GHIDUL SOLICITANTULUI din 13 noiembrie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 868 din 28 noiembrie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 13/11/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.145 din 13 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 868 din 28 noiembrie 2014.

SIGLE*)
Numărul de referință al programului (CCI): 2007RO051PO0011.IntroducereAcest document cuprinde Condițiile specifice pentru cererea de propuneri de proiecte de tip strategic nr. 180 "Calitate în serviciile de ocupare".Informațiile generale cu privire la:● documentele programatice;● eligibilitatea proiectelor, solicitanților și partenerilor acestora;● eligibilitatea cheltuielilor;● completarea și transmiterea unei cereri de finanțare;● evaluarea și selecția proiectelor;● contractul de finanțare;● implementarea proiectelorsunt prezentate în Ghidul solicitantului – Condiții generale aferent acestei cereri de propuneri de proiecte.Pentru a mări șansele proiectului dumneavoastră de a fi selectat, vă recomandăm ca înainte de a începe completarea formularului electronic al cererii de finanțare și a anexelor să vă asigurați că ați citit toate informațiile prezentate în acest ghid și în Ghidul solicitantului – Condiții generale și că ați înțeles toate aspectele legate de specificul prezentei scheme de finanțare nerambursabilă.De asemenea, vă recomandăm să consultați periodic pagina de internet a Autorității de management pentru Programul operațional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" 2007-2013 (AMPOSDRU) – www.fonduri-ue.ro pentru a fi la curent cu eventualele modificări aduse Ghidului solicitantului și cu posibilele comunicări/informații privind prezenta schemă de finanțare nerambursabilă.2.Cererea de propuneri de proiecte de tip strategic "Calitate în serviciile de ocupare"2.1.Justificarea lansării prezentei cereri de propuneri de proiecteConform recomandării specifice de țară a Consiliului din 8 iulie 2014, România trebuie să "consolideze măsurile active în domeniul pieței forței de muncă și capacitatea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă"*1). Prezentul apel urmărește, în acord cu Documentul-cadru de implementare (DCI) POSDRU, întărirea capacității Serviciului public de ocupare (SPO) de furnizare a serviciilor de ocupare, fiind promovate intervenții care vor conduce la îmbunătățirea relației dintre SPO și clienții săi și la facilitarea creșterii accesului la măsurile active de ocupare.Notă
*1) Recomandarea nr. 4 din Recomandarea Consiliului.
Documentul este disponibil pe site-ul http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/csr2014/csr2014_council_romania_ro.pdf
2.2.Condiții specificeValoarea totală eligibilă a proiectului va fi cuprinsă între: minimum echivalentul în lei a 500.000 euro și maximum echivalentul în lei a 2.000.000 euro.Cererile de finanțare care nu se încadrează în limitele prevăzute mai sus vor fi respinse.Cursul de schimb utilizat pentru stabilirea acestei valori este cursul Inforeuro aferent lunii noiembrie 2014, disponibil pe pagina web:http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/ inforeuro/inforeuro_en.cfmATENȚIE! Bugetul proiectului dumneavoastră va fi exprimat doar în lei.Structura bugetului cererii de finanțare se regăsește în Ghidul solicitantului – Condiții generale.Durata de implementare a unui proiect va fi cuprinsă între minimum 6 luni și maximum 10 luni. Cererile de finanțare a căror durată de implementare este mai mică de 6 luni sau mai mare de 10 luni vor fi respinse. Dacă proiectul dumneavoastră are o durată între limitele specificate mai sus, în timpul implementării aveți posibilitatea de a solicita extinderea perioadei de implementare a proiectului, fără însă a depăși limita maximă admisă pentru acest tip de cereri de finanțare (10 luni), fără a modifica valoarea totală eligibilă a finanțării și cu o justificare bine fundamentată.2.3.Alocare financiară orientativăAlocarea financiară orientativă pentru această cerere de propuneri de proiecte este de 50.000.000 euro, din care Fondul Social European (contribuția comunitară la finanțarea acordată) reprezintă 100%.2.4.Contribuția eligibilă minimă a solicitantuluiÎn conformitate cu DCI POSDRU, procentul contribuției dumneavoastră minime în calitate de solicitant este de:

Tipul beneficiarului Contribuția eligibilă minimă a solicitantuluidin totalul costurilor eligibile (%) Valoarea maximă a finanțării publice (UE+RO) acordate din totalul costurilor eligibile (%)
beneficiari ordonatori de credite ai bugetului de stat,bugetului asigurărilor sociale de stat și ai bugetelor fondurilor specialeși entitățile aflate în subordine sau în coordonare finanțate integral din bugetele acestora 25% (care va reprezenta cheltuială definitivă pe bugetul de șomaj conform O.U.G. nr. 64/2009) 75%

Contribuția eligibilă minimă a solicitantului reprezintă procentul din valoarea totală eligibilă a proiectului propus, care va fi suportat de către dumneavoastră, în calitate de solicitant.Contribuția proprie a solicitantului trebuie să fie realizată sub formă financiară. În cadrul proiectelor finanțate din POSDRU, contribuția în natură nu este eligibilă.Pe parcursul implementării proiectului, cheltuielile considerate neeligibile, dar necesare derulării proiectului, precum și orice cheltuială suplimentară ce va apărea în timpul implementării proiectului vor fi suportate de către dumneavoastră în calitate de beneficiar.Prezenta cerere de propuneri de proiecte nu reprezintă o schemă de ajutor de stat sau de minimis.Pentru a completa corect bugetul proiectului în cererea de finanțare, vă rugăm să aveți în vedere procentul contribuției proprii pe care trebuie să o asigurați, precum și condițiile generale de eligibilitate a cheltuielilor (detaliate în Ghidul solicitantului – Condiții generale aferent prezentei cereri de propuneri de proiecte).

2.5.Transmiterea cererii de finanțare

Toate cererile de finanțare nerambursabilă pentru POSDRU se completează și se transmit on-line în limba română; în acest scop, accesați pagina de internet a AMPOSDRU, secțiunea "Cerere de propuneri de proiecte", link "Actionweb" – www.fonduri-ue.ro. Cererile de finanțare transmise prin orice alte mijloace vor fi respinse.

Anexele cererii de finanțare și bugetul proiectului se descarcă din sistemul Action Web, se completează, se încarcă după completare în sistemul Action Web și vor fi transmise electronic în mod automat odată cu transmiterea cererii de finanțare.Anexele pentru această cerere de propuneri de proiecte sunt:● Declarație de eligibilitate (anexa nr. 1);● Acordul de parteneriat, dacă este cazul (anexa nr. 2).Declarația de eligibilitate și Acordul de parteneriat se descarcă în format Word și se încarcă după completare în format .pdf, .tiff sau .jpeg (documente semnate, datate, ștampilate și cu număr de înregistrare).Bugetul proiectului se descarcă în format .xsl și se încarcă după completare în format .xsl.

Sistemul informatic ActionWeb va fi deschis din a 16-a zi de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ghid, ora 10,00, până în a 30-a zi de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, ora 16,00. AMPOSDRU va informa pe site-ul www.fonduri-ue.ro data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, și data închiderii sistemului informatic.

3.Prevederi relevante ale Domeniului major de intervenție 4.1 "Întărirea capacității SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare" (DMI 4.1)În conformitate cu DCI POSDRU, operațiunile finanțate în cadrul acestui DMI vor sprijini activitățile desfășurate în vederea întăririi capacității SPO de furnizare a serviciilor de ocupare.Obiectivele operaționale ale DMI 4.1 vizate în cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte sunt:● îmbunătățirea și diversificarea tipurilor de servicii furnizate clienților SPO;● îmbunătățirea procesului de monitorizare și de evaluare a impactului net al măsurilor active de ocupare.În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt promovate proiecte care îndeplinesc condiția ca activitățile proiectului să fie implementate la nivel multiregional.Operațiunile orientative din cadrul DMI 4.1 relevante pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt:1.dezvoltarea și implementarea de acțiuni inovatoare și transnaționale în sprijinul modernizării SPO;2.dezvoltarea serviciului de asistență personalizată și abordare individuală pentru șomerii cu dificultăți de integrare/reintegrare pe piața muncii;3.dezvoltarea serviciilor de tip "self-service";4.dezvoltarea soluțiilor pentru abordarea șomajului neînregistrat, în special în mediul rural și pentru grupurile vulnerabile;5.dezvoltarea bazei de date privind serviciile furnizate, locurile de muncă vacante și angajatorii;6.elaborarea de analize, studii, cercetări și prognoze privind piața muncii, incluzând nivelul general al muncii nedeclarate sau al ocupării informale;7.extinderea sistemului de management al calității;8.elaborarea și implementarea instrumentelor adecvate pentru monitorizarea și evaluarea impactului real al măsurilor active pe piața muncii.

4.Condiții de eligibilitate4.1.Grup-țintă eligibilÎn cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, grupul-țintă eligibil este format din:1.personalul propriu al SPO;2.instituții ale SPO.Dovada apartenenței la grupul-țintă se va putea face inclusiv prin declarație semnată pe propria răspundere a persoanei vizate.Pe întreaga durată de implementare a proiectului, în calitate de beneficiar veți transmite informații privind participanții, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională.În calitate de solicitant aveți obligația de a respecta prevederile Directivei 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, transpusă în legislația națională prin Legea nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Directivei 2002/58/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 iulie 2002 privind prelucrarea datelor personale și protejarea confidențialității în sectorul comunicațiilor publice (Directiva asupra confidențialității și comunicațiilor electronice), transpusă în legislația națională prin Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, cu modificările și completările ulterioare.Astfel, veți informa persoanele din grupul-țintă al proiectului despre obligativitatea de a furniza datele lor personale, cu respectarea dispozițiilor legale menționate.4.2.Activități eligibileÎn conformitate cu prevederile DCI POSDRU, în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt eligibile următoarele activități:1.dezvoltarea metodelor/instrumentelor/serviciilor/programelor de implementare a măsurilor active de ocupare, incluzând informare și consiliere, servicii care au în vedere în mod specific integrarea grupurilor vulnerabile etc.;2.implementarea activităților care vizează consolidarea capacității SPO de a furniza servicii de ocupare a forței de muncă;3.dezvoltarea și implementarea metodelor/instrumentelor pentru monitorizarea și evaluarea măsurilor active de ocupare și a impactului acestora pe piața muncii la nivel local, regional și național, precum:a)dezvoltarea și integrarea unor tehnici și instrumente inovatoare pentru monitorizarea impactului măsurilor active de ocupare asupra grupurilor-țintă;b)dezvoltarea și implementarea unor sisteme de monitorizare și raportare adecvate corelate cu baza de date europeană Eurostat privind măsurile active de ocupare;4.dezvoltarea și implementarea de noi soluții organizaționale orientate spre creșterea calității și eficienței serviciilor de ocupare furnizate;5.elaborarea/implementarea/monitorizarea planurilor individuale de acțiune;6.elaborarea și implementarea metodelor specifice, inclusiv inovatoare de recrutare și plasare a forței de muncă în concordanță cu cerințele angajatorilor;7.dezvoltarea și implementarea instrumentelor și tehnicilor specifice pentru creșterea calității serviciilor de mediere a muncii, inclusiv organizarea burselor de locuri de muncă, la nivel local, regional, național și transnațional;8.identificarea, elaborarea, transferul de cunoștințe și implementarea de tehnici, metode, metodologii și instrumente în vederea furnizării serviciilor SPO;9.elaborarea și implementarea unor tehnici și instrumente inovatoare pentru furnizarea serviciilor de consiliere personalizată;10.dezvoltarea și implementarea serviciilor de tip "self-service" pentru a veni în întâmpinarea cerințelor clienților SPO;11.dezvoltarea unor tehnici și instrumente inovatoare pentru îmbunătățirea capacității SPO de a evalua potențialul profesional al șomerilor;12.îmbunătățirea serviciilor destinate IMM-urilor, inclusiv microîntreprinderilor, în vederea prevenirii șomajului;13.identificarea și implementarea standardelor și procedurilor internaționale aplicabile serviciilor furnizate de SPO;14.schimbul de date între structurile SPO, dezvoltarea de rețele software, schimb și implementare de bune practici și modalități de îndeplinire a funcțiilor și de furnizare a serviciilor;15.identificarea, implementarea și schimbul de bune practici și expertiză cu SPO din statele membre ale UE;16.extinderea și modernizarea sistemului informatic al SPO la nivel național și local;17.extinderea și modernizarea bazei de date a SPO, la nivel național și local, inclusiv prin dezvoltarea de sisteme inovatoare de comunicare cu alte instituții relevante (precum Inspectoratul Teritorial de Muncă, Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Handicap, Ministerul Internelor și Reformei Administrative, pentru datele personale; Agenția Națională de Administrare Fiscală, EURES – portalul mobilității europene pentru ocuparea forței de muncă etc.);18.dezvoltarea, utilizarea și actualizarea bazelor de date privind cererea și oferta de forță de muncă în vederea realizării corespondenței cu profilul ocupațional, precum și pentru a furniza informații integrate;19.implementarea și certificarea sistemului de management al calității;20.cooperarea și dezvoltarea rețelelor cu furnizori acreditați publici/privați de servicii de informare și consiliere profesională;21.cooperarea și dezvoltarea rețelelor la diferite niveluri cu actori relevanți publici și privați de pe piața muncii, precum furnizori de servicii de ocupare și furnizori de FPC, în vederea dezvoltării și asigurării calității serviciilor de ocupare oferite, inclusiv promovarea dialogului social și schimburi de experiență și de bune practici;22.identificarea și diseminarea expertizei și bunelor practici prin intermediul acțiunilor de informare, organizarea de evenimente și informarea personalului;23.dezvoltarea și implementarea metodelor și intervențiilor specifice de abordare a șomajului neînregistrat, în special în mediul rural și pentru grupurile vulnerabile;24.elaborarea de analize și studii privind funcționarea SPO pe piața muncii;25.crearea, utilizarea și actualizarea registrelor cu instituțiile care furnizează programe de formare profesională pentru șomeri și pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă;26.cercetare, analiză și expertiză în vederea identificării nevoilor de formare profesională ale șomerilor și ale persoanelor supuse riscului de a deveni șomeri, diagnosticării cerințelor de calificare, precum și pentru identificarea și analiza obstacolelor în participarea la formare profesională și a metodelor pentru eliminarea acestora;27.identificarea și implementarea de noi forme de organizare și management al SPO;28.activități inovatoare, interregionale și transnaționale, în vederea diversificării și îmbunătățirii calității serviciilor de ocupare furnizate de SPO.4.3.Beneficiari (solicitanți și parteneri) eligibiliÎn cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, beneficiari eligibili sunt:1.Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM);2.unitățile cu personalitate juridică din subordinea ANOFM, respectiv:● agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă și a municipiului București;● centrele regionale de formare profesională a adulților;● Centrul național de formare profesională a personalului propriu.Depunerea unei cereri de finanțare se va realiza în parteneriat, partenerii putând fi atât naționali, cât și/sau transnaționali.Pentru depunerea unei cereri de finanțare puteți avea parteneri naționali din următoarele categorii:– autorități ale administrației publice locale (unități administrativ-teritoriale);– ONG-uri cu activitate relevantă pentru specificul acestui DMI;– furnizori de servicii de ocupare acreditați, publici și privați*1);Notă
*1) Hotărârea Guvernului nr. 277/2002 privind aprobarea Criteriilor de acreditare a furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă.– structuri/agenții subordonate/coordonate de MMFPSPV;– agenții/instituții guvernamentale cu atribuții în domeniul ocupării și incluziunii sociale;– organizații sindicale și patronale;– Secretariatul General al Guvernului;– Institutul Național de Statistică;– institute de cercetare.
(la 12-01-2015,
Punctul 4.3. a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC, Anexa nr. 1 din ORDINUL nr. 2 din 7 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 19 din 12 ianuarie 2015
)
Dată fiind condiția de depunere a cererilor de finanțare în parteneriat, subliniem că pentru evaluarea criteriului de eligibilitate privind capacitatea financiară și operațională vor fi avute în vedere existența resurselor administrative și existența surselor de finanțare stabile pentru parteneriatul dezvoltat (în ansamblu), și nu numai pentru solicitant sau pentru fiecare membru în parte.Notă
Potrivit pct. 2 al art. unic din anexa nr. 1 la ORDINUL nr. 2 din 7 ianuarie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 19 din 12 ianuarie 2015, termenul-limită pentru transmiterea electronică a cererilor de finanțare în cadrul Cererii de propuneri de proiecte nr. 180 se prelungește până la data de 16 ianuarie 2015, ora 16,00.
4.4.Cheltuieli eligibileCategoriile și subcategoriile de cheltuieli eligibile pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte sunt prevăzute și detaliate în Ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al ministrului finanțelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”, cu modificările și completările ulterioare.Lista categoriilor și subcategoriilor de cheltuieli eligibile pentru această cerere de propuneri de proiecte:1.Cheltuieli cu personalul implicat în implementarea proiectului1.1.Salarii și asimilate acestora1.2.Onorarii1.3.Contribuții sociale aferente cheltuielilor salariale și cheltuielilor asimilate acestora (contribuții angajați și angajatori), conform legislației în vigoare2.Cheltuieli cu cazarea, transportul și diurna2.1.Transport persoane (personal propriu, participanți, alte persoane)2.2.Transport materiale și echipamente2.3.Cazare2.4.Diurnă (pentru personalul propriu)3.Cheltuieli pentru derularea proiectului3.1.Servicii de sonorizare3.2.Traducere și interpretare3.3.Prelucrare date3.4.Întreținere, actualizare și dezvoltare aplicații informatice3.5.Achiziționare de publicații, cărți, reviste de specialitate relevante pentru operațiune, în format tipărit și/sau electronic3.6.Concesiuni, brevete, licențe, mărci comerciale, drepturi și active similare3.7.Materiale consumabile4.Cheltuieli aferente activităților subcontractate (externalizate)4.1.Cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care beneficiarul nu are expertiza necesară, inclusiv managementul proiectului și consultanță juridică4.2.Cheltuieli aferente contractelor încheiate cu operatori economici (inclusiv persoană fizică autorizată) în vederea furnizării unor servicii:a)organizarea de evenimente;b)pachete complete conținând transport, cazarea și/sau hrana participanților/personalului propriu;c)audit financiar extern;d)expertiză contabilă;e)editarea și tipărirea de materiale pentru sesiuni de instruire/formare;f)editarea și tipărirea de materialele publicitare.5.Taxe5.1.Taxe de certificare a competențelor (inclusiv taxe de certificare a competențelor profesionale obținute pe alte căi decât cele formale)5.2.Taxe de evaluare/acreditare/autorizare a programelor de formare/educație (inclusiv a acelora care furnizează pregătirea teoretică în cadrul programelor de ucenicie)5.3.Taxe pentru participarea la programe de formare/educație6.Cheltuieli pentru închirieri și leasing, necesare derulării activităților proiectului:6.1.Închiriere (locații, bunuri)6.2.Rate de leasing (operațional) plătite de utilizatorul de leasing7.Subvenții (ajutoare, premii și burse)7.1.Subvenții (ajutoare, premii) pentru cursanți pe perioada derulării cursurilor7.2.Premii în cadrul unor concursuri8.Cheltuieli indirecte/Cheltuieli generale de administrație8.1.Cheltuieli aferente personalului administrativ și personalului auxiliar8.2.Utilități8.3.Servicii de administrare a clădirilor8.4.Servicii de întreținere și reparare echipamente și mijloace de transport8.5.Arhivare documente8.6.Amortizare active8.7.Cheltuieli financiare și juridice (notariale)8.8.Multiplicare, cu excepția materialelor de informare și publicitate8.9.Conectare la rețele informatice8.10.Cheltuieli aferente procedurilor de achiziție publică8.11.Abonamente la publicații de specialitate8.12.Materiale consumabile9.Cheltuieli de informare și publicitate10.Cheltuieli de tip FEDR10.1.Instalații tehnice10.2.Mobilier, birotică, echipamente de protecție a valorilor umane și materiale10.3.Alte cheltuieli pentru investițiiATENȚIE! Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operațiunilor finanțate prin programele operaționale, cu modificările și completările ulterioare, din care reiese că TVA nedeductibilă este eligibilă, costurile care alcătuiesc bugetul proiectului conțin și TVA aferent acestora.Decontarea costurilor salariale cu personalul (intern sau extern) implicat în managementul proiectului se va face în limita unui procent din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului, respectiv:

Valoarea proiectului % Costurile maximale cu managementul proiectului
500.000-1.500.000 euro 12% pentru suma ce depășește 500.000 euro și este mai mică decât 1.500.000 euro
Peste 1.500.000 euro 10% pentru suma ce depășește 1.500.000 euro

Cheltuielile indirecte/Cheltuieli generale de administrație se definesc în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al ministrului finanțelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate și a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”, cu modificările și completările ulterioare.Valoarea cheltuielilor indirecte/cheltuielilor generale de administrație se calculează prin aplicarea unui procent la valoarea totală a costurilor directe, cu excepția cheltuielilor de tip FEDR. Acest procent corespunzător cheltuielilor indirecte/cheltuielilor generale de administrație este de maximum 5%.4.5.Indicatori de monitorizare și evaluareIndicatorii proiectului dumneavoastră trebuie să contribuie direct la atingerea indicatorilor de monitorizare și evaluare definiți în Documentul-cadru de implementare POSDRU 2007-2013, cu toate modificările ulterioare*3).Notă
*3) Documentul-cadru de implementare se poate descărca utilizând următorul link: http://www.fonduri-ue.ro/posdru/index.php/posdru/programare
În cererea de finanțare, solicitantul are obligația de a stabili valori pentru indicatorul de program de realizare imediată care să respecte ținta minimă stabilită pentru prezenta cerere de propuneri de proiecte.Dacă nu îndeplinește această condiție, proiectul propus de solicitant nu va fi admis pentru finanțare.INDICATORI DE PROGRAMa)Indicatori de realizare imediată (output)a1) Număr de agenții de ocupare sprijiniteAcest indicator este obligatoriu – în cazul în care nu a fost stabilit pentru proiect indicatorul menționat la lit. a) pct. a2). Solicitantul va avea obligația să stabilească o țintă de minimum 1 agenție de ocupare sprijinită. Dacă nu îndeplinește această condiție, proiectul propus de solicitant nu va fi admis pentru finanțare.a2) Număr de analize și prognoze privind piața munciiAcest indicator este obligatoriu – în cazul în care nu a fost stabilit pentru proiect indicatorul menționat la lit. a) pct. a1). Solicitantul va avea obligația să stabilească o țintă de minimum 1 analiză și prognoză privind piața muncii. Dacă nu îndeplinește această condiție, proiectul propus de solicitant nu va fi admis pentru finanțare.b)Indicatori de rezultat (result)– Numărul agențiilor de ocupare care furnizează servicii de tip "self-service"– Ponderea agențiilor de ocupare certificate în sistemul de management al calității (%)– Ponderea șomerilor cuprinși în programele de formare din totalul șomerilor care au beneficiat de cel puțin o măsură activă de ocupare (%)INDICATORI SUPLIMENTARIa)Indicatori de resurse (input)– Numărul proiectelor care sprijină întărirea capacității SPOb)Indicatori de realizare imediată (output)– Număr de evenimente de comunicare și promovare la nivel național – Serviciul public de ocupare– Număr de evenimente de comunicare și promovare la nivel județean – Serviciul public de ocupare– Număr de studii, analize, rapoarte, strategii – Serviciul public de ocuparec)Indicatori de rezultat (result)– Ponderea șomerilor de lungă durată din mediul rural în total șomeri beneficiari a cel puțin o măsură activă de ocupare (% )– Ponderea șomerilor beneficiari de servicii de tip "self-service" în total șomeri înregistrați la o agenție (%)– Gradul de satisfacție a clienților SPO (pe o scară de la 1 la 10) – (minimum 8,5)– Număr de agenții de ocupare acreditate conform standardelor de calitate – Serviciul public de ocupare– Parteneri transnaționali implicați în proiect – Serviciul public de ocupare
5.Procesul de evaluare și selecțieProcesul de evaluare și selecție a cererilor de finanțare este descris în Ghidul solicitantului – Condiții generale.Procesul de evaluare și selecție a cererilor de finanțare se face pe baza criteriilor prezentate în grilele de evaluare anexă la prezentul ghid – Condiții specifice (anexa nr. 1 și anexa nr. 2, care fac parte integrantă din prezentul ghid).6.Greșeli frecvente la redactarea cererii de finanțare6.1.Greșeli care duc automat la respingerea cererii de finanțare● Bugetul detaliat și anexele proiectului nu sunt încărcate în sistemul Action Web odată cu transmiterea cererii de finanțare.● Neîncadrarea corectă în obiectivele și activitățile eligibile ale DMI (se introduc activități eligibile pe alte DMI) sau în categoriile de grupuri-țintă eligibile.● Nerespectarea cerințelor legate de indicatorii de program obligatorii stabiliți pentru prezenta cerere de propunere de proiecte6.2.Greșeli care duc la depunctarea cererii de finanțare (în faza B – Criterii de selecție)● Nedetalierea elementelor de valoare adăugată● Neatingerea tuturor problemelor/tematicilor menționate în grilele de evaluare și în Ghidul solicitantului – Condiții generale și Condiții specifice● Necorelarea informațiilor trecute de solicitant în diferite secțiuni, de exemplu cele de la activități cu cele de la graficul activităților sau de la buget cu cele de la detalierea bugetului sau există costuri care nu se regăsesc corelate cu activitățile etc.● Justificări incomplete/Lipsa datelor statistice pentru justificarea problemei● Dificultatea de a surprinde nevoile reale ale factorilor interesați● Dificultatea de a identifica și de a descrie corect grupul/grupurile-țintă (caracteristici, cuantificări, nevoi specifice)● Necorelări ale grupurilor-țintă între diverse secțiuni ale cererii de finanțare● Detalierea incompletă a bugetului, erori de calcul aritmetic● Calcularea și/sau detalierea bugetului în altă monedă decât lei (RON)● Încadrarea eronată în categoria de persoană juridică● Încadrarea eronată în categoria de finanțare proprie (finanțat parțial sau finanțat integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale)● Costuri supraestimate (utilizarea eficientă a fondurilor și un raport optim cost-eficiență)● Nerespectarea limitelor impuse pentru diverse categorii de cheltuieli:– cheltuielile administrative;– cheltuielile tip FEDR;– plafoanele maxime de referință pentru stabilirea eligibilității cheltuielilor cu personalul.● Importanța scăzută acordată sustenabilității● Neînțelegerea și/sau justificarea fără substanță a principiilor și a temelor orizontale:– egalitatea de șanse;– dezvoltare durabilă;– îmbătrânire activă;– inovare/TIC;– abordare interregională.● Mențiuni cu caracter generic, fără claritate sau fără o legătură concretă cu ceea ce trebuie descris● Copierea integrală sau parțială a prevederilor din DCI, ghiduri sau documente programatice7.ContestațiiModalitatea de depunere și soluționare a contestațiilor este descrisă în Ghidul solicitantului – Condiții generale.Pentru cererile de finanțare care sunt respinse, contestațiile cu privire la rezultatele procesului de evaluare vor fi:● depuse la registratura AMPOSDRU la adresa: bd. Ion Mihalache nr. 15-17, sectorul 1, București; sau● transmise prin fax la nr (+40 372) 838 502, în termen de maximum 3 (trei) zile lucrătoare de la transmiterea scrisorii de informare. Contestația trebuie să cuprindă aspectele punctuale ale deciziei cu care nu sunteți de acord și argumentele dumneavoastră cu privire la problema contestată.Contestațiile care încearcă să acrediteze ideea neprimirii scrisorii de informare de către solicitant sau de către reprezentanții solicitanților și pentru care există confirmarea transmiterii acesteia, precum și pentru solicitanții care au transmis contestația în afara termenului prevăzut mai sus nu vor face obiectul Comitetului de soluționare a contestațiilor, iar solicitanții vor fi informați cu privire la aceste aspecte.8.Procesul de contractareDacă proiectul depus de dumneavoastră a fost propus spre finanțare de către Comitetul de evaluare, va fi inițiat procesul de contractare cu organizația dumneavoastră.În acest sens va fi transmisă către dumneavoastră, prin e-mail, o scrisoare prin care veți fi informat cu privire la:1.documentele pe care trebuie să le prezentați privind organizația dumneavoastră;2.condițiile de valabilitate a acestora;3.termenul-limită de prezentare a documentelor.Documentele minim solicitate privind încheierea contractului de finanțare cu dumneavoastră sunt:– declarație din care să reiasă numărul, tipul și anul emiterii actului de înființare a instituției respective, semnată și ștampilată de către reprezentantul legal al solicitantului;– ordin sau decizie/dispoziție a conducătorului ierarhic superior pentru persoana desemnată să semneze contractul, dacă este cazul;– CV-urile echipei de management și ale experților pe termen lung responsabili pentru realizarea unei activități sau unor activități în cadrul proiectului pentru acele activități care nu sunt subcontractate, în limba română, indicând funcția/rolul în proiect, datate și semnate de către titulari;– declarație privind evitarea dublei finanțări;– declarație de angajament;– declarație privind eligibilitatea TVA aferente cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finanțare din instrumente structurale. + 
Anexa nr. 1Grila de evaluare FAZA A

Nr. crt. Criterii DA NU
01-CA-1 Bugetul detaliat (format tabelar) – toate foile de calcul – a fost încărcat în Action Web.
02-CA-2 Anexa nr. 1 și anexa nr. 2 la ghid au fost încărcate în Action Web.
03-EP-1 Proiectul este relevant pentru obiectivele specifice aleaxei prioritare și ale domeniului major de intervenție.
04-EP-2 Toate activitățile proiectului sunt în concordanță cu condițiile specifice ale axei prioritare, ale domeniuluimajor de intervenție și ale cererii de propuneri de proiecte.
05-EP-3 Toate categoriile de grup/grupuri-țintă ale proiectului sunt în concordanță cu condițiile specifice ale axei prioritare, ale domeniului major de intervenție și ale cererii de propuneri de proiecte.
06-EP-4 Valoarea eligibilă a proiectului respectă limitele (minimă și maximă) prevăzute de cererea de propuneri de proiecte.
07-EP-5 Contribuția solicitantului este cel puțin egală cu limita minimă prevăzută în Ghidul solicitantului – Condiții generale și Ghidul solicitantului – Condiții specifice
08-EP-6 Bugetul alocat echipei de management a proiectului respectă limita maximă din valoarea eligibilă a proiectului conform Ghidul solicitantului – Condiții specifice.
09-EP-7 Proiectul respectă prevederile din Ghidul solicitantului– Condiții generale privind informarea și publicitatea.
10-EP-8 Perioada de implementare a proiectului respectă limitele(minimum 6 luni și maximum 10 luni) prevăzute de cerereade propuneri de proiecte.
11-EP-9 Proiectul urmărește atingerea valorilor minime stabilitepentru indicatorii de realizare imediată (output) stabiliți în Ghidul solicitantului – Condiții specifice.
12-ES-1 Solicitantul aparține categoriei de beneficiari eligibili conform Ghidului solicitantului – Condiții specifice.
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM)
Agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă și a municipiului București
Centrele regionale de formare profesională a adulților
Centrul național de formare profesională a personalului propriu
13-EPT-1 Proiectul este depus în parteneriat.
14-EPT-2 Fiecare din parteneri aparține uneia dintre categoriile de parteneri eligibili în conformitate cu Ghidul solicitantului – Condiții specifice.

 + 
Anexa nr. 2Grila de evaluare FAZA B

Nr. Criteriile de selecție Punctajul total maxim 100 de puncte Punctajulacordat
1 RELEVANȚĂ (prin obiectivele sale proiectul contribuie la realizarea obiectivelor POSDRU și DCI,politicilor și strategiilor naționale, regionale saulocale și la soluționarea nevoilor specifice ale grupului-țintă) Maximum 30 de puncteMinimum 21 de puncte
1.1. Relevanța proiectului pentru politicile și strategiile naționale, POSDRU, axa prioritară și domeniul major de intervenție:
a) Proiectul descrie concret și argumentat contribuția acestuia față de politicile și strategiile naționale, POSDRU, axa prioritară și domeniul major de intervenție. 3
b) Proiectul descrie general și nu argumentează elementele prin care acesta este relevant față de politicile și strategiile naționale, POSDRU, axa prioritară și domeniul major de intervenție. 0
1.2. Cuantificarea grupului-țintă inclus în proiect:
a) Grupul-țintă este cuantificat corect și coerent în toate secțiunile cererii de finanțare. 4
b) Grupul-țintă este cuantificat parțial și inexact în toate secțiunile cererii de finanțare. 2
c) Grupul-țintă nu este cuantificat corect în toate secțiunile cererii de finanțare. 0
1.3. Descrierea grupului-țintă:
a) Grupul-țintă este descris concret și corelat în toate secțiunile cererii de finanțare. 4
b) Grupul-țintă este descris concret, dar necorelat în toate secțiunile cererii de finanțare. 2
c) Grupul-țintă nu este descris concret în secțiunile cererii de finanțare. 0
1.4. Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere a grupului-țintă incluse în proiect:
a) Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere în proiect a persoanelor aparținând grupului-țintă sunt descrise concret și personalizat. 5
b) Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere în proiect a persoanelor aparținând grupului-țintă sunt descrise parțial. 2
c) Modalitățile de identificare, recrutare, implicare și menținere în proiect a persoanelor aparținând grupului-țintă nu sunt descrise. 0
1.5. Identificarea nevoilor grupului-țintă:
a) Nevoile grupului-țintă sunt identificate concret prin furnizarea de date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice. 5
b) Nevoile grupului-țintă sunt doar descrise, nefiind identificate în urma unor date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice. 2
c) Nevoile grupului-țintă nu sunt descrise. 0
1.6. Relevanța proiectului față de nevoile grupului-țintă și necesitatea implementării proiectului:
a) Activitățile propuse în proiect răspund concret nevoilor identificate și contribuie la satisfacerea acestora. 5
b) Activitățile propuse în proiect răspund doar parțial nevoilor identificate și contribuie la satisfacerea acestora. 2
c) Activitățile propuse în proiect nu răspund nevoilor identificate și nu contribuie la satisfacerea acestora. 0
1.7. Demonstrarea clară a valorii adăugate a proiectului:
a) Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus față de situația deja existentă. 4
b) Proiectul doar enumeră fără a descrie modalitateaprin care proiectul aduce ceva în plus față de situația deja existentă. 2
c) Proiectul nu descrie ceea ce aduce în plus față de situația deja existentă. 0
Punctaj total criteriu "RELEVANȚĂ" Maximum 30 de puncte
Minimum 21 de puncte
2 METODOLOGIE (proiectul este structurat coerent și este în măsură să furnizeze beneficii reale și sustenabile grupului-țintă; proiectul are o structură logică și este prezentat clar și coerent și va determina o îmbunătățire sustenabilă a situației grupului-țintă) Punctaj maxim 25 de puncte Punctaj minim 18 puncte
2.1. Obiectivele proiectului:
Obiectivele proiectului sunt clare, realiste și pot fi atinse în perspectiva realizării proiectului. 2
Obiectivele proiectului pot fi parțial atinse în perspectiva realizării proiectului. 1
Obiectivele proiectului nu sunt realiste în perspectiva realizării proiectului. 0
2.2. Indicatori proiectului:
a) Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili și corelați cu activitățile proiectului 4
b) Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili, dar nu sunt corelați cu activitățile proiectului. 2
c) Indicatorii proiectului nu sunt măsurabili, verificabili și nu sunt corelați cu activitățile proiectului. 0
2.3. Rezultatele proiectului:
a) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/ măsurabile, corelate cu activitățile și descriu îmbunătățiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. 2
b) Rezultatele proiectului sunt cuantificate/ măsurabile, dar nu sunt corelate cu activitățile și nu descriu îmbunătățiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. 1
c) Rezultatele proiectului nu sunt cuantificate/ măsurabile, nu sunt corelate cu activitățile și nu descriu îmbunătățiri/beneficii reale care determină în mod direct realizarea obiectivelor proiectului. 0
2.4. Planificarea eficientă a activităților proiectului:
a) Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic și sunt corelate în cadrul calendarului de realizare, cu atribuțiile membrilor echipei de proiect, cu rezultatele proiectului, indicatorii de realizare și țintele stabilite. 4
b) Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic și parțial corelate în cadrul calendarului de realizare, cu rezultatele proiectului și indicatorii de realizare, precum și cu atribuțiile membrilor echipei de proiect. 2
c) Activitățile proiectului nu sunt descrise clar, sintetic, cronologic și nu sunt corelate nici în cadrul calendarului de realizare, și nici cu atribuțiile membrilor echipei de proiect și sunt slab corelate cu rezultatele proiectului și indicatorii de realizare, iar țintele stabilite nu sunt fezabile. 0
2.5. Calificările și experiența necesară a fiecărui membru din cadrul echipei de implementare:
a) Sunt descrise concret calificările, competențele profesionale, experiența necesară, precum și atribuțiile și responsabilitățile fiecărui membru din echipa de implementare. 2
b) Sunt descrise parțial calificările, competențele profesionale, experiența necesară, precum și atribuțiile și responsabilitățile fiecărui membru din echipa de implementare. 1
c) Nu sunt descrise calificările, competențele profesionale, experiența necesară și atribuțiile și responsabilitățile fiecărui membru din echipa de implementare. 0
2.6. Resurse alocate și achiziții de bunuri, servicii și lucrări necesare pentru implementarea proiectului:
a) Sunt specificate concret bunurile, serviciile/ lucrările, dotările și echipamentele existente și care urmează a fi închiriate sau achiziționate pentru implementarea proiectului în raport cu activitățile proiectului, care contribuie la obținerea rezultatelor propuse. 2
b) Sunt specificate concret bunurile, serviciile/ lucrările, dotările și echipamentele existente și care urmează a fi închiriate sau achiziționate, dar nu sunt corelate cu activitățile proiectului, care contribuie la obținerea rezultatelor propuse. 1
c) Nu sunt specificate toate bunurile, serviciile/ lucrările, dotările și echipamentele existente și cele care urmează a fi închiriate sau achiziționate pentru implementarea proiectului propus. 0
2.7. Metodologia de implementare a proiectului:
a) Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităților propuse, precum și o metodologie concretă pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului,printr-o alocare eficientă a resurselor. 5
b) Proiectul prezintă clar modul de implementare a activităților propuse, dar nu prezintă o metodologieconcretă pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului,printr-o alocare eficientă a resurselor. 3
c) Proiectul nu prezintă clar modul de implementare a activităților propuse și nu prezintă o metodologieconcretă pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului,printr-o alocare eficientă a resurselor. 1
d) Proiectul nu prezintă modul de implementare a activităților propuse și nu prezintă o metodologie pentru monitorizarea, coordonarea și organizarea managerială și financiară a proiectului, printr-o alocare eficientă a resurselor. 0
2.8. Egalitate de șanse
Proiectul prezintă concret modul în care principiul privind egalitatea de șanse este integrat în elaborarea și implementarea proiectului: 2
a1) în realizarea activităților;
b1) în managementul proiectului;
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalității de șanse și a egalității de gen.
Proiectul prezintă în mod ambiguu modul în care principiul privind egalitatea de șanse este integratîn elaborarea și implementarea proiectului: 1
a1) în realizarea activităților;
b1) în managementul proiectului;
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalității de șanse și a egalității de gen.
Proiectul nu prezintă modul în care principiul privind egalitatea de șanse este integrat în elaborarea și implementarea proiectului: 0
a1) în realizarea activităților;
b1) în managementul proiectului;
c1) prezentarea altor componente care contribuie la asigurarea egalității de șanse și a egalității de gen.
2.9. Contribuția proiectului la alte teme și obiective orizontale
Proiectul prezintă concret contribuția acestuia la cel puțin două dintre obiectivele orizontale: 2
a1) dezvoltare durabilă;
b1) inovare și TIC;
c1) îmbătrânire activă;
d1) abordare interregională.
Proiectul prezintă concret contribuția acestuia la cel puțin unul dintre obiectivele orizontale: 1
a1) dezvoltare durabilă;
b1) inovare și TIC;
c1) îmbătrânire activă;
d1) abordare interregională.
Proiectul nu prezintă contribuția acestuia la cel puțin unul dintre obiectivele orizontale: 0
a1) dezvoltare durabilă;
b1) inovare și TIC;
c1) îmbătrânire activă;
d1) abordare interregională.
Punctaj total criteriu "METODOLOGIE" Maximum 25 de puncte
Minimum 18 puncte
3. SUSTENABILITATE (prezentarea clară a modului de continuare a proiectului sau a efectelor proiectuluidupă încetarea sursei de finanțare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate pentru grupul/grupurile-țintă vor fi garantate în viitor) Punctaj maxim 15 puncte Punctaj minim 10 puncte
3.1. Transferabilitate
a) Proiectul descrie concret modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităților/ rezultatelor proiectului către alt grup-țintă, alte sectoare, multiplicare. 5
b) Proiectul descrie ambiguu modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităților/ rezultatelor proiectului către alt grup-țintă, alte sectoare, multiplicare. 2
c) Proiectul nu descrie concret modul în care este asigurată o posibilă transferare a activităților/ rezultatelor proiectului către alt grup-țintă, alte sectoare, multiplicare. 0
3.2. Sustenabilitate financiară
a) Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării nerambursabile. 6
b) Proiectul descrie ambiguu sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării nerambursabile. 2
c) Proiectul nu descrie sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării nerambursabile. 0
3.3. Dezvoltarea domeniului capacității SPO de furnizare a serviciilor de ocupare
a) Proiectul descrie concret modalitatea prin care rezultatele propuse prin proiect vor conduce la întărirea capacității SPO de furnizare a serviciilorde ocupare. 4
b) Proiectul descrie ambiguu modalitatea prin care rezultatele propuse prin proiect vor conduce la întărirea capacității SPO de furnizare a serviciilorde ocupare. 2
c) Proiectul nu descrie modalitatea prin care rezultatele propuse prin proiect vor conduce la întărirea capacității SPO de furnizare a serviciilorde ocupare. 0
Punctaj total criteriu "SUSTENABILITATE" Maximum 15 puncte
Minimum 10 puncte
4. COST-EFICIENȚĂ (proiectul prezintă clar rezultatele așteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros) Maximum 30 de puncteMinimum 21 de puncte
4.1. Completitudinea bugetului:
a) Toate calculele din bugetul detaliat sunt corecteși sunt reflectate în alocarea pe activități. 3
b) Nu toate calculele din bugetul detaliat sunt corecte, dar sunt reflectate în alocarea pe activități. 1
c) Calculele din bugetul detaliat sunt parțial corecte și sunt parțial reflectate în alocarea pe activități. 0
4.2. Detalierea bugetului:
a) Bugetul detaliat este structurat pe unități și costuri unitare pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. 5
b) Bugetul detaliat este parțial structurat pe unități și costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar permite o evaluare a modalității de estimare a costurilor de către aplicant. 3
c) Bugetul detaliat este parțial structurat pe unități și costuri unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse, dar nu permite o evaluare a modalității de estimare a costurilor de către aplicant. 1
d) Bugetul detaliat nu este structurat pe unități șicosturi unitare pentru categoriile de cheltuieli incluse și nu permite o evaluare a modalității de estimare a costurilor. 0
4.3. Fundamentarea economico-financiară a costurilor:
a) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute concret de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar, pentru fiecare tip de cheltuială. 8
b) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute concret de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar, doar pentru anumite tipuri de cheltuieli. 5
c) Valorile cuprinse în bugetul proiectului sunt susținute parțial de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar și doar pentru anumite tipuri de cheltuieli. 3
d) Valorile cuprinse în bugetul proiectului nu sunt susținute de o justificare corectă privind numărul de unități (cantitatea, după caz) și costul unitar. 0
4.4. Modalitatea de estimare a costurilor:
a) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu prețurile pieței și sunt corelate cucomplexitatea și natura activității/achiziției, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau afondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare. 8
b) Toate costurile sunt realiste, sunt în conformitate cu prețurile pieței, dar nu sunt corelate cu complexitatea și natura activității/ achiziției în conformitate cu prevederile Ordonanțeide urgență a Guvernului nr 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cumodificările și completările ulterioare. 5
c) Nu toate costurile sunt realiste și în conformitate cu prețurile pieței și nu sunt corelatecu complexitatea și natura activității/achiziției înconformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare. 3
d) Costurile nu sunt realiste și în conformitate cu prețurile pieței și nu sunt corelate cu complexitatea și natura activității/achiziției în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare. 0
4.5. Utilizarea eficientă a fondurilor:
a) Este justificată și fundamentată concret și corect valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii propuși. 6
b) Este insuficient justificată și fundamentată valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanțare suntcorelate cu activitățile și indicatorii propuși. 3
c) Nu este justificată și fundamentată valoarea totală a proiectului printr-o analiză din care reiese că fondurile utilizate la finanțare sunt corelate cu activitățile și indicatorii propuși. 0
Punctaj total criteriu "COST-EFICIENȚĂ" Maximum 30 de puncte
Minimum 21 de puncte
SCOR TOTAL PROIECT Maximum 100 de puncte
Minimum 70 de puncte
Comentarii evaluator

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x