GHIDUL SOLICITANTULUI din 17 decembrie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 945 din 23 decembrie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2 07/01/2015
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 17/12/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.297 din 17 decembrie 2014, publicat în Monitorul Oficial nr. 945 din 23 decembrie 2014.
Notă
Potrivit articolului unic al anexei nr. 2 din ORDINUL nr. 2 din 7 ianuarie 2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 19 din 12 ianuarie 2015, termenul-limită pentru transmiterea electronică a cererilor de finanțare în cadrul Cererii de propuneri de proiecte nr. 185 se prelungește până la data de 16 ianuarie 2015, ora 16,00.
1.IntroducereAcest document cuprinde Condițiile Specifice pentru Cererea de propuneri de proiecte de tip sistemic nr. 185 "Sprijin pentru integrarea grupurilor vulnerabile pe piața muncii".Informațiile generale cu privire la:– documentele programatice;– eligibilitatea proiectelor, solicitanților și partenerilor acestora;– eligibilitatea cheltuielilor;– completarea și transmiterea unei cereri de finanțare;– evaluarea și selecția proiectelor;– contractul de finanțare;– implementarea proiectelorsunt prezentate în Ghidul solicitantului – Condiții generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte.Pentru a mări șansele proiectului dumneavoastră de a fi selectat, vă recomandăm ca înainte de a începe completarea formularului electronic al cererii de finanțare și a anexelor, să vă asigurați că ați citit toate informațiile prezentate în acest ghid și în Ghidul solicitantului – Condiții generale și că ați înțeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanțare nerambursabilă.De asemenea vă recomandăm să consultați periodic pagina de internet a AMPOSDRU – www.fonduri-ue.ro pentru a fi la curent cu eventualele modificări aduse Ghidului solicitantului și cu posibilele comunicări/informații privind prezenta schemă de finanțare nerambursabilă.2.Cererea de propuneri de proiecte de tip sistemic nr. 185 "Sprijin pentru integrarea grupurilor vulnerabile pe piața muncii"2.1.Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecteTermenul de grup vulnerabil este folosit adesea în documente oficiale, fiind strâns legat de fenomenul mai larg al sărăciei. Unul dintre cele 5 obiective europene incluse în Strategia Europa 2020 îl reprezintă "Lupta împotriva sărăciei și a excluziunii sociale". Astfel, la nivel european s-a stabilit ca obiectiv "reducerea cu cel puțin 20 de milioane a numărului persoanelor care suferă sau riscă să sufere de pe urma sărăciei și a excluziunii sociale".Pentru a contribui la realizarea acestui obiectiv, Comisia Europeană a lansat în 2010 Platforma europeană de combatere a sărăciei și a excluziunii sociale*1) care va rămâne activă până în anul 2020. Una dintre acțiunile importante propuse în cadrul acestei platforme este îmbunătățirea accesului pe piața muncii a grupurilor vulnerabile.*1) http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langld=ro catid=961În contextul Strategiei Europa 2020, România și-a asumat reducerea numărului persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială cu 580.000 persoane*2).*2) http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/targets_ro.pdfÎn prezent, cu sprijinul experților Băncii Mondiale este în curs de elaborare Strategia națională privind promovarea incluziunii sociale și combaterea sărăciei 2014-2020. Versiunea finală a strategiei, Planul de acțiune și Planul de implementare urmează a fi elaborate până în luna martie 2015. Obiectivele strategiei vizează: (i) ocupare și politici pe piața muncii (dezvoltarea sectorului economiei sociale); (ii) protecția socială (asistență socială, servicii și prestații sociale și pensii); (iii) protecția persoanelor sărace în condițiile creșterii prețurilor la energie; (iv) educație, sănătate și condiții de locuire; (v) combaterea sărăciei în mediul rural; (vi) abordarea dimensiunii regionale a sărăciei și incluziunii sociale.În acest context, scopul prezentei cereri de propuneri de proiecte este de a îmbunătăți participarea pe piața muncii și promovarea incluziunii sociale pentru persoane ce aparțin grupurilor vulnerabile prin participarea la programe integrate de formare.Considerăm ca fiind prioritară încurajarea inițiativelor care vor conduce la integrarea/reintegrarea grupurilor vulnerabile pe piața muncii. Tinerii peste 18 ani care părăsesc sistemul instituțional de protecție a copilului, persoanele fără adăpost se numără printre categoriile cele mai dezavantajate și mai supuse riscului de excluziune socio-economică. Dezvoltarea aptitudinilor și a competențelor grupurilor vulnerabile este una dintre modalitățile care poate conduce la creșterea gradului de ocupare în rândul grupurilor vulnerabile și care va fi finanțată prin această cerere de propuneri de proiecte.2.2.Condiții specificeValoarea totală eligibilă a proiectului va fi cuprinsă între: minimum echivalentul în lei a 500.000 euro și maximum echivalentul în lei a 5.000.000 euro.Cererile de finanțare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse.Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii decembrie 2014, disponibil pe pagina web:http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/ inforeuro/inforeuro_en.cfm.ATENȚIE:Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat DOAR în lei.Structura bugetului cererii de finanțare se regăsește în Ghidul solicitantului – Condiții generale.Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsă între minimum 6 luni și maximum 10 luni. Cererile de finanțare a căror durată de implementare este mai mică de 6 luni sau mai mare de 10 luni vor fi respinse. Dacă proiectul dumneavoastră are o durată între limitele specificate mai sus, în timpul implementării aveți posibilitatea de a solicita extinderea perioadei de implementare a proiectului, fără însă a depăși limita maximă admisă pentru acest tip de cereri de finanțare (10 luni), fără a modifica valoarea totală eligibilă a finanțării și cu o justificare bine fundamentată.2.3.Alocare financiară orientativăAlocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte este de 5.000.000 euro, din care Fondul Social European (contribuția comunitară la finanțarea acordată) reprezintă 100% pentru beneficiarii ordonatori de credite ai bugetului de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat și ai bugetelor fondurilor speciale și entitățile aflate în subordine sau în coordonare finanțate integral din bugetele acestora și 87,86% pentru celelalte categorii de beneficiari eligibili.2.4.Contribuția eligibilă minimă a solicitantuluiÎn conformitate cu Documentul-cadru de implementare al POSDRU (DCI), procentul contribuției dumneavoastră minime în calitate de solicitant este de:

Tipul beneficiarului Contribuția eligibilă minimăa solicitantului din totalul costurilor eligibile (%) Valoarea maximă a finanțării publice (UE+RO) acordate din totalul costurilor eligibile (%)
beneficiari ordonatori decredite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și ai bugetelor fondurilor speciale și entitățile aflate în subordine sau în coordonare finanțate integral din bugetele acestora 8,60% 91,40%

Contribuția eligibilă minimă a solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de către dumneavoastră, în calitate de solicitant.Contribuția proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanțate din POSDRU, contribuția în natură nu este eligibilă.Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, precum și orice cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar.Prezenta cerere de propuneri de proiecte nu reprezintă o schemă de ajutor de stat sau de minimis.Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanțare vă rugăm să aveți în vedere procentul contribuției proprii pe care trebuie să o asigurați, precum și condițiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul solicitantului – Condiții generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).2.5.Transmiterea cererii de finanțare

Toate cererile de finanțare nerambursabilă pentru POSDRU se completează șise transmit on-line în limba română; în acest scop, accesați pagina de internet a AMPOSDRU, secțiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link "Actionweb" – www.fonduri-ue.ro. Cererile de finanțare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse.

Anexele cererii de finanțare și bugetul proiectului se descarcă din sistemul Action Web, se completează, se încarcă după completare în sistemul Action Web și vor fi transmise electronic în mod automat odată cu transmiterea cererii de finanțare.Anexele pentru această cerere de propuneri de proiecte sunt:– Declarație de eligibilitate (anexa nr. 1);– Acordul de parteneriat, dacă este cazul (anexa nr. 2).Declarația de eligibilitate și Acordul de parteneriat se descarcă în format Word și se încarcă după completare în format .pdf, .tiff sau .jpeg (documente semnate, datate, ștampilate și cu număr de înregistrare).Bugetul proiectului se descarcă în format .xsl și se încarcă după completare în format .xsl.

Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis în a doua zi de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ghid,ora 10,00, până în a 16-a zi de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, ora 16,00, sau până la depunerea proiectului de către aplicant. AMPOSDRU va informa pe site-ul www.fonduri-ue.ro data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, și data închiderii sistemului informatic.

3.Prevederi relevante ale DMI 6.2 "Îmbunătățirea accesului și a participării grupurilor vulnerabile pe piața muncii" pentru prezenta cerere de propuneri de proiecteAcest DMI vizează facilitarea accesului la ocupare pentru persoanele care aparțin grupurilor vulnerabile, în scopul evitării excluziunii sociale, marginalizării, discriminării și riscului de sărăcie. Principalul obiectiv operațional al acestui DMI este facilitarea accesului la educație și integrarea sau reintegrarea persoanelor vulnerabile pe piața muncii.În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt promovate proiecte care îndeplinesc condiția ca activitățile proiectului să fie implementate la nivel multiregional.Operațiunile orientative din cadrul DMI 6.2 relevante pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt:1.dezvoltarea programelor specifice, inclusiv stimulente pentru angajatori, pentru (re)integrarea pe piața muncii a grupurilor vulnerabile, în special a tinerilor peste 18 ani care au părăsit sistemul de stat de protecție a copilului;2.programe de formare pentru dezvoltarea competențelor și calificărilor de bază pentru grupurile vulnerabile.4.Condiții de eligibilitate4.1.Grup-țintă eligibilPentru această cerere de propuneri de proiecte, grupul-țintă este format din:1.tineri peste 18 ani care părăsesc sistemul instituționalizat de protecție a copilului;2.persoanele fără adăpost;3.alte grupuri vulnerabile.Grupul-țintă al proiectului trebuie să aibă domiciliul/reședința în regiunile de implementare. Grupul-țintă total al proiectului trebuie să fie de minimum 1.000 de persoane.Pentru categoriile de persoane din grupurile-țintă eligibile, dovada apartenenței la categoria de grup-țintă respectivă se va face prin furnizarea de documente-suport specifice instituției care are în evidență aceste persoane sau prin declarație semnată pe propria răspundere a persoanei vizate.Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veți transmite informații privind participanții, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională.În calitate de solicitant aveți obligația de a respecta prevederile Directivei 95/46/CE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, transpusă în legislația națională prin Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Directivei 2002/58/CE privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, transpusă în legislația națională prin Legea nr. 506/2004.Astfel, veți informa persoanele din grupul-țintă al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispozițiilor legale menționate.4.2.Activități eligibileÎn conformitate cu prevederile Documentului-cadru de implementare a POSDRU 2007-2013, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile următoarele activități:1.dezvoltarea și furnizarea ofertelor individualizate de formare profesională care vizează nevoile specifice ale grupurilor vulnerabile, inclusiv dezvoltarea competențelor de bază și certificarea acestora;2.activități de motivare pentru grupurile vulnerabile pentru a se integra/reintegra pe piața muncii, inclusiv asistență în căutarea unui loc de muncă;3.studii și expertiză care vizează evaluarea impactului și eficacității măsurilor și intervențiilor-suport oferite persoanelor supuse riscului de excluziune socială;4.furnizarea programelor de formare profesională, inclusiv calificarea și recalificarea, pentru creșterea și dezvoltarea aptitudinilor și calificărilor grupurilor vulnerabile;5.formare profesională, grupuri de lucru educative, pentru persoanele supuse riscului de excluziune socială;6.dezvoltarea și implementarea activităților pentru prevenirea părăsirii timpurii a școlii de către tineri, inclusiv pentru combaterea disfuncțiilor sociale, cum ar fi consumul de droguri și alcool, comiterea de infracțiuni etc.;7.campanii pentru promovarea voluntariatului în activitățile dedicate integrării pe piața muncii a persoanelor supuse riscului de excluziune socială;8.dezvoltarea și promovarea formelor alternative de ocupare adaptate la nevoile persoanelor vulnerabile – muncă la distanță, muncă prin internet, ocupare cu normă redusă;9.dezvoltarea și promovarea diferitelor forme de cooperare între angajatori, patronate, organizații sindicale, organizații nonguvernamentale (ONG-uri) (asociații și fundații) și alți actori relevanți pe piața muncii în vederea identificării și promovării oportunităților de ocupare pentru grupurile vulnerabile;10.activități în scopul schimbării atitudinii sociale privind grupurile vulnerabile, în special în ceea ce privește mediul de lucru, inclusiv campanii de informare și promovare îndreptate către angajatori și angajații acestora, comunitățile locale și factorii de decizie;11.cercetări și studii privind nevoile specifice ale diferitelor grupuri vulnerabile în domenii precum: noi forme și condiții de reabilitare profesională și metode de lucru cu persoanele vulnerabile etc.;12.activități pentru dezvoltarea potențialului profesional al persoanelor vulnerabile și pentru identificarea și dezvoltarea oportunităților de ocupare, inclusiv formare profesională, grupuri de lucru, asistență, consiliere etc.;13.înființarea, dezvoltarea și susținerea centrelor de incluziune socială pentru persoanele supuse riscului de marginalizare și excluziune socială, în special în zonele rurale și în comunitățile izolate și marginalizate;14.dezvoltarea și furnizarea serviciilor care facilitează accesul persoanelor vulnerabile la formare profesională.4.3.Beneficiari (solicitanți și parteneri) eligibiliPentru această cerere de propuneri de proiecte, beneficiar eligibil este Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV).Depunerea unei cereri de finanțare se poate realiza în parteneriat cu:1.Cooperative sociale, asociații de întrajutorare, ONG-uri cu activitate relevantă pentru specificul acestui DMI;2.Furnizori de servicii de ocupare acreditați, publici și privați*3);*3) Hotărârea Guvernului nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare.3.Structuri/Agenții subordonate/coordonate de MMFPSPV;4.Agenții/Instituții guvernamentale cu atribuții în domeniul ocupării și incluziunii sociale;5.Unități de cult și asociații religioase;6.Autorități ale administrației publice locale (unități administrativ-teritoriale);7.Furnizori de FPC autorizați, publici și privați;8.Furnizori de servicii sociale publici/privați;9.Întreprinderi, indiferent de natura capitalului și forma de organizare, și asociații ale acestora.4.4.Cheltuieli eligibileCategoriile și subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt prevăzute și detaliate în Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al ministrului finanțelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”, cu modificările și completările ulterioare.Lista categoriilor și subcategoriilor de cheltuieli eligibile pentru această cerere de propuneri de proiecte:1.Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului1.1.Salarii și asimilate acestora1.2.Onorarii1.3.Contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale și cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați și angajatori)2.Cheltuieli cu cazarea, transportul și diurna2.1.Transport persoane (personal propriu, participanți, alte persoane)2.2.Transport materiale și echipamente2.3.Cazare2.4.Diurnă (pentru personalul propriu)3.Cheltuieli pentru derularea proiectului3.1.Servicii de sonorizare3.2.Traducere și interpretare3.3.Prelucrare date3.4.Întreținere, actualizare și dezvoltare aplicații informatice3.5.Achiziționare de publicații, cărți, reviste de specialitate relevante pentru operațiune, în format tipărit și/sau electronic3.6.Concesiuni, brevete, licențe, mărci comerciale, drepturi și active similare3.7.Materiale consumabile4.Cheltuieli aferente activităților subcontractate (externalizate)4.1.Cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului și consultanță juridică4.2.Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv PFA) în vederea furnizării unor servicii:4.2.1.organizarea de evenimente;4.2.2.pachete complete conținând transport, cazarea și/sau hrana participanților/personalului propriu;4.2.3.audit financiar extern;4.2.4.expertiză contabilă;4.2.5.editarea și tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare;4.2.6.editarea și tipărirea de materialele publicitare.5.Taxe5.1.Taxe de certificare a competențelor (inclusiv taxe de certificare a competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale)5.2.Taxe de eliberare a certificatelor de calificare5.3.Taxe pentru participarea la programe de formare/ educație5.4.Taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare6.Cheltuieli pentru închirieri și leasing, necesare derulării activităților proiectului6.1.Închiriere (locații, bunuri)6.2.Rate de leasing (operațional) plătite de utilizatorul de leasing7.Subvenții (ajutoare, premii) și burse7.1.Subvenții (ajutoare, premii) pentru angajații care fac parte din grupuri vulnerabile și au nevoie de sprijin financiar suplimentar în vederea participării la formarea profesională continuă sau la programe de ucenicie (de exemplu, persoane care aparțin minorităților etnice, persoane cu dizabilități, persoane care trăiesc în comunități izolate/sărace, alte persoane dezavantajate)7.2.Subvenții (ajutoare, premii) pentru persoane aparținând grupurilor vulnerabile7.3.Subvenții (ajutoare, premii) pentru cursanți pe perioada derulării cursurilor8.Cheltuieli indirecte/Cheltuieli generale de administrație8.1.Cheltuieli aferente personalului administrativ și personalului auxiliar8.2.Utilități8.3.Servicii de administrare a clădirilor8.4.Servicii de întreținere și reparare echipamente și mijloace de transport8.5.Arhivare documente8.6.Amortizare active8.7.Cheltuieli financiare și juridice (notariale)8.8.Multiplicare, cu excepția materialelor de informare și publicitate8.9.Conectare la rețele informatice8.10.Cheltuieli aferente procedurilor de achiziție publică8.11.Abonamente la publicații de specialitate8.12.Materiale consumabile9.Cheltuieli de informare și publicitate10.Cheltuieli de tip FEDR10.1.Instalații tehnice10.2.Mobilier, birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale10.3.Alte cheltuieli pentru investițiiATENȚIE!Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, din care reiese că TVA nedeductibilă este eligibilă, costurile care alcătuiesc bugetul proiectului conțin și TVA aferent acestora.Decontarea costurilor salariale cu personalul (intern sau extern) implicat în managementul proiectului se va face în limita unui procent de 10% din totalul din totalul cheltuielile eligibile ale proiectului.Cheltuielile indirecte/Cheltuielile generale de administrație se definesc în conformitate cu prevederile ordinului pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin POSDRU 2007-2013.Valoarea cheltuielilor indirecte/cheltuielilor generale de administrație se calculează prin aplicarea unui procent la valoarea totală a costurilor directe, cu excepția cheltuielilor de tip FEDR. Acest procent corespunzător cheltuielilor indirecte/ cheltuielilor generale de administrație este de maximum 5%.4.5.Indicatori de monitorizare și evaluareIndicatorii proiectului dumneavoastră trebuie să contribuie direct la atingerea indicatorilor de monitorizare și evaluare definiți în Documentul-cadru de implementare POSDRU 2007-2013, cu toate modificările ulterioare*4).*4) Documentul-cadru de implementare se poate descărca utilizând următorul link: http://www.fonduri-ue.ro/posdru/index.php/posdru/programareIndicator de program – indicator de realizare imediată (output):Numărul participanților la programele de calificare/ recalificare destinate grupurilor vulnerabile, din care:– tineri care părăsesc sistemul de stat de protecție a copilului.Vă rugăm să aveți în vedere că acest indicator este obligatoriu. Solicitantul va avea obligația să stabilească o țintă de:– minimum 650 pentru numărul participanților la programele de calificare/recalificare destinate grupurilor vulnerabile;– minimum 90 pentru numărul de tineri care părăsesc sistemul de stat de protecție a copilului și sunt participanți la programele de calificare/recalificare destinate grupurilor vulnerabile.5.Procesul de evaluare și selecțieProcesul de evaluare și selecție a cererilor de finanțare este descris în Ghidul solicitantului – Condiții generale.Procesul de evaluare și selecție a cererilor de finanțare se face pe baza criteriilor prezentate în grilele de evaluare anexă la prezentul ghid – Condiții specifice (anexa nr. 1 și anexa nr. 2, care fac parte integrantă din prezentul ghid).6.Greșeli frecvente la redactarea cererii de finanțare6.1.Greșeli care duc automat la respingerea cererii de finanțare:– bugetul detaliat și anexele proiectului nu sunt încărcate în sistemul Action Web odată cu transmiterea cererii de finanțare;– neîncadrarea corectă în obiectivele și activitățile eligibile ale DMI (se introduc activități eligibile pe alte DMI) sau în categoriile de grupuri-țintă eligibile;– nerespectarea cerințelor legate de indicatorii de program obligatorii stabiliți pentru prezenta cerere de propunere de proiecte.6.2.Greșeli care duc la depunctarea cererii de finanțare (în Faza B – Criterii de selecție):– nedetalierea elementelor de valoare adăugată;– neatingerea tuturor problemelor/tematicilor menționate în grilele de evaluare și în Ghidul solicitantului – Condiții generale și Condiții specifice;– necorelarea informațiilor trecute de solicitant în diferite secțiuni, de exemplu, cele de la activități cu cele de la graficul activităților sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului ori există costuri care nu se regăsesc corelate cu activitățile etc.;– justificări incomplete/lipsa datelor statistice pentru justificarea problemei;– dificultatea de a surprinde nevoile reale ale factorilor interesați;– dificultatea de a identifica și de a descrie corect grupul/grupurile-țintă (caracteristici, cuantificări, nevoi specifice);– necorelări ale grupurilor-țintă între diverse secțiuni ale cererii de finanțare;– detalierea incompletă a bugetului, erori de calcul aritmetic;– calcularea și/sau detalierea bugetului în altă monedă decât lei (RON);– încadrarea eronată în categoria de persoană juridică;– încadrarea eronată în categoria de finanțare proprie (finanțat parțial sau finanțat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale);– costuri supraestimate (utilizarea eficientă a fondurilor și un raport optim cost-eficiență);– nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:● cheltuielile administrative;● cheltuielile tip FEDR;● plafoanele maxime de referință pentru stabilirea eligibilității cheltuielilor cu personalul;– importanța scăzută acordată sustenabilității;– neînțelegerea și/sau justificarea fără substanță a principiilor și a temelor orizontale:● egalitatea de șanse;● dezvoltare durabilă;● îmbătrânire activă;● inovare/TIC;● abordare interregională;– mențiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu ceea ce trebuie descris;– copierea integrală sau parțială a prevederilor din DCI, ghiduri ori documente programatice.7.ContestațiiModalitatea de depunere și soluționare a contestațiilor este descrisă în Ghidul solicitantului – Condiții generale.Pentru cererile de finanțare care sunt respinse, contestațiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi:– depuse la registratura AMPOSDRU la adresa: bd. Ion Mihalache nr. 15-17, sectorul 1, București; sau– transmise prin fax la nr. 0372.838.502, în termen de maximum 3 (trei) zile lucrătoare de la transmiterea scrisorii de informare. Contestația trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei cu care nu sunteți de acord și argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată.Contestațiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant sau de către reprezentanții solicitanților și pentru care există confirmarea transmiterii acesteia, precum și pentru solicitanții care au transmis contestația în afara termenului prevăzut mai sus nu vor face obiectul Comitetului de soluționare a contestațiilor, iar solicitanții vor fi informați cu privire la aceste aspecte.8.Procesul de contractareDacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanțare de către Comitetul de evaluare, va fi inițiat procesul de contractare cu organizația dumneavoastră.În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin email, o scrisoare prin care veți fi informat cu privire la:– documentele pe care trebuie să le prezentați privind organizația dumneavoastră;– condițiile de valabilitate a acestora;– termenul-limită de prezentare a documentelor.Documentele minim solicitate pentru solicitant și parteneri pentru încheierea contractului de finanțare sunt:– declarație din care să reiasă numărul, tipul și anul emiterii actului de înființare a instituției respective, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal al solicitantului;– ordin sau decizie/dispoziție a conducătorului ierarhic superior pentru persoana desemnată să semneze contractul, dacă este cazul;– CV-urile echipei de management și ale experților pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activități sau unor activități în cadrul proiectului pentru acele activități care nu sunt subcontractate, în limba română, indicând funcția/rolul în proiect, datate și semnate de către titulari;– declarație privind evitarea dublei finanțări;– declarație de angajament;– declarație privind eligibilitatea TVA aferentă cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finanțare din instrumente structurale. + 
ANEXA Nr. 1 – GRILA DE EVALUARE – FAZA A

Nr. crt. Criterii DA NU
01-CA-1 Bugetul detaliat (format tabelar) – toate foile de calcul – a fost încărcat în Action Web.
02-CA-2 Anexa nr. 1 și anexa nr. 2, după caz, au fost încărcate în Action Web.
03-EP-1 Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei prioritare și ale domeniului major de intervenție.
04-EP-2 Toate activitățile proiectului sunt în concordanță cu condițiile specifice ale axei prioritare, ale domeniului major de intervenție și ale cererii de propuneri de proiecte.
05-EP-3 Toate categoriile de grup/grupuri-țintă ale proiectului sunt în concordanță cu condițiile specifice ale axei prioritare, ale domeniului major de intervenție și ale cererii de propuneri de proiecte.
06-EP-4 Valoarea eligibilă a proiectului respectă limitele (minimă și maximă) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte.
07-EP-5 Contribuția solicitantului este cel puțin egală cu limita minimă prevăzută în Ghidul solicitantului – Condiții generale și Ghidul solicitantului – Condiții specifice.
08-EP-6 Bugetul alocat echipei de management a proiectului respecta limita maximă stabilită conform Ghidului solicitantului – Condiții specifice.
09-EP-7 Proiectul respectă prevederile din Ghidul solicitantului – Condiții generale privind informarea și publicitatea.
10-EP-8 Perioada de implementare a proiectului respectă limitele (minimum 6 luni și maximum 10 luni) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte.
11-EP-9 Proiectul urmărește atingerea valorilor minime pentru indicatori stabilite în Ghidul solicitantului – Condiții specifice.
12-ES-1 Solicitantul este Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
13-EPT-1 Fiecare dintre parteneri aparține uneia dintre categoriile de parteneri eligibili în conformitate cu Ghidul solicitantului – Condiții specifice.
14-EPT-2 Parteneriatul demonstrează capacitate operațională, prin existența resurselor administrative (conform algoritmului).
15-EPT-3 Parteneriatul demonstrează capacitate financiară (conform algoritmului).
16-EPT-4 Fiecare dintre parteneri este implicat în cel puțin două din următoarele aspecte: implementarea proiectului, furnizare de expertiză, resurse umane și materiale, finanțarea proiectului.

 + 
ANEXA Nr. 2 – GRILA DE EVALUARE – FAZA B

Nr. Criterii de selecție Punctajul total maxim 100 de puncte Punctajulacordat
1. RELEVANȚĂ (Prin obiectivele sale proiectul contribuie la realizarea obiectivelor POSDRU și DCI, politicilor și strategiilor naționale și la soluționarea nevoilor specifice ale grupului-țintă.) Maximum – 30 de puncte Minimum – 21 de puncte
1.1. Relevanța proiectului pentru politicile și strategiile naționale sau regionale, POSDRU, axa prioritară și domeniul major de intervenție
a) Proiectul descrie concret și argumentat contribuția acestuia față de politicile și strategiile naționale sau regionale, POSDRU, axa prioritară și domeniul major de intervenție. 4
b) Proiectul descrie concret, dar nu argumentează contribuția acestuia față de politicile și strategiile naționale sau regionale, POSDRU, axa prioritară și domeniul major de intervenție. 2
c) Proiectul descrie general și nu argumentează elementele prin care acesta este relevant față de politicile și strategiile naționale sau regionale, POSDRU, axa prioritară și domeniul major de intervenție. 0
1.2. Cuantificarea grupului-țintă inclus în proiect
a) Grupul-țintă este cuantificat corect și coerent în toate secțiunile cererii de finanțare. 4
b) Grupul-țintă este cuantificat parțial și inexact în toate secțiunile cererii de finanțare. 2
c) Grupul-țintă nu este cuantificat corect în toate secțiunile cererii de finanțare. 0
1.3. Descrierea grupului-țintă
a) Grupul-țintă este descris concret și corelat în toate secțiunile cererii de finanțare. 4
b) Grupul-țintă este descris concret, dar necorelat în toate secțiunile cererii de finanțare. 2
c) Grupul-țintă nu este descris concret în secțiunile cererii de finanțare. 0
1.4. Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere a grupului-țintă incluse în proiect
a) Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere în proiect a persoanelor aparținând grupului-țintă sunt descrise concret și personalizat. 5
b) Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere în proiect a persoanelor aparținând grupului-țintă sunt descrise parțial 2
c) Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere în proiect a persoanelor aparținând grupului-țintă nu sunt descrise. 0
1.5. Identificarea nevoilor grupului-țintă
a) Nevoile grupului-țintă sunt identificate concret prin furnizarea de date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice 4
b) Nevoile grupului-țintă sunt doar descrise, nefiind identificate în urma unor date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice. 2
c) Nevoile grupului-țintă nu sunt descrise. 0
1.6. Relevanța proiectului față de nevoile grupului-țintă și necesitatea implementării proiectului
a) Activitățile propuse în proiect răspund concret nevoilor identificate și contribuie la satisfacerea acestora. 5
b) Activitățile propuse în proiect răspund doar parțial nevoilor identificate și contribuie la satisfacerea acestora. 2
c) Activitățile propuse în proiect nu răspund nevoilor identificate și nu contribuie la satisfacerea acestora. 0
1.7. Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului
a) Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus față de situația deja existentă. 4
b) Proiectul doar enumeră, fără a descrie modalitatea prin care proiectul aduce ceva în plus față de situația deja existentă. 2
c) Proiectul nu descrie ceea ce aduce în plus față de situația deja existentă. 0
Punctaj total criteriu "RELEVANȚĂ" Maximum – 30 de puncte
Minimum – 21 de puncte
2. METODOLOGIE (Proiectul este structurat coerent și este în măsură să furnizeze beneficii reale și sustenabile grupului-țintă; proiectul are o structură logică și este prezentat clar și coerent și va determina o îmbunătățire sustenabilă a situației grupului-țintă). Punctaj maxim– 25 de puncte Punctaj minim– 18 puncte
2.1. Obiectivele proiectului
Obiectivele proiectului sunt clare, realiste și pot fi atinse în perspectiva realizării proiectului. 2
Obiectivele proiectului pot fi parțial atinse în perspectiva realizării proiectului. 1
Obiectivele proiectului nu sunt realiste în perspectiva realizării proiectului. 0
2.2. Indicatorii proiectului
a) Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili și corelați cu activitățile proiectului. 4
b) Indicatorii de realizare imediată a proiectului sunt măsurabili, verificabili, dar nu sunt corelați cu activitățile proiectului. 2
c) Indicatorii de realizare imediată a proiectului nu sunt măsurabili, verificabili și nu sunt corelați cu activitățile proiectului. 0
2.3. Rezultatele proiectului
a) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, corelate cu activitățile și descriu îmbunătățiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. 2
b) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/măsurabile, dar nu sunt corelate cu activitățile și nu descriu îmbunătățiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. 1
c) Rezultatele proiectului nu sunt cuantificate/măsurabile, nu sunt corelate cu activitățile și nu descriu îmbunătățiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. 0
2.4. Planificarea eficientă a activităților proiectului
a) Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic și sunt corelate în cadrul calendarului de realizare, cu atribuțiile membrilor echipei de proiect, cu rezultatele proiectului, indicatorii de realizare și țintele stabilite. 2
b) Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic și sunt parțial corelate în cadrul calendarului de realizare, cu rezultatele proiectului și indicatorii de realizare, precum și cu atribuțiile membrilor echipei de proiect. 1
c) Activitățile proiectului nu sunt descrise clar, sintetic, cronologic și nu sunt corelate nici în cadrul calendarului de realizare și nici cu atribuțiile membrilor echipei de proiect și sunt slab corelate cu rezultatele proiectului și indicatorii de realizare, iar țintele stabilite nu sunt fezabile. 0
2.5. Calificările și experiența necesară a fiecărui membru din cadrul echipei de implementare
a) Sunt descrise concret calificările, competențele profesionale, experiența necesară, precum și atribuțiile și responsabilitățile fiecărui membru din echipa de implementare. 2
b) Sunt descrise parțial calificările, competențele profesionale, experiența necesară, precum și atribuțiile și responsabilitățile fiecărui membru din echipa de implementare. 1
c) Nu sunt descrise calificările, competențele profesionale, experiența necesară și nici atribuțiile și responsabilitățile fiecărui membru din echipa de implementare. 0
2.6. Resurse alocate și achiziții de bunuri, servicii și lucrări necesare pentru implementarea proiectului
a) Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, dotările și echipamentele existente și care urmează a fi închiriate sau achiziționate pentru implementarea proiectului în raport cu activitățile proiectului, care contribuie la obținerea rezultatelor propuse. 2
b) Sunt specificate concret bunurile, serviciile/lucrările, dotările și echipamentele existente și care urmează a fi închiriate sau achiziționate, dar nu sunt corelate cu activitățile proiectului, care contribuie la obținerea rezultatelor propuse. 1
c) Nu sunt specificate toate bunurile, serviciile/lucrările, dotările și echipamentele existente și cele care urmează a fi închiriate sau achiziționate pentru implementarea proiectului propus. 0
2.7. Metodologia de implementare a proiectului
a) Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităților propuse, precum și o metodologie concretă pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. 5
b) Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităților propuse, dar nu prezintă o metodologie concretă pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. 3
c) Proiectul nu prezintă clar modul de implementare a activităților propuse și nu prezintă o metodologie concretă pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. 1
d) Proiectul nu prezintă modul de implementare a activităților propuse și nu prezintă o metodologie pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. 0
2.8. Egalitate de șanse
Proiectul prezintă concret modul în care principiul privind egalitatea de șanse este integrat în elaborarea și implementarea proiectului: 2
a1) în realizarea activităților
b1) în managementul proiectului
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalității de șanse și a egalității de gen
Proiectul prezintă în mod ambiguu modul în care principiul privind egalitatea de șanse este integrat în elaborarea și implementarea proiectului: 1
a1) în realizarea activităților
b1) în managementul proiectului
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalității de șanse și a egalității de gen
Proiectul nu prezintă modul în care principiul privind egalitatea de șanse este integrat în elaborarea și implementarea proiectului: 0
a1) în realizarea activităților
b1) în managementul proiectului
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalității de șanse și a egalității de gen
2.9. Contribuția proiectului la alte teme și obiective orizontale
Proiectul prezintă concret contribuția acestuia la cel puțin 2 dintre obiectivele orizontale: 2
a1) dezvoltare durabilă
b1) inovare și TIC
c1) îmbătrânire activă
d1) abordare transnațională și interregională
Proiectul prezintă concret contribuția acestuia la cel puțin unul dintre obiectivele orizontale: 1
a1) dezvoltare durabilă
b1) inovare și TIC
c1) îmbătrânire activă
d1) abordare transnațională și interregională
Proiectul nu prezintă contribuția acestuia la cel puțin unul dintre obiectivele orizontale: 0
a1) dezvoltare durabilă
b1) inovare și TIC
c1) îmbătrânire activă
d1) abordare transnațională și interregională
2.10. Parteneriatul:
Proiectul descrie concret: 2
a1) rolurile partenerului/partenerilor în implementarea activităților proiectului
b1) nivelul de implicare a partenerilor în cel puțin două din cele trei aspecte ale proiectului (implementarea activităților proiectului, expertiză și resurse umane, finanțare)
c1) modalitatea de coordonare a activităților partenerului/ partenerilor în cadrul proiectului
Proiectul descrie ambiguu: 1
a1) rolurile partenerului/partenerilor în implementarea activităților proiectului
b1) nivelul de implicare a partenerilor în cel puțin două din cele trei aspecte ale proiectului (implementarea activităților proiectului, expertiză și resurse umane, finanțare)
c1) modalitatea de coordonare a activităților partenerului/partenerilor în cadrul proiectului
Proiectul nu descrie: 0
a1) rolurile partenerului/partenerilor în implementarea activităților proiectului
b1) nivelul de implicare a partenerilor în cel puțin două din cele trei aspecte ale proiectului (implementarea activităților proiectului, expertiză și resurse umane, finanțare)
c1) modalitatea de coordonare a activităților partenerului/partenerilor în cadrul proiectului
Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" Maximum – 25 de puncte
Minimum – 18 puncte
3. SUSTENABILITATE (prezentarea clară a modului de continuare a proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de finanțare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate pentru grupul-țintă/grupurile-țintă vor fi garantate în viitor) Punctaj maxim15 puncte
Punctaj minim10 puncte
3.1. Transferabilitate
a) Proiectul descrie concret modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităților/rezultatelor proiectului către alt grup-țintă, alte sectoare, multiplicare. 4
b) Proiectul descrie ambiguu modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităților/rezultatelor proiectului către alt grup-țintă, alte sectoare, multiplicare. 2
c) Proiectul nu descrie concret modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităților/rezultatelor proiectului către alt grup-țintă, alte sectoare, multiplicare. 0
3.2. Abordare integrată
a) Proiectul descrie concret modul în care rezultatele și/sau experiența acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile și strategiile organizației solicitantului și/sau ale partenerilor, politici și strategii locale, regionale ori naționale și/sau la nivel legislativ. 4
b) Proiectul descrie ambiguu modul în care rezultatele și/sau experiența acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile și strategiile organizației solicitantului și/sau ale partenerilor, politici și strategii locale, regionale ori naționale și/sau la nivel legislativ. 2
c) Proiectul nu descrie modul în care rezultatele și/sau experiența acumulată în cadrul proiectului pot fi integrate în politicile și strategiile organizației solicitantului și/sau ale partenerilor, politici și strategii locale, regionale sau naționale și/sau la nivel legislativ. 0
3.3. Sustenabilitate financiară
a) Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării nerambursabile. 4
b) Proiectul descrie ambiguu sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării nerambursabile. 2
c) Proiectul nu descrie sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării nerambursabile. 0
3.4. Sustenabilitate instituțională
a) Proiectul descrie concret modalitățile de funcționare a structurilor create prin proiect după finalizarea finanțării nerambursabile. 3
b) Proiectul descrie ambiguu modalitățile de funcționare a structurilor create prin proiect după finalizarea finanțării nerambursabile. 2
c) Proiectul doar menționează modalitățile de funcționare a structurilor create prin proiect după finalizarea finanțării nerambursabile fără o susținere clară a acestora. 1
d) Proiectul nu descrie modalitățile de funcționare a structurilor create prin proiect după finalizarea finanțării nerambursabile. 0
Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" Maximum – 15 puncte
Minimum – 10 puncte
4. COST-EFICIENȚĂ (Proiectul prezintă clar rezultatele așteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat, cu respectarea principiilor managementului riguros.) Maximum – 30 de puncte
Minimum – 21 de puncte
4.1. Completitudinea bugetului
a) Toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte și sunt reflectate în alocarea pe activități. 3
b) Nu toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte, dar sunt reflectate în alocarea pe activități. 1
c) Calculele din bugetul detaliat sunt parțial corecte și sunt parțial reflectate în alocarea pe activități. 0
4.2. Detalierea bugetului
a) Bugetul detaliat este structurat pe unități și costuri unitare pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. 5
b) Bugetul detaliat este parțial structurat pe unități și costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar permite o evaluare a modalității de estimare a costurilor de către aplicant. 3
c) Bugetul detaliat este parțial structurat pe unități și costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar nu permite o evaluare a modalității de estimare a costurilor de către aplicant. 1
d) Bugetul detaliat nu este structurat pe unități și costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse și nu permite o evaluare a modalității de estimare a costurilor. 0
4.3. Fundamentarea economico-financiară a costurilor
a) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute concret de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar, pentru fiecare tip de cheltuială. 8
b) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute concret de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar, doar pentru anumite tipuri de cheltuieli. 5
c) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute parțial de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar și doar pentru anumite tipuri de cheltuieli. 3
d) Valorile cuprinse în bugetul proiectului nu sunt susținute de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar. 0
4.4. Modalitatea de estimare a costurilor
a) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu prețurile pieței și sunt corelate cu complexitatea și natura activității/achiziției, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare. 8
b) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu prețurile pieței, dar nu sunt corelate cu complexitatea și natura activității/achiziției în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare. 5
c) Nu toate costurile sunt realiste și în conformitate cu prețurile pieței și nu sunt corelate cu complexitatea și natura activității/achiziției în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare. 3
d) Costurile nu sunt realiste și în conformitate cu prețurile pieței și nu sunt corelate cu complexitatea și natura activității/ achiziției în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare. 0
4.5 Utilizarea eficientă a fondurilor
a) Este justificată și fundamentată concret și corect valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii propuși. 6
b) Este insuficient justificată și fundamentată valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii propuși. 3
c) Nu este justificată și fundamentată valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii propuși. 0
Punctaj total criteriu "COST-EFICIENȚĂ" Maximum – 30 de puncte
Minimum – 21 de puncte
SCOR TOTAL PROIECT Maximum – 100 de puncte
Minimum – 70 de puncte
Comentarii evaluator

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x