GHIDUL DE PROCEDURI din 26 octombrie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 8 noiembrie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 656 29/04/2004
ActulCOMPLETAT DEHG 1199 09/10/2003
ART. 1MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ART. 7MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ART. 8COMPLETAT DEHG 1199 09/10/2003
ART. 11MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 0ABROGAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 0MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 4MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 7MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 9MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 26/10/2000
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 656 29/04/2004
ActulCOMPLETAT DEHG 1199 09/10/2003
ActulREFERIT DEHG 1199 09/10/2003
ActulCONTINUT DEHG 1005 26/10/2000
ART. 1MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ART. 7MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ART. 8COMPLETAT DEHG 1199 09/10/2003
ART. 11MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 0ABROGAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 0MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 4MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 7MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003
ANEXA 9MODIFICAT DEHG 1199 09/10/2003





Notă
*) Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 1.005 din 26 octombrie 2000, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 552 din 8 noiembrie 2000.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul ghid de proceduri este elaborat potrivit părții B3 din anexa nr. 2 la Acordul de împrumut (Proiectul de închidere a minelor și de atenuare a impactului social) dintre România și Banca Internaționala pentru Reconstrucție și Dezvoltare – Împrumut nr. 4509-RO și prevede un ansamblu de reguli pentru stabilirea: obiectivelor acordării stimulentelor financiare; condițiilor de eligibilitate a antreprenorilor locali și a persoanelor fără loc de muncă care urmează să fie angajate și instruite de antreprenori locali; încheierii contractului dintre Agenția Naționala pentru Dezvoltarea și Implementarea Programelor de Reconstrucție a Zonelor Miniere și antreprenor; plății stimulentelor financiare; mecanismului de monitorizare, control, raportare și evaluare a efectelor determinate de acordarea stimulentelor financiare. + 
Articolul 2În sensul prevederilor prezentului ghid de proceduri, antreprenorii locali sunt angajatorii, persoane juridice legal constituite, cu capital majoritar privat, și persoane fizice autorizate potrivit legii, care desfășoară activități economice în localitățile din zonele miniere prevăzute în anexa nr. 1. + 
Articolul 3Perioada de acordare a stimulentelor financiare este de 14 luni de la data încheierii ultimului contract dintre Ministerul Industriei și Resurselor, prin Agenția Naționala pentru Dezvoltarea și Implementarea Programelor de Reconstrucție a Zonelor Miniere, și angajator, prin care se epuizează fondul, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2004.(la 23-12-2002,
Articolul 3 din Capitolul I a fost modificat de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 1.467 din 12 decembrie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 945 din 23 decembrie 2002
)
 + 
Articolul 4Definițiile unor termeni utilizați în cuprinsul ghidului de proceduri sunt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Capitolul IIProceduri de acordare a stimulentelor financiare + 
Articolul 5(1)Stimulentele financiare se acordă pe baza unui program de derulare care se elaborează de Agenția Naționala pentru Dezvoltarea și Implementarea Programelor de Reconstrucție a Zonelor Miniere, denumita în continuare AND, și se supune anual spre aprobare Comitetului de coordonare a implementării Proiectului de închidere a minelor și de atenuare a impactului social, denumit în continuare CCIP, constituit potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 418/1999.(2)Zona de operare a programului menționat la alin. (1) cuprinde localitățile din zonele miniere prevăzute în lista cuprinsă în anexa nr. 1 la ghidul de proceduri.
 + 
Articolul 6(1)În termen de 7 zile de la data aprobării programului prevăzut la art. 5 alin. (1) AND va proceda la promovarea unei campanii de informare publică, constând în:a)publicarea în doua cotidiene naționale de mare tiraj a invitatiei de depunere de către solicitanți a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare;b)publicarea, în doua cotidiene de mare tiraj din fiecare județ din zona de operare a schemei, a invitatiei de depunere de către solicitanți a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare;c)afișarea la sediile agențiilor pentru ocupare și formare profesională județene a invitatiei adresate solicitanților, în vederea depunerii cererilor de acordare a stimulentelor financiare;d)afișarea la sediile colectivelor zonale a invitatiei de depunere de către solicitanți a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare;e)organizarea de către AND, la sediul Ministerului Industriei și Comerțului și la sediile colectivelor zonale, a unor conferințe de presa după apariția primului anunț.(2)Campania de informare publică va fi repetată semestrial, în condițiile în care prin rectificarea bugetului de stat se majorează fondul sau dacă din fondul anual prevăzut în bugetul AND au mai rămas sume necontractate.(la 06-02-2002,
Alineatul (2) din Articolul 6 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
(3)AND va face publică lunar, prin modalitățile prevăzute la alin. (1) lit. c) și d), și trimestrial, prin publicarea într-un cotidian național de mare tiraj, lista cuprinzând informații privind solicitanții eligibili de stimulente financiare, cu care au fost încheiate contracte, și numărul de posturi ocupate cu persoane fără loc de muncă.(la 06-02-2002,
Alineatul (3) din Articolul 6 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
(4)Invitația pentru depunerea de către solicitanți a cererilor pentru acordarea de stimulente financiare va conține următoarele informații: denumirea proiectului; date despre împrumutul BIRD 4509-RO; denumirea programului; obiectivele programului prevăzut la art. 5 alin. (1); zona de operare; data începerii implementării programului de derulare a stimulentelor financiare; condiții de eligibilitate a solicitanților; criterii de eligibilitate a persoanelor fără loc de muncă; adresa colectivului zonal unde poate fi depusa cererea; modul de transmitere a cererilor; persoanele de contact din partea AND, identificate cu adresa, număr de telefon și fax, posta electronică.
 + 
Articolul 7Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitanții trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții de eligibilitate:a)să fie persoane fizice autorizate potrivit legii sau persoane juridice legal constituite, cu capital majoritar privat;b)sa desfășoare (în prezent sau în viitor) activitate economică în zona de operare;c)sa nu se afle în stare de faliment, lichidare sau încetare de plati ori într-o procedura legală ce poate determina un asemenea efect;d)sa nu înregistreze datorii la plata obligațiilor salariale;e)sa nu înregistreze datorii la bugetul de stat, la bugetul asigurărilor sociale de stat, la Fondul pentru plata ajutorului de șomaj și la Fondul asigurărilor sociale de sănătate;f)sa nu fi fost parte într-un contract anterior finanțat de organisme și bănci internaționale, care a încetat din cauza nerespectării de către solicitantul de stimulente financiare a termenelor și condițiilor contractuale;g)să prezinte o recomandare din partea consorțiului local privind comportamentul civic al solicitantului;h)să prezinte oferta publică de locuri de muncă vacante, potrivit anexei nr. 9A la contractul-cadru, cuprinzând numărul de posturi solicitat, criteriile de selecție, salariile nete și instruirea oferită, care să fie transmisă la sediul agenției pentru ocupare și formare profesională județene și colectivului zonal;i)sa nu fi derulat, cu mai puțin de 12 luni înainte de solicitarea de stimulente financiare, un program de restructurare în zona de operare din care să fi rezultat reduceri de personal pentru locuri de muncă similare celor pentru care solicită stimulente financiare.
 + 
Articolul 8Angajatorii pot beneficia de stimulente financiare pentru angajarea și instruirea persoanelor fără loc de muncă provenite din activitatea miniera sau din activități conexe acesteia, selectate pe baza următoarelor criterii de eligibilitate:a)sa nu fie beneficiare de pensie pentru limita de vârsta ori pentru invaliditate gradul I sau II;b)sa nu fi încetat activitatea prin desfacerea contractului individual de muncă de către un angajator din cauze imputabile angajatului, în cadrul programului de stimulente financiare;c)sa accepte instruirea profesională corespunzătoare postului oferit de angajator;d)să fie înregistrați la colectivul zonal și la sediul agenției pentru ocupare și formare profesională județene, pentru solicitarea unui loc de muncă;e)să se prezinte la data, ora și locul stabilite de angajator în solicitarea publică de angajare, în vederea selectării și angajării.
 + 
Articolul 9(1)Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantul trebuie să adreseze o cerere colectivului zonal cel mai apropiat de localitatea în care își desfășoară sau urmează să își desfășoare activitatea, din zona de operare, după cum urmează:a)cererea va fi întocmită pe baza formularului-tip prevăzut în anexa nr. 3 și va fi însoțită de documentele care certifica condițiile de eligibilitate prevăzute în anexa nr. 4;b)cererea se va depune în plic la sediul colectivului zonal al AND, la adresa indicată în anexa nr. 5, în fiecare zi lucrătoare a săptămânii între orele 8,30-14,00, de solicitant sau de persoana desemnată de acesta, începând din cea de a 10-a zi lucrătoare din ziua apariției anunțului în primul cotidian de mare tiraj.(2)Cererea va fi înregistrată în registrul instituit în acest scop de către o persoană imputernicita prin decizie a directorului general al AND pentru aceasta activitate. Registrul va cuprinde: numărul de înregistrare; data; ora și minutul; numărul de pagini; numele solicitantului; numele și semnătura persoanei care preda documentația; numele și semnătura persoanei care primește documentația.(3)La înregistrarea cererii persoana responsabilă cu aceasta activitate din cadrul colectivului zonal va elibera solicitantului sau persoanei desemnate de acesta o adeverința întocmită în baza formularului-tip din anexa nr. 6, păstrând o copie cu semnătura solicitantului.(4)Persoana responsabilă din cadrul colectivului zonal va transmite colectivului central al AND prin intermediul unui serviciu de curierat rapid, în termen de o zi lucrătoare de la data înregistrării, cererea, însoțită de documentele depuse de solicitant, conform prevederilor prezentului ghid de proceduri.(5)Cererile transmise colectivului central de colectivele zonale ale AND vor fi înregistrate de către un expert al AND desemnat prin decizie a directorului general, în ordinea datei, orei și minutului la care au fost înregistrate la colectivele zonale, care va analiza cererea, în vederea constatării îndeplinirii condițiilor de eligibilitate.(6)Autoritățile care certifica îndeplinirea condițiilor de eligibilitate a solicitanților de stimulente financiare, potrivit anexei nr. 4, au obligația de a răspunde solicitanților în termen de 2 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor acestora.(7)Pentru cererea solicitantului care a îndeplinit toate condițiile de eligibilitate expertul va întocmi referatul de aprobare, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 7, avizat pentru certificarea disponibilităților din fond de direcția economică a AND și de responsabilul de program de la UIP-AND, și îl va înainta spre aprobare directorului general al AND.(8)În termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii cererilor însoțite de documentele prevăzute în anexa nr. 4 expertul desemnat va transmite solicitantului rezultatul analizei încadrării în condițiile de eligibilitate, iar în cazul aprobării cererii, invitația în vederea încheierii contractului pentru acordarea de stimulente financiare, prevăzută în anexa nr. 8.(9)Solicitanții de stimulente financiare invitați pentru încheierea contractului se vor prezenta la sediul colectivului zonal sau central al AND în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea invitatiei. + 
Articolul 10Contractul-cadru pentru acordarea de stimulente financiare în vederea angajării și instruirii persoanelor fără loc de muncă, care se încheie între AND și angajator, este prevăzut în anexa nr. 9. + 
Articolul 11La solicitarea de stimulente financiare angajatorul va avea în vedere următoarele:a)valoarea stimulentului financiar ce revine pentru fiecare loc de muncă ocupat în conformitate cu prevederile prezentului ghid de proceduri sa reprezinte echivalentul în lei al sumei de maximum 720 dolari S.U.A./an/post, pentru un program de lucru de 40 de ore pe săptămâna;(la 06-02-2002,
Litera a) din Articolul 11 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
b)valoarea sumei reprezentând stimulentul financiar corespunzător fiecărui loc de muncă, până la limita prevăzută la lit. a), va fi stabilită prin contractul încheiat între AND și angajator;c)stimulentul financiar se acordă lunar sau la perioade mai mari, dacă părțile au convenit aceasta prin contract, proporțional cu timpul efectiv lucrat de angajat;d)suma ce revine ca salariu net lunar angajatului pentru timpul efectiv lucrat nu poate fi mai mica decât valoarea în lei a stimulentului financiar lunar, calculat la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Naționala a României din ziua anterioară efectuării plății;e)pentru perioada în care angajatul se afla în concediu de odihnă sau pentru primele 10 zile ale concediului medical nu se acordă stimulente financiare;f)prima cerere de plată se poate depune după 60 de zile de la semnarea contractului prevăzut la lit. b).
 + 
Articolul 12Pentru plata stimulentelor financiare la care sunt îndreptățiți prin contract angajatorii vor prezenta la colectivul zonal la care au depus solicitarea de stimulente financiare formularul prevăzut în anexa nr. 9B la contractulcadru, însoțit de următoarele documente, în original, semnate de reprezentantul împuternicit al angajatorului:a)fișa de pontaj cu timpul efectiv lucrat în fiecare luna aferentă locurilor de muncă ocupate în cadrul programului de stimulente financiare;b)statele de plată privind drepturile salariale aferente locurilor de muncă ocupate în cadrul programului de stimulente financiare;c)documente care certifica achitarea obligațiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de șomaj, Fondul asigurărilor sociale de sănătate, aferente locurilor de muncă ocupate în cadrul programului de stimulente financiare.
 + 
Articolul 13AND va efectua plata în termen de 30 de zile calendaristice de la data verificării și acceptării documentelor care atesta plata drepturilor salariale de către angajator. + 
Articolul 14Plățile vor fi efectuate în lei (echivalent al stimulentului financiar exprimat în dolari S.U.A.), la cursul comunicat de Banca Naționala a României din ziua anterioară eliberării sumelor. + 
Articolul 15Sumele reprezentând diferențele de curs valutar se vor regulariza la plățile din luna următoare. + 
Articolul 16Efectuarea plăților corespunzătoare numărului de locuri de muncă pentru care nu se respecta prevederile contractuale va înceta, iar orice sume deja plătite împreună cu dobânda, calculată la rata medie a dobânzii pe piața interbancara pentru depozitele plasate (BUBOR), comunicată de Banca Naționala a României, aferentă perioadei de neîndeplinire a obligațiilor, vor fi restituite AND de către angajator în următoarele cazuri:a)angajatorul a dispus încetarea contractului individual de muncă din cauze neimputabile angajatului;b)neîndeplinirea în termen de 30 de zile de la notificare a uneia dintre obligațiile ce revin angajatorului în baza contractului-cadru cuprins în anexa nr. 9, constatată de persoanele desemnate să monitorizeze derularea contractului, prin ordin al directorului general al AND, și de care angajatorul a luat cunoștința în scris. + 
Articolul 17Constatarea situațiilor prevăzute la art. 16 de către persoane din cadrul AND desemnate prin decizie a directorului general se notifica angajatorului în termen de 5 zile lucrătoare, pentru luarea măsurilor corespunzătoare. + 
Articolul 18În termen de 60 de zile de la notificarea angajatorului, în cazul în care acesta nu a luat măsurile corespunzătoare, AND va retine din suma stimulentelor financiare ce i se cuvin angajatorului pentru lunile imediat următoare datei la care a fost făcuta constatarea contravaloarea sumelor plătite, la care se adauga dobânda calculată la nivelul ratei medii a dobânzii de pe piața interbancara, comunicată de Banca Naționala a României, aferentă perioadei de neîndeplinire a obligațiilor contractuale.(la 06-02-2002,
Articolul 18 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
 + 
Articolul 19În cazul în care angajatorul a încasat necuvenit stimulente financiare de la AND, iar eventualele litigii ce decurg din neîndeplinirea obligațiilor contractuale nu au fost soluționate pe cale amiabilă, litigiile vor fi deduse spre judecata instanțelor competente, potrivit legii.
 + 
Capitolul IIIFinanțarea cheltuielilor de operationalizare a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare + 
Articolul 20AND va suporta din fonduri reprezentând contribuția României la realizarea proiectului, prevăzute în bugetul propriu al acesteia, conform art. 3 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 11/2000 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internaționala pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind finanțarea Proiectului de închidere a minelor și de atenuare a impactului social, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., semnat la București la 13 octombrie 1999, cu respectarea prevederilor legale privind achizițiile publice, la propunerea responsabililor de program din cadrul UIPAND și AND, numiți prin decizie a directorului general al AND, dispuse de directorul general al AND, următoarele cheltuieli:a)curierat pentru transmiterea documentelor prevăzute de prezentul ghid de proceduri;b)comisioane și speze bancare;c)comunicare (telefonie, fax, posta electronică, internet) în scopul îndeplinirii procedurilor;d)campaniile de informare publică pentru promovarea procedurilor de acordare a stimulentelor financiare, prevăzute la art. 6 alin. (1), (2) și (3).
 + 
Capitolul IVMonitorizarea, controlul, raportarea și evaluarea efectelor acordării de stimulente financiare + 
Articolul 21AND va elabora programul de monitorizare a angajatorilor, pe care îl va supune aprobării CCIP o dată cu programul de derulare prevăzut la art. 5 alin. (1). Programul de monitorizare va asigura verificarea trimestriala a fiecărui angajator de către reprezentanți desemnați prin decizie a directorului general al AND, numiți în continuare responsabili. + 
Articolul 22(1)Operațiunile desfășurate în cadrul contractelor pentru acordarea de stimulente financiare, încheiate între AND și angajatori, vor face obiectul monitorizarii, controlului, raportarii, evaluării și al vizitelor periodice efectuate de către responsabili.(2)Angajatorii sunt obligați sa pună la dispoziție responsabililor pentru verificare: fișele de pontaj, statele de plată, documentele de plată a obligațiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de șomaj și Fondul de asigurări sociale de sănătate, carnetele de muncă, documentele privind respectarea graficului de instruire, calitatea instruirii, raportarile trimestriale și bilanțul anual, documentele privind respectarea clauzelor prevăzute în contract, copii legalizate de pe actele de stare civilă care să certifice calitatea de membru al familiilor – soț/sotie, fiu/fiica – persoanelor provenite din activitatea miniera și din activități conexe acesteia ca urmare a concedierilor colective.(la 06-02-2002,
Alineatul (2) din Articolul 22 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
 + 
Articolul 23Responsabilii din cadrul colectivelor zonale vor transmite lunar rapoarte de monitorizare a implementării programului de stimulente financiare, precum și de evaluare a efectelor acesteia, însoțite de propuneri de îmbunătățire a ghidului de proceduri, conform anexei nr. 10. + 
Articolul 24Responsabilii care constata neîndeplinirea de către angajator a uneia dintre obligațiile contractuale vor notifica constatările efectuate în termen de 5 zile lucrătoare și le vor transmite responsabilului de program de la AND. + 
Articolul 25La cererea scrisă a uneia dintre persoanele angajate în cadrul programului de acordare a stimulentelor financiare responsabilii, mandatați de directorul general al AND, vor putea efectua vizite la sediul angajatorilor, având obligația de a depune în termen de 5 zile rapoarte privind modul în care și-au îndeplinit mandatul. Raportul se transmite atât angajatului, cat și angajatorului. + 
Articolul 26După încetarea contractului angajatorul va păstra documentele de justificare a cheltuielilor efectuate în executarea contractului, în conformitate cu prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, republicată.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 27Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentul ghid de proceduri. + 
Articolul 28Prevederile prezentului ghid de proceduri pot fi modificate sau completate în perioada de aplicare a acestuia, la propunerea ministrului industriei și comerțului, coordonator al Proiectului de închidere a minelor și de atenuare a impactului social, prin hotărâre a Guvernului.
 + 
Anexa nr. 1la ghidul de proceduriLISTAcuprinzând localitățile din zonele miniere în care pot fi acordateangajatorilor stimulente financiare   Judetul          Alba          Arges        Bacau         Bihor       Bistrita-    Caras-Severin    Cluj      Covasna     Dambovita  Colectiv          Alba        Ploiesti     Comanesti      Voivozi        Nasaud     Anina/Moldova   Rodna      Ploiesti    Ploiesti    zonal                                                                  Rodna          Noua  ANDIPRZM–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––   Totalullocalitatilor        35             7            7             18            14            31           5           2            2   miniere–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––Localitati     Zona miniera    Aninoasa     Asau          Zona          Zona          Bigar          Aghiresu  Valea         Sotangaminiere        defavorizata    Berevoiesti  Brusturoasa   miniera       miniera       Cozla          Iara      Crisului      Tatarani               Apuseni,        Boteni       Palanca       defavorizata  defavorizata  Jitin          Ticu      Zona               conform                      Dofteana      Stei-Nucet,   Rodna,        Liubcova       Baisoara  miniera               Hotararii       Campulung    Zona          conform       conform       Zona           Capusu    defavorizata               Guvernului      Muscel       miniera       Hotararii     Hotararii     miniera        Mare      Baraolt,               nr. 813/1999                 defavorizata  Guvernului    Guvernului    defavorizata             conform               Alba Iulia      Godeni       Comanesti,    nr. 194/1999  nr. 640/1999  Rusca                    Hotararii               Aiud                         conform                                   Montana,                 Guvernului               Albac           Poenari de   Hotararii     Zona          Lesu          conform                  nr. 209/1999               Arieseni        Muscel       Guvernului    miniera       Magura Ilvei  Hotararii               Avram Iancu                  nr. 207/1999  defavorizata  Ilva Mare     Guvernului               Campeni         Schitu                     Borod-        Nasaud        nr. 197/1999               Garda de Sus    Golesti                    Suncuius-                   Zona               Horea                                      Dobresti-                   miniera               Ighiu                                      Vadu                        defavorizata               Intregalde                                 Crisului,                   Bocsa,               Livezile Metes                             conform                     conform               Ocna Mures                                 Hotararii                   Hotararii               Ocolis                                     Guvernului                  Guvernului               Poiana Vadului                             nr. 195/1999                nr. 198/1999               Ponor                                      Zona                        Zona               Posaga                                     miniera                     miniera               Ramet                                      defavorizata                defavorizata               Scarisoara                                 Popesti-                    Moldova               Santimbru                                  Derna-                      Noua-Anina,               Unirea                                     Alesd,                      conform               Vadu Motilor                               conform                     Hotararii               Vidra                                      Hotararii                   Guvernului                                                          Guvernului                  nr. 199/1999                                                          nr. 196/1999                Garnic                                                          Rosia                       Pojejena                                                          Bratca                      Socol                                                          Pomezeu                     Dalboset                                                          Astileu                     Doclin                                                          Tauteu                      Eftimie                                                          Campani                     Murgu                                                          Brusturi                    Iablanita                                                          Suplacu de                  Lapusnicu                                                          Barcau                      Mare                                                                                      Racasdia                                                                                      Sopotu Nou   Judetul         Gorj        Harghita      Hunedoara     Maramures     Mehedinti     Prahova        Salaj      Satu     Suceava        Tulcea      Valcea  Colectiv      Targu Jiu       Balan          Deva-       Baia Mare/    Targu Jiu     Ploiesti      Voivozi     Mare       Gura       Deva-Brad    Targu Jiu    zonal                                      Brad/         Borsa                                               Baia    Humorului  ANDIPRZM                                   Petrosani                                                           Mare–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––   Totalullocalitatilor       39            1             28             38           16            5             12         2         27            2           21   miniere–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––Localitati     Targu Jiu     Zona          Deva           Zona          Baia de      Urlati        Maeriste      Turt   Dragoiesti    Baia          Alunuminiere        Pades         miniera       Ghelari        miniera       Arama                      Bocsa         Supur  Paltinoasa    Zona          Ramnicu               Tismana       defavori-     Teliucu        defavorizata  Floresti     Zona          Nusfalau                           miniera       Valcea               Pestisani     zata          Inferior       Baia Mare,    Baia         miniera       Samsud                             defavorizata  Voineasa               Dragutesti    Balan,        Hunedoara      conform       Baia Noua    defavorizata  Zona                 Valea         Altan-        Babeni               Borascu       conform       Calan          Hotararii     Corcova      Filipesti,    miniera              Moldovei      Tepe,         Dragasani               Bolbosi       Hotararii     Rachitova      Guvernului    Cazanesti    conform       defavorizata                       conform       Balcesti               Slivilesti    Guvernului    Unirea         nr. 203/1999  Husnicioara  Hotararii     Ip,                  Vama          Hotararii     Malaia               Vagiulesti    nr. 993/1998  Zona           Zona          Simian       Guvernului    conform              Manastirea    Guvernului    Berbesti               Turceni       Sandominic    miniera        miniera       Grozesti     nr. 205/1999  Hotararii            Humorului     nr. 210/1999  Cernisoara               Ionesti                     defavorizata   defavorizata  Sovarna      Zona          Guvernului           Izvoarele                   Copaceni               Ciuperceni                  Brad,          Borsa-Viseu,  Dubova       miniera       nr. 200/1999         Sucevei                     Otesani               Godinesti                   conform        conform       Isverna      defavorizata  Zona miniera         Sadova                      Horezu               Alimpesti                   Hotararii      Hotararii     Ponoarele    Ceptura,      defavorizata         Moldova-                    Costesti               Prigoria                    Guvernului     Guvernului    Obarsia-     conform       Hida-                Sulita                      Ocnele               Bengesti-                   nr. 991/1998   nr. 204/1999  Closani      Hotararii     Surduc-              Dorna                       Mari               Ciocadia                    Zona           Sighetu       Brosteni     Guvernului    Jibou-Balan,         Candrenilor                 Brezoi               Sacelu                      miniera        Marmatiei     Drobeta-     nr. 206/1999  conform              Zona                        Popesti               Crasna                      defavorizata   Seini         Turnu                      Hotararii            miniera                     Sinesti               Musetesti                   Valea Jiului,  Targu Lapus   Severin                    Guvernului           defavorizata                Rosiile               Saulesti                    conform        Budesti                                  nr. 201/1999         Bucovina,                   Lapusata               Zona                        Hotararii      Cernesti                                 Zona miniera         conform                     Stroesti               miniera                     Guvernului     Copalnic-                                defavorizata         Hotararii                   Mateesti               defavorizata                nr. 992/1998   Manastur                                 Sarmasag-            Guvernului               Albeni,                                    Cupseni                                  Chiesd-              nr. 208/1999               conform                                    Dumbravita                               Bobota,               Hotararii                                  Farcasa                                  conform               Guvernului                                 Grosi                                    Hotararii               nr. 191/1999                               Lapus                                    Guvernului               Zona                                       Ocna                                     nr. 202/1999               miniera                                    Sugatag               defavorizata                               Recea               Schela,                                    Sacalaseni               conform                                    Suciu de               Hotararii                                  Sus               Guvernului                                 Moisei               nr. 192/1999                               Salistea de               Zona                                       Sus               miniera                                    Sacel               defavorizata                               Viseu de               Motru-                                     Jos               Rovinari,                                  Repedea               conform                                    Poienile de               Hotararii                                  sub Munte               Guvernului                                 Rozavlea               nr. 193/1999(la 06-02-2002,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
 + 
Anexa nr. 2la ghidul de proceduriDEFINIȚIIÎn sensul ghidului de proceduri, următorii termeni se definesc astfel:a)UIP-AND – Unitatea de implementare a Proiectului de închidere a minelor și de atenuare a impactului social, înființată în cadrul AND;b)consortii locale – structuri asociative neguvernamentale cu personalitate juridică, înființate potrivit legii, prin inițiativa locală, formate din persoane și organizații ale comunității locale, interesate în reabilitarea economică a zonelor miniere;c)stimulent financiar – suma nerambursabilă cu valoarea nominală maxima de 500 dolari S.U.A., acordată în lei la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naționala a României în ziua anterioară eliberării acesteia, care se plătește de AND angajatorului pentru fiecare persoana fără loc de muncă angajata pentru o perioadă de 12 luni;d)programul de derulare – ansamblul acțiunilor privind derularea pe perioada unui an bugetar a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare;e)persoane fără loc de muncă – personal disponibilizat conform prevederilor Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protecția socială a persoanelor ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective, provenit din activitatea miniera și din activități conexe acesteia, precum și membrii familiilor acestora fără loc de muncă – soț/sotie, fiu/fiica;(la 06-02-2002,
Litera e) din Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
f)angajați – persoane încadrate cu contracte individuale de muncă și pregătite de angajator în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri, din rândul persoanelor fără loc de muncă;g)posturi vacante – locuri de muncă nou-create sau devenite libere ca urmare a fluctuatiei personalului, inclusiv prin demisie, deces sau transfer la alte unități, anunțate de angajatori prin solicitarea publică de angajare;h)posturi ocupate – posturi în care au fost angajate cu contract individual de muncă persoane fără loc de muncă, în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri;i)solicitant – persoana fizica autorizata potrivit legii sau persoana juridică legal constituită, cu capital majoritar privat, care desfășoară sau urmează sa desfășoare activități economice în zona de operare precizată în ghidul de proceduri și care își asuma obligația angajării și instruirii, cu contract individual de muncă pentru o perioadă de minimum 12 luni, a persoanelor fără loc de muncă, cu condiția acordării de stimulente financiare de către AND pentru fiecare post ocupat;j)angajator – persoana fizica autorizata potrivit legii sau persoana juridică legal constituită, cu capital majoritar privat, care desfășoară sau urmează sa desfășoare activități economice în zona de operare definită în ghidul de proceduri și căreia, în baza contractului încheiat cu AND, îi revine obligația angajării în munca și instruirii, pe bază de contract individual de muncă, a persoanelor fără loc de muncă;k)fondul – resurse financiare publice, destinate, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 11/2000, acordării de către AND de stimulente financiare angajatorilor;l)condiții de eligibilitate – condiții prevăzute în ghidul de proceduri, pe care trebuie să le îndeplinească solicitantul de stimulente financiare pentru a fi parte într-un contract cu AND;m)colectiv zonal – filiala fără personalitate juridică din cadrul AND, care își desfășoară activitatea în zona de operare precizată în ghidul de proceduri;n)activitate miniera – activitatea agenților economici care executa lucrări privind prospectiunea, explorarea, dezvoltarea, exploatarea, prelucrarea, concentrarea, extracția metalurgică și comercializarea produselor miniere;o)activități conexe – activități economice care asigura servicii și furnituri activității miniere, în care au fost întreprinse concedieri prin disponibilizări colective, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 22/1997;p)proiect – Proiectul de închidere a minelor și de atenuare a impactului social, finanțat prin Acordul de împrumut dintre România și Banca Internaționala pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., ratificat prin Ordonanța Guvernului nr. 11/2000;q)program – parte a componentei de Proiect "Atenuarea impactului social" pentru asigurarea de stimulente financiare în vederea angajării și instruirii persoanelor fără loc de muncă de către angajatori;r)contract-cadru – contractul pentru angajarea și instruirea persoanelor fără loc de muncă, cu acordarea de stimulente financiare angajatorului, încheiat de AND cu acesta.
 + 
Anexa nr. 3la ghidul de proceduriFORMULAR DE CERERE   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐   │  1│Numele solicitantului:                                                 │   │   │Denumirea completa (inclusiv tip) și prescurtare                       │   │   ├─────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┤   │   │Cod fiscal:              │ – Numărul și data înregistrării             │   │   │                         │   în registrul comerțului                   │   │   │                         │ – Autorizație de funcționare                │   └───┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐   │  2│Adresa oficială:                                                       │   │   │(inclusiv strada, localitatea, județul)                                │   │   ├─────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────────┤   │   │Telefon:             │Fax:                   │E-mail:                  │   │   ├─────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────────┤   │   │Adresa, telefon, fax și E-mail pentru corespondenta și contacte:       │   │   ├────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────┤   │   │Administrator/persoana fizica autorizata:   │  Persoana de contact:    │   └───┴────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┘   ┌───┬───────────────────────────┬────┬──────────────────────────────────────┐   │ 3 │ Data înființării          │ 4  │  Data privatizării (dacă este cazul) │   ├───┼───────────────────────────┴────┴──────────────────────────────────────┤   │ 5 │ Proprietari:                                                          │   │   │(Va rugăm sa indicați structura patrimoniului și a                     │   │   │ acționarilor/asociaților în %.)                                       │   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘   ┌───┬───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐   │ 6 │ Cifra de afaceri:                     │      1999                     │   └───┴───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐   │ 7 │ Situația contabila a solicitantului:                                  │   │   │ (Va rugăm sa adăugați ultimul bilanț contabil sau ultimul             │   │   │ formular de raportare contabila                                       │   │   │ ori ultima balanța de verificare, avizată de organele competente.)    │   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘   ┌───┬───────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┐   │   │                                       │                               │   │ 8 │ Obiectul principal al activității     │  9 Servicii/produse           │   │   │                                       ├───────────────────────────────┤   │   │                                       │ 10 Tipul clienților și        │   │   │                                       │    acoperirea geografică      │   └───┴───────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┘   ┌───┬─────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐   │11 │Numărul de persoane angajate în prezent      │  1999/2000              │   │   │ incluzând o scurta descriere a posturilor)  │                         │   ├───┼─────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤   │   │                                                                       │   │ 12│Fluctuatia personalului                                                │   │   │(Va rugăm sa indicați numărul de persoane care au părăsit              │   │   │unitatea în ultimele 12 luni, posturile                                │   │   │eliberate și motivele eliberării acestora.)                            │   ├───┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤   │   │    OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE                          │   │   │                                                                       │   │ 13│Numărul de posturi solicitate și descrierea acestora                   │   │   │(Va rugăm sa prezentați numărul de posturi solicitat;                  │   │   │pentru fiecare post precizati denumirea                                │   │   │postului și criteriile de selecție.)                                   │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │ 14│Salariul net corespunzător fiecărui loc de munca pentru                │   │   │care se solicita stimulente financiare                                 │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │ 15│Instruirea ce va fi asigurata                                          │   │   │(Descrieți aranjamentele făcute pentru asigurarea instruirii,          │   │   │asigurarea protecției muncii la locul de munca, inclusiv numele        │   │   │si poziția persoanei din cadrul unității, responsabilă cu              │   │   │asigurarea instruirii angajaților.)                                    │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │ 16│Necesarul de stimulente financiare solicitate                          │   │   │(Va rugăm sa precizati necesarul de stimulente financiare              │   │   │corespunzător fiecărui loc de munca prezentat în oferta                │   │   │publica de angajare.)                                                  │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │Valoarea totală a stimulentelor financiare                             │   │   │solicitate: …. dolari S.U.A.                                         │   │   │(Exemplu de calcul: numărul de posturi prezentate în oferta            │   │   │publica de angajare înmulțit cu maximum 500 dolari S.U.A.              │   │   │pentru fiecare post)                                                   │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘   ┌───┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐   │17 │Modalitatea de transmitere a răspunsului                               │   │   │(Va rugăm sa indicați modalitatea în care doriți sa fie făcuta         │   │   │transmiterea răspunsului la cererea dvs., precizând adresa             │   │   │completa și codul poștal pentru transmiterea poștală,                  │   │   │numărul de fax sau adresa de e-mail.)                                  │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   │   │                                                                       │   └───┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    Numele, prenumele și funcția …………………………………….    (persoana autorizata să semneze pentru și în numele unității ce întocmește    cererea)    Semnătura și ștampila …………………………..    Data cererii …………………………………..NOTĂ:Informații suplimentare privind completarea cererii se pot obține de la colectivul zonal din zona de operare, prevăzut în anexa nr. 2 la ghidul de proceduri. + 
Anexa nr. 4la ghidul de proceduriCONDIȚIILE DE ELIGIBILITATEa solicitanților de stimulente financiare, documenteleși autoritățile care le certifică Autoritatea care certifica    Documentul care certifica     Condiția de  condiția de eligibilitate      respectarea condiției      eligibilitate                                   de eligibilitate           0                              1                       2Camera de Comerț și Industrie   Copie de pe certificatul  Persoana fizicaa României și a Municipiului    de înregistrare           autorizata potrivitBucurești                       Dovada desfășurării       legii sau persoana                                activității economice     juridică legal                                în zona de operare a      constituită, cu                                schemei de stimulente     capital majoritar                                financiare                privat                                                          Solicitantul desfa                                                          soara activitate                                                          economică în zona de                                                          operare.Administrația financiară        Ultimul bilanț contabil,  Solicitantul:                                ultimul formular de       – nu se afla în situ-                                raportare contabila sau   atie de faliment,                                ultima balanța de verifi- lichidare sau                                care, avizate de organele încetare de plati ori                                competente                într-o  procedura                                Scrisoare de confirmare   legală ce poate                                                          determina un asemenea                                                          efect;                                                          – nu înregistrează                                                          datorii la plata                                                          obligațiilor salari-                                                          ale;                                                          – nu înregistrează                                                          datorii la plata                                                          obligațiilor fata de                                                          bugetul de stat.Direcția generală de munca      Scrisoare de confirmare   Solicitantul nusi solidaritate socială                                   înregistrează datorii(Casa de Pensii și Alte                                   la plata obligațiilorDrepturi de Asigurări                                     fata de bugetul asiSociale)                                                  gurarilor sociale de                                                          stat.Casa de asigurări sociale       Scrisoare de confirmare   Solicitantul nude sănătate                                               înregistrează datorii                                                          la plata obligațiilor                                                          fata de Fondul asi                                                          gurarilor sociale de                                                          sănătate.Consortiul local                Recomandare               Solicitantul are un                                                          comportament civic                                                          corespunzător.Agenția județeana pentru        Scrisoare de confirmare   Solicitantul nuocuparea forței de munca                                  înregistrează datorii                                                          la plata obligațiilor                                                          fata de Fondul pentru                                                          plata ajutorului de                                                          șomaj.                                Copie de pe solicitarea   Dovada publicării si                                publica de angajare       transmiterii către                                cu număr de înregistrare  agenția pentru                                la agenția pentru ocupare ocupare și formare                                și formare profesională   profesională județeana                                județeana                 a solicitării de                                Copie de pe solicitarea   angajare                                publica de angajare cu                                număr de înregistrare la                                AND                                Adeverința                Solicitantul nu a                                                          derulat, cu mai puțin                                                          de 12 luni înaintea                                                          solicitării de stimu-                                                          lente financiare, un                                                          program de                                                          restructurare în zona                                                          de operare, din care                                                          sa fi rezultat                                                          reduceri de personal                                                          pentru locuri de munca                                                          similare celor pentru                                                          care solicita stimu                                                          lente financiare.Solicitantul                    Declarație pe propria     Solicitantul nu a fost                                răspundere întocmită de   parte la un contract                                persoana fizica autori-   finanțat de Guvernul                                zata potrivit legii sau   României, organisme si                                de administratorul        bănci internaționale                                societății comerciale     și care a încetat                                solicitante (anexa nr.    din cauza nerespec                                3A)                       tarii termenelor si                                Declarație pe propria     condițiilor                                răspundere întocmită      contractuale de                                de persoana fizica        către solicitant.                                autorizata sau de                                administratorul soci                                etatii comerciale                                solicitante (anexa nr.                                3A)                                Un exemplar din publica                                tia în care a fost                                făcut anunțul–––––––––––––––––––––––––––(la 06-02-2002,
Anexa nr. 4 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
 + 
Anexa nr. 4Ala condițiile de eligibilitateDECLARAȚIESubsemnatul …….., persoana fizică autorizată prin ….., cu domiciliul în localitatea ………, str. …….. nr. …., bl. …. , ap. …., județul ………………….., declar pe propria răspundere ca în activitatea pe care o desfășor conform procedurilor legale:– nu sunt în încetare de plati sau într-o procedura de executare silită;– nu inregistrez datorii restante la plata obligațiilor salariale;– nu am fost parte într-un contract finanțat de instituții și bănci internaționale care a încetat din cauza nerespectării termenilor și condițiilor contractuale.Subsemnatul ………., administrator al Societății Comerciale …………., cu sediul în localitatea ………., str. …….. nr. …., bl. …., ap. …., județul ……………………, declar pe propria răspundere ca:– societatea pe care o reprezint nu se afla în stare de faliment, lichidare sau încetare de plati ori într-o procedura legală ce poate determina un asemenea efect;– societatea pe care o reprezint nu înregistrează datorii la plata obligațiilor salariale;– societatea pe care o reprezint nu a fost parte într-un contract finanțat de instituții și bănci internaționale, care a încetat din cauza nerespectării termenilor și condițiilor contractuale de către societatea comercială pe care o reprezint.Am luat la cunoștința ca pentru declarațiile necorespunzătoare adevărului suport consecințele art. 292 Cod penal.           Data Semnătura …………        …………. Ștampila persoanei fizice                                             autorizate/societății                                             comerciale + 
Anexa nr. 5la ghidul de proceduriDATELE DE IDENTIFICARE A COLECTIVELOR ZONALE AND ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr.                                                       Aria teritorială crt. Colectivul    Adresa          Telefon        Fax     de responsabilitate      zonal                                                (județul) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 1. Petroșani     General Vasile Milea                  nr. 32-34            054 542721  054 542721   Hunedoara                  2675 Petroșani,                               (Valea Jiului)                  județul Hunedoara 2. Targu Jiu     Piața Victoriei                  nr. 2-4              053 223538  053 223538   Gorj, Valcea,                  Targu Jiu, județul                            Mehedinți                  Gorj (camera 147) 3. Baia Mare     Str. Revoluției                  nr. 1                062 217186  062 217186   Maramureș                  4800 Baia Mare,       ext. 131     ext. 131   (aria vestica)                  județul Maramureș 4. Ploiești      str. Bobalna nr. 2   044 195065  044 195065    Prahova,                  Ploiești, județul                              Dâmbovița                  Prahova                                        Argeș, Covasna 5. Rodna         Str. Principala                  nr. 1003             063 377373  063 377373    Bistrița-                  4532 Rodna, județul                            Năsăud                  Bistrița-Năsăud 6. Balan         str. 1 Decembrie                  nr. 25               066 130191  066 130257    Harghita                  4137 Balan,                  județul Harghita 7. Gura          str. Sfantul Mihail    Humorului     nr. 1, bl. 6         030 231513  030 232919    Suceava                  Gura Humorului,                  județul Suceava 8. Baia Borșa    Str. Independentei                  nr. 12               062 345230  062 345422    Maramureș                  4997 Baia Borșa,      int. 187                 (aria estica)                  județul Maramureș 9. Comănești     Str. Ciobanus                  nr. 2                034 386655  034 386655    Bacău                  5475 Comănești,                  județul Bacău10. Moldova Noua  Căminul de                  nefamilisti nr. 2    055 542911  055 540456    Caras-Severin                  1785 Moldova Veche,                            (aria sudica)                  Orașul Nou,                  județul Caras-Severin11. Voivozi       Exploatări Miniere                  Voivozi,             059 132636  059 132636     Bihor, Sălaj                  Comuna Popești,                  județul Bihor12. Deva          Piața Unirii nr. 9,                  Deva,                054 218617  054 213641     Deva, Cluj,                  județul Hunedoara                               Tulcea13. Alba Iulia    Bd Victoriei                  nr. 109, Alba Iulia, 058 814459  058 814479     Alba                  județul Alba14. Anina         Piața Victoriei                  nr. 8,               055 240001  055 240001    Caras-                  Anina-Steierdorf                               Severin                  județul Cars-Severin ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Agenția Națională pentru Dezvoltarea și Implementarea Programelor de Reconstrucție a Zonelor Miniere Calea Victoriei nr. 152-154, sectorul 1, București (colectivul central)
 + 
Anexa nr. 6la ghidul de proceduriMINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERȚULUIAGENȚIA NAȚIONALA PENTRU DEZVOLTAREASI IMPLEMENTAREA PROGRAMELORDE RECONSTRUCȚIE A ZONELOR MINIEREColectivul zonal …….ADEVERINȚASe adeverește prin prezenta ca domnul ………., în calitate de …………, respectiv de reprezentant al Societății Comerciale ………….., a depus o cerere pentru acordarea de stimulente financiare.Cererea, împreună cu documentele prevăzute în anexa nr. 4 la ghidul de proceduri, a fost depusa în data de ……., la ora …… h …. m …. și a fost înregistrată în Registrul special al cererilor la nr. …………………. .Documentele depuse de ………., având ……… file, au fost semnate de responsabilul de la colectivul zonal …………… și de ……………… și au fost introduse în plic care a fost sigilat.Prezenta adeverința a fost întocmită în doua exemplare, ambele semnate de domnul ……………… .    ┌─────────────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐    │ │ │ │    │ Semnătura ……….. │ │Semnătura și ștampila │    │ Ștampila persoanei fizice │ │responsabilului │    │ autorizate/societății comerciale│ │colectivului zonal │    │ …………………………..│ │…………………. │    │ …………………………..│ │ │    └─────────────────────────────────┘ └────────────────────────┘ + 
Anexa nr. 7la ghidul de proceduri    MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERȚULUI    AGENȚIA NAȚIONALA PENTRU DEZVOLTAREA    SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR    DE RECONSTRUCȚIE A ZONELOR MINIERE                                       Directorul general al AND,                                …………………………………….                                     (numele, prenumele și semnătura)    Nr. …..    Data …..                                       Directorul economic al AND,                                …………………………………….                                      (numele, prenumele și semnătura)                                REFERAT     privind îndeplinirea condițiilor de eligibilitate de către …….

  Condiția de eligibilitate    Documentul care certifica respectarea condiției de eligibilitate  Autoritatea care certifica  
Persoana fizica autorizata potrivit legii sau persoana juridică legal constituită, cu capital majoritar privat        
Solicitantul desfășoară sau urmează sa desfășoare activități economice în zona de operare        
Solicitantul nu se afla în situație de faliment, lichidare sau încetare de plati ori într-o procedura legală ce poate determina un asemenea efect          
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligațiilor salariale      
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligațiilor fata de bugetul de stat        
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligațiilor fata de bugetul asigurărilor sociale de stat        
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligațiilor fata de Fondul pentru plata ajutorului de șomaj        
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligațiilor fata de Fondul asigurărilor sociale de sănătate        
Solicitantul nu a fost parte într-un contract finanțat de Guvernul României, organisme și bănci internaționale, care a încetat din cauza nerespectării termenilor și condițiilor contractuale de către solicitant              
Solicitantul are un comportament civic corespunzător      
Dovada publicării și transmiterii către agenția pentru ocupare și formare profesională județeana a solicitării de angajare          
Solicitantul nu a derulat, cu mai puțin de 12 luni înainte de solicitarea de stimulente financiare, un program de restructurare în zona de operare din care să fi rezultat reduceri de personal pentru locuri de muncă similare celor pentru care solicită stimulente financiare                  

 ┌────────────────────────────────────────┐ ┌────────────────────────────┐ │Solicitantul îndeplinește ………. / │ │ Se certifica existenta │ │nu îndeplinește ……….. │ │ disponibilităților în fond.│ │condițiile de eligibilitate. │ │ Responsabil program UIP-AND│ │ │ │ ………………………│ │Expert desemnat prin decizie a │ │ (numele, prenumele și │ │directorului general al │ │ semnătura) │ │AND ………………………….. │ │ │ │ (numele, prenumele și semnătura) │ └────────────────────────────┘ └────────────────────────────────────────┘

 + 
Anexa nr. 8la ghidul de proceduriMINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERȚULUIAGENȚIA NAȚIONALA PENTRU DEZVOLTAREASI IMPLEMENTAREA PROGRAMELORDE RECONSTRUCȚIE A ZONELOR MINIERECalea Victoriei nr. 152-154sectorul 1, BucureștiROMÂNIANr. ………………………Data ……………………..Către: …………………………..În urma analizării cererii dumneavoastră pentru acordarea de stimulente financiare, înregistrată la Colectivul zonal ………. în data de …../……../…, va facem cunoscut ca Societatea Comercială ………….. îndeplinește condițiile de eligibilitate.Ca urmare, va rugăm sa va prezentați în vederea încheierii contractului în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea prezentei adrese la sediul colectivului zonal la care a fost depusa cererea sau la sediul central al AND, situat în: Calea Victoriei nr. 152-154, sectorul 1, București, camera ………….. .În vederea stabilirii datei și a orei vizitei dumneavoastră, va rugăm sa ne contactati la numerele de telefon: ………; persoana de contact: …………. .Neprezentarea în termenul prevăzut mai sus poate conduce la pierderea calității de solicitant eligibil.Director general al AND,…………………………(numele, prenumele și semnătura) + 
Anexa nr. 9la ghidul de proceduriCONTRACT – CADRUpentru acordarea de stimulente financiare în vedereaangajării și instruirii persoanelor fără loc de muncă,provenite din activitatea miniera și activități conexe acesteianr. ……. din …………I.Părțile contractuluiA.Agenția Naționala pentru Dezvoltarea și Implementarea Programelor de Reconstrucție a Zonelor Miniere, denumita în continuare AND, reprezentată prin ………………., având funcția de director general, și ………………….., având funcția de director economic, cu sediul în …………, str. ……. nr. ……, telefon ……., fax ………, cont bancar: cont special la Trezoreria Municipiului București.B.Persoana fizica/Persoana juridică ………, denumita în continuare angajator, reprezentată prin ……, având funcția de ………………., și …………………., având funcția de ……………………, cu sediul în ……….., str. ………. nr. …., telefon ……, fax …., codul poștal ……, cont trezorerie ……..II.Obiectul contractuluiObiectul acestui contract este acordarea de stimulente financiare angajatorului pentru ocuparea a ….. posturi vacante, prevăzute în oferta publică de locuri de muncă vacante (anexa nr. 9A la contract), prin angajarea și instruirea de persoane fără loc de muncă.Persoanele fără loc de muncă sunt persoanele definite în anexa nr. 2 la ghidul de proceduri.III.Durata contractuluiDurata contractului este de … luni de la data semnării, dar nu poate depăși data de 31 decembrie 2003.Angajatorul va începe derularea acestui contract cel mai târziu la 60 zile de la data semnării lui.IV.Valoarea contractuluiValoarea estimată a contractului este egala cu echivalentul în lei la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A., comunicat de Banca Naționala a României în ziua anterioară efectuării plăților, a: ….. dolari S.U.A. = nr. posturi solicitate x maximum 720 dolari S.U.A./post și an.V.Modalități de plată a stimulentelor financiarePrima cerere de plată se depune de către angajator până la data de …. .Pentru restul plăților angajatorul va depune lunar cereri de plată, conform anexei nr. 9B la contract, până la data de 20 a fiecărei luni calendaristice.AND va efectua plata în contul …., deschis de angajator în acest scop la trezoreria statului.Condițiile de plată sunt cele stipulate la art. 11 și 12 din ghidul de proceduri.AND va efectua plata în termen de 30 de zile calendaristice de la data acceptării documentelor care atesta plata de către angajator a drepturilor salariale pentru posturile ocupate în baza contractului, potrivit orelor de muncă prestate de angajați.VI.Obligațiile părțilorA.AND are următoarele obligații:a)sa faciliteze contactul dintre persoanele fără loc de muncă și angajatori;b)să asigure asistență, la solicitarea angajatorilor, în problemele legate de obligațiile care le revin acestora prin contract;c)sa atentioneze angajatorul cu privire la problemele reclamate de angajați, cu referire la obligațiile ce îi revin acestuia prin contractul individual de muncă;d)să efectueze plata stimulentelor financiare la termenele și în condițiile convenite prin contract;e)sa urmărească modul în care angajatorul își îndeplinește obligațiile contractuale;f)sa sprijine angajatorul pe durata derulării contractului, în vederea realizării obiectivelor acestuia;g)sa faciliteze angajatorului, la solicitarea acestuia, accesul la programul de consultanța pentru afaceri.B.Angajatorul are următoarele obligații:a)sa încheie contracte de muncă individuale cu persoane fără loc de muncă, provenite din rândul persoanelor disponibilizate ca urmare a procesului de restructurare a unităților miniere sau conexe acestora, precum și cu membrii familiilor acestora fără loc de muncă, în termen de 60 de zile calendaristice de la data semnării contractului cu AND, pentru locurile de muncă nou-create sau devenite vacante ca urmare a fluctuatiei personalului (inclusiv prin demisie, transfer, deces sau pensionare);b)sa angajeze persoane în conformitate cu prevederile ghidului de proceduri, dar acest fapt sa nu aibă drept consecința încetarea unui alt contract de muncă pe durata nedeterminată;c)să asigure un tratament nediscriminatoriu în procesul de selectare a persoanelor fără loc de muncă pe care urmează să le angajeze;d)sa mențină contractele de muncă menționate la lit. a) pentru o perioadă de cel puțin 12 luni, cu excepția situației în care încetarea unui contract de muncă intervine din cauze imputabile angajatului, potrivit art. 130 alin. (1) lit. i), j), k) și l) din Codul muncii;e)sa angajeze în termen de 60 de zile o altă persoană în locul de muncă vacant, urmând aceleași proceduri de selecție, în cazul în care încetarea unui contract de muncă intervine înainte de scurgerea perioadei de 12 luni din cauze imputabile angajatului;f)să asigure instruirea angajaților la locul de muncă, în concordanta cu oferta publică de locuri de muncă vacante (anexa nr. 9A la contract), astfel cum este prevăzut la art. 7 lit. h) din ghidul de proceduri;g)să depună la colectivul zonal o copie a contractului individual de muncă al fiecărui angajat, însoțită de un grafic de instruire pentru locul de muncă respectiv, conform anexei nr. 9C la contract;h)să asigure personalul necesar pentru instruirea angajaților;i)să solicite AND încheierea unui act adițional la contractul de baza, în termen de 15 zile lucrătoare, dar nu cu mai puțin de 3 luni înainte de expirarea contractului, dacă din cauze neimputabile angajatorului acesta este obligat sa modifice structura de instruire stabilită prin contractul individual de muncă;j)să solicite AND în termen de 15 zile încheierea unui act adițional la contractul de baza, pentru majorarea numărului de angajați în programul de stimulente, în cazul în care persoane angajate în temeiul contractului inițial se afla în incapacitate temporară de muncă pe o perioadă mai mare de 60 de zile. Solicitarea poate fi înaintată cu minimum 6 luni înainte de data încetării contractului;k)sa informeze în scris colectivul zonal la care a depus cererea în legătură cu orice modificare intervenita în executarea contractelor individuale de muncă încheiate în baza contractului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data apariției acesteia;l)sa utilizeze contul deschis în lei la trezoreria statului numai pentru operațiunile financiare din cadrul programului, legate de acordarea de stimulente financiare în vederea facilitării verificărilor și pentru asigurarea transparenței în utilizarea sumelor primite;m)sa pună la dispoziție toate documentele legate de executarea contractului, la cererea persoanelor responsabile desemnate prin decizie a directorului general al AND.VII.Modificarea, suspendarea și încetarea contractuluiModificareaModificarea contractului poate fi făcuta prin acordul de voința al părților, materializat în acte adiționale la contract, întocmite în forma scrisă.Acordul de voința este limitat, în sensul că poate fi manifestat numai cu privire la clauzele contractului.Valoarea contractului poate fi modificată unilateral de către angajator, dar numai în sensul diminuării acesteia în funcție de numărul de locuri de muncă efectiv ocupate la încheierea perioadei de 60 de zile de la data semnării contractului.Valoarea contractului poate fi modificată unilateral de către AND pentru locurile de muncă neocupate, în termen de 60 de zile calendaristice de la data semnării contractului de către angajator.ÎncetareaPrezentul contract poate înceta în următoarele condiții:a)în cazul încetării finanțării, situație în care contractul este reziliat numai pentru viitor, lăsând neatinse prestațiile succesive care au fost făcute anterior rezilierii; în acest caz pct. IX nu se aplică;b)prin acordul părților, cu achitarea de către angajator a obligațiilor ce îi revin în conformitate cu art. 16 din ghidul de proceduri;c)în cazul în care angajatorul, din motive independente de voința lui, este silit sa înceteze activitatea sau sa modifice profilul acesteia, cu obligația notificării de către acesta AND în termen de 5 zile;d)în cazul intervenției cazurilor de forta majoră;e)la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul, în baza raportului de evaluare al responsabilului AND.Actul juridic care determina încetarea contractului are eficienta egala fata de ambele părți.VIII.Forta majorăConstituie cazuri de forta majoră evenimentele extraordinare, neprevăzute și inevitabile pentru una dintre părți, cum ar fi: război, cutremur, catastrofe naturale, incendii, inundatii, revoluții.Cazurile de forta majoră exonerează de răspundere partea contractantă care din acest motiv nu își respecta și nu poate executa obligațiile contractuale.În aceasta situație partea care din cauza de forta majoră nu își poate respecta și nu își poate executa obligațiile contractuale va înștiința în scris, în termen de cel mult 5 zile de la data apariției acestei situații, cealaltă parte, urmând ca pe durata cazurilor de forta majoră contractul să fie considerat suspendat.Dovada existenței cazurilor de forta majoră va fi certificată de Camera de Comerț și Industrie a României și a Municipiului București.Omisiunea de a anunța în scris apariția forței majore atrage răspunderea contractuală a părții aflate în aceasta situație, pentru daunele cauzate.IX.Răspunderea pentru neexecutarea obligațiilor contractualePentru neexecutarea clauzelor prezentului contract părțile răspund potrivit legii.În cazul în care angajatorul nu își respecta obligațiile asumate prin contract, AND va notifica angajatorului să depună toate diligențele pentru executarea corespunzătoare a contractului.Dacă angajatorul nu se conformează în termen de 60 de zile de la primirea notificării, AND va proceda în conformitate cu prevederile art. 18 și 19 din ghidul de proceduri.Rezilierea contractului din cauze imputabile angajatorului conduce la recuperarea de către AND a contravalorii în dolari S.U.A a stimulentelor financiare plătite până la data rezilierii contractului, la care se adauga dobânda la rata comunicată de Banca Naționala a României, aferentă perioadei respective. La valoarea astfel determinata se adauga o penalitate de 0,15% pe zi, începând cu data rezilierii contractului și până la data restituirii integrale a sumelor datorate.În cazul în care angajatorul prezintă dovezi acceptabile pentru AND ca o comanda sau un contract comercial legat de angajatul pentru care s-a plătit stimulentul a fost anulat din motive neimputabile angajatorului, prevederile alin. 1-4 ale acestui punct nu sunt aplicabile.În cazul în care AND nu își executa obligațiile contractuale sau le executa în mod necorespunzător, aceasta datorează angajatorului penalități de 0,15% pe zi, stabilite în condițiile legii.X.LitigiiÎn caz de litigiu părțile vor incerca soluționarea în mod amiabil a acestuia.În cazul în care nu se reușește soluționarea în mod amiabil a litigiului, părțile convin ca acesta să fie soluționat de instanțele judecătorești competente.Anexele nr. 9A, 9B și 9C fac parte integrantă din prezentul contract.XI.SemnăturiAngajator,……………………..Agenția Naționala pentru Dezvoltareași Implementarea Programelorde Reconstrucție a Zonelor Miniere(la 06-02-2002,
Anexa nr. 9 a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 57 din 17 ianuarie 2002, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 102 din 06 februarie 2002
)
 + 
Anexa nr. 9Ala contractul-cadruOFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCĂ VACANTE

1. Numărul de posturi solicitate și descrierea acestora
(Va rugăm sa prezentați numărul de posturi solicitat;
pentru fiecare post precizati denumirea
postului și criteriile de selecție.)

2. Salariul net corespunzător fiecărui loc de muncă pentru care
se solicita stimulente financiare nerambursabile

3. Instruirea ce va fi asigurata
(Descrieți aranjamentele făcute pentru asigurarea instruirii,
asigurarea protecției muncii la locul de muncă, inclusiv numele
și poziția persoanei din cadrul unității, responsabilă cu
asigurarea instruirii angajaților.)

               Data ………… Semnătura………………..
                                      Ștampila persoanei fizice
                                      autorizate/societății comerciale

 + 
Anexa nr. 9Bla contractul-cadruFORMULARpentru calculul și înregistrarea sumelor la care esteîndreptățit angajatorul, în funcție de timpul efectiv lucrat de angajațiPerioada (luna) ………….. anul …..

Nr crt      Numele șiprenumelepersoanei         Denumirealocului de muncă          Salariul net lunarla data angajarii    Numărulde zileefectivlucrate        Numărulde ore efectivlucrate        Salariulplătit pentru timpul efectiv lucrat mii lei      Tariful orar corespunzătorvalorii ști- mulentului financiar prevăzut în contract pentru postulrespectiv (dolari SUA/ ora) Valoarea stimulentului finan- ciar corespunzator timpului efectiv lucrat (dolari SUA  
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 

            Semnătura ………………………….            Ștampila persoanei fizice            autorizate/societății comerciale

 + 
Anexa nr. 9Cla contractul-cadru

                    GRAFIC DE INSTRUIRE
             întocmit de angajatorul ………..
Denumirea locului de muncă      Meseria pentru carese instruieste      Program de instruire Forma de ates- tare a instru- irii  
teoretică practica
Timp (ore) Perioada  Timp (ore) Perioada 
             
             
             
             
             
             
             
             
             

        Data ………./……../……. Semnătura ………………….                                             Ștampila persoanei fizice                                             autorizate/societății comerciale

 + 
Anexa nr. 10la ghidul de proceduriMONITORIZAREA, CONTROLUL, RAPORTAREA SI EVALUAREA EFECTELORACORDĂRII DE STIMULENTE FINANCIAREMonitorizarea, controlul, raportarea și evaluarea efectelor acordării de stimulente financiare sunt în sarcina colectivelor zonale ale AND. Aceasta cuprinde următoarele componente: monitorizarea de rutina și monitorizarea anuală.a)Monitorizarea de rutina consta în evidenta curenta a:– cererilor de stimulente financiare, pe categorii de unități solicitante (potrivit specificatiilor din ghidul de proceduri);– persoanelor angajate ca urmare a aplicării prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare (pe meserii/calificări avute la data angajării și pe meserii/calificări ce urmează să fie dobândite, pe sexe și pe categorii de vârsta – 18-30 de ani, 31-45 de ani, peste 45 de ani -, pe categorii de activități pentru care sunt angajate, potrivit CAEN, pe forme de angajare – contract de muncă/convenție civilă);– unităților selectate ca beneficiare ale stimulentelor financiare și ale sumelor efectiv plătite cu titlu de stimulente financiare, pe categorii de unități beneficiare;– nivelului mediu lunar al salariilor nete încasate de persoanele angajate, pe categorii de activități pentru care au fost angajate și instruite, potrivit CAEN;– schimbărilor de personal angajat, pe categorii de cauze – abandon, concediere, cauze de incompatibilitate cu cerințele postului etc.Aceste date se centralizează lunar și se raportează trimestrial la sediul central al AND. De la data devenirii operaționale a Sistemului de management al informatiei aceste date vor fi introduse lunar în baza de date a AND.b)Monitorizarea anuală consta în:– realizarea de analize în dinamica datelor centralizate lunar;– analiza și sistematizarea cauzelor de esec de integrare profesională;– calcularea indicelui de succes al aplicării programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul zonei miniere, pe categorii de unități beneficiare de stimulente financiare și pe categorii de activități, potrivit CAEN (numărul persoanelor angajate ca urmare a aplicării prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare, în cursul anului de referința, raportat la numărul persoanelor care au calitatea de angajat la sfârșitul anului respectiv, înmulțit cu 100);– calcularea indicelui de eficacitate relativă al aplicării programului de acordare de stimulente financiare la nivelul zonei miniere, pe categorii de unități beneficiare și pe categorii de activități pentru care s-a făcut angajarea (totalul plăților aferente anului de referința, raportat la numărul persoanelor angajate în anul respectiv pe baza convențiilor de subsidiere, înmulțit cu 100);– calcularea indicelui de eficacitate absolută al stimulentelor financiare la nivelul zonei miniere, pe categorii de unități beneficiare și pe categorii de activități pentru care s-a făcut angajarea (totalul plăților aferente anului de referința, raportat la numărul persoanelor angajate în anul respectiv și care au calitatea de angajat la sfârșitul anului respectiv, înmulțit cu 100);– calcularea indicelui de impact pe piața muncii ca urmare a aplicării programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul județelor din zona miniera (numărul total al persoanelor nou-angajate în anul de referința, raportat la numărul persoanelor angajate în cadrul programului de acordare de stimulente financiare, înmulțit cu 100);– evidențierea avantajelor și dezavantajelor implementării programului de acordare de stimulente financiare, precum și a factorilor de atractivitate/descurajare în aplicarea acestuia, pentru unitățile beneficiare și pentru persoanele astfel angajate, pe baza unor aprecieri scrise din partea unităților beneficiare și din partea persoanelor angajate, însoțită de propuneri pentru îmbunătățirea ghidului de proceduri.Aceste date se centralizează în cursul lunii ianuarie a anului următor anului de referința și se raportează la sediul central al AND. De la data devenirii operaționale a Sistemului de management al informatiei aceste date vor fi introduse anual în baza de date a AND.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x