GHID din 28 aprilie 2009 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 177 16/11/2016
ActulAPLICABILITATE INCETATA PARTIAL INCEPAND CU ...ORDIN 140 02/09/2016
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 9 20/01/2016
ART. 18ABROGAT DEORDIN 22 09/03/2015
ART. 24MODIFICAT DEORDIN 9 20/01/2016
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 28/04/2009
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 170 25/11/2014 ART. 2
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUORDIN 257 14/11/2012 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 14ARE LEGATURA CUORDIN 170 25/11/2014 ART. 2
ART. 15ARE LEGATURA CUORDIN 170 25/11/2014 ART. 2
ART. 15ARE LEGATURA CUORDIN 257 14/11/2012 ART. 1
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 170 25/11/2014 ART. 2
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 18ARE LEGATURA CUORDIN 16 03/02/2014 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 129 20/08/2013 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUORDIN 13 04/02/2013 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 20REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 65
ART. 20REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 89
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 13 04/02/2013 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 21REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 65
ART. 21REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 89
ART. 22ARE LEGATURA CUORDIN 13 04/02/2013 ART. 1
ART. 22ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 22REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 65
ART. 22REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 89
ART. 23ARE LEGATURA CUORDIN 13 04/02/2013 ART. 1
ART. 23ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 23REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 65
ART. 23REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 89
ART. 24ARE LEGATURA CUORDIN 170 25/11/2014 ART. 2
ART. 24ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 24REFERIRE LALEGE 360 06/06/2002 ART. 65
ART. 24REFERIRE LALEGE 80 11/07/1995 ART. 89
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 170 25/11/2014 ART. 2
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 16 03/02/2014 ART. 1
ART. 27ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ART. 30ARE LEGATURA CUORDIN 257 14/11/2012 ART. 1
ART. 30ARE LEGATURA CUORDIN 113 25/05/2012 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 170 25/11/2014 ART. 2
ANEXA 24REFERIRE LAORDIN 665 28/11/2008
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 177 16/11/2016
ActulAPLICABILITATE INCETATA PARTIAL INCEPAND CU ...ORDIN 140 02/09/2016
ActulREFERIT DEDECIZIE 502 05/07/2016
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 9 20/01/2016
ART. 18ABROGAT DEORDIN 22 09/03/2015
ART. 24MODIFICAT DEORDIN 9 20/01/2016

carierei poliţiştilor şi cadrelor militare din Ministerul Administraţiei şi Internelor(actualizat până la data de 25 noiembrie 2014*)



–––- + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Cariera poliţiştilor şi cadrelor militare din Ministerul Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare MAI, cuprinde ansamblul situaţiilor juridice şi efectele produse, care intervin de la data naşterii raportului de serviciu până în momentul încetării acestui raport, potrivit actelor normative în vigoare şi opţiunilor individuale, în funcţie de nevoile instituţiei, cunoştinţele, aptitudinile, abilităţile, experienţa şi motivaţiile profesionale şi personale.(2) Ghidul carierei poliţiştilor şi cadrelor militare din MAI, denumit în continuare ghid, stabileşte modalităţi şi reguli de evoluţie în cariera profesională pentru ofiţerii şi agenţii de poliţie, precum şi pentru ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii din MAI.
 + 
Articolul 2(1) În sensul prezentului ghid, termenii de mai jos se utilizează cu următorul înţeles:a) managementul carierei reprezintă ansamblul activităţilor desfăşurate de către MAI în vederea asigurării planificării şi dezvoltării carierei profesionale a poliţiştilor şi cadrelor militare;b) planificarea carierei este activitatea desfăşurată individual de către fiecare poliţist şi cadru militar în vederea dezvoltării propriei cariere profesionale;c) regulile de evoluţie în carieră reprezintă condiţiile minime obligatorii stabilite de către MAI prin prezentul ghid pentru intrarea şi evoluţia în carieră a poliţiştilor şi cadrelor militare;d) specializarea este o modalitate aprofundată de dobândire a cunoştinţelor şi competenţelor definitorii pentru un domeniu de studiu – de exemplu, ordine şi siguranţă publică;e) profilul de muncă reprezintă un domeniu de activitate distinct în cadrul specializărilor – de exemplu, poliţie de frontieră, poliţie, jandarmerie, pompieri şi protecţie civilă;f) specialitatea reprezintă aprofundarea unei specializări sau calificări, pentru care poliţistul/cadrul militar a dobândit pregătirea necesară exercitării ocupaţiilor specifice MAI – de exemplu, investigaţii criminale, poliţie rutieră, servant-pompieri, pirotehnician;g) ocupaţia reprezintă un ansamblu de activităţi, sarcini sau obligaţii de serviciu stabilite pentru a fi executate de o persoană.(2) Prin sintagma specialitatea studiilor absolvite se înţelege specializarea şi, după caz, domeniul de studii sau/şi, în cazul studiilor preuniversitare, profilul de studii obţinute ca efect al absolvirii unor forme de învăţământ.(3) În actele normative interne din domeniul managementului resurselor umane, expresia profil de activitate este utilizată cu înţelesul de la alin. (1) lit. f).
 + 
Articolul 3(1) Regulile generale care stau la baza managementului carierei poliţiştilor şi cadrelor militare în MAI vizează:a) numirea în prima funcţie în structurile MAI;b) acordarea/avansarea în unele grade profesionale/militare, potrivit legii;c) schimbarea locului de muncă sau/şi a profilului de muncă şi a specialităţii;d) trecerea pe anumite niveluri ierarhice;e) trecerea într-o altă categorie profesională, precum şi în corpul profesional superior;f) ocuparea unor funcţii de conducere.(2) Regulile generale de evoluţie în carieră constau, după caz, în:a) absolvirea unor cursuri de carieră;b) promovarea examenelor de carieră;c) îndeplinirea criteriilor de vechime în anumite funcţii sau/şi specialităţi;d) îndeplinirea normelor de performanţă profesională şi conduită într-o anumită perioadă de timp.(3) Poliţiştii şi cadrele militare încadraţi pe funcţii a căror exercitare este reglementată prin statute profesionale ori alte prevederi de nivel superior se supun şi regulilor de evoluţie în carieră stabilite de aceste norme.
 + 
Articolul 4(1) Direcţia generală management resurse umane, denumită în continuare DGRU coordonează sistemul general de management al carierei poliţiştilor şi cadrelor militare, prin elaborarea cadrului normativ necesar evoluţiei în carieră.––––Alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia generală resurse umane” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.(2) Unităţile MAI asigură aplicarea normelor privind managementul carierei personalului.
 + 
Articolul 5(1) Cursurile de carieră în MAI sunt următoarele:a) cursuri pentru iniţierea în carieră;b) cursuri pentru dezvoltarea carierei.(2) Examenele de carieră în MAI sunt următoarele:a) examenul în vederea obţinerii gradului profesional de chestor de poliţie;b) examenul în vederea acordării gradului militar de general de brigadă;c) examenul în vederea acordării gradului militar de plutonier adjutant;d) examenul în vederea acordării gradului militar de maistru militar clasa I.
 + 
Capitolul IICursuri de carieră + 
Secţiunea 1Cursurile pentru iniţierea în carieră + 
Articolul 6(1) Cursurile pentru iniţierea în carieră sunt programe de formare profesională iniţială organizate potrivit specificului funcţiilor/posturilor MAI pentru următoarele categorii de personal:a) specialişti cu studii corespunzătoare cerinţelor posturilor încadraţi din sursă externă;b) personalul încadrat din sursă externă în vederea exercitării ocupaţiilor specifice MAI.(2) Cursurile pentru iniţierea în carieră se organizează pentru personalul prevăzut la alin. (1), de regulă în perioada de probă/tutelă profesională, fără a depăşi termenul de un an de la dobândirea statutului de ofiţer de poliţie/ofiţer/agent de poliţie/subofiţer în MAI.(3) Pentru personalul prevăzut la alin. (1), cursurile pentru iniţierea în carieră au o durată de minimum 13 săptămâni la forma de zi.(4) Examenul de absolvire a cursului pentru iniţierea în carieră cuprinde următoarele probe:a) probă practică la pregătirea militară/poliţienească specifică inspectoratului general/similar sau/şi structurii în care au fost încadraţi cursanţii, din care în mod obligatoriu trageri cu armamentul;b) test scris la pregătirea de specialitate;c) test-grilă din legislaţia aplicabilă inspectoratului general/ similar sau/şi structurii în care au fost încadraţi cursanţii.(5) Competenţa de organizare a cursurilor prevăzute la alin. (1) revine:a) Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza", prin Institutul de Studii pentru Ordine Publică, sub coordonarea Direcţiei generale management resurse umane, pentru personalul unităţilor aparatului central al MAI şi cel al instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, fără structuri proprii de management resurse umane/pregătire, precum şi pentru ofiţerii care îşi desfăşoară activitatea în specialităţile pe care acestea le coordonează funcţional;––––Lit. a) a alin. (5) al art. 6 a fost modificată de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.b) unităţilor aparatului central al MAI şi celui al instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, cu structuri proprii de management resurse umane/pregătire pentru personalul propriu, precum şi pentru ofiţerii care îşi desfăşoară activitatea în specialităţile pe care acestea le coordonează funcţional;c) inspectoratelor generale/instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, în cazul personalului propriu care îşi desfăşoară activitatea în specialităţi ce nu se regăsesc la nivelul unităţilor aparatului central al MAI;d) inspectoratelor generale/instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, pentru agenţii/subofiţerii din subordine, indiferent de specialitate.(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (5) lit. a), unităţile aparatului central al MAI, instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea MAI, fără structuri proprii de management resurse umane/pregătire, pot organiza cursurile prevăzute la alin. (1) cu avizul Direcţiei generale management resurse umane.––––Alin. (6) al art. 6 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.(7) Planurile cursurilor organizate de unităţile prevăzute la alin. (5) lit. b)-d), precum şi ale celor organizate în condiţiile alin. (6) se supun aprobării Direcţiei generale management resurse umane.––––Alin. (7) al art. 6 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.
 + 
Secţiunea a 2-aCursurile pentru dezvoltarea carierei + 
Articolul 7(1) Cursurile pentru dezvoltarea carierei sunt programe de formare profesională continuă care dau dreptul absolvenţilor acestora de a ocupa unele categorii de funcţii sau posturi şi de a înainta în/de a li se acorda unele grade profesionale/militare, potrivit actelor normative în vigoare.(2) Cursurile pentru dezvoltarea carierei sunt:a) cursuri de capacitate profesională, cursuri de capacitate şi cursuri de perfecţionare în specialitate pentru obţinerea/ acordarea unor grade profesionale/militare;b) cursuri pentru schimbarea specialităţii/profilului de muncă;c) alte cursuri necesare îndeplinirii atribuţiilor postului sau evoluţiei în carieră în cadrul instituţiei, cum sunt cursurile de specialitate, cursurile de perfecţionare, cursurile de management etc.(3) Cursurile în vederea obţinerii calităţii de conductor animale de serviciu constituie cursuri de specialitate, în sensul prevederilor alin. (2) lit. c).
 + 
Articolul 8(1) Cursurile de capacitate profesională/capacitate şi de perfecţionare în specialitate pentru obţinerea/acordarea unor grade profesionale/militare, potrivit legii, sunt următoarele:a) cursul de capacitate profesională în vederea obţinerii gradului profesional de comisar-şef de poliţie;b) cursul de capacitate profesională în vederea obţinerii gradului profesional de subcomisar de poliţie;c) cursul de capacitate profesională în vederea obţinerii gradului profesional de agent-şef de poliţie;d) cursul de capacitate în vederea acordării gradului de colonel/comandor;e) cursul de perfecţionare în specialitate în vederea acordării gradului de maior/locotenent-comandor.(2) Verificarea îndeplinirii condiţiilor pentru exceptarea de la cursul de capacitate profesională/capacitate prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi d) se realizează de către compartimentul cu atribuţii de formare profesională din cadrul structurii de resurse umane care gestionează dosarul personal al poliţistului/cadrului militar, în baza raportului motivat înaintat de poliţistul/cadrul militar care a absolvit studii postuniversitare, studii universitare de master sau echivalente acestora corespunzătoare cerinţelor postului ori a dobândit titlul ştiinţific de doctor în specialităţile corespunzătoare cerinţelor postului.–––-Alin. (2) al art. 8 a fost modificat de pct. 1 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.(3) Agenţii de poliţie care au dobândit titlul ştiinţific de doctor sunt exceptaţi de la obligativitatea participării la cursurile prevăzute la alin. (1) lit. c).(4) La examenele de admitere la cursurile prevăzute la alin. (1) pot participa poliţiştii şi cadrele militare care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:a) sunt propuşi de inspectoratul general/similar sau, după caz, unitatea din care provin;b) au fost evaluaţi cu calificative care le permit obţinerea/acordarea gradelor profesionale/gradelor militare următoare.(5) Competenţa de organizare a cursurilor prevăzute la alin. (1) revine:a) Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza", prin Institutul de Studii pentru Ordine Publică, sub coordonarea Direcţiei generale management resurse umane, pentru personalul unităţilor aparatului central al MAI şi cel al instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, fără structuri proprii de management resurse umane/pregătire, precum şi pentru ofiţerii care îşi desfăşoară activitatea în specialităţile pe care acestea le coordonează funcţional;––––Lit. a) a alin. (5) al art. 8 a fost modificată de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.b) unităţilor aparatului central al MAI şi celui al instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, cu structuri proprii de management resurse umane/pregătire pentru personalul propriu, precum şi pentru ofiţerii care îşi desfăşoară activitatea în specialităţile pe care acestea le coordonează funcţional;c) inspectoratelor generale/instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, în cazul personalului propriu care îşi desfăşoară activitatea în specialităţi ce nu se regăsesc la nivelul unităţilor aparatului central al ministerului;d) inspectoratelor generale/instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea MAI, pentru agenţii/subofiţerii din subordine, indiferent de specialitate.(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (5) lit. a), unităţile aparatului central al MAI, instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea MAI, fără structuri proprii de management resurse umane/pregătire, pot organiza cursurile prevăzute la alin. (1) cu avizul Direcţiei generale management resurse umane.––––Alin. (6) al art. 8 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.(7) Cursurile prevăzute la alin. (1) se desfăşoară la forma de zi, în sistem compact, şi au durata de două săptămâni.(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), cursurile prevăzute la alin. (1) se pot organiza şi în sistem la distanţă, pe durata a 3 săptămâni. Ultimele două zile ale activităţii se alocă examenului de absolvire, într-o instituţie de învăţământ din structura MAI.(9) Pentru situaţia prevăzută la alin. (8), selecţia personalului pentru participarea la cursuri se realizează prin analiza de către structurile de management resurse umane ale unităţilor cu competenţă în organizarea acestora a îndeplinirii de către candidaţi a criteriilor şi condiţiilor legale.(10) Planurile cursurilor organizate de unităţile prevăzute la alin. (5) lit. b)-d), precum şi ale celor organizate în condiţiile alin. (6) se supun aprobării Direcţiei generale management resurse umane.––––Alin. (10) al art. 8 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.
 + 
Articolul 9(1) Cursurile pentru schimbarea specialităţii/profilului de muncă se organizează în vederea dobândirii competenţelor specifice îndeplinirii atribuţiilor noului post.(2) Cursurile prevăzute la alin. (1) se pot desfăşura prin programe de pregătire compacte sau modulare, la forma de zi, cu frecvenţă redusă ori la distanţă.(3) Competenţa de organizare a cursurilor pentru schimbarea specialităţii/profilului de muncă revine:a) unităţilor aparatului central al MAI sau subordonate acestora, pentru specialităţile şi profilurile de muncă pe care le coordonează;b) unităţilor din subordinea MAI, inspectoratelor generale/similare, pentru specialităţile şi profilurile de muncă ce nu se află în coordonarea unităţilor prevăzute la lit. a).(4) Durata cursurilor prevăzute la alin. (1) nu poate fi mai mică de două săptămâni la forma de zi, majorată în mod corespunzător prin planul de învăţământ pentru celelalte forme de învăţământ, respectiv cu frecvenţă redusă ori la distanţă.(5) Modalitatea de desfăşurare a cursurilor se adoptă prin dispoziţia şefilor structurilor prevăzute la alin. (3).(6) Trimiterea la cursurile pentru schimbarea specialităţii/profilului de muncă se face în termen de cel mult 6 luni de la numirea în noua funcţie.(7) În termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ghid, structurile prevăzute la alin. (3) propun spre aprobare Direcţiei generale management resurse umane cursurile de schimbare a specialităţii pe care le organizează.––––Alin. (7) al art. 9 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.(8) Fiecare structură organizatoare informează DGRU prin Direcţia generală management resurse umane, în luna iunie şi în cadrul raportului de evaluare anuală a pregătirii continue a personalului, cu privire la cursurile organizate potrivit alin. (1).––––Alin. (8) al art. 9 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.
 + 
Articolul 10Pentru poliţiştii şi cadrele militare din MAI, cererea de participare la concursurile de admitere organizate de Colegiul Naţional de Afaceri Interne, Colegiul Naţional de Apărare şi Colegiul Superior de Securitate Naţională se aprobă exclusiv de ministrul administraţiei şi internelor, la propunerea inspectoratelor generale/similare sau, după caz, a unităţilor aparatului central al MAI.
 + 
Articolul 11(1) Modalitatea de desfăşurare a cursurilor prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. c) se stabileşte prin dispoziţie a şefului/comandantului unităţii organizatoare, cu avizul Direcţiei generale management resurse umane.––––Alin. (1) al art. 11 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea „Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.(2) În situaţia în care numărul candidaţilor pentru participarea la cursurile prevăzute la alin. (1) este mai mic sau egal cu numărul locurilor stabilite seriei respective, admiterea se realizează fără organizarea examenului.(3) La examenul de admitere organizat în condiţiile alin. (1) se pot prezenta poliţiştii şi cadrele militare care sunt propuşi de inspectoratele generale/similare sau, după caz, unităţile din care provin.(4) Pentru participarea la cursurile prevăzute la alin. (1), care nu pot avea o durată mai mică de două săptămâni, poliţiştii şi cadrele militare întocmesc rapoarte personale pe care le înaintează, prin structurile de resurse umane/formare iniţială şi continuă, şefilor/comandanţilor de unităţi.(5) Examenele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) pot fi susţinute numai în situaţia frecventării a cel puţin 80% din totalul orelor aferente fiecărei competenţe prevăzute în planul de învăţământ.––––-Alin. (5) al art. 11 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 257 din 14 noiembrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 15 noiembrie 2012.(6) În situaţia în care poliţiştii/cadrele militare declaraţi/ declarate "ADMIS" nu pot participa la curs sau nu pot susţine examenul de absolvire din motive temeinic justificate, pot fi înmatriculaţi la începutul uneia dintre seriile următoare cu aprobarea unităţilor organizatoare, respectiv pot participa la examenul de absolvire, dar nu mai târziu de 2 ani de la data începerii cursului iniţial.(7) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (6), numărul de locuri afectate seriei respective se suplimentează în mod corespunzător.
 + 
Articolul 12Fraudele dovedite pe timpul desfăşurării probelor de examen atrag eliminarea din examen a celor în cauză, despre asemenea fapte fiind informaţi şi şefii/comandanţii unităţilor din care provin candidaţii/cursanţii, pentru dispunerea măsurilor disciplinare, potrivit legii.
 + 
Capitolul IIIExamene de carieră + 
Articolul 13(1) Promovarea examenelor de carieră organizate în MAI permite obţinerea/acordarea, în condiţiile legii, a gradului profesional de chestor de poliţie, a gradului de general de brigadă, respectiv a gradului de plutonier adjutant şi a gradului de maistru militar clasa I.(2) Examenele în vederea acordării gradului de maistru militar clasa I şi a gradului de plutonier adjutant, precum şi pentru trecerea în corpul maiştrilor militari se organizează de către inspectoratele generale/similare pentru personalul propriu, respectiv de către Institutul de Studii pentru Ordine Publică pentru personalul Comenduirii Garnizoanei.
 + 
Articolul 14(1) Pentru obţinerea gradului profesional de chestor de politie, respectiv acordarea gradului de general de brigadă, candidaţii trebuie să promoveze examenul organizat în acest scop. Pot participa la examen comisarii-şefi de poliţie, respectiv coloneii care îndeplinesc criteriile prevăzute de actele normative în vigoare.(2) Potrivit legislaţiei în vigoare, sunt exceptaţi de la examenul organizat în vederea obţinerii gradului profesional de chestor de poliţie comisarii-şefi de poliţie care au dobândit titlul ştiinţific de doctor în specializările corespunzătoare cerinţei postului.–––-Alin. (2) al art. 14 a fost modificat de pct. 2 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.
 + 
Articolul 15(1) Examenul în vederea obţinerii/acordării gradului profesional de chestor de poliţie, respectiv, gradului de general de brigadă se organizează, de regulă, anual.(2) Comisia de examen se constituie prin ordin al ministrului afacerilor interne, la propunerea Direcţiei generale management resurse umane.–––-Alin. (2) al art. 15 a fost modificat de pct. 3 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.(3) Comisia prevăzută la alin. (2) se compune dintr-un număr impar de persoane, astfel:a) preşedinte – o persoană din conducerea MAI sau, după caz, a inspectoratelor generale/similare;b) membri – persoane cu experienţă în profilurile de muncă ale candidaţilor din unităţile aparatului central al MAI sau inspectoratelor generale/similare.(4) Secretarul comisiei prevăzute la alin. (2) se asigură de DGRU şi nu este membru al comisiei.(5) Comisia prevăzută la alin. (2) este alcătuită din persoane care au cel puţin gradul profesional/militar de chestor de poliţie/general de brigadă.(6) Locul şi termenele în care se desfăşoară diferitele activităţi în cadrul examenului se stabilesc de preşedintele comisiei şi se comunică în scris tuturor candidaţilor.
 + 
Articolul 16(1) Probele din cadrul examenelor pentru obţinerea gradului profesional de chestor de poliţie şi pentru acordarea gradului militar de general de brigadă sunt următoarele:a) interviu structurat pe probleme din domeniul securităţii naţionale şi ordinii publice;b) lucrare scrisă în specialitatea postului.(2) Tematicile interviului structurat prevăzut la alin. (1) lit. a) se întocmesc de către Direcţia generală management resurse umane, se aprobă de directorul general al DGRU şi se difuzează în unităţi până la data de 1 august a anului în curs, pentru anul următor.––––Alin. (2) al art. 16 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.(3) Tema lucrării scrise prevăzute la alin. (1) lit. b), precum şi îndrumătorul ştiinţific al acesteia se propun de candidat şi se aprobă de preşedintele comisiei.(4) Lucrarea scrisă prevăzută la alin. (1) lit. b) se depune de candidaţi la secretariatul comisiei de examen cu cel puţin o zi înaintea desfăşurării examenului.–––-Alin. (2) al art. 16 a fost modificat de pct. 4 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.
 + 
Articolul 17(1) Evaluarea candidaţilor la examenul desfăşurat în vederea obţinerii gradului profesional de chestor de poliţie şi pentru acordarea gradului militar de general de brigadă se face cu note de la 10 – maxim – la 1 – minim, astfel:a) nota finală a fiecărei probe de examen se calculează ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei, cu două zecimale, fără rotunjire;b) media generală se calculează ca medie aritmetică a notelor finale obţinute la fiecare probă de examen, cu două zecimale, fără rotunjire.(2) În cazul în care, după verificarea lucrării scrise, diferenţa dintre notele acordate este mai mare de un punct, lucrarea se reverifică în prezenţa tuturor membrilor comisiei de către preşedintele comisiei, care hotărăşte nota finală definitivă.(3) Pentru a fi declarat "REUŞIT" la examen, candidatul trebuie să obţină la fiecare probă minimum nota 7,00 şi media generală de minimum 8,00.(4) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrări. Rezultatele obţinute la interviul structurat pe probleme din domeniul securităţii naţionale şi ordinii publice nu pot fi contestate.(5) Contestaţiile se depun în scris la secretarul comisiei, în termen de cel mult 24 de ore de la anunţarea rezultatelor, şi se soluţionează în termen de 24 de ore de la depunerea acestora.(6) Contestaţiile se soluţionează în plenul comisiei de examen, iar hotărârea acesteia este definitivă.
 + 
Capitolul IVReguli de evoluţie în cariera poliţiştilor şi cadrelor militare + 
Articolul 18(1) La absolvirea instituţiilor de formare profesională iniţială ale MAI, absolvenţii nu pot fi repartizaţi şi/sau încadraţi în unităţi ale aparatului central al MAI sau în unităţi ale aparatului central al inspectoratelor generale/similare.(2) Pentru a ocupa o funcţie în unităţi ale aparatului central al MAI sau în unităţi ale aparatului central al inspectoratelor generale/similare, ofiţerii de poliţie trebuie să aibă gradul profesional minim de inspector de poliţie, iar ofiţerii cadre militare, gradul militar minim de locotenent, agenţii de poliţie, gradul profesional minim de agent principal de poliţie, iar subofiţerii, gradul militar minim de plutonier.(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (2) absolvenţii instituţiilor de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, altele decât cele prevăzute la alin. (1), care au fost formaţi la solicitarea expresă a unităţilor aparatului central al MAI sau a unităţilor aparatului central al inspectoratelor generale/similare, precum şi specialiştii din domeniul comunicaţii şi tehnologia informaţiei.––––Alin. (3) al art. 18 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 16 din 3 februarie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 4 februarie 2014.(4) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2) absolvenţii Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza» – specializarea Drept.––––Alin. (4) al art. 18 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 16 din 3 februarie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 4 februarie 2014.
 + 
Articolul 19(1) Posturile de conducere vacante se ocupă prin examen sau concurs, în funcţie de situaţie, de către poliţiştii şi cadrele militare care îndeplinesc condiţiile stabilite la art. 20-23, după caz.(1^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pot ocupa o funcţie de conducere vacantă de comandant grupă/comandant pluton, respectiv comandant pichet/comandant staţie/adjunct comandant secţie, fără examen sau concurs, absolvenţii Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza», arma jandarmi sau pompieri, la numirea în prima funcţie.–––Alin. (1^1) al art. 19 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012.(2) Poliţiştii şi cadrele militare care din motive neimputabile au fost eliberaţi din funcţia de conducere pot ocupa, cu acordul lor, o funcţie de conducere vacantă prevăzută cu un coeficient de ierarhizare egal sau inferior celei deţinute anterior, numai dacă îndeplinesc condiţiile stabilite la art. 20-23, după caz, şi nu au fost între timp numiţi într-o altă funcţie.(3) În vederea asigurării continuităţii managementului structurilor MAI, în situaţii excepţionale, ministrul afacerilor interne poate aproba participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor de conducere, precum şi ocuparea funcţiilor de conducere în situaţiile prevăzute la alin. (2), pentru poliţiştii şi cadrele militare care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 20 alin. (1) lit. a), c) şi g), art. 21 alin. (1) lit. a), c) şi g), art. 22 lit. a), c) şi d) şi art. 23 alin. (1) lit. b) şi c).–––-Alin. (3) al art. 19 a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. 129 din 20 august 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 531 din 22 august 2013.
 + 
Articolul 20(1) Condiţiile minime obligatorii cumulative pentru participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor de inspector general şi inspector general adjunct/similare al/ale inspectoratului general/similar, director general şi director general adjunct/similare din cadrul aparatului central al MAI, al inspectoratului general/similare sau al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, director şi director adjunct/similare din cadrul unităţilor aparatului central al MAI şi subordonate/aflate în coordonarea MAI sunt următoarele:a) să fi absolvit studii de masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management;b) să îndeplinească cerinţele specifice din fişa postului;c) să aibă 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie în condiţiile art. 65 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, ale art. 89 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare;e) abrogată;–––-Lit. e) a alin. (1) al art. 20 a fost abrogată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 13 din 4 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 5 februarie 2013.f) să fi obţinut în ultimii 3 ani calificativul de cel puţin «bine» la evaluarea anuală de serviciu pentru poliţişti, respectiv «foarte bun» la aprecierea de serviciu pentru cadre militare;–––Lit. f) a alin. (1) al art. 20 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012.g) să aibă 4 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale MAI."–––Lit. g) a alin. (1) al art. 20 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012.(2) În fişa postului nu pot fi stabilite condiţii de vechime în funcţii de conducere superioare celor prevăzute la alin. (1) lit. g).
 + 
Articolul 21(1) Condiţiile minime obligatorii cumulative pentru participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor de inspector-şef şi inspector-şef adjunct/similare din inspectoratele judeţene de poliţie, poliţie de frontieră, jandarmi, pentru situaţii de urgenţă şi al municipiului Bucureşti, precum şi de şef poliţie şi adjunct şef poliţie municipiu, director/similare şi director adjunct/similare din cadrul inspectoratelor generale/similare, şef unitate şi locţiitor şef unitate, comandant unitate şi locţiitor comandant unitate/similare sunt următoarele:a) să fi absolvit studii de masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management;b) să îndeplinească cerinţele specifice din fişa postului;c) să aibă 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie în condiţiile art. 65 din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, ale art. 89 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare;e) abrogat;–––-Lit. e) a alin. (1) al art. 21 a fost abrogată de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 13 din 4 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 5 februarie 2013.f) să fi obţinut în ultimii 3 ani calificativul de cel puţin «bine» la evaluarea anuală de serviciu pentru poliţişti, respectiv «foarte bun» la aprecierea de serviciu pentru cadre militare;"–––Lit. f) a alin. (1) al art. 21 a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012.g) să aibă 3 ani vechime în funcţii de conducere în unităţi ale MAI.(2) În fişa postului nu pot fi stabilite condiţii de vechime în funcţii de conducere superioare celor prevăzute la alin. (1) lit. g).
 + 
Articolul 22Condiţiile minime obligatorii cumulative pentru participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor de şef serviciu/similare de la toate nivelurile ierarhice, precum şi a celor de şef poliţie oraş şi adjunct şef poliţie oraş sunt următoarele:a) să fi absolvit studii de masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management;b) să îndeplinească cerinţele specifice din fişa postului;c) să aibă 3 ani vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează examen/concurs;d) să aibă 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;e) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie în condiţiile art. 65 din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, ale art. 89 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare;f) abrogată;–––-Lit. f) a art. 22 a fost abrogată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 13 din 4 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 5 februarie 2013.g) să fi obţinut în ultimii 2 ani calificativul de cel puţin «bine» la evaluarea anuală de serviciu pentru poliţişti, respectiv «foarte bun» la aprecierea de serviciu pentru cadre militare.–––Lit. g) a art. 22 a fost modificată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012.
 + 
Articolul 23(1) Condiţiile minime obligatorii cumulative pentru participarea la examenul/concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor de şef birou/similare de la toate nivelurile ierarhice, precum şi pentru ocuparea tuturor funcţiilor pentru care agenţii de poliţie beneficiază de indemnizaţie de conducere sunt următoarele:a) să îndeplinească cerinţele specifice din fişa postului;b) să aibă 2 ani vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează examen/concurs;c) să aibă 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;d) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie în condiţiile art. 65 din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, ale art. 89 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare;e) abrogată;–––-Lit. e) a alin. (1) al art. 23 a fost abrogată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 13 din 4 februarie 2013 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 5 februarie 2013.f) să fi obţinut în ultimii 2 ani calificativul de cel puţin «bine» la evaluarea anuală de serviciu pentru poliţişti, respectiv «foarte bun» la aprecierea de serviciu pentru cadre militare.–––Lit. f) a art. 23 a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012.(2) Excepţiile de la condiţiile stabilite la alin. (1) lit. b) şi c) sunt reprezentate de funcţiile de şef birou, dacă unitatea nu are prevăzută o funcţie de ofiţer de execuţie în domeniu.
 + 
Articolul 24Condiţiile minime obligatorii cumulative pentru participarea agenţilor de poliţie la concursul pentru trecerea în corpul ofiţerilor de poliţie, precum şi a subofiţerilor şi maiştrilor militari la concursul pentru trecerea în corpul ofiţerilor sunt:a) să îndeplinească cerinţele de acces în corpul ofiţerilor de poliţie/ofiţerilor stabilite de actele normative în vigoare;b) abrogată;–––-Lit. b) a art. 24 a fost abrogată de de pct. 5 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.c) să nu fie sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi să nu fie puşi la dispoziţie în condiţiile art. 65 din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, ale art. 89 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare;d) abrogată;–––-Lit. d) a art. 24 a fost abrogată de de pct. 5 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.e) să fi obţinut calificativul de cel puţin «bine» pentru poliţişti, respectiv «foarte bun» pentru cadre militare, după caz, la ultimele două evaluări/aprecieri.–––-Lit. e) a art. 24 a fost modificată de de pct. 6 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.
 + 
Articolul 25(1) Pentru a participa la examenul/concursul organizat în vederea ocupării unei funcţii de conducere vacante, poliţiştii şi cadrele militare trebuie să fie declaraţi/declarate "apt medical" şi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop.–––-Alin. (1) al art. 25 a fost modificat de de pct. 7 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.(2) Abrogat.––––Alin. (2) al art. 25 a fost abrogat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 16 din 3 februarie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 4 februarie 2014.
 + 
Articolul 26Funcţiile similare la care se face referire în prezentul ghid se stabilesc de către inspectoratele generale/similare şi unităţile aparatului central al MAI, în raport cu nivelul de salarizare şi ierarhic al posturilor, şi se comunică DGRU în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ghid.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale şi tranzitorii + 
Articolul 27(1) Prin dispoziţie a directorului Direcţiei generale management resurse umane, avizată de directorul general al DGRU, cu consultarea inspectoratelor generale/similare, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ghid se stabilesc lista specialităţilor MAI, precum şi cursurile necesare pentru exercitarea acestora.––––Alin. (1) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.(2) Până la intrarea în vigoare a prezentului ghid, prin dispoziţii ale directorului Direcţiei generale management resurse umane se stabilesc, în condiţiile legii:––––Alin. (2) al art. 27 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012, denumirea Direcţia formare iniţială şi continuă” a fost înlocuită cu denumirea „Direcţia generală management resurse umane”.a) Regulamentul-cadru privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de examen, respectiv a comisiilor de soluţionare a contestaţiilor;b) structura cursurilor de carieră.
 + 
Articolul 28Unităţile în beneficiul cărora se organizează cursurile pentru iniţiere în carieră, de capacitate profesională/capacitate şi de perfecţionare în specialitate pentru obţinerea/acordarea unor grade profesionale/militare au obligaţia, la cererea unităţilor organizatoare, de a nominaliza specialişti care să participe la activităţile de formare şi în componenţa comisiilor la examenele de admitere/absolvire.
 + 
Articolul 29(1) Personalul detaşat în afara MAI sau suspendat din funcţie pentru un interval mai mare de un an, la încetarea detaşării/suspendării, în funcţie de situaţia concretă:a) participă la un curs de schimbare a specialităţii/profilului de muncă, organizat în condiţiile prezentului ghid, dacă este numit într-o funcţie care solicită o nouă specialitate/profil de muncă;b) intră într-o perioadă de readaptare profesională, dacă revine pe o funcţie de aceeaşi specialitate cu cea deţinută anterior detaşării/suspendării.(2) Perioada de readaptare profesională are o durată de 2-4 săptămâni şi se organizează la locul de muncă în baza unui program de readaptare profesională, în scopul actualizării cunoştinţelor de specialitate.
 + 
Articolul 30(1) Personalul încadrat din sursă externă în perioada cuprinsă între data de 24 august 2002 şi 31 decembrie 2011 şi care nu a absolvit cursul pentru iniţierea în carieră parcurge, pe baza planificării unităţilor cu competenţă în domeniu, potrivit art. 6 alin. (5) sau, după caz, potrivit art. 6 alin. (6), până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2012, cursul pentru iniţierea în carieră, în sistem modular. Grupele de pregătire se organizează în funcţie de resursele disponibile, ţinând cont de statutul profesional, structura beneficiară şi, pe cât posibil, de profilul de muncă.(2) Suplimentar probelor prevăzute la art. 6 alin. (4), personalul prevăzut la alin. (1) susţine şi o probă de pregătire fizică.(3) Face excepţie de la prevederile alin. (1) personalul care, deşi nu a absolvit cursul de iniţiere în carieră, a absolvit un curs de capacitate profesională/capacitate organizat în instituţiile de formare profesională iniţială din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională ori un alt program de formare profesională iniţială/curs de carieră cu durată cel puţin egală cu durata cursului pentru iniţierea în carieră prevăzută la art. 6 alin. (3), organizat în instituţiile de formare profesională iniţială din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională.(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), personalul care s-a aflat într-o situaţie obiectivă ce a împiedicat participarea la cursul de iniţiere în carieră, apreciată ca atare de către şeful unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, se replanifică după data de 31 decembrie 2012.––––-Alin. (4) al art. 30 a fost introdus de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 257 din 14 noiembrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 15 noiembrie 2012.(5) Cursanţii care nu susţin sau nu promovează evaluările competenţelor/disciplinelor prevăzute în planul de învăţământ, în vederea certificării respectivelor competenţe/absolvirii cursului, susţin ulterior evaluările respective cu seriile următoare în cadrul aceleaşi instituţii de formare profesională.––––-Alin. (5) al art. 30 a fost introdus de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 257 din 14 noiembrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 15 noiembrie 2012.––––-Art. 30 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 113 din 25 mai 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 377 din 5 iunie 2012.
 + 
Articolul 31Poliţiştilor şi cadrelor militare din MAI care au fost numiţi/numite pe funcţii de conducere anterior intrării în vigoare a prezentului ghid nu le sunt aplicabile regulile de evoluţie în carieră prevăzute la art. 18-25 pentru funcţiile pe care le deţin.
 + 
Anexa Abrogată.–––-Anexa a fost abrogată de pct. 8 al art. II din ORDINUL nr. 170 din 25 noiembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 25 noiembrie 2014.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x