Notă …
Pus în aplicare prin NORMA nr. 1 din 10 ianuarie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 77 din 26 ianuarie 2022.*) Varianta în limba română a anexei ghidului nu reprezintă traducerea oficială realizată de către Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (ESMA).I.Domeniu de aplicareCui i se aplică?1.Prezentul ghid se aplică autorităților competente. … Ce se aplică?2.Prezentul ghid se aplică în legătură cu art. 18 și 19 din EMIR (colegii pentru CPC) cu privire la sarcinile menționate la art. 15, 17, 30, 31, 32, 35, 49, 51 și 54 din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 și în legătură cu Regulamentul delegat (UE) nr. 876/2013 al Comisiei în ceea ce privește standarde tehnice de reglementare privind colegiile pentru contrapărțile centrale. … … II.Referințe legislative, abrevieri și definiții3.Referințe legislativeRegulamentul ESMA – Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare și piețe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei^1^1 JO L 331, 15.12.2010.EMIR – Regulamentul privind infrastructurile pieței europene – Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții^2, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul (UE) 2019/2.099 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2019 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 în ceea ce privește procedurile și autoritățile implicate în autorizarea contrapărților centrale și cerințele pentru recunoașterea contrapărților centrale din țări terțe^3^2 JO L 201, 27.7.2012.^3 JO L 322, 12.12.2019.Regulamentul delegat privind colegiile – Regulamentul delegat (UE) nr. 876/2013 al Comisiei din 28 mai 2013 de completare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standarde tehnice de reglementare privind colegiile pentru contrapărțile centrale^4, astfel cum a fost modificat prin Regulamentul delegat (UE) 2020/2.145 al Comisiei din 1 septembrie 2020^5^4 JO L 244, 13.9.2013.^5 JO L 428, 18.12.2020. … 4.AbrevieriCPC – contraparte centralăComisia – Comisia EuropeanăESMA – Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și PiețeUE – Uniunea Europeană … … III.Scop5.Acest ghid este elaborat în temeiul art. 16 alin. (1) din Regulamentul ESMA și înlocuiește ghidul adoptat de ESMA la 4 iunie 2013 (ESMA/2013/661). Obiectivele prezentului ghid sunt de a stabili practici de supraveghere coerente, eficiente și eficace în cadrul Sistemului european de supraveghere financiară și de a asigura aplicarea comună, uniformă și consecventă a art. 18 și 19 din EMIR și din Regulamentul delegat privind colegiile. Acestea urmăresc în special să propună un acord scris standard care să asigure instituirea în timp util a unui colegiu pentru CPC și buna funcționare a acestuia. Acordul scris standard ia în considerare modificările EMIR, în special art. 18 și 19, precum și modificările aduse Regulamentului delegat privind colegiile. … … IV.Conformitate și obligații de raportareStatutul ghidului6.În conformitate cu art. 16 alin. (3) din Regulamentul ESMA, autoritățile competente trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta prezentul ghid. … 7.Autoritățile competente cărora li se aplică ghidul trebuie să se conformeze și să îl includă în acordurile scrise privind instituirea și funcționarea unui colegiu pentru CPC. … Cerințe de raportare8.În termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE, autoritățile competente cărora li se aplică acest ghid trebuie să informeze ESMA dacă: (i) respectă, (ii) nu respectă, dar intenționează să respecte sau dacă (iii) nu respectă și nu intenționează să respecte ghidul. În lipsa unui răspuns până la acest termen, se va considera că autoritățile competente nu se conformează. … 9.În caz de neconformitate, autoritățile competente trebuie, de asemenea, să informeze ESMA, în termen de două luni de la data publicării ghidului pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE, cu privire la motivele de neconformare cu ghidul. … 10.Un model de notificare este disponibil pe site-ul ESMA. Notificările se trimit la adresa EU-CCP@esma.europa.eu. … … V.Ghid privind acordurile scrise dintre membrii colegiilor pentru CPC11.Când înființează un colegiu pentru CPC în temeiul art. 18 din EMIR, autoritatea competentă trebuie să propună un acord scris în conformitate cu acordul scris standard prevăzut în anexă. … 12.Când i se prezintă un acord scris privind înființarea și funcționarea unui colegiu pentru CPC care nu se abate de la acordul scris standard prevăzut în anexă, autoritatea competentă trebuie să convină asupra unui astfel de acord scris în termen de 12 zile calendaristice de la primire și trebuie să evite solicitarea de modificări ale acordului scris care introduce o abatere de la acordul scris standard. … 13.În sensul prezentului ghid, propunerea de a încredința sarcini suplimentare unuia sau mai multor membri ai colegiului în funcție de circumstanțele specifice ale unei CPC individuale nu trebuie considerată o abatere de la acordul scris standard. … … +
ANEXĂ
ACORD SCRIS
privind înființarea și funcționarea colegiului pentru contrapartea centrală (CPC)1.Introducere1.1.În conformitate cu prevederile art. 18 alin. (5) din Regulamentul (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului din 4 iulie 2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărțile centrale și registrele centrale de tranzacții („Regulamentul“ sau EMIR), așa cum a fost acesta modificat de Regulamentul (UE) 2019/2.099 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2019 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 în ceea ce privește procedurile și autoritățile implicate în autorizarea contrapărților centrale și cerințele pentru recunoașterea contrapărților centrale din țări terțe, ale Regulamentului delegat (UE) nr. 876/2013 al Comisiei din 28 mai 2013 de completare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standarde tehnice de reglementare privind colegiile pentru contrapărțile centrale așa cum a fost acesta modificat de Regulamentul delegat (UE) 2020/2.145 al Comisiei din 1 septembrie 2020 de modificare a Regulamentului delegat (UE) nr. 876/2013 al Comisiei de completare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește modificări ale componenței, funcționării și gestionării colegiilor pentru contrapărțile centrale („STR“), acest acord („acordul scris“) între membrii colegiului pentru CPC este menit să stabilească condițiile practice pentru înființarea și funcționarea colegiului pentru CPC („Colegiul“) și să faciliteze derularea eficientă a activității colegiului, în conformitate cu EMIR și STR. … 1.2.Prezentul acord scris nu creează obligații legale suplimentare pentru membrii colegiului față de cele stabilite în EMIR sau STR. Funcția colegiilor este de a facilita realizarea sarcinilor prevăzute în EMIR, iar sarcinile atribuite membrilor colegiilor, precum și componența, înființarea și managementul colegiilor au fost stabilite de legiuitor în EMIR ca obligații legale și, prin urmare, sunt obligatorii și direct aplicabile tuturor membrilor colegiului. Condițiile practice menționate în STR sunt parte integrantă a acestui acord scris. … 1.3.Se intenționează ca acest acord scris să respecte EMIR și STR. Cu toate acestea, în situația în care există un conflict între o prevedere a EMIR (sau STR) și acest acord scris, atunci prevederile EMIR (sau STR) prevalează. … 1.4.Prezentul acord scris nu înlocuiește sau nu împiedică un membru al colegiului de la organizarea ori participarea la orice alte acorduri bilaterale sau multilaterale în scopuri de reglementări, supraveghere sau monitorizare cu privire la CPCul respectiv. … … 2.Definiții2.1.Autoritatea coordonatoare, în sensul prezentului acord scris, este autoritatea competentă desemnată de către statul membru de origine al CPC pentru a stabili, a gestiona și a coordona colegiul pentru CPC, în conformitate cu art. 18 alin. (1) din EMIR. … 2.2.Membru al colegiului în sensul prezentului acord scris este o autoritate care se califică pentru statutul de membru al colegiului, inclusiv, dacă este cazul, ca urmare a deciziei autorității coordonatoare, în conformitate cu art. 18 alin. (2) din EMIR. … … 3.Formarea colegiului3.1.În conformitate cu art. 18 alin. (1) din EMIR, autoritatea coordonatoare trebuie să stabilească un colegiu în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei solicitări complete de către CPC pentru autorizare în calitate de CPC conform EMIR. … 3.2.În conformitate cu art. 18 alin. (5) din EMIR, înființarea și funcționarea colegiului se bazează pe prezentul acord scris între toți membrii colegiului. … 3.3.În scopul asigurării că termenul-limită pentru înființarea colegiului este respectat, măsurile ce urmează să fie luate de către autoritatea coordonatoare pentru înființarea colegiului, precum și termenele corespunzătoare sunt stabilite după cum urmează:3.3.1.În termen de 5 zile calendaristice de la primirea unei solicitări complete de autorizare în conformitate cu EMIR, autoritatea coordonatoare stabilește care autorități se încadrează ca membri ai colegiului, în conformitate cu art. 18 alin. (2) din EMIR, în particular lit. (b)-(h). Autoritatea coordonatoare furnizează ESMA o copie a analizei care a stat la baza hotărârii sale. … 3.3.2.În termen de 7 zile calendaristice de la primirea unei solicitări complete de autorizare în conformitate cu EMIR, autoritatea coordonatoare furnizează membrilor colegiului:3.3.2.1.o copie a prezentului acord scris, în scopul revizuirii și aprobării de către membrii colegiului; … 3.3.2.2.o listă completă a membrilor colegiului, inclusiv categoriile de la art. 18 alin. (2) lit. (b)-(h) din EMIR la care se încadrează; … 3.3.2.3.o explicație deplin motivată a oricăror situații în care dispozițiile prezentului acord scris încalcă Ghidurile ESMA cu privire la acordurile scrise între membrii colegiilor CPC (Ghidurile), cu sublinierea diferențelor dintre prezentul acord scris și acordul scris standard inclus în Ghidurile cu privire la acordurile scrise între membrii colegiilor. … … 3.3.3.În situația în care o autoritate competentă a unui membru compensator menționată la art. 18 alin. (2) lit. (ca) din EMIR sau o bancă centrală de emisiune menționată la art. 18 alin. (2) lit. (i) din EMIR dorește să participe în colegiul unei CPC, aceasta transmite cererea sa justificată autorității coordonatoare a CPC. În cazul unei autorități competente menționate la art. 18 alin. (2) lit. (ca) din EMIR, atunci când revizuiește justificarea furnizată în conformitate cu art. 18 alin. (2) lit. (ca) din EMIR, autoritatea coordonatoare poate lua în considerare, printre altele, nivelul contribuțiilor la fondul de garantare al CPC al membrilor compensatori pentru care autoritatea competentă solicitantă este autoritatea competentă și importanța sistemică a CPC pentru statul membru al autorității competente solicitante. În cazul unei bănci centrale de emisiune menționate la art. 18 alin. (2) lit. (i) din EMIR, atunci când revizuiește justificarea furnizată în conformitate cu art. 18 alin. (2) lit. (i) din EMIR, autoritatea coordonatoare poate lua în considerare, printre altele, ponderea relativă a monedei în media pozițiilor deschise la finalul zilei ale CPC-ului pentru toate instrumentele financiare compensate de CPC, importanța sistemică a CPC pentru zona monetară și denominarea monetară a instrumentelor financiare derivate extrabursiere care fac obiectul obligației de compensare extrabursieră în temeiul EMIR compensate de CPC. Autoritatea coordonatoare răspunde autorității competente solicitante sau băncii centrale în termen de 20 de zile calendaristice de la primirea cererii, fie prin aprobarea, fie prin respingerea cererii. În cazul în care autoritatea coordonatoare nu aprobă cererea, aceasta prezintă, de asemenea, motive complete și detaliate în scris în același interval de timp. În cazul în care autoritatea coordonatoare aprobă cererea, aceasta furnizează autorității competente solicitante sau băncii centrale o copie a prezentului acord scris pentru revizuirea și aprobarea acestora. În cazul în care noii membri se alătură unui colegiu în temeiul art. 18 alin. (2) lit. (ca) sau (i) din EMIR, autoritatea coordonatoare notifică imediat ceilalți membri ai colegiului. … 3.3.4.Autoritatea coordonatoare poate începe demersurile necesare pentru a înființa colegiul înainte de a stabili caracterul complet al cererii unei CPC. … 3.3.5.În termen de 12 zile calendaristice de la primirea unei copii a prezentului acord scris pentru revizuirea și aprobarea lor, membrii colegiului, inclusiv cei care sunt membri ai colegiului în temeiul art. 18 alin. (2) lit. (ca) și (i), returnează autorității coordonatoare o copie semnată a prezentului acord scris și furnizează, de asemenea, autorității coordonatoare numele, numărul de telefon, adresa de e-mail și orice alte date de contact relevante pentru membrii personalului colegiului care vor acționa în calitate de reprezentant primar și secundar pentru membrul colegiului respectiv în cadrul colegiului („datele de contact“). … 3.3.6.În cazul în care un membru al colegiului nu returnează autorității coordonatoare o copie semnată a prezentului acord scris în termen de 12 zile calendaristice, membrul respectiv al colegiului trebuie să furnizeze autorității coordonatoare o explicație pe deplin motivată a refuzului pentru care nu a semnat acordul scris în termenul preconizat. În cazul în care acordul scris nu se abate de la acordul scris standard inclus în Ghidurile privind acordurile scrise dintre membrii colegiului, membrul respectiv al colegiului trebuie să justifice ESMA o astfel de nerespectare a ghidurilor [în temeiul art. 16 alin. (3) din Regulamentul ESMA în cazul membrilor colegiului cărora li se aplică Regulamentul ESMA]. Nesemnarea de către un membru al colegiului a acordului scris poate conduce la proceduri de constatare a neîndeplinirii obligațiilor în conformitate cu art. 258 din Tratatul de funcționare a Uniunii Europene, precum și la acțiunile prevăzute la art. 265 și art. 271 lit. (d) din respectivul tratat. … 3.3.7.Colegiul este considerat a fi stabilit odată ce o copie semnată a prezentului acord scris a fost primită de la toți membrii colegiului. În termen de 5 zile calendaristice de la înființarea colegiului, autoritatea coordonatoare confirmă membrilor colegiului înființarea colegiului și datele de contact ale tuturor membrilor colegiului. … … 3.4.În fiecare an, în termen de 30 de zile calendaristice de la data ultimei revizuiri a componenței colegiului, autoritatea coordonatoare stabilește/confirmă care autorități sunt membre ale colegiului în conformitate cu art. 18 alin. (2) din EMIR. Autoritatea coordonatoare furnizează ESMA o copie a analizei pe care și-a bazat determinarea/confirmarea. Autoritatea coordonatoare informează membrii colegiului cu privire la eligibilitatea lor de a continua să participe [inclusiv categoriile de la art. 18 alin. (2) lit. (b)-(i) în care se califică în colegiu] în termen de 25 de zile calendaristice de la data ultimei revizuiri a componenței colegiului. … 3.5.Fiecare membru al colegiului notifică prompt autoritatea coordonatoare cu privire la orice modificări ale sarcinilor sale statutare care au impact asupra eligibilității sale de a participa la un colegiu. În urma acestei notificări, autoritatea coordonatoare actualizează componența colegiului în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii notificării. … 3.6.Autoritatea coordonatoare publică pe website-ul său și notifică ESMA o listă a membrilor colegiului în termen de 30 de zile calendaristice de la înființarea colegiului. Autoritatea coordonatoare actualizează lista fără întârzieri nejustificate după orice modificare a componenței colegiului, inclusiv în ceea ce privește membrii fără drept de vot menționați la art. 18 alin. (2) lit. (ca) și (i) din EMIR. … 3.7.Fiecare membru al colegiului notifică cu promptitudine autoritatea coordonatoare cu privire la orice modificare a datelor de contact ale reprezentantului/reprezentanților său/săi. Autoritatea coordonatoare circulă o copie a acestor modificări tuturor membrilor colegiului. … 3.8.Sub rezerva acordului tuturor membrilor colegiului, autoritatea coordonatoare poate invita autorități suplimentare să participe la ședințe specifice ale colegiului (sau la sesiuni specifice ale acestuia) în calitate de observatori. Pentru a evita orice îndoială, o astfel de autoritate invitată poate fi o autoritate din afara Spațiului Economic European (SEE). Observatorii nu sunt așteptați să participe permanent la ședințele colegiului și nu au drept de vot. … … 4.Limba de lucru a colegiului4.1.Limba de lucru a colegiului, inclusiv limba în care autoritatea coordonatoare comunică cu membrii colegiului, atunci când, de exemplu, își elaborează raportul de evaluare a riscurilor, în temeiul art. 19 alin. (1) din EMIR, sau rapoartele sale de validare a modelului, în temeiul art. 41 alin. (2) și al art. 49 alin. (1) din EMIR, și limba în care colegiul funcționează și emite orice aviz comun, în temeiul art. 19 alin. (1) din EMIR, este engleza. … 4.2.În cazul în care se face o notificare sau se depune o cerere în oricare dintre următoarele cazuri, inclusiv orice informații suplimentare legate de aceasta, într-o limbă oficială a Uniunii Europene care nu este limba engleză, autoritatea coordonatoare furnizează membrilor colegiului o traducere în limba engleză a tuturor documentelor relevante necesare, astfel încât colegiul să își formeze o opinie cu privire la:4.2.1.o cerere de autorizare a unei CPC în temeiul art. 17 din EMIR (cerere de autorizare); … 4.2.2.o cerere a unei CPC de extindere a activității sale la servicii sau activități suplimentare care nu fac obiectul autorizației sale inițiale în temeiul art. 15 din EMIR (cerere de extindere); … 4.2.3.o notificare a unui „achizitor propus“ sau a unui „vânzător propus“ în temeiul art. 31 alin. (2) din EMIR și orice informații suplimentare furnizate în temeiul art. 31 alin. (3) din EMIR (notificarea modificărilor acționariatului); … 4.2.4.o cerere a unei CPC în temeiul art. 35 alin. (1) din EMIR (cerere de externalizare); … 4.2.5.o cerere a unei CPC în temeiul art. 41 alin. (2) din EMIR (cerere de adoptare a modelelor și parametrilor); … 4.2.6.o cerere a unei CPC în temeiul art. 49 alin. (1) din EMIR (cerere de modificare a modelelor și parametrilor acesteia); sau … 4.2.7.o cerere a unei CPC în temeiul art. 54 alin. (1) din EMIR (cerere de acord de interoperabilitate). … În cazul în care CPC-ul relevant furnizează o astfel de traducere în limba engleză, autoritatea coordonatoare nu are nicio responsabilitate pentru traducere. … … 5.Cereri obiect al unui aviz din partea colegiului5.1În cazul în care o cerere sau o notificare de tipul celei enumerate la pct. 4.2 din prezentul acord scris este prezentată autorității coordonatoare, aceasta furnizează fiecărui membru al colegiului o copie electronică („soft“) a cererii sau a notificării, precum și orice documentație furnizată în sprijinul unei astfel de cereri sau notificări, în limba oficială a Uniunii Europene în care sunt transmise, în termen de 7 zile calendaristice de la primirea cererii sau a notificării (cu excepția cazului unei cereri de autorizare în temeiul art. 14 din EMIR, care este furnizată membrilor colegiului în termen de 7 zile calendaristice de la înființarea colegiului, în conformitate cu pct. 3.3.7 din prezentul acord scris). În cazul în care cererea sau notificarea nu este completă și este completată în continuare cu orice informații suplimentare, în termen de 7 zile calendaristice de la primirea acestor informații suplimentare, autoritatea coordonatoare le transmite fiecărui membru al colegiului. În termen de 7 zile calendaristice de la data la care autoritatea coordonatoare a stabilit că cererea este completă, autoritatea coordonatoare notifică toți membrii colegiului. … 5.2.În cazul în care o cerere sau o notificare a fost prezentată autorității coordonatoare într-o limbă oficială a Uniunii Europene care nu este limba engleză, autoritatea coordonatoare furnizează membrilor colegiului traducerea în limba engleză a documentației menționate la punctul 4.2 din prezentul acord scris cu suficient timp înainte de orice vot al colegiului cu privire la un aviz comun în conformitate cu art. 19 alin. (1) al doilea paragraf din EMIR. … 5.3.Autoritatea coordonatoare indică membrilor colegiului intervalul de timp în care aceștia ar trebui să ridice orice puncte de interes sau de îngrijorare pe care le au cu privire la cerere sau notificare. Autoritatea coordonatoare depune eforturi, în măsura posibilului, pentru a lua în considerare aceste puncte de vedere în timpul pregătirii evaluării riscurilor și, în orice caz, oferă răspuns membrului relevant al colegiului cu privire la modul în care aceste puncte de vedere au fost luate în considerare. Autoritatea coordonatoare depune eforturi pentru a oferi un astfel de răspuns cu suficient timp înainte de orice vot al colegiului cu privire la un aviz comun în conformitate cu art. 19 alin. (1) al doilea paragraf din EMIR. … 5.4.Autoritatea coordonatoare planifică o ședință a colegiului pentru a analiza evaluarea riscului CPC realizată de autoritatea coordonatoare, în temeiul art. 19 alin. (1) paragraful 2 din EMIR, orice validare de către autoritatea coordonatoare a modelelor și parametrilor folosiți de CPC în temeiul art. 41 alin. (2) sau art. 49 alin. (1) din EMIR, orice validare de către ESMA a modificărilor semnificative ale modelelor și parametrilor folosiți de CPC în temeiul art. 49 alin. (1) din EMIR, precum și recomandarea autorității coordonatoare cu privire la aprobarea solicitării CPC și la adoptarea unui aviz comun în temeiul art. 19 alin. (1) din EMIR. Avizul include orice recomandări adoptate de colegiu în conformitate cu primul paragraf al art. 19 alin. (1a) din EMIR și cu pct. 5.5 din prezentul acord scris sau transmise de o bancă centrală de emisiune în conformitate cu al doilea paragraf al art. 19 alin. (1a) din EMIR. Membrii colegiului au la dispoziție cel puțin 14 zile calendaristice înaintea ședinței colegiului pentru revizuirea și analizarea evaluării riscului CPC și a recomandării. Membrii colegiului întreprind toate măsurile necesare pentru a formula observații privind aspectele aflate în dezbatere cu cel puțin 7 zile calendaristice înaintea ședinței colegiului, inclusiv orice propuneri de recomandări. … 5.5.Înainte de exprimarea votului privind avizul colegiului, colegiul discută evaluarea riscurilor și, după caz, orice propunere de recomandări și opinia ESMA și votează asupra oricărei propuneri de recomandări transmise de membrii colegiului, alții decât băncile centrale de emisiune. … 5.6.Fără a se aduce atingere art. 17 alin. (4) paragraful 4 din EMIR și dacă, în cadrul ședinței ținute conform pct. 5.4 din acest acord scris, colegiul nu adoptă un aviz comun, autoritatea coordonatoare programează o altă ședință, într-un interval de timp suficient care să permită colegiului să ajungă la un aviz adoptat cu majoritate în 30 de zile calendaristice de la primirea de către colegiu a evaluării riscului CPC, așa cum prevede art. 19 alin. (1) din EMIR sau, în cazul unei validări, art. 49 alin. (1c) din EMIR. … 5.7.În scopul revizuirii și formulării de comentarii, autoritatea coordonatoare comunică tuturor membrilor colegiului proiectul de răspuns scris la solicitarea CPC, cu cel puțin 3 zile calendaristice înainte ca răspunsul să fie remis CPC. … 5.8.În cazul în care recomandările au fost incluse în avizul comun, autoritatea coordonatoare ar trebui să informeze periodic colegiul cu privire la implementarea oricărei acțiuni de conformare cu aceste recomandări. … … 6.Ședințele colegiului6.1.Membrii colegiului se reunesc personal cel puțin o dată pe an și, dacă autoritatea coordonatoare consideră necesar, de fiecare dată când colegiul trebuie să adopte un aviz comun în temeiul art. 19 alin. (1) al doilea paragraf din EMIR. Dacă autoritatea coordonatoare convoacă alte ședințe ale colegiului, acestea pot avea loc fizic sau în sistem de teleconferință sau videoconferință. Membrii colegiului trebuie să întreprindă toate măsurile necesare pentru a participa fizic la aceste reuniuni ale colegiului. Dacă un membru al colegiului nu poate participa la o ședință, acesta poate participa prin teleconferință sau videoconferință, iar participarea sa este luată în calcul pentru cvorumul ședinței. … 6.2.Reprezentantul care participă la o ședință a colegiului în numele unui membru al colegiului trebuie să aibă delegare pentru a putea vota la reuniunea colegiului în numele membrului pe care îl reprezintă. … 6.3.Membrii colegiului pot solicita autorității coordonatoare ținerea unei ședințe a colegiului. Membrul solicitant trebuie să precizeze în cerere subiectele pe care le propune spre discutare. Autoritatea coordonatoare răspunde la astfel de solicitări în termen de 14 zile calendaristice, iar dacă solicitarea este aprobată, programează o întâlnire în termen de 30 de zile calendaristice.Dacă autoritatea coordonatoare nu consideră necesară ținerea unei ședințe a colegiului, aceasta remite membrului colegiului un răspuns motivat, care conține o explicație a motivului pentru care autoritatea coordonatoare nu consideră că este necesară o reuniune a colegiului, inclusiv o explicație a modului în care autoritatea coordonatoare își propune să abordeze aspectele semnalate de membrul colegiului care a solicitat ședința suplimentară. … 6.4.Autoritatea coordonatoare prezidează toate reuniunile colegiului. … 6.5.Autoritatea coordonatoare transmite agenda preliminară pentru fiecare ședință a colegiului cu cel puțin 14 zile calendaristice înainte de fiecare ședință, cu excepția ședințelor care au loc în situații de urgență, așa cum este prevăzut la pct. 11.1. În cazul în care un membru al colegiului dorește să contribuie la ordinea de zi a unei reuniuni, în special prin adăugarea de puncte pe ordinea de zi a unei reuniuni, acesta ar trebui să prezinte cererea sa autorității coordonatoare cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de reuniunea colegiului. Oricând este practic, agenda ședințelor reuniunilor colegiului este finalizată cu cel puțin 7 zile calendaristice înainte de data ședinței. … 6.6.Următoarele puncte sunt introduse pe agenda de discuție a colegiului cel puțin o dată pe an:6.6.1.adoptarea minutei ședinței anterioare a colegiului; … 6.6.2.raport al autorității coordonatoare asupra activităților de supraveghere cu privire la CPC derulată de la ultima ședință a colegiului; … 6.6.3.raport al autorității coordonatoare asupra strategiei planificate de supraveghere și a planului de acțiune cu privire la CPC până la viitoarea ședință a colegiului; … 6.6.4.actualizare privind evaluarea de către autoritatea coordonatoare a riscurilor semnificative la care este expusă și pe care le presupune CPC, inclusiv considerații specifice asupra oricăror riscuri pe care le presupun acordurile de interoperabilitate la care CPC este parte semnatară; … 6.6.5.actualizare privind performanța operațională, schema funcțională și organizatorică și planurile strategice ale CPC. … … 6.7.Membrii colegiului, inclusiv autoritatea coordonatoare, distribuie materialele scrise care urmează să fie luate în considerare în cadrul unei ședințe a colegiului, cu cel puțin 7 zile calendaristice înaintea ședinței. … 6.8.În conformitate cu art. 4 din STR privind colegiile pentru CPC, cvorumul pentru reuniunile colegiului este de două treimi din membrii colegiului. … 6.9.În cazul în care este programat votul membrilor asupra unei decizii în cadrul colegiului, inclusiv un vot al colegiului asupra unui aviz comun în conformitate cu art. 19 alin. (1) paragraful 2 din EMIR, și nu se îndeplinește cvorumul (fie că autoritatea coordonatoare constată acest lucru înaintea sau în timpul ședinței), autoritatea coordonatoare organizează o nouă ședință cu prezența fizică a membrilor colegiului de îndată ce este posibil, cu asigurarea faptului că diversele termene prevăzute în EMIR sunt respectate. Autoritatea coordonatoare anunță aceste noi ședințe cât mai rapid posibil și comunică informațiile prevăzute la pct. 6.5 și 6.7. … 6.10.Votul în cadrul ședințelor colegiului se exprimă prin ridicarea mâinii sau în mod explicit în cazul ședințelor ținute prin teleconferință sau videoconferință. Odată exprimat, votul membrului colegiului nu poate fi retras sau amendat. Anterior exprimării votului, membrii colegiului din fiecare stat membru anunță autoritatea coordonatoare care sunt autoritățile eligibile pentru exprimarea votului din respectivul stat membru, în special în situația în care se aplică restricțiile de vot prevăzute la art. 19 alin. (3) din EMIR. Rezultatul oricărui vot, inclusiv înregistrările voturilor individuale, este înregistrat în mod explicit în minutele ședințelor. … 6.11.În cazul în care autoritatea coordonatoare consideră necesar sau în cazul în care un membru al colegiului solicită, votul poate fi exprimat prin procedură scrisă, la propunerea autorității coordonatoare transmisă colegiului și care:a)precizează data și ora până la care voturile trebuie transmise; … b)comunică motivul pentru care este stabilită o perioadă atât de scurtă de timp, dacă, în mod excepțional, intervalul în care se pot exprima voturile este de mai mic de 14 zile calendaristice de la data transmiterii evaluării riscului; … c)justifică folosirea procedurii scrise în detrimentul votului exprimat în cadrul ședinței; și … d)pune la dispoziție orice material care nu a fost înaintat anterior colegiului, necesar în adoptarea unei decizii. … 6.11.1.Votul asupra deciziilor luate prin procedură scrisă se exprimă în scris, iar neexprimarea votului se consideră vot implicit în favoarea propunerii. … 6.11.2.Rezultatul procedurii scrise este comunicat fără întârziere colegiului. … 6.11.3.Membrii colegiului pot solicita autorității coordonatoare ca orice subiect care a fost supus procedurii scrise să fie discutat la următoarea ședință a colegiului. O astfel de solicitare nu aduce atingere utilizării sau rezultatului procedurii scrise. … … 6.12.Autoritatea coordonatoare transmite membrilor colegiului minutele ședințelor colegiului în decurs de maximum 21 de zile calendaristice de la ședința colegiului. Termenul în care membrii colegiului pot transmite comentarii la minutele reuniunilor este între 7 și 21 de zile calendaristice. Minutele sunt programate pentru aprobare într-o ședință ulterioară a colegiului. Ca alternativă, minutele pot fi aprobate prin procedură scrisă. … 6.13.Autoritatea coordonatoare furnizează membrilor colegiului următoarele informații imediat ce acestea sunt disponibile:a)informațiile prevăzute la art. 5 din STR privind colegiile pentru CPC; … b)detalii cu privire la orice modificare a modelelor sau a parametrilor aplicați de către CPC; … c)informații specifice pe care colegiul urmează să le definească. … … 6.14.Transmiterea informațiilor între membrii colegiului se face prin e-mail sau prin orice alte mijloace de comunicare securizate, așa cum se stabilește periodic în colegiu. Membrii colegiului sunt întotdeauna informați în mod egal. … … 7.Participații calificate7.1.În cazul în care, la finalizarea evaluării în conformitate cu art. 31 alin. (5) din EMIR și după luarea în considerare a avizului colegiului conform art. 32 alin. (1) din EMIR, autoritatea coordonatoare decide să se opună achiziției propuse, directe sau indirecte, a unei participații calificate în CPC, autoritatea coordonatoare informează colegiul în termen de 3 zile calendaristice de la luarea deciziei. … … 8.Examinarea continuă a riscului8.1.Fără a aduce atingere prevederilor art. 21 din EMIR, în cazul în care autoritatea coordonatoare intenționează să examineze acordurile, strategiile, procesele și mecanismele implementate de CPC pentru a respecta EMIR sau să evalueze riscurile la care CPC este ori ar putea fi expusă, autoritatea coordonatoare consultă membrii colegiului și este informată în legătură cu opiniile acestora. … 8.2.În cazul în care realizează o examinare sau o evaluare a CPC în baza prevederilor art. 21 din EMIR, autoritatea coordonatoare furnizează membrilor colegiilor rezultatele detaliate ale constatărilor examinării ori evaluării în termen de 30 de zile calendaristice de la încheierea examinării ori evaluării sau cu 14 zile calendaristice înaintea următoarei ședințe a colegiului, oricare dintre aceste situații se produce mai curând. Raportul autorității coordonatoare cuprinde în detaliu sarcinile care îi revin acesteia, CPC sau oricărei terțe părți ca urmare a examinării ori a evaluării, precum și orice sancțiune ce urmează să fie impusă CPC. … 8.3.Membrii colegiului sunt în drept să își exprime orice opinie asupra examinării sau a evaluării autorității coordonatoare. Autoritatea coordonatoare are în vedere, atât cât este posibil, aceste opinii în decursul finalizării examinării și al evaluării și oferă răspuns membrilor relevanți ai colegiului cu privire la modul în care aceste opinii au fost luate în considerare. … … 9.Organizarea și coordonarea activităților între membrii colegiului9.1.Pentru eficiența operațională, în conformitate cu art. 18 alin. (4) lit. c) din EMIR, colegiul poate să încredințeze unuia sau mai multor membri ai acestuia sarcini relevante specifice colegiului cu privire la CPC. … 9.2.Atribuirea de sarcini, de exemplu, prin înființarea grupurilor de lucru specializate, se realizează între membrii colegiului în cauză în mod voluntar și trebuie structurată astfel încât să nu aibă impact asupra funcționării prezentului acord scris sau asupra participării depline și eficiente a altor membri la activitățile colegiului. Atribuirea de sarcini nu trebuie să conducă la modificarea modului de alocare a drepturilor de vot între membrii colegiului. … 9.3.Autoritatea coordonatoare este responsabilă de răspunsul la solicitările de informații din partea autorităților, altele decât membrii colegiului. Autoritatea coordonatoare poate solicita asistența unui membru al colegiului cu privire la aceste solicitări. … … 10.Solicitări de informații către CPC10.1.În cazul în care un membru al colegiului solicită informații sau date specifice cu privire la CPC, acesta trebuie să informeze autoritatea coordonatoare cu privire la acest aspect. Membrul solicitant trebuie să transmită o copie a solicitării și celorlalți membri ai colegiului pentru a se asigura că autoritatea coordonatoare nu primește și alte solicitări de informații și date similare. Solicitarea trebuie să conțină o motivație că respectivele informații sunt solicitate pentru ca membrul colegiului să își îndeplinească sarcinile pentru îndeplinirea prevederilor art. 84 alin. (1) din EMIR. … 10.2.În cazul în care autoritatea coordonatoare consideră că solicitarea nu are ca scop ducerea la îndeplinire a sarcinilor membrului colegiului, conform prevederilor art. 84 alin. (1) din EMIR, aceasta oferă răspuns, prezentând motivul constatării sale. Autoritatea coordonatoare transmite acest răspuns tuturor membrilor colegiului. … … 11.Situații de urgență11.1.În conformitate cu dispozițiile art. 24 din EMIR, autoritatea coordonatoare și toți membrii colegiului au responsabilitatea de a evalua dacă CPC se confruntă cu o situație de urgență. Situația de urgență se constată în cazul în care intervine sau există o amenințare majoră să intervină o întrerupere majoră în funcționarea CPC ori în cazul în care există dovezi clare care indică un risc ridicat de neîndeplinire a obligațiilor de plată ale unui participant important din cadrul CPC sau această neîndeplinire a obligațiilor de plată a survenit deja. … 11.2.În cazul apariției unei situații de urgență, așa cum este descrisă la pct. 11.1, autoritatea coordonatoare sau, dacă este relevant, un alt membru al colegiului aduce la cunoștința membrilor, dacă este posibil și fără întârziere, următoarele informații:11.2.1.detalii cu privire la situația de urgență; … 11.2.2.măsuri pe care autoritatea coordonatoare sau, dacă este relevant, o altă autoritate le poate adopta; … 11.2.3.măsuri adoptate de către CPC, inclusiv în aplicarea regulilor proprii privind neîndeplinirea obligațiilor de plată, proceduri de redresare și proceduri specifice pentru cazurile de urgență; … 11.2.4.dacă este cazul, detalii privind instrumentele de protecție utilizate împotriva neîndeplinirii obligațiilor de plată și/sau puterile de redresare exercitate de CPC; și, … 11.2.5.dacă este cazul, detalii privind procedurile utilizate pentru decontările eșuate (pentru fiecare monedă, dacă este relevant); … 11.2.6.detalii privind posibilele implicații ale întreruperilor activității CPC asupra performanței acesteia și asupra furnizării integrale și la timp a serviciilor sale față de membrii compensatori și infrastructurile interoperabile; și … 11.2.7.orice alte informații disponibile, ce ar fi de o importanță deosebită pentru alți membri ai colegiului. … … 11.3.Pentru evitarea oricărei confuzii, niciun element al prezentului acord scris nu trebuie să îngrădească capacitatea autorității coordonatoare sau a oricărui membru de a acționa la timp în cazul unei situații de urgență. … 11.4.Autoritatea coordonatoare sau membrul relevant al colegiului poate comunica informațiile prevăzute la pct. 11.2 prin e-mail, prin conferință telefonică sau în cadrul unei ședințe, după cum se consideră oportun la momentul respectiv. … 11.5.Membrii colegiului cooperează îndeaproape cu alte autorități relevante, inclusiv bănci centrale, ministere de finanțe și autorități de rezoluție, în situațiile de urgență care privesc CPC, ori de câte ori este necesar și cu respectarea legislației naționale. … 11.6.În scopul de a facilita cooperarea eficientă în situații de urgență se elaborează un protocol cu privire la funcționarea colegiului în situații de urgență care trebuie prevăzut în anexă. Acest protocol stabilește tipul de informații pe care autoritatea coordonatoare și membrii colegiului urmează să le comunice între ei, modalitatea de transmitere a acestor informații și intervalul de timp în care sunt transmise informațiile, în diverse scenarii de criză. Un astfel de protocol este testat periodic, concomitent cu testarea CPC cu privire la situații de urgență. … 11.7.Autoritatea coordonatoare conduce derularea activităților de gestionare a situațiilor de urgență ale colegiului. Autoritatea coordonatoare ia în considerare punctele de vedere ale celorlalți membri ai colegiului în această privință, cu excepția situației în care se impune luarea unei decizii urgente în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (3) din EMIR. … … 12.Retragerea autorizației12.1.În situația în care consideră că se aplică una dintre condițiile pentru retragerea autorizației menționate la art. 20 alin. (1) din EMIR, autoritatea coordonatoare informează colegiul înainte de a iniția analiza cu privire la retragerea autorizației CPC, așa cum este prevăzut la art. 20 alin. (2) din EMIR. Cu toate acestea, în conformitate cu art. 20 alin. (3) din EMIR, în situațiile în care se impune o decizie urgentă privind retragerea autorizației, se aplică prevederile pct. 12.6 și 12.7. … 12.2.În cazul în care un membru al colegiului solicită autorității coordonatoare să efectueze o revizuire referitoare la respectarea de către CPC a condițiilor în care autorizația a fost acordată, în conformitate cu art. 20 alin. (4) din EMIR, autoritatea coordonatoare notifică toți membrii colegiului cu privire la această revizuire și răspunde solicitării în cauză în termen de 14 zile calendaristice. Toți membrii colegiului trebuie să fie informați cu privire la răspunsul autorității coordonatoare. În cazul în care autoritatea coordonatoare decide să nu efectueze revizuirea solicitată, aceasta transmite autorității solicitante și membrilor colegiului un răspuns cu privire la motivele pentru care s-a procedat astfel. … 12.3.Autoritatea coordonatoare, din proprie inițiativă, poate solicita asistență sau puncte de vedere membrilor colegiului cu privire la revizuirea menționată la pct. 12.1 și 12.2. Membrii colegiului efectuează demersurile necesare pentru a răspunde solicitărilor respective. … 12.4.Autoritatea coordonatoare informează în scris membrii colegiului cu privire la rezultatele revizuirii. Membrii colegiului care doresc să își exprime opiniile cu privire la concluziile revizuirii trebuie să le transmită în scris autorității coordonatoare. Autoritatea coordonatoare ia în considerare toate opiniile primite și răspunde în scris membrilor în cauză. … 12.5.Autoritatea coordonatoare poate organiza ședințe ale colegiului, prin conferință telefonică sau cu prezență fizică, după cum se consideră adecvat la momentul respectiv, pentru a consulta membrii colegiului cu privire la rezultatele revizuirii. … 12.6.În situația în care autoritatea coordonatoare hotărăște că este necesară o decizie de urgență cu privire la o eventuală retragere a autorizației unei CPC, autoritatea coordonatoare informează colegiul cât mai curând posibil referitor la:12.6.1.motivele pentru care autoritatea coordonatoare apreciază că este necesară o decizie de urgență (revizuire urgentă); … 12.6.2.termenele prevăzute pentru revizuirea urgentă a autorității coordonatoare. … … 12.7.În măsura în care circumstanțele permit, autoritatea coordonatoare ia în considerare toate opiniile și comentariile exprimate de către membrii colegiului cu privire la o revizuire urgentă. Autoritatea coordonatoare notifică membrii colegiului cu privire la rezultatele revizuirii și la orice măsură adoptată nu mai târziu de data informării CPC în legătură cu decizia autorității coordonatoare. Autoritatea coordonatoare organizează reuniuni ale colegiului, prin conferință telefonică sau cu prezența fizică a membrilor, așa cum se consideră adecvat la momentul respectiv pentru a discuta implicațiile și acțiunile care decurg din revizuirea urgentă realizată de autoritatea coordonatoare, imediat ce se consideră oportun după adoptarea tuturor măsurilor necesare rezultate ca urmare a concluziilor revizuirii de urgență. … … 13.Soluționarea litigiilor13.1.Membrii colegiului întreprind demersurile necesare pentru a rezolva orice probleme întâmpinate în funcționarea colegiului sau în momentul adoptării opiniilor colegiilor, prin discuții informale în cadrul colegiului. Aceste discuții pot fi bilaterale sau multilaterale. Autoritatea coordonatoare trebuie să fie informată permanent cu privire la orice diferend. … 13.2.În cazul în care un litigiu nu se soluționează prin discuții informale, membrii colegiului implicați în diferend tratează problema în plan intern, în cadrul propriilor organizații. … 13.3.În cazul în care discuțiile dintre membrii colegiului nu conduc la soluționarea litigiului în termen de 30 de zile calendaristice, în conformitate cu pct. 13.2, diferendul este transmis către ESMA în conformitate cu art. 17 alin. (4) din EMIR. … … 14.Confidențialitate14.1.În conformitate cu cerințele secretului profesional prevăzute la art. 83 din EMIR, precum și cu orice alte obligații legale similare, așa cum ar fi cele care rezultă din actele normative europene sau naționale, membrii colegiului confirmă că orice informație confidențială dobândită în virtutea participării lor la reuniunile colegiului va fi folosită și transmisă mai departe numai în scopul îndeplinirii atribuțiilor care le revin și doar în condițiile legale permise. … 14.2.În cazul în care transmiterea mai departe a informațiilor dobândite în virtutea participării la reuniunile colegiului este permisă sau impusă în temeiul legii, atunci membrul colegiului în cauză nu dezvăluie aceste informații, în măsura în care acest fapt nu este o obligație legală, fără a obține acordul prealabil al autorității coordonatoare ori al membrului colegiului care a furnizat informațiile în cauză. … 14.3.În cazul în care legea ce se aplică unui anumit membru al colegiului îl împiedică pe respectivul membru să obțină acordul prealabil înaintea divulgării de informații în anumite circumstanțe, atunci acesta trebuie să informeze autoritatea coordonatoare la momentul asumării acestui acord scris cu privire la acest fapt. … 14.4.Înainte ca o autoritate non-SEE să participe la anumite ședințe ale colegiului (sau anumite părți ale ședinței colegiului), în conformitate cu prevederile pct. 3.7, această autoritate nonSEE trebuie să demonstreze autorității coordonatoare că este supusă unor obligații echivalente secretului profesional, precum cele prevăzute la art. 83 din EMIR, și să ofere o confirmare scrisă a acestui fapt. … … 15.Intrarea în vigoare a prezentului acord scris15.1.Prezentul acord scris intră în vigoare la data înființării colegiului, în conformitate cu prevederile pct. 3.3.6. … … 16.Amendarea prezentului acord scris16.1.Orice membru al colegiului are dreptul să propună amendarea prezentului acord scris. … 16.2.Orice amendament este propus în scris și distribuit prin e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare securizat tuturor membrilor colegiului. Membrul colegiului, care are inițiativa amendamentului, trebuie să includă în notificarea sa adresată celorlalți membri ai colegiului o motivare detaliată a demersului său, precum și noua formă a textului propus. … 16.3.Acceptarea amendamentului propus este subiect al aprobării tuturor membrilor colegiului, în conformitate cu art. 18 alin. (5) din EMIR. … … 17.Încetarea prezentului acord scris17.1Acest acord scris este în vigoare până la momentul când:a)fie CPC încetează să mai fie autorizată în conformitate cu EMIR; sau … b)fie nu mai există o bază legală pentru funcționarea colegiului, moment la care colegiul își încetează imediat activitatea, ulterior notificării prealabile a membrilor săi privind acest fapt. … … …