GHID ESMA din 29 septembrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 912 din 10 octombrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LANORMA 33 29/09/2023
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DENORMA 33 29/09/2023
ActulREFERIT DENORMA 33 29/09/2023





Notă
Conținut de NORMA nr. 33 din 29 septembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 912 din 10 octombrie 2023.
I.Domeniu de aplicareCui i se aplică?1.Prezentul ghid se aplică autorităților competente, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 7 din CCPRRR, și CPC-urilor autorizate în temeiul art. 14 din EMIR. Ce se aplică? 2.Prezentul ghid se aplică în legătură cu art. 9 alin. (5) din CCPRRR, care mandatează ESMA să specifice lista minimă a indicatorilor calitativi și cantitativi menționați la art. 9 alin. (3) din CCPRRR, care trebuie incluși în planurile de redresare ale CPC. Prezentul ghid se aplică și în legătură cu art. 9 alin. (4) din CCPRRR, deoarece oferă îndrumări cu privire la integrarea indicatorilor din planurile de redresare ale CPC în sistemul de monitorizare al CPC. 3.Prezentul ghid trebuie citit în coroborare cu Ghidul ESMA privind scenariile din planurile de redresare ale CPC-urilor (ESMA91-372-1701). Când se aplică? 4.Prezentul ghid se aplică după două luni de la data publicării pe site-ul ESMA în limbile oficiale ale Uniunii Europene.II.Referințe legislative, abrevieri și definiții + 
Referințe legislativeCCPRRR – Regulamentul (UE) 2021/23 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2020 privind un cadru pentru redresarea și rezoluția contrapărților centrale și de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.095/2010, (UE) nr. 648/2012, (UE) nr. 600/2014, (UE) nr. 806/2014 și (UE) 2015/2.365 și a Directivelor 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2007/36/CE, 2014/59/UE și (UE) 2017/1.132^1;EMIR – Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții^2;Regulamentul delegat (UE) nr. 152/2013 – Regulamentul delegat (UE) nr. 152/2013 al Comisiei din 19 decembrie 2012 privind cerințele de capital pentru contrapărțile centrale^3;Regulamentul delegat (UE) nr. 153/2013 – Regulamentul delegat (UE) nr. 153/2013 al Comisiei din 19 decembrie 2012 privind cerințele pentru contrapărțile centrale^4;Regulamentul ESMA – Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare și piețe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei^5.^1 JO L 22, 22.1.2021, p. 1-102. ^2 JO L 201, 27.7.2012, p.1. ^3 JO L 52, 23.2.2013, p. 37. ^4 JO L 52, 23.2.2013, p. 41 ^5 JO L 331, 15.12.2010, p. 84. + 
AbrevieriBAU – statu-quo (business-as-usual);CERS – Comitetul european pentru risc sistemic;CPC – contraparte centrală;ESMA – Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe;IPF-uri – infrastructuri ale pieței financiare;SEE – Spațiul Economic European;SESF – Sistemul european de supraveghere financiară;UE – Uniunea Europeană.
Definiții5.Cu excepția cazului în care se prevede altfel, termenii utilizați în prezentul ghid au același înțeles ca în CCPRRR, EMIR și regulamentele delegate (UE) nr. 152/2013 și 153/2013.
III.Scop 6.Prezentul ghid are la bază art. 9 alin. (5) din CCPRRR și este emis în conformitate cu art. 16 din Regulamentul ESMA. Obiectivele prezentului ghid sunt de a stabili practici consecvente, eficiente și eficace în materie de supraveghere în cadrul SESF și de a garanta aplicarea comună, uniformă și coerentă a art. 9 alin. (3) din CCPRRR. În special, ghidul precizează lista minimă a indicatorilor calitativi și cantitativi care trebuie incluși în planurile de redresare ale CPC-urilor. Acești indicatori sunt evaluați de autoritățile competente în cadrul evaluării planurilor de redresare, astfel cum se prevede la art. 10 din CCPRRR și în conformitate cu acesta. 7.Obiectivul elaborării unui set de indicatori pentru planurile de redresare este de a defini un set de factori declanșatori care trebuie utilizați de fiecare CPC pentru a defini momentul în care trebuie să decidă dacă este cazul să ia măsuri în cadrul planului său de redresare și pentru a stabili ce acțiuni sau măsuri specifice cuprinse în planul de redresare pot fi luate, conform condițiilor și cerințelor prevăzute în CCPRRR. 8.În plus, în temeiul art. 16 alin. (1) din Regulamentul ESMA, ESMA poate emite ghiduri în scopul stabilirii de practici consecvente, eficiente și eficace în materie de supraveghere în cadrul SESF și al garantării aplicării comune, uniforme și coerente a dreptului Uniunii. În acest sens, domeniul de aplicare al prezentului ghid este extins dincolo de domeniul de aplicare prevăzut la art. 9 alin. (5) din CCPRRR, prin introducerea orientării 4 care acoperă integrarea indicatorilor din planurile de redresare ale CPC în sistemul de monitorizare al CPC. Scopul prezentului ghid este de a asigura monitorizarea tuturor tipurilor și surselor de risc relevante și integrarea acestora în sistemul de monitorizare, întrucât aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura eficacitatea generală a indicatorilor din planurile de redresare.IV.Obligații de conformare și de raportare + 
Statutul ghidului9.În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul ESMA, autoritățile competente și CPC-urile trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta prezentul ghid. 10.Autoritățile competente cărora li se aplică prezentul ghid trebuie să se conformeze prin includerea acestuia în cadrele lor juridice și/sau de supraveghere naționale, după caz, inclusiv în cazul în care există ghiduri specifice care vizează, în principal, CPC-urile. În acest caz, autoritățile competente trebuie să asigure, prin activități de supraveghere, respectarea ghidului de către CPC-uri.  + 
Cerințe de raportare11.În termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE, autoritățile competente cărora li se aplică prezentul ghid trebuie să informeze ESMA dacă (i) respectă, (ii) nu respectă, dar intenționează să respecte sau (iii) nu respectă și nu intenționează să respecte ghidul. 12.În caz de neconformitate, autoritățile competente trebuie, de asemenea, să informeze ESMA, în termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE, cu privire la motivele de neconformare. 13.Pe site-ul ESMA este disponibil un model de notificare. Modelul se completează și se transmite la ESMA. 14.CPC-urile cărora li se aplică prezentul ghid raportează autorităților lor competente, în mod clar și detaliat, dacă respectă prezentul ghid.
V.Ghid privind indicatorii din planurile de redresare ale CPC-urilor  + 
Orientarea 1: Neautomatizarea indicatorilor din planurile de redresare ale CPC15.Declanșarea unui indicator din planul de redresare al CPC trebuie să fie un eveniment care necesită atenția conducerii superioare sau a consiliului de administrație al CPC, astfel încât aceștia să înceapă să analizeze și să decidă, de la caz la caz, dacă trebuie să ia măsuri pe baza planului de redresare al CPC și să stabilească măsurile specifice de redresare care pot fi luate, conform condițiilor și cerințelor prevăzute în CCPRRR. Prin urmare, declanșarea unui indicator din planul de redresare al CPC nu trebuie înțeleasă ca un eveniment care generează un răspuns automat.
 + 
Orientarea 2: Categorii de indicatori din planurile de redresare ale CPC16.Planul de redresare pentru o CPC trebuie să cuprindă următoarele categorii de indicatori: Indicatori din planul de redresare al CPC în funcție de poziția lor în planul de redresare și de gradul de deteriorare a situației financiare sau operaționale a CPC: a)categoria (a) („Indicatori care oferă avertizări timpurii pentru aplicarea de măsuri de redresare“): (i)acești indicatori semnalează o probabilitate suficient de mare a necesității de a recurge la măsuri de redresare încât să justifice inițierea procesului de guvernanță necesar pentru activarea planului de redresare al CPC (cu alte cuvinte, nivelul de risc este suficient de ridicat pentru ca activarea planului de redresare să fie plauzibilă, deși încă incertă);(ii)acești indicatori trebuie să fie calibrați și stabiliți de CPC la un nivel adecvat, astfel încât:– să reflecte caracteristicile și particularitățile CPC în ceea ce privește profilul său de risc (inclusiv nivelul de complexitate, structura etc.); – atunci când se declanșează, să-i acorde suficient timp CPC să înceapă procesul de guvernanță, să informeze conducerea superioară sau consiliul de administrație al CPC, să efectueze o evaluare a situației și să notifice autoritatea competentă, cu un grad adecvat de anticipare înainte de aplicarea măsurilor de redresare; – să semnaleze o probabilitate suficient de mare a necesității de a recurge la măsuri de redresare, astfel încât să nu se suprapună cu indicatorii de avertizare timpurie utilizați pentru gestionarea riscurilor în situații de statu-quo; și – să nu se suprapună cu indicatorii din categoria (b) („Indicatori care semnalează trecerea de la gestionarea riscurilor în situații de statu-quo la faza de redresare“);b)categoria (b) („Indicatori care semnalează trecerea de la gestionarea riscurilor în situații de statu-quo la faza de redresare“): (i)acești indicatori semnalează trecerea de la etapa de gestionare a riscurilor în situații de statu-quo la faza de redresare ca urmare a necesității inevitabile de a recurge la măsuri de redresare (cu alte cuvinte, impactul realizat depășește resursele și capacitățile din situațiile de statu-quo și este nevoie de măsuri de redresare);(ii)acești indicatori trebuie să fie calibrați și stabiliți de CPC la un nivel adecvat, astfel încât:– să reflecte caracteristicile și particularitățile CPC în ceea ce privește profilul său de risc (inclusiv nivelul de complexitate, structura etc.); – să definească în mod clar momentul, situația sau reperul care determină necesitatea recurgerii la măsuri de redresare; și – să nu se suprapună cu indicatorii din categoria (a) („Indicatori care oferă avertizări timpurii pentru aplicarea de măsuri de redresare“). Indicatori din planul de redresare al CPC corelați cu măsurile de redresare: c)categoria (c) („Indicatori care semnalează recurgerea la măsuri specifice de redresare“): (i)în cazul în care CPC își activează planul de redresare, acești indicatori furnizează informații cu privire la circumstanțele sau pragurile specifice care ar declanșa recurgerea la o anumită măsură de redresare, în cazul în care mai multe măsuri sunt atribuite unui singur scenariu din planul de redresare. Cu alte cuvinte, o măsură de redresare specifică este corelată cu existența unor circumstanțe sau consecințe specifice, iar indicatorul semnalează apariția acestora;(ii)acești indicatori trebuie să îndrume procesul decizional și să ajute CPC să aleagă măsura de redresare adecvată pentru situația sau circumstanțele în cauză;(iii)în același timp însă, astfel cum s-a explicat deja în orientarea 1, CPC își menține flexibilitatea de a recurge la orice măsură pe care o consideră în cele din urmă ca fiind cea mai adecvată pentru situația dată, conform condițiilor și cerințelor stabilite în CCPRRR. Cu alte cuvinte, CPC nu trebuie să recurgă neapărat la măsura de redresare specifică semnalată de indicator.
 + 
Orientarea 3: Crearea indicatorilor din planul de redresare al CPC17.CPC trebuie să coreleze fiecare dintre scenariile din planurile sale de redresare cu cel puțin: a)un indicator din categoria (a) (indicator care oferă avertizări timpurii pentru aplicarea de măsuri de redresare); și b)un indicator din categoria (b) (indicator care semnalează trecerea de la gestionarea riscurilor în situații de statu-quo la faza de redresare).18.În cazul în care o CPC combină două tipuri de scenarii într-un singur scenariu real (în conformitate cu Ghidul privind scenariile din planurile de redresare ale CPC-urilor – ESMA91-372-1701), CPC trebuie să coreleze un astfel de scenariu cu cel puțin doi indicatori din categoria (a) (un indicator pentru fiecare tip de scenariu utilizat pentru scenariul combinat) și doi indicatori din categoria (b) (un indicator pentru fiecare tip de scenariu utilizat pentru scenariul combinat).19.CPC trebuie să creeze indicatori de categorie (a) și de categorie (b) pentru fiecare scenariu din planul său de redresare, utilizând matricea din tabelul din anexă. Pentru a evita orice îndoială, CPC trebuie să creeze acești indicatori pentru fiecare scenariu real din planul său de redresare (și anume scenariile create pentru fiecare dintre cele șapte tipuri de scenarii și orice scenarii suplimentare, precum și orice alte scenarii concepute de CPC, în conformitate cu Ghidul privind scenariile din planurile de redresare ale CPC-urilor – ESMA91-372-1701).20.În ceea ce privește indicatorii din categoria (a), o CPC își poate crea propriii indicatori pentru această categorie (și anume indicatorii nespecificați în tabelul 1 din anexă), pentru fiecare scenariu din planul său de redresare, în cazul în care consideră că indicatorii propuși în tabelul 1 din anexă nu sunt adecvați. În acest caz, CPC trebuie să prezinte o justificare autorității sale competente.21.CPC trebuie să calibreze și să cuantifice (de exemplu, prin stabilirea de praguri) indicatorii din categoria (a) și din categoria (b), dacă este posibil, pe baza caracteristicilor și a particularităților CPC în ceea ce privește profilul său de risc (inclusiv nivelul de complexitate, structura etc.), în conformitate cu orientarea 2.22.Pentru a-și crea indicatorii din categoria (c) (indicatori care semnalează recurgerea la măsuri specifice de redresare), o CPC trebuie să utilizeze oricare dintre următoarele opțiuni:a)să definească situația sau reperul care ar indica recurgerea la măsuri specifice de redresare;b)să indice principalii factori sau principalele circumstanțe care vor fi evaluate și vor îndruma procesul decizional pentru punerea în aplicare a măsurilor de redresare;c)să furnizeze un grafic sau un instrument similar care să descrie criteriile și procesul decizional pentru punerea în aplicare a măsurilor de redresare;d)să indice faptul că măsura din planul de redresare face parte dintr-o succesiune ordonată [de exemplu, CPC poate crea un grafic care să indice (presupusa) succesiune a măsurilor specifice de redresare care ar urma să fie utilizate pentru a contracara fiecare scenariu din planul de redresare].23.CPC trebuie să furnizeze autorității sale competente o explicație cu privire la modul în care au fost calibrați indicatorii și o analiză care să demonstreze că indicatorii din categoria (a) vor fi declanșați în timp util pentru a fi eficace.
 + 
Orientarea 4: Integrarea indicatorilor din planul de redresare al CPC în sistemul de monitorizare al CPC24.Pentru a integra indicatorii din planul de redresare în sistemul de monitorizare al CPC, o CPC trebuie:a)să monitorizeze toate „tipurile și sursele de risc relevante“ (astfel cum au fost identificate în Ghidul privind scenariile din planurile de redresare ale CPC-urilor – ESMA91-372-1701);b)să monitorizeze lichiditatea și numărul de participanți activi pe piață în cazul activităților pe care le compensează și al activelor pe care le dețin ca garanții reale sau investiții;c)să monitorizeze orice tendință în ceea ce privește numărul și gravitatea incidentelor din cadrul CPC și al IPF-urilor la care sunt expuse CPC-urile;d)să mențină și să monitorizeze o listă a entităților care pot fi surse de risc semnificativ, inclusiv:(i)membrii care contribuie în cea mai mare măsură la riscul CPC (de exemplu, prin intermediul fondului de garantare);(ii)CCP-urile interoperabile;(iii)entitățile, furnizorii de servicii sau infrastructurile pieței financiare care pot prezenta un risc semnificativ de lichiditate în caz de dificultăți financiare sau operaționale;(iv)membrii care pot fi o sursă semnificativă atât de pierderi care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată, cât și de pierderi care nu sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată.
 + 
Orientarea 5: Actualizarea indicatorilor din planul de redresare al CPC25.CPC trebuie să își revizuiască și, dacă este necesar, să își actualizeze indicatorii din planurile de redresare, potrivit orientărilor 1-4, de fiecare dată când își revizuiește planul de redresare în conformitate cu art. 9 alin. (9) din CCPRRR.
VI.Anexă la ghid
Tabel: Matrice pentru crearea indicatorilor din planul de redresare

Tipuri de scenarii incluse în planul de redresare Indicatori din categoria (a) („Indicatori care oferă avertizări timpurii pentru aplicarea de măsuri de redresare“) Indicatori din categoria (b) („Indicatori care semnalează trecerea de la gestionarea riscurilor în situații de statu-quo la faza de redresare“)
1a. Situație de neîndeplinire a obligațiilor de plată care cauzează pierderi financiare ce se propagă prin ordinea utilizării resurselor CPC în situații de neîndeplinire a obligațiilor de plată, cu revenirea la un portofoliu corelat prin instrumente voluntare de piață Neîndeplinirea obligațiilor de plată de către unul sau mai mulți membri, al cărei efect combinat ar putea consuma o parte semnificativă din fondul de garantare al CPC Începerea procesului de gestionare a situației de neîndeplinire a obligațiilor de plată cu un portofoliu (portofolii) care are (au) pierderi evaluate la prețul pieței ce depășesc [marjele membrului (membrilor) care nu și-a (și-au) îndeplinit obligațiile de plată + participarea proprie + un cuantum semnificativ din dimensiunea totală a fondului de garantare] Probabilitate ridicată de neîndeplinire a obligațiilor de plată de către unul sau mai mulți membri, al cărei efect combinat ar putea consuma o parte semnificativă din fondul de garantare al CPC. Probabilitatea de neîndeplinire a obligațiilor de plată ar fi semnalată de indicatori de piață. Pierderi realizate sau previzionate care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată și care ar consuma toate resursele prefinanțate ale fondului de garantare
1b. Situație de neîndeplinire a obligațiilor de plată de către o CPC interoperabilă care cauzează pierderi financiare ce se propagă prin ordinea utilizării resurselor CPC în situații de neîndeplinire a obligațiilor de plată Neîndeplinirea obligațiilor de plată de către o CPC interoperabilă în condiții de criză a pieței, atunci când acest tip de entitate reprezintă una dintre cele mai mari expuneri ale CPC Probabilitate ridicată de neîndeplinire a obligațiilor de plată de către o CPC interoperabilă în condiții de criză a pieței, atunci când acest tip de entitate reprezintă una dintre cele mai mari expuneri ale CPC Neîndeplinirea combinată a obligațiilor de plată de către un membru și o CPC interoperabilă, al cărei efect combinat ar reprezenta o provocare semnificativă pentru finanțarea CPC Probabilitate ridicată de neîndeplinire combinată a obligațiilor de plată de către un membru și o CPC interoperabilă, al cărei efect combinat ar reprezenta o provocare semnificativă pentru finanțarea CPC Pierderi realizate sau previzionate care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată și care ar consuma toate resursele prefinanțate relevante disponibile pentru acoperirea situației de neîndeplinire a obligațiilor de plată de către o CPC interoperabilă
2. Situație de neîndeplinire a obligațiilor de plată care cauzează pierderi financiare, cu un proces de gestionare a situațiilor de neîndeplinire a obligațiilor de plată care necesită utilizarea unor mecanisme obligatorii, bazate pe norme (astfel cum se prevede în planul de redresare al CPC) pentru a restabili un portofoliu corelat Identificarea din timp a unei eventuale incapacități de a restabili cu succes un portofoliu corelat prin instrumente voluntare de piață, ca urmare a caracteristicilor portofoliului licitat, a condițiilor de piață sau a factorilor operaționali CPC nu este în măsură să restabilească un portofoliu corelat fără măsuri de redresare.
3. Situație care nu presupune neîndeplinirea obligațiilor de plată ce împiedică CPC să își îndeplinească funcțiile critice Situație de continuitate a activității sau acumularea de incidente operaționale sau o tendință de deteriorare a performanței sistemelor CPC sau a serviciilor oferite de un terț care furnizează servicii critice CPC sau percepția unei amenințări cibernetice sporite CPC ia cunoștință de probabilitatea retragerii unor servicii conexe. Posibile modificări ale cadrului juridic care ar ridica obstacole semnificative în calea furnizării de servicii de către CPC Un terț care furnizează servicii critice unei CPC nu poate sau nu dorește să le furnizeze. Incapacitatea de a continua operarea sistemului CPC, indiferent de originea incidentului Noi dispoziții legale (de exemplu, legislație sau hotărâri judecătorești) afectează capacitatea CPC de a-și îndeplini funcțiile critice.
4. Situație care nu presupune neîndeplinirea obligațiilor de plată și care cauzează pierderi financiare Intrarea în dificultate a unei entități terțe care ar putea genera pierderi financiare semnificative, directe sau indirecte Probabilitate ridicată de intrare în dificultate a unei entități terțe care ar putea genera pierderi financiare semnificative, directe sau indirecte Risc juridic cu probabilitate ridicată de materializare și care ar putea avea un impact semnificativ asupra resurselor CPC Fraudă, atac cibernetic sau situație operațională care ar putea genera pierderi financiare majore Pierderi de investiții care ar putea avea un impact financiar major Pierderi realizate sau preconizate care ar consuma toate resursele de capital relevante
5. Situație de neîndeplinire a obligațiilor de plată care cauzează un deficit de lichiditate Intrarea în dificultate a unuia sau a mai multor membri, al cărei efect combinat ar reprezenta o provocare semnificativă pentru poziția de lichiditate a CPC Probabilitate ridicată de intrare în dificultate a unuia sau a mai multor membri, al cărei efect combinat ar reprezenta o provocare semnificativă pentru poziția de lichiditate a CPC Probabilitatea de neîndeplinire a obligațiilor de plată ar fi semnalată de indicatori de piață Deteriorarea indicatorilor interni de lichiditate care semnalează o poziție de lichiditate sub pragul minim definit de CPC Deficit de lichiditate realizat sau previzionat care ar epuiza întreaga capacitate de generare de lichiditate în situații de statu-quo, definită de CPC
6. Situație care nu presupune neîndeplinirea obligațiilor de plată și care cauzează un deficit de lichiditate Deteriorarea indicatorilor interni de lichiditate care semnalează o poziție de lichiditate sub pragul minim definit de CPC Pierderea/Eliminarea unui serviciu de lichiditate (încetarea contractului, respingerea CPC de către contraparte, ieșirea contrapărții de pe piață în cazul acestui serviciu etc.) care are un impact semnificativ asupra poziției de lichiditate a CPC Intrarea în dificultate operațională sau financiară a unei entități terțe, a unei infrastructuri a pieței financiare sau a unui furnizor de servicii care ar putea avea un impact semnificativ asupra poziției de lichiditate a CPC Deficit de lichiditate realizat sau previzionat care ar epuiza întreaga capacitate de generare de lichiditate în situații de statu-quo, definită de CPC
7. Situație (situații) care cauzează simultan pierderi care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată și pierderi care nu sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată Intrarea în dificultate a unei entități identificate ca potențială sursă simultană de pierderi care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată și de pierderi care nu sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată Probabilitate ridicată de intrare în dificultate a unei entități identificate ca potențială sursă simultană de pierderi care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată și de pierderi care nu sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată Intrarea în dificultate a uneia sau a mai multor entități, al cărei efect combinat creează atât pierderi care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată, cât și pierderi care nu sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată, declanșând oricare dintre indicatorii din categoria (b) de mai sus (indicatori care semnalează trecerea de la gestionarea riscurilor în situații de statu-quo la faza de redresare) pentru pierderile care sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată, pierderile care nu sunt legate de neîndeplinirea obligațiilor de plată sau scenariile de deficit de lichiditate

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x