GHID din 16 iulie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 527 din 30 iulie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEGHID 16/07/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 905 din 16 iulie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 527 din 30 iulie 2009.
Notă
Conform punctului 1 al articolului I din ORDINUL nr. 2.144 din 14 octombrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 15 octombrie 2021, în tot cuprinsul ordinului, precum și în titlul acestuia, sintagmele „unitățile de primire a urgențelor (UPU) sau compartimentele de primire a urgențelor (CPU)“, „UPU/CPU“ și „UPU sau CPU“ se înlocuiesc cu sintagma „toate unitățile de primire a urgențelor (UPU) sau compartimentele de primire a urgențelor (CPU) sau camerele de gardă“, sintagma „Serviciul de Ambulanță al Municipiului București“ se înlocuiește cu sintagma „Serviciul de Ambulanță București-Ilfov“, acronimul „SAMB“ se înlocuiește cu acronimul „SABIF“ și sintagma „SMURD București“ se înlocuiește cu sintagma „SMURD București-Ilfov“.
1.Descriere generalăAplicația de monitorizare a numărului de paturi disponibile din spitale este o componentă a Dispeceratului unic pentru centralizarea paturilor libere, scopul aplicației fiind asistarea personalului coordonator din cadrul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov (SABIF), al Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD), al Ministerului Sănătății (MS) și al dispeceratelor integrate ISU-SAJ, respectiv a operatorilor din dispeceratul spitalelor în procesul de îndrumare a echipajelor cu pacient în ambulanță către spitalele care dispun de paturi pentru primirea pacientului/pacienților. În acest fel se urmăresc eliminarea situațiilor în care pacientul trebuie transportat de la un spital la altul din lipsă de locuri și optimizarea activității de tratare a urgențelor medicale.2.Detalii tehnicea)Post utilizator: MS, SMURD București și spital din municipiul București:– un PC cu acces la internet (sau orice dispozitiv cu acces la internet: tabletă, telefon);– un browser web;– adresa site-ului este http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/ Ambulance/.b)Post utilizator în cadrul SABIF:– un PC în rețeaua internă a SABIF (nu este necesar să aibă acces la internet);– un browser web;– adresa site-ului este http://89.0.0.86:8080/Ambulance.3.Fluxul informaționalSpitalele accesează prin intermediul internetului site-ul web pus la dispoziție de SABIF pentru înregistrarea numărului de paturi. Fiecare spital va completa numărul de paturi libere pe secții. Aceste informații sunt înregistrate într-o bază de date. Utilizatorii cu profil de coordonator din cadrul MS, SABIF, SMURD București-Ilfov și dispeceratele integrate ISU-SAJ vizualizează cu ajutorul unui browser web numărul de paturi pe spitale și secții. Actualizarea informațiilor din pagina de vizualizare a numărului de paturi se va face în mod automat, pe măsură ce acestea sunt modificate în sistem de către operatorii de la spitale.Fluxul informațional în sistem este evidențiat și în figura*) de mai jos:*) Figura este reprodusă în facsimil.4.Descrierea aplicațieiAplicația își propune să ofere personalului cu rol de coordonator aparținând SABIF, SMURD Bucureștii-Ilfov, MS și dispeceratelor integrate ISU-SAJ, precum și operatorilor din spitale accesul în timp real la informațiile privind numărul de paturi libere din spitale, cu separare pe secții. Aceste informații sunt utile pentru îndrumarea eficientă a echipajelor aflate pe teren, în misiune.Există 3 entități cu drept de administrare (MS, SABIF și SMURD București-Ilfov) a sistemului, fiecare dintre entități având mai mulți utilizatori definiți pentru întreținerea și monitorizarea funcționării sistemului.Pentru fiecare instituție (MS, SABIF și SMURD București-Ilfov, spitale) se definesc mai mulți utilizatori cu parolă distinctă și drepturi specifice profilului de utilizator. Toți utilizatorii, atât administratorii, cât și utilizatorii obișnuiți, vor folosi un browser pentru realizarea sarcinilor specifice.Administrarea nomenclatoarelor care asigură suportul pentru buna funcționare a aplicației, precum și administrarea conturilor de utilizator revin utilizatorilor cu drept de administrare din cele 3 entități: MS, SABIF și SMURD București-Ilfov. În acest sens se vor folosi funcționalitățile puse la dispoziție de aplicație.Zone sau arii de lucru:A.MS, SABIF și SMURD București-Ilfov (cu rol de administrare și coordonare)La nivelul acestor arii vor fi două tipuri de operare: administratori și coordonatori.Administratorul are la dispoziție următoarele funcționalități:– gestionarea conturilor utilizatorilor:• adăugare utilizator;• schimbare parolă și nume utilizator;• ștergere utilizator;– vizualizarea secțiilor spitalelor cu paturile disponibile ale acestora.Coordonatorul are acces la o pagină care arată mereu numărul de paturi libere din secții pentru fiecare spital. Aceste informații vor fi afișate împreună pe o singură pagină care va fi reactualizată automat, pe măsură ce informațiile în sistem sunt modificate.Coordonatorul are la dispoziție următoarele funcționalități:– modificarea contului propriu;– monitorizarea și filtrarea avansată a secțiilor și spitalelor.În cadrul aplicației, coordonatorul are la dispoziție posibilitatea de filtrare a secțiilor și spitalelor, căutarea/filtrarea fiind de mai multe tipuri:– filtrare în funcție de tipurile de secții;– filtrare în funcție de numele spitalului;– filtrare în funcție de tipul spitalului;– filtrare în funcție de gradul de ocupare.Coordonatorul are posibilitatea de a identifica în aplicație gradul de actualitate al informațiilor, aplicația precizând intervalul de timp de când o anumită informație nu a mai fost actualizată (de exemplu: nr. de paturi transmise de spitalul X nu a fost actualizat de 2 zile, 3 ore și 10 minute).B.Spitale (cu rol de introducere/actualizare a informațiilor)Utilizatorul asociat unui spital (operator) poate să actualizeze numărul de paturi din fiecare secție a spitalului respectiv și nu are posibilitatea de vizualizare sau modificare a datelor aparținând unui alt spital.Toți utilizatorii își pot schimba parola; se recomandă ca modificarea ei să fie efectuată periodic din motive de securitate.Reactualizarea paginii se face automat. În funcție de informațiile afișate în această fereastră, personalul coordonator din cadrul SABIF, SMURD București-Ilfov și dispeceratelor integrate ISU-SAJ va îndruma echipajul cu pacient în mașină către spitalul care poate asigura asistență medicală adecvată.NOTĂ: Lista cu spitalele, secțiile și numărul total de paturi disponibile la nivelul fiecărei secții reprezintă informații care vor fi transmise de către direcțiile de sănătate publică județene sau a municipiului București. Actualizarea ei conduce și la actualizarea listei în cadrul aplicației; administratorii sau operatorii din spitale nu au dreptul de modificare a listei cu spitale sau secții decât în condițiile precizate în regulamentul prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.5.Utilizarea aplicațieiAplicația este structurată în două zone de lucru aferente MS/SMURD/SABIF și, respectiv, spitalelor, utilizatorii încadrându-se în 3 categorii: administratori, coordonatori și operatori.Acest capitol are drept scop prezentarea funcționalităților și interfeței grafice pentru utilizatorii folosind cele 3 profiluri.5.1.Profilul administratorPentru accesarea aplicației se utilizează un browser web unde se introduce adresa: http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/ Ambulance sau http://89.0.0.86:8080/Ambulance (link intern SABIF). La apariția paginii web se introduc pentru autentificare nume utilizator și parolă.După introducerea acestor date se accesează butonul „Autentificare“ și, în cazul în care utilizatorul este autentificat cu succes, aplicația afișează interfața de utilizare a aplicației. Dacă utilizatorul și parola nu sunt acceptate de sistem, aplicația afișează un ecran de informare (Utilizator sau parolă incorectă).Pe fiecare ecran al aplicației se afișează utilizatorul conectat în zona din dreapta sus a paginii. Pentru administratorul aplicației sunt disponibile următoarele funcționalități/ecrane:– Vizualizare – pentru vizualizarea numărului de paturi libere pe spitale și secții;– Utilizatori – pentru gestionarea utilizatorilor;– Audit – pentru urmărirea evoluției în timp a numărului de paturi libere pe spitale și secții;– Cont – pentru schimbarea datelor de identificare sau a parolei utilizatorului;– Ieșire – pentru ieșirea din aplicație.VizualizareÎn această pagină utilizatorul are posibilitatea să vadă numărul de paturi libere pe spitale și secții, fără posibilitatea de a efectua modificări ale informațiilor afișate. Această pagină îi dă administratorului posibilitatea să gestioneze utilizatorii care au acces la aplicație. Administratorul are dreptul de a defini noi utilizatori pentru spitale și pentru entitatea proprie pe care o reprezintă. Spre exemplu, utilizatorii cu drept de administrator din SABIF nu pot efectua modificări (adăugare, modificare, ștergere) pentru alți utilizatori decât cei definiți în SABIF sau spitale. Această limitare este impusă pentru ca administratorii din entitățile SABIF, SMURD București-Ilfov sau MS să nu efectueze modificări asupra altor conturi de administrator decât cele proprii.Pentru introducerea unui nou utilizator se accesează „Utilizator Nou“ din partea de sus a paginii. În acest fel aplicația deschide o nouă interfață pentru definirea unui nou utilizator.În câmpul „Nume“ se introduce numele persoanei utilizator în clar. Câmpul „Vizualizare“ este un check-box care, dacă este bifat, specifică faptul că noul utilizator are doar drepturi de vizualizare (asociate cu un coordonator). Bifarea acestui check-box duce la inactivarea câmpului „Nume Spital“, pentru că utilizatorii din cadrul spitalelor nu au acces la profilul coordonator, putând fi definiți doar ca operatori.Pentru utilizatorii din cadrul unui spital se lasă nebifat check-boxul „Vizualizare“ și se selectează spitalul de care aparține utilizatorul. În câmpul „UtilizatorID“ se introduce codul utilizatorului cu care se intră în aplicație. După introducerea tuturor datelor se apasă butonul „Salvează“. Parola implicită a unui utilizator nou este user. După prima conectare se recomandă ca utilizatorul să își schimbe parola cu una personală, de preferință mai mare de 5 caractere.Pentru modificarea informațiilor despre un utilizator, administratorul accesează opțiunea de editare din dreptul utilizatorului de pe pagina cu utilizatori. Aplicația va afișa pagina de modificare a datelor despre utilizator.Se pot modifica câmpurile: „Nume“ (numele în clar al persoanei utilizator), „Vizualizare“ (faptul că utilizatorul are doar drepturi de vizualizare) și „Nume Spital“ (spitalul de care aparține utilizatorul). După modificări se apasă butonul „Salvează“.Pentru ștergerea unui utilizator se apasă butonul de ștergere din partea dreaptă a liniei descriptive pentru un utilizator din lista de utilizatori afișați.În cazul în care un utilizator are dificultăți pentru conectarea în aplicație pentru că a uitat parola de conectare, este necesară resetarea parolei la cea inițială (user). Pentru revenirea la parola implicită „user“ se accesează linkul „reset“ din dreptul utilizatorului de pe pagina cu utilizatori, linkul „reset“ apărând în dreptul parolei unui anumit utilizator care și-a modificat parola implicită. După resetarea parolei, utilizatorul poate să se conecteze în sistem și să stabilească o nouă parolă proprie.AuditPagina „Audit“ permite administratorului să urmărească evoluția în timp a numărului de paturi libere, pe spitale și secții. Informația afișată administratorului poate fi filtrată după numele spitalului sau al unei secții (se pot monitoriza astfel modificările efectuate la nivelul fiecărei secții dintr-un spital specific).ContÎn acest ecran utilizatorul își poate schimba parola sau informațiile personale.5.2.Profilul coordonatorPentru accesarea aplicației se utilizează un browser web unde se introduce adresa: http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/Ambulance sau http://89.0.0.86: 8080/Ambulance. La apariția paginii web se introduc pentru autentificare nume utilizator și parolă.După introducerea acestor date se accesează butonul „Autentificare“ și în cazul în care utilizatorul este autentificat cu succes, aplicația afișează ecranul de utilizare a aplicației. Dacă utilizatorul și parola nu sunt acceptate de sistem, aplicația afișează un ecran de informare (Utilizator sau parolă incorectă).În condițiile în care utilizatorul cu rol de coordonator (aparținând MS, SABIF și SMURD București-Ilfov) s-a autentificat cu succes, aplicația afișează un ecran corespunzător.Pentru coordonator sunt disponibile următoarele funcționalități:– Secții – pentru vizualizarea numărului de paturi libere grupate pe spitale și secții (incluzând subsecții);– Cont – pentru schimbarea parolei utilizatorului;– Ieșire – pentru ieșirea din aplicație.SecțiiÎn această pagină utilizatorul poate urmări în timp real numărul de paturi libere de la spitale, pe secții. Este suficient ca această pagină să rămână deschisă, deoarece actualizarea paginii se face automat, astfel încât persoana care vizualizează locurile disponibile la spitale are în față ultima situație raportată de spitale. Sunt evidențiate în mod grafic, conform legendei, tipul de spital și, respectiv, numărul de locuri disponibile la nivelul fiecărei secții. În cazul în care numărul de pacienți internați este mai mare decât numărul de paturi din structura aprobată a spitalului, numărul de locuri va fi afișat cu semnul minus și evidențiat cu culoarea roșie.Pentru fiecare secție al cărei număr de locuri este actualizat, sistemul înregistrează momentul actualizării și acesta este afișat în lista vizibilă coordonatorului. Dacă actualizarea este mai veche de 24 de ore, sistemul afișează o avertizare cu privire la acuratețea informațiilor din sistem pentru această secție.În acest ecran există posibilitatea de filtrare a secțiilor și spitalelor, aceste filtre fiind de mai multe tipuri:– filtrare în funcție de tipurile de secții;– filtrare în funcție de numele spitalului;– filtrare în funcție de tipul spitalului;– filtrare în funcție de gradul de ocupare.Filtrările au drept efect restrângerea listei afișate utilizatorului, pentru a ușura identificarea locurilor libere pentru anumite secții sau anumite spitale.ContÎn această pagină utilizatorul își poate schimba parola și informațiile asociate.5.3.Profilul operatorPentru accesarea aplicației se utilizează un browser web unde se introduce adresa: http://paturi-spitale.sabif.ro:53053/ Ambulance. La apariția paginii web se introduc pentru autentificare nume utilizator și parolă.După introducerea acestor date se accesează butonul „Autentificare“ și în cazul în care utilizatorul este autentificat cu succes, aplicația afișează ecranul de utilizare a aplicației. Dacă utilizatorul și parola nu sunt acceptate de sistem, aplicația afișează un ecran de informare (Utilizator sau parolă incorectă). În cazul în care utilizatorul s-a autentificat cu succes, aplicația va afișa ecranul de introducere a informațiilor privind numărul de locuri/paturi disponibile în spitalul de care aparține utilizatorul.Utilizatorul cu rol de operator aparținând unui spital are drept de modificare doar asupra datelor corespunzătoare secțiilor spitalului de care aparține; utilizatorul nu are posibilitatea de a vizualiza sau modifica informațiile aparținând altor spitale.Pentru operator sunt disponibile următoarele funcționalități:– Secții – pentru introducerea numărului de paturi libere pe secții;– Cont – pentru schimbarea parolei utilizatorului;– Ieșire – permite ieșirea din aplicație.Secții – locuri libereÎn această pagină utilizatorul poate realiza operația de modificare a numărului de paturi libere pentru o secție din cadrul spitalului de care aparține. Aplicația pune la dispoziție lista cu secții aprobate pentru spitalul de care aparține utilizatorul. Pentru modificarea numărului de paturi libere pe o secție se dă click pe acțiunea disponibilă din zona de editare din dreptul secției de pe pagina cu secțiile spitalului. În urma acestei acțiuni, aplicația afișează ecranul de modificare a numărului de locuri libere pentru secția selectată.Se completează câmpul „Nr. Locuri Libere“ cu o valoare numerică și se apasă butonul „Salvează“. În cazuri excepționale se poate introduce și o valoare negativă care va fi evidențiată utilizatorilor cu rol de coordonator. După apăsarea butonului „Salvează“, aplicația revine în pagină, afișând secțiile spitalului și numărul de paturi libere disponibile.ContÎn această pagină utilizatorul poate să își modifice parola. Se recomandă schimbarea periodică a parolei (la maximum 6 luni) pentru asigurarea confidențialității datelor introduse în sistem, administratorii sistemului putând verifica cine este autorul fiecărei modificări operate în aplicație.6.Recomandări• Se recomandă utilizatorilor să nu introducă informațiile în sistem având opțiunea „CAPS“ a calculatorului activată, urmărirea informațiilor în sistem fiind mai ușor de făcut dacă datele sunt introduse folosind litere mici.• Se recomandă utilizatorilor să nu utilizeze în exces opțiunile „Back“, „Forward“, „Refresh“ ale browserului web, pentru a nu perturba funcționarea aplicației web.• Se recomandă pentru o mai bună experiență de utilizare a aplicației folosirea browserului web Internet Explorer versiunea 6 sau Mozilla Firefox versiunea 3.(la 15-10-2021,
Actul a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 2.144 din 14 octombrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 988 din 15 octombrie 2021
)
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x