GHIDUL din 24 mai 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 463 din 26 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 311 04/04/2024
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 24/05/2023
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 505 din 24 mai 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462 din 26 mai 2023.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul ghid stabilește regulile privind organizarea și dezvoltarea carierei cadrelor militare în activitate din Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și din unitățile subordonate, denumite în continuare cadre militare. + 
Articolul 2În înțelesul prezentului ghid, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:a)cariera militară reprezintă evoluția profesională a cadrelor militare în activitate prin ocuparea, în mod gradual, a funcțiilor din ierarhia militară și dobândirea succesivă a gradelor militare;b)profilul de activitate reprezintă ansamblul de sarcini și îndatoriri care definesc un post din punctul de vedere al specificului activității;c)specializarea reprezintă activitatea de formare profesională care asigură dobândirea cunoștințelor, deprinderilor sau competențelor profesionale necesare îndeplinirii atribuțiilor specifice postului;d)perfecționarea reprezintă activitatea de formare profesională care asigură dezvoltarea sau completarea cunoștințelor, deprinderilor sau competențelor profesionale necesare îndeplinirii atribuțiilor specifice postului;e)cursurile pentru inițierea în carieră sunt programe de formare profesională organizate într-un cadru instituționalizat care se fundamentează pe o proiectare didactică explicită a cunoștințelor militare generale cumulate cu cele specifice profilului de activitate și se adresează personalului încadrat din sursă externă care nu a urmat o altă formă de pregătire militară;f)sursă externă reprezintă baza extinsă de selecție a personalului și cuprinde orice persoană care îndeplinește condițiile legale de ocupare a postului vacant, cu excepția celor care au calitatea de cadru militar în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și structurilor subordonate. + 
Articolul 3(1)Cariera militară începe cu acordarea primului grad și numirea în prima funcție, în condițiile legii.(2)Ofițerii, maiștrii militari și subofițerii sunt numiți în prima funcție în raport cu nevoile de încadrare ale instituției.
 + 
Articolul 4Promovarea în funcție a cadrelor militare în activitate din Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și din unitățile subordonate se poate face prin:a)numirea cadrelor militare în funcții de execuție sau de comandă prevăzute în statele de organizare cu grad sau coeficient superior celor din care au fost eliberate;b)numirea cadrelor militare în funcții situate la niveluri ierarhice superioare celor din care au fost eliberate, prevăzute în statele de organizare cu aceleași grade;c)numirea în funcții de comandă a cadrelor militare care au ocupat funcții de execuție prevăzute cu aceleași grade.
 + 
Articolul 5Normele metodologice de promovare a cadrelor militare în activitate din Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și din unitățile subordonate se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne. + 
Articolul 6(1)În baza formării profesionale, cadrele militare în activitate sunt confirmate în arme sau servicii și specialități militare și sunt considerate în serviciul militar activ ca militari profesioniști.(2)Trecerea cadrelor militare în activitate dintr-o armă sau serviciu și specialitate militară în alta se face în raport cu nevoile Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, după parcurgerea formării profesionale corespunzătoare, în condițiile legii.(3)Cadrelor militare le sunt recunoscute arma sau serviciul și specialitatea militară în care sunt confirmate inițial ori dobândite ca urmare a trecerii dintr-o armă sau serviciu și specialitate militară în alta, pe întreaga perioadă a carierei militare, indiferent de domeniul în care activează.
 + 
Capitolul IIReguli privind evoluția în cariera militară + 
Secţiunea 1Elementele carierei militare + 
Articolul 7Evoluția în cariera militară se poate realiza prin:a)promovarea în funcții;b)înaintarea în grad;c)trecerea dintr-un corp militar în altul.
 + 
Secţiunea a 2-aPromovarea în funcție + 
Articolul 8(1)Promovarea în funcție a cadrelor militare se realizează gradual, pe baza experienței acumulate în profilul de activitate al postului, dacă îndeplinesc cumulativ condițiile generale și specifice prevăzute în prezentul ghid.(2)Condițiile generale pe care cadrele militare în activitate trebuie să le îndeplinească pentru promovarea în funcție sunt:a)să îndeplinească cerințele din fișa postului;b)să fi obținut în ultimii 3 ani calificativul de cel puțin „bun“ la aprecierea anuală de serviciu;c)să nu fie sub efectul unei sancțiuni disciplinare și să nu fie puse la dispoziție în condițiile art. 89 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare;d)să nu se afle în curs de urmărire penală.(3)Condițiile specifice pe care cadrele militare în activitate trebuie să le îndeplinească pentru promovarea în funcție sunt:a)să fi absolvit cursurile stabilite pentru nivelul ierarhic corespunzător funcției, conform art. 9-12;b)să îndeplinească condițiile de vechime în funcții cu același profil de activitate, inferioare postului vizat, conform art. 9-12.(4)Funcțiile din structurile prevăzute cu un singur post din aceeași categorie de personal, precum și funcțiile dintr-o structură prevăzute cu gradul cel mai mic pe corpuri militare pot fi ocupate fără aplicarea condiției de vechime în profilul de activitate al postului prevăzute la alin. (3) lit. b).
 + 
Articolul 9Condițiile specifice pentru promovarea în funcțiile de ofițeri din Inspectoratul General pentru Situații de Urgență sunt prevăzute în anexa nr. 1. + 
Articolul 10Condițiile specifice pentru promovarea în funcțiile de ofițeri din structurile operative ale unităților subordonate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență sunt prevăzute în anexa nr. 2. + 
Articolul 11Condițiile specifice pentru promovarea în funcțiile de ofițeri din unitățile neoperative, precum și din inspecția de prevenire/structurile-suport ale unităților operative subordonate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență sunt prevăzute în anexa nr. 3. + 
Articolul 12Condițiile specifice pentru promovarea în funcțiile de subofițeri sunt prevăzute în anexa nr. 4.
 + 
Secţiunea a 3-aFuncția de execuție + 
Articolul 13(1)Stagiul minim în funcția de execuție este de 3 ani de la numire.(2)Modificarea raportului de serviciu prin detașare sau mutare se poate realiza după parcurgerea stagiului minim prevăzut la alin. (1), cu excepția situațiilor în care a intervenit reorganizarea unității.
 + 
Articolul 14(1)Cadrele militare în activitate care îndeplinesc condițiile de înaintare în grad la expirarea stagiului minim și care ocupă funcții de execuție prevăzute cu gradul identic celui deținut pot fi menținute în funcțiile ocupate, fără a fi înaintate în grad sau pot fi numite în funcții prevăzute cu grad imediat superior, dacă acestea nu sunt prevăzute cu soldă de comandă.(2)Prevederile alin. (1) se aduc la îndeplinire în raport cu posibilitățile de încadrare ale instituției și opțiunile individuale, prin ordin al comandanților/șefilor structurilor militare care au competențe de gestiune a resurselor umane.
 + 
Articolul 15Pentru ocuparea posturilor de execuție vacante de ofițeri prevăzute în statul de organizare al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență cadrele militare trebuie să cumuleze minimum 5 ani vechime în funcții de ofițer din cadrul unităților subordonate. + 
Articolul 16Pentru ocuparea posturilor vacante de maistru militar/subofițer prevăzute în statul de organizare al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență cadrele militare trebuie să cumuleze minimum 5 ani vechime în funcții de maistru militar/subofițer din cadrul unităților subordonate. + 
Articolul 17(1)Prin excepție, dacă în urma finalizării procedurilor de selecție nu a fost identificat personal care să îndeplinească criteriile prevăzute la art. 15 și 16, iar deficitul de personal afectează îndeplinirea obiectivelor instituționale, inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență poate aproba ocuparea posturilor cu cadre militare care nu îndeplinesc condițiile de vechime în unitățile subordonate.(2)Ocuparea posturilor vacante în condițiile alin. (1) se realizează prin reducerea graduală cu câte un an a perioadei de stagiu la unități subordonate.
 + 
Secţiunea a 4-aFuncția de comandă + 
Articolul 18(1)Cadrele militare în activitate care îndeplinesc condițiile de ocupare prevăzute la art. 8-12 pot fi promovate în funcții prevăzute cu soldă de comandă.(2)Absolvenții Facultății de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ sau ai altor instituții militare de învățământ superior din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională care formează ofițeri în specialitățile militare corespunzătoare posturilor pot fi încadrați, prin numire directă, în funcțiile de comandant pichet, comandant stație, adjunct comandant secție, locțiitor comandant detașament și comandant detașament instrucție, indiferent de anul absolvirii.
 + 
Articolul 19(1)Ofițerii care din motive neimputabile au fost eliberați din funcții de comandă și au fost puși la dispoziție pot ocupa, cu acordul lor, o funcție de comandă vacantă prevăzută cu un coeficient de ierarhizare egal sau inferior funcției din care au fost eliberați, dacă îndeplinesc condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului și condițiile generale și specifice prevăzute de prezentul ghid.(2)Dacă până la expirarea perioadei legale de punere la dispoziție nu au fost numiți într-o funcție de comandă în condițiile alin. (1), ofițerii vor fi numiți într-o funcție de execuție, fără acordul lor, conform studiilor absolvite.
 + 
Articolul 20Cadrele militare care ocupă o funcție de comandă pot fi mutate, la cerere sau în interesul serviciului, în cadrul aceleiași unități sau în cadrul altei unități pe o funcție similară cu același profil de activitate. + 
Articolul 21(1)În situația în care, pentru ocuparea unui post vacant de comandă, nu a fost identificat personal care să îndeplinească condițiile de vechime prevăzute de prezentul ghid, pentru asigurarea continuității managementului structurilor, cu aprobarea ministrului afacerilor interne, se poate reduce la jumătate perioada de vechime necesară.(2)În situația în care postul vacant de comandă nu se ocupă nici în condițiile alin. (1), ministrul afacerilor interne poate aproba ocuparea postului cu personal care încadrează o funcție inferioară, cu maximum două trepte, în profilul de activitate al postului.
 + 
Secţiunea a 5-aTrecerea dintr-un corp în altul + 
Articolul 22(1)Maiștrii militari și subofițerii pot trece în corpul ofițerilor în condițiile art. 36 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, dacă îndeplinesc cerințele postului și au absolvit cursul de formare a ofițerilor în activitate.(2)După absolvirea cursului prevăzut la alin. (1), maiștrii militari și subofițerii se trec în corpul ofițerilor și se repartizează la unități în funcție de opțiunile acestora, în ordinea descrescătoare a mediei de absolvire.(3)Normele metodologice privind admiterea la cursul de formare a ofițerilor în activitate se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor interne.
 + 
Capitolul IIISistemul de cursuri/programe de formare profesională + 
Articolul 23Dobândirea competențelor profesionale minime necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor la numirea în prima funcție de cadru militar și dezvoltarea competențelor profesionale deja dobândite se realizează prin parcurgerea programelor de formare profesională organizate în acest scop în cadrul instituțiilor de formare profesională din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională sau de către furnizori de formare profesională autorizați la nivel național. + 
Articolul 24Programele de formare profesională destinate formării inițiale și continue a cadrelor militare se realizează prin:a)cursuri pentru inițierea în carieră;b)cursuri/stagii pentru dezvoltarea carierei. + 
Articolul 25(1)Cursurile pentru inițierea în carieră se organizează în vederea formării inițiale, potrivit specificului instituției, a cadrelor militare care au dobândit acest statut prin încadrare din sursă externă și nu au o altă formă de pregătire militară.(2)Planificarea și participarea personalului la cursurile pentru inițierea în carieră se realizează fără a depăși termenul de 30 de zile de la dobândirea statutului de cadru militar.(3)Prin excepție, în situația în care cursul pentru inițiere în carieră nu se poate organiza în termenul prevăzut la alin. (2), din motive justificate, inspectorul general poate aproba prelungirea perioadei de organizare a cursului până la 90 de zile.(4)Cursurile pentru inițierea în carieră au o durată minimă de 360 de ore și se desfășoară la forma de învățământ cu frecvență.(5)Personalul care din motive neimputabile nu poate participa la cursul pentru inițierea în carieră în termenele specificate la alin. (2) și (3) are obligativitatea promovării acestuia în primul an de activitate. + 
Articolul 26(1)Cursurile pentru dezvoltarea carierei sunt programe de formare profesională continuă care dau posibilitatea absolvenților acestora să ocupe unele categorii de funcții sau să își actualizeze sau perfecționeze cunoștințele și deprinderile profesionale.(2)Cursurile pentru dezvoltarea carierei sunt:a)curs de capacitate profesională pentru acordarea gradului de colonel;b)curs de perfecționare în specialitate pentru acordarea gradului de maior;c)curs de formare a ofițerilor în activitate;d)curs de formare a subofițerilor în activitate;e)cursuri pentru ocuparea funcțiilor de comandă;f)cursuri de specializare;g)cursuri de perfecționare;h)alte cursuri și programe de formare profesională necesare îndeplinirii atribuțiilor postului.
 + 
Articolul 27(1)Cadrele militare se pot înscrie la cursurile pentru ocuparea funcțiilor de comandă dacă au efectuat jumătate din perioada de vechime necesară ocupării funcției de comandă pentru care se organizează cursul.(2)Participarea la cursurile pentru ocuparea funcțiilor de comandă se realizează cu aprobarea comandantului unității, la propunerea șefilor nemijlociți.
 + 
Articolul 28(1)Pentru exercitarea atribuțiilor posturilor pe care sunt încadrați, absolvenții Facultății de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție „Alexandru Ioan Cuza“ au obligativitatea absolvirii cursului de specializare pentru promoția de ofițeri.(2)Cursul prevăzut la alin. (1) se organizează fără a depăși termenul de 30 de zile de la prima numire.(3)Prevederile alin. (1) nu se aplică ofițerilor care au absolvit Facultatea de Pompieri anterior aplicării prezentului ghid. + 
Articolul 29Programele de formare profesională care pot fi frecventate de cadrele militare în activitate se stabilesc în strictă concordanță cu atribuțiile funcțiilor sau cu nevoile instituției, prin ordin al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, în termen de 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotărâri. + 
Articolul 30Cadrele militare în activitate pot participa, în baza aprobării comandantului unității, la alte programe de formare profesională decât cele pentru dezvoltarea carierei, organizate în țară și/sau în străinătate, dacă acestea asigură îmbunătățirea pregătirii în raport cu nevoile de performanță profesională.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 31Consilierea și orientarea profesională a cadrelor militare în activitate intră în sarcina structurilor de resurse umane din Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și din unitățile subordonate. + 
Articolul 32Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ghid.
 + 
Anexa nr. 1la ghid
CONDIȚIILE SPECIFICE
pentru promovarea în funcțiile de ofițeri din
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență

Nr. crt. Funcția Cursuri necesare promovării în funcție Vechime în funcții de nivel ierarhic inferior
1. Inspector general Curs postuniversitar de management strategic 2 ani – prim-adjunct/adjunct al inspectorului general sau 5 ani – inspector-șef
2. Prim-adjunct al inspectorului general Curs postuniversitar de management strategic 2 ani – șef direcție în subordinea primului adjunct al inspectorului general sau 3 ani – inspector-șef
3. Adjunct al inspectorului general Curs postuniversitar de management strategic 2 ani – șef direcție în subordinea adjunctului inspectorului general sau 3 ani – inspector-șef
4. Șef direcție Master sau curs postuniversitar absolvite în domeniul management 2 ani locțiitor șef direcție la inspectoratul general/inspector-șef/comandant unitate^1 sau 3 ani – șef serviciu/șef birou la inspectoratul general sau 4 ani – prim-adjunct al inspectorului-șef/ adjunct al inspectorului-șef
5. Locțiitor șef direcție Master sau curs postuniversitar absolvite în domeniul management 2 ani – șef serviciu/birou la inspectoratul general sau 2 ani – prim-adjunct al inspectorului-șef/ adjunct al inspectorului-șef/locțiitor comandant unitate
6. Șef serviciu/birou Curs șef serviciu/birou sau curs de management 2 ani – șef serviciu/șef birou la unități subordonate/comandant unitate^2 sau 3 ani – ofițer specialist principal la inspectoratul general
7. Ofițer specialist principal I/II Curs specializare 5 ani – ofițer la unități subordonate

^1 La Unitatea Specială de Intervenție în Situații de Urgență, Baza pentru Logistică a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, Baza de Reparații a Tehnicii de Intervenție, Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu“ Boldești, Centrul Național de Perfecționare a Pregătirii pentru Managementul Situațiilor de Urgență, Centrul Național pentru Securitate la Incendiu și Protecție Civilă.^2 La Centrul de Comunicații și Informatică, Depozite Rezerve Proprii. + 
Anexa nr. 2la ghid
CONDIȚIILE SPECIFICE
pentru promovarea în funcțiile de ofițeri din structurile operative ale
unităților subordonate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență

Nr. crt. Funcția Cursuri necesare promovării în funcție Vechime în funcții de nivel ierarhic inferior
1. Inspector-șef la ISU București-Ilfov Curs pentru comanda unităților 2 ani – prim-adjunct al inspectorului-șef la ISU^1 București-Ilfov/inspector-șef la inspectoratele județene 6 ani – șef al inspecției de prevenire^2 la ISU București-Ilfov
2. Inspector-șef la inspectoratele județene Curs pentru comanda unităților 2 ani – prim-adjunct al inspectorului-șef sau 6 ani – șef al inspecției de prevenire^3
3. Comandant Unitatea Specială de Intervenție în Situații de Urgență Curs pentru comanda unităților 2 ani – locțiitor comandant unitate specială/prim-adjunct al inspectorului-șef
4. Prim-adjunct al inspectorului-șef la ISU București-Ilfov Curs pentru comanda unităților 3 ani – șef centru operațional la ISU București-Ilfov/prim-adjunct al inspectorului-șef la inspectoratele județene sau 5 ani – comandant grup intervenție
5. Prim-adjunct al inspectorului-șef la inspectoratele județene Curs pentru comanda unităților 2 ani – adjunct șef centru operațional la ISU București-Ilfov/comandant grup de intervenție sau 3 ani – șef centru operațional/șef serviciu
6. Locțiitor comandant Unitatea Specială de Intervenție în Situații de Urgență Curs pentru comanda unităților 3 ani – șef birou/comandant detașament unitate specială
7. Șef centru operațional la ISU București-Ilfov Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 2 ani – adjunct șef centru operațional la ISU București-Ilfov/comandant grup de intervenție/șef centru operațional județean
8. Adjunct șef centru operațional la ISU București-Ilfov Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 2 ani – șef serviciu/locțiitor comandant grup de intervenție
9. Șef serviciu/șef birou în cadrul centrului operațional la ISU București-Ilfov Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 3 ani – șef birou în grupul de intervenție/adjunct șef centru operațional la centrul operațional județean sau 4 ani – ofițer specialist la centrul operațional al ISU București-Ilfov
10. Comandant grup de intervenție Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 2 ani – locțiitor comandant al grupului de intervenție/adjunct șef centru operațional la centrul operațional județean
11. Locțiitor al comandantului grupului de intervenție Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 3 ani – șef birou în grupul de intervenție sau 7 ani – comandant detașament/ comandant secție
12. Șef birou (în grupul de intervenție) Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 3 ani – ofițer de execuție la centrul operațional/ofițer de execuție în grupul de intervenție/comandant detașament/ comandant secție
13. Ofițer de execuție în grupul de intervenție^4 - 2 ani – comandant pichet/comandant stație/adjunct comandant secție/locțiitor comandant detașament
14. Șef centru operațional județean Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 2 ani – adjunct șef centru operațional
15. Adjunct șef centru operațional județean Curs șef birou/șef serviciu sau curs de management 3 ani – ofițer specialist la centrul operațional sau 5 ani – ofițer la centrul operațional sau 7 ani – comandant detașament (fără Misiuni protecție civilă)
16. Ofițer specialist^5 la centrul operațional/ structura de pregătire pentru intervenție Curs specializare 3 ani – comandant detașament sau 3 ani – ofițer la centrul operațional sau 5 ani – comandant secție sau 7 ani – ofițer – misiuni protecție civilă
17. Ofițer^6 la centrul operațional Curs specializare 2 ani – comandant detașament sau 4 ani – comandant secție/ofițer de execuție în grupul de intervenție sau 5 ani – locțiitor comandant detașament/comandant stație/adjunct comandant secție/comandant pichet sau – absolvent academie militară^7
18. Comandant detașament Curs comandă subunitate 2 ani – comandant secție sau 3 ani – locțiitor comandant detașament/ comandant stație/adjunct comandant secție/comandant pichet
19. Comandant secție Curs comandă subunitate 2 ani – locțiitor comandant detașament/ comandant stație/adjunct comandant secție/comandant pichet
20. Locțiitor comandant detașament/ comandant stație/adjunct comandant secție/comandant pichet și comandant detașament instrucție Curs de specializare pentru promoția de ofițeri – absolvent academie militară
Curs de formare a ofițerilor pentru ofițerii proveniți din maiștri militari/subofițeri 3 ani – șef gardă intervenție – stingere

^1 ISU – inspectoratul pentru situații de urgență.^2 Suplimentar trebuie să îndeplinească condiția de vechime de 3 ani în funcții operative.^3 Suplimentar trebuie să îndeplinească condiția de vechime de 3 ani în funcții operative.^4 Cu atribuții pe linie de planificare, pregătire, organizare și/sau desfășurare a intervenției.^5 Prin „ofițer specialist“ se înțelege una dintre funcțiile de ofițer specialist I, ofițer specialist II sau ofițer specialist III, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 0610/2017 privind stabilirea funcțiilor pe grade militare, respectiv pe grade profesionale, pe coeficienți și solde de funcție/salarii de funcție, pentru personalul militar în activitate, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și preoții militari din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională.^6 Prin „ofițer“ se înțelege una dintre funcțiile de ofițer principal I, ofițer principal II, ofițer principal III, ofițer I, ofițer II, ofițer III sau ofițer IV, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 0610/2017.^7 Pentru structura Misiuni protecție civilă. + 
Anexa nr. 3la ghid
CONDIȚIILE SPECIFICE
pentru promovarea în funcțiile de ofițeri din unitățile neoperative,
precum și din inspecția de prevenire/ structurile-suport ale
unităților operative subordonate Inspectoratului General
pentru Situații de Urgență

Nr. crt. Funcția Cursuri necesare promovării în funcție Vechime în funcții de nivel ierarhic inferior
1. Comandant unitate/similar Curs pentru comanda unităților 2 ani – locțiitor comandant unitate/ similar
2. Adjunct inspector-șef/locțiitor comandant unitate/similare Curs pentru comanda unităților 4 ani – șef serviciu/șef birou/similare
3. Șef serviciu/similare șef birou/similare Curs șef serviciu/birou 5 ani – ofițer specialist^1
4. Ofițer specialist^2 3 ani – ofițer provenit din ofițer în alt profil de activitate 4 ani – ofițer provenit din maistru militar/subofițer 4 ani – ofițer provenit din soldat și gradat profesionist 4 ani – ofițer din promoția de ofițeri 5 ani – ofițer din sursă externă
5. Ofițer^3 Curs de specializare pentru ofițerii care își schimbă profilul de activitate 3 ani – ofițer în alt profil de activitate
Curs de specializare pentru ofițerii absolvenți școlarizați în beneficiul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență -
Curs de formare a ofițerilor pentru ofițerii proveniți din maiștri militari/subofițeri 3 ani – maistru militar/subofițer
Curs de formare a ofițerilor pentru ofițerii proveniți din soldați și gradați profesioniști 4 ani – soldat și gradat profesionist
Curs pentru inițierea în carieră a ofițerilor proveniți din sursă externă -

^1 În cazul structurilor care nu au posturi de ofițer de execuție ierarhizate, condițiile de studii prevăzute la nr. crt. 4 se aplică funcției unice, iar vechimea minimă prevăzută la nr. crt. 3 și 4 se cumulează potrivit sursei de proveniență a ofițerilor.^2 Prin „ofițer specialist“ se înțelege una dintre funcțiile de ofițer specialist I, ofițer specialist II sau ofițer specialist III, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 0610/2017.^3 Prin „ofițer“ se înțelege una dintre funcțiile de ofițer principal I, ofițer principal II, ofițer principal III, ofițer I, ofițer II, ofițer III sau ofițer IV, stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 0610/2017.

 + 
Anexa nr. 4la ghid
CONDIȚIILE SPECIFICE
pentru promovarea în funcțiile de subofițeri

Nr. crt. Funcția Cursuri necesare promovării în funcție Vechime în funcții de nivel ierarhic inferior
1. Șef gardă de intervenție Curs șef GIS 2 ani – comandant de echipaj
2. Comandant de echipaj Curs comandant echipaj 4 ani – subofițer operativ
3. Conducător autospeciale în structurile de intervenție Curs de formare a subofițerilor în activitate proveniți din corpul soldaților și gradaților profesioniști 4 ani – în corpul soldaților și gradaților profesioniști
Studii postliceale – pompieri
Curs pentru inițierea în carieră a subofițerilor proveniți din sursă externă
4. Subofițer operativ în structurile de intervenție Curs de formare a subofițerilor în activitate proveniți din corpul soldaților și gradaților profesioniști 4 ani – în corpul soldaților și gradaților profesioniști
Studii postliceale – pompieri
5. Subofițer instructor Curs de instructor 2 ani – comandant de echipaj sau 4 ani – subofițer operativ
6. Subofițer structuri-suport Curs specializare 3 ani – subofițer operativ
Curs de formare a subofițerilor în activitate proveniți din corpul soldaților și gradaților profesioniști 4 ani – în corpul soldaților și gradaților profesioniști
Curs pentru inițierea în carieră a subofițerilor proveniți din sursă externă

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x