GHID DE PROCEDURI din 3 martie 2006
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024 |
|
Informatii Document
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUIPublicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 268 bis din 24 martie 2006
Nu exista actiuni suferite de acest act |
Nu exista actiuni induse de acest act |
Acte referite de acest act: |
Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACT | REFERA PE | ACT NORMATIV |
Actul | ARE LEGATURA CU | ORDIN 181 03/03/2006 |
ART. 26 | REFERIRE LA | LEGE (R) 82 24/12/1991 |
ANEXA 2 | REFERIRE LA | HG 347 21/04/2005 |
ANEXA 2 | REFERIRE LA | LEGE 167 09/06/2005 |
ANEXA 2 | REFERIRE LA | OG 11 24/01/2000 |
ANEXA 2 | REFERIRE LA | OUG 64 23/10/1997 |
ANEXA 10 | REFERIRE LA | HG 1005 26/10/2000 |
Acte care fac referire la acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERIT DE | ACT NORMATIV |
Actul | APROBAT DE | ORDIN 181 03/03/2006 |
Actul | CONTINUT DE | ORDIN 181 03/03/2006 |
pentru acordarea de stimulente financiare prin Agentia Naţionala pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere, antreprenorilor locali, în vederea angajarii şi pregătirea persoanelor fără loc de muncă din zonele miniere cu grave dezechilibre economice şi sociale, ca urmare a restructurarii sectorului minier*)
Notă *) Aprobat de Ordinul nr. 181 din 3 martie 2006, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 268 din 24 martie 2006
O R D I N
privind aprobarea Ghidului de proceduri pentru acordarea de stimulente financiare, prin Agenția Națională pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere, antreprenorilor locali,
în vederea angajării și pregătirii persoanelor fără loc de muncă din zonele miniere
cu grave dezechilibre economice și sociale, ca urmare a restructurării sectorului minier*)
În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Comerțului, cu modificările ulterioare,
ministrul economiei și comerțului emite următorul ordin:
Art. 1. — Se aprobă Ghidul de proceduri pentru acordarea de stimulente financiare, prin Agenția Națională pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere, antreprenorilor locali, în
vederea angajării și pregătirii persoanelor fără loc de muncă din zonele miniere cu grave dezechilibre economice
și sociale, ca urmare a restructurării sectorului minier,
*) Ordinul nr. 181/2006 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 24 martie 2006 și este reprodus și în acest număr bis.
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. — (1) Agenția Națională pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere (ANDZM) utilizează fondurile prevăzute în acordurile de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD), 4509 — RO pentru finanțarea Proiectului de închidere a minelor și de atenuare a impactului social și 4759 — RO pentru finanțarea Proiectului de închidere a minelor, refacerea mediului și regenerarea socioeconomică, în vederea acordării de stimulente financiare antreprenorilor pentru angajarea și pregătirea persoanelor prevăzute la art. 1.
(2) Obligațiile contractuale eligibile în cadrul Proiectului de închidere a minelor și de atenuare a impactului social (4509 — RO) vor continua să fie eligibile pe parcursul implementării Proiectului de închidere a minelor, refacerea mediului și regenerarea socioeconomică (4759 — RO), inclusiv pentru finanțarea contractelor care: (i) au fost încheiate după data de 28 ianuarie 2005; (ii) prevăd finanțarea din cele două împrumuturi BIRD 4509—RO și 4759—RO (prin contractele inițiale, prin contracte noi sau prin amendamente la acestea).
Art. 3. — Schema stimulentelor pentru angajarea și pregătirea persoanelor prevăzute la art. 1 (programul de stimulente financiare) se derulează pe perioada de utilizare a împrumuturilor specificate la art. 2 alin. (1), în limita sumelor alocate prin legea anuală de aprobare a bugetului de stat și în conformitate cu prevederile actelor normative care au stat la baza procesului de contractare.
Art. 4. — Programul de stimulente financiare se aplică în zona de operare a ANDZM, astfel cum este definită în ghidul de proceduri prevăzut la art. 1.
Art. 5. — ANDZM va elabora anual programul de derulare a procedurilor de acordare de stimulente financiare, care va include: (i) planul de acțiuni pentru promovare și publicitate la nivelul localităților miniere; (ii) planul de instruire a personalului ANDZM; (iii) planul de implementare; (iv) bugetul operațional; (v) planul de monitorizare, control, raportare și evaluare; (vi) raportul anual privind implementarea programului; (vii) alte specificații.
Art. 6. — ANDZM va face publică lunar lista cuprinzând informații privind solicitanții eligibili de stimulente financiare cu care au fost încheiate contracte și numărul de posturi contractate și efectiv ocupate cu persoane fără loc de
muncă, într-un cotidian local și/sau prin afișare pe pagina web http://nad.minind.ro.
Art. 7. — (1) Pentru implementarea programului de stimulente financiare, ANDZM este autorizată să cheltuiască sume constând în costuri operaționale adiționale, conform anexei nr. 1 la acordul de împrumut, precum și în cheltuieli efectuate de ANDZM în cadrul părții C2 a Proiectului de închidere a minelor, refacerea mediului și regenerarea socioeconomică, incluzând cheltuieli de exploatare a vehiculelor, comunicații (telefon și Internet) și cheltuieli de deplasare în țară (diurna și cazarea).
-
(2) Cheltuielile se vor face cu respectarea prevederilor legale, la propunerea coordonatorului de program din cadrul UMP-RSE, pentru sumele din împrumut, și a coordonatorului de program ANDZM, numit prin decizie a directorului general al ANDZM, pentru sumele din componenta locală.
-
(3) Cheltuielile se vor face în limita bugetului operațional aprobat de coordonatorul proiectului, care este format din sumele incluse în anexa 2.b la acordul de împrumut subsidiar și în bugetul propriu al ANDZM.
Art. 8. — (1) Coordonatorii regionali de program din cadrul birourilor regionale/reprezentanțelor locale vor transmite: (i) lunar și trimestrial coordonatorilor de program ANDZM și UMP-RSE rapoarte de urmărire a progresului implementării programului de stimulente financiare, precum
și (ii) periodic coordonatorilor de monitorizare și evaluare ANDZM și UMP-RSE rapoarte de monitorizare socioeconomică și de evaluare a efectelor programului de stimulente financiare, însoțite de propuneri de îmbunătățire a ghidului de proceduri prevăzut la art. 1.
-
(2) Directorul general al ANDZM va prezenta semestrial coordonatorului proiectului sinteza rapoartelor coordonatorilor de program ANDZM și UMP-RSE și va supune aprobării acestuia propunerile de îmbunătățire a ghidului de proceduri prevăzut la art. 1.
Art. 9. — ANDZM, UMP-RSE și Direcția generală buget, economico-financiară și administrativ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 10. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 11. — La data publicării prezentului ordin prevederile Ordinului ministrului economiei și comerțului nr. 289/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 441 din 18 mai 2004, cu modificările ulterioare, se abrogă.
p. Ministrul economiei și comerțului,
Ionel Manțog,
secretar de stat
București, 3 martie 2006.
Nr. 181.
ANEXĂ*)
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
ART. 6
ANDZM va face publica lunar lista cuprinzand informatii privind solicitantii eligibili de stimulente financiare cu care au fost incheiate contracte, numarul de posturi efectiv ocupate cu persoane fara loc de munca, prin publicarea intr-un cotidian local si / sau afisarea pe pagina web: http://nad.minind.ro, conform formularului din anexa nr. 13
ART. 7
-
(1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantii trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:
-
a) sa fie societati comerciale legal constituite, cu capital majoritar privat, sau asociatii familiale si persoane fizice autorizate potrivit legii;
-
b) sa desfasoare activitate economica in zona de operare;
-
c) sa nu se afle in stare de faliment, lichidare sau incetare de plati ori intr-o procedura legala ce poate determina un asemenea efect;
-
d) sa nu inregistreze datorii la plata obligatiilor salariale pentru angajatii cu contract individual de munca;
-
e) sa nu inregistreze datorii la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj si Fondul asigurarilor sociale de sanatate;
-
f) sa nu fi fost parte intr-un contract anterior finantat de organisme si banei intemationale, care a incetat din cauza nerespectarii de catre solicitantul de stimulente financiare a termenelor si conditiilor contractuale;
-
g) sa prezinte o recomandare din partea consortiului local privind comportamentul civic al solicitantului;
-
h) sa prezinte o copie a ofertei publice de locuri de munca vacante, potrivit anexei nr.1 lA la contractul-cadru, cuprinzand numarul de posturi solicitat, criteriile de selectie, salariile nete si pregatirea oferita, care a fost inregistrata la sediul agentiei pentru ocupare si formare profesionala judetene si depusa la sediul biroului / reprezentantei zonale, si dovada publicarii in ziar a acestei oferte;
-
-
(2) Antreprenorii care incheie un nou contract in timpul derularii unui contract existent sau care au depus documentatie pentru acordarea de stimulente financiare care nu a putut fi onorata datorita epuizarii fondurilor alocate programului, vor depune o documentatie simplificata, conform anexei nr.5 la prezentul Ghid de proceduri.
ART. 8
Angajatorii pot beneficia de stimulente financiare pentru angajarea si pregatirea persoanelor fara loc de munca, selectate pe baza urmatoarelor criterii de eligibilitate:
-
a) sa nu fie beneficiare de pensie pentru limita de varsta ori pentru invaliditate gradul I sau II;
-
b) sa nu fi incetat activitatea prin desfacerea contractului individual de munca de catre un angajator din cauze imputabile angajatului, in cadrul programului de stimulente financiare;
-
c) sa accepte pregatirea profesionala corespunzatoare postului oferit de angajator;
-
d) sa fie inregistrati la sediul agentiei pentru ocupare si formare profesionala judetene, pentru solicitarea unui loc de munca, si
-
e) sa se prezinte la data, ora si locul stabilite de angajator in solicitarea publica de angajare, in vederea selectarii si angajarii
-
f) sa nu fi fost angajat si pregatit anterior in conditiile prezentului ghid de proceduri.
-
-
ART. 9
-
(1) Pentru a beneficia de stimulente financiare solicitantul trebuie sa adreseze o cerere biroului I reprezentantei zonale celei mai apropiate de localitatea in care isi desfasoara sau urmeaza sa isi desfasoare activitatea, din zona de operare,
-
a) cererea va fi intocmita pe baza formularului-tip prevazut in anexa nr.3 si va fi insotita de documentele care certifica conditiile de eligibilitate prevazute in anexa nr.4;
-
b) cererea se va depune in plic la sediul biroului / reprezentantei zonale ANDZM, la adresa indicata in anexa nr.7, in fiecare zi lucratoare a saptamanii intre orele 9-14,00, de solicitant sau de persoana desemnata de acesta.
-
-
(2) Cererea va fi inregistrata in registrul instituit in acest scop, de catre coordonatorul regional de program ANDZM. Registrul va cuprinde: numarul de inregistrare; data; ora si minutul; numarul de pagini; numele solicitantului; numele si semnatura persoanei care preda documentatia; numele si semnatura persoanei care primeste documentatia.
-
(3) La inregistrarea cererii, coordonatorul regional de programe ANDZM din cadrul biroului / reprezentantei locale va elibera solicitantului sau persoanei desemnate de acesta o adeverinta intocmita in baza formularului-tip din anexa nr.8, pastrand o copie cu semnatura solicitantului.
-
(4) Coordonatorul regional de program ANDZM din cadrul biroului / reprezentantei locale, va transmite coordonatorului de program ANDZM, prin intermediul unui serviciu de curierat rapid, in termen de o zi lucratoare de la data inregistrarii, cererea, insotita de documentele depuse de solicitant, conform prevederilor prezentului ghid de proceduri.
-
(5) Cererile transmise colectivului central de biroul / reprezentanta locala ANDZM vor fi inregistrate de catre un consilier ANDZM, in registrul national, in conformitate cu principiul programului „Primul venit-Primul servit”, in ordinea datei, orei si minutului la care au fost inregistrate la biroul / reprezentantei locale, care va analiza cererea, in vederea constatarii indeplinirii conditiilor de eligibilitate. Registrul national va fi intocmit si in format electronic si va contine si informatii legate de derularea contractelor.
-
(6) Autoritatile locale care certifica indeplinirea conditiilor de eligibilitate a solicitantilor de stimulente financiare, potrivit anexei nr.4, au obligatia de a raspunde solicitantilor in termen de 2 zile lucratoare de la data inregistrarii cererilor acestora.
-
(7) Pentru cererea solicitantului care a indeplinit toate conditiile de eligibilitate consilierul ANDZM desemnat, va intocmi referatul de aprobare, astfel cum este prevazut in anexa nr.9, avizat pentru certificarea disponibilitatilor din fond de serviciul economic al ANDZM si de coordonatorul de program de la UMP-RSE, si il va inainta spre aprobare directorului general al ANDZM.
-
(8) In termen de 1O zile lucratoare de la data depunerii cererilor insotite de documentele prevazute in anexa nr.4 consilierul ANDZM desemnat va transmite solicitantului rezultatul analizei incadrarii in conditiile de eligibilitate, iar in cazul aprobarii cererii, invitatia in vederea incheierii contractului pentru acordarea de stimulente financiare, prevazuta in anexa nr.10.
-
(9) Solicitantii de stimulente financiare invitati pentru incheierea contractului se vor prezenta la sediul biroului / reprezentantei locale sau colectivului central al ANDZM la data prevazuta in invitatie.
ART. 10
Contractul-cadru pentru acordarea de stimulente financiare in vederea angajarii si pregatirii persoanelor fara loc de munca, care se incheie intre ANDZM si angajator, este prevazut in anexa nr.11.
ART. 11
La solicitarea de stimulente financiare angajatorul va avea in vedere urmatoarele:
-
a) valoarea stimulentului financiar ce revine pentru fiecare loc de munca ocupat cu o persoana care a fost pregatita in conformitate cu prevederile prezentului ghid de proceduri sa reprezinte echivalentul in lei al sumei de maximum 1200 dolari S.U.A./an/post, pentru un program de lucru de 40 de ore/saptamana;
-
b) valoarea sumei reprezentand stimulentul financiar corespunzator fiecarui loc de munca, pana la limita prevazuta la lit. a), va fi stabilita prin contractul incheiat intre ANDZM si angajator;
-
c) stimulentul financiar se acorda lunar sau la perioade mai mari, daca partile au convenit aceasta prin contract, proportional cu timpul efectiv lucrat de angajat;
-
d) suma ce revine ca salariu net lunar angajatului pentru timpul efectiv lucrat nu poate fi mai mica decat valoarea in lei a stimulentului financiar lunar, calculat la cursul de schimb valutar al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ziua anterioara efectuarii platii;
-
e) pentru perioada in care angajatul se afla in concediu de odihna sau pentru primele 1O zile ale concediului medical nu se acorda stimulente financiare;
-
ART. 12
Pentru plata stimulentelor financiare la care sunt indreptatiti prin contract angajatorii vor prezenta la biroul / reprezentanta locala la care au depus solicitarea de stimulente financiare formularul prevazut in anexa nr. l lB la contractul cadru, insotit de urmatoarele documente, in original, semnate de reprezentantul imputemicit al angajatorului:
-
a) fisa de pontaj cu timpul efectiv lucrat in fiecare luna aferenta locurilor de munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare;
-
b) statele de plata privind drepturile salariale aferente locurilor de munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare;
-
c) documente care certifica achitarea obligatiilor fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj, Fondul asigurarilor sociale de sanatate, aferente locurilor de munca ocupate in cadrul programului de stimulente financiare;
-
d) documente precizate de ANDZM in cazul asociatiilor familiale si a persoanelor fizice autorizate.
ART. 13
-
(1) ANDZM va intocmi estimari saptamanale ale necesarului de plati pentru o perioada de 45 de zile, pe care le va transmite la UMP-RSE, in vederea alimentarii contului special al proiectului si al asigurarii disponibilului de fonduri.
-
(2) ANDZM va efectua plata, in termen de 60 de zile calendaristice de la data verificarii si acceptarii documentelor care atesta plata drepturilor salariale de catre angajator.
-
ART. 14
Platile vor fi efectuate in lei (echivalent al stimulentului financiar exprimat in dolari S.U.A.), la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei din ziua anterioara eliberarii sumelor.
ART. 15
Sumele reprezentand diferentele de curs valutar se vor regulariza la platile din luna urmatoare.
ART. 16
Efectuarea platilor corespunzatoare numarului de locuri de munca pentru care nu se respecta prevederile contractuale va inceta, iar orice sume deja platite impreuna cu dobanda, calculata la rata medie a dobanzii pe piata interbancara pentru depozitele plasate (BUBOR), comunicata de Banca Nationala a Romaniei, aferenta perioadei de neandeplinire a obligatiilor, vor fi restituite ANDZM de catre angajator in urmatoarele cazuri:
-
a) angajatorul a dispus incetarea contractului individual de munca din cauze neimputabile angajatului sinu angajeaza o alta persoana pe locul devenit vacant, in termen de 60 de zile;
-
b) neindeplinirea in termen de 30 de zile de la notificare a uneia dintre obligatiile ce revin angajatorului in baza contractului-cadru cuprins in anexa nr.11, constatata de persoanele desemnate sa monitorizeze derularea contractului, prin decizia directorului general al ANDZM, si de care angajatorul a luat cunostinta in scris.
ART. 17
Constatarea situatiilor prevazute la art. 16 de catre persoane din cadrul ANDZM desemnate prin decizie a directorului general se notifica de catre consilierul juridic ANDZM, angajatorului in termen de 5 zile lucratoare, pentru luarea masurilor corespunzatoare.
ART. 18
In termen de 60 de zile de la notificarea angajatorului, in cazul in care acesta nu a luat masurile corespunzatoare, ANDZM va retine din suma stimulentelor financiare ce i se cuvin angajatorului pentru lunile imediat urmatoare datei la care a fost facuta constatarea contravaloarea sumelor platite, la care se adauga dobanda, calculata la nivelul ratei medii a dobanzii de pe piata interbancara, comunicata de Banca Nationala a Romaniei, aferenta perioadei de neindeplinire a obligatiilor contractuale.
ART. 19
-
(1) In cazul in care angajatorul a incasat necuvenit stimulente financiare de la ANDZM, iar eventualele litigii ce decurg din neindeplinirea obligatiilor contractuale nu au fost solutionate pe cale amiabila, litigiile vor fi deduse spre judecata instantelor competente, potrivit legii;
-
(2) Un exemplar original din contracte se depoziteaza la consilierul juridic, gestionar al notificarilor, modificarilor si completarilor prin acte aditionale, si al bazei de date cuprinzand aceste informatii.
CAP.3
Finantarea cheltuielilor de operationalizare a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare
ART. 20
Pentru implementarea programului de stimulente financiare ANDZM este autorizat sa cheltuiasca sume constand in costuri operationale aditionale, conform anexei nr. I la acordul de imprumut, ca si cheltuieli efectuate de ANDZM, in cadrul partii C.2 a Proiectului privind inchiderea minelor, refacerea mediului si regenerarea socio-economica, pentru implementarea acestuia, incluzand cheltuieli de exploatare a vehiculelor, comunicatii (incluzand telefon si Internet) si costuri de deplasare in tara (incluzand diurna si cazare); cheltuielile se vor face cu respectarea prevederilor legale, la propunerea coordonatorului de program din cadrul UMP-RSE pentru sumele din imprumut si a coordonatorului de program ANDZM numit prin decizia directorului general al ANDZM, pentru sumele din componenta locala in limita bugetului operational al schemei aprobat de Coordonatorul Proiectului, specificat in Acordul de Imprumut Subsidiar.
CAP.4
Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare
ART. 21
Programul de monitorizare, parte a programului anual de derulare elaborat de ANDZM, va asigura : (i) urmarirea progresului implementarii si (ii) monitorizarea si evaluarea impactului soc1.0-econom1.c.
ART. 22
-
(1) Operatiunile desfasurate in cadrul contractelor pentru acordarea de stimulente financiare, incheiate intre ANDZM si angajatori, vor face obiectul monitorizarii, controlului, raportarii, evaluarii sial vizitelor periodice efectuate de catre coordonatorii regionali de program ANDZM;
-
(2) Angajatorii sunt obligati sa puna la dispozitie coordonatorilor regionali de program ANDZM pentru verificare: fisele de pontaj; statele de plata; documentele de plata a obligatiilor
-
fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, Fondul pentru plata ajutorului de somaj si Fondul asigurarilor sociale de sanatate; cametele de munca; documentele privind respectarea graficului de pregatire; calitatea pregatirii; raportarile trimestriale si bilantul anual; documentele privind respectarea clauzelor prevazute in contract si alte documente necesare aplicarii procedurilor;
ART. 23
-
(1) Coordonatorii regionali de program ANDZM din cadrul birourilor / reprezentantelor locale vor efectua verificari si vor transmite lunar, trimestrial si anual, coordonatorilor de program ANDZM si UMP-RSE, rapoarte de urmarire a progresului implementarii, conform prevederilor din planul anual de derulare;
-
(2) Coordonatorii regionali de program ANDZM din cadrul birourilor / reprezentantelor locale si coordonatorii de monitorizare si evaluare ANDZM si UMP-RSE, vor realiza monitorizarea impactului socio-economic, pe baza indicatorilor si in formatul specific planului general de monitorizare al Componentei de proiect, si vor raporta rezultatele conform prevederilor din anexa nr. 12 din ghidul de proceduri.
ART. 24
Coordonatorii regionali de program ANDZM care constata neindeplinirea de catre angajator a uneia dintre obligatiile contractuale vor notifica constatarile efectuate catre consilierul juridic ANZM spre rezolvare, in termen de 5 zile lucratoare si vor informa coordonatorul de program ANDZM.
ART. 25
La cererea scrisa a uneia dintre persoanele angajate in cadrul programului de acordare a stimulentelor financiare, coordonatorii regionali de program ANDZM, vor putea efectua vizite la sediul angajatorilor, avand obligatia de a depune la directorul general ANDZM, in termen de 5 zile rapoarte privind modul in care si-au indeplinit mandatul. Raportul se transmite: angajatului, angajatorului, consilierului juridic ANDZM si coordonatorului de program ANDZM.
ART. 26
-
(1) Dupa semnarea raportului final de evaluare a contractului cu ANDZM, angajatorul va pune la dispozitia ANDZM pe o perioada de 12 luni, informatii pentru monitorizarea post implementare a contractului.
-
(2) Dupa incetarea contractului angajatorul va pastra documentele de justificare a cheltuielilor efectuate in executarea contractului, in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
CAP. 5
Dispozitii finale
ART. 27
Anexele nr. 1-13 fac parte integranta din prezentul ghid de proceduri.
ANEXAnr.1
la ghidul de proceduri
Nr. crt. |
Localitatea din zona de operare |
Judet |
1 |
Baia de Arieş |
Alba |
2 |
Zlatna |
Alba |
3 |
Abrud |
Alba |
4 |
Roşia Montană |
Alba |
5 |
Lupşa |
Alba |
6 |
Bistra |
Alba |
7 |
Sălciua |
Alba |
8 |
Almaşu Mare |
Alba |
9 |
Cîmpeni |
Alba |
10 |
Ocna Mureş |
Alba |
11 |
Bucium |
Alba |
12 |
Alba Iulia |
Alba |
13 |
Posaga |
Alba |
14 |
Sohodol |
Alba |
15 |
Ciuruleasa |
Alba |
16 |
Livezile |
Alba |
17 |
Mogoş |
Alba |
18 |
Avrarn Iancu |
Alba |
19 |
Ocoliş |
Alba |
20 |
Vidra |
Alba |
21 |
Meteş |
Alba |
22 |
Ponor |
Alba |
23 |
Aiud |
Alba |
24 |
Albac |
Alba |
25 |
Unirea |
Alba |
26 |
Horea |
Alba |
27 |
Rametea |
Alba |
28 |
Sîntimbru |
Alba |
29 |
Ighiu |
Alba |
30 |
Scărişoara |
Alba |
31 |
Vadu Moţilor |
Alba |
32 |
Arieşeni |
Alba |
33 |
Gârda de Sus |
Alba |
34 |
Poiana Vadului |
Alba |
35 |
Ramet |
Alba |
36 |
Intregalde |
Alba |
37 |
Baraolt |
Covasna |
38 |
Varghis |
Covasna |
39 |
Bălan |
Harghita |
40 |
Sândominic |
Harghita |
41 |
Cârţa |
Harghita |
42 |
Comăneşti |
Bacau |
43 |
Asău |
Bacau |
44 |
Dărmăneşti |
Bacau |
45 |
Măgireşti |
Bacau |
46 |
Poduri |
Bacau |
47 |
Slănic Moldova |
Bacau |
48 |
Agăş |
Bacau |
49 |
Brusturoasa |
Bacau |
50 |
Dofteana |
Bacau |
51 |
Tg Ocna |
Bacau |
52 |
Berzunţi |
Bacau |
53 |
Palanca |
Bacau |
54 |
Tg Trotuş |
Bacau |
55 |
Pârgăreşti |
Bacau |
56 |
Bârsăneşti |
Bacau |
57 |
Ardeoani |
Bacau |
58 |
Borca |
Neamt |
59 |
Fărcaşa |
Neamt |
60 |
Gura Humorului |
Suceava |
61 |
Broşteni |
Suceava |
62 |
Iacobeni |
Suceava |
63 |
Şam Domei |
Suceava |
64 |
Stulpicani |
Suceava |
65 |
Ostra |
Suceava |
66 |
Frasin |
Suceava |
67 |
Fundu Moldovei |
Suceava |
68 |
Crucea |
Suceava |
69 |
Păltinoasa |
Suceava |
70 |
Doma Arini |
Suceava |
71 |
Drăgoieşti |
Suceava |
72 |
Ciprian Porumbescu |
Suceava |
73 |
Vama |
Suceava |
74 |
Pârteştii de Jos |
Suceava |
75 |
Cirlibaba |
Suceava |
76 |
Valea Moldovei |
Suceava |
77 |
Mănăstirea Humorului |
Suceava |
78 |
Cacica |
Suceava |
79 |
Doma Cindreni |
Suceava |
80 |
Sadova |
Suceava |
81 |
Breaza |
Suceava |
82 |
Botoşana |
Suceava |
83 |
Moldova- Suliţa |
Suceava |
84 |
Frumosu |
Suceava |
85 |
Izvoarele Sucevei |
Suceava |
86 |
Solca |
Suceava |
87 |
Poiana Stampei |
Suceava |
88 |
Vatra Dornei |
Suceava |
89 |
CampulungM |
Suceava |
90 |
Moldoviţa |
Suceava |
91 |
Cajvana |
Suceava |
92 |
Suceviţa |
Suceava |
93 |
Panaci |
Suceava |
94 |
Pojorâta |
Suceava |
95 |
Borşa |
Maramures |
96 |
Moisei |
Maramures |
97 |
Rona de Jos |
Maramures |
98 |
Vadul Izei |
Maramures |
99 |
Salistea de Sus |
Maramures |
100 |
Săcel |
Maramures |
101 |
Vişeul de Jos |
Maramures |
102 |
Sieu |
Maramures |
103 |
Ocna Şugatag |
Maramures |
104 |
Poienile de Sub Munte |
Maramures |
105 |
Dragomireşti |
Maramures |
106 |
Repedea |
Maramures |
107 |
Leordina |
Maramures |
108 |
Rona de Sus |
Maramures |
109 |
Ruscova |
Maramures |
110 |
Bogdan Vodă |
Maramures |
111 |
Ieud |
Maramures |
112 |
Petrova |
Maramures |
113 |
Sighetul Marmaţiei |
Maramures |
114 |
Vişeul de Sus |
Maramures |
115 |
Rozavlea |
Maramures |
116 |
Bârsana |
Maramures |
117 |
Baia Mare |
Maramures |
118 |
Baia Sprie |
Maramures |
119 |
Cavnic |
Maramures |
120 |
Tăuţii Măgherăuş |
Maramures |
121 |
Băiuţ |
Maramures |
122 |
Sişeşti |
Maramures |
123 |
Cicârlău |
Maramures |
124 |
Târgu Lăpuş |
Maramures |
125 |
Budeşti |
Maramures |
126 |
Copalnic Mănăştur |
Maramures |
127 |
Cerneşti |
Maramures |
128 |
Recea |
Maramures |
129 |
Cupşeni |
Maramures |
130 |
Seini |
Maramures |
131 |
Dumbrăviţa |
Maramures |
132 |
Lăpuş |
Maramures |
133 |
Botiza |
Maramures |
134 |
Săcălăşeni |
Maramures |
135 |
Mireşu Mare |
Maramures |
136 |
Satulung |
Maramures |
137 |
Şomcuta Mare |
Maramures |
138 |
Fărcaşa |
Maramures |
139 |
Ulmeni |
Maramures |
140 |
Groşi |
Maramures |
141 |
Arduşat |
Maramures |
142 |
Valea Chioarului |
Maramures |
143 |
Turţ |
Satu Mare |
144 |
TamaMare |
Satu Mare |
145 |
Batarci |
Satu Mare |
146 |
Gherta Mica |
Satu Mare |
147 |
Halmeu |
Satu Mare |
148 |
Rodna |
Bistrita Nasaud |
149 |
Maieru |
Bistrita Nasaud |
150 |
Lunca Ilvei |
Bistrita Nasaud |
151 |
Şanţ |
Bistrita Nasaud |
152 |
Năsăud |
Bistrita Nasaud |
153 |
Ilva Mică |
Bistrita Nasaud |
154 |
Feldru |
Bistrita Nasaud |
155 |
Măgura Ilvei |
Bistrita Nasaud |
156 |
Rebra |
Bistrita Nasaud |
157 |
Parva |
Bistrita Nasaud |
158 |
Leşu |
Bistrita Nasaud |
159 |
Rebrişoara |
Bistrita Nasaud |
160 |
Ilva Mare |
Bistrita Nasaud |
161 |
Sângeorz Băi |
Bistrita Nasaud |
162 |
Aghireşu |
Cluj |
163 |
Căpuşu Mare |
Cluj |
164 |
lara |
Cluj |
165 |
Băişoara |
Cluj |
166 |
Valea Ierii |
Cluj |
167 |
Popeşti |
Bihor |
168 |
Dobreşti |
Bihor |
169 |
Şuncuiuş |
Bihor |
170 |
Vadu Crişului |
Bihor |
171 |
Ştei |
Bihor |
172 |
Dema |
Bihor |
173 |
Tăuteu |
Bihor |
174 |
Roşia |
Bihor |
175 |
Borod |
Bihor |
176 |
Pomezeu |
Bihor |
177 |
Aştileu |
Bihor |
178 |
Bratca |
Bihor |
179 |
Câmpani |
Bihor |
180 |
Nucet |
Bihor |
181 |
Brusturi |
Bihor |
182 |
Suplacu de Barcău |
Bihor |
183 |
Vascau |
Bihor |
184 |
Sarbi |
Bihor |
185 |
Magesti |
Bihor |
186 |
Lunca |
Bihor |
187 |
Sărmăşag |
Salaj |
188 |
Bobota |
Salaj |
189 |
Jibou |
Salaj |
190 |
Ip |
Salaj |
191 |
Chieşd |
Salaj |
192 |
Surduc |
Salaj |
193 |
Bălan |
Salaj |
194 |
Măierişte |
Salaj |
195 |
Cuzăplac |
Salaj |
196 |
Bocşa |
Salaj |
197 |
Nuşfalău |
Salaj |
198 |
Hida |
Salaj |
199 |
Samsud |
Salaj |
200 |
Câmpulung Muscel |
Arges |
201 |
Godeni |
Arges |
202 |
Poienarii de Muscel |
Arges |
203 |
Berevoieşti |
Arges |
204 |
Boteni |
Arges |
205 |
Aninoasa |
Arges |
206 |
Şotânga |
Dambovita |
207 |
Tătărani |
Dambovita |
208 |
Filipeştii de Pădure |
Prahova |
209 |
Ceptura |
Prahova |
210 |
Măgureni |
Prahova |
211 |
Filipeştii de Târg |
Prahova |
212 |
Stejaru |
Tulcea |
213 |
Baia |
Tulcea |
214 |
Motru |
Gorj |
215 |
Rovinari |
Gorj |
216 |
Drăguţeşti |
Gorj |
217 |
Prigoria |
Gorj |
218 |
Bâlteni |
Gorj |
219 |
Mătăsari |
Gorj |
220 |
Bolboşi |
Gorj |
221 |
Tg –Cărbuneşti |
Gorj |
222 |
Negomir |
Gorj |
223 |
Urdari |
Gorj |
224 |
Schela |
Gorj |
225 |
Bustuchin |
Gorj |
226 |
Fărcăşeşti |
Gorj |
227 |
Roşia de Amaradia |
Gorj |
228 |
Borăscu |
Gorj |
229 |
Plopsoru |
Gorj |
230 |
Slivileşti |
Gorj |
231 |
Drăgoteşti |
Gorj |
232 |
Albeni |
Gorj |
233 |
Câlnic |
Gorj |
234 |
Alimpeşti |
Gorj |
235 |
Cătunele |
Gorj |
236 |
Samarineşti |
Gorj |
237 |
Glogova |
Gorj |
238 |
Ciuperceni |
Gorj |
239 |
Târgu Jiu |
Gorj |
240 |
Bumbeşti-Jiu |
Gorj |
241 |
Săuleşti |
Gorj |
242 |
!oneşti |
Gorj |
243 |
Crasna |
Gorj |
244 |
Băieşti |
Gorj |
245 |
Muşeteşti |
Gorj |
246 |
Baia de Fier |
Gorj |
247 |
Bengeşti – Ciocadia |
Gorj |
248 |
Tismana |
Gorj |
249 |
Turceni |
Gorj |
250 |
Văgiuleşti |
Gorj |
251 |
Padeş |
Gorj |
252 |
Peştişani |
Gorj |
253 |
Godineşti |
Gorj |
254 |
Săcelu |
Gorj |
255 |
Dr Tr-Severin. |
Mehedinti |
256 |
Baia de Aramă |
Mehedinti |
257 |
Ponoarele |
Mehedinti |
258 |
Grozeşti |
Mehedinti |
259 |
Dubova |
Mehedinti |
260 |
Isvema |
Mehedinti |
261 |
Şovama |
Mehedinti |
262 |
Broşteni |
Mehedinti |
263 |
Şimian |
Mehedinti |
264 |
Obârsia- Cloşani |
Mehedinti |
265 |
Husnicioara |
Mehedinti |
266 |
Bala |
Mehedinti |
267 |
Corcova |
Mehedinti |
268 |
Orşova |
Mehedinti |
269 |
Strehaia |
Mehedinti |
270 |
Căzăneşti |
Mehedinti |
271 |
Floreşti |
Mehedinti |
272 |
Podeni |
Mehedinti |
273 |
Berbeşti |
Valcea |
274 |
Alunu |
Valcea |
275 |
Mateeşti |
Valcea |
276 |
Sineşti |
Valcea |
277 |
Copăceni |
Valcea |
278 |
Horezu |
Valcea |
279 |
Cemişoara |
Valcea |
280 |
Stroieşti |
Valcea |
281 |
Popeşti |
Valcea |
282 |
Oteşani |
Valcea |
283 |
Lapuşata |
Valcea |
284 |
Costeşti |
Valcea |
285 |
Ocnele Mari |
Valcea |
286 |
Brezoi |
Valcea |
287 |
Bălceşti |
Valcea |
288 |
Roşiile |
Valcea |
289 |
Drăgăşani |
Valcea |
290 |
Mălaia |
Valcea |
291 |
Râmnicu Vâlcea |
Valcea |
292 |
Băbeni |
Valcea |
293 |
Băile Govora |
Valcea |
294 |
Voineasa |
Valcea |
295 |
Vaideeni |
Valcea |
296 |
Oraviţa |
Caras Severin |
297 |
Sasca Montană |
Caras Severin |
298 |
Anina |
Caras Severin |
299 |
Bozovici |
Caras Severin |
300 |
Răcăjdia |
Caras Severin |
301 |
Ciudanovi ţa |
Caras Severin |
302 |
Rusca Montană |
Caras Severin |
303 |
Ocna De Fier |
Caras Severin |
304 |
Dognecea |
Caras Severin |
305 |
Bocşa |
Caras Severin |
306 |
Mehadia |
Caras Severin |
307 |
Iablanita |
Caras Severin |
308 |
Lapusnicu Mare |
Caras Severin |
309 |
Gradinari |
Caras Severin |
310 |
Berzovia |
Caras Severin |
311 |
Eftimie Murgu |
Caras Severin |
312 |
Lupac |
Caras Severin |
313 |
Goruia |
Caras Severin |
314 |
Doclin |
Caras Severin |
315 |
Caraşova |
Caras Severin |
316 |
Ciclova Română |
Caras Severin |
317 |
Dalboşeţ |
Caras Severin |
318 |
Măureni |
Caras Severin |
319 |
Prigor |
Caras Severin |
320 |
Otelul Rosu |
Caras Severin |
321 |
Berliste |
Caras Severin |
322 |
Hălmagiu |
Arad |
323 |
Hălrnagel |
Arad |
324 |
Călan |
Hunedoara |
325 |
Hunedoara |
Hunedoara |
326 |
Brad |
Hunedoara |
327 |
Criscior |
Hunedoara |
328 |
Certeju de Sus |
Hunedoara |
329 |
Ghelar |
Hunedoara |
330 |
Teliucu Inferior |
Hunedoara |
331 |
Băiţa |
Hunedoara |
332 |
Luncoiu de Jos |
Hunedoara |
333 |
Bucuresci |
Hunedoara |
334 |
Zarn |
Hunedoara |
335 |
Veţel |
Hunedoara |
336 |
Buceş |
Hunedoara |
337 |
Răchitova |
Hunedoara |
338 |
Vălişoara |
Hunedoara |
339 |
Peştisu Mic |
Hunedoara |
340 |
Vorţa |
Hunedoara |
341 |
Hărău |
Hunedoara |
342 |
Cerbal |
Hunedoara |
343 |
Brănişca |
Hunedoara |
344 |
Deva |
Hunedoara |
345 |
Haţeg |
Hunedoara |
346 |
Baia de Criş |
Hunedoara |
347 |
Bunila |
Hunedoara |
348 |
General Berthelot (fostă Unirea) |
Hunedoara |
349 |
Cirjiti |
Hunedoara |
350 |
Torneşti |
Hunedoara |
351 |
Gurasada |
Hunedoara |
352 |
Topliţa |
Hunedoara |
353 |
Lunca Cernii de Jos |
Hunedoara |
354 |
Blăjeni |
Hunedoara |
355 |
Bulzeştii de Sus |
Hunedoara |
356 |
Geoagiu |
Hunedoara |
357 |
Lelese |
Hunedoara |
358 |
Ilia |
Hunedoara |
359 |
Ribiţa |
Hunedoara |
360 |
Densuş |
Hunedoara |
361 |
Simeria |
Hunedoara |
362 |
Vaţa de Jos |
Hunedoara |
363 |
Dobra |
Hunedoara |
364 |
Orăştie |
Hunedoara |
365 |
Şoimuş |
Hunedoara |
366 |
Bătrîna |
Hunedoara |
367 |
Rapoltu Mare |
Hunedoara |
368 |
Moldova Nouă |
Caras Severin |
369 |
Berzasca |
Caras Severin |
370 |
Sicheviţa |
Caras Severin |
371 |
Gîmic |
Caras Severin |
372 |
Cărbunari |
Caras Severin |
373 |
Pojejena |
Caras Severin |
374 |
Coronini |
Caras Severin |
375 |
Socol |
Caras Severin |
376 |
Şopotul Nou |
Caras Severin |
377 |
Petroşani |
Hunedoara |
378 |
Petrila |
Hunedoara |
379 |
Lupeni |
Hunedoara |
380 |
Vulcan |
Hunedoara |
381 |
Uricani |
Hunedoara |
382 |
Aninoasa |
Hunedoara |
383 |
Baru Mare |
Hunedoara |
384 |
Băniţa |
Hunedoara |
385 |
Pui |
Hunedoara |
Anexa nr. 2 la ghidul de proceduri
DEFINITU
In intelesul prezentului ghid de proceduri, urmatorii termeni se definesc astfel:
-
a) ANDZM – Agentia Nationala pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere, infiintata m baza Ordonantei Guvernului nr. 64/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
-
b) Coordonatorul Proiectului – Ministrul Economiei si Comertului numit prin HG nr. 347/2005;
-
c) CCP – Comitetul de Coordonare a Proiectului, constituit potrivit prevederilor HG nr.347 / 21.04.2005 in vederea coordonarii politicilor de implementare a proiectelor in conformitate cu regulamentul de functionare aprobat prin Ordinul ministrului economiei si comertului nr. 374 I 04.07.2005;
-
d) UMP-RSE – Unitatea de Management a Proiectului de inchidere a minelor, refacerea mediului si regenerare socio-economica, constituita in subordinea ANDZM conform prevederilor HG nr.347/2005, cu atributii si responsabilitati atat pentru implementarea componentei privind atenuare impactului social din cadrul Proiectului de inchidere a minelor si atenuare a impactului social, cat si pentru implementarea componentei de regenerare socio-economica din cadrul Proiectului de inchidere a minelor, refacere a mediului si regenerare socio-economica;
-
e) consortii locale – structuri asociative neguvernamentale cu personalitate juridica, infiintate potrivit legii, prin initiativa locala, formate din persoane si organizatii ale comunitatii locale, interesate in reabilitarea economica a zonelor miniere;
-
f) stimulent financiar – suma nerambursabila cu valoarea nominala maxima de 1200 dolari S.U.A., acordata in lei la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei in ziua anterioara eliberarii acesteia, care se plateste de ANDZM angajatorului pentru fiecare loc de munca ocupat cu persoana fara loc de munca, angajata in cadrul programului de stimulente financiare;
-
g) programul anual de derulare – ansamblul actiunilor privind derularea pe perioada unui an bugetar a procedurilor pentru acordarea de stimulente financiare, aprobat de Coordonatorul Proiectului , incluzand (i) planul de actiuni pentru promovare si publicitate la nivelul localitatilor miniere; (ii) planul de pregatire a personalului ANDZM; (iii) planul de implementare si monitorizare a progresului implementarii; (iv) estimarea platilor din imprumut si din contributia locala ; (v) bugetul operational; (vi) planul de monitorizare, control, raportare si evaluare a efectelor; (vii) raportul anual privind implementarea programului; (viii) recomandari si alte specificatii;
-
h) persoane fara loc de munca – someri, persoane in cautarea unui loc de munca inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, cu domiciliul in una din localitatile aflate in aria de operare a ghidului de proceduri;
-
i) angajati – persoane fara loc de munca incadrate cu contract individual de munca sau avand calitatea de angajat propriu si pregatite de angajatori, in conformitate cu prevederile ghidului de proceduri;
-
j) posturi vacante – locuri de munca nou create sau devenite libere ca urmare a fluctuatiei personalului, inclusiv prin demisie, deces sau pensionare, anuntate de angajatori prin solicitarea publica de angajare;
-
k) posturi ocupate – posturi in care au fost angajate cu contract individual de munca persoane fara loc de munca sau membrii asociatiilor familiale-angajat propriu, asigurati in sistemul asigurarilor pentru somaj, in conformitate cu prevederile ghidului de proceduri;
-
1) solicitant – societate comerciala legal constituita, cu capital majoritar privat, sau asociatie familiala autorizata potrivit legii, care desfasoara activitati economice in zona de operare precizata in ghidul de proceduri, si care isi asuma obligatia angajarii si pregatirii, pentru o
-
perioada de minimum 12 de luni a persoanelor fara loc de munca, cu conditia acordarii de catre ANDZM de stimulente financiare pentru fiecare post ocupat;
-
m) angajator – solicitantul caruia, in baza contractului incheiat cu ANDZM, ii revine obligatia angajarii si pregatirii persoanelor fara loc de munca;
-
n) fondul – resurse financiare publice, destinate, potrivit Legii nr.167/2005, acordarii de catre ANDZM de stimulente financiare angajatorilor;
-
o) conditii de eligibilitate – conditii prevazute in ghidul de proceduri, pe care trebuie sa le indeplineasca solicitantul de stimulente financiare pentru a fi parte intr-un contract cu ANDZM;
-
p) biroul regional / reprezentanta locala (RZ) – filiala fara personalitate juridica din cadrul ANDZM, care isi desfasoara activitatea in zona de operare precizata in ghidul de proceduri;
-
q) proiect – Proiectul de inchidere a minelor si de atenuare a impactului social, finantat prin Acordul de imprumut 4509 – RO, dintre Romania si Banca Intemationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, in valoare de 44,5 milioane dolari S.U.A., ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 11/2000; Proiectul de inchidere a minelor, refacerea mediului si regenerare socio-economica, finantat prin Acordul de imprumut 4759 – RO, dintre Romania si Banca Intemationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, in valoare de 120 milioane dolari S.U.A., ratificat prin Legea nr.167/2005;
-
r) program – parte a componentei de Proiect „Atenuarea impactului social” si parte a componentei de Proiect ăRegenerare socio-economica ă pentru asigurarea de stimulente financiare in vederea angajarii si pregatirii persoanelor fara loc de munca de catre angajatori;
-
s) contract-cadru – contractul pentru angajarea si pregatirea persoanelor fara loc de munca, cu acordarea de stimulente financiare angajatorului, incheiat de ANDZM cu acesta.
-
t) coordonator de program ANDZM – persoana desemnata prin decizia directorului general ANDZM imputemicita cu responsabilitatea coordonarii planului anual de derulare, implementarii, platii fondurilor, monitorizarii, controlului, raportarii si evaluarii efectelor programului de stimulente financiare, precum si aprobarea propunerilor pentru cheltuielile aferente contributiei Romaniei din bugetul operational; in indeplinirea atributiilor de coordonare colaboreaza cu personalul ANDZM responsabil de : resurse umane, programe, legislatie, economic, administrativ, birouri regionale, reprezentante locale, UMP-RSE si reprezentantii BIRD;
-
u) coordonator regional de program ANDZM – persoane din cadrul birourilor regionale I reprezentantelor locale ale ANDZM, avand ca sarcini prin fisa postului aprobata de directorul general ANDZM, responsabilitatea pentru executarea procedurilor prevazute in ghidul de proceduri, in implementarea, monitorizarea, plata, controlul, raportarea si evaluarea efectelor programului de stimulente financiare;
-
v) coordonator de program UMP-RSE – persoana desemnata prin ordinul ministrului economiei si comertului nr.254/2005, avand ca sarcini prin fisa postului coordonarea, supervizarea tehnica si monitorizarea executiei programului de stimulente financiare, precum si aprobarea propunerilor pentru cheltuielile aferente imprumutului din bugetul operational;
-
w) coordonator de monitorizare si evaluare ANDZM – persoana desemnata prin decizia directorului general ANDZM imputemicita cu responsabilitatea monitorizarii impactului social al implementarii programului de stimulente financiare;
-
x) coordonator de monitorizare si evaluare UMP-RSE – persoana desemnata prin ordinul ministrului economiei si comertului nr.254/2005, avand ca sarcini prin fisa postului, proiectarea si dezvoltarea sistemului de monitorizare si coordonarea monitorizarii si evaluarii subcomponentelor proiectului;
-
y) consilier ANDZM – persoane din cadrul colectivului central ANDZM, avand ca sarcini prin fisa postului aprobata de directorul general ANDZM, responsabilitati legate de mecanismul inregistrarii, expertizarii si aprobarii solicitarilor, registrul national,
gestionarea contractelor si actualizarea informatiilor in baza de date in format electronic; in indeplinirea sarcinilor se afla in subordinea coordonatorului de program ANDZM;
-
„) consilier juridic ANDZM – persoane din cadrul colectivului central ANDZM, avand ca sarcini prin fisa postului aprobata de directorul general ANDZM, responsabilitati legate de contractare, notificari, modificari si completari prin acte aditionale, precum si de si de initierea si executarea procedurilor juridice ce decurg din neindeplinirea prevederilor contractuale care nu au fost solutionate pe cale amiabila si care au fost depuse spre judecata instantelor competente, potrivit legii.
-
aa) responsabil de plati – persoane din cadrul ANDZM avand ca sarcini prin fisa postului aprobata de directorul general, responsabilitatea pentru: efectuarea platilor, estimarile saptamanale ale necesarului de plati, monitorizarea valorii platilor si a contractelor, actualizarea bazei de date in format electronic cu informatiile rezultate din executarea contractelor cu modificarile si completarile la valoarea contractului din actele aditionale;
-
bb) raportul de evaluare a contractului – document intocmit de coordonatorul regional de program pe baza informatiilor directe fumizate de angajator, cu viza de la consilierul juridic, responsabilul de plati, coordonatorul de monitorizare si evaluare ANDZM, coordonatorul de program ANDZM, aprobat de directorul general ANDZM, conform fisei din anexa 12.3 la ghidul de proceduri ;
-
cc) baza de date – program specializat pentru urmarirea progresului implementarii, care centralizeaza datele de la angajatori, birourile regionale /reprezentantele locale si colectivul central si se integreaza in sistemul de management al informatiei al ANDZM ; informatiile se actualizeaza saptamanal pe sectiuni specifice, respectiv de catre : coordonatorii regionali de program ANDZM, consilierul ANDZM, consilierul juridic ANDZM, responsabilul de plati ANDZM si sunt transmise saptamanal spre informare cordonatorilor de program ANDZM si UMP-RSE si lunar pentru analiza coordonatorilor de monitorizare si evaluare ANDZM si UMP-RSE;
Anexa nr. 3
la ghidul de proceduri
FORMULAR DE CERERE
1 |
Numele Solicitantului: Denumirea completa (inclusiv tip) si prescurtare |
|
Cod Fiscal: |
|
2 |
Adresa oficiala: (inclusiv strada, localitatea, j udetul) |
||
Telefon: |
Fax: |
E-mail: |
|
Adresa, telefon, fax si E-mail pentru corespondenta si contacte: |
|||
Administrator/reprezentant legal al asociatiei familiale autorizate: |
Persoana de Contact: |
3 |
Data Infiintarii |
4 |
Data privatizarii (daca e cazul) |
5 |
Proprietari: (va rugam sa indicati structura patrimoniului si a actionariloriasociatilor in %,) |
Cifra de Afaceri:
Situatia contabila a Solicitantului*:
(va rugam sa adaugati ultimul bilant contabil sau ultimul formular de raporlare contabila ori ultima balanta de verificare, avizata de or anele competente.)
7
*: se va adauga in cazul in care administratiile locale nu s-au organizat m sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
8 |
Obiectul principal al activitatii: |
9 |
Servicii/produse: |
10 |
Tipul clientilor si acoperirea geografica: |
||
11 |
Numarul de persoane angajate in prezent. {incluzand o scurta descriere a posturilor) |
||
12 |
Fluctuatia personalului: (va rugam sa indicati numarul de persoane care au parasit institutia in ultimele] 2 luni, posturile eliberate si motivele eliberarii acestora) |
||
OFERTA PUBLICA DE LOCURI DE MUNCA VACANTE |
|||
13 |
Numarul de posturi solicitate si descrierea acestora. |
||
(Va rugam sa prezentati numarul de posturi solicitat; pentru fiecare post |
|||
precizati denumirea postului si criteriile de selectie) |
|||
14 |
Salariul net corespunzator fiecarui loc de munca pentru care se solicita |
||
stimulente financiare. |
|||
15 |
Pregatirea ce va fi asigurata: |
||
(descrieri aranjamentele facute pentru asigurarea pregatirii, asigurarea |
|||
protectiei muncii la locul de munca, inclusiv numele si pozitia persoanei din |
|||
cadrul institutiei responsabile cu asigurarea pregatirii angajatilor) |
16 |
Necesarul de stimulente financiare solicitate: (va rugam sa precizati necesarul de stimulente financiare corespunzator fiecarui loc de munca prezentat in oferta publica de angajare. Valoarea totala a stimulentelor financiare solicitate: dolari SUA. (exemplu de calcul: numarul de posturi prezentate in oferta publica de angajare inmultit cu maximum 1200 dolari SUA pentru fiecare post). |
17 |
Modalitatea de transmitere a raspunsului. (va rugam sa indicati modalitatea in care doriti sa fie facuta transmiterea rapunsului la cererea dvs. precizand adresa completa si codul postai pentru transmiterea postala, numarul def ax, sau adresa de e-mail..) |
Nume si Functie: …………………………
(persoana autorizata sa semneze pentru si in numele institutiei ce intocmeste cererea) Semnatura si stampila: ……………………………………
Data cererii: …………………………
NOTA: Informalii suplimentare privind completarea cererii se pot obtine de la biroul / reprezentanta locala din zona de operare, prevazut in anexa nr. 7 la Ghidul de proceduri.
Anexa nr. 4
la ghidul de proceduri
CONDIT, IILE
de eligibilitate a solicitanţilor de stimulente financiare, documentele şi autorităţile care le certifică
Autoritatea care certifică |
Document care certifică respectarea condiţiei de eli ibilitate |
Condiţia de eligibilitate |
Biroul / reprezentanta locala ANDZM |
Copie a certificatului de înregistrare |
societate comerciala legal constituita, cu capital majoritar privat, sau asociatie familiala autorizata potrivit legii |
Camera de comerţ şi industrie |
Dovada desfăşurării activităţii economice în zona de operare a schemei de stimulente financiare – prin certificatul |
Solicitantul desfăşoară activitate economică în zona de operare |
unic fiscal |
||
Administraţia financiara |
Certificat unic fiscal, Ultima situatie financiara anuala,ultimul formular de raportare contabila sau ultima balanta de verificare,dupa caz, avizate de organele competente Scrisoare de confirmare* |
Solicitantul:
|
Casa judeteana de Pensii * |
Scrisoare de confirmare |
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligaţiilor fata de bugetul asigurărilor sociale de stat |
Casa de asigurări sociale de sănătate* |
Scrisoare de confirmare |
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligaţiilor fata de Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate |
Consorţiul local |
Recomandare |
Solicitantul are un comportament civic corespunzător |
Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca |
Scrisoare de confirmare |
Solicitantul nu înregistrează datorii la plata obligaţiilor fata de fondul pentru plata ajutorului de şomaj |
Copie a solicitării publice de angajare cu nr. de înregistrare la agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munea Copie a solicitării publice de angajare prezentata la ANDZM |
Dovada publicării si transmiterii către agenţia judeteana pentru ocuparea fortei de munca |
|
Un exemplar din publicaţia in care a fost făcut anunţul |
||
Declaraţie pe propna răspundere, |
Solicitantul nu a fost parte la un |
|
întocmită de asociatia familiala |
contract finanţat de Guvernul |
|
autorizata potrivit legii sau de |
României, organisme Sl bănci |
|
Solicitantul |
Administratorul societăţii comerciale |
internaţionale Sl care a încetat din |
solicitante (anexa nr. 6) |
cauza nerespectării termenilor Sl |
|
condiţiilor contractuale de către |
||
solicitant |
* : Conditii necesare in cazul in care administratiile locale nu s-au organizat in sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
Anexa nr. 5
la ghidul de proceduri
CONDIT, IILE
de eligibilitate a solicitanţilor de stimulente financiare, documentele şi autorităt,ile care le certifică
( documentatie simplificata)
Administraţia financiara |
Certificat unic fiscal, Ultima situatie financiara anuala,ultimul formular de raportare contabila sau ultima balanta de verificare,dupa caz, avizate de organele competente Scrisoare de confirmare* |
Solicitantul:
|
Casa judeteana de Pensii * |
Scrisoare de confirmare |
Solicitantul nu îmegistrează datorii la plata obligaţiilor fata de bugetul asigurărilor sociale de stat |
Casa de asigurări sociale de sănătate* |
Scrisoare de confirmare |
Solicitantul nu îmegistrează datorii la plata obligaţiilor fata de Fondul national unic de asigurări sociale de sănătate |
Consorţiul local |
Recomandare |
Solicitantul are un comportament civic corespunzător |
Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca |
Scrisoare de confirmare |
Solicitantul nu îmegistrează datorii la plata obligaţiilor fata de fondul pentru plata ajutorului de şomaj |
Copie a solicitării publice de angajare cu m. de îmegistrare la agentia judeteana pentru ocuparea fortei de m unea Copie a solicitării publice de angaJare prezentata la ANDZM |
Dovada publicării si transmiterii către agenţia judeteana pentru ocuparea fortei de munca |
|
Un exemplar din publicaţia in care a fost făcut anuntul |
||
Solicitantul |
Declaraţie pe propna răspundere, întocmită de asociatia familiala autorizata potrivit legii sau de Administratorul societăţii comerciale solicitante (anexa m.6) |
Solicitantul nu a fost parte la un contract finanţat de Guvernul României, orgamsme Sl bănci internaţionale Sl care a încetat din cauza nerespectării termenilor Sl condiţiilor contractuale de către solicitant |
* : Conditii necesare in cazul in care administratiile locale nu s-au organizat in sensul eliberarii certificatului unic fiscal.
Anexa nr. 6
la ghidul de proceduri
DECLARATIE
Subsemnatul ………………………, administrator al S.C. . ….…………., cu sediul in localitatea ……………….., strada ……………………., nr. . ……….., bloc ,
apartament …………………, judet ……………………………, declar pe propria raspundere ca:
societatea pe care o reprezint nu se afla in stare de faliment, lichidare sau incetare de plati, sau intr-o procedura legala ce poate determina un asemenea efect;
societatea pe care o reprezint nu inregistreaza datorii la plata obligatiilor salariale;
societatea pe care o reprezint nu a fost parte la un contract finantat de institutii si banei intemationale, care a incetat din cauza nerespectarii termenilor si conditiilor contractuale de catre societatea pe care o reprezint.
Am luat la cunostinta ca pentru declaratiile necorespunzatoare adevarului suport consecintele articolului 292 Cod Penal.
Subsemnatul ………………………, asociatie familiala autorizata pnn
………………………., cu sediul in localitatea ……………….., strada , nr.
. . . . . . . . . . . ., bloc …………….., apartament …………………, judet ,
declar pe propria raspundere ca in activitatea pe care o desfasor conform procedurilor legale, ca:
nu sunt in incetare de plati sau intr-o procedura de executare silita; nu inregistrez datorii restante la plata obligatiilor salariale;
nu am fost parte intr-un contract finantat de institutii si banei intemationale care a incetat din cauza nerespectarii termenilor si conditiilor contractuale de catre societatea pe care o reprezint.
Data Semnatura–––
Stampila societatii comerciale/
asociatiei familiale autorizate:
Anexa nr. 7
la ghidul de proceduri
Date de identificare a Biroului/ reprezentantei locale ANDZM
Biroul/ reprezentanta locala |
Adresa |
Telefon/ Fax/ Email |
Petrosani |
Bd. 1 Decembrie 1918, m. 100 Petrosani, jud. Hunedoara |
0723 323 224 0254 542 721 |
Targu Jiu |
2-4 Piata Victoriei, Targu Jiu, Jud. Gorj (camera:147) |
0723 551 404 0253 223538 |
Baia Mare |
Strada Culturii m. 1, Baia Mare, Jud. Maramures |
0723 551 417 0262 212621 |
Ploiesti |
Str. Bobalna 2, Ploiesti, Jud. Prahova |
0723 551 402 0244 595065 |
Rodna |
Strada Principala m 1424, Rodna, Jud. Bistrita-Nasaud |
0723 551 412 0263 377373 |
Balan |
Strada 1 Decembrie ,bl.E29, ap. l, Balan, Jud. Harghita |
0723 551 411 0266 330257 |
Gura Humorului |
Strada Sfantul Mihail m. 1, bloc 6, Gura Humorului, Jud. Suceava |
0723 551 416 0230 235260 |
Baia Borsa |
Strada Independentei m. 12, Baia Borsa, Jud. Maramures |
0723 551 403 0262 345242 azmborsa@yahoo. corn |
Comanesti |
Strada Nufar, bl.5, sc. C, ap.3, Comanesti, Jud. Bacau |
0723 323 228 0234 374637 azmcomanesti |
Moldova Noua |
Caminul de nefamilisti m.2, Moldova Veche, OrasuNou, Jud. Caras Severin |
0723 551 408 0255 542911 |
Voivozi |
Corn una Popesti, Voivozi Jud. Bihor |
0723 551 406 0259327841 azmvoivozi0Jrdslink.ro |
Deva |
Piata Unirii m 9,Deva, Jud Hunedoara |
0723 551 405 0254 218617 |
Alba Iulia |
Bd. Victoriei m 109, Alba Iulia, Jud. Alba |
0723 551 419 0258 814459 |
Anina |
Str. Mihai Ham mer m.2, Anina 1, Jud Caras Severin |
0724 550 135 0255 240001 |
Sediul central ANDZM |
Adresa |
Telefon/ Fax I Email |
ANDZM |
Str. Mendeleev 36-38, sectorul 1, Bucuresti, httQ://nad.minind.ro; |
021 – 317 25 75 |
UMP-RSE |
Str. Mendeleev 36-38, sectorul 1, Bucuresti, htti;i://nad.minind.ro; |
021-317 25 78,317 25 76,316 25 74 |
MINISTERUL ECONOMIEI SI CO:MERTULUI
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere Biroul / Reprezentanta locala ……………..
Adeverinta
Anexa nr. 8
la ghidul de proceduri
Se adevereste prin prezenta ca S.C/A.F , reprezentata prin dl./dna.
in calitate de , a depus o cerere pentru acordarea de stimulente financiare.
Cererea impreuna cu documentele prevazute in anexa nr.4 (sau anexa nr.5) la Ghidul de proceduri pentru acordarea de stimulente financiare a fost depusa m data de
, la ora h m , s1 a fost inregistrata in Registrul special al cererilor la nr.
Documentele depuse de avand file, au fost semnate de coordonatorul regional de program ANDZM de la biroul / reprezentanta locala
s1 , au fost introduse in plic care s-a sigilat.
Prezenta adeverinta a fost intocmita in doua exemplare, ambele semnate de dl.
Semnatura
Stampila S.C/ A.F _
Semnatura si stampila
Coordonator regional de program ANDZM
I'vIINISTERUL ECONOI'vIIEI SI COrvIBRTULUI
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea Zonelor I'vfiniere
Anexa nr. 9
la ghidul de proceduri
Director general alANDZM
( nwne, prenume, semnatura)
Nr. Data:
REFERAT
Sef serviciu economic al ANDZM
( nwne, prenwne, semnatura)
Se certifica existenta disponibilitatilor in fond Coordonator de program ln1P-RSE
( nwne, prenume, semnatura) data
eligibilitate. consilierul ANDZM ………………..
( nume, prenume, semnatura) data
/ nu indeplineste Qconditiile d
Solicitantul indeplineste
privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate de către SC /AF .. – RZ
Nr cr. |
Conditia de eligibilitate |
Document care certifica respectarea conditiei de eligibilitate |
Autoritatea care certifica |
1. |
Societate comerciala sau asociatie familiala si persoana fizica legal constituita, cu capital majoritar privat |
Birou / reprezentanta locala ANDZM |
|
2. |
Solicitantul desfasoara sau urmeaza sa desfasoare activitati economice in zona de operare |
Camera de Industrie şi Comerţ |
|
3. |
Solicitantul nu se afla in situatie de faliment, lichidare sau incetare de plati, sau intr-o procedura legala ce poate determina un asemenea efect. |
Administraţia Financiară, Administratorul firmei |
|
4. |
Solicitantul nu inregistreaza datorii la plata obligatiilor salariale |
Administraţia Financiară, Administratorul firmei |
|
5. |
Solicitantul nu inregistreaza datorii la plata obligatiilor fata de bugetul de stat |
Administraţia Financiară |
|
6. |
Solicitantul nu inregistreaza datorii la plata obligatiilor fata de bugetul asigurarilor sociale de stat |
Casa de Pensii |
|
7. |
Solicitantul nu inregistreaza datorii la plata obligatiilor fata de fondul asigurarilor sociale de sanatate. |
Casa de Asigurări Sociale de Sănătate |
|
8. |
Solicitantul are un comportament civic corespunzator |
Consorţiul Local al Zonei I'vfiniere |
|
9. |
Solicitantul nu inregistreaza datorii la plata obligatiilor fata de fondul pentru plata ajutorului de somaj. |
AJOFP |
|
10. |
Dovada publicarii si transmiterii catre Agentia pentru ocupare si formare profesionala judeteana a solicitarii de angajare |
AJOFP |
|
11. |
Solicitantul nu a fost parte la un contract finantat de Guvernul Romaniei, organisme si banei internationale care a incetat din cauza nerespectarii termenilor si conditiilor contractuale de catre solicitant |
Administratorul firmei |
Aexanr.10
la ghidul de proceduri
MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere Mendeleev 36-38Sector 1, Bucuresti, ROMANIA
Data …………………
Către( … angajator): (nume … prenume … adresa… tel/fax, ………email. )
Spre ştiinţă: Coordonator regional de program ANDZM ………….. Spre stiinta: Oficiul juridic ANDZM ………………………….
În urma analizării cererii dumneavoastra pentru acordarea de stimulente financiare potrivit HG 1005/2000 cu modificarile ulterioare, înregistrată la biroul / reprezentanta locala
……. cu numarul ………., vă invităm să ne contactaţi în următoarele 5 zile la sediul din
. pentru negocierea contractului.
Neprezentarea in termenul prevăzut mai sus poate conduce la pierderea calităţii de solicitant eligibil.
Persoana de contact este coordonatorul de program ……………………..
te1/fax……….email. ………….
Director general al ANDZM (numele, prenumele si semnatura)
Coordonator de program ANDZM (numele, prenumele si semnatura)
Anexa nr. 11
la ghidul de proceduri
CONTRACT-CADRU
pentru acordarea de stimulente financiare, în vederea angajării si pregatirii persoanelor rară loc de muncă din zonele miniere cuprinse in aria de operare a ghidului de
proceduri
-
1. Părtile contractului
-
A. Agentia Natională pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere, denumită în continuare ANDZM, reprezentată prin ………..având functia de director general, si ……… având functia de sef serviciu economic, cu sediul în Bucuresti …….., cont bancar. ………, deschis la Trezoreria Municipiului Bucuresti.
-
B. Societatea Comerciala/ Asociatia Familiala ………., denumită în continuare Angajator, reprezentată prin ………, cu sediul in …………, cont nr……….., deschis la Trezoreria
-
-
2. Obiectul contractului
Obiectul acestui contract este acordarea de stimulente financiare angajatorului pentru ocuparea a …… posturi vacante, prevăzute în oferta publică de locuri de muncă vacante (anexa nr. 1lA la contractul – cadru), prin angajarea si pregatirea a …….persoane rară loc de muncă.
Persoanele rară loc de muncă sunt persoanele definite în anexa nr. 2 la Ghidul de proceduri.
-
3. Durata contractului
Durata contractului este de maxim 14 luni de la data semnării, dar nu poate depăsi data limita a derularii proiectului.
Angajatorul va începe derularea acestui contract cel mai târziu la 60 zile de la data semnării lui.
-
4. Valoarea contractului
Valoarea estimată a contractului este egală cu echivalentul în lei la cursul de schimb al dolarului S.U.A. comunicat de Banca Natională a României în ziua anterioară efectuării plătilor, a ……
dolari SUA= posturi solicitate X 1200 dolari SUA/post si an
-
5. Modalitati de plată a stimulentelor financiare
Prima cerere de plată se depune de către angajator, până la data de …...….... Platile se vor face in transe …………………
Angajatorul va depune cererile de plata până la data de 20 ale lunii urmatoare perioadei aferente transei pentru care se solicita plata, conform anexei nr. 1lB la contract, dar nu mai tarziu de 90 de zile calendaristice de la sfarsitul perioadei.
Ultima cerere de plata se poate depune de catre angajator in termen de cel mult 17 luni calendaristice de la data semnarii contractului.
ANDZM va efectua plata în contul . . . . . . . . . , deschis de angajator în acest scop la Trezoreria ……..
Conditiile de plata sunt cele stipulate la art. 11 si 12 din ghidul de proceduri.
ANDZM va efectua plata în termen de 60 de zile calendaristice de la data acceptării documentelor care atestă plata de către angajator a drepturilor salariale pentru posturile ocupate în baza contractului, potrivit orelor de muncă prestate de angajati.
-
6. Obligatiile părtilor
-
A. ANDZM are următoarele obligatii :
-
a) să faciliteze contactul dintre persoanele rară loc de muncă si angajatori;
-
b) să asigure asistentă la solicitarea angajatorilor în problemele legate de obligatiile care le revin acestora prin contract;
-
c) să atentioneze angajatorul cu privire la problemele reclamate de angajati, cu referire la obligatiile ce îi revin angajatorului prin contractul individual de muncă;
-
d) să efectueze plata stimulentelor financiare la termenele si în conditiile convenite pnn contract;
-
e) să urmărească modul în care angajatorul îsi îndeplineste obligatiile contractuale;
-
f) să sprijine angajatorul pe durata derulării contractului în vederea realizării obiectivelor acestuia
-
g) să faciliteze angajatorului, la solicitarea acestuia, accesul la programul de consultantă pentru afaceri;
-
h) sa verifice modul in care sunt utilizate fondurile ;
-
i) sa intocmeasca raportul de evaluare a contractului,
-
j) sa monitorizeze post-implementarea contractului pe o perioada de 12 luni, situatia angajatilor si angajatorului, conform fiselor din anexa nr. 12 la ghidul de proceduri.
-
-
B. Angajatorul are următoarele obligatii :
-
a) să încheie contracte de muncă individuale cu persoane fără loc de muncă, în termen de 60 zile calendaristice de la data semnării contractului cu ANDZM, pentru locurile de muncă nou create sau devenite vacante ca urmare a fluctuatiei personalului (inclusiv prin demisie, deces sau pensionare) sau sa inceapa stagiul de cotizare pentru membrii asociatiei familiale, respectiv persoana fizica legal constituita;
-
b) sa angajeze persoane în conformitate cu prevederile ghidului, care sa nu aiba drept consecintă încetarea unui alt contract de muncă pe durată nedeterminată;
-
c) să asigure un tratament nediscriminatoriu în procesul de selectare a persoanelor fără loc de muncă pe care urmează să le angajeze;
-
d) să mentină contractele de muncă mentionate la lit.a) pentru o perioadă de cel putin 12 luni, cu exceptia situatiei în care încetarea unui contract individual de muncă intervine din cauze imputabile angajatului,cu respectarea dispozitiilor Codului muncii sau sa realizeze un stagiu de cotizare de cel putin 12 luni pentru membrii asociatiei familiale;
-
e) să angajeze în termen de 30 de zile o altă persoană în locul de muncă vacant, urmînd aceleasi proceduri de selectie, în cazul în care încetarea unui contract de muncă intervine înainte de scurgerea perioadei de 12 luni din cauze imputabile angajatului;
-
f) să asigure pregatirea angajatilor la locul de muncă, în concordantă cu oferta publică de locuri de muncă vacante (anexa nr.11A la contractul-cadru), astfel cum este prevazut la art. 7 lit. h din ghidul de proceduri;
-
g) să depună la biroul / reprezentanta locala, o copie a contractului de muncă individual al fiecărui angajat, însotit de un grafic de pregatire pentru locul de muncă respectiv, conform anexei nr.11C la contractul-cadru;
-
h) să asigure personalul necesar pentru pregatirea angajatilor;
-
i) să solicite ANDZM încheierea unui act aditional la contractul de bază, în termen de 15 zile lucrătoare, dar nu cu mai putin de 3 luni înainte de expirarea contractului, dacă din cauze neimputabile angajatorului acesta este obligat să modifice structura de pregatire stabilită prin contractul individual de muncă;
-
j) sa solicite ANDZM in termen de 15 zile incheierea unui act aditional la contractul de baza, pentru majorarea numarului de angajati in programul de stimulente, in cazul in care persoane angajate in temeiul contractului initial se afla in incapacitate temporara de munca pe o perioada mai mare de 60 de zile. Solicitarea poate fi inaintata cu minimum 6 luni inainte de data incetarii contractului;
-
k) să informeze în scris biroului I reprezentantei locale la care a depus cererea în legătură cu orice modificare intervenită în executarea contractelor de muncă individuale încheiate în baza contractului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aparitiei acesteia;
-
1) să utilizeze contul deschis în lei la Trezoreria Statului numai pentru operatiunile financiare din cadrul programului, legate de acordarea transparentei în utilizarea sumelor primite;
-
-
m) să pună la dispozitie toate documentele legate de executarea contractului, la cererea coordonatorilor regionali de program ANDZM;
-
n) sa transmita estimari lunare saptamanale ale necesarului de plati pentru o perioada de 45 de zile, la coordonatorul regional de program de la biroul regional / reprezentanta locala ANDZM;
-
o) sa depuna cereri de plata la intervalele stabilite.
-
p) sa participe si sa fumizeze toate informatiile pentru evaluare finala a contractului ;
-
q) sa puna la dispozitia ANDZM datele necesare monitorizarii post-implementare a contractului pe o perioada de 12 luni, privind situatia angajatilor si angajatorului, conform fiselor din anexa nr.12 la ghidul de proceduri.
-
-
-
7. Modificarea, suspendarea si încetarea contractului
Modificarea
Modificarea contractului poate fi fâcută prin acordul de vointă al părtilor, materializat în acte aditionale la contract, întocmite în formă scrisă.
Acordul de vointă este limitat, în sensul ca poate fi manifestat numai cu privire la clauzele contractului.
Valoarea contractului poate fi modificată unilateral de către angajator, dar numai în sensul diminuării acesteia în functie de numărul de locuri de muncă efectiv ocupate, la încheierea perioadei de 60 zile de la semnarea contractului.
Valoarea contractului poate fi modificată unilateral de către ANDZM pentru locurile de muncă neocupate, în termen de 60 zile calendaristice de la data semnării contractului de către angajator.
Încetarea
Prezentul contract poate înceta în următoarele conditii:
-
a) în cazul încetării finantării, situatie în care contractul este reziliat numai pentru viitor, lăsînd neatinse prestatiile succesive care au fost fâcute anterior rezilierii; în acest caz art. 9 al acestui contract nu se aplică;
-
b) prin acordul părtilor, cu achitarea de către angajator a obligatiilor ce îi revin în conformitate cu art. 16 din Ghidul de proceduri;
-
c) în cazul în care angajatorul, din motive independente de vointa lui, este silit să înceteze activitatea sau să-si modifice profilul acesteia, cu obligatia notificării ANDZM în termen de 5 zile;
-
d) în cazul interventiei cazurilor de fortă majoră;
-
e) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul, în baza raportului de evaluare al coordonatorului regional de program ANDZM.
Actul juridic care determină încetarea contractului are eficientă egală fată de ambele părti.
-
-
8. Forta majoră
Constituie cazuri de fortă majoră, evenimentele extraordinare, neprevazute si inevitabile pentru una dintre parti, cum ar fi : război, cutremur, catastrofe naturale, incendii, inundatii, revolutii.
Cazurile de fortă majoră exonerează de răspundere partea contractantă care din acest motiv nu îsi respectă sinu poate executa obligatiile contractuale.
În această situatie, partea care din cauză de fortă majoră nu îsi poate respecta si executa obligatiile contractuale, va înstiinta în scris, în termen de cel mult 5 zile de la data aparitiei
acestei situatii, cealaltă parte, urmînd ca pe durata cazurilor de fortă majora, contractul să fie considerat suspendat.
Dovada existentei cazurilor de fortă majoră va fi certificată de Camera de Comert si Industrie a României.
Omisiunea de a anunta în scris aparitia fortei majore atrage răspunderea contractuală a părtii aflate în această situatie, pentru daunele cauzate.
-
9. Râspunderea pentru neexecutarea obligatiilor contractuale
Pentru neexecutarea clauzelor prezentului contract părtile răspund potrivit legii.
În cazul în care angajatorul nu îsi respectă obligatiile asumate prin contract, ANDZM va notifica Angajatorul sa depună toate diligentele pentru executarea corespunzătoare a contractului.
Daca angajatorul, nu se conformează în termen de 30 de zile de la primirea notificării, ANDZM va proceda în conformitate cu art. 18 si 19 din ghidul de proceduri.
Rezilierea contractului din cauze imputabile angajatorului, conduce la recuperarea de către ANDZM a contravalorii în dolari a stimulentelor financiare plătite până la data rezilierii contractului, la care se adaugă dobânda la rata comunicată de B.N.R. aferentă perioadei respective. La valoarea astfel determinată se adaugă o penalitate de O,15% pe zi, începând cu data rezilierii contractului si până la data restituirii integrale a sumelor datorate.
1n cazul în care angajatorul prezintă dovezi acceptabile pentru ANDZM că o comandă sau un contract comercial legat de angajatul pentru care s-a plaăit stimulentul au fost anulate din motive neimputabile angajatorului, atunci al. 1-4 ale acestui articol nu sunt aplicabile.
Nedepunerea cererilor de plata de catre angajator la intervalele de timp stabilite la punctul
5. Modalitati de plata a stimulentelor financiare, atrage
1n cazul in care ANDZM nu isi execută obligatiile contractuale sau le execută în mod necorespunzător, datorează angajatorului penalităti stabilite în conditiile legii de O,15% pe zi.
-
10. Litigii
1n caz de litigiu părtile vor încerca solutionarea în mod amiabil a litigiului.
1n cazul când nu se reuseste solutionarea în mod amiabil a litigiului, părtile convm ca acesta să fie solutionat de instantele judecătoresti competente.
Anexele 1 lA, 1 lB si 11C fac parte integrantă din prezentul contract.
-
11. Incheierea contractului
Contractul se consideră finalizat in bază evaluarii realizate de coordonatorul regional de program ANDZM din aria respectiva a zonei de operare, in conformitate cu fisa ă Raport de evaluare a contractului" semnata cu angajatorul si avizata de serviciul economic si juridic ANDZM.
-
12. Prezentul contract s-a intocmit in 5 exemplare cu urmatoarea destinatie: angajator, consilier juridic, coordonator de program ANDZM, coordonator regional de program ANDZM, responsabil plati.
-
13. Semnaturi
Agentia Nationala pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere
Angajator, SC/AF……….
Director general
Sef serviciu economic Coordonator de program ANDZM Sef oficiu juridic
Anexa nr. 11A
la contractul-cadru
Pregatirea ce va fi asigurată:
Salariul net corespunzător fiecărui loc de muncă pentru care se solicită stimulente financiare.
Criterii de selectie :
OFERTĂ.PUBLICĂ.DE LOCURI DE MUNCĂ. VACANTE
Numărul de posturi solicitate si descrierea acestora.
(Vă rugăm să prezentati numărul de posturi solicitat; pentru fiecare post precizati: denumirea postului si criteriile de selectie)
15
14
13
Data: Semnătura si stampila :
Anexa nr. 11B
la contractul-cadru
Formular pentru calculul si inregistrarea sumelor la care este indreptatit angajatorul, in functie de timpul efectiv lucrat de catre angajati
S.C/A.F …… anul. …../luna……
Nr. crt. |
Numele si prenumele persoanei |
Meseria in care se pregat este |
Numarul de zile efectiv lucrate |
Numarul de ore efectiv lucrate |
Salariul net platit pentru timpul |
Tariful orar corespunzator valorii |
Valoare stimulent
platit pentru |
efectiv lucrat |
stimulentului |
timpul |
|||||
(mii lei) |
financiar prevazut in |
efectiv Iucral (dolari SUA) |
|||||
contract pentru |
|||||||
postul respectiv |
|||||||
(dolari SU.A/ora) |
|||||||
Semnatura si stampila angajatorului …………..
Obs: Documentul de mai sus se certifica de catre coordonatorul regional de program ANDZM, conform cu originalul statului de plata.
Anexa nr. 11C
la contractul-cadru
GRAFIC DE PREGATIRE
Intocmit de angajatorul SC /A.F ……..
Denumirea locului de muncă |
Meseria pentru care se pregateste |
Progrmn de pregatire |
Forma de atestare a pregatirii |
|||
Teoretica |
Practica |
|||||
Timp(ore) |
Perioada |
Timp (ore) |
Perioada |
|||
Anexanr.12
la ghidul de proceduri
Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare
Monitorizarea, controlul, raportarea si evaluarea efectelor acordarii de stimulente financiare este in sarcina personalului ANDZM si UMP-RSE.
Aceasta cuprinde urmatoarele componente: monitorizarea tehnica si monitorizarea anuala.
-
a) Monitorizarea tehnica consta in evidenta curenta a:
cererilor de stimulente financiare, pe categorii de unitati solicitante si pe categorii de activitati potrivit CAEN (in conformitate cu specificatiile din ghidul de proceduri). persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare (pe meserii/calificari avute la data angajarii si pe meserii/calificari ce urmeaza a fi dobandite, pe sexe si categorii de varsta – 18-30 ani, 31-45 ani, peste 45 ani, pe categorii de activitati pentru care sunt angajati – potrivit CAEN);
unitatilor selectate ca beneficiare ale stimulentelor financiare si a sumelor efectiv platite cu titlu de stimulente financiare, pe categorii de unitati beneficiare;
schimbarile de personal angajat pe categorii de cauze – abandon, concediere, cauze de incompatibilitate cu cerintele postului etc.;
Pentru firmele beneficiare de stimulente financiare si pentru persoanele angajate in cadrul programului, persoana responsabila de program din cadrul biroului/ reprezentantei locale completeaza la inceputul programului si actrualizeaza trimestrial urmatoarele informatii: (i) "Fisa Client in cadrul proiectului – persoana juridica" (ii) "Fisa Client in cadrul proiectului – Persoana fizica" ; (iii) Fisa Angajator in cadrul programului de stimulente financiare ; si (iv) Fisa Angajat in cadrul programului de stimulente financiare.
Monitorizarea tehnica se face de catre coordonatorii regionali de program ANDZM care raporteaza lunar coordonatorilor de monitorizare si evaluare ANDZM si UMP-RSE si informeaza coordonatorii de program ANDZM si UMP-RSE.Aceste date se includ si in rapoartele trimestriale de progres.
-
b) Monitorizarea anuala consta in:
realizarea de analize in dinamica datelor centralizate lunar; analiza si sistematizarea cauzelor de esec de integrare profesionala;
calcularea indicelui de succes al aplicarii programului de acordare de stimulente financiare, la nivelul zonei miniere, pe categorii de unitati beneficiare de stimulente financiare si pe categorii de activitati – potrivit CAEN (numarul persoanelor angajate ca urmare a aplicarii prevederilor contractelor de acordare de stimulente financiare, in cursul anului de referinta, raportat la numarul persoanelor care au calitatea de angajat la sfarsitul anului respectiv, inmultit cu 100);
evidentierea avantajelor si dezavantajelor implementarii programului de acordare de stimulente financiare, precum si a factorilor de atractivitate / descurajare in aplicarea acestuia, pentru unitatile beneficiare si pentru persoanele astfel angajate, pe baza unor aprecieri scrise din partea unitatilor beneficiare si din partea persoanelor angajate, insotita de propuneri pentru imbunatatirea ghidului de proceduri pentru acordarea stimulentelor financiare.
Anexa nr. 12.1
la ghidul de proceduri
Cod chestionar
I_I_I_I-I_I_I_I
PROIECTUL DE STHvITJLENTE PENTRU ANGAJARE ŞI PREGATIRE
FIŞA FIRMĂ
Fişa se completează de către personalul ANDZM pentru fiecare cerere de finanţare în cadrul Proiectului de stimulente pentru angajare şi pregatire, la data depunerii dosarului şi se actualizează lunar / trimestrial, în urma vizitelor de monitorizare şi control al derulării contractului.
DATE PENTRU IDENTIFICAREA CERERII DE FINANŢARE:
Al. Birou / Reprezentanta locala ANDZM: _ A2. Cod: I_I_I
A3. Nr. cerere finanţare: I_I_I_I
A4.Data semnării contractului:I_I_I zi l_l_l luna I_I_I an
A5. Data amendării contractului cf. nr. de persoane angajate: I_I_I zi l_l_l luna I_I_I an Date privind fuma care solieita finantarea
Fl.1 Nume firmă: Fl.2 Cod fiscal:
F2. Activităţi derulate, conform CAEN (coduri CAEN de la 01 la 99 pentru care firma desfăşoară efectiv activităţi):
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
a.Tipul de activitate (CAEN) |
b.Angajaţi cu normă întreagă |
c.Angajaţi cu fracţiune de normă |
1. |
||
2. |
||
3. |
||
4. |
||
5. |
||
6. Altele |
F3. Număr de ane;ajati pe care îi are firma la data solicitării finant.ării:
Anexa nr. 12.2
la ghidul de proceduri
Cod chestionar
I_I_I_I-I_I_I_I
PROIECTUL DE STIMULENTE PENTRU ANGAJARE ŞI PREGATIRE F1ŞA ANGAJAT
Fişa se completează de către fiecare angajat din cadrul proiectului de stimulente pentru angajare şi pregatire în momentul încadrării în muncă.
Pl. Nume şi prenume:
P2. CNP:
P3. Sex: 1. Masculin 2. Feminin
P4. Vârsta (ani împliniţi): I_I_I
P5. Ultima şcoală absolvită:
-
1. Nici o şcoală (O clase)
-
2. Şcoala primară (4 clase sau mai puţin)
-
3. Şcoala generală (7 clase sau 8 clase)
-
4. Treapta I de liceu (1O clase)
-
5. Şcoala profesională după şcoala generală (7,8+3)
-
6. Şcoala profesională după treapta I de liceu
-
7. Liceul
-
8. Şcoala de maiştri
-
9. Şcoala post-liceală
-
10. Colegiu
-
11. Facultate
P6. Meseria de bază avuta la data angajării în cadrul Schemei
P7. Naţionalitatea:
11. Român
2. Maghiar
13. Rrom
4. German
-
15. Alta 9.NR
PS. Localitatea de domiciliu: –––– 1. Urban 2. Rural
P9. De câte luni sunteţi în şomaj? luni
P10. Aţi absolvit vreun curs de calificare/recalificare în perioada de când sunteţi în şomaj?
Pl0.1 – 1.da 2.Nu
Pl0.2 – Dacă DA ce calificare/recalificare aţi
dobândit?
P11. Aţi mai lucrat ( cu carte de muncă) de când aţi fost disponibilizat?
-
1. da
-
2. nu
dacă Da P.11.a.1.câte luni(total) P.11.a.2. câte luni(ultimul serviciu) _
P.11.b În localitate I.da, numai în localitate
2.da, în localitate şi în alte localităţi 3.da, numai în alte localităţi
P12. În ultimii 10 ani, cineva din familia dvs. a fost disponibilizat?
-
1. Da 2. Nu
-
-
P13. La ora actuală, în afara Dvs., este şomer cineva din familie( soţ/soţie, copii, părinţi)?
-
1. Da 2. Nu 9.NC
P14. La ora actuală, în afara Dvs., este cineva din familie salariat ( soţ/soţie, copii, părinţi)?
-
1. Da 2. Nu 9.NC
P15. Locuiţi în localitatea în care se află şi sediul Biroului/ Reprezentantei locale ANDZM?
-
1. Da 2. NU
P16. Care va fi ocupaţia dvs. în cadrul acestei firme?
-
1. Agricultor
-
2. Muncitor necalificat
-
3. Muncitor calificat
-
4. Maistru, tehnician
-
5. Lucrător în servicii, comerţ
-
6. Funcţionar
-
7. Personal cu studii superioare
-
8. Manager, director
-
9. Alta, care:
Date completate de Angajator
Al. Denumire firmă: A2. Cod fiscal:
A3. Nr. şi data cererii de finanţare: _ A4. Data angajării: ziua_ luna anul
AS. Salariul de încadrare lei
A6. Salariul net:
A7. Tip contract angajare:
-
1. durată nedeterminată
-
2. durată determinată (nr. luni:–
-
A8. Meseria în care va fi pregatit angajatul
A9.Motivul părăsirii schemei
Anexa nr. 12.3
la ghidul de proceduri
Se aproba Director general
(nume, prenume, semnatura, data)
RAPORT
DE EVALUARE FINALA A CONTRACTULUI NR.–––––––-
privind acordarea de stimulente financiare in vederea angajarii si pregatirii persoanelor fara loc de munca din zonele miniere cuprinse in aria de operare a ghidului de proceduri
-
• Persoana juridica :
-
• Adresa:
-
• Obiect de activitate : cod CAEN :
-
• Numarul de posturi contractate/valoare contract
-
• Descrierea posturilor(meseriile) :
-
• Data limita pentru prima solicitare de plata :
-
• Numarul de posturi notificate:
Modificari survenite pe perioada derularii contractului Numarul de posturi anulate:
in perioada de notificare |
In timpul derularii contractului: |
sume restituite de aneajator: |
-
1. Modificarea structurii de pregatire:
-
2. Notificari, modificari si completari ale contractului prin acte aditionale
-
3. Valoarea stimulentelor financiare platite angajatorului : USD;
-
4. Monitorizarea contractului: verificarea pe teren a fost efectuata de…..
-
5. Aspecte deosebite constatate la verificarea pe teren:
in data de:
-
6. Monitorizarea situatiei angajatilor in decurs de 12 luni de la incetarea contractului va fi realizata de catre
-
7. Concluzii :
Coordonator regional program ANDZM Avizat responsabil de plati
Avizat consilier juridic
(nume, prenume, semnatura, data)
Coordonator de program ANDZM
Angajator
Biroul/ Reprezentanta Locala ANDZM
Nr. / _
Anexa
la Raportul de Evaluare finala a Contractului nr. –––––––-
privind acordarea de stimulente financiare in vederea angajarii si pregatirii persoanelor fara loc de munca provenite din zonele miniere cuprinse in aria de operare a ghidului de proceduri
-
• Persoana juridica :
-
• Adresa:
-
• Obiect de activitate (codul CAEN):
-
• Reprezentant :
-
• Data anularii contractului :
MONITORIZAREA CONTRACTUL Ul:
Verificarea pe teren: a fost efectuata de:
Aspecte deosebite constatate la verificarea pe teren:
-
• Recomandari ale C.Z. :
in data de:
-
• Numar de posturi anulate (daca este cazul)/ motivul anularii:
-
• Descrierea posturilor/numar:
-
• Modificarea structurii de pregatire : Date privind angajatii:
-
1. Angajati femei:
18-30 ani:
31-45 ani:
peste 45 ani:
-
2. Angajati barbati:
– 18-30 ani:
31-45 ani:
peste 45 ani:
-
• Modificari de personal:
-
-
-
• Intentia angajatorului dupa incetarea contractului –
-
• Observatii: Pregatirea s-a efectuat conform graficului
-
• Concluziile monitorizarii fmale
Coordonator regional program ANDZM
Avizat Coordonator de monitorizare si evaluare ANDZM
Angajator
Anexanr.13
la ghidul de proceduri
ANDZM va face publica lunar lista cuprinzand informatii privind solicitantii eligibili de stimulente financiare cu care au fost incheiate contracte, numarul de posturi efectiv ocupate cu persoane fara loc de munca, prin publicarea intr-un cotidian local si / sau afisarea pe pagina web: http://nad.minind.ro
Nr. solicitare |
Firma |
Judet |
Biroul regional I Reprezentanta locala |
Domeniu activitate |
Numar de locuri de munca solicitate |
Numar de locuri de munca aprobate |
Numar / data Contract |
Numar locuri de munca angajate si notificate |
Numar de locuri de munca efectiv create la finalizarea contractului |
1 |
|||||||||
2 |