GHID din 14 mai 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 472 din 26 mai 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2209 13/07/2022
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2209 13/07/2022
ActulAPROBAT DEORDIN 568 14/05/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 568 14/05/2004

privind conţinutul tematic al modulelor de pregătire a personalului care participă la cursurile de instruire profesională privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă



MODULUL 1SERVICII DE PRODUCŢIE, DEPOZITARE, TRANSPORT ŞI COMERCIALIZARE AALIMENTELOR; INCLUSIV ALIMENTAŢIE PUBLICA ŞI A COLECTIVITĂŢILORObiective operaţionale specifice:1. Însuşirea noţiunilor teoretice privind riscurile pentru sănătatea populaţiei în relaţie cu calitatea alimentelor;2. Însuşirea noţiunilor teoretice şi practice privind igiena unităţilor de producţie, desfacere, depozitare, alimentaţie publică şi colectiva, a mijloacelor de transport;3. Însuşirea noţiunilor teoretice şi practice privind protecţia personalului incadrat;4. Însuşirea legislaţiei sanitare în domeniu.Nivelul I: Instruirea managerilor, şefilor de secţie, directorilor pentru asigurarea calităţii etc. din unităţile cu profil alimentar (producţie, comercializare, depozitare, transport) şi din unităţile de alimentaţie publică şi colectiva1. Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în domeniu – condiţie obligatorie pentru producătorii din industria alimentara2. Cunoasterea şi respectarea cerinţelor de igiena pentru funcţionarea unităţilor cu profil alimentar şi pentru producerea de alimente sigure pentru sănătatea publică (consum uman):– amplasarea unităţilor şi asigurarea circuitelor conform normelor de igiena– dotarea cu utilaje şi întreţinerea lor (igienizare)– funcţionarea în conformitate cu cerinţele de igiena în procesul tehnologic (cerinţe HACCP)– cerinţe de igiena privind produsul finit– igiena personaluluiNivelul II: Instruirea operatorilor din industria alimentara şi din unităţile de alimentaţie publică şi colectiva şi a vânzătorilor în funcţie de tipul de activitate (lapte şi produse lactate, carne şi preparate din carne şi peste, pâine şi produse de panificaţie, zahăr şi produse zaharoase etc.)1. Însuşirea unor cunoştinţe minime privind legislaţia în domeniu2. Respectarea normelor de igiena pe intreg fluxul tehnologic, inclusiv cerinţe HACCP3. Respectarea normelor de igiena pentru siguranţa produsului alimentar (pentru produsele de origine animala se are în vedere şi legislaţia sanitar-veterinara)4. Cunoaşterea şi respectarea normelor de igiena pentru spaţiul de comercializare şi depozitare5. Cunoaşterea şi respectarea normelor de igiena pentru produsul expus şi vândut6. Respectarea normelor de igiena individualaNivelul III: Instruirea personalului de îngrijire din sectorul alimentar şi din unităţile de alimentaţie publică şi colectiva1. Cunoaşterea noţiunilor de igiena privind spatiile de lucru2. Cunoaşterea noţiunilor de igiena privind anexele social- sanitare3. Cunoaşterea noţiunilor de igiena privind igiena personala4. Folosirea corecta a materialelor şi substanţelor utilizate la curăţenie, dezinfectie şi dezinsectie.Nivelul I: Instruirea managerilor, şefilor de secţie, directorilor pentru asigurarea calităţii etc. din unităţile cu profil alimentar (producţie, comercializare, depozitare, transport) şi din unităţile de alimentaţie publică şi colectiva ┌────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────────┬─────────┐ │ TEME CU CARACTER OBLIGATORIU │Minimum│ Forma de organizare │ Obs. │ │ │ ore │ recomandata │ │ │ │ ├───────┬───────┬─────────┤ │ │ │ │preleg.│ dezb. │aplicaţie│ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┤ │Tema 1. Cunoaşterea şi aplicarea│ │ │ │ │ │ │legislaţiei în domeniu – condi- │ │ │ │ │ │ │ţie obligatorie pentru producă- │ │ │ │ │ │ │torii din industria alimentară │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┤ │ Comp. 1. Legislaţia comunitară│ │ │ │ │ │ │ privitoare la siguranţa ali- │ 2 │ 1 │ 1 │ │ │ │ mentului │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ Aplica- │ │ Comp. 2. Legislaţia românească│ 2 │ 1 │ 1 │ │ ţiile se│ │ armonizată cu prevederile UE │ │ │ │ │ vor face│ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ la locul│ │Tema 2. Cunoaşterea şi respec- │ │ │ │ │ de muncă│ │tarea cerinţelor de igiena pen- │ │ │ │ │ sau la │ │tru funcţionarea unităţilor cu │ │ │ │ │ curs, în│ │profil alimentar şi pentru pro- │ │ │ │ │ funcţie │ │ducerea de alimente sigure pen- │ │ │ │ │ de tema.│ │tru sănătatea publică (consum │ │ │ │ │ │ │uman) │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │ Comp. 1. Amplasarea unităţilor│ │ │ │ │ │ │ şi asigurarea circuitelor │ 1 │ 1 │ │ │ │ │ conform normelor de igienă │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │ Comp. 2. Dotarea cu utilaje şi│ 1 │ 1 │ │ │ │ │ întreţinerea lor (igienizare) │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Comp. 3. Funcţionarea în con- │ │ │ │ │ │ │formitate cu cerinţele de igienă│ 2 │ 1 │ │ 1 │ │ │în procesul tehnologic (cerinţe │ │ │ │ │ │ │HACCP) │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Comp. 4. Cerinţe de igiena pri- │ 1 │ 1 │ │ 1 │ │ │vind produsul finit │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Comp. 5. Igiena personalului │ 1 │ 1 │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Pretestare │ 2 │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Total ore │ 12 │ 6 │ 2 │ 2 │ │ └────────────────────────────────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┘Nivelul II: Instruirea operatorilor din industria alimentara şi din unităţile de alimentaţie publică şi colectiva şi a vânzătorilor pe tipuri de activităţi (pâine şi produse de panificaţie, zahăr şi produse zaharoase etc.) ┌────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────────┬─────────┐ │ TEME CU CARACTER OBLIGATORIU │Minimum│ Forma de organizare │ Obs. │ │ │ ore │ recomandata │ │ │ │ ├───────┬───────┬─────────┤ │ │ │ │preleg.│ dezb. │aplicaţie│ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 1. Însuşirea unor cunoştin-│ │ │ │ │ │ │ţe minime privind legislaţia în │ │ │ │ │ │ │domeniu │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ Aplica- │ │ Comp. 1. Legislaţia românească│ 2 │ 1 │ 1 │ │ ţiile se│ │ armonizată cu cea a Uniunii │ │ │ │ │ vor face│ │ Europene │ │ │ │ │ la locul│ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ de muncă│ │Tema 2. Respectarea normelor de │ │ │ │ │ sau la │ │igienă pe întreg fluxul tehno- │ 2 │ 1 │ │ 1 │ curs, în│ │logic inclusiv cerinţe HACCP │ │ │ │ │ funcţie │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ de temă │ │Tema 3. Respectarea normelor de │ │ │ │ │ │ │igienă pentru siguranţa produsu-│ │ │ │ │ │ │lui alimentar (pentru produsele │ │ │ │ │ │ │de origine animală se are în ve-│ │ │ │ │ │ │dere şi legislaţia sanitar-vete-│ │ │ │ │ │ │rinară) │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Comp. 1. Cunoaşterea normelor │ 1 │ 1 │ │ │ │ │de igienă │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Comp. 2. Siguranţa produsului │ │ │ │ │ │ │alimentar – condiţie de bază în │ 2 │ 1 │ │ 1 │ │ │industria alimentară │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 4. Cunoaşterea şi respecta-│ │ │ │ │ │ │rea normelor de igienă pentru │ 1 │ 1 │ │ │ │ │spaţiul de comercializare şi de-│ │ │ │ │ │ │pozitare │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 5. Cunoaşterea şi respecta-│ │ │ │ │ │ │rea normelor de igienă pentru │ 1 │ 1 │ │ │ │ │produsul expus şi vandut │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 6. Respectarea normelor de │ │ │ │ │ │ │igienă individuală │ 1 │ 1 │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Pretestare │ 2 │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Total ore │ 12 │ 7 │ 1 │ 2 │ │ └────────────────────────────────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┘Nivelul III: Instruirea personalului de îngrijire din sectorul alimentar şi din unităţile de alimentaţie publică şi colectiva ┌────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────────┬─────────┐ │ TEME CU CARACTER OBLIGATORIU │Minimum│ Forma de organizare │ Obs. │ │ │ ore │ recomandata │ │ │ │ ├───────┬───────┬─────────┤ │ │ │ │preleg.│ dezb. │aplicaţie│ Aplica- │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ ţiile se│ │Tema 1. Cunoaşterea noţiunilor │ │ │ │ │ vor face│ │de igienă privind spaţiile de │ 2 │ 1 │ │ │ la locul│ │lucru │ │ │ │ │ de muncă│ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ sau la │ │Tema 2. Cunoaşterea noţiunilor │ │ │ │ │ curs, în│ │de igienă privind anexele social│ 2 │ 1 │ │ │ funcţie │ │-sanitare │ │ │ │ │ de temă │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 3. Cunoaşterea noţiunilor │ │ │ │ │ │ │de igienă privind igiena perso- │ 2 │ 1 │ 1 │ │ │ │nală │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 4. Folosirea corectă a │ │ │ │ │ │ │substanţelor utilizate la cură- │ 4 │ 1 │ │ 1 │ │ │ţenie, dezinfecţie şi dezinsec- │ │ │ │ │ │ │ţie │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Pretestare │ 2 │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Total ore │ 12 │ 4 │ 1 │ 1 │ │ └────────────────────────────────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┘MODULUL 2:SERVICII DE CURĂŢENIE IN UNITĂŢI DE ASISTENŢA MEDICALĂ, COLECTIVITĂŢI DECOPII ŞI TINERI, UNITĂŢI DE CAZARE HOTELURI, MOTELURI, CABANE, ETC.Obiective operaţionale specifice:1. Însuşirea noţiunilor teoretice şi practice privind prevenirea transmiterii şi multiplicării germenilor în unităţile de asistenţă medicală2. Însusirea noţiunilor teoretice şi practice privind profilaxia infecţiilor nosocomiale3. Însusirea noţiunilor teoretice şi practice privind asigurarea unor condiţii de mediu tară risc pentru personal, bolnavi şi alte categorii

TEME CU CARACTER OBLIGATORIU

Minimum
ore
Forma de organizare
recomandata
Obs.

preleg. dezb. aplicaţie
Tema 1: Introducere în epide-
miologia bolilor transmisibile
2

2

Comp. 1 Principalii agenţi pato-
geni implicaţi în producerea
bolilor transmisibile
Comp. 2 Mecanismele de transmi-
tere ale bolilor
Comp. 3 Modalităţi de prevenire
a bolilor transmisibile
Comp. 4 Precauţii de izolare
bazate pe calea de transmitere
Tema 2. Norme privind curăţenia
şi dezinfecţia
3 1 1 1
Comp. 1 Metode, reguli, materi-
ale şi produse utilizate în
efectuarea curăţeniei
Comp. 2 Dezinfecţia prin mijloa-
ce fizice şi chimice
Tema 3. Norme privind curăţenia
şi dezinfecţia în colectivităţi
de copii şi tineri, unităţi de
cazare hoteluri, moteluri, ca-
bane unităţile de cazare (numai
pentru personalul din unităţile
menţionate)
3

1

1

1

Comp. 1. Reglementări privind
noţiunile de igienă aplicabile
domeniului
Comp. 2. Igiena personalului
Comp. 3. Metode, reguli, mate-
riale şi produse utilizate în
efectuarea curăţeniei
Tema 4. Precauţii universale în
unităţi de asistenţă medicale
(numai pentru personalul din
unităţile menţionate)
5

3

1

1

Comp. 1. Introducere-definirea
precauţiunilor universale
Comp. 2. Spălarea mâinilor
Comp. 3. Protecţia tegumentelor
şi mucoaselor
Comp. 4. Circuitul bolnavilor,
lenjeriei, veselei, alimentelor,
deşeurilor
Pretestare 2
Total ore 10-12

MODULUL 3PRODUCŢIA Şl DISTRIBUŢIA APEI POTABILE, INCLUSIV A APEI POTABILE ŞI ÎMBUTELIATEObiective operaţionale specifice:1. însuşirea noţiunilor teoretice privind riscurile pentru sănătatea populaţiei în relaţie cu calitatea apei potabile;2. însuşirea noţiunilor teoretice şi practice privind cerinţele de igienă pentru unităţilor de producţie, îmbuteliere, transport, stocare, distribuţie şi pentru materiale şi reactivii în contact cu apa potabilă3. însuşirea noţiunilor teoretice şi practice privind protecţia personalului încadrat;4. însuşirea legislaţiei sanitare în domeniu,Nivelul I: Instruirea managerilor, şefilor de secţie, directorilor pentru asigurarea calităţii etc., din unităţile de producere şi distribuţie a anei potabile, inclusiv îmbuteliate1. Cunoaşterea rolului şi importanţei apei potabile pentru sănătatea publică.2. Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în domeniu – condiţie obligatorie pentru producătorii şi distribuitorii de apă potabilă, inclusiv îmbuteliată.3. Cunoaşterea şi respectarea cerinţelor de igienă pentru funcţionarea unităţilor de producere şi distribuţie a apei potabile, inclusiv îmbuteliată, sigure pentru sănătatea publică (consum uman): alegerea surselor de apă şi asigurarea protecţiei sanitare– asigurarea procedeelor de tratare conform normelor de igienă– funcţionarea procesul tehnologic în conformitate cu cerinţele de igienă cerinţele de calitate pentru apa potabilă şi relevanţa lor pentru sănătate– asigurarea controlului calităţii apei distribuite conform cerinţelor legale furnizarea de apă potabilă conform cerinţelor de igienă în situaţii de urgentă (inundaţii, cutremur, poluare accidentală, etc)– igienizare şi igiena personaluluiNivelul II: Instruirea operatorilor din unităţile de producţie şi distribuţie a apei potabile inclusiv apă potabilă îmbuteliată1. Însuşirea unor cunoştinţe minime privind rolul şi importanţa apei potabile pentru sănătatea publică2. Însuşirea unor cunoştinţe minime privind calitatea apei potabile3. Însuşirea unor cunoştinţe minime privind legislaţia în domeniu4. Respectarea normelor de igienă pe intreg fluxul tehnologic pentru siguranţa calităţii apei potabile,5. Respectarea normelor de igienă privind amplasarea conductelor de transport şi distribuţie a apei potabile6. Cunoaşterea şi respectarea normelor de igienă privind stocarea apei potabile7. Cunoaşterea şi respectarea normelor de igienă pentru produsul expus şi vândut (apa potabilă îmbuteliată)şi privind comercializarea apei potabile îmbuteliate, inclusiv prin circuite închise (dozatoare)8. Respectarea normelor de igiena individualaNivelul III: Instruirea personalului de întreţinere şi reparaţii din unităţile de producţie şi distribuţie a apei potabile inclusiv apă potabilă îmbuteliată1. Însuşirea unor cunoştinţe minime privind rolul şi importanţa apei potabile pentru sănătatea publică2. Însuşirea cerinţelor de igienă privind amplasarea şi materiale folosite pentru conductele de transport şi distribuţie a apei potabile3. Folosirea corectă a materialelor şi substanţelor utilizate la curăţarea şi dezinfecţia spaţiilor de lucru şi sau a rezervoarelor de stocare şi a conductelor de transport sau depozitate a apei potabile.Nivelul I: Instruirea managerilor, şefilor de secţie, directorilor pentru asigurarea calităţii etc, din unităţile de producţie şi distribuţie a apei potabile, inclusiv din unităţile de îmbuteliere apă potabilă

TEME CU CARACTER OBLIGATORIU

Minimum
ore
Forma de organizare
recomandata
preleg. dezb. aplicaţie*)
Tema 1. Cunoaşterea rolului şi importan-
ţei apei potabile pentru sănătatea pu-
blică.
Comp. 1. Rolul apei în organismul uman
şi în asigurarea sănătăţii publice, ne-
voile de apă potabilă
1

1

Comp. 2. Boli asociate apei 1 1
Tema 2. Cunoaşterea şi aplicarea legis-
laţiei în domeniu – condiţie obligatorie
pentru producătorii şi distribuitorii de
apă potabilă, inclusiv îmbuteliată
Comp. 1. Legislaţia comunitară pri-
vitoare la apa pentru consumul uman
1

30
minute
30
minute
Comp. 2. Legislaţia românească armo-
nizată cu cea a CE
1

30
minute
30
minute
Tema 3. Cunoaşterea şi respectarea ce-
rinţelor de igienă pentru funcţionarea
unităţilor de producere şi distribuţie
a apei potabile, inclusiv îmbuteliată,
sigure pentru sănătatea publică (consum
uman):
Comp. 1. Alegerea surselor de apă şi
asigurarea protecţiei sanitare
1

1

Comp. 2. Asigurarea procedeelor de tra-
tare conform normelor de igienă şi func-
ţionarea procesului tehnologic în con-
formitate cu cerinţele de igienă
1

1

Comp. 3. Cerinţele de calitate pentru
apa potabilă şi relevanţa lor pentru
sănătate şi asigurarea controlului cali-
tăţii apei distribuite conform cerinţe-
lor legale
2

1

1*)

Comp. 4. furnizarea de apă potabilă
conform cerinţelor de igienă în situaţii
de urgenţă (inundaţii, cutremur, poluare
accidentală, etc.)
1

1

Comp. 5. igienizarea şi igiena persona-
lului
1

1

Pretestare 2
Total ore 12 8 2
    *) Însoţită de prezentări de caz

Nivelul II: Instruirea operatorilor din unităţile de producţie şi distribuţie a anei potabile, inclusiv apă potabilă îmbuteliată

TEME CU CARACTER OBLIGATORIU

Minimum
ore
Forma de organizare
recomandata
preleg. dezb.*1) aplicaţie*2
Tema 1. Însuşirea unor cunoştinţe mi-
nime privind rolul şi importanţa apei
potabile pentru sănătatea publică
30
minute

30
minute

Tema 2. Însuşirea unor cunoştinţe mi-
nime privind calitatea apei potabile
1

1

Tema 3. Însuşirea unor cunoştinţe mi-
nime privind legislaţia în domeniu
30
minute
30
minute
Tema 4. Respectarea normelor de igi-
enă pe întreg fluxul tehnologic pen-
tru siguranţa calităţii apei potabile,
inclusiv îmbuteliate
1 şi 30
minute

30
minute

1

Tema 5. Respectarea normelor de igi-
enă privind amplasarea conductelor de
transport şi distribuţie a apei pota-
bile
1 şi 30
minute

30
minute

1

Tema 6. Cunoaşterea şi respectarea
normelor de igienă privind stocarea
apei potabile (întreţinere, dezinfec-
ţie)
1

30
minute

1

Tema 7. Cunoaşterea şi respectarea
normelor de igienă privind comercia-
lizarea apei potabile îmbuteliate,
inclusiv prin circuite închise (dosa
toare
1

30
minute

1

Tema 8. Respectarea normelor de igi-
enă individuală
1

1

1

Pretestare 2
Total ore 12 5 3
    *1) Dezbaterile vor ti însoţite de exemplificări supuse discuţiilor.
    *2) Aplicaţiile se vor tace la locul de muncă sau la curs, în funcţie de
tema.

Nivelul III: Instruirea personalului de întreţinere şi reparaţii din unităţile de producţie şi distribuţie a apei potabile inclusiv apă potabilă îmbuteliată

TEME CU CARACTER OBLIGATORIU

Minimum
ore
Forma de organizare
recomandata
preleg. dezb.*1) aplicaţie*2
Tema 1. Însuşirea unor cunoştinţe mi-
nime privind rolul şi importanţa apei
potabile pentru sănătatea publică
2

1

1

Tema 2. Însuşirea cerinţelor de igi-
enă privind amplasarea şi materiale
folosite pentru conductele de trans-
port şi distribuţie a apei potabile.
2

1

1

Tema 3. Folosirea corectă a materiale-
lor şi substanţelor utilizate la cu-
răţarea şi dezinfecţia spaţiilor de
lucru şi sau a rezervoarelor de sto-
care şi a conductelor de transport sau
depozitare a apei potabile
2

1

1

Tema 4. Cunoştinţe de igienă personală 1 1
Pretestare 2
Total ore 9 4 1 3
    *1) Dezbaterile vor fi însoţite de exemplificări supuse discuţiilor
    *2) Aplicaţiile se vor face la locul de muncă sau la curs, în funcţie de
tema.

MODULUL 4SERVICII DE ÎNGRIJIRE CORPORALAObiective operaţionale specifice:1. Cunoaşterea şi aplicarea noţiunilor generale privind clasificarea unităţilor prestatoare de servicii.2. Cunoaşterea şi respectarea cerinţelor de igiena pentru funcţionarea unităţilor prestatoare de servicii.3. Însuşirea noţiunilor privind riscul pe sănătate în relaţie cu condiţiile din unităţile prestatoare de servicii.4. Cunoaşterea noţiunilor de igiena personala.5. Folosirea corecta a substanţelor utilizate la dezinfectie, curăţenie şi dezinsectie, ┌────────────────────────────────┬───────┬─────────────────────────┬─────────┐ │ TEME CU CARACTER OBLIGATORIU │Minimum│ Forma de organizare │ Obs. │ │ │ ore ├───────┬───────┬─────────┤ │ │ │ │Preleg.│ Dezb. │aplicaţie│ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┤ │Tema 1. Noţiuni fundamentale │ │ │ │ │ │ │privind sănătatea şi bolile cu │ │ │ │ │ │ │transmitere tegumentară │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ Aplica- │ │Tema. 2. Norme privind condiţii-│ │ │ │ │ ţiile se│ │le igienico-sanitare în unităţi-│ │ │ │ │ vor face│ │le prestatoare de servicii │ │ │ │ │ la locul│ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ de muncă│ │Comp. 1. Coafura, frizerii │ 1 │ 1 │ 1 │ │ sau la │ │vind produsul finit │ │ │ │ │ curs, în│ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ funcţie │ │Comp. 2. Cosmetica, masaj, ta- │ 1 │ 1 │ 1 │ │ de tema.│ │tuaj │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Comp. 3. Manichiura, pedichiura │ 1 │ 1 │ 1 │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Comp. 4. Bazine de înot, bai │ 1 │ 1 │ 1 │ │ │ │publice │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 3. Curăţenia în unităţile │ │ │ │ │ │ │prestatoare de servicii │ 1 │ 1 │ 1 │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 4. Igiena individuală a │ 2 │ 1 │ 1 │ │ │ │personalului │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 5. Mijloace de protecţie a │ 1 │ 1 │ 1 │ │ │ │personalului din unităţile de │ │ │ │ │ │ │prestare servicii │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┤ │ │Tema 6. Cunoştinţe minime pri- │ 1 │ 1 │ │ │ │ │vind legislaţia în domeniu │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┤ │Pretestare │ 2 │ │ │ │ │ ├────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼─────────┤ │Total ore │ 13 │ │ │ │ │ └────────────────────────────────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┘MODULUL 5SERVICII TIP DEZINFECTIE, DEZINSECTIE, DERATIZAREObiective operaţionale:1. Însuşirea noţiunilor privind importanţa acestor servicii pentru asigurarea unui mediu tara risc pentru sănătate2. Însuşirea noţiunilor privind aplicarea tehnicilor corecte în serviciile de curăţenie,3. Însuşirea noţiunilor privind personalul care lucrează în unităţile de asistenţa sanitara: particularităţi ale acestor activităţi în aceste unităţi şi aspecte legislative în domeniu.

TEME CU CARACTER OBLIGATORIU

Minimum
ore
Forma de organizare
recomandata
Obs.

preleg. dezb. aplicaţie
Tema 1. Introducere – Factori de
risc pentru sănătatea publică
Comp. 1. Bolile infecţioase:
agenţi patogeni, căile de trans-
mitere
2

1

1

Comp. 2. Principalele grupe de
vectori şi riscul pentru sănătate
2

1

1

Tema 2. Dezinfecţia
Comp. 1. Importanţa acestor ser-
vicii pentru sănătatea publică
1
Comp. 2. Noţiuni generale despre
curăţenie, dezinfecţie, steri-
lizare
1

Comp. 3. Tehnici de aplicare 2 1 1
Comp. 4. Particularităţi ale
serviciilor DDD în unităţile
medicale (opţional pentru perso-
nalul care furnizează servicii
de curăţenie, dezinfecţie în
spitale)
1

Tema 3. Dezinsecţie şi deratizare
Comp. 1. Biologia artropodelor
şi rozătoarelor vectoare
1

1

Comp. 2. Metode de combatere 1 1
Comp. 3. Indicaţii tehnice pri-
vind dezinsecţia şi deratizarea
1

Tema 4. Personalul din unităţile
de servicii
Comp. 1. Echipamentul de pro-
tecţie
1

1

Comp. 2. Starea de sănătate a
personalului
1

1

Comp. 3. Aspecte legislative în
domeniu
1

Pretestare 2
Total ore curs 17

––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x