GHID din 19 iulie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 23 august 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 4295 19/07/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 4295 19/07/2004

de selecţie a unităţilor de invăţământ



PROIECTELE Phare RO 2003 şi Phare RO 2004-2006COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂCOMPONENTA ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNICGHIDDE SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNTBUCUREŞTI 2004CuprinsI. PROGRAMUL DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALA PENTRU COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ PHARE 2003 ŞI 2004-2006 COMPONENTA ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL ŞI TEHNIC1.1 Cadrul general1.2 Obiectivele Programului1.3 Obiectivele specifice componentei "Învăţământ profesional şi tehnic"II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A ŞCOLILOR2.1 Condiţii de participare la selecţie2.1.1 Eligibilitatea Solicitanţilor: cine poate participa la licitaţie2.1.2 Criterii de conformitate administrativa2.1.3 Criterii de eligibilitate şi de relevantă pentru şcoli de aplicaţie2.2 Proceduri. Completarea documentaţiei şcolii solicitante- cererea de participare la selecţie2.2.1 Formularul de cerere de participare la selecţie şi documentaţia necesară2.2.2 Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie2.2.3 Termenul limită=> 2.3 Evaluarea şi selectarea cererilor de participare la selecţie2.4 Informaţii privind decizia de selecţie a şcolilor ce vor participa la programIII. LISTA ANEXELOR=> Anexa A – Formular de cerere de participare la selecţie=> Anexa B1 – Grila de Evaluare a unităţilor de învăţământ=> Anexa B3 – Grila de conformitate administrativa=> Anexa C – Lista şcolilor cuprinse în centrele de comuneI. PROGRAMUL DE COEZIUNE ECONOMICĂ ŞI SOCIALĂ Phare –INVESTIŢII şi DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ – componenta ÎNVĂŢĂMÂNTPROFESIONAL şi TEHNIC1.1 CADRUL GENERALProgramul de coeziune economică şi socială Phare are drept scop implementarea unor măsuri integrate de asistenţă tehnică şi financiară pentru Guvernul României, în vederea dezvoltării unor programe de investiţie în sectoare economice şi sociale prioritare. Programul răspunde cerinţelor strategice ale Planului Naţional de Dezvoltare şi contribuie la consolidarea capacităţii instituţionale a organizaţiilor centrale şi locale din România, pentru a facilita procesul de aderare la UE.Cadrul instituţional al acestor proiecte pentru componenta învăţământ profesional şi tehnic cuprinde:(1) Ministerul Integrării Europene (MIE) în calitate de Autoritate Contractantă(2) Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) în calitate de Autoritate de Implementare însărcinată cu managementul tehnic al programelor Phare – componenta învăţământ profesional şi tehnic;(3) Centrul Naţional de Dezvoltare a învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDÎPT) în calitate de Unitate de Implementare din partea Autorităţii de Implementare;(4) Consiliul Naţional de Dezvoltare Regională (CNDR) care a hotărât constituirea Consorţiilor Regionale;(5) Consorţiile Regionale (CR) – structuri consultative, constituite cu ocazia implementării proiectelor de coeziune socială şi economică – componenta TVET, care reunesc reprezentanţii următoarelor instituţii:

     
  Agenţia pentru Dezvoltare Regională (ADR) 3 reprezentanţi
  Consilii Judeţene (CJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
  Agenţii Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
  Filiala regională a Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDÎPT) 1 reprezentant al fiecărei filiale regionale
  Inspectorate Şcolare Judeţene (ISJ) 1 reprezentant pentru fiecare judeţ
  Comitete Locale pentru Dezvoltarea Parteneriatului Social în formarea profesională (CLDPS) 1 reprezentant al unei instituţii a partenerilor sociali, pentru fiecare judeţ alta decât cele nominalizate anterior
  Universităţi (Univ) 2 – 3 reprezentanţi

(6) Comitetul Director (CD) al programului este format din reprezentanţii Ministerului Integrării Europene, Ministerului Educaţiei şi Cercetării, Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, alte ministere, Centrului Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic, parteneri sociali1.2 OBIECTIVELE PROGRAMULUIObiectivul general al programului Phare – coeziune economică şi socială este dezvoltarea şi implementarea politicilor naţionale şi programelor de coeziune socială şi economică, pe baze multianuale, în concordanta cu previziunile Planului Naţional de Dezvoltare (PND) şi a Reglementarii Consiliului Europei 1266/1999 privind extinderea sistemelor de implementare descentralizată (EDIS) în ţările candidate, prin întărirea capacităţii instituţionale a ministerelor, a celor opt Agenţii de Dezvoltare Regională şi a autorităţilor locale relevante pentru a pregăti implementarea suportului investiţional ce va fi asigurat prin program.1.3. OBIECTIVELE SPECIFICE COMPONENTEI ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL şi TEHNIC (TVET)1. Consolidarea rezultatelor reformei obţinute prin programul Phare VET RO 9405 pentru învăţământ profesional şi tehnic precum şi prin programele Phare TVET RO 2001 şi 2002 Coeziune Economică şi Socială (componenta învăţământ profesional şi tehnic) pentru a sprijini modernizarea sistemului TVET raţionalizat;2. Adaptarea şi eficientizarea mecanismelor de conducere şi coordonare a formării profesionale prin învăţământ profesional şi tehnic, în concordanţă cu aranjamentele instituţionale create pentru dezvoltarea regională integrată, economică şi socială, aşa cum este prognozată pe termen mediu şi lung, în Planul Naţional de Dezvoltare precum şi pe baza recomandărilor programelor Phare 2001 şi 2002;3. Continuarea asigurării de şanse egale pentru toţi tinerii pentru a obţine o bună calificare profesională, comparabile cu cele din Uniunea Europeană, prin asigurarea învăţământului profesional şi tehnic care să răspundă flexibil nevoilor individuale de dezvoltare personală şi profesională a elevilor, având în vedere realizările obţinute în programele Phare anterioare. O atenţie deosebită va fi acordată elevilor din mediul rural.II. REGULI PRIVIND PARTICIPAREA LA SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNTAcest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie a unităţilor de învăţământ şi de selecţie a acestora pentru punerea în aplicare a Programului Phare 2003 precum şi a programelor Phare 2004-2006 de Coeziune Economică şi Socială – componenta Învăţământ Profesional şi Tehnic (TVET). Ghidul este elaborat în conformitate cu fişa standard a proiectelor Phare RO 2003 precum şi cu proiectul documentelor de programare Phare 2004-2006.2.1. CONDIŢII DE PARTICIPARE LA SELECŢIEAcest ghid stabileşte regulile de depunere a cererilor de participare la selecţie pentru selecţia a 50 şcoli din mediul rural şi 100 şcoli din mediul rural şi urban-localităti mici şi mijlocii (cele care au mai puţin de 100 000 locuitori conform datelor ultimului recensământ).2.1.1. Eligibilitatea solicitanţilor: cine poate participa la selecţieProiectul Phare 2003Solicitanţii reprezintă grupuri şcolare care organizează învăţământ profesional şi tehnic situate în mediul rural care solicită pentru prima dată participarea într-un program Phare pentru învăţământ profesional şi tehnic şi care se regăsesc în Lista aprobată de MEC pentru şcoli eligibile din mediul rural (în anexă);Numărul maxim de grupuri şcolare admise prin program pentru mediul rural este 50.Proiectele Phare 2004-2006Solicitanţii reprezintă grupuri şcolare din mediul rural şi urban-localităti mici şi mijlocii (cu mai puţin de 100 000 locuitori conform datelor ultimului recensământ) care organizează învăţământ profesional şi tehnic şi care solicită pentru prima dată participarea într-un program Phare TVET pentru învăţământ profesional şi tehnic;Numărul maxim de grupuri şcolare admise prin program pentru localităţi mici şi mijlocii este de 100.Lista judeţelor şi a localităţilor mici şi mijlocii este anexată.NOTĂ: Unităţile de învăţământ din mediul rural pot aplica pentru ambele programe de asistenţă, respectiv Phare RO 2003 şi Phare RO 2004-2006 dar nu pot fi selectate decât în unul din programe.2.1.2. Criterii de conformitate administrativă(a) documentaţia de participare la selecţie este transmisă în plic sigilat până la data limită de depunere,(b) documentaţia de participare la selecţie este transmisă în 1 original şi 2 copii,(c) documentaţia de participare la selecţie este completă,(d) anexele sunt complete,(e) documentaţia de participare la selecţie este editată în formatul cerut,(f) documentaţia de participare la selecţie este semnată şi ştampilată de unitatea şcolară solicitantă,(g) declaraţiile cerute şi certificatele sunt semnate şi ştampilate de emitenţi2.1.3. Criterii de eligibilitate şi de relevanţăCriterii de eligibilitate:Pentru şcolile din mediul rural, aplicante în Phare TVET RO 2003(1) să fie o unitate de învăţământ ce şcolarizează în domeniul învăţământului profesional şi tehnic, din reţeaua învăţământului de stat sau particular acreditat, care depune o cerere de participare în proiectul Phare TVET 2003, ca solicitant individual,(2) să fie inclusă în Lista şcolilor din mediul rural, aprobată de MEC (în anexă), sub rezerva dovedirii statutului de localitate din mediul rural la data depunerii dosarului(3) să prezinte cel puţin un nivel de calificare în TVET (din trei posibile: nivel 1 [şcoala de arte şi meserii], nivel 2 [an de completare- şcoală profesională în lichidare], nivel 3 [învăţământ liceal]-filiera tehnologică, conform planului de şcolarizare din anul 2003-2004,(4) să fie direct responsabilă de pregătirea şi managementul proiectului şi să nu acţioneze ca intermediar,(5) să se afle într-o localitate în care evoluţia demografică a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învăţământul gimnazial, pe ani de studiu, în ultimii 5 ani) să fie constantă sau în creştere,(6) să prezinte documente de proprietate asupra terenului şi clădirilor (Extras de Carte funciară eliberat de către Biroul de Carte Funciară, Plan de încadrare în zonă şi Plan de delimitare a proprietăţii, vizate de către Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie),(7) profilul/ domeniul şcolii să răspundă tendinţelor de dezvoltare economică a zonei sau şcoala să aibă capacitate de adaptare la aceste tendinţe,(8) să existe în zona o infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET (drumuri de acces, zonă electrificată, existenta transportului curent),(9) cel puţin 90% din personalul de predare să fie calificat.Pentru şcolile din mediul rural şi urban- localităţile mici şi mijlocii (cu până la 100.000 de locuitori conform ultimului recensământ), aplicante în Phare TVET RO 2004-2006(1) să fie un grup şcolar ce şcolarizează în domeniul învăţământului profesional şi tehnic, din reţeaua învăţământului de stat sau particular acreditat, care depune o cerere de participare în proiectele Phare TVET 2004-2006, ca solicitant individual,(2) să funcţioneze în mediul rural sau urban- localitate mică sau mijlocie (cu până la 100.000 de locuitori conform ultimului recensământ),(3) şcolile aplicante din mediul rural să prezinte cel puţin un nivel de calificare în anul 2003-2004, iar şcolile aplicante din mediul urban să prezinte cel puţin două niveluri de calificare în TVET (din trei posibile: nivel 1 [şcoala de arte şi meserii], nivel 2 [an de completare- şcoală profesională în lichidare], nivel 3 [învăţământ liceal]-filiera tehnologică, conform planului de şcolarizare pentru anii şcolari 2003-2004 şi 2004-2005 şi a planului de dezvoltare a şcolii,(4) să fie direct responsabil de pregătirea şi managementul proiectului şi să nu acţioneze ca intermediar,(5) să se afle într-o localitate în care evoluţia demografică a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învăţământul gimnazial, pe ani de studiu, în ultimii 5 ani) să fie constantă sau în creştere,(6) să prezinte documente de proprietate asupra terenului şi clădirilor (Extras de Carte funciară eliberat de către Biroul de Carte Funciară, Plan de încadrare în zonă şi Plan de delimitare a proprietăţii, vizate de către Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie),(7) profilul/ domeniul şcolii să răspundă tendinţelor de dezvoltare economică a zonei sau şcoala să aibă capacitate de adaptare la aceste tendinţe,(8) cel puţin 90% din personalul de predare să fie calificat.Criterii de relevantă (valabile atât pentru unităţile de învăţământ care aplică pentru Phare TVET RO 2003 cât şi Phare TVET RO 2004-2006):(1) oferta educaţională: profilul şcolii trebuie să răspundă priorităţilor de dezvoltare economică la nivel regional şi local, stabilite prin Planurile Regionale şi Locale de Acţiune pentru Învăţământ(2) modul în care este adaptată oferta educaţională la nevoile individuale ale populaţiei şcolare: sunt relevante şcolile care au preocupări pentru adaptarea ofertei educaţionale în vederea integrării elevilor cu deficienţe comportamentale, fizice sau psihice, precum şi a acelora care se află în situaţii de risc de marginalizare socială (defavorizaţi economic şi social, de exemplu familii dezorganizate, tendinţă de abandon, discriminare de sex sau apartenenţă etnică, etc)(3) cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul social: sunt relevante şcolile care vor demonstra pe baza, planurilor de dezvoltare şcolară o misiune socială clară şi responsabilităţi la nivel comunitar, precum şi existenţa unor parteneriate sociale active. Sunt relevante şcolile care demonstrează parteneriate stabile, de durată, precum şi capacitatea de atragere a fondurilor extrabugetare pentru îmbunătăţirea ofertei educaţionale.(4) resurse umane şi materiale: şcolile vor demonstra facilităţi de spaţiu şi dotări corespunzătoare formării profesionale, precum şi personal didactic şi didactic auxiliar calificat. Sunt relevante şcolile care demonstrează o politică coerentă şi eficientă de investiţii în resursele umane (motivare, formare, promovare etc) şi materiale (amenajări, investiţii în tehnologia informaţională, echipamente adaptate nivelului şi specificului calificărilor profesionale etc).(5) sprijin acordat de autorităţile locale pentru facilitarea investiţiilor şi menţinerea în condiţii calitative a capacităţii de şcolarizare în învăţământul profesional şi tehnic. Şcolile vor proba prin documente de investiţii, acorduri, proiecte de colaborare sau alte dovezi de parteneriat, angajamentul autorităţilor locale în ce priveşte realizarea investiţiilor şi menţinerea capacităţii de şcolarizare în învăţământul profesional şi tehnic în condiţii de calitate a procesului educaţional. Este recomandabilă prezentarea unei hotărâri a Consiliului Judeţean, conformă responsabilităţilor legale în vigoare, cu privire la susţinerea şcolii pentru o perioadă de 5 ani.2.2. PROCEDURI. COMPLETAREA DOCUMENTATIEI ŞCOLII SOLICITANTE – CEREREA DE PARTICIPARE LA SELECŢIE

2.2.7 Formularul de cerere de participare la selecţie şi
documentaţia necesară

Solicitanţii trebuie să completeze formularul cererii de participare la selecţie anexat prezentului Ghid care este disponibil şi pe pagina web a Ministerului Educaţiei şi Cercetării, www.edu.ro .Solicitanţii trebuie să respecte formatul cererii, ordinea itemilor şi ordinea paginilor.Solicitanţii trebuie să depună cererea (cu toată documentaţia anexată) completată în limba română.Solicitanţii trebuie să furnizeze suficiente detalii pentru a asigura claritatea informaţiilor, cu accent asupra criteriilor de eligibilitate precum şi asupra următoarelor aspecte :=> oferta educaţională=> modul în care este adaptată oferta educaţională la nevoile individuale=> cultura organizaţională, managementul şi parteneriatul social=> resursele umane şi materiale=> colaborarea cu autorităţile locale pentru facilitarea realizării, întreţinerii şi reparării investiţiilor (infrastructură şi echipamente) în învăţământul profesional şi tehnicDocumentele care însoţesc cererea de participare la selecţie (obligatorii, cu excepţia situaţiilor pentru care este prevăzut altceva) sunt următoarele:1. Copie după documentul de identitate a şcolii (documente de înfiinţare certificate eliberate de ISJ care atestă înfiinţarea şi funcţionarea);2. Extras de carte funciară eliberat de către Biroul de Carte Funciară;3. Plan de încadrare în zonă şi plan de delimitare a proprietăţii vizate de către Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie; aceste documente se regăsesc în documentaţia cadastrală efectuată de către Expert Cadastral Autorizat;4. Raport de autoevaluare aprobat de Autoritatea Locală respectivă*1);––––*1) Şcolile selectate vor prezenta Certificatul de Urbanism şi Raportul de Expertiză Tehnică elaborat de un expert autorizat de Ministerul Lucrărilor Publice şi Locuinţei, în termen de maxim 1 lună de la comunicarea faptului că au fost admise pentru a fi cuprinse în programe5. Document eliberat de autoritatea locală prin care se atestă că oraşul în care funcţionează şcoala este în mediul urban şi are până la 100 000 locuitori, conform ultimului recensământ, dacă nu face parte din lista anexată realizată pe baza ultimului recensământ (numai pentru şcolile din mediul urban care aplică în Programul Phare 2004-2006);6. Document eliberat de ISJ privind evoluţia demografică a populaţiei şcolare (elevi înscrişi în învăţământul gimnazial, pe ani de studii, în ultimii 5 ani), din localitatea şi zona din care şcoala îşi recrutează populaţia şcolară;7. Copie a Planului de dezvoltare a şcolii, în care să fie incluşi anii şcolari 2003-2004 şi 2004-2005;8. Copie a Planului de şcolarizare al unităţii de învăţământ structurat pe calificări şi niveluri de educaţie, pentru anii 2003-2004 şi 2004-2005, avizat de ISJ şi CLDPS;9. Rezultate financiare extrabugetare pe ultimii doi ani (2002 şi 2003);10. Declaraţii de parteneriat între şcoală şi autorităţi locale/ agenţi economici; alte declaraţii vor fi ataşate dacă sunt disponibile;11. Document eliberat de CLDPS conform căruia profilul/ domeniul şcolii răspunde tendinţelor de dezvoltare economică a zonei, conform PRAI şi PLAI sau are capacitatea de adaptare la aceste tendinţe;12. Planul de investiţii al şcolii pentru anul 2004, avizat de ISJ şi autoritatea locală;13. CV-urile directorului şcolii, al directorului adjunct -responsabil cu învăţământul profesional şi tehnic şi al responsabilului ariei curriculare «Tehnologii»;14. Documente care atestă participarea la cursuri de formare continuă a personalului didactic şi auxiliar;15. Document eliberat de autoritatea locală prin care se atestă că localitatea din mediul rural are o infrastructură minimă pentru a susţine oferta de pregătire în TVET – drumuri de acces, zonă electrificată, existenta posibilităţilor de transport pentru elevi- (numai pentru şcolile ce vor fi selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);16. Declaraţie semnată de conducerea şcolii conform căreia ponderea personalului calificat în totalul personalului de predare este de minimum 90% pentru anul şcolar 2004-2005;17. Aviz al ISJ sau al autorităţii pentru protecţia copilului privind capacitatea şcolii de a furniza asistenţă pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale (opţional).18. Dovadă eliberată de autoritatea locală conform căreia localitatea în care funcţionează şcoala are statut de mediu rural la data depunerii documentaţiei pentru selecţie (numai pentru şcolile ce vor fi selectate din mediul rural pentru Phare TVET 2003);Documentele care însoţesc Cererea de participare la selecţie vor fi prezentate în ordinea de mai sus şi ataşate la sumar în ordinea numerelor de identificare, cu o copertă care să conţină lista anexelor.

2.2.2 Unde şi cum se trimit cererile de participare la selecţie

Dosarele de cerere (cererea + documentele însoţitoare) vor fi depuse în trei exemplare (1 original, plus 2 copii).Plicul care conţine dosarul de cerere trebuie să poarte numele complet al solicitantului, adresa şcolii, titlul proiectului (Phare TVET RO 2003 sau Phare TVET RO 2004-2006), precum şi menţiunea "A nu se deschide înainte de sesiunea de evaluare".Solicitanţii trebuie să verifice dacă dosarul de cerere de participare la selecţie este complet, pe baza listei de verificare din formularul standard de cerere.Dosarele de cerere vor fi trimise în plic sigilat, prin poşta recomandată sau mesagerie expresă cu confirmare de primire sau înmânate personal (aducătorului i se va elibera o confirmare de primire care va include data şi ora primirii, număr de înregistrare şi semnătură) la:Centrul Naţional de Dezvoltare a învăţământului Profesional şi Tehnic, str. Spiru Haret nr. 10-12, sector 1, cod 010176, Bucureşti, camera 52Cererile de participare la selecţie trimise prin orice alte mijloace (ex: fax sau e-mail), trimise la alte adrese sau trimise după termenul limită vor fi respinse.Cererile de participare la selecţie completate de mână nu vor fi acceptate.

2.2.5 Termenul limită

Termenul limită pentru primirea cererilor de participare la selecţie şi a documentaţiei este 6 septembrie 2004 (data poştei), ora 16.00.Orice solicitare primită după termenul limită va fi respinsă,2.3 EVALUAREA şi SELECTAREA CERERILOR DE PARTICIPARE LA SELECŢIEToată documentaţia solicitanţilor va fi examinată şi evaluată de către Comitetul Naţional de Selecţie conform următoarelor criterii:(1) Conformitatea cereriiSe verifică dacă cererea este completă, în acord cu grila de conformitate administrativă.(2) Eligibilitatea solicitanţilorEligibilitatea solicitantului se stabileşte conform criteriilor de eligibilitate.(3) Evaluarea relevantei documentaţiilor solicitanţilorEvaluarea relevanţei documentaţiei solicitanţilor va fi efectuată în conformitate cu criteriile de relevanţă conţinute în Grilele de Evaluare.Neconformitatea cererii şi neîncadrarea în criteriile de eligibilitate conduc la respingerea solicitării.Criteriile de conformitate şi de eligibilitate sunt eliminatorii. Documentaţia care nu întruneşte aceste criterii este exclusă de la etapa evaluării criteriilor de relevanţă.La evaluarea relevantei documentaţiei solicitanţilor vă rugăm luaţi notă de următoarele informaţii importante:Notă privind PunctajulEvaluarea relevanţei se face pe baza criteriilor de relevanţă, subcriteriilor şi punctajelor descrise în Grila de evaluare. Fiecărui subcriteriu îi corespunde un punctaj între 1 şi 5 în concordanţă cu următoarele recomandări:1 = foarte slab; 2 = slab; 3 = acceptabil; 4 = bun; 5 = foarte bun.Se va efectua un total al punctajului pentru fiecare solicitant.Selecţia şcolilor se va face în ordinea descrescătoare a punctajului total obţinut, la nivel de regiune.2.4 INFORMAŢII PRIVIND DECIZIA DE SELECŢIE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT CARE VOR PARTICIPA LA PROGRAMSolicitanţii vor fi informaţi în scris de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării despre decizia referitoare la cererea lor. Decizia de a respinge o cerere de participare la selecţie va avea la bază unul din următoarele motive:● Cererea a fost primită după data de închidere a licitaţiei;● Dosarul de cerere este neconform administrativ sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;● Cererea nu a fost completată conform precizărilor din prezentul ghid;● Cererea a fost scrisă de mână;● Calitatea documentaţiei prezentate nu a întrunit punctajul care să permită încadrarea în numărul de şcoli stabilit.Lista definitivă a şcolilor selectate este aprobată de Ministrul Educaţiei şi Cercetării prin ordin.Lista abrevierilor:ADR – Agenţia de Dezvoltare RegionalăAJOFM – Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de MuncăCJ – Consiliul JudeţeanCLDPS – Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului SocialCNDIPT – Centrul Naţional de Dezvoltare a învăţământului Profesional şi TehnicISJ – Inspectoratul Şcolar JudeţeanMEC – Ministerul Educaţiei şi CercetăriiMIE – Ministerul Integrării EuropeneTVET – Învăţământ Profesional şi TehnicPRAI – Plan Regional de acţiune pentru Învăţământ Profesional şi Tehnic, elaborat în Phare 2001PLAI – Plan Local (judeţean) de acţiune pentru Învăţământ Profesional şi Tehnic, elaborat în Phare 2001Anexe:=> Formular de cerere de participare la selecţie=> Grilele de Evaluare a unităţilor de învăţământ pentru Phare TVET RO 2003 şi respectiv Phare TVET RO 2004-2006=> Grila de conformitate administrativă=> Lista şcolilor eligibile din mediul rural aprobate de MEC=> Lista judeţelor şi a localităţilor mici şi mijlociiMODELRAPORT de AUTOEVALUAREa stării infrastructurii şi ainstalaţiilor din clădirile aflate în folosinţa şcoliiUnitatea de învăţământ:I. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTEDOCUMENTE LEGALE ŞI CONSTATĂRI DIRECTE (LA AMPLASAMENT)

                     
  [ ] Statut juridic al proprietăţii asupra infrastructurii şcolii  
  conform:      
  Extras de carte funciară eliberat de către Biroul de Carte Funciară  
  [ ] Amplasament    
    – adresă poştală:    
    – încadrare în localitate (zonă) – conform plan încadrare în zonă anexat
    – dimensiuni teren – conform plan de situaţie anexat  
        – S(teren) = ………..  
    – vecinătăţi:  
      – Nord – ……….  
      – Sud – ………..  
      – Est – ………..  
      – Vest – ……….  
      – orientare (puncte cardinale – conform plan de situaţie anexat
    – accese pietonale şi auto: …………  
  [ ] Funcţiune  
      – iniţială (la construire): …………  
      – actuală: ……………….  
  [ ] Capacităţi funcţionale:  
      ▪ Şcoala    
      – număr săli de clasă  
      – număr de laboratoare  
      – număr de ateliere ………..
      – suprafaţă construită ………..
      – suprafaţa desfăşurată ………..
      – spaţii funcţionale:  
        spaţii învăţământ – ……………  
        spaţii anexă – ………………..  
      – număr total elevi ………..
      – număr de elevi/sală clasă ………..
      – număr clase paralele/schimb  
      – număr de schimburi ………..
      – m2 util/elev/schimb maxim ………..
      – m3 util/elev/schimb maxim ………..
      – m2 curte/elev/schimb maxim ………..
  [ ] Asigurarea cu utilităţi:  
        – existent  
        – energie electrică – ……………  
        – sistem de încălzire – …………..  
        – apă potabilă şi de incendiu – …………
        – colectare ape pluviale şi uzate menajere – ………
        – gaz – ……………..  
        – posibilitate de asigurare (în prezent şi viitor)
        – alimentare cu apă – ……………  
        – colectare ape uzate menajere – ……………..
  [ ] Situaţia bazei materiale (inventariere mobilier şi echipament didactic)
           
        Obiect-buc. cantitate uzură %  
  catedre ……… ………
  bănci ……… ………
  table ……… ………
   

II. CONŢINUTDATE TEHNICE ALE INVESTIŢIEI

             
  [ ] Soluţia de reabilitare solicitată
      – ……………………..
  [ ] Amplasament
    – adresă poştală:
    – încadrare în localitate (zonă) – conform Certificat de Urbanism
    nr. ………….1)
    – dimensiuni teren – conform plan situaţie anexat
      – lungime ……….
      – lăţime ……….
      – suprafaţă ……….
      – front la stradă ……….
    – vecinătăţi:  
      – Nord – ………..
      – Sud – …………
      – Est – …………
      – Vest – ………..
  [ ] Proiectantul va rezolva următoarele elemente urbanistice, în concordanţă cu legislaţia urbanistică în vigoare:
    – distanţele faţă de limitele terenului şi de celelalte construcţii existente pe amplasament
    – orientare (puncte cardinale)
    – accese pietonale şi auto
  [ ] Funcţiune propusă
      – …………….
  [ ] Capacităţi funcţionale:
      Şcoala
    – capacitatea şcolii (număr săli de clasă/laboratoare/ateliere) ……..
    – spaţii funcţionale:
        – spaţii învăţământ –
        – spaţii anexă – ……………….
    – număr total de elevi
    – număr clase paralele/număr schimburi ………
    – număr de schimburi ………
    – număr elevi/schimb maxim ………
    – număr de elevi/sală clasă/ ………
    – m2 util/elev/schimb maxim ………
    – m3 util/elev/schimb maxim ………
    – m2 curte/elev/schimb maxim ………
  [ ] Proiectantul va rezolva asigurarea cu următoarele utilităţi (dacă e cazul):
    – alimentarea cu energie electrică
    – alimentarea cu apă potabilă
    – alimentarea cu gaz
    – crearea rezervei pentru incendiu
    – evacuarea apelor menajere uzate şi pluviale
    – sistem de încălzire
    – colectarea şi evacuarea deşeurilor menajere
     
  APROBAT DE,
  Nume ………………………… Semnătura şi ştampila
  Funcţie ………………………
  Autoritatea locală …………….
   
  RAPORTUL A FOST ELABORAT PE BAZA EVALUĂRII NEVOILOR ŞCOLII CERTIFICAT DE,
   
  Nume …………. Semnătura şi ştampila
  Funcţie ……….

––––-*1) Certificatul de Urbanism va fi prezentat după selecţie, numai de şcolile care vor fi selectateANEXE la prezentul RAPORTI. ANEXE SCRISEII. ANEXE DESENATE1. Plan de încadrare în zonă şi plan de delimitare a proprietăţii vizate de către Oficiul Teritorial de Cadastru, Geodezie şi Cartografie2. ReleveuProiectantul va urmări încadrarea documentaţiei în "NORME EDUCAŢIONALE REPUBLICANE PENTRU PROIECTAREA ŞCOLILOR ŞI FUNCŢIUNILOR ANEXĂ" elaborate de MEN în anul 2000, precum şi a normelor şi normativelor tehnice în vigoare.Program arhitectural de proiectare EXEMPLUUnitatea şcolară: …………….Soluţia: …………………….

Destinaţia spaţiilor

Capa
cita
tea/
uni-
tate
Nr.
uni-
tati

Supra
faţă/
uni-
tate

Total
supra
faţa
utila

Observatii
(exemplu)

A. Spaţii existente
Săli clasă
Laboratoare
Ateliere

Cancelarie

Centuri beton armat
Refacere şarpantă
Refacere planşeu lemn
Remediere crăpături zidărie
Refacere sobe

B. Spaţii refuncţionalizate
1. Zone educaţionale
Săli clasă standard

Săli clasă speciale

Laboratoare

Ateliere

Tavane+compartimentări
gips carton
Tencuieli parţiale,
zugrăveli
Revizuire tâmplărie,
pardoseli linoleum
Bănci, scaune, table,
cuiere
2. Zone needucaţionale
Birouri cancelarie+director
Depozit material didactic
3. Utilităţi

Puţ pentru apa(forat)
cu pompă şi hidrofor
C. Spaţii adiţionale
1. Grup sanitar elevi

Amplasat în exteriorul
clădirii alcătuit din
6 cabine cu bazin
vidanjabil
2. Magazie lemne

Amplasată în exteriorul
clădirii
Suprafaţă utilă
Suprafaţă utilă şcoală
Suprafaţă circulaţie şi pereţi
Suprafaţă totală (desfăşurată)
clădire şcoală
Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x