Notă …
Conținut de NORMA nr. 2 din 16 ianuarie 2020., publicată în Monitorul Oficial nr. 78 din 4 februarie 2020.1.Obligații de conformare și de raportare +
Statutul prezentului ghid1.Prezentul document conține orientări emise în temeiul articolului 16 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010*3). În conformitate cu articolul 16 alineatul (5) din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010, autoritățile competente și ceilalți destinatari menționați la punctul 8 trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta ghidul.*3) Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorității europene de supraveghere (Autoritatea bancară europeană), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE și de abrogare a Deciziei 2009/78/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 12). … 2.Ghidul prezintă punctul de vedere al ABE privind practicile adecvate în materie de supraveghere în cadrul Sistemului european de supraveghere financiară sau privind modul în care trebuie aplicat dreptul Uniunii într-un anumit domeniu. Autoritățile competente cărora li se aplică ghidul trebuie să se conformeze prin încorporarea acestuia în practicile lor de supraveghere, după caz (de exemplu, prin modificarea cadrului legislativ sau a proceselor de supraveghere), inclusiv în cazurile în care ghidul vizează în principal instituțiile. … +
Cerințe de raportare3.În conformitate cu articolul 16 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010, autoritățile competente trebuie să notifice ABE dacă se conformează sau intenționează să se conformeze prezentului ghid sau, în caz contrar, să prezinte motivele neconformării, până la ([zz.ll.aaaa]). În lipsa unei notificări până la acest termen, ABE va considera că autoritățile competente nu au respectat recomandările. Notificările se trimit prin intermediul formularului disponibil pe site-ul ABE Ia adresa compliance@eba.europa.eu, cu mențiunea "EBA/GL/201x/xx". Notificările trebuie transmise de persoane care au competența necesară pentru a raporta conformitatea, în numele autorităților competente din care fac parte. Orice schimbare cu privire la starea de conformitate trebuie adusă, de asemenea, la cunoștința ABE. … 4.Notificările vor fi publicate pe site-ul ABE, în conformitate cu articolul 16 alineatul (3). … … 2.Obiect, domeniu de aplicare și definiții +
Obiectul5.Prezentul ghid specifică criteriile privind simplitatea, standardizarea și transparența pentru securitizările prin titluri pe termen scurt garantate cu active (ABCP), în conformitate cu articolele 24 și 26 din Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 decembrie 2017*4).*4) Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European și al Consiliului din 12 decembrie 2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea și de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă și standardizată, și de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE și 2011/61/UE, precum și a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 și (UE) nr. 648/2012 (JO L 347, 28.12.2017, p. 35). … +
Domeniul de aplicare6.Prezentul ghid se aplică în ceea ce privește cerințele la nivel de tranzacție și de program din cadrul securitizărilor ABCP. … 7.Autoritățile competente trebuie să aplice prezentul ghid în conformitate cu domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) 2017/2402, astfel cum este prevăzut la articolul 1. … +
Destinatari8.Prezentul ghid se adresează autorităților competente menționate la articolul 29 alineatele (1) și (5) din Regulamentul (UE) 2017/2402, precum și celorlalți destinatari care intră în domeniul de aplicare al regulamentului respectiv. … … 3.Generalități9.În sensul cerințelor specificate la articolul 24 și la articolul 26 din Regulamentul (UE) 2017/2402, toate cerințele la nivel de tranzacție și de program care se referă la expunerile-suport trebuie să se aplice numai expunerilor-suport care sunt conforme cu criteriile de eligibilitate, astfel cum este menționat la articolul 24 alineatul (7) din regulamentul respectiv, și care sunt finanțate prin titluri pe termen scurt, facilității de lichiditate sau prin alte mijloace. … 10.În sensul cerințelor la nivel de tranzacție menționate la articolul 24 din Regulamentul (UE) 2017/2402, în cazul în care informațiile trebuie să fie puse la dispoziția sau comunicate investitorilor sau investitorilor potențiali, cu excepția cazului în care se prevede altfel în mod expres, trebuie să se înțeleagă că informațiile sunt puse la dispoziția sau comunicate investitorilor sau potențialilor investitori la nivel de tranzacție ABCP, precum și altor părți expuse direct riscului de credit al unei tranzacții ABCP. În cazul în care informațiile sunt totuși puse la dispoziția sau comunicate investitorilor sau investitorilor potențiali la nivelul de program ABCP, acestea pot fi puse la dispoziție sau comunicate în formă agregată și anonimizată. … 11.În sensul articolului 26, programele ABCP care emit două tipuri diferite de titluri pe termen scurt garantate cu active, unele respectând cerințele STS, iar altele nerespectând cerințele STS, nu trebuie să fie considerate securitizări STS. … … 4.Criterii la nivel de tranzacție +
Vânzare reală, cesiune sau transfer cu același efect juridic, declarații și garanții [articolul 24 alineatele (1)-(6)] +
Vânzare reală, cesiune sau transfer cu același efect juridic12.În sensul articolului 24 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2017/2402 și pentru a consolida încrederea părților terțe, inclusiv a părților terțe care verifică respectarea cerințelor STS în conformitate cu articolul 28 din regulamentul respectiv, precum și a autorităților competente, care îndeplinesc cerințele specificate în regulamentul respectiv, trebuie asigurate toate aspectele de mai jos:(a)confirmarea vânzării reale sau confirmarea că, în conformitate cu cadrul național aplicabil, cesiunea sau transferul segregă expunerile-suport de vânzător, creditorii și lichidatorii acestuia, inclusiv în caz de insolvență a vânzătorului, cu același efect juridic ca cel regizat prin vânzare reală; … (b)confirmarea caracterului executoriu al vânzării reale, al cesiunii sau al transferului cu același efect juridic menționat la litera (a) în raport cu vânzătorul sau orice altă parte terță, în conformitate cu cadrul juridic național aplicabil; … (c)evaluarea riscurilor de recuperare și a riscurilor de recalificare. … … 13.Confirmarea aspectelor menționate la punctul 12 trebuie să se realizeze prin furnizarea unui aviz juridic oferit de către un consilier juridic calificat numai pentru prima tranzacție ABCP din cadrul unui program ABCP și care a fost emisă de același vânzător, care utilizează același mecanism juridic pentru transfer și căruia i se aplică același cadru juridic. … 14.Avizul juridic menționat la punctul 13 trebuie să fie accesibilă și pusă la dispoziția oricărei părți terțe relevante care verifică respectarea cerințelor STS în conformitate cu articolul 28 din Regulamentul (UE) 2017/2402 și a oricărei autorități competente relevante dintre cele menționate la articolul 29 din regulamentul respectiv. … +
Deteriorare gravă a situației vânzătorului în ceea ce privește bonitatea15.În sensul articolului 24 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2017/2402, documentele aferente tranzacției ABCP trebuie să identifice, în ceea ce privește evenimentul de declanșare a unei "deteriorări grave a situației vânzătorului în ceea ce privește bonitatea", pragurile de bonitate care pot fi observate în mod obiectiv și legate de soliditatea financiară a vânzătorului. … +
Insolvența vânzătorului16.În sensul articolului 24 alineatul (5) litera (b) din Regulamentul (UE) 2017/2402, evenimentul de declanșare a "insolvenței vânzătorului" trebuie să se refere cel puțin la evenimentele de insolvență juridică, astfel cum sunt definite în cadrele juridice raționale. … +
Criterii de eligibilitate pentru expunerile-suport, administrarea activă a portofoliului [articolul 24 alineatul (7)] +
Administrarea activă a portofoliului17.În sensul articolului 24 alineatul (7) din Regulamentul (UE) 2017/2402, administrarea activă a portofoliului trebuie înțeleasă ca o administrare a portofoliului căreia i se aplică oricare dintre următoarele situații:(a)administrarea portofoliului face ca performanța tranzacției ABCP să depindă atât de performanța expunerilor-suport, cât și de performanța administrării portofoliului de tranzacție ABCP, împiedicând astfel investitorul să modeleze riscul de credit al expunerilor-suport fără a lua în considerare strategia de administrare a portofoliului a administratorului de portofoliu; … (b)administrarea portofoliului se realizează în scopuri speculative, cu scopul de a obține performanțe mai bune, un randament sporit, câștiguri financiare globale sau alte beneficii pur financiare sau economice. … … 18.Tehnicile de administrare a portofoliului care nu trebuie să fie considerate o administrare activă a portofoliului includ:(a)substituirea sau răscumpărarea expunerilor-suport care încalcă declarațiile sau garanțiile; … (b)substituirea sau răscumpărarea expunerilor-suport care fac obiectul unui litigiu de reglementare sau al unei investigații în vederea facilitării soluționării litigiului sau a încheierii investigației; … (c)completarea expunerilor-suport prin adăugarea de expuneri-suport ca înlocuitori pentru expunerile amortizate sau aflate în stare de nerambursare în cursul perioadei de reînnoire; … (d)achiziționarea de noi expuneri-suport în cursul perioadei "de început" pentru a alinia valoarea expunerilor-suport la valoarea obligațiilor de securitizare; … (e)răscumpărarea expunerilor-suport în contextul exercitării opțiunilor de solicitare a stingerii securitizării, în conformitate cu articolul 244 alineatul (3) litera (g) din Regulamentul (UE) 2017/2401; … (f)răscumpărarea expunerilor aflate în stare de nerambursare pentru a facilita procesul de recuperare și de lichidare pentru expunerile respective; … (g)răscumpărarea expunerilor-suport în cadrul obligației de răscumpărare în conformitate cu articolul 24 alineatul (11) din Regulamentul (UE) 2017/2402. … … +
Criterii de eligibilitate clare19.În sensul articolului 24 alineatul (7) din Regulamentul (UE) 2017/2402, criteriile trebuie să fie înțelese ca fiind "clare" dacă este posibil ca respectarea lor să fie stabilită de o instanță sau un tribunal, de drept sau de fapt sau și de drept, și de fapt. … +
Criterii de eligibilitate care trebuie îndeplinite pentru expunerile transferate către SSPE după încheierea tranzacției20.În sensul articolului 24 alineatul (7) din Regulamentul (UE) 2017/2402, "îndeplinirea criteriilor de eligibilitate aplicate expunerilor-suport inițiale" trebuie înțeleasă ca însemnând criteriile de eligibilitate care respectă oricare dintre următoarele aspecte:(a)în ceea ce privește tranzacțiile ABCP care emit serii multiple de valori mobiliare, acestea nu sunt mai puțin stricte decât criteriile de eligibilitate aplicate expunerilor-suport inițiale la încheierea tranzacției; … (b)în ceea ce privește tranzacțiile ABCP care emit serii multiple de titluri de valoarea, inclusiv fiducii ("master trust"), acestea nu sunt mai puțin stricte decât criteriile de eligibilitate aplicate expunerilor-suport inițiale la cea mai recentă emisiune, ceea ce rezultă că aceste criterii de eligibilitate pot varia de la închidere la închidere, cu acordul părților din cadrul securitizării și în conformitate cu documentele aferente tranzacției ABCP. … … 21.Criteriile de eligibilitate aplicabile expunerilor-suport în conformitate cu punctul 20 trebuie să fie specificate în documentele aferente tranzacției ABCP și trebuie să se refere la criteriile de eligibilitate aplicate la nivelul expunerii. … +
Fără resecuritizare la nivel de tranzacție ABCP [articolul 24 alineatul (8)]22.În sensul articolului 24 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2017/2402, segmentarea pe tranșe a unei tranzacții ABCP poate fi realizată prin emiterea de note cu rang superior și inferior de către o SSPE unde o singură notă cu rang superior este transferată unei entități care cumpără din cadrul unui program ABCP. … 23.În sensul articolului 24 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2017/2402, expunerile-suport din cadrul unei tranzacții ABCP, în care au fost emise atât note cu rang inferior, cât și cu rang superior, iar o singură notă cu rang superior a fost cumpărată de către entitatea care cumpără din cadrul programului ABCP, trebuie înțelese ca fiind expunerile-suport ale respectivei note unice cu rang superior care fac obiectul securitizării în cadrul programului ABCP, și nu ca fiind însăși nota unică cu rang superior. … 24.În sensul articolului 24 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2017/2402, în cazul în care notele cu rang superior emise de o SSPE sunt divizate în două sau mai multe note pari passu (pro-rata) într-o astfel de structură de cofinanțare, trebuie considerat că acestea nu stabilesc o segmentare suplimentară și, prin urmare, trebuie considerat că expunerile-suport aferente unei astfel de securitizări nu includ nicio poziție din securitizare. … +
Fără expuneri în stare de nerambursare și față de debitori/garanți aflați în dificultate în materie de credit [articolul 24 alineatul (9)] +
Expuneri în stare de nerambursare25.În sensul articolului 24 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2017/2402, expunerile în stare de nerambursare trebuie interpretate în sensul articolului 178 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, astfel cum se specifică în detaliu în regulamentul delegat privind pragul de semnificație al obligațiilor din credite restante, elaborat în conformitate cu articolul 178 din regulamentul respectiv, și în Ghidul ABE privind aplicarea definiției stării de nerambursare, elaborat în conformitate cu articolul 178 alineatul (7) din același regulamentul. … 26.În cazul în care un vânzător nu este o instituție și, prin urmare, nu face obiectul Regulamentului (UE) nr. 575/2013, vânzătorul trebuie să respecte indicațiile prevăzute la punctul anterior în măsura în care o astfel de aplicare nu este considerată excesiv de împovărătoare. În acest caz, vânzătorul trebuie să aplice procesele stabilite și informațiile obținute de la debitori cu privire la inițierea expunerilor, informațiile obținute de la inițiator în cadrul administrării de către acesta a expunerilor sau pe parcursul procedurii sale de gestionare a riscurilor sau informațiile notificate vânzătorului de către o parte terță. … Expuneri față de un debitor sau garant aflat în dificultate în materie de credit27.În sensul articolului 24 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2017/2402, circumstanțele specificate la alineatul respectiv literele (a)-(c) trebuie înțelese ca fiind definiții ale dificultății în materie de credit. Alte eventuale circumstanțe de dificultăți în materie de credit ale debitorului sau garantului care nu sunt incluse la literele (a)-(c) trebuie considerate ca fiind excluse de la această cerință. … 28.Interzicerea selecției și a transferului către SSPE a expunerilor-suport "la un debitor sau garant aflat în dificultate", astfel cum este menționat la articolul 24 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2017/2402, trebuie înțeleasă ca o cerință conform căreia, la momentul selecției, trebuie să existe un drept de regres pentru valoarea integrală a expunerii securitizate împotriva a cel puțin o parte care nu se află în dificultate, indiferent dacă acea parte este un debitor sau un garant. Prin urmare, expunerile-suport nu trebuie să includă niciuna dintre următoarele:(a)expuneri față de un debitor aflat în dificultate, în cazul în care nu există niciun garant pentru valoarea integrală a expunerii securitizate; … (b)expuneri față de un debitor aflat în dificultate care are un garant aflat în dificultate. … … +
Potrivit informațiilor deținute de inițiator sau de creditorul inițial29.În sensul articolului 24 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2017/2402, standardul "informațiilor deținute" trebuie considerat îndeplinit pe baza informațiilor obținute numai din oricare dintre următoarele combinații de surse și circumstanțe:(a)debitori cu privire la inițierea expunerilor; … (b)inițiatorul în cadrul administrării de către acesta a expunerilor sau pe parcursul procedurii sale de gestionare a riscurilor; … (c)informații notificate inițiatorului de o parte terță; … (d)informații disponibile public sau informații cu privire la orice înregistrare efectuată în unul sau mai multe registre de credite ale persoanelor cu un istoric negativ în materie de credite la momentul inițierii unei expuneri-suport, numai în măsura în care aceste informații au fost deja luate în considerare în temeiul literelor (a), (b) și (c) și în conformitate cu cerințele de reglementare și de supraveghere aplicabile, inclusiv în ceea ce privește criteriile solide pentru acordarea creditelor, astfel cum se prevede la articolul 9 din Regulamentul (UE) 2017/2402. Sunt exceptate creanțele comerciale care nu sunt inițiate sub forma unui împrumut, față de care nu este necesar să fie îndeplinite criterii pentru acordarea creditelor. … … +
Expuneri față de debitori sau garanți aflați în dificultate care au fost supuși unui proces de restructurare a datoriei30.În sensul articolului 24 alineatul (9) litera (a) din Regulamentul (UE) 2017/2402, cerința de a exclude expunerile față de debitori sau garanți aflați în dificultate cure au fost supuși unui proces de restructurare a datoriei pentru expunerile lor neperformante trebuie înțeleasă ca referindu-se atât la expunerile restructurate ale debitorului sau ale garantului respectiv, cât și la cele din expunerile lor care nu au fost în sine supuse restructurării. În sensul acestui articol, expunerile restructurate care îndeplinesc condițiile de la articolul respectiv punctele (i) și (ii) nu trebuie să ducă la desemnarea unui debitor sau a mai garant ca fiind în dificultate. … +
Registrul creditelor31.Cerința menționată la articolul 24 alineatul (9) litera (b) din Regulamentul (UE) 2017/2402 trebuie să se limiteze la expunerile față de debitori sau garanți cărora li se aplică ambele cerințe de mai jos la momentul inițierii expunerilor-suport:(a)debitorul sau garantul este semnalat în mod explicit într-un registru al creditelor ca entitate cu un istoric negativ în materie de credite ca urmare a unui statut negativ sau a unor informații negative stocate în registrul creditelor; … (b)debitorul sau garantul figurează în registrul creditelor din motive care sunt relevante pentru evaluarea riscului de credit. … … +
Riscul ca plățile convenite prin contract să nu fie efectuate este semnificativ mai mare decât în cazul expunerilor comparabile32.În sensul articolului 24 alineatul (9) litera (c) din Regulamentul (UE) 2017/2402, nu trebuie considerat că expunerile au o "evaluare a creditului sau un punctaj de bonitate care indică faptul că riscul ca plățile convenite prin contract să nu fie efectuate este semnificativ mai mare decât în cazul expunerilor comparabile deținute de inițiator care nu sunt securitizate" atunci când se aplică următoarele condiții:(a)factorii cei mai relevanți care determină performanța preconizată a expunerilor-suport sunt similari; … (b)ca urmare a similitudinii menționate la litera (a), s-ar fi putut preconiza în mod rezonabil, pe baza unor indicii precum performanțele anterioare sau modelele aplicabile, că, pe durata tranzacției sau pe o perioadă de maximum patru ani, în cazul în care durata tranzacției este mai mare de patru ani, performanța lor nu ar fi semnificativ diferită. … … 33.Cerința de la punctul precedent trebuie considerată îndeplinită inclusiv în cazul în care se aplică una dintre următoarele condiții:(a)expunerile-suport nu includ expuneri clasificate ca îndoielnice, depreciate, neperformante sau clasificate în mod similar conform principiilor contabile relevante; … (b)expunerile-suport nu includ expuneri a căror calitate a creditului, bazată pe ratinguri de credit sau alte praguri de calitate a creditului, diferă semnificativ de calitatea creditului expunerilor comparabile pe care inițiatorul le inițiază în cadrul operațiunilor sale standard de creditare și al strategiei sale de risc de credit. … … +
Cel puțin o plată efectuată [articolul 24 alineatul (10)] +
Domeniul de aplicare al criteriului34.În sensul articolului 24 alineatul (10) din Regulamentul (UE) 2017/2402, avansurile suplimentare în ceea ce privește o expunere față de un anumit debitor nu trebuie considerate ca declanșând o nouă cerință de "cel puțin o plată" în ceea ce privește o astfel de expunere. … +
Cel puțin o plată35.În sensul articolului 24 alineatul (10) din Regulamentul (UE) 2017/2402, plata menționată în această cerință, conform căreia "cel puțin o plată" trebuie efectuată la momentul transferului, trebuie să fie o plată a chiriei, a principalului sau a dobânzilor sau orice alt tip de plată. … +
Scadența relevantă36.Cerința prevăzută la articolul 24 alineatul (13) din Regulamentul (UE) 2017/2402, conform căreia scadența trebuie să fie mai mică de un an, trebuie înțeleasă ca referindu-se la scadența legală inițială a unei expuneri, și nu la scadența reziduală a unei expuneri. … +
Fără dependență predominantă de vânzarea de active [articolul 24 alineatul (11)] +
Dependență predominantă de vânzarea de active37.În sensul articolului 24 alineatul (11) din Regulamentul (UE) 2017/2402, tranzacțiile pentru care se aplică toate condițiile de mai jos, la momentul inițierii tranzacției în cazul amortizării securitizării sau pe parcursul perioadei de reînnoire în cazul securitizării reînnoibile, nu trebuie considerate predominant dependente de vânzarea activelor care garantează expunerile-suport și, prin urmare, trebuie permise:(a)soldul principalului rămas de rambursat convenit prin contract, la scadența contractuală a expunerilor-suport care depind de vânzarea activelor care garantează respectivele expuneri-suport pentru a rambursa soldul principalului, corespunde cu maximum 50 % din valoarea inițială totală a expunerii pentru toate pozițiile din securitizare ale securitizării; … (b)scadențele expunerilor-suport menționate la litera (a) nu fac obiectul unor concentrări semnificative și sunt suficient distribuite pe durata tranzacției; … (c)valoarea agregată a expunerilor-suport menționate la litera (a) față de un singur debitor nu depășește 2 % din cuantumul valorii agregate a tuturor expunerilor-suport din securitizare. … … 38.În cazul în care nu există nicio expunere-suport în securitizare care depinde de vânzarea activelor pentru a rambursa soldul principalului rămas de rambursat la scadența contractuală, cerințele de la punctul 31 nu trebuie să se aplice. … +
Derogarea prevăzută la articolul 24 alineatul (11) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/240239.În sensul derogării menționate la articolul 24 alineatul (11) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/2402 în ceea ce privește rambursarea deținătorilor de poziții din securitizare ale căror expuneri-suport sunt garantate prin active a căror valoare este garantată sau ale căror riscuri sunt complet reduse printr-o obligație de răscumpărare a activelor prin care se garantează expunerile-suport sau a expunerilor-suport în sine de către altă parte terță sau de către alte părți terțe, vânzătorul sau părțile terțe trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele două condiții:(a)nu sunt în stare de insolvență; … (b)nu există niciun motiv să se considere că entitatea nu ar putea să își îndeplinească obligațiile care îi revin în temeiul garanției sau al obligației de răscumpărare. … … +
Diminuarea corespunzătoare a riscului privind rata dobânzii și a riscului valutar la nivel de tranzacție ABCP [articolul 24 alineatul (12)) +
Diminuarea corespunzătoare a riscului privind rata dobânzii și a riscului valutar40.În sensul articolului 24 alineatul (12) din Regulamentul (UE) 2017/2402, pentru ca riscul privind rata dobânzii și riscul valutar care apar din securitizare să fie considerate "diminuate în mod corespunzător", trebuie să fie suficient să se dispună de o operațiune de acoperire sau de diminuare, cu condiția să nu fie neobișnuit de limitată, având ca efect acoperirea unei părți importante a riscurilor corespunzătoare privind rata dobânzii și cel valutar în scenarii relevante, înțelese din perspectivă economică. O astfel de diminuare poate, de asemenea, să fie sub formă de instrumente derivate sau de alte măsuri de diminuare, inclusiv fonduri de rezervă, supragarantare, marjă în exces sau alte măsuri. … 41.În cazul în care riscul privind rata dobânzii și riscul valutar sunt diminuate prin instrumente derivate, trebuie să se aplice toate cerințele de mai jos:(a)instrumentele derivate trebuie utilizate exclusiv pentru acoperirea reală a neconcordanțelor dintre active și datorii în ceea ce privește ratele dobânzilor și valutele, și nu trebuie utilizate în scopuri speculative; … (b)instrumentele derivate trebuie să se bazeze pe documentație general acceptată, inclusiv pe standarde ale Asociației Internaționale pentru Swap-uri și Instrumente Derivate (ISDA) sau pe standarde naționale similare stabilite în materie de documentație; … (c)documentația privind instrumentele derivate, în cazul în care contrapartea se confruntă cu o pierdere a bonității suficiente sub un anumit nivel, măsurat fie pe baza ratingului de credit, fie în alt mod, trebuie să prevadă faptul că respectiva contraparte face obiectul unor cerințe de acoperire cu garanții reale sau depune eforturi rezonabile pentru înlocuirea sau garantarea acesteia de o altă contraparte. … … 42.În cazul în care riscul privind rata dobânzii și riscul valutar menționate la articolul 24 alineatul (12) din Regulamentul (UE) 2017/2402 se diminuează nu prin instrumente derivate, ci prin alte măsuri de diminuare a riscurilor, măsurile respective trebuie concepute astfel încât să fie suficient de solide. Atunci când aceste măsuri de diminuare a riscurilor sunt utilizate pentru a diminua riscuri multiple în același timp, prezentarea prevăzută la articolul 24 alineatul (12) din Regulamentul (UE) 2017/2402 trebuie să includă o explicație a modului în care măsurile acoperă riscurile privind rata dobânzii și riscurile valutare, pe de o parte, și alte riscuri, pe de altă parte. … 43.Măsurile menționate la punctele 41 și 42, precum și motivele care justifică adecvarea în vederea diminuării riscului privind rata dobânzii și a riscului valutar pe durata tranzacției trebuie prezentate. … +
Instrumente derivate44.În sensul articolului 24 alineatul (12) din Regulamentul (UE) 2017/2402, nu trebuie considerate ca fiind interzise expunerile din portofoliul de expuneri-suport care conțin doar o componentă derivată care servește exclusiv scopului de a acoperi în mod direct riscul privind rata dobânzii sau riscul valutar aferent expunerii-suport corespunzătoare și care nu sunt ele însele instrumente derivate. … +
Standarde comune utilizate în domeniul finanțelor internaționale45.În sensul articolului 24 alineatul (12) din Regulamentul (UE) 2017/2402, standardele comune utilizate în domeniul finanțelor internaționale trebuie să includă standarde ISDA sau standarde naționale similare stabilite în materie de documentație. … +
Măsuri corective și acțiuni referitoare la incidentele de neplată ale debitorilor și la starea de nerambursare a acestora (articolul 24 alineatul (13)] +
Termeni clari și consecvenți46.În sensul articolului 24 alineatul (13) din Regulamentul (UE) 2017/2402, "a stabili termeni clari și consecvenți" și "a specifica în mod clar" trebuie înțeleși ca impunând obligația de a utiliza exact aceiași termeni în toate documentele aferente tranzacției ABCP, pentru a facilita activitatea sponsorului și a altor părți expuse direct riscului de credit aferent tranzacției ABCP. … +
Raportarea modificărilor privind ordinea de prioritate a plăților47.Cerința prevăzută la articolul 24 alineatul (13) din Regulamentul (UE) nr. 2017/2402 de a raporta investitorilor, fără întârzieri nejustificate, toate modificările privind ordinea de prioritate a plăților care afectează negativ și substanțial rambursarea poziției din securitizare trebuie aplicată tuturor părților expuse direct riscului de credit aferent tranzacției ABCP, precum și în ceea ce privește investitorii ia nivel de program ABCP. … +
Date istorice privind starea de nerambursare și pierderea de performanță [articolul 24 alineatul (14)] +
Date externe48.În sensul articolului 24 alineatul (14) din Regulamentul (UE) 2017/2402, în cazul în care vânzătorul nu poate furniza date în conformitate cu cerințele în materie de date cuprinse în acesta, se pot utiliza date externe care sunt disponibile publicului sau date care sunt furnizate de o parte terță, de exemplu o agenție de rating sau un alt participant la piață, cu condiția ca toate celelalte cerințe ale respectivului articol să fie îndeplinite. … +
Expuneri care sunt în mare măsură similare49.În sensul articolului 24 alineatul (14) din Regulamentul (UE) 2017/2402, termenul "expuneri care sunt în mare măsură similare" trebuie înțeles ca referindu-se la expunerile în cazul cărora sunt îndeplinite ambele condiții de mai jos:(a)factorii cei mai relevanți care determină performanța preconizată a expunerilor-suport sunt similari; … (b)ca urmare a similitudinii menționate la litera (a), s-ar fi putut preconiza în mod rezonabil, pe baza unor indicii precum performanțele anterioare sau modelele aplicabile, că, pe durata tranzacției sau pe o perioadă de maximum patru ani, în cazul în care durata tranzacției este mai mare de patru ani, performanța lor nu ar fi semnificativ diferită. … … 50.Expunerile care sunt în mare măsură similare nu trebuie să se limiteze la expunerile deținute în bilanțul inițiatorului. … +
Omogenitate, obligațiile aferente expunerilor-suport, fluxuri de plăți periodice, fără valori mobiliare transferabile [articolul 24 alineatul (15)] +
Calcularea duratei de viață medii ponderate a portofoliului de expuneri-suport51.În sensul articolului 24 alineatul (15), durata de viață medie ponderată (WAL) a portofoliului de expuneri-suport trebuie calculată prin ponderarea în funcție de timp numai a rambursărilor valorilor principalului și nu trebuie să ia în considerare nicio ipoteză de plată în avans sau o plată legată de taxe sau dobânzi care trebuie să fie plătite de debitorii expunerilor-suport. … 52.Atunci când stabilesc restul duratei de viață medii ponderate a portofoliului de expuneri-suport dintr-o tranzacție ABCP, vânzătorii și sponsorii pot utiliza scadența maximă sau maximul duratei de viață medie ponderată a expunerilor-suport din portofoliu, astfel cum este definit în documentele aferente tranzacției ABCP, în locul scadenței reziduale reale a expunerilor-suport individuale. … +
Cerințe contractuale cu caracter obligatoriu și executoriu53.În sensul articolului 24 alineatul (15) din Regulamentul (UE) 2017/2402, "cerințele contractuale cu caracter obligatoriu și executoriu, ce implică un drept de regres deplin împotriva debitorilor și, după caz, a garanților" trebuie înțelese ca referindu-se la toate obligațiile cuprinse în specificațiile contractuale ale expunerilor-suport care sunt relevante pentru investitori, deoarece acestea afectează orice obligație a debitorului și, după caz, a garantului de a efectua plăți sau de a aduce o garanție. … +
Expuneri cu fluxuri de plăți periodice54.În sensul articolului 24 alineatul (15) din Regulamentul (UE) 2017/2402, expunerile cu fluxuri de plăți periodice definite trebuie să includă:(a)expunerile care se plătesc într-o singură tranșă în cazul securitizării reînnoibile, astfel cum se menționează la articolul 24 alineatul (10) din Regulamentul (UE) 2017/2402; … (b)expunerile aferente facilităților de tip carduri de credit; … (c)expunerile cu rate care constau în dobândă și în cazul cărora principalul este rambursat la scadență, inclusiv ipotecile numai cu componentă de dobândă; … (d)expunerile cu rate care constau în dobândă și rambursarea unei părți din principal, dacă este îndeplinită una dintre condițiile următoare:(i)restul din principal este rambursat la scadență; … (ii)rambursarea principalului depinde de vânzarea activelor care garantează expunerea, în conformitate cu articolul 24 alineatul (11) din Regulamentul (UE) 2017/2402 și cu punctele 37-38; … … (e)expunerile cu perioade fără plăți temporare convenite prin contract între debitor și creditor. … … +
Plăți ale dobânzilor de referință [articolul 24 alineatul (16)] +
Rate de referință55.În sensul articolului 24 alineatul (16) din Regulamentul (UE) 2017/2402, ratele dobânzii care trebuie considerate ca fiind o bază de referință adecvată pentru plățile dobânzilor de referință trebuie să includă toate elementele de mai jos:(a)ratele interbancare, inclusiv Libor, Euribor, succesorii acestora și alți indici de referință recunoscuți; … (b)ratele stabilite de autoritățile de politică monetară, inclusiv ratele fondurilor FED și ratele de discount ale băncilor centrale; … (c)ratele sectoriale care reflectă costurile de finanțare ale unui creditor, inclusiv ratele variabile standard și ratele dobânzii interne care reflectă în mod direct costurile de piață pentru finanțare ale unei bănci sau ale unui subgrup de instituții, în măsura în care sunt furnizate suficiente date investitorilor pentru a le permite să evalueze relația dintre ratele sectoriale și alte rate ale pieței; … (d)în ceea ce privește plățile dobânzilor de referință trecute la pasivele unei tranzacții ABCP, ratele dobânzilor care reflectă costurile de finanțare ale unui program ABCP. … … +
Formule sau instrumente derivate complexe56.În sensul articolului 24 alineatul (16) din Regulamentul (UE) 2017/2402, o formulă trebuie considerată ca fiind complexă atunci când se încadrează în definiția unui instrument exotic, elaborată de Global Association of Risk Professionals (GARP), care este un activ financiar sau un instrument financiar cu caracteristici care îl fac mai complex decât produsele mai simple, de tip "plain vanila". Nu trebuie considerat direct că există o formulă sau un instrument derivat complex în cazul simplei utilizări a plafoanelor sau a pragurilor pentru rata dobânzii. … +
Cerințe în caz de intrare a vânzătorului în stare de nerambursare sau a unui eveniment de urgentare a plății [articolul 24 alineatul (17)] +
Circumstanțele excepționale57.În sensul articolului 24 alineatul (17) litera (a) din Regulamentul (UE) 2017/2402, o listă cu "circumstanțe excepționale" trebuie inclusă, în măsura în care este posibil, în documentele aferente tranzacției ABCP.Având în vedere natura "circumstanțelor excepționale" și pentru a permite un anumit grad de flexibilitate în ceea ce privește eventualele circumstanțe neobișnuite care impun ca o sumă de lichidități să fie blocată în SSPE în interesul investitorilor, în cazul în care o listă cu "circumstanțe excepționale" este inclusă în documentele aferente tranzacției ABCP în conformitate cu punctul 57, o astfel de listă nu trebuie să fie exhaustivă. … +
Sumă blocată în SSPE în interesul investitorilor58.În sensul articolului 24 alineatul (17) litera (a) din Regulamentul (UE) 2017/2402, suma de lichidități care trebuie considerată ca fiind blocată în SSPE trebuie să fie cea convenită de mandatar sau de alt reprezentant al investitorilor care are obligația legală de a acționa în interesul investitorilor sau de investitori în conformitate cu dispozițiile de vot prevăzute în documentele aferente tranzacției ABCP. … 59.În sensul articolului 24 alineatul (17) litera (a) din Regulamentul (UE) 2017/2402, trebuie să se permită blocarea unei sume de lichidități în SSPE sub forma unui fond de rezervă pentru o utilizare ulterioară, cu condiția ca utilizarea fondului de rezervă să fie limitată exclusiv la scopurile prevăzute la articolul 24 alineatul (17) litera (a) din Regulamentul (UE) 2017/2402 sau la rambursarea structurată a investitorilor. … +
Rambursare60.Cerințele prevăzute la articolul 24 alineatul (17) litera (b) din Regulamentul (UE) 2017/2402 trebuie înțelese ca incluzând numai rambursarea principalului, fără a acoperi rambursarea dobânzii. … 61.În sensul articolului 24 alineatul (17) litera (b) din Regulamentul (UE) 2017/2402, trebuie interzise plățile principalului care nu au o ordine secvențială într-o situație în care a fost emis un aviz de executare sau un aviz de urgentare a plății. În cazul în care nu există niciun eveniment de executare sau de urgentare a plății, încasările din principal pot fi permise în scopul realimentării, în conformitate cu articolul 24 alineatul (10) litera (a) din regulamentul respectiv. … +
Lichidarea expunerilor-suport la valoarea de piață62.În sensul articolului 24 alineatul (17) litera (c) din Regulamentul (UE) 2017/2402, decizia investitorilor la nivel de tranzacție ABCP sau la nivel de program ABCP de a lichida expunerile-suport la valoarea de piață nu trebuie să fie considerată ca reprezentând o lichidare automată a expunerilor-suport la valoarea de piață. … +
Standarde de subscriere, expertiza vânzătorului [articolul 24 alineatul (18)] +
Expuneri similare63.În sensul articolului 24 alineatul (18) din Regulamentul (UE) 2017/2402, expunerile trebuie considerate ca fiind similare dacă este îndeplinită una dintre condițiile următoare:(a)expunerile aparțin uneia dintre următoarele categorii de active menționate în regulamentul delegat care detaliază care sunt expunerile-suport considerate ca fiind omogene în conformitate cu articolul 20 alineatul (8) și cu articolul 24 alineatul (15) din Regulamentul (UE) 2017/2402:(i)împrumuturi locative garantate cu una sau mai multe ipoteci asupra bunurilor imobile rezidențiale sau împrumuturi locative garantate integral de un furnizor de protecție eligibil dintre cei menționați la articolul 201 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 care se califică pentru nivelul 2 de calitate a creditului sau superior, în conformitate cu partea a treia titlul II capitolul 2 din regulamentul respectiv; … (ii)împrumuturi comerciale garantate cu una sau mai multe ipoteci asupra bunurilor imobile comerciale sau a altor sedii comerciale; … (iii)facilități de creditare acordate persoanelor fizice în scopuri de consum personal, legate de familie sau de gospodărie; … (iv)credite auto și contracte de leasing auto; … (v)creanțe din operațiunile cu carduri de credit; … (vi)creanțe comerciale; … … (b)expunerile se încadrează în categoria de active a facilităților de creditare acordate microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii și altor tipuri de întreprinderi și societăți, inclusiv împrumuturi și contracte de leasing, astfel cum se menționează la articolul 2 litera (d) din regulamentul delegat care detaliază care sunt expunerile-suport considerate ca fiind omogene în conformitate cu articolul 20 alineatul (8) și cu articolul 24 alineatul (15) din Regulamentul (UE) 2017/2402, ca expuneri-suport pentru un anumit tip de debitor; … (c)în cazul în care nu fac parte din niciuna dintre categoriile de active menționate la prezentul punct literele (a) și (b) și astfel cum se menționează în regulamentul delegat care detaliază care sunt expunerile-suport considerate ca fiind omogene în conformitate cu articolul 20 alineatul (8) și cu articolul 24 alineatul (15) din Regulamentul (UE) 2017/2402, expunerile-suport au caracteristici similare în ceea ce privește tipul de debitor, clasificarea drepturilor de garantare, tipul de bunuri imobile și/sau jurisdicția. … … +
Standarde de subscriere care nu sunt mai puțin stricte64.În sensul articolului 24 alineatul (18) din Regulamentul (UE) 2017/2402, standardele de subscriere aplicate expunerilor securitizate trebuie comparate cu standardele de subscriere aplicate expunerilor similare la momentul inițierii expunerilor securitizate. … 65.Respectarea acestei cerințe nu trebuie să impună inițiatorului sau creditorului inițial să dețină expuneri similare sau orice alte expuneri în bilanțul său la momentul selectării expunerilor securitizate sau la momentul exact al securitizării lor și nici nu trebuie să impună ca expuneri similare sau orice alte expuneri să fi fost inițiate efectiv la momentul inițierii expunerilor securitizate. … +
Divulgarea modificărilor semnificative față de standardele anterioare de subscriere66.În sensul articolului 24 alineatul (18) din Regulamentul (UE) 2017/2402, modificările semnificative aduse standardelor de subscriere care trebuie comunicate integral trebuie înțelese ca fiind acele modificări semnificative aduse standardelor de subscriere care sunt aplicate expunerilor transferate către sau atribuite de către SSPE după închiderea tranzacției în contextul administrării portofoliului, astfel cum se menționează la punctele 17 și 18. … 67.Modificările aduse unor astfel de standarde de subscriere trebuie considerate semnificative atunci când se referă la oricare dintre următoarele tipuri de modificări aduse standardelor de subscriere:(a)modificări care afectează cerința de similaritate a standardelor de subscriere specificate în detaliu în regulamentul delegat care detaliază care sunt expunerile-suport considerate ca fiind omogene în conformitate cu articolul 20 alineatul (8) și cu articolul 24 alineatul (15) din Regulamentul (UE) 2017/2402; … (b)modificările care afectează în mod semnificativ riscul de credit global sau performanța medie preconizată a portofoliului de expuneri-suport, fără a avea drept rezultat abordări semnificativ diferite cu privire la evaluarea riscului de credit asociat expunerilor-suport. … … 68.Furnizarea de informații privind toate modificările aduse standardelor de subscriere trebuie să includă o explicație a scopului acestor modificări. … 69.În ceea ce privește creanțele comerciale care nu sunt inițiate sub forma unui împrumut, trimiterea la standardele de subscriere de la articolul 24 alineatul (18) trebuie înțeleasă ca referire la standardele de creditare aplicate de vânzător creditului pe termen scurt, în general, de tipul celui care determină expunerile securitizate și propus clienților săi în ceea ce privește vânzările produselor și serviciilor sale. … +
Criterii pentru stabilirea expertizei vânzătorului70.Pentru a stabili dacă un vânzător are expertiză în inițierea unor expuneri similare celor securitizate, în conformitate cu articolul 24 alineatul (18) din Regulamentul (UE) 2017/2402, trebuie să se aplice următoarele două cerințe:(a)membrii organului de conducere al vânzătorului și cadrele superioare, altele decât membrii organului de conducere, responsabile cu gestionarea inițierii unor expuneri similare trebuie să aibă cunoștințe și competențe adecvate în ceea ce privește inițierea unor expuneri similare celor securitizate; … (b)trebuie să se țină seama de oricare dintre următoarele principii privind calitatea expertizei:(i)rolul și sarcinile membrilor organului de conducere și ale cadrelor superioare, precum și capacitățile necesare trebuie să fie adecvate; … (ii)experiența membrilor organului de conducere și a cadrelor superioare dobândită prin posturile anterioare, studii și formare trebuie să fie suficientă; … (iii)implicarea membrilor organului de conducere și a cadrelor superioare în structura de guvernanță a funcției de inițiere a expunerilor trebuie să fie adecvată; … (iv)în cazul unor entități reglementate din punct de vedere prudențial, autorizațiile sau aprobările reglementate deținute de entitate trebuie considerate relevante pentru inițierea unor expuneri similare celor securitizate. … … … 71.Trebuie să se considere că un vânzător are expertiza necesară în cazul în care:(a)activitatea entității sau a grupului consolidat din care face parte entitatea în scopuri contabile sau prudențiale include de cel puțin cinci ani inițierea unor expuneri similare celor securitizate; … (b)în cazul în care cerința menționată la litera (a) nu este îndeplinită, trebuie considerat că vânzătorul are expertiza necesară în cazul în care respectă următoarele două cerințe:(i)cel puțin doi dintre membrii organului de conducere au experiență profesională personală relevantă de cel puțin cinci ani în ceea ce privește inițierea unor expuneri similare celor securitizate; … (ii)cadrele superioare, altele decât membrii organului de conducere, care sunt responsabile cu gestionarea inițierii de către entitate a unor expuneri similare celor securitizate, au experiență profesională personală relevantă de cel puțin cinci ani în ceea ce privește inițierea unor expuneri similare celor securitizate. … … … 72.Pentru a demonstra numărul de ani de experiență profesională, informațiile furnizate privind expertiza relevantă trebuie să conțină suficiente detalii și să fie în conformitate cu cerințele de confidențialitate aplicabile pentru a permite investitorilor să își îndeplinească obligațiile care le revin în temeiul articolului 5 alineatul (3) litera (c) din Regulamentul (UE) 2017/2402. … +
Factorii care declanșează încetarea perioadei de reînnoire în cazul unei tranzacții ABCP reînnoibile [articolul 24 alineatul (19)] +
Eveniment legat de insolvență ce vizează societatea de administrare73.În sensul articolului 24 alineatul (19) litera (b) din Regulamentul (UE) 2017/2402, un eveniment legat de insolvență ce vizează societatea de administrare trebuie să ducă la următoarele două situații:(a)trebuie să permită înlocuirea societății de administrare pentru a asigura continuarea serviciilor de administrare; … (b)trebuie să declanșeze încetarea perioadei de reînnoire. … … +
Documentele aferente tranzacției [articolul 24 alineatul (20)] +
Prezentarea modului în care sponsorul îndeplinește cerințele de la articolul 25 alineatul (3)74.În sensul articolului 24 alineatul (20) litera (d) din Regulamentul (UE) 2017/2402, clarificarea faptului că sponsorul a îndeplinit cerințele de la articolul 25 alineatul (3) și că autoritatea competentă nu a ridicat obiecții la faptul că instituția de credit acționează ca sponsor al unui program ABCP, trebuie să fie suficientă pentru a considera că această cerință de informare este respectată. … … 5.Criterii la nivel de program +
Nerespectarea temporară limitată a anumitor criterii STS la nivel de tranzacție [articolul 26 alineatul (1)] +
Metoda de calcul a procentului cuantumului total al expunerilor pentru expunerile neconforme75.În sensul articolului 26 alineatul (1) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/2402, procentul cuantumului total al expunerilor pentru expunerile neconforme trebuie stabilit ca raport între a și b unde:– a = cuantumul total al expunerilor-suport aferente tranzacțiilor ABCP nete de reducerile de preț de achiziție, care sunt finanțate prin titluri pe termen scurt, prin facilitate de lichiditate sau prin alte mijloace și care încalcă prevederile articolul 24 alineatul (9), (10) sau (11) din Regulamentul (UE) 2017/2402; … – b = cuantumul total al expunerilor-suport aferente tranzacțiilor ABCP nete de reducerile de preț de achiziție, care sunt finanțate prin titluri pe termen scurt, prin facilitate de lichiditate sau prin alte mijloace. … … +
Nerespectare temporară76.În sensul articolului 26 alineatul (1) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/2402, termenul "temporar" trebuie înțeles ca referire la o perioadă de maximum șase luni de la data la care sponsorul a luat cunoștință de neconformitate.În cazul în care cel puțin o expunere-suport încalcă dispozițiile de la articolul 24 alineatul (9), (10) sau (11) din Regulamentul (UE) 2017/2402 pentru o perioadă mai lungă de șase luni sau în cazul în care procentul cuantumului total al expunerilor pentru expunerile neconforme, calculat în conformitate cu punctul 75, depășește 5 % în orice moment, cerința de la articolul 26 alineatul (1) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/2402 trebuie considerată ca fiind neîndeplinită. … +
Eșantion de expuneri suport care face obiectul unei verificări externe77.În sensul articolului 26 alineatul (1) al treilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/2402, eșantionul de expuneri-suport care face obiectul verificării externe trebuie să fie reprezentativ pentru portofoliul de expuneri care aparțin tuturor tranzacțiilor finanțate de programul ABCP. … +
Domeniul de aplicare și regularitatea verificării externe78.În sensul articolului 26 alineatul (1) al treilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/2402, verificarea externă trebuie să acopere numai cerințele la nivel de tranzacție menționate la articolul 24 alineatele (9), (10) și (11) din regulamentul respectiv. … 79.Verificarea externă trebuie efectuată cel puțin o dată pe an. … +
Părți eligibile pentru efectuarea verificării externe80.În sensul articolului 26 alineatul (1) al treilea paragraf din Regulamentul (UE) 2017/2402, o parte adecvată și independentă trebuie considerată o parte care îndeplinește ambele condiții de mai jos:(a)are experiența și capacitatea de a efectua verificarea; … (b)aceasta nu este:(i)o agenție de rating de credit; … (ii)o parte terță care verifică respectarea cerințelor STS în conformitate cu articolul 28 din Regulamentul (UE) 2017/2402; … (iii)o entitate afiliată sponsorului. … … … +
Metoda de creștere a acurateței verificării81.În sensul articolului 26 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2017/2402, sponsorul trebuie:(a)să întreprindă demersurile adecvat pentru a se asigura că procentul cuantumului total al expunerilor pentru expunerile neconforme, astfel cum este stabilit la punctul 75, nu depășește 5 %, inclusiv prin substituirea expunerilor-suport neconforme; … (b)să informeze partea care efectuează verificarea externă, în conformitate cu articolul 26 alineatul (1) al treilea paragraf din regulamentul respectiv, că, în cazul în care rezultatul inițial al verificării menționate la punctul 79 arată că proporția de expuneri neconforme din eșantionul inițial este mai mare de 5 %, partea care efectuează verificarea externă trebuie să aplice una dintre următoarele opțiuni:(i)să mărească dimensiunea eșantionului pentru a îmbunătăți semnificativ nivelul de încredere și apoi să repete verificarea; … (ii)să efectueze o verificare a tuturor expunerilor din cadrul programului ABCP nete de reducerile de preț de achiziție, care sunt finanțate prin titluri pe termen scurt, prin facilitate de lichiditate sau prin alte mijloace. … … … 82.Dacă nu sunt îndeplinite condițiile menționate la literele (a) și (b), sponsorul trebuie să notifice imediat ESMA și să informeze autoritatea sa competentă, în conformitate cu articolul 27 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2017/2402, cu privire la faptul că cerințele de la articolul 26 alineatul (1) din regulamentul respectiv nu mai sunt îndeplinite, iar programul ABCP nu trebuie să mai fie considerat că respectă cerințele STS. … +
Durata de viață medie ponderată rămasă [articolul 26 alineatul (2)]83.În sensul articolului 26 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2017/2402, durata de viață medie ponderată a expunerilor-suport din cadrul unui program ABCP trebuie calculat ca medie ponderată în funcție de expunere a duratelor de viață medii ponderate ale portofoliului de expuneri-suport la nivel de tranzacție ABCP, calculate în conformitate cu punctele 51 și 52. Datele de calculare a duratelor de viață medii ponderate ale portofoliului de expuneri-suport la nivel de tranzacție ABCP pot fi diferite, cu condiția ca diferența dintre datele de calculare să fie mai mică de o lună. … +
Fără resecuritizare [articolul 26 alineatul (4)] +
Al doilea strat de segmentare pe tranșe instituit prin îmbunătățirea calității creditului84.În sensul articolului 26 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2017/2402, nu trebuie considerat că o îmbunătățire a calității creditului instituie un al doilea strat de segmentare pe tranșe în cazul în care fluxurile de numerar către și dinspre programul ABCP pot fi reproduse în toate circumstanțele și condițiile printr-o expunere față de o securitizare dintr-un portofoliu de expuneri care nu conține poziții din securizare. … +
Diminuarea corespunzătoare a riscului privind rata dobânzii și a riscului valutar la nivel de program ABCP [articolul 26 alineatul (6)]85.Cerința trebuie aplicată în modul specificat la punctele 40-45, adaptat pentru a face referire la toate riscurile privind rata dobânzii și riscurile valutare la nivel de program ABCP. … +
Documentele referitoare la programul ABCP [articolul 26 alineatul (7)] +
Expertiza sponsorului în subscrierea creditelor86.Pentru a stabili dacă un sponsor are expertiză în subscrierea creditelor, în conformitate cu articolul 26 alineatul (7) din Regulamentul (UE) 2017/2402, trebuie să se aplice următoarele două cerințe:(a)membrii organului de conducere al sponsorului și cadrele superioare, altele decât membrii organului de conducere, responsabile cu gestionarea subscrierii creditelor trebuie să aibă cunoștințe și competențe adecvate în ceea ce privește subscrierea creditelor; … (b)trebuie să se țină seama de oricare dintre următoarele principii privind calitatea expertizei:(i)rolul și sarcinile membrilor organului de conducere și ale cadrelor superioare, precum și capacitățile necesare trebuie să fie adecvate; … (ii)experiența membrilor organului de conducere și a cadrelor superioare dobândită prin posturile anterioare, studii și formare trebuie să fie suficientă; … (iii)implicarea membrilor organului de conducere și a cadrelor superioare în structura de guvernanță a funcției de subscriere a creditelor trebuie să fie adecvată; … (iv)în cazul unei entități reglementate din punct de vedere prudențial, autorizațiile sau aprobările reglementate deținute de entitate trebuie să fie considerate relevante pentru subscrierea creditelor. … … … 87.Trebuie să se considere că un sponsor are expertiza necesară în cazul în care este îndeplinită una din condițiile următoare:(a)entitatea sau grupul consolidat din care face parte entitatea în scopuri contabile sau prudențiale desfășoară activități de subscriere a creditelor de cel puțin cinci ani; … (b)în cazul în care cerința menționată la litera (a) nu este îndeplinită, trebuie considerat că sponsorul are expertiza necesară în cazul în care respectă următoarele două cerințe:(i)cel puțin doi dintre membrii organului de conducere au o experiență profesională personală relevantă de cel puțin cinci ani în ceea ce privește subscrierea creditelor; … (ii)cadrele superioare, altele decât membrii organului de conducere, care sunt responsabile cu gestionarea subscrierii de către entitate a creditelor, au o experiență profesională personală relevantă de cel puțin cinci ani în ceea ce privește subscrierea creditelor. … … … 88.Pentru a demonstra numărul de ani de experiență profesională, expertiza relevantă trebuie comunicată cu suficiente detalii și în conformitate cu cerințele de confidențialitate aplicabile pentru a permite investitorilor să își îndeplinească obligațiile care le revin în temeiul articolului 5 alineatul (3) litera (c) din Regulamentul (UE) 2017/2402. … +
Facilitate de lichiditate89.Cerința de la articolul 26 alineatul (7) litera (f) din Regulamentul (UE) nr. 2017/2402, conform căreia documentele referitoare la programul ABCP trebuie să prevadă că facilitatea de lichiditate este trasă și că titlurile de valoare care ajung la scadență sunt rambursate în eventualitatea în care sponsorul nu reînnoiește angajamentul de finanțare a facilității de lichiditate înainte de expirarea acestuia, trebuie considerat că se aplică numai în cazurile în care sponsorul unui program ABCP sprijină toate pozițiile din securitizare la nivel de program ABCP printr-o singură facilitate de lichiditate. În schimb, în cazul în care acest sprijin este furnizat prin facilități de lichiditate distincte pentru fiecare tranzacție ABCP, iar nereînnoirea angajamentului de finanțare se referă numai la o singură facilitate de lichiditate specifică pentru o anumită tranzacție ABCP, înainte de expirarea acestuia, nu trebuie să existe nicio cerință ca documentele să prevadă că sunt trase celelalte facilități de lichiditate furnizate pentru celelalte tranzacții ABCP din cadrul programului ABCP … +
Expertiza societății de administrare [articolul 26 alineatul (8)]90.Pentru a stabili dacă o societate de administrare are expertiză în administrarea expunerilor similare celor securitizate, în conformitate cu articolul 26 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2017/2402, trebuie să se aplice următoarele două cerințe:(a)membrii organului de conducere al societății de administrare și cadrele superioare, altele decât membrii organului de conducere, responsabile cu administrarea programului ABCP, trebuie să aibă cunoștințe și competențe adecvate în ceea ce privește administrarea programelor ABCP care finanțează expuneri similare celor securitizate, inclusiv cunoștințe și competențe în ceea ce privește analizarea calității subscrierii, a inițierii și a administrării expunerilor similare celor securitizate; … (b)trebuie să se țină seama de oricare dintre următoarele principii privind calitatea expertizei pentru a stabili expertiza:(i)rolul și sarcinile membrilor organului de conducere și ale cadrelor superioare, precum și capacitățile necesare trebuie să fie adecvate; … (ii)experiența membrilor organului de conducere și a cadrelor superioare dobândită prin posturile anterioare, studii și formare trebuie să fie suficientă; … (iii)implicarea membrilor organului de conducere și a cadrelor superioare în structura de guvernanță a funcției de administrare a programelor ABCP care finanțează expuneri similare celor securitizate trebuie să fie adecvată; … (iv)în cazul unei entități reglementate din punct de vedere prudențial, autorizațiile sau aprobările reglementate deținute de entitate trebuie să fie considerate relevante pentru administrarea programelor ABCP care finanțează expuneri similare celor securitizate. … … … 91.Trebuie considerat că o societate de administrare are expertiza necesară în cazul în care este îndeplinită una din condițiile următoare:(a)entitatea sau a grupul consolidat din care face parte entitatea în scopuri contabile sau prudențiale desfășoară de cel puțin cinci ani activități de administrare a programelor ABCP care finanțează expuneri similare celor securitizate; … (b)în cazul în care cerința menționată la litera (a) nu este îndeplinită, trebuie considerat că societatea de administrare are expertiza necesară în cazul în care respectă următoarele două cerințe:(i)cel puțin doi dintre membrii organului de conducere au experiență profesională personală relevantă de cel puțin cinci ani în ceea ce privește administrarea programelor ABCP care finanțează expuneri similare celor securitizate; … (ii)cadrele superioare, altele decât membrii organului de conducere, care sunt responsabile cu gestionarea administrării de către entitate a unor expuneri similare celor securitizate, au experiență profesională personală relevantă de cel puțin cinci ani în ceea ce privește administrarea programelor ABCP care finanțează expuneri similare celor securitizate; … … … 92.Pentru a demonstra numărul de ani de experiență profesională, expertiza relevantă trebuie comunicată cu suficiente detalii și în conformitate cu cerințele de confidențialitate aplicabile pentru a permite investitorilor să își îndeplinească obligațiile care le revin în temeiul articolului 5 alineatul (3) litera (c) din Regulamentul (UE) 2017/2402. … +
Politici, proceduri și controale de gestionare a riscurilor bine documentate93.În sensul articolului 26 alineatul (8) din Regulamentul (UE) 2017/2402, trebuie considerat că societatea de administrare dispune de "politici, proceduri și controale de gestionare a riscurilor bine documentate și adecvate în ceea ce privește administrarea expunerilor", dacă este îndeplinită una dintre condițiile următoare:(a)societatea de administrare este o entitate care face obiectul reglementării și supravegherii prudențiale și de capital în Uniune, iar autorizațiile sau aprobările reglementate sunt considerate relevante pentru administrarea programelor ABCP care finanțează expuneri similare celor securitizate, incluzând cunoștințe și competențe în ceea ce privește analizarea calității subscrierii, a inițierii și a administrării expunerilor similare celor securitizate; … (b)societatea de administrare este o entitate care nu face obiectul reglementării și supravegherii prudențiale și de capital în Uniune și este prezentată o dovadă a existenței unor politici și a unor controale de gestionare a riscurilor bine documentate și adecvate, care include, de asemenea, o dovadă a respectării bunelor practici de piață și a capacităților de raportare. Dovada trebuie susținută de o reexaminare efectuată de o parte terță, de exemplu de o agenție de rating de credit sau de un auditor extern. … … … ––