă. |
3 |
1.4. Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului (conform prevederilor din Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale) |
2 |
1.5. Contribuţia proiectului la creşterea numărului de structuri ale economiei sociale
|
5 |
puncte |
|
1.6. Contribuţia proiectului la creşterea numărului de locuri de muncă create de structurile economiei sociale
|
5 |
1.7. Contribuţia proiectului la obţinerea certificării de către un număr cât mai mare de participanţi la programele de formare pentru specialişti în domeniul incluziunii sociale
|
5 |
1.8. Experienţa solicitantului şi a partenerilor acestuia în managementul de proiect, inclusiv capacitatea de a gestiona bugete |
2 |
1.9. Competenţele profesionale, calificările necesare şi experienţa solicitantului şi partenerilor pentru domeniul în care se încadrează proiectul propus |
2 |
SUBTOTAL RELEVANŢĂ |
30 |
2. METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent şi este în măsură să furnizeze beneficii reale şi sustenabile grupului/grupurilor ţintă; proiectul are o structură logică şi este prezentat clar şi coerent şi va determina o îmbunătăţire sustenabilă a situaţiei grupului/grupurilor ţintă) |
Max. 40 puncte |
2.1. Obiectivele proiectului (obiectivul general al proiectului prezintă efectul pe termen lung generat prin implementarea proiectului, iar obiectivele specifice/operaţionale precizează clar beneficiul/beneficiile pentru grupul/grupurile ţintă, care derivă din implementarea proiectului) |
5 |
2.2. Realizări imediate (outputs) şi rezultate ale proiectului (indicatorii de realizare imediată a proiectului sunt corelaţi cu activităţile proiectului, indicatorii de rezultat sunt corelaţi cu indicatorii de realizare imediată şi cu obiectivele proiectului; indicatorii adiţionali sunt măsurabili şi verificabili; rezultatele proiectului sunt cuantificate, măsurabile şi descriu îmbunătăţiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului; rezultatele aşteptate sunt realiste/pot fi realizate în timpul alocat proiectului şi sunt corelate cu activităţile şi obiectivele proiectului) |
5 |
2.3. Planificarea eficientă a activităţilor proiectului (activităţile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic şi sunt realiste; activităţile proiectului contribuie la atingerea rezultatelor şi la realizarea obiectivelor propuse; claritatea şi fezabilitatea planului de acţiune al proiectului) |
5 |
2.4. Calificări şi experienţă (sunt prezentate profile profesionale adecvate, din punct de vedere al experienţei, calificărilor, competenţelor şi abilităţilor pentru managementul şi realizarea activităţilor proiectului (echipa de implementare a proiectului inclusiv managerul de proiect); este descrisă clar o distribuire eficientă a responsabilităţilor în cadrul echipei de implementare) |
5 |
2.5. Resurse alocate şi achiziţii de bunuri, servicii şi lucrări necesare pentru implementarea proiectului (Sunt descrise clar şi identificate corect în raport cu obiectivele proiectului; resursele prevăzute (existente sau viitoare) contribuie la obţinerea rezultatelor proiectului; resursele prevăzute sunt suficiente, inclusiv pentru realizarea activităţilor de monitorizare, management, informare şi publicitate); sunt specificate locaţia/ locaţiile pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în proiect, dotările şi echipamentele existente, inclusiv informatice; sunt specificate toate bunurile, serviciile sau lucrările, inclusiv locaţia, dotările şi echipamentele care urmează a fi închiriate sau achiziţionate pentru implementarea proiectului propus; este prezentata succint lista achiziţiilor previzionate a fi realizate în cadrul proiectului. |
5 |
2.6. Metodologia de implementare a proiectului (proiectul prezintă clar modul de implementare a activităţilor propuse pentru realizarea obiectivelor; este prezentat clar modul de organizare a resurselor alocate pentru proiect în vederea obţinerii rezultatelor asumate; este descris clar modul în care se asigură monitorizarea implementării proiectului; proiectul defineşte clar modul de coordonare/organizare managerială şi financiară (în cadrul proiectului şi în cadrul parteneriatului, dacă este cazul) şi este prevăzută asigurarea unui nivel adecvat de control); În cazul în care se optează pentru subcontractarea activităţii de management al proiectului, prezentarea clara a condiţiilor impuse in Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale, secţiunea 4.2.2., paragraful „Managementul proiectului”. |
5 |
2.7. Egalitate de şanse şi de gen (proiectul are în vedere asigurarea condiţiilor care să permită accesul şi participarea grupului/grupurilor ţintă la activităţile proiectului şi evitarea discriminării) |
2 |
2.8. Contribuţia proiectului la alte teme şi obiective orizontale ale PO (demonstrarea clară a contribuţiei proiectului la cel puţin unul din obiectivele orizontale: dezvoltare durabilă, inovare şi TIC, îmbătrânire activă, abordare interregională şi transnaţională) |
4 |
2.9 Parteneriatul (proiectul descrie clar rolurile partenerului / partenerilor în implementarea activităţilor proiectului; proiectul descrie clar nivelul de implicare a partenerilor în cel puţin două din cele trei aspecte ale proiectului (implementarea activităţilor proiectului, expertiză şi resurse umane, finanţare); este prezentată clar modalitatea de coordonare a activităţilor partenerului/partenerului în cadrul proiectului; valoarea adăugată a parteneriatului). Daca proiectul nu este depus în parteneriat, scorul pentru acest subcriteriu este 0 (zero) |
4 |
SUBTOTAL METODOLOGIE |
40 |
3. SUSTENABILITATE – prezentarea clară a modului de continuare a proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de finanţare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate pentru grupul/grupurile ţintă vor fi garantate în viitor |
Max. 10 puncte |
3.1. Transferabilitate (descriere clară a modului în care este asigurată o posibilă transferare a activităţilor/rezultatelor proiectului – către alt grup ţintă, alte sectoare, multiplicare) |
3 |
3.2 Abordare integrată (mainstreaming) (descrierea modului în care rezultatele şi/sau experienţa acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile şi strategiile organizaţiei solicitantului şi/sau ale partenerilor, politici şi strategii locale, regionale sau naţionale şi/sau la nivel legislativ) |
3 |
3.3. Sustenabilitate financiară şi instituţională (proiectul prezintă surse ulterioare de finanţare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanţării nerambursabile; modalităţi de funcţionare a structurilor create prin proiect, după încetarea finanţării nerambursabile) |
4 |
SUBTOTAL SUSTENABILITATE |
10 |
4. COST-EFICIENŢĂ (proiectul prezintă clar rezultatele aşteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros) |
Max. 20 puncte |
4.1 Estimarea bugetară a proiectului este justificată şi permite desfăşurarea în bune condiţii a activităţilor propuse în proiect în vederea obţinerii rezultatelor; |
5 |
4.2 Bugetul corespunde resurselor necesare desfăşurării activităţilor proiectului) |
5 |
4.3 Costurile/preţurile sunt estimate în limita celor practicate pe piaţă la momentul respectiv |
5 |
4.4 Se prevede o utilizare eficientă a fondurilor |
5 |
SUBTOTAL COST-EFICIENŢĂ |
20 |